abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:07:46 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83217777
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik had een klein kaboutertje (zwager heet wouter, de grap is snel gemaakt ) en daar moest ik dus bij keren omdat het uit een losse voor- en achterkant bestond. Het was gewoon met sc (hoe heet dat in het Nederlands?).
En ik kreeg sowieso vaak een ribbeltje omdat het ook moeilijk is om van de achterkant allebei de lusjes te vinden, naar mijn mening.
dat laatste is een kwestie van wennen. en wat die steken betreft, de starling handbag bijvoorbeeld is expres zo heen en weer gemaakt, om dat patroon te verkrijgen. anders zou rondhaken veel makkelijker zijn. ik vind 't wel leuk!
in de haak.
pi_83217938
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:03 schreef Joysa het volgende:
Ik heb ook gehaakt

[ afbeelding ]

dat ziet er niet verkeerd uit voor een eerste keer haken! binnen no-time kun je mooie amigurumi's maken en van alles...

Kan er nog niks van, ben hier al trots op
pi_83218384
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:09 schreef mijsje het volgende:

[..]

Jaaa die knuffeltjes lijken me zo leuk om zelf te kunnen maken
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_83218619
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:14 schreef Joysa het volgende:

[..]

Jaaa die knuffeltjes lijken me zo leuk om zelf te kunnen maken
Ik ben ook pas sinds eind mei bezig en ik heb al 10 knuffeltjes af! Dus gewoon oefenen en dan kom je er wel! Mijn eerste patroontje was: http://www.amiamour.com/2010/02/eggypattern/ Erg goed te doen Maar zo zijn er wel meer!
pi_83218760
Ja maar Lyssa vliegt er ook door hoor! Ik doe het al sinds november en heb zeker zoveel knuffels nog niet af haha

Maar ik ben begonnen met de kers met een youtube-filmpje :-)
pi_83219047
Deze had ik

pi_83219125
Zo lief B.ertha!
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:34:54 #58
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83220023
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:01 schreef StefanieV het volgende:
Spiegelei, ik heb hier een grote plastieken doos vol en boven nog 4 grote dozen karton vol met garen (eventjes gekocht voor 20 euro) En toch blijf ik bijkopen, vriendlief wordt ook zot van me
haha
Ik heb in de woonkamer een apart kastje, helemaal voor mijn creatieve spulletjes (k heb kleurpotloden, papier, karton, krijt, plaatjes stempels, fimo, houtskool, en k kan nergens afstand van doen ) en daar past al dat garen dus niet bij, dus een gedeelte van de vaste kast is voor mij, maar ondertussen is dus de hele kast voor mij plus de gang (tassen een de kapstok) en op een kamertje boven. Het ergste is nog dat ik net doe of het allemaal wel past en de hele kasten zo volprop dat alles eruit te valt als je de deur open doet ...
Nou ja iedereen heeft zo z'n zwaktes he
klerkje
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:43:14 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83220618
je zou 't hier moeten zien, overal plastic tassen en dozen vol garen, in de woonkamer, maar ook in onze slaapkamer. ik moet nodig eens een iets 'opgeruimder' systeem bedenken. of gewoon alles eens ophaken. swapproject, here I come!!

joysa, goed begin! en des te knapper omdat je op die foto de haaknaald achterstevoren vast houdt. als je 't daarmee voor elkaar krijgt: respect!

b.ertha, leuke kabouter! en ik vind die heen-en-weer vasten dus juist erg leuk!
in de haak.
pi_83220679
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:43 schreef trui het volgende:
je zou 't hier moeten zien, overal plastic tassen en dozen vol garen, in de woonkamer, maar ook in onze slaapkamer. ik moet nodig eens een iets 'opgeruimder' systeem bedenken. of gewoon alles eens ophaken. swapproject, here I come!!

joysa, goed begin! en des te knapper omdat je op die foto de haaknaald achterstevoren vast houdt. als je 't daarmee voor elkaar krijgt: respect!

Haha dat had ik nog niet eens gezien, maar dat was alleen voor de foto
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_83221071
Hier op zolder 2 vuilniszakken vol wol, vintagewol van mijn schoonmoeder. 1 kleine opbergbox waar het project in zit waar ik mee bezig ben en een mega opbergbox vol, daar komt dus nog meer bij van de week nog zo'n mega box laten halen en hopen dat alles er in past.

Joysa goed begin is het halve werk!

B.ertha wat een lieverd!
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:57:19 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83221596
ik hbe mn garen "verstopt" in een grote boodschappentas en een doosje onder mn eettafel/buro... ik woon alleen, dus er hoeft maar 1 zit/werkplek over te blijven incl. beenruimte
Kwak
pi_83221636
Mijn tas in Zpaghetti is af! Hij is alleen een klein beetje kleiner uitgevallen dan voorzien en er moet nog een voering in maar daarvoor ga ik naar mama/oma om te helpen Maar ik ben er 'trots' op, al is hij toch iets te klein

woensdag 23 juni 2010 @ 23:05:34 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83222101
leuk stefanie!
in de haak.
pi_83222806
Leuke kleuren stefanie! Hij is heel leuk!

Ik werd er net op gewezen dat er nog 3 tasjes stonden met van alles en nog wat
pi_83223263
Dank je!

Haha Anitra, hier is het ook zo, J komt dan af met nog iets waarvan ik niet wist dat ik het nog had
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:44:21 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83224094
mijn man heeft (gelukkig) totaal geen inzicht in mijn 'stash', en bemoeit zich er dan ook niet mee. net als dat ik niks zeg over zijn belachelijke hoeveelheid visspullen.

anitra, heeft rick trouwens die stofjes voor je uitgekozen? dat vind ik dan wel weer super!
in de haak.
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:34:35 #68
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83226331
Joysa, leuk kleurtje en je bent tenminste begonnen! Welkom hier.

Kleurige das, mooie verzameling wol en stofjes, luitjes ik kan jullie niet bijhouden maar ik geniet in stilte

behalve dat ik nu over mijn slaap heen ben en weer trek begin te krijgen
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:51:25 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83226994
haha caroline, dat had ik net ook. maar onze voorraad lekkers zit nog steeds in dozen en geen idee welke van de tig. dus ik ga maar gewoon slapen heb ik bedacht.
in de haak.
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:53:07 #70
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83227054
ha ha Trui. Slaap lekker en sterkte met alle stof en gedoe en zo.
pi_83229379
Ik blijf het altijd een beetje vreemd vinden met de patterns. Ik kwam zojuist deze tegen: http://www.ravelry.com/pa(...)ative-bears/patterns Allemaal varianten van het bubble leg monster. Je weet natuurlijk niet welke eerst kwam, maar de ene is gratis en de andere niet. Nou kan ik met het patroon van de bubble leg en wat eigen gepruts al die beestjes maken waar je anders 6 doller per patroon voor moet betalen
pi_83229602
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:44 schreef trui het volgende:
mijn man heeft (gelukkig) totaal geen inzicht in mijn 'stash', en bemoeit zich er dan ook niet mee. net als dat ik niks zeg over zijn belachelijke hoeveelheid visspullen.

anitra, heeft rick trouwens die stofjes voor je uitgekozen? dat vind ik dan wel weer super!
Rick is het gelukkig gewend om over wol te struikelen.
Ja hij heeft zelf het uitgezocht sommige die hij niet zo leuk vond heeft hij gratis gekregen
pi_83230017
Ik heb een hele eigen hobbykamer met 2,5 meter tafelruimte, inbouwkast voor de creatieve voorraad en kartonnen dozen óp de boekenkast voor de 'yarn-stash'. Echt, dat is zo fijn! Als ik het zat ben trek ik gewoon de deur dicht en dan is de rommel ook weg! Heerlijk!
Maar... ik moet eerlijk zeggen dat er in de woonkamer of op het balkon altijd wel ergens een los projectje met wat wol ligt hoor.
pi_83231043
Hier nog tips voor goedkope oogjes in bulk?
pi_83231178
Ik vond het vrij goedkoop via etsy, maar de link weet k momenteel niet, even zoeken hoor

Alle ik weet niet hoe jullie die prijzen vinden maar ik vond het vrij goedkoop als k het vergelijk wat ik hier per paar in de winkel betaal

http://6060.etsy.com/
pi_83231343
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:32 schreef StefanieV het volgende:
Ik vond het vrij goedkoop via etsy, maar de link weet k momenteel niet, even zoeken hoor

Alle ik weet niet hoe jullie die prijzen vinden maar ik vond het vrij goedkoop als k het vergelijk wat ik hier per paar in de winkel betaal

http://6060.etsy.com/
Dat is idd een goede prijs Ga de 4,5 mm eens uitproberen qua grootte
pi_83232031
E-craft.co.uk oid heeft ook wel een boel. Ook neusjes enzo. Ik ga vanavond ook maar wat bestellen. M'n voorraadje begint op te raken.
pi_83232255
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:38 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat is idd een goede prijs Ga de 4,5 mm eens uitproberen qua grootte
Ik heb er de 12mm al besteld en nu is de 6mm onderweg haha
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:30:29 #79
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_83233001
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 07:36 schreef Lyssa het volgende:
Ik blijf het altijd een beetje vreemd vinden met de patterns. Ik kwam zojuist deze tegen: http://www.ravelry.com/pa(...)ative-bears/patterns Allemaal varianten van het bubble leg monster. Je weet natuurlijk niet welke eerst kwam, maar de ene is gratis en de andere niet. Nou kan ik met het patroon van de bubble leg en wat eigen gepruts al die beestjes maken waar je anders 6 doller per patroon voor moet betalen
Ik vind die Momster(met baby ) in het bruin/blauw zo lief! Ik had al eerder eens gezien dat je daarvoor moest betalen. Misschien ga ik ook maar eerst eens aan de gratis patronen beginnen. Goeie tip!

Mijn wol staat in 2 tassen van Ikea. Die tassen zijn eigenlijk bedoeld als plantenpotten. Ze zijn heel breed en er kan lekker veel in.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 24 juni 2010 @ 12:01:37 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83236979
het vest is klaar
alleen nog de knopen op naaien en draadjes wegstoppen
dan kan k foto;s gaan maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_83253260
20 euro aan wol gekocht Ze hadden alleen niets van acryl!

En oogjes en neusjes besteld bij 6060shop

[ Bericht 33% gewijzigd door Lyssa op 24-06-2010 18:40:25 ]
pi_83253540
Wauw Anitra!!!

Ik kan niet op ravelry blijven. Ik meld me aan, kan er dan ene keer op en vervolgens niets meer.
Ben ik de enige. Kheb al meerdere gmailaccounts geprobeerd.
pi_83253568
Lijnloos, snel je pm lezen!
pi_83254520
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:15 schreef -sabine- het volgende:
Wauw Anitra!!!

Ik kan niet op ravelry blijven. Ik meld me aan, kan er dan ene keer op en vervolgens niets meer.
nee, ik heb geen problemen met Ravelry. Misschien een mailtje sturen?
pi_83256275
quote:
Wauw Anitra!!!

ik heb er ook nog nooit last mee gehad... ligt hun server er niet gewoon uit? dat het daaraan lag?(ben er al een paar dagen niet geweest, maar dat is niet te merken... toch? )
pi_83256941
quote:
Wauw Anitra!!!

Ik heb ook nog nooit problemen gehad, idd even mailen lijkt me.
pi_83257156
Die tas is leuk geworden Stefaniem, ook al is hij wat kleiner dan gepland. De Catania is onderweg.

project kussenhoes 2 vordert gestaag. Over 2 avonden is het hopelijk af.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83257835
Dank je YPPY! Ook voor het opsturen! Uiteindelijk is de tas 20 x 20 hoor, dus al bij al valt het nog mee :-) Nu nog wat afwerken, drukknopjes indoen zodat het toeblijft en ik denk om nog een flap te maken om erover te doen. Maar dat weet k nog niet. Vriendin van me is er wel in geïnteresseerd, ben benieuwd of ik hem zelf ga kunnen gebruiken
pi_83257882
Ik heb m'n tas(je) af!
Volgende keer het patroon nog meer aanpassen, heb al twee toeren extra gemaakt, maar er mogen nog wel wat meer rondes bij. En dikker garen en naald gebruiken.
pi_83258918
Het doet me denken aan die zwemzakken van vroeger haha

Maar het ziet er leuk uit hoor!
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:01:33 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_83259677
Die wrap is erg leuk
Aanvulling op mijn lijstje: alles wat redelijk te haken is voor in het keukentje van de jongens is ook altijd leuk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83260312
Ik heb 'ergens' het boekje Tasty Crochet gevonden, staan leuke 'eetbare' dingen in.
pi_83260816
Leuke tassen!
Mijn zusje is al super ver met haar zpaghetti tas!
Ik vind het alleen een beetje jammer dat het spul bestaat uit aan elkaar geknoopte stukken..
Zie je die knoopjes overal in d'r breiwerk uitsteken..
De kat is trouwens af! Ik vind zwart niet fijn haken, werd er soms best een beetje chagrijnig van
En ik heb de staart niet gehaakt.. Had er geen zin meer in!
Gelukkig had ik zwart chenille draad liggen, dus heeft 'ie toch een staartje!

En een soort van close-up van het hoofdje:

Foto's zijn beetje slechte kwaliteit, had er super veel gemaakt en ze waren allemaal nog slechter
En toen had ik geen zin meer om er meer te maken, jullie kriigen zo in ieder geval een idee hoe 'ie eruit ziet
pi_83261232
Toffe tas! Ik vind ook dat je altijd mooie foto's maakt van je werken Hoothoot!

Yachiru, wat een schatje! Ik merk ook idd dat zwart niet mijn favo haakkleur is, te lastig te zien in de avond. De kat is iig leuk geworden, juist origineel met dat andere staartje
pi_83261461
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:40 schreef Lyssa het volgende:
Toffe tas! Ik vind ook dat je altijd mooie foto's maakt van je werken Hoothoot!

Yachiru, wat een schatje! Ik merk ook idd dat zwart niet mijn favo haakkleur is, te lastig te zien in de avond. De kat is iig leuk geworden, juist origineel met dat andere staartje
Aww dankje! Ja pfft, 's avonds is het een ramp!
Gelukkig heb ik heel veel leuke kleurtjes liggen dus hoef niet vaak met zwart te haken
Hij wilde naar buiten
pi_83261508
Zwart is gewoon niet leuk haken Yachiru, ik heb dat ook als k zwart haak, ik haak het dan ook zo min mogelijk Maar ik vind de poes wel schattig :-) Ik ben even niets aan het haken, zou eigenlijk het konijn verder af moeten haken maar heb er zoveel zin niet in. Ben niet eens zeker of ik wel een geboortekaartje krijg en uitgenodigd ben, dus dat zie ik dan weer wel, anders laat ik het maar hier liggen.

Al moet ik wel zeggen, ik krijg altijd zin om verder te haken als k hier lees
pi_83262083
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:49 schreef StefanieV het volgende:
Zwart is gewoon niet leuk haken Yachiru, ik heb dat ook als k zwart haak, ik haak het dan ook zo min mogelijk Maar ik vind de poes wel schattig :-) Ik ben even niets aan het haken, zou eigenlijk het konijn verder af moeten haken maar heb er zoveel zin niet in. Ben niet eens zeker of ik wel een geboortekaartje krijg en uitgenodigd ben, dus dat zie ik dan weer wel, anders laat ik het maar hier liggen.

Al moet ik wel zeggen, ik krijg altijd zin om verder te haken als k hier lees
Haha, dat heb ik nou ook altijd als ik over haken lees!
Nouja.. bijna altijd, nu even niet want ik heb het er even mee gehad. Maar moet morgen wel weer verder met de cactus want die moet zaterdag af zijn
Gelukkig hoef ik daar geen onderdelen van aan elkaar te naaien, dus dat scheelt
Als ik even geen zin meer heb in een bepaald haaksel, dan begin ik aan een ander.
Zo heb ik de giraffe voor mijn moeder nog steeds klaar liggen om in elkaar gezet te worden..
Niet echt het beste idee, maar het moet wel leuk blijven! Bloemetjes zijn bijvoorbeeld goed tussendoor te haken
pi_83262125
Ik ben een ninja aan het haken met zwart. Maar heb nu geen licht vilt om het in elkaar te zetten, dus ik moet morgen even polsen op werk of ze een stukje hebben!
pi_83262280
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:47 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Aww dankje! Ja pfft, 's avonds is het een ramp!
Gelukkig heb ik heel veel leuke kleurtjes liggen dus hoef niet vaak met zwart te haken
Hij wilde naar buiten
[ afbeelding ]
Ik vind 'm erg leuk

Mijn pakket met oogjes/neusjes in verzonden! Bestelt bij 6060shop, doet ze vlotjes! Ik mocht CC lenen van mn vriend, dus dan gaat het een stuk sneller! Ben benieuwd wanneer ik het binnen heb!

Pakket bestaat uit:
9 mm BLACK Safety eyes Plastic eyes Amigurumi animal eyes - 25 Pairs
9 mm MIXED COLORS Animal / Amigurumi / Cat / Fish Plastic safety eyes - 10 PAIRS Sampler MSC1
12 mm PINK Animal Plastic Safety Nose for stuffed animals - 6 PCS with metal washers (TP12)
9 mm Black Triangle Nose Plastic Safety Nose for amigurumi stuffed animals 8 pcs
Plastic Animals Amigurumi Safety Noses - Sampler - 3 SIZES 9 NOSES (SN3)
12 mm Safety Eyes Animal Eyes Plastic Eyes BLACK - 25 pairs

inclusief verzendkosten zo'n 25 euro kwijt (Al is dat met mn 20 euro aan wol best een flinke uitgave vandaag aan deze nieuwe hobby)
pi_83262575
Mijn oogjes waren trouwens binnen vandaag, 6mm oogjes :-) Het gaat allemaal vrij vlot hoor, ik betaal met paypall, dag erna wordt het opgestuurd en een week later ongeveer was het er, het is de 19de opgestuurd naar mij en vandaag was het er :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')