Churchill kan ik begrijpen, dat was een anti-semiet en een bewonderaar van eugenetica op de niet-zelfvoorzienenden zoals hij dat noemde. Maar Kennedy? Hoezo hij?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:41 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Zeker, Obama is een hele verbetering, maar ik vind hem toch geen aanbidding waard. Evenmin als andere zogenaamde helden uit de geschiedenis als Kennedy en Churchill. Ik heb nogal moeite begrip op te brengen voor andere denkbeelden dan de mijne, zie je.
Pietje Grijs zag het in 2008 trouwens al
[..]
Hij is natuurlijk niet echt gelovig, maar heeft wel met een gelovig land te maken. En het idee dat je intellectueel onbekwaam en bekrompen bent als je niet met de kudde meeblaat dat het homohuwelijk moet lijkt mij op mijn beurt nogal bekrompen. Je kunt best voor homo-emancipatie zijn en tegen het homohuwelijk. Maar misschien is niet iedereen kleingeestig genoeg om dat te begrijpen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:29 schreef Louis22 het volgende:
De aanbidding van Obama is natuurlijk van begin af aan onzin geweest. Als hij daadwerkelijk christen is en daadwerkelijk 'als persoon' tegen het homohuwelijk, dan zegt dat genoeg over zijn intellectuele bekwaamheid. Ik bedoel: dan is hij gewoon net zo'n bekrompen klootzak als de anderen.
Het was natuurlijk vooral opluchting. Een redelijke kerel met een goed stel hersens in het witte huis die bezig is voor zijn land is een enorme verbetering tov een leeghoofd van een oorlogshitser die er zit voor zijn betalende opdrachtgevers uit de allerrijkste kringen.quote:Ik heb ook verschillende onderzoeken gezien waaruit bleek dat de meeste Europese Obamafans gewoonweg niet wisten waar hij voor stond. Dat hij voor de doodstraf is, voor het escaleren van de oorlog in Afghanistan enzovoort, oftewel, dat hij er niet een van ons is. Natuurlijk is een democraat altijd te verkiezen boven een republikein en natuurlijk is er change, maar het is beperkt, te beperkt.
Ik leg dingen langs de meetlat van wat rationeel is, niet van wat 'realistisch' is. Want ik begrijp best dat je zoiets in Amerika niet zomaar gedaan kan krijgen, zeker niet zonder je credits te verspelen, maar dat interesseert me niet. Wie tegen het homohuwelijk is, is achterlijk. Ik verdraag geen andere meningen op dat punt, omdat ik er nogal veel vertrouwen in heb dat de mijne de enige juiste is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
Kijk, homohuwelijk is niet meer dan een symbool. Het is al heel wat als ze dezelfde juridische status krijgen.
We hebben het wel over 'aanbidding' hè. Niet over de vraag of Kennedy een toffe vent was waar je fijn een pintje mee kon pakken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Churchill kan ik begrijpen, dat was een anti-semiet en een bewonderaar van eugenetica op de niet-zelfvoorzienenden zoals hij dat noemde. Maar Kennedy? Hoezo hij?
Dan ben je nogal ver heen als je anderen dan van bekrompenheid gaat beschuldigen. Hier kan menig Staphorster echt niet tegen op.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:56 schreef Louis22 het volgende:
Wie tegen het homohuwelijk is, is achterlijk. Ik verdraag geen andere meningen op dat punt, omdat ik er nogal veel vertrouwen in heb dat de mijne de enige juiste is.
Jij houdt er dus serieus rekening mee dat jouw opvatting over homofilie (aangenomen dat die ongeveer overeenkomt met die van mij) op één of andere manier fout is? Dat Rouvoet en co. het misschien toch beter bekeken hebben dan jij?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan ben je nogal ver heen als je anderen dan van bekrompenheid gaat beschuldigen. Hier kan menig Staphorster echt niet tegen op.
Nee, maar ik hou er wel rekening mee dat gelijkheid wat anders in dan uniformiteit, en dat het concept huwelijk niet verzonnen is voor homoseksuele relaties en ook niet door homoseksuelen in stand gehouden is, en dat je eigen gelijk niet betekent dat je je zomaar iets mag toeëigenen wat door anderen gemaakt en onderhouden is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:07 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Jij houdt er dus serieus rekening mee dat jouw opvatting over homofilie (aangenomen dat die ongeveer overeenkomt met die van mij) op één of andere manier fout is? Dat Rouvoet en co. het misschien toch beter bekeken hebben dan jij?
Hoeveel verkiezingen heb je nou al meegemaakt inmiddels? Dan weet je toch dat zeker in de VS politici allemaal beloftes doen die ze niet waar kunnen maken? Dat komt ook door het rigide systeem daar. Zoals de slavendrijvende founding fathers het hadden voorzienquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:19 schreef Lyrebird het volgende:
Obama kan weinig aan de BP ramp doen. Echter, hij heeft ons tot in den treure vermoeid met zijn toespraken waarin alles anders en beter zou worden als hij president werd. Dan verwachten mensen terecht iets. Als je het terugleest, dan vraag je je echt af of de man niet ergens een steekje los heeft zitten:
I am absolutely certain that generations from now, we will be able to look back and tell our children that this was the moment when we began to provide care for the sick and good jobs to the jobless; this was the moment when the rise of the oceans began to slow and our planet began to heal… This was the moment — this was the time — when we came together to remake this great nation… Barack Obama,
Het huwelijk is niet 'verzonnen', im Anfang war die Tat. Maar dat is allemaal geschiedenis, en daar heb ik geen boodschap aan. Sterft gij oude vormen en gedachten, redelijk willen, ontwaakt, ontwaakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar ik hou er wel rekening mee dat gelijkheid wat anders in dan uniformiteit, en dat het concept huwelijk niet verzonnen is voor homoseksuele relaties en ook niet door homoseksuelen in stand gehouden is, en dat je eigen gelijk niet betekent dat je je zomaar iets mag toeëigenen wat door anderen gemaakt en onderhouden is.
De pogingen om Guantanamo Bay te sluiten worden tegengewerkt door o.a. Cheney.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:43 schreef Toppiet het volgende:
Obama = Bush.
Guantanomo is niet gesloten.
Meer soldaten naar Irak en Afghanistan
Niks te doen bij oil spill veroorzaakt door corrupte BP en corrupte overheid.
Enige change is healthcare.
Al twee jaar wordt hij tegengewerkt?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De pogingen om Guantanamo Bay te sluiten worden tegengewerkt door o.a. Cheney.
De oorlogen in Irak en Afghanistan worden ook minder gesteund door Obama
En hij heeft meer gedaan tegen de olie vervuiling dan Bush zou doen.
Ook de Amerikaanse politiek gaat niet zo snel als de politici willen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:05 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Al twee jaar wordt hij tegengewerkt?
Wat wist Obama in Februari dan al allemaal?quote:Als het minder gesteund wordt waarom kan hij dan geen soldaten terughalen.
Als in februari wist men al dat er veel mis was bij BP, obama heeft niks gedaan in die twee maanden. MMS al jaren corrupt.
Dat is jouw mening.quote:Ik ben nog minder fan van republikeinen maar als je niet realiseert dat obama rechtser is dan wilders dan is dat je eigen schuld.
Bush was tenminste in staat twee oorlogen te beginnen, Obama kan helemaal niks.
Waarom zou dat zijn? Misschien omdat Amerikanen heel erg tevreden zijn met de huidige wapenwetgeving?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:11 schreef VancouverFan het volgende:
Strengere wapenwetgeving wordt al 10tallen jaren tegengewerkt.
Ach wat leuk, er heeft weer iemand de enige absolute waarheid gevonden en iedereen die er anders over denkt deugt niet. Waar ken ik die bekrompenheid toch van?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Het huwelijk is niet 'verzonnen', im Anfang war die Tat. Maar dat is allemaal geschiedenis, en daar heb ik geen boodschap aan. Sterft gij oude vormen en gedachten, redelijk willen, ontwaakt, ontwaakt.
Tim Howard stemt op hem, die is het zwaar oneens met jou.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:08 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]Belangrijkste generaal kwijt Olieramp, te lang gewacht met actie ondernemen 2010 dreigt het dodelijkste jaar voor VS in Afghanistan te worden Economie groeit wel, maar op kosten van de belastingbetaler Waar blijft de change? Obama is een verkapte neo-conservatief
Ben benieuwd wat jullie vinden van Obama na 1,5 jaar.
Kom maar eens met waar ik dat schrijf.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:05 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, wacht even, jij wilt ook de uitkeringen omlaag doen en mensen lekker gaan slaan en straffen als ze het vieze vuile werk gaan weigeren.
Grootheidswaanzin?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:28 schreef Sokz het volgende:
Ik vind dat Obama zich te veel laat leiden door emotie en teveel 'ik ben beter dan bush' gehalte. (hoe verwoord je dat mooi?)
Dat was een voortzetting van Bush-beleid.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:21 schreef Killders het volgende:
[..]
Tim Howard stemt op hem, die is het zwaar oneens met jou.
Obama heeft
1. de wereld wel effe gered van een wereldwijde financiele crisis
Hij kan het alleen niet betalen.quote:2. health care bewerkstelligd, ondanks de massa hysterie hier tegen
Maar het voorkomt een volgende crisis niet.quote:3. financiele hervormingen doorgevoerd op Wall street, wat de diepere oorzaak was vd crisis
Zoals?quote:4. goeie stappen gemaakt op het gebied van het millieu.
Zijn alle Guantanamo gevangen dan al berecht c.q. weer vrijgelaten?quote:5. Belangrijkste, hij heeft de VS weer een wettelijk land gemaakt.
Nooit geweten dat Bush een directe invloed had op het beleid van BP.quote:Dat van die olieramp is de schuld van Bush. En als ie er meteen bovenop was gesprongen, had FoKKKs hem beschuldigt van dictatoriale neigingen, wat ze trouwens toch doen.
De Keynesiaanse methode is minder 'geaccepteerd' dan jij hier doet voorkomen. Er is flinke kritiek op, namelijk.quote:Economie groeit wel, maar op kosten van de belastingbetaler
jij snapt echt niets van economie! Dit is een volkomen geaccepteerde Keynesiaanse methode!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |