abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83219193
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja, nu komen we ergens. Je rept terecht over koopzondagen. Maar dat zijn ook ingrepen die ons allemaal treffen. Als we dankzij onze moslimlandgenoten allemaal verplicht mee moeten doen aan de ramadan, dan zeg ik 'ho eens even'. Maar als iemand een hoofddoek op dr kop wil dragen of een minaret wil bouwen, dan gaat hij zijn gang maar. Daar heb ik verder geen last van, ik hoef niet rond te lopen met zo'n dng op mn kop.
Inderdaad, dat lijkt mij een stuk liberaler standpunt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:23:52 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219215
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Woordenboek + opzoeken + lezen php???
Kom op, help me nu een beetje om je serieus te nemen
Wat?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_83219284
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb weinig trek in een Minaret in mijn achter tuin, dat doen ze maar in Marokko. En een hoofddoek mag in principe gedragen worden, alleen niet op school, omdat meisjes dan nog niet geheel rationeel kunnen nadenken over die soort religieus dom gedoe.
En verplichte lange rokken op reformatorische scholen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:26:10 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219393
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

En verplichte lange rokken op reformatorische scholen?
Joods Christelijke humanistische cultuur. Als ik mij in Iran gaan vestigen hoef ik ook geen roze stropdas te dragen en een mooie katholieke kerk te bouwen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:26:40 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83219428
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat?
Liberaal
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_83219471
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb weinig trek in een Minaret in mijn achter tuin, dat doen ze maar in Marokko.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is al een heel gedoe om een vergunning te krijgen voor een carport, laat staan dat je zomaar een minaret in je achtertuin mag bouwen. En als iemand anders een vergunning aanvraagt om een minaret te bouwen in jouw tuin, dan maakt hij ook weinig kans.
quote:
En een hoofddoek mag in principe gedragen worden, alleen niet op school, omdat meisjes dan nog niet geheel rationeel kunnen nadenken over die soort religieus dom gedoe.
Gaan we dan ook die malle gristen-rokken verbieden. Die moeten kleine gristenmeisjes immers ook verplicht dragen. Laten we wel consequent blijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:27:44 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219510
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Liberaal
Liberalisme ja, ik ben op heel veel terreinen ruimdenkend hoor, ik vind dat godsdienstvrijheid ophoudt op het moment dat iemand anders zijn vrijheid wordt ingeperkt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83219547
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Joods Christelijke humanistische cultuur. Als ik mij in Iran gaan vestigen hoef ik ook geen roze stropdas te dragen en een mooie katholieke kerk te bouwen.
Dus dan telt het argument van religieuze onderdrukking plots niet meer?

Je bent in elk geval consequent inconsequent

Maar enig liberalisme is heel erg ver te zoeken zo te zien
pi_83219569
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus omdat moslims in een of ander ver land naar doen tegen christenen, moeten wij moslims die hier wonen ook beperkingen opleggen? Beetje vreemde gedachtegang. Je kan Mohammed van drie huizen verderop immers niet kwalijk nemen dat Iran een idioot beleid voert.
pi_83219623
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Liberalisme ja, ik ben op heel veel terreinen ruimdenkend hoor, ik vind dat godsdienstvrijheid ophoudt op het moment dat iemand anders zijn vrijheid wordt ingeperkt.
Behalve als het Reformatorische meisjes en vrouwen zijn die gedwongen worden in lange rokken te lopen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:29:35 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83219654
quote:

[..]

Als dat al zo zou zijn, dan ben je trek je dat niet erg consequent door

PS We hebben helemaal geen "joods-christelijke cultuur" hier..
pi_83219717
quote:

[..]

Een paradoxale opmerking, mijns inziens.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:31:14 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83219770
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een paradoxale opmerking, mijns inziens.
Dit is niet liberaal inderdaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:31:41 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219798
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is al een heel gedoe om een vergunning te krijgen voor een carport, laat staan dat je zomaar een minaret in je achtertuin mag bouwen. En als iemand anders een vergunning aanvraagt om een minaret te bouwen in jouw tuin, dan maakt hij ook weinig kans.
[..]

Gaan we dan ook die malle gristen-rokken verbieden. Die moeten kleine gristenmeisjes immers ook verplicht dragen. Laten we wel consequent blijven.
Die mensen die een Moskee of Minaret aanvragen hebben flink tijd + geld, het maakt ze echt niet uit als ze die vergunning volgende week krijgen of over 3 jaar, hij zal'r komen. En tegenhouden kan je het niet want anders perk je iemands godsdienstvrijheid in, anyway, als jij zo'n ding in de buurt van jouw flat wil hebben is dat prima, maar niet bij mijn huis.

Dit is een land met een christelijke achtergrond, dus die potsierlijke rokjes vind ik wel kunnen, dat is niet perse vrouw onvriendelijk. Daarentegen hoofddoekjes en burka's..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:32:21 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219852
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus dan telt het argument van religieuze onderdrukking plots niet meer?

Je bent in elk geval consequent inconsequent

Maar enig liberalisme is heel erg ver te zoeken zo te zien
Die paradox vat ik zo niet
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:33:33 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83219942
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat moslims in een of ander ver land naar doen tegen christenen, moeten wij moslims die hier wonen ook beperkingen opleggen? Beetje vreemde gedachtegang. Je kan Mohammed van drie huizen verderop immers niet kwalijk nemen dat Iran een idioot beleid voert.
Nee maar we moeten ons goed realiseren dat je de islam niet je vinger moet geven want anders pakken ze je hele hand. Vroeger, 30 jaar geleden werd je uitgelachen dat er ergens in 2010 circa 1 miljoen Islamieten in Nederland wonen, dan was je knettergek. Nu is het realiteit en lijkt er nog geen enig uitzicht dat het een keer ophoudt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:34:39 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83220003
Geef het nu maar op php: wat jij voorstaat is gewoon niet liberaal te noemen
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:34:47 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220013
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dit is niet liberaal inderdaad.
Liberalisme staat voor ieders vrijheid, dus ook die van de ongelovige.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:34:55 #119
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220025
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee maar we moeten ons goed realiseren dat je de islam niet je vinger moet geven want anders pakken ze je hele hand. Vroeger, 30 jaar geleden werd je uitgelachen dat er ergens in 2010 circa 1 miljoen Islamieten in Nederland wonen, dan was je knettergek. Nu is het realiteit en lijkt er nog geen enig uitzicht dat het een keer ophoudt.
Dat is dus het hele "probleem". Wanneer moet je tijdelijk de grenzen van de liberale samenleving laten vallen, wanneer het liberale karakter door je tolerantie steeds verder onder druk komt te staan. Wanneer bereik je dat punt?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:35:18 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83220060
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die paradox vat ik zo niet
Zo moeilijk is 'ie anders niet...
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:35:21 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220063
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Economisch ben ik heel heel liberaal. Cultureel gezien minder, maar niet louter conservatief hoor
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83220070
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die mensen die een Moskee of Minaret aanvragen hebben flink + geld, het maakt ze echt niet uit als ze die vergunning volgende week krijgen of over 3 jaar, hij zal'r komen. En tegenhouden kan je het niet want anders perk je iemands godsdienstvrijheid in, anyway, als jij zo'n ding in de buurt van jouw flat wil hebben is dat prima, maar niet bij mijn huis.
Dat valt wel mee hoor. Als het bestemmingsplan de bouw van een moskee verbiedt, dan kan de aanvrager hoog en laag springen, maar dan komt die er niet. Tenzij de gemeente mee wil werken, maar dat is niet altijd het geval. Daarnaast kunnen buurtbewoners bezwaren indienen. Dat zal het proces op zn minst vertragen. Een moskee is ieder geval niet zomaar gebouwd. Een verbod is dan ook nergens voor nodig, dat heeft een gemeente zelf in de hand.
quote:
Dit is een land met een christelijke achtergrond, dus die potsierlijke rokjes vind ik wel kunnen, dat is niet perse vrouw onvriendelijk. Daarentegen hoofddoekjes en burka's..
Wie ben jij om te bepalen dat een hoofddoek vrouwonvriendelijk is?
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:35:44 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83220091
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als je iets al bedreiging ziet voor onze liberale samenleving, zal je soms minder liberaal moeten zijn. Laat onverlet dat je overkoepelende insteek nog steeds overwegend liberaal kan zijn,
Bis bis bis
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:36:41 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83220164
Ik ga roken hoor, niet dat ik de discussie wil schuwen, maar ik discussieer/debatteer nu tegen iedereen zowat
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83220191
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die mensen die een Moskee of Minaret aanvragen hebben flink tijd + geld, het maakt ze echt niet uit als ze die vergunning volgende week krijgen of over 3 jaar, hij zal'r komen. En tegenhouden kan je het niet want anders perk je iemands godsdienstvrijheid in, anyway, als jij zo'n ding in de buurt van jouw flat wil hebben is dat prima, maar niet bij mijn huis.
Bezwaren tegen dit soort dingen kan je in Nederland prima maken en als je ze goed onderbouwt krijg je nog gelijk ook. Ooit van bestemmingsplannen gehoord?
quote:
Zowel hoofddoekjes als lange rokken zijn niet perse vrouwonvriendelijk. Er zijn vrouwen die ze vrijwillig dragen en vrouwen die gedwongen worden. Echter wanneer dit vanuit een zogenaamde christelijke achtergrond gebeurt is het blijkbaar geen enkel probleem?

Je moet nog veel leren over het liberalisme .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')