abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:35 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220218
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als je iets al bedreiging ziet voor onze liberale samenleving, zal je soms minder liberaal moeten zijn. Laat onverlet dat je overkoepelende insteek nog steeds overwegend liberaal kan zijn,
Dan zou je Bolkesteijn ook niet liberaal kunnen noemen, er van uitgaande dat hij ook conservatieve trekjes heeft als het gaat over de multiculturele samenleving
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:37 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83220221
quote:

[..]

Als je iets al bedreiging ziet voor onze liberale samenleving, zal je soms minder liberaal moeten zijn. Laat onverlet dat je overkoepelende insteek nog steeds overwegend liberaal kan zijn,
Dus jij bent van mening dat php (overwegend) liberaal is/ liberale denkbeelden heeft? En dat de niet-liberale denkbeelden van php het liberalisme niet in de weg staan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_83220260
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee maar we moeten ons goed realiseren dat je de islam niet je vinger moet geven want anders pakken ze je hele hand. Vroeger, 30 jaar geleden werd je uitgelachen dat er ergens in 2010 circa 1 miljoen Islamieten in Nederland wonen, dan was je knettergek. Nu is het realiteit en lijkt er nog geen enig uitzicht dat het een keer ophoudt.
Dat heeft globalisme, no worries. En zo eng zijn moslims niet. Mn zus woont in een stad in een islamitisch land waar zij de enige blanke westerling (of een van de weinigen) is op een populatie van 25.000. Ben vorige week bij haar op bezoek geweest en wat bleek? Het waren helemaal geen enge mensen en van islaminvloeden heb ik weinig gemerkt. Ja, biddende oude mannetjes langs de kant van de straat, maar dat deert mij niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:38:38 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220304
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bezwaren tegen dit soort dingen kan je in Nederland prima maken en als je ze goed onderbouwt krijg je nog gelijk ook. Ooit van bestemmingsplannen gehoord?
[..]

Zowel hoofddoekjes als lange rokken zijn niet perse vrouwonvriendelijk. Er zijn vrouwen die ze vrijwillig dragen en vrouwen die gedwongen worden. Echter wanneer dit vanuit een zogenaamde christelijke achtergrond gebeurt is het blijkbaar geen enkel probleem?

Je moet nog veel leren over het liberalisme .
Ik zeg toch ook dat ik zowel liberale als conservatieve opvattingen heb. Daarom noem ik mezelf ook een behoudende liberaal. Of zoals de ideologie heet: conservatief liberalisme.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:39:00 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220319
Stel nou; je wil de verworven homorechten en vrouwenemancipatie behouden. Maar je wil niet dat godsdienstvrijheid voor opkomende "nieuwe" godsdiensten gaat gelden, omdat deze haaks staan op de zojuist genoemde rechten.

Ben je dan liberaal of conservatief. Dat is mijn interne strijd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83220332
quote:

[..]

Klopt, het is een beetj een mindfuck, maar je hebt gelijk.
pi_83220335
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]Nu is het realiteit en lijkt er nog geen enig uitzicht dat het een keer ophoudt.
Toch wel hoor, ooit gehoord van het studiegebied demografie? Onder moslims gaat de secularisatie ook best hard gelukkig
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:39:47 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220374
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat php (overwegend) liberaal is/ liberale denkbeelden heeft? En dat de niet-liberale denkbeelden van php het liberalisme niet in de weg staan?
Zie mijn laatste post.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:39:56 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83220384
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan zou je Bolkesteijn ook niet liberaal kunnen noemen, er van uitgaande dat hij ook conservatieve trekjes heeft als het gaat over de multiculturele samenleving
Bedoel je Bolkesteijn (fok!-user) of Bolkestein (politicus)?
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:40:45 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220435
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft globalisme, no worries. En zo eng zijn moslims niet. Mn zus woont in een stad in een islamitisch land waar zij de enige blanke westerling (of een van de weinigen) is op een populatie van 25.000. Ben vorige week bij haar op bezoek geweest en wat bleek? Het waren helemaal geen enge mensen en van islaminvloeden heb ik weinig gemerkt. Ja, biddende oude mannetjes langs de kant van de straat, maar dat deert mij niet.
Ik ben echt geen Islamofoob hoor _! Ik ben noch bang voor de Islam&haar aanhangers. Ik vind alleen dat je hier als Westerse maatschappij terughoudend is moet zijn. Kijk is naar Engeland, daar hebben ze al sharie-rechtbanken. Dat druist zeker niet in tegen de mensen rechten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83220464
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik zowel liberale als conservatieve opvattingen heb. Daarom noem ik mezelf ook een behoudende liberaal. Of zoals de ideologie heet: conservatief liberalisme.
Deze ideologie heet volgens mij eerder Apartheid
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:42:43 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220580
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:39 schreef eriksd het volgende:
Stel nou; je wil de verworven homorechten en vrouwenemancipatie behouden. Maar je wil niet dat godsdienstvrijheid voor opkomende "nieuwe" godsdiensten gaat gelden, omdat deze haaks staan op de zojuist genoemde rechten.

Voorbeeld,

Kerken & Moskeeen mogen homo's weigeren. Werkgevers overheids instellingen bedrijven scholen etc mogen homo's niet weigeren omwille van hun geaardheid. Maar een godsdienst heeft wel haar recht om te bepalen wat ongeveer hun ''doelgroep is''. Uiteraard gaan we mensen niet selecteren op ras/kleur/leeftijd/achtergrond/afkomst.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:43:12 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220615
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bedoel je Bolkesteijn (fok!-user) of Bolkestein (politicus)?
De oud vvd politicus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:43:27 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220628
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deze ideologie heet volgens mij eerder Apartheid
Leuk
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83220643
quote:

Conservatief. Regels van de overheid moeten volgens mij volgens de liberale ideologie voor iedereen onder gelijke omstandigheden gelijk gelden.

Daarentegen kan het afschaffen van alle privileges voor alle geloven heel goed liberaal zijn. Zeker als het gaat om bijvoorbeeld het bijzonder onderwijs. Volgens mij verdedig je daarmee ook beter de homorechten en vrouwenemancipatie dan met het verbieden van dingen voor het ene geloof wat met het andere geloof wel mag.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:43:53 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83220653
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voorbeeld,

Kerken & Moskeeen mogen homo's weigeren. Werkgevers overheids instellingen bedrijven scholen etc mogen homo's niet weigeren omwille van hun geaardheid. Maar een godsdienst heeft wel haar recht om te bepalen wat ongeveer hun ''doelgroep is''. Uiteraard gaan we mensen niet selecteren op ras/kleur/leeftijd/achtergrond/afkomst.
Mensenrechtenverdragen..
pi_83220670
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben echt geen Islamofoob hoor _! Ik ben noch bang voor de Islam&haar aanhangers. Ik vind alleen dat je hier als Westerse maatschappij terughoudend is moet zijn. Kijk is naar Engeland, daar hebben ze al sharie-rechtbanken. Dat druist zeker niet in tegen de mensen rechten?
Ja, maar wij zijn geen Engeland en je moet het natuurlijk niet uit de klauwen laten lopen. Maar je kunt moslims gewoon dezelfde vrijheden geven als andere religies zonder dat de sharia-wetgeving direct om de hoek komt kijken.

Ik betitel jou ook niet als een islamofoob, maar je komt een beetje anti over. "Ik wil geen minaret naast mijn flat." Tsja, mijn ouders wilden geen gigantische wand tegenover hun huis, maar die is er toch gekomen. Er zijn zoveel dingen waar je je aan kunt ergeren.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:45:00 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220731
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mensenrechtenverdragen..
Ja, dat is het niveau van de wet.

Maar nu even overkoepelend.
Bis bis bis
pi_83220766
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk is naar Engeland, daar hebben ze al sharie-rechtbanken. Dat druist zeker niet in tegen de mensen rechten?
Nou zolang deelname daaraan vrijwillig is en ze functioneren binnen de regels van de Britse rechtsstaat dan is er eigenlijk niet zo'n probleem. Er zijn veel meer vormen van bindende arbitrage.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:45:38 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220793
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Conservatief. Regels van de overheid moeten volgens mij volgens de liberale ideologie voor iedereen onder gelijke omstandigheden gelijk gelden.

Daarentegen kan het afschaffen van alle privileges voor alle geloven heel goed liberaal zijn. Zeker als het gaat om bijvoorbeeld het bijzonder onderwijs. Volgens mij verdedig je daarmee ook beter de homorechten en vrouwenemancipatie dan met het verbieden van dingen voor het ene geloof wat met het andere geloof wel mag.
Dan ben ik conservatief.
Bis bis bis
pi_83220869
quote:

Weer een mindfuck. Het behoud van homorechten en dergelijke valt zeker liberaal te noemen. Christelijke conservatieven pleiten immers voor het afschaffen van die rechten. Het aan banden leggen van religie getuigt echter van een weinig liberale visie. Bah, moeilijk!
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:46:43 #147
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220879
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou zolang deelname daaraan vrijwillig is en ze functioneren binnen de regels van de Britse rechtsstaat dan is er eigenlijk niet zo'n probleem. Er zijn veel meer vormen van bindende arbitrage.
Hebben kinderen een keuze als het gaat om religie? Hoe liberaal is jeugdige indoctrinatie (met welke levensovertuiging dan ook?)
Bis bis bis
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:46:58 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220895
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar wij zijn geen Engeland en je moet het natuurlijk niet uit de klauwen laten lopen. Maar je kunt moslims gewoon dezelfde vrijheden geven als andere religies zonder dat de sharia-wetgeving direct om de hoek komt kijken.

Ik betitel jou ook niet als een islamofoob, maar je komt een beetje anti over. "Ik wil geen minaret naast mijn flat." Tsja, mijn ouders wilden geen gigantische wand tegenover hun huis, maar die is er toch gekomen. Er zijn zoveel dingen waar je je aan kunt ergeren.
Ieder z'n mening he. Het doet me wel deugd dat jij ook inziet dat je het niet uit de ''klauwen'' wil laten lopen maar ik ben wel benieuwd waar ong jouw grens ligt.

Trouwens ik had het niet over mijn flat he
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83220920
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan ben ik conservatief.
Daar was ik al bang voor.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:47:24 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220924
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weer een mindfuck. Het behoud van homorechten en dergelijke valt zeker liberaal te noemen. Christelijke conservatieven pleiten immers voor het afschaffen van die rechten. Het aan banden leggen van religie getuigt echter van een weinig liberale visie. Bah, moeilijk!
Ik denk dat dit het grootste twispunt is over stromingen die wij momenteel kennen.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')