quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:55 schreef theghostrider het volgende:lol
Magie bestaat wel maar is nog niet vast kunnen leggen door de mens in geschreven wetten.
Als het niet in een geschreven wet staat is het onmogelijk.
Is dat echt zo?
De gemiddelde mens denkt dat alles wat waargenomen kan worden al wat is.
Beetje zielig als je er logisch over na gaat denken.
Kijkt een huisdier vreemd op als je 's avonds het licht aan doet?
Nee is ie niet slim genoeg voor te bevatten dat jij dat bewerkstelligede.
Kijkt een huisdier vreemd op als ie zomaar een bak voer voorgeschoteld krijgt=
Vraagt ie zich ook af waar het weggekomen is of zullen ze denken dat je kan toveren? nee, te dom om zoiets te besseffen natuurlijk.
Een dier doet niet meer dan nodig is vandaar dat bessef niet verder ontwikkeld is.
Wat voor bessef heeft een mens?
Bessef van z'n soortgenoten en hun acties.
Onze enige referentie mbt tot onze inteligentie zijn dieren.
Je kan er lang en breed over na gaan denken, maar hoger dan dat is onze inteligentie echt niet.
Of zijn we inteligenter dan dat en 'weten' we gewoon dat er buiten onze waarnemingen wat anders MOET zijn?
De meest inteligente uitspraken, uitvindingen zijn gedaan door de slimste mensen van hun tijd.
Of denkt men dat ze slim zijn? Aangeleerd IQ is wat anders dan inteligentie namelijk.
Nee je bent pas een bekrompen mens als je niet verder doordenkt dan wat andere mensen voorgekauwd hebben.
Wie zegt dat een mens een inteligent wezen is? Hoe wil je dat bewijzen als je dat alleen kan staven met gelijke en lagere levensvormen?
En het is nog bekrompener blind aan te nemen dat de mens als inteligent bestempeld kan worden.
Dus wees dan aub toch zo inteligent aan te kunnen nemen dat er iets inteligenters in het HEEL AL (Alles en alles wat is) dan een homo-sapiens. Fijna naam bedacht trouwens, ' homo'... konden ze niet iets creatiefer zijn, deze inteligente peren??
Magie bestaat niet? Hoe weet jij dat nou???
Een hond gaat zich ook niet afvragen waar z'n voer vandaan komt, weet je nog?

Als je zelfbesef gecreerd hebt ben je in staat je veel meer te verwonderen over ' de gewone dagelijkse dingen' . Zien, horen, ruiken etc.
Kleuren.. lekkere geuren...
Het eefect van bijv een paar biertjes of een jointje.
Of nog een beter voorbeeld; paddo's.. 2 x ...oh nee 3x hehad.. laatste keer was geen succes..had alcohol gehad, mocht niet stond er nog op maar was eigenwijs
IIg het effevt van paddo's beinvloed je waarnemingen nogal drastisch.
Alles om je heen veranderd..kleuren worden helderder...en een prachtig euforisch gevoel..
Je voelt je werkelijk als een god... vreemde uitspraak misschien maar andere beschrijving heb ik er niet voor.
Wat ik wil zeggen is; de waarnemingen die onze hersenen zo regelen...wie zegt me dat de wereld er ook echt zo uit ziet?
Ik moet het doen met m'n eigen bronnen.
Wie zegt me dat men echt alles al weet van de hersenen en de stoffjes die waarnemingen beinvloeden?
Wat wist men hier 100 jaar geleden over bijvoorbeeld?
Men heeft de stofjes een naam kunnen geven en hun werking geconstateerd.
Maar... wat is water? Water is water toch..misschien ontleedt en daar weer namen aan gegeven.
Maar niemand kan water maken.
Water... heel gewoontjes toch? Ja men denkt er niet verder over na, dat bedoel ik met zelfbesef.
Mijn eigen bron zijn mijn eigen waarnemingen.
Wie kan me garanderen dat elk mens alles hetzelfde ervaart?
De baylonische spraakverwarring is er nog steeds hoor, das geen verzinsel.
We ervaren alles anders. Misschien niet eens de kleuren, geuren etc...al vind niet iedereen hetzelfde parfum even lekker.
Daar wel eens over nagedacht?

Kleuren hebben we namen gegeven.
Aangeleerd IQ
Als ik blauw zie zie jij misschien rood...kan je bewijzen dat het niet zo is?
Als we opgegroeid waren in een wereld a la Harry Potter...
Zou men dan magie nog wel magie noemen?
Of zou het tot onze geschreven wetten behoren en niets meer dan dat.
Als iedereen over evenveel zelfbesef zou beschikken zou de mens een heel anders denkend wezen zijn.
Maar dat leren we niet tijdens de vele schooljaren die we moeten doorlopen
Ego is wat de mens in z'n greep heeft.
The average human is een robot.. niets meer dan dat.
Volgestampt met programma's en etiquetes.
Men heeft het schrift uitgevonden en sindsdien gaat het programmeren nog makkelijker.
De overschrijver heeft de macht in deze wereld.
Loop in gedachten voor de gein je eigen door de weekse dag even door.
Hoe is die dag tot stand gekomen?
Vrije wil?
Of ben je opgevoed, inzetbaar gemaakt, voor het leven dat je nu lijdt?
Ja dus!
Even een andere richting op...
Ik moet altijd zo lachen om kerkelijke mensen die ruzzie maken om wanneer de Sabbat ( Shabbos ) is.
God schiep de wereld in 6 dagen en de 7e dag is de rustdag.
Hoeveel werelden met mensen en maatschappijen zouden er nu moeten zijn als God 6 dagen per week aardes etc schept?
Wakker worden mensen!
Jullie bedoelen het goed, men wil God niet kwetsen.
Maar als je logisch nadenkt is het nogal kwetsend dat de mens een wereld gecreerd heeft waar niemand meer een rechtmatiige 7e rustdag kan bewerkstelligen.
100.000 wetten in het wetboek.
Niemand die de Sabbat meer een ere houdt of KAN houden!
De 7e dag is als je gedaan hebt wat je wilde doen: Huis, vervoer etc.
Dat is de mens onmogelijk gemaakt.
Niet voor niets staat er in de bijbelse geschriften dat de satan de heerser van deze wereld is.
Maar zover kan men tegenwoordig niet meer nadenken.
We koppieren gewoon de gedachtes van een populair idool.
Wordt als hem/haar en je hebt succes.
Helaas, als er teveel idolen komen zwakt de kracht van een idool af.
Die vlieger gaat dus niet op maar men leeft hem wel na...de onzelfbewuste mens is daar z'n hele leven mee bezig tenminste.
Tegenwoordig ben je succesvol als je een titel op zak hebt.
Een gekregen of een uit de boeken geleerd...(progammaatje laden)...
Doctorandus..ja doet het altijd goed.
Dat type mensen denkt dus zelf over een zeer hoge inteligentie te beschikken.
Ze vergissen zich met IQ
Hoe kun je zo slim zijn en je zo vergissen?
Verstrooidheid? "de verstrooide professor'
Nee deze mense kennen alleen wat ze overgeschreven hebben. Menselijke kennis genaamd. IQ, ook wel kunstmatige inteligentie.
Ze zijn er zo mee bezig geweest die programmaas en bijbehorende etiquete te laden dat belangrijke waarnemingen niet meer door kunnen dringen.
Zich letterlijk suf geleerd.
Overschrijven.... wie schrijft die blijft.
En zo is het dus ook met Magie.
Een Magisch woord.
Zoekt en gij zult vinden