abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83215116
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 21:46:47 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83215964
DOELLLLLLLLLGOOAAAALLLLLLLLPUNNNNTKOMMA!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 21:59:49 #155
184769 crew  Deisyy
pi_83217042
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]



Niet op klikken!
Bedankt voor de tip!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83218088
2-1 voor de Aussies nu, Duitsland kan beter die 1-1 laten maken door Ghana .

edit - huh de Serviers hebben 1 goal nodig
edit2 - ah is niet waar, ik lul maar wat
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 22:14:21 #157
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83218416
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
2-1 voor de Aussies nu, Duitsland kan beter die 1-1 laten maken door Ghana .

edit - huh de Serviers hebben 1 goal nodig
edit2 - ah is niet waar, ik lul maar wat
Wat doe je toch allemaal pietje!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_83218578
Die commentatoren zijn zo onduidelijk als de pest .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:19:20 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_83218822
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die commentatoren zijn zo onduidelijk als de pest .
Ik ben nu al nerveus voor morgenavond. Tegen wie speelt Nederland eigenlijk?
pi_83218823
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die commentatoren zijn zo onduidelijk als de pest .
We hadden beter naar die andere wedstrijd kunnen kijken.....was idg een leuke wedstrijd geloof ik
pi_83218852
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben nu al nerveus voor morgenavond. Tegen wie speelt Nederland eigenlijk?
Kameroen toch?
pi_83218909
Wij gaan die misschien wel gedeeltelijk met de wijk hier bekijken....met wel 2 gratis drankjes en een groot scherm
pi_83218954
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ben nu al nerveus voor morgenavond. Tegen wie speelt Nederland eigenlijk?
Het gaat nergens meer over morgen . Maakt mij geen bal uit .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:22:36 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_83219123
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Het gaat nergens meer over morgen . Maakt mij geen bal uit .
Waarom gaat het nergens meer over morgen? Nederland heeft toch twee wedstrijden gewonnen dus staat er goed voor?
pi_83219152
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom gaat het nergens meer over morgen? Nederland heeft toch twee wedstrijden gewonnen dus staat er goed voor?
Ja maar we zijn al geplaatst voor de 8e finale .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:23:04 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_83219158
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef Laysa het volgende:
Wij gaan die misschien wel gedeeltelijk met de wijk hier bekijken....met wel 2 gratis drankjes en een groot scherm
Wat gezellig!
pi_83219250
De dag vol, nu een biertje
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 22:26:06 #168
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83219388
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat gezellig!
Dat wachten we even af!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_83219426
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat gezellig!
Ik hoop het anders zijn we met 30 stappen weer thuis...maar ik doe wel wat oranjesigs aan
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 22:26:43 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_83219433
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ja maar we zijn al geplaatst voor de 8e finale .
Oh! Ik vat hem
pi_83220913
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
De dag vol, nu een biertje
Ik ben vol... Tering wat een berg spareribs
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_83221539
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben vol... Tering wat een berg spareribs

Ik knap zowat uit mijn vel !

maar ut was wel lekker





pi_83221620
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben vol... Tering wat een berg spareribs
Daar zou ik ook wel zin in hebben
pi_83221631
heb je net gegeten zie je Coos in de touwen hangen !

Moet je niet meer doen Coos

is geen gezicht man








  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:13:14 #175
169210 liesje1979
pi_83222502
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik knap zowat uit mijn vel !

maar ut was wel lekker


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]
Die onderste foto, was dat voor 1 persoon? Of voor jullie beiden?
Ik zou na 1 rib al vol zitten
  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:13:51 #176
169210 liesje1979
pi_83222538
En die touwklimmer.
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:14:43 #177
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83222599
wtf?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83222638
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Die onderste foto, was dat voor 1 persoon? Of voor jullie beiden?
Ik zou na 1 rib al vol zitten
Dat was voor 1 persoon

We kregen allebei z'n bord vol

Ik heb alles opgevroten Muis maar de helft...
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:15:29 #179
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83222658
En boaaahh spareribs! Ik denk dat ik al weet wat ik morgen ga eten.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83222672
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
wtf?
die touwklimmer was op het Leidseplein
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:16:27 #181
184769 crew  Deisyy
pi_83222716
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:57 schreef FANN het volgende:
heb je net gegeten zie je Coos in de touwen hangen !

Moet je niet meer doen Coos

is geen gezicht man


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]
Three Sisters, daar ben ik een paar maanden geleden nog wezen eten
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83222746
Die straatartiest is al een hele oude kerel. 20 jaar geleden heb ik die al eens in Groningen aan het werk gezien. Toen was het al geen jonge vent meer.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:17:23 #183
184769 crew  Deisyy
pi_83222768
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:15 schreef FANN het volgende:

[..]

die touwklimmer was op het Leidseplein
Heb je die lijf live genomen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:17:38 #184
169210 liesje1979
pi_83222781
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat was voor 1 persoon

We kregen allebei z'n bord vol

Ik heb alles opgevroten Muis maar de helft...
serieus?
Ik vind de helft al knap.
pi_83222796
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Three Sisters, daar ben ik een paar maanden geleden nog wezen eten
AH.... is dat wat ?

Wij waren ergens anders in een eetcafe die halve liters bier waren 's middags al
op een terrasje
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:17:51 #186
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83222797
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Het gaat nergens meer over morgen . Maakt mij geen bal uit .
Morgen braderie en prachtig weer, dat wordt in een bomvol café Oranjesupporters gillen om elke goal, die nu naar alle waarschijnlijkheid met gemak erin vliegt, aangezien er eigenlijk geen druk is en Oranje dan het lekkerst speelt (zie vriendschappelijke oefenwedstrijden), dus in principe 100% garantie op ultieme gezelligheid
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83222853
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:17 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Heb je die lijf live genomen?
jah...

we gingen nog even bijkomen van de spareribs krijg je dat voor voorgeschoteld
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:19:18 #188
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83222872
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Die straatartiest is al een hele oude kerel. 20 jaar geleden heb ik die al eens in Groningen aan het werk gezien. Toen was het al geen jonge vent meer.
Echt? Nou, kudo's voor z'n appetijtelijke lijf nog, hoor.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83222901
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Die straatartiest is al een hele oude kerel. 20 jaar geleden heb ik die al eens in Groningen aan het werk gezien. Toen was het al geen jonge vent meer.
Hij had wel een paar gerimpelde billetjes jah...

dus hij is geen 18 meer gok ik
  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:20:48 #190
169210 liesje1979
pi_83222950
En heeft Soury kleren gekocht?
pi_83222965
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:19 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Echt? Nou, kudo's voor z'n appetijtelijke lijf nog, hoor.
nou... appetijtelijk wil ik ook weer niet zeggen maar hij was in ieder geval wel lenig
pi_83222967
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:19 schreef FANN het volgende:


dus hij is geen 18 meer gok ik
Ruim in de vijftig, denk ik.
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:21:20 #193
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83222978
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Hij had wel een paar gerimpelde billetjes jah...

dus hij is geen 18 meer gok ik
Oh Was het zo erg of heb je hem van zo dichtbij bekeken?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83222994
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:57 schreef FANN het volgende:
heb je net gegeten zie je Coos in de touwen hangen !

Moet je niet meer doen Coos

is geen gezicht man


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]
mop.
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:22:04 #195
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83223013
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:21 schreef FANN het volgende:

[..]

nou... appetijtelijk wil ik ook weer niet zeggen maar hij was in ieder geval wel lenig
Naja, als mijn vriend er op die leeftijd nog zo uit zou zien zou ik mijn zegeningen tellen hoor
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_83223051
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Hij had wel een paar gerimpelde billetjes jah...
Kijk, dat heb ik dan weer niet.

Godver wat was het lekker vandaag.
pi_83223057
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:20 schreef liesje1979 het volgende:
En heeft Soury kleren gekocht?
yep....
een broek, trui, 2 vestjes, 2 shirtjes en schoenen

volgens mij was dat het wel misschien ben ik iets vergeten maar dat moet Muis straks maar
effe opnoemen dan, in ieder geval een hele stapel
  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:23:11 #198
169210 liesje1979
pi_83223077
Zou dat nou pijn doen? Het lijkt mij dat zo'n touw nogal schuurt
pi_83223124
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:21 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Oh Was het zo erg of heb je hem van zo dichtbij bekeken?
Jah... hij had een string aan en toen kwam ie geld ophalen en kij stond met zijn kont naar me toe

Ik keek zo in zijn bilnaad
  One tough cookie woensdag 23 juni 2010 @ 23:24:22 #200
169210 liesje1979
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:25:27 #201
184769 crew  Deisyy
pi_83223186
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:17 schreef FANN het volgende:

[..]

AH.... is dat wat ?

Wij waren ergens anders in een eetcafe die halve liters bier waren 's middags al
op een terrasje
Ik was er in de winter met mijn dochter, lekker een saté-menu gegeten voordat we naar Les Miserables gingen en dat was goed te eten. Ik vond het een leuke zaak, lekker ruim en verschillende zitmogelijkheden.

Je kan beter tegen bier dan tegen sosé?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83223282
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:21 schreef Coos het volgende:

[..]

mop.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:22 schreef Coos het volgende:

[..]

Kijk, dat heb ik dan weer niet.


Fotoooooosssssssss
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:28:23 #203
184769 crew  Deisyy
pi_83223302
Jullie waren er even niet
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:29:05 #204
184769 crew  Deisyy
pi_83223338
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:22 schreef Coos het volgende:

[..]

Kijk, dat heb ik dan weer niet.

Zien is geloven
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83223400
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:25 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik was er in de winter met mijn dochter, lekker een saté-menu gegeten voordat we naar Les Miserables gingen en dat was goed te eten. Ik vond het een leuke zaak, lekker ruim en verschillende zitmogelijkheden.

Je kan beter tegen bier dan tegen sosé?
Nou...... dat weet ik eigenlijk niet

ligt een beetje aan de hoeveelheden

maar ik heb het redelijk gehouden heur... dat ene glas was een halve liter

die kreeg ik niet op ...

Ik heb het laatste deel maar bij Muis in haar glas gemieterd
pi_83223424
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:28 schreef Deisyy het volgende:
Jullie waren er even niet
Fok was effe stuk
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:32:31 #207
184769 crew  Deisyy
pi_83223526
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Fok was effe stuk
Ik schrik daar altijd een beetje van

Man, dat kan je je toch niet voorstellen, nooit geen Fok! meer
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:33:21 #208
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83223557
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:24 schreef FANN het volgende:

[..]

Jah... hij had een string aan en toen kwam ie geld ophalen en kij stond met zijn kont naar me toe

Ik keek zo in zijn bilnaad
En dán maak je geen foto?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:33:23 #209
184769 crew  Deisyy
pi_83223561
Is iedereen inene naar zijn nest?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83223577
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]


Man, dat kan je je toch niet voorstellen, nooit geen Fok! meer
Zou wel gezond zijn voor een hoop mensen.
pi_83223581
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik schrik daar altijd een beetje van

Man, dat kan je je toch niet voorstellen, nooit geen Fok! meer

serieus ?

ja eigenlijk is het wel een beetje gewenning best wel errug eigenlijk
pi_83223647
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Deisyy het volgende:
Is iedereen inene naar zijn nest?
Bijna.
pi_83223657
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

En dán maak je geen foto?
maar dat was wel errug dichtbij hoor

en we zaten klaar om hem allebei wat losgeld te geven maar hij liep verder dus
de voorstelling was gratis
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:35:32 #214
184769 crew  Deisyy
pi_83223671
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef FANN het volgende:

[..]

serieus ?

ja eigenlijk is het wel een beetje gewenning best wel errug eigenlijk
Ach, de 1 kijkt voetbal, de ander Fokt
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:36:06 #215
184769 crew  Deisyy
pi_83223696
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Coos het volgende:

[..]

Zou wel gezond zijn voor een hoop mensen.
Dan moeten ze ergens anders 'lolllig' zijn
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83223745
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:36 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dan moeten ze ergens anders 'lolllig' zijn
en dat gaat irl bij het gros niet lukken.
pi_83223759
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:35 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ach, de 1 kijkt voetbal, de ander Fokt
da's ook weer waar

ik ben wel helemaal kapot

ik ga eerst effe een Ijskoffie naar binnen werken

see joe later of morgen

kweetnogniet
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:37:45 #218
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_83223768
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Deisyy het volgende:
Is iedereen inene naar zijn nest?
Ja! Truste allemaal.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:39:17 #219
184769 crew  Deisyy
pi_83223835
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:37 schreef FANN het volgende:

[..]

da's ook weer waar

ik ben wel helemaal kapot

ik ga eerst effe een Ijskoffie naar binnen werken

see joe later of morgen

kweetnogniet
Morgen dan, want ik ben ook zo mijn mand in
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:40:37 #220
184769 crew  Deisyy
pi_83223897
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:37 schreef Coos het volgende:

[..]

en dat gaat irl bij het gros niet lukken.
Lekker dan, die houden hun ego hier een beetje op niveau
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:40:54 #221
184769 crew  Deisyy
pi_83223909
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:37 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ja! Truste allemaal.
Tata
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:16 #222
184769 crew  Deisyy
pi_83223926
Hoppa, en 4
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:39 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_83223947
Ik sta door de uistlagen vandaag mooi bovenaan in de WK-pool van m'n bedrijf
Yankee go home!
pi_83224141
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:41 schreef remlof het volgende:
Ik sta door de uistlagen vandaag mooi bovenaan in de WK-pool van m'n bedrijf
Groovy
pi_83224200
Keek recht in zijn half uithangende zak
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:51:40 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_83224454
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:45 schreef Coos het volgende:

[..]

Groovy
Ik had alle winnaars goed en de uitslag van Slovenië - Engeland
Yankee go home!
pi_83224536
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:22 schreef FANN het volgende:

[..]

yep....
een broek, trui, 2 vestjes, 2 shirtjes en schoenen

volgens mij was dat het wel misschien ben ik iets vergeten maar dat moet Muis straks maar
effe opnoemen dan, in ieder geval een hele stapel
Het zit nog in de tassen.. Ben op de bank geploft voor de tv.. Wat er allemaal in zit zie ik morgen wel
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_83224662
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:53 schreef Soury het volgende:

[..]

Het zit nog in de tassen.. Ben op de bank geploft voor de tv.. Wat er allemaal in zit zie ik morgen wel
Een soort van pakjesavond maar dan 's morgens.

Plat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')