quote:
Probeer eens wat over te lezen over "rules of thirds" en je laatste foto is niet iets met je witbalansquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:55 schreef o.us het volgende:
Hier zijn een paar (stelt niet zo heel veel voor):"
Rotterdam-Zuidin Maashaven met de metro rechts en de skyline van Feijenoord in de achtergrond.
[ afbeelding ]
De metroviaduct in Nesselande waar metrolijn B op rijdt. (Rotterdam-Oost).
[ afbeelding ]
Ik maak graag foto's van borden met plaatsnamen en al die zooi er op
[ afbeelding ]
De ene kant van de Maas..
[ afbeelding ]
en de andere kant van de Maas.(Het witbalans ging even fout
)
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:33 schreef kres het volgende:
Nog eentje voor het slapen gaan...
Vanavond geschoten...
[ afbeelding ]
@ Breandx. De compositie van die 2e foto is idd erg leuk... Waar heb je die foto's gemaakt ?
Zoiets zocht ik voor de omslag van mijn boekquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:44 schreef braddofiel het volgende:
ik ben ook nog maar een amateur maar ik vind persoonlijk deze het mooist
[ afbeelding ]
Komt door het verkleinen denk ik, leuk hondjequote:Op woensdag 23 juni 2010 21:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
die is indd grappig, is het een crop? Omdat die foto niet helemaal scherp lijkt.
Lol! die is grappig inderdaad!quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:00 schreef Surf_Bunny het volgende:
Ik vind deze wel grappig, alsof ie wil zeggen "Allemaal opzouten ik wil ik daar in het zonnetje liggen"
[ afbeelding ]
Hij is niet goed scherpgesteldquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:02 schreef SpeedyGJ het volgende:die is indd grappig, is het een crop? Omdat die foto niet helemaal scherp lijkt.
Hier 1 van de tijdelijk nieuwe Sony A330.
[ afbeelding ]
Wat een leukerd! Mooie foto ook, maar ik kon het niet laten om een beetje extra contrast en iets kleuraanpassing te doen:quote:
Iets aan je link is kapot, hij doet het niet, ook niet als ik hem open in een nieuw venster.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:28 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Wat een leukerd! Mooie foto ook, maar ik kon het niet laten om een beetje extra contrast en iets kleuraanpassing te doen:
[ afbeelding ]
Als je het vervelend vindt, dan haal ik hem uiteraard weer weg!
Dankje! Ik heb het nu aangepast!quote:Op donderdag 24 juni 2010 06:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
Iets aan je link is kapot, hij doet het niet, ook niet als ik hem open in een nieuw venster.
Laat het gewoon een stok zijn, laat het gewoon een stok zijn...quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:02 schreef SpeedyGJ het volgende:die is indd grappig, is het een crop? Omdat die foto niet helemaal scherp lijkt.
Hier 1 van de tijdelijk nieuwe Sony A330.
[ afbeelding ]
Over je eerste foto..quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Niet superbijzonder (amateurtje hier) maarIk vind de vlammen die eruit komen wel geinig...
[ afbeelding ]
Plus krant, wel gaaf effect met die rook.
[ afbeelding ]
2de amateurfotograaf die zich dankt aan deze tipquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Thanks! Neem ik mee voor de volgende keer
Wel goed gepanned.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:37 schreef LiFePo4 het volgende:
Ook gewoon amateurtje hier, heb ook geen goede camera (compact camera) maar ik vind het zo nu en dan wel leuk om eens een foto te maken.
[ afbeelding ]
Die laatste is moooiquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:38 schreef drumminggod het volgende:
[..]
2de amateurfotograaf die zich dankt aan deze tip
[ afbeelding ] (lastig om hem zo donker te krijgen..) 1 van mijn 30 vorige foto's daarvan:
[ afbeelding ]
En omdat hij zo kleurrijk is
[ afbeelding ]
Die is leuk! Vrolijke foto!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Een van de eerste foto's die ik schoot met m'n Sony Alpha 230
[ afbeelding ]
Klikbaar
Gruwelijke foto!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:26 schreef _mikkie_ het volgende:
hier eentje van mij, ik zal binnenkort even wat meer fotos op flickr zetten
[ afbeelding ]
Wij hebben dezelfde camera.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar
Wat cutee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar
Let op.. Dit is niet om te zeiken..quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:38 schreef drumminggod het volgende:
[..]
2de amateurfotograaf die zich dankt aan deze tip
[ afbeelding ] (lastig om hem zo donker te krijgen..) 1 van mijn 30 vorige foto's daarvan:
[ afbeelding ]
En omdat hij zo kleurrijk is
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:30 schreef LiFePo4 het volgende:
[..]
Gepanned?Dat je mee beweegt zeg maar?
Ik hou van commentaar hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:25 schreef kres het volgende:
[..]
Let op.. Dit is niet om te zeiken..
Comentaar bij je eerste 2 foto's.
Bij de avond zon moet je proberen het donkere (zwarte) gebied zo klein mogelijk te houden.
Als je naar de foto's kijkt zijn ze beide voor 50 % gewoon zwart. Daar is niks te zien.
Wat je beter kan doen is je camera in een portret stand draaien en iets meer lucht en wolken meepakken.. Zo krijg je niet een groot zwart gebied in je foto...
De kleuren komen er wel mooi uit..
Graag gedaan..quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:33 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Ik hou van commentaar hoor. Zolang het er maar voor zorgt dat het me niet afzeikt. Ik zal er aan denken volgende zonsondergang! Bedankt
opzich nog een best mooie foto hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:36 schreef kres het volgende:
[..]
Graag gedaan..
Kijk die fout maakte ik zelf vroeger ook..
[ afbeelding ]
Zo'n foto vind ik persoonlijk alleen maar mooiquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:36 schreef kres het volgende:
[..]
Graag gedaan..
Kijk die fout maakte ik zelf vroeger ook..
[ afbeelding ]
LoL....quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:37 schreef drumminggod het volgende:
[..]
opzich nog een best mooie foto hoor. Heb je dan ook een "goede?'
Zit btw op je site.
[ afbeelding ]![]()
Nou de foto is wel mooi maar als je kijkt is kwart van de foto zwart.. Zelf vind ik dat best storend...quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zo'n foto vind ik persoonlijk alleen maar mooi
hoe bewerkt + origineel?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef kres het volgende:
Oh ja.. Deze had ik ook nog rondslingeren...
[ afbeelding ]
Om eerlijk te zijn geen idee meer hoe ik het heb bewerkt.. Is denk ik 3 of 4 jaar geleden.. Waar de origineel is weet ik ook niet...quote:
Jammer dat de horizon scheef staat, verder hele mooie fotoquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:18 schreef CompuMess het volgende:
In de categorie sunrises heb ik er ook nog een paar waar ik wel gek op ben...
[ link | afbeelding ]
Oktober 2005 - Zonopje in boven de Mijzenpolder
Je hebt hem vrij beroerd gecropped.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:13 schreef m0j0 het volgende:
Demo F-16 - Volkel Airshow 2009
[ afbeelding ]
dit kan je ook wel met PSDquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:08 schreef kres het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn geen idee meer hoe ik het heb bewerkt.. Is denk ik 3 of 4 jaar geleden.. Waar de origineel is weet ik ook niet...
Er is vast wel iemand hier die wel weet hoe je dit effect krijgt.. Wat ik nog wel weet is dat het een een of ander vaag programma is geweest...
Yep. De auto is lekker scherp en in de achtergrond is de snelheid zichtbaar door het meebewegen, vind het geen verkeerde foto dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:30 schreef LiFePo4 het volgende:
[..]
Gepanned?Dat je mee beweegt zeg maar?
Dat kruis bedoel je neem ik aan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:58 schreef GrotePierFR het volgende:
Toevallig dit gezien in de lucht:
[ afbeelding ]
Dezelfde dag stierf er ook iemand in de straat, puur toevalVond em wel tof.
Ohh die 2e is erg leuk ....quote:
Moet je vooral posten die fotoquote:Op donderdag 1 juli 2010 01:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat kruis bedoel je neem ik aan?Paar weken terug zag ik hier ook een enorm kruis in de lucht, en extreem duidelijk. Nog snel een foto van gemaakt ook, alleen kan ik daar nu even niet bij.
(niet met mijn camera gemaakt, moet 'm nog eens opzoeken)
Edit: Offtopic, maar je username valt me even op. Ben jij toevallig ook een gamer die onder de naam Gruttepier FRL of iets in die richting speelt?Of is het toeval en hebben heel veel Friezen die nickname?
I likequote:Op donderdag 1 juli 2010 17:41 schreef ETA het volgende:
aapje in het wild, banaan in linkerhand, camera laag in de rechterhand en maar continu klikken zonder door de zoeker te kijken
[ afbeelding ]
Sint Maarten toch?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:28 schreef LiFePo4 het volgende:
Dat vliegtuigDat is die huppelepup vliegtuig plaats ergens
Heb er ooit weleens een filmpje van op YT gezien, mooi hoe die dingen voorbij vliegen!
en dan bij het hek staan als de 747 gaat opstijgenquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:41 schreef Omniej het volgende:
Klopt, is 't bekende vliegveld van St. Maarten bij Maho Beach.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:25 schreef drumminggod het volgende:
[..]
en dan bij het hek staan als de 747 gaat opstijgen. DAT is ruige shit.
nee hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Maar niet met camera, want die wordt gezandstraald.(als je zelf al kunt blijven staan
)
Mooi lichtspel, goede foto!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Pas geleden heb ik deze foto gemaakt in Ouwehands Dierenpark Rhenen.
Hoewel ik totaal niet fotografisch onderlegd ben vond ik de foto wel gaaf met zo'n doorkijkje
Teken het na uit je geheugen en maak er een foto van om hier te postenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:43 schreef drumminggod het volgende:
Gisteravond was een mooie zonsondergang. Woon bij het platteland. Was bij kameraad die 5 km verder woonde. Beetje feesten na winnen van Brazilie. Baalde echt dat ik geen camera mee had. piesheldere hemel
Ik kan niet tekenenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:45 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Teken het na uit je geheugen en maak er een foto van om hier te posten
Ja ik ken het, op zulke momenten baal je echt dat je geen foto kunt maken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:47 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Ik kan niet tekenen. Maar echt. Beetje dauw over het land of zoiets. echt. Dat schot was goud geweest
Klopt. Nou. Volgende keer mijn camera meenemen naar hemquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:48 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Ja ik ken het, op zulke momenten baal je echt dat je geen foto kunt maken.
Mooi geschoten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:03 schreef Keshet het volgende:
Disclaimer: Amateur-alert!![]()
[ afbeelding ]
Bloemetjes in Stockholm.
[ afbeelding ]
Gemaakt in Blijdorp.
[ afbeelding ]
Mijn dochter 1 week oud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |