FOK!forum / Klaagbaak / Open brief aan alle vrachtwagenchauffeurs
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 20:50
Geacht vrachtwagenchauffeurs,

FLIKKR OP MET DIE INHAALWEDSTRIJDEN OM WIE HET HARDST 100 KM/U KAN RIJDEN. EN AL HELEMAAL ALS JE IN HET SPITSUUR MOET RIJDEN.

Vrachtwagenchauffeurs:

Groet,

Banzaiaap
BaasDdinsdag 22 juni 2010 @ 20:51
Stink-uidinsdag 22 juni 2010 @ 20:51
goede topic
Mr.Cooperdinsdag 22 juni 2010 @ 20:51

Ga gewoon per ezel.
#ANONIEMdinsdag 22 juni 2010 @ 20:51
Slim van je dat je het in KLB zet.
9611Nielsdinsdag 22 juni 2010 @ 20:52
In before RealZeus
Gezichtdinsdag 22 juni 2010 @ 20:54
Tregden klaght
Penisbaarddinsdag 22 juni 2010 @ 20:54
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Slim van je dat je het in KLB zet.
Iedereen hier is een vrachtwagenchauffeur
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 20:54
Maar dan zijn ze 2 seconden eerder bij hun volgende rustplaats......
#ANONIEMdinsdag 22 juni 2010 @ 20:55
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:54 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Iedereen hier is een vrachtwagenchauffeur
Straks slapen bij de bistro langs de A14.
opastokvisdinsdag 22 juni 2010 @ 20:56
en dan staan ze allemaal bij het eerstvolgende tankstation een bakkie pleur te doen met de ingehaalde collega's
Dylldinsdag 22 juni 2010 @ 20:56
Goede brief ook trouwens. Goede interpunctie enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dyll op 22-06-2010 21:01:54 ]
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 20:56
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Slim van je dat je het in KLB zet.
WillFerrell telt ook.
9611Nielsdinsdag 22 juni 2010 @ 20:56
edit verkeerde topique
#ANONIEMdinsdag 22 juni 2010 @ 20:56
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:56 schreef Banzaiaap het volgende:

[..]

WillFerrell telt ook.
Wie?
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:56 schreef Dyll het volgende:
Goede brief ook trouwens. Goede interpuncite enzo.
Bedankt.
Penisbaarddinsdag 22 juni 2010 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:55 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Straks slapen bij de bistro langs de A14.
Als het van slapen komt
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:56 schreef 9611Niels het volgende:
edit verkeerde topique
Frans Bauer.
the_legend_killerdinsdag 22 juni 2010 @ 20:58
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:56 schreef opastokvis het volgende:
en dan staan ze allemaal bij het eerstvolgende tankstation een bakkie pleur te doen met de ingehaalde collega's
opastokvisdinsdag 22 juni 2010 @ 20:59
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef Banzaiaap het volgende:

[..]

Bedankt.
dan zeg je: 'Bedankt. Wil je nu alstjeblieft interpunctie goed schrijven?'
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 21:00
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef opastokvis het volgende:

[..]

dan zeg je: 'Bedankt. Wil je nu alstjeblieft interpunctie goed schrijven?'
Je bedoelt 'typen'.
ViaRegnumdinsdag 22 juni 2010 @ 21:00
Op welke snelweg overkwam je dit, TS?
WcPotdinsdag 22 juni 2010 @ 21:01
Vrachtauto's rijden heul geen 100 km/h. Vrachtauto's zijn begrenst op 89 km/h.
Uitzondereningen daar gelaten. Op jou niet geijkte snelheidsmeter rijden ze dus wel 100
9611Nielsdinsdag 22 juni 2010 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef Banzaiaap het volgende:

[..]

Frans Bauer.
Het was wel een mooi plaatje hè
opastokvisdinsdag 22 juni 2010 @ 21:03
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je bedoelt 'typen'.
ik schrijf.

ik heb ook nog zo'n oude monitor, daar worden met een pennetje de letters ingekrast.
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:03 schreef opastokvis het volgende:

[..]

ik schrijf.

ik heb ook nog zo'n oude monitor, daar worden met een pennetje de letters ingekrast.
Wel tipp-ex gebruiken als je een fout maakt hoor.
t0stidinsdag 22 juni 2010 @ 21:07
volgens mij kunnen vrachtwagens maar 90 km/h in nederland
Splutjedinsdag 22 juni 2010 @ 21:07
Bedankt voor je boodschap, ik zal het doorgeven.
Irritatie100dinsdag 22 juni 2010 @ 21:07
Maar 100km/u is toch altijd 100km/u, je kan toch niet harder 100 rijden dan iemand anders?
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 21:08
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:07 schreef t0sti het volgende:
volgens mij kunnen vrachtwagens maar 90 km/h in nederland
Nee zou je denken, je bent de eerste hoor in dit topic die dat meldt.
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 21:14
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef WcPot het volgende:
Vrachtauto's rijden heul geen 100 km/h. Vrachtauto's zijn begrenst op 89 km/h.
Uitzondereningen daar gelaten. Op jou niet geijkte snelheidsmeter rijden ze dus wel 100
Boeiend. Ze rijden altijd te langzaam, dat is het probleem.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Het was wel een mooi plaatje hè
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:00 schreef ViaRegnum het volgende:
Op welke snelweg overkwam je dit, TS?
De A7.
Arctic_dinsdag 22 juni 2010 @ 21:57
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar 100km/u is toch altijd 100km/u, je kan toch niet harder 100 rijden dan iemand anders?
Dat dacht ik dus ook al. TS, verklaar.
gebrokenglasdinsdag 22 juni 2010 @ 22:00
TS is ongeduldig.
ViaRegnumdinsdag 22 juni 2010 @ 22:03
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:14 schreef Banzaiaap het volgende:
De A7.
De A7 Bazensnelweg. Altijd zo leeg
Banzaiaapdinsdag 22 juni 2010 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:57 schreef Arctic_ het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook al. TS, verklaar.
Ik kan niet geloven dat ik hier op in ga, maar dat is dus exact mijn punt. Ze gaan maar met zo'n klein verschil in snelheid inhalen, dat ze minstens 5 minuten onderweg zijn..
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:03 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

De A7 Bazensnelweg. Altijd zo leeg
Niet als ik er langs moet. (forenzentijden. )
Kubus.dinsdag 22 juni 2010 @ 22:28
Vindt ze wel stoer, als je zo'n gebaar maakt dat ze moeten toeteren toeteren ze, leuk om je pa mee te irriteren tijdens lange auto ritten
Toempfdinsdag 22 juni 2010 @ 22:31
Hoi, ik ben vrachtwagenchauffeur, dus waarschijnlijk heb je het over mij. In dat geval, graag gedaan.
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 22:32
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:28 schreef Kubus. het volgende:
Vindt ze wel stoer, als je zo'n gebaar maakt dat ze moeten toeteren toeteren ze, leuk om je pa mee te irriteren tijdens lange auto ritten
vindt
kikoooooodinsdag 22 juni 2010 @ 22:36
In before dat vmbo-argument van een willekeurige trucker 'ja, als ik 2km harder kan, dan leg ik 20km per dag extra af man'.

[ Bericht 3% gewijzigd door kikoooooo op 22-06-2010 22:44:36 ]
kikoooooodinsdag 22 juni 2010 @ 22:37
Inhalende truckers Echt mijn grootste ergernis op de weg, gedeeld op 1 met mensen die niet meer naar rechts gaan als dat prima kan.

Het inhalen is zoooo ontzettend dom. Het levert totaal niet op, alleen in theorie.

Ik kan niet wachten tot er een inhaalverbod komt van 4 in de ochtend, tot middernacht.
Toempfdinsdag 22 juni 2010 @ 22:38
In before dat kantoorlullen-argument van een kantoorlul, "ja als die vrachtwagens niet inhalen, ben ik 2 minuten eerder op kantoor"
Marksterdinsdag 22 juni 2010 @ 22:39
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:03 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

De A7 Bazensnelweg. Altijd zo leeg
ligt eraan aan welke kan van de afsluitdijk je zit.
kikoooooodinsdag 22 juni 2010 @ 22:41
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:38 schreef Toempf het volgende:
In before dat kantoorlullen-argument van een kantoorlul, "ja als die vrachtwagens niet inhalen, ben ik 2 minuten eerder op kantoor"
Ga maar eens midden op de dag, als er geen inhaalverbod geldt, nederland doorcruisen. Dan rij je letterlijk van inhalende pornokamer, naar gehaktbalhok. 300km lang.

Jij als chauffeur merkt dat niet, slechts bezig met zijn kortzichtige inhaalmanouvre.
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 22:41
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:37 schreef kikoooooo het volgende:
Inhalende truckers Echt mijn grootste ergernis op de weg, gedeeld op 1 met mensen die niet meer naar rechts gaan als dat prima kan.

Het inhalen is zoooo ontzettend dom. Het levert totaal niet op, alleen in theorie.

Ik kan niet wachten tot er een inhaalverbod komt van 4 in de ochtend, tot middernacht.
Algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens
TheKCdinsdag 22 juni 2010 @ 22:41
inb4WillFerrell met z'n "Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar buschauffeur dat is iets heel anders"
WillFerrelldinsdag 22 juni 2010 @ 22:42
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar buschauffeur dat is iets heel anders.
Marksterdinsdag 22 juni 2010 @ 22:42
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Algeheel verbod voor vrachtwagens
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:42 schreef Markster het volgende:

[..]
Mikkiedinsdag 22 juni 2010 @ 22:49
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens
Helemaal voor. De winst voor hen is minimaal, de ergernis voor reguliere automobilisten maximaal.
EvanStonedinsdag 22 juni 2010 @ 23:23
opastokvisdinsdag 22 juni 2010 @ 23:37
maar verder zijn de chauffeurs natuurlijk onze vriend omdat zij de economie draaiend houden
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 23:38
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:37 schreef opastokvis het volgende:
maar verder zijn de chauffeurs natuurlijk onze vriend omdat zij de economie draaiend houden
Die economie blijft ook wel "draaiende" zonder in te halen.
opastokvisdinsdag 22 juni 2010 @ 23:53
nee want dan liggen mijn boodschappen 2 minuten later in de winkel
Rekkiedinsdag 22 juni 2010 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:53 schreef opastokvis het volgende:
nee want dan liggen mijn boodschappen 2 minuten later in de winkel
Fout, want:
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:56 schreef opastokvis het volgende:
en dan staan ze allemaal bij het eerstvolgende tankstation een bakkie pleur te doen met de ingehaalde collega's
Je zegt het zelf
Zwolsboywoensdag 23 juni 2010 @ 00:01
vrachtwagens slome honden

Trek eens wat sneller op man als je invoegt op zon 80 km weg gaan jullie letterlijk 5 minuten over doen voordat je die 80km/h bereikt hebt

en op 60 km wegen rijden jullie wel doodleuk 80

en op 80 km wegen gaan jullie 65/70 rijden stelletje debielen
FCZwolleZuidwoensdag 23 juni 2010 @ 00:12
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:01 schreef Zwolsboy het volgende:

Trek eens wat sneller op man als je invoegt op zon 80 km weg gaan jullie letterlijk 5 minuten over doen voordat je die 80km/h bereikt hebt

Trek jij maar eens 26.000 kilo kijken hoe snel jouw 1.6 het doet tegen een 12 liter van een vrachtauto Ik denk dat jij je er zwaar in vergist dat die chauffeurs wel degelijk zsm mogelijk op proberen te trekken want voor hun is tijd ook geld. En hoe eerder de rit klaar is hoe eerder ze vaak naar huis kunnen.

Net als TS die alleen tijdens de spits de snelweg op mag van z'n baas. Krijg eens een echte baan waarin je je eigen tijden kan bepalen of betere werktijden hebt.
BlackLiningwoensdag 23 juni 2010 @ 01:51
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:01 schreef Zwolsboy het volgende:
vrachtwagens slome honden

Trek eens wat sneller op man als je invoegt op zon 80 km weg gaan jullie letterlijk 5 minuten over doen voordat je die 80km/h bereikt hebt

en op 60 km wegen rijden jullie wel doodleuk 80

en op 80 km wegen gaan jullie 65/70 rijden stelletje debielen
Je zou eens met een vrachtwagenchauffeur mee moeten rijden en kijken hoe geconcentreerd die gasten accelereren. Met precies genoeg gas, en op exact het juiste toerental schakelen. Dat kun jij echt niet sneller met een 12 liter motorblok en 12 versnellingen. Zoals hierboven vermeld kan het gewoonweg niet sneller zonder idioot zware motor.
opastokviswoensdag 23 juni 2010 @ 02:12
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Fout, want:
[..]

Je zegt het zelf
1969woensdag 23 juni 2010 @ 03:00
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 04:46
Beter gewoon alle goederen per boot en spoor vervoeren, alle forenzen per fiets en trein en dan zijn de snelwegen leeg en heeft niemand ergens last van.

Betuwespoorlijn heeft nog capaciteit en de rijn.

En fietsen naar je werk is gezonder dan in een koekblik.
Treinkopperwoensdag 23 juni 2010 @ 07:10
Heel even inhouden om een vrachtwagen er tussen te laten... gratis.
De gefrustreerde blikken in de golfjes, laguna's en 307's om je heen... priceless
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 07:27
Het leukste is nog altijd de interliner Breda-Utrecht te nemen tijdens de avondspits en dan alle automobilisten in de files voorbij te rijden en uit te lachen!

Helaas rijden veel treinen niet parallel aan de snelweg, waardoor je niet merkt dat jij doorrijdt en al die Sjakies in hun koekblik stil staan in de file. Maar echt deze interliner is grandioos!
kikoooooowoensdag 23 juni 2010 @ 08:20
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 07:27 schreef Samson_en_Gert het volgende:
Het leukste is nog altijd de interliner Breda-Utrecht te nemen tijdens de avondspits en dan alle automobilisten in de files voorbij te rijden en uit te lachen!

Helaas rijden veel treinen niet parallel aan de snelweg, waardoor je niet merkt dat jij doorrijdt en al die Sjakies in hun koekblik stil staan in de file. Maar echt deze interliner is grandioos!
OV
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 08:25
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

OV
Nee, met dit weer in een auto stilstaan in de file. Dat is fijn.

28 Graden buiten, dus 38 graden in de auto en dan lekker met 10 km/uur filerijden!
Walter81woensdag 23 juni 2010 @ 08:25
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef WcPot het volgende:
Vrachtauto's rijden heul geen 100 km/h. Vrachtauto's zijn begrenst op 89 km/h.
Uitzondereningen daar gelaten. Op jou niet geijkte snelheidsmeter rijden ze dus wel 100
Dan nog. Maximumsnelheid is 80 voor vrachtwagens, dus moet dat vrachttuig niet 89 gaan rijden.

Speciaal voor hen is de maximumsnelheid voor aanhangers verhoogd van 80 naar 90, zodat ze er niet achter hoeven te hangen. Wat doen ze... gaan ze er met 90 achterhangen.......
kikoooooowoensdag 23 juni 2010 @ 08:50
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:25 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Nee, met dit weer in een auto stilstaan in de file. Dat is fijn.

28 Graden buiten, dus 38 graden in de auto en dan lekker met 10 km/uur filerijden!
Airco. En mijn salaris wordt gewoon doorbetaald als ik stil sta hoor.
TommyGunwoensdag 23 juni 2010 @ 08:53
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
blupwoensdag 23 juni 2010 @ 09:02
Lol, daar gaan we weer
Straks lekker LZV'tjes inhalen met 0,5km/u verschil.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:36 schreef kikoooooo het volgende:
In before dat vmbo-argument van een willekeurige trucker 'ja, als ik 2km harder kan, dan leg ik 20km per dag extra af man'.
Ja, chauffeur is 20km verder, jij bent 30 seconde later. Nou snap ik niet waar jij je nou zo druk om maak.
Pharkuswoensdag 23 juni 2010 @ 09:11
Vanochtend op de bakkie centraal overleg gehad over uw topic. Unaniem werd besloten tot het volgende: "Krijg de buikgriep!"
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 09:16
quote:
Klopt en juist daarom moet de gewone forens gebruik maken van het OV, opdat het noodzakelijke goederentransport door kan rijden.

De overheid moet stoppen de automobilist te subsidiëren, meer werk maken van goed OV en veel rails aanleggen, ook voor het goederenverkeer.
padlarfwoensdag 23 juni 2010 @ 09:23
Goeie brief, lekker kort
Garisson72woensdag 23 juni 2010 @ 09:27
Waar is RealZeus nou als je hem nodig hebt.
kikoooooowoensdag 23 juni 2010 @ 09:31
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:16 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Klopt en juist daarom moet de gewone forens gebruik maken van het OV, opdat het noodzakelijke goederentransport door kan rijden.

De overheid moet stoppen de automobilist te subsidiëren, meer werk maken van goed OV en veel rails aanleggen, ook voor het goederenverkeer.
De automobilist subsidiëren? Waarmee dan precies?
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 09:33
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:31 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

De automobilist subsidiëren? Waarmee dan precies?
Als je alle schade die de auto veroorzaakt doorberekend, zou benzine veel duurder moeten zijn.
#ANONIEMwoensdag 23 juni 2010 @ 09:46
Landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits
Voorkomt een hoop files.
kikoooooowoensdag 23 juni 2010 @ 09:49
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:33 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Als je alle schade die de auto veroorzaakt doorberekend, zou benzine veel duurder moeten zijn.
God, wat een gefrustreerde OV homo ben jij zeg

En nog DOM ook. Jij denkt dat al die mensen die 's ochtends in de rij staan om naar hun werk te gaan, verder helemaal niets bijdragen aan de economie? Domme drol.
BlackLiningwoensdag 23 juni 2010 @ 10:18
De trein fijner vinden dan de auto

Nee, echt niet. In de auto draait mijn muziek, staat de verwarmign danwel airco op de temperatuur die ik wil, stinkt het niet naar zweet, is er een relaxte stoel en heb ik geen gezwam om me heen. Echter is de trein in veel gevallen wel sneller, dat is dan weer jammer. En parkeren kost me te veel geld in de stad waar ik moet zijn.
TwisterNederlandwoensdag 23 juni 2010 @ 10:36
MinderMutsigwoensdag 23 juni 2010 @ 10:48
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:16 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Klopt en juist daarom moet de gewone forens gebruik maken van het OV, opdat het noodzakelijke goederentransport door kan rijden.

De overheid moet stoppen de automobilist te subsidiëren, meer werk maken van goed OV en veel rails aanleggen, ook voor het goederenverkeer.
Og gewoon alle vrachtverkeer met de trein doen natuurlijk.
Banzaiaapwoensdag 23 juni 2010 @ 12:50
Wow, dat dit topic nog steeds open is.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Helemaal voor. De winst voor hen is minimaal, de ergernis voor reguliere automobilisten maximaal.
Er zijn ook wel inhaalverboden voor tijdens de spits, maar dat negeren ze blijkbaar gewoon.
#ANONIEMwoensdag 23 juni 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Banzaiaap het volgende:
Wow, dat dit topic nog steeds open is.
[..]

Er zijn ook wel inhaalverboden voor tijdens de spits, maar dat negeren ze blijkbaar gewoon.
Claxonconcert + belletje naar de baas in zulke gevallen
Onufrievwoensdag 23 juni 2010 @ 15:37
Wie het hardst 100 km/h kan rijden _!
Zwolsboywoensdag 23 juni 2010 @ 17:14
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Trek jij maar eens 26.000 kilo kijken hoe snel jouw 1.6 het doet tegen een 12 liter van een vrachtauto Ik denk dat jij je er zwaar in vergist dat die chauffeurs wel degelijk zsm mogelijk op proberen te trekken want voor hun is tijd ook geld. En hoe eerder de rit klaar is hoe eerder ze vaak naar huis kunnen.

Net als TS die alleen tijdens de spits de snelweg op mag van z'n baas. Krijg eens een echte baan waarin je je eigen tijden kan bepalen of betere werktijden hebt.
Oh ja ?
Ik rij regelmatig kms lang achter truckers en ineens zijn ze wel snel met optrekken
En dan weer sloom en dan weer snel.
En wat dacht je van met opzet op snelwegen naast elkaar rijden? zodat het verkeer er niet langs kan? dat zie je echt zovaak rijden ze soms wel 10 minuten lang naast elkaar zo van nananana jullie kunnen er niet langs met jullie mini autootjes
Of als jij invoegt op een 80 km weg en je ziet dat die trucker naast je rijdt normaal laat je gas los maar die trucker gaat dan juist gas geven waardoor jij lekker mee achter die gigantische rups die erachter zwermt met neigingen om die doorgetrokken streep te negeren en eroveheen te jagen


en die tering trucks worden ook nog eens steeds groter wat voor ellende zorg als ze die krengen met losse oplegger verbieden en die kleintjes juist toestaan en die begrenzer eruit slopen en op 100km/h instellen

Dan is het probleem een stuk kleiner.

Vroeger ging alles via het rails en nu moet het zonodig via de weg wat nog duurder is ook.
Prenzlauerwoensdag 23 juni 2010 @ 17:14
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:36 schreef TwisterNederland het volgende:
[ afbeelding ]
Nobuwoensdag 23 juni 2010 @ 17:17
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:33 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Als je alle schade die de auto veroorzaakt doorberekend, zou benzine veel duurder moeten zijn.
Vertel, wat voor schade veroorzaakt een auto zoal?
Samson_en_Gertwoensdag 23 juni 2010 @ 17:26
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Vertel, wat voor schade veroorzaakt een auto zoal?
Economische schade, doordat noodzakelijk vrachtverkeer stilstaat in de file. Dit kost BV Nederland klauwen met geld.
Medische schade door de vele aanrijdingen en ongelukken. Als iedereen OV en fiets zou gebruiken zouden er per saldo minder voertuigen op de weg zijn en dus minder ongelukken. Medische kosten door toename astmatische klachten door luchtvervuiling. Kinderen die minder goed presteren op school, vanwege schade aan het lichaam toegebracht door uitlaatgassen en constante geluidsoverlast, zij kunnen zich bijvoorbeeld minder goed concentreren

Verder uiteraard doodgereden huisdieren, schade aan milieu in algemene zin, geluidsoverlast, visuele verontreiniging, ruimtegebrek om te bouwen doordat wegen veel plek in nemen.

Reken je dit allemaal mee dan wordt de auto zwaar gesubsidieerd. Als je tegen subsidies bent, bereken dan ook alle kosten door. Dan wordt een liter benzine 5 euro.

Dankzij de oliewinning hebben we ook nog oorlogen en milieuschade zoals nu in de golf van Mexico.

Kinderen kunnen niet buiten spelen, tekort aan speelruimte, alles wordt ingenomen door die vieze koekblikken op wielen.
opastokviswoensdag 23 juni 2010 @ 17:28
hee dat is een kwaliteitspost!
SPOILER
wat doet dat hier?
Zwolsboywoensdag 23 juni 2010 @ 17:34
Jij praat nogal overdreven.
Zelfs in amerika is dat niet zo.

Kijk maar eens op de kaart ik denk dat hooguit 10% van NL gebouwt is met huizen en wegen
Die andere 90% is allemaal landbouw en boerengrond.

Een boer heeft pas veel ruimte die mag wel wat inleveren
BlackLiningwoensdag 23 juni 2010 @ 18:58
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:14 schreef Zwolsboy het volgende:

en die tering trucks worden ook nog eens steeds groter wat voor ellende zorg als ze die krengen met losse oplegger verbieden en die kleintjes juist toestaan en die begrenzer eruit slopen en op 100km/h instellen
En dan? Ligt die begrenzer ergens in een garage te.. ehh.. begrenzen?
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:34 schreef Zwolsboy het volgende:
Kijk maar eens op de kaart ik denk dat hooguit 10% van NL gebouwt is met huizen en wegen
Die andere 90% is allemaal landbouw en boerengrond.

Gebouwt
RealZeuswoensdag 23 juni 2010 @ 19:17
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:14 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Oh ja ?
Ik rij regelmatig kms lang achter truckers en ineens zijn ze wel snel met optrekken
En dan weer sloom en dan weer snel.
En wat dacht je van met opzet op snelwegen naast elkaar rijden? zodat het verkeer er niet langs kan? dat zie je echt zovaak rijden ze soms wel 10 minuten lang naast elkaar zo van nananana jullie kunnen er niet langs met jullie mini autootjes
Of als jij invoegt op een 80 km weg en je ziet dat die trucker naast je rijdt normaal laat je gas los maar die trucker gaat dan juist gas geven waardoor jij lekker mee achter die gigantische rups die erachter zwermt met neigingen om die doorgetrokken streep te negeren en eroveheen te jagen


en die tering trucks worden ook nog eens steeds groter wat voor ellende zorg als ze die krengen met losse oplegger verbieden en die kleintjes juist toestaan en die begrenzer eruit slopen en op 100km/h instellen

Dan is het probleem een stuk kleiner.

Vroeger ging alles via het rails en nu moet het zonodig via de weg wat nog duurder is ook.
De té-ring. Dat je dom lult is prima maar om het zo publiekelijk te doen.

Alle opleggers verbieden en allemaal bakwagens op de weg. Ja, dat gaat het fileprobleem wel op lossen.


En wat je eerste onzin betreft: het maakt nogal uit of een vrachtwagen vol of leeg is en of hij vanuit stilstand optrekt of rijdend versnelt.

En je opmerking over invoegen: normaal laat je gas los? Als er een vrachtwagen rijdt dus niet?
Marksterwoensdag 23 juni 2010 @ 19:55
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:25 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

Nee, met dit weer in een auto stilstaan in de file. Dat is fijn.

28 Graden buiten, dus 38 graden in de auto en dan lekker met 10 km/uur filerijden!
airco anyone?
Rekkiewoensdag 23 juni 2010 @ 20:14
Vandaag 500 kilometer gereden zonder inhalende vrachtwagens

Lang leve het inhaalverbod en de inzicht van sommige automobilisten.
Stroopwafelswoensdag 23 juni 2010 @ 20:27
Vrachtwagen bash topic.

http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
glasbakwoensdag 23 juni 2010 @ 20:41
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits
Voorkomt een hoop files.
Ga voor de gein eens auto's tellen in de spits en buiten de spits. Hoeveel duizenden personenauto's tel jij meer in de spits dan buiten de spits? Het aantal vrachtwagens zal redelijk gelijk blijven omdat vrachtverkeer aanwezig is van 4 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds. Het merendeel van de personenauto's zal je kunnen vinden in de ochtend en de avondspits.

Dus wie veroorzaakt er nu een file?
Rekkiewoensdag 23 juni 2010 @ 21:09
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:27 schreef Stroopwafels het volgende:
Vrachtwagen bash topic.

http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Maar dan kan ook zonder inhalen van de vrachtwagens
Stroopwafelswoensdag 23 juni 2010 @ 21:11
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar dan kan ook zonder inhalen van de vrachtwagens
Ligt eraan wie wat elkaar inhaalt.
Als de chauffeur inhaalt met 1km per uur verschil is het gewoon irritant.

9/10 keer zijn ze er zo voorbij.
Rekkiewoensdag 23 juni 2010 @ 21:12
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:11 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Ligt eraan wie wat elkaar inhaalt.
Als de chauffeur inhaalt met 1km per uur verschil is het gewoon irritant.

9/10 keer zijn ze er zo voorbij.
9/10 keer duur het eeuwen zul je bedoelen....
Bartholomeuswoensdag 23 juni 2010 @ 21:21
In de tijd die je wint door 89 te rijden in plaats van 85, win je op een volle dag trappen hooguit 10 minuten. Lees: het hele inhalen is inderdaad onzin.

Maar. Het is ook re-te-irritant om achter een collega te rijden die net even langzamer rijdt dan jij. Sure, bij de eerste geef je een tikje tegen de knop van de cruise control en het probleem is opgelost. Tot je met z'n tweeën een volgende tegenkomt die langzamer rijdt. Nou ok, nog een tikje tegen het knopje. Met z'n drieën kom je een vierde tegen, en zou je tot onder de 80km/h zakken omdat een of andere faalhaas bang is om geflitst te worden. Sja, als er dan fatsoenlijk de ruimte is, geef ik ook gas bij. Maar dan ga je er wel met 10km/h verschil langs, en dan is het leed ook in no time geleden. Tot zo ver het psychologische aspect.

Trouwens. Het is onzin dat je 2km/h per uur verschil merkt op een volle dag rijden. Maar het is ook onzin dat je een paar minuten 90 rijden tegen 120 normaal merkt. Ook daarvoor geldt het psychologische aspect: je kunt niet door die vrachtwagen heen kijken, je moet er voor in de ankers, en dus vind je hem irritant, dus zit je je er over op te winden. Ik betrap mezelf er ook op als ik in m'n personenwagen zit.

Een inhaalverbod gaat ook niet veel helpen, want dat wordt door de inzichtlozen (en dat zijn er helaas veel) toch gewoon genegeerd. Meestal oosblokkers of spanjaarden, overigens.

Was getekend, parttime chauffeur die ook nog 30.000km per jaar privé rijdt.
Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 00:10
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:17 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De té-ring. Dat je dom lult is prima maar om het zo publiekelijk te doen.

Alle opleggers verbieden en allemaal bakwagens op de weg. Ja, dat gaat het fileprobleem wel op lossen.


En wat je eerste onzin betreft: het maakt nogal uit of een vrachtwagen vol of leeg is en of hij vanuit stilstand optrekt of rijdend versnelt.

En je opmerking over invoegen: normaal laat je gas los? Als er een vrachtwagen rijdt dus niet?
over dat invoegen.

Als jij zon N weg of snelweg of wat dan ook op rijdt en je ziet dat er een auto op de rechterbaan zowat naast jou rijdt

Die gene die op de N / snelwegrijdt is VERPLICHT om het gas los te laten en jou ruimte geven zodat jij rusitg kan invoegen IPV om hem in zn 3 te dwingen en raggend in te voegen.

Vrachtwagens kennen deze regel niet en als je ze op een N weg tegenkomt wanneer jij wilt invoegen blijft hij vrolijk naast je rijden van lekker he die boom ram je nog wel een keer aan het einde van de invoegstrook

Vrachtverkeer tijdens de spits VERBIEDEN! ik rij tussen 4 en 12 uur in een peugeot boxer 3L HDI en trek alles eruit wat ik tegenkom zelfs BMWtjes houden mij niet eens bij en heb de stronthekel aan truckers op 50 km wegen rijden ze soms doodleuk 80...
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:15
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:10 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

over dat invoegen.

Als jij zon N weg of snelweg of wat dan ook op rijdt en je ziet dat er een auto op de rechterbaan zowat naast jou rijdt

Die gene die op de N / snelwegrijdt is VERPLICHT om het gas los te laten en jou ruimte geven zodat jij rusitg kan invoegen IPV om hem in zn 3 te dwingen en raggend in te voegen.

Vrachtwagens kennen deze regel niet en als je ze op een N weg tegenkomt wanneer jij wilt invoegen blijft hij vrolijk naast je rijden van lekker he die boom ram je nog wel een keer aan het einde van de invoegstrook

Vrachtverkeer tijdens de spits VERBIEDEN! ik rij tussen 4 en 12 uur in een peugeot boxer 3L HDI en trek alles eruit wat ik tegenkom zelfs BMWtjes houden mij niet eens bij en heb de stronthekel aan truckers op 50 km wegen rijden ze soms doodleuk 80...
Ga je huiswerk doen, vriend. Diegene die invoegt moet voorrang verlenen, niet degene die op de hoofdrijbaan rijdt. Kortom, beter in je spiegels kijken en niet denken dat je het nog wel haalt. Want als de vrachtwagen moet remmen dan krijg je nog veel langere files.

Echt, je lult niet een beetje dom, je lult heel dom.
Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 00:17
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ga je huiswerk doen, vriend. Diegene die invoegt moet voorrang verlenen, niet degene die op de hoofdrijbaan rijdt. Kortom, beter in je spiegels kijken en niet denken dat je het nog wel haalt. Want als de vrachtwagen moet remmen dan krijg je nog veel langere files.

Echt, je lult niet een beetje dom, je lult heel dom.
Hardstikke fout kneus
Die gene op de rijbaan moet voorang verlenen want die heeft ruimte zat en die gene die invoegt kan dan rustig erin.
staat zelf in de theorieboekjes jij ziet een auto die wil invoegen wat doe je je A je laat gas los B je trapt je gaspendaal in zodat jij lekker vooraan op de baan zit C je blijft vrolijk met dezelfde snelheid ernaast rijden


als die gene die invoegt voorang moet geven maggie wel heel lang wachten wanneer die hele reeks autos voorbij is en dan issie allang tegen die boom aan geramt.


ALTIJD als je iemand ziet die de weg op wil geef hem ruimte zodat hij kan invoegen op snelwegen kan je zelfs beter even naar de linkerbaan gaan zodat hij nog meer ruimte heeft.

Gelukkig heb jij geen rijbwijs
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:20
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hardstikke fout kneus
Die gene op de rijbaan moet voorang verlenen want die heeft ruimte zat en die gene die invoegt kan dan rustig erin.

als die gene die invoegt voorang moet geven maggie wel heel lang wachten wanneer die hele reeks autos voorbij is en dan issie allang tegen die boom aan geramt.

Gelukkig heb jij geen rijebwijs
Gast, lul toch niet zo dom, de doorgaande weg heeft voorrang en de invoeger moet voorrang verlenen. Als je dat niet weet dan moet je echt je rijbewijs gaan inleveren.

En nee, hij hoeft niet lang te wachten. Je kijkt in je spiegels en dan kun je wel inschatten of je er tussen kunt. Kan dat niet, dan moet je aan het begin van de invoegstrook stoppen, tot het moment dat je wel in kunt voegen. Dat leer je zelfs met rijles. Dus ja, als je pech hebt dan moet je inderdaad wachten.
Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 00:21
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gast, lul toch niet zo dom, de doorgaande weg heeft voorrang en de invoeger moet voorrang verlenen. Als je dat niet weet dan moet je echt je rijbewijs gaan inleveren.

En nee, hij hoeft niet lang te wachten. Je kijkt in je spiegels en dan kun je wel inschatten of je er tussen kunt. Kan dat niet, dan moet je aan het begin van de invoegstrook stoppen, tot het moment dat je wel in kunt voegen. Dat leer je zelfs met rijles. Dus ja, als je pech hebt dan moet je inderdaad wachten.
Dus als het extreem druk is ga jij vrolijk stilstaan op de invoegstrook tot dat er een gaatje is
Ja dat doen bejaarden ja op N wegen waar je een oprit op moet met veel bos kan je niet eens zien of er een auto aankomt


en los daarvan als jij dat vind wat doe je dan als achter die trucker wel 100 autos rijden met dezelfde snelheid en ze zitten allemaal dicht op elkaar

Als ik iemand zie die wil invoegen geef ik hem gewoon de ruimte en laat ik mijn gas los zodat hij erin kan en niemand hoeft zich zorgen te maken en het is ook nog eens zuiniger rijden ook.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:30
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:21 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dus als het extreem druk is ga jij vrolijk stilstaan op de invoegstrook tot dat er een gaatje is
Ja dat doen bejaarden ja op N wegen waar je een oprit op moet met veel bos kan je niet eens zien of er een auto aankomt


en los daarvan als jij dat vind wat doe je dan als achter die trucker wel 100 autos rijden met dezelfde snelheid en ze zitten allemaal dicht op elkaar

Als ik iemand zie die wil invoegen geef ik hem gewoon de ruimte en laat ik mijn gas los zodat hij erin kan en niemand hoeft zich zorgen te maken en het is ook nog eens zuiniger rijden ook.
Als ik zie dat ik er niet tussen kan? Ja, dat hoort zo.


Ik ben het met je eens dat je ruimte moet maken voor elkaar, ik doe het ook. Maar niet voor mensen die achter mij kunnen invoegen maar met alle geweld voor mij moeten rijden. En gezien het feit dat jij zo loopt te pochen over de trekkracht van dat busje van je vermoed ik dat het daar mee te maken heeft. Jij bent zo'n busjesmongool die denkt dat zijn busje een Ferrari is en dat je het ding er nog wel even voor kunt klappen met tot gevolg dat er 50.000 kilo op de rem moet.
GoodGawddonderdag 24 juni 2010 @ 00:31
Ik heb een extra klacht:

Vrachtwagen chauffeurs die die lompe bak zomaar op een rotonde erop gooien zodanig dat jij nota bene op de rotonde moet remmen. Gister ook weer, wat een eikel zeg.
Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 00:32
Dat laaste van jou zin jij neemt ook alles letterlijk zwart op wit
je zegt mensen die achter jou kunnen invoegen nee duh.
Maar vrachtwagens doen het totaal anders als je ernaast rijdt en je kan makkelijk ervoor laten ze hun gas gewoonweg niet los sterker nog ze trappen hem gewoon in dat zie je regelmatig op de N35 en de N348 levensgevaarlijk.

Nog leuker is autos die grote risicos nemen om vrachtwagens in te halen sommige knallen bijna op hun voorligger dat snap ik nooit
Mistbankdonderdag 24 juni 2010 @ 00:32
Een puike en zeer terechte brief. To the point ook en aangepast aan het niveau van de doelgroep.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:34
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:31 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een extra klacht:

Vrachtwagen chauffeurs die die lompe bak zomaar op een rotonde erop gooien zodanig dat jij nota bene op de rotonde moet remmen. Gister ook weer, wat een eikel zeg.
Zullen we het even hebben over die mongolen die hem voor een vrachtwagen klappen die op de rotonde rijdt? Want dat gebeurt ook behoorlijk vaak kan ik je melden.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 00:38
Van die figuren in een personenauto die als ze een vrachtwagen gaan inhalen en naast dat grote ding rijden angstig worden en hun snelheid laten zakken zijn veel irritanter, zijn vaak dezelfde die op een brug of in een tunnel ook dat gedrag vertonen.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:40
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:38 schreef sig000 het volgende:
Van die figuren in een personenauto die als ze een vrachtwagen gaan inhalen en naast dat grote ding rijden angstig worden en hun snelheid laten zakken zijn veel irritanter, zijn vaak dezelfde die op een brug of in een tunnel ook dat gedrag vertonen.
Helemaal leuk als het regent.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 00:46
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Helemaal leuk als het regent.
dan laten die sukkels helemaal hun gas los zodat ze nog amper sneller gaan dan de vrachtwagen die ze inhalen.

Ook leuk zijn al die mensen die wel erg snel naar links gaan en dan vervolgens langzamer rijden dan degene die netjes rechts blijft tot achter de vrachtwagen.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:49
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

dan laten die sukkels helemaal hun gas los zodat ze nog amper sneller gaan dan de vrachtwagen die ze inhalen.

Ja, dat snap ik ook niet, zitten ze nog langer in het spatwater. Met de ruitewissers op stand 2.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 00:53
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:49 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet, zitten ze nog langer in het spatwater. Met de ruitewissers op stand 2.
Is gewoon angst, je wil niet weten hoeveel mensen gewoon bang zijn in hun heilige koe.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 00:54
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Is gewoon angst, je wil niet weten hoeveel mensen gewoon bang zijn in hun heilige koe.
Ja, ik snap dat niet. Ga dan met het OV. Juist die mensen veroorzaken met hun paniekacties files. Remmen om niks enzo.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 00:58
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat niet. Ga dan met het OV. Juist die mensen veroorzaken met hun paniekacties files. Remmen om niks enzo.
Die matrixborden zijn ook zo geweldig, die dingen springen al op 70 als iedereen nog gewoon 100 rijdt, vervolgens gaan die sukkels dan ook braaf 70 rijden, gevolg dingen springen op 50 en hop je hebt een file.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 01:00
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die matrixborden zijn ook zo geweldig, die dingen springen al op 70 als iedereen nog gewoon 100 rijdt, vervolgens gaan die sukkels dan ook braaf 70 rijden, gevolg dingen springen op 50 en hop je hebt een file.
Nee, daar maak je een denkfout. Ging iedereen maar 70 rijden, dan werkte het systeem tenminste.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 01:02
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 01:00 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, daar maak je een denkfout. Ging iedereen maar 70 rijden, dan werkte het systeem tenminste.
Die dingen staan gewoon te scherp afgesteld en veroorzaken volgens mij meer files dan dat ze voorkomen.
glasbakdonderdag 24 juni 2010 @ 07:31
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4297029

http://www.flitsservice.n(...)j-ritsen-t52277.html
quote:
Een invoegstrook, bijvoorbeeld op een snelweg, is geen kruising. Het verkeer op de snelweg heeft voorrang boven het invoegende verkeer. Bij het wisselen van rijstrook of afslaan moet u voorrang verlenen aan het verkeer dat naast of vlak achter u rijdt.
quote:
Enkele boetebedragen:

* Geen voorrang geven aan een vertrekkende bus die met de richtingaanwijzer aangeeft weg te rijden op een weg binnen de bebouwde kom: ¤ 90,-.
* Op een kruispunt geen voorrang geven aan een bestuurder die van rechts komt of op de voorrangsweg rijdt, of het kruispunt blokkeren: ¤ 160,-.
* Geen voorrang geven bij bijzondere manoeuvres (achteruitrijden, wegrijden, invoegen op de snelweg): ¤ 160,-.
* Geen voorrang geven aan een voetganger die bij een voetgangeroversteekplaats oversteekt of die kennelijk op het punt staat over te steken: ¤ 160,-.
Bron : ANWB

I rest my kees
blupdonderdag 24 juni 2010 @ 08:45
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hardstikke fout kneus
Die gene op de rijbaan moet voorang verlenen want die heeft ruimte zat en die gene die invoegt kan dan rustig erin.
staat zelf in de theorieboekjes jij ziet een auto die wil invoegen wat doe je je A je laat gas los B je trapt je gaspendaal in zodat jij lekker vooraan op de baan zit C je blijft vrolijk met dezelfde snelheid ernaast rijden


als die gene die invoegt voorang moet geven maggie wel heel lang wachten wanneer die hele reeks autos voorbij is en dan issie allang tegen die boom aan geramt.


ALTIJD als je iemand ziet die de weg op wil geef hem ruimte zodat hij kan invoegen op snelwegen kan je zelfs beter even naar de linkerbaan gaan zodat hij nog meer ruimte heeft.

Gelukkig heb jij geen rijbwijs

Tot je mij tegen komt op de rechter rijstrook, ik ga echt niet aan de kant. Elke keer die hapsnurkers die met 100km/u naar links gaan om een invoeger die de 120 al gehaald heeft voor te laten gaan .

Uitzondering voor collega chauffeur die geen snelheid kan maken en geen ruimte heeft.


Maar erhm, waar heb jij je rijbewijs gehaald joh.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 10:33
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:32 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat laaste van jou zin jij neemt ook alles letterlijk zwart op wit
je zegt mensen die achter jou kunnen invoegen nee duh.
Maar vrachtwagens doen het totaal anders als je ernaast rijdt en je kan makkelijk ervoor laten ze hun gas gewoonweg niet los sterker nog ze trappen hem gewoon in dat zie je regelmatig op de N35 en de N348 levensgevaarlijk.

Nog leuker is autos die grote risicos nemen om vrachtwagens in te halen sommige knallen bijna op hun voorligger dat snap ik nooit
Ze trappen hem niet in want doorgaans rijden ze op dat soort wegen al in de begrenzer. En als je op een ongelukkig punt zit met je busje ziet die chauffeur je niet eens. Dus probeer het nou maar gewoon niet want negen van de tien keer heb je minder snelheid dan je denkt.

Nee, dat begrijp ik ook nooit. Mensen gaan nog liever dood dan dat ze achter een vrachtwagen zitten. En weet je waarom ze het halen? Omdat die vrachtwagenchauffeur dan al lang en breed zijn gas losgelaten heeft.
blupdonderdag 24 juni 2010 @ 10:35
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Omdat die vrachtwagenchauffeur dan al lang en breed zijn gas losgelaten heeft.
Ik doe dat echt niet meer.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 10:36
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:35 schreef blup het volgende:

[..]

Ik doe dat echt niet meer.
Ik wel. Als ze op elkaar klappen heb ik er ook last van.
Stekelbeesdonderdag 24 juni 2010 @ 10:42
Grootste tyfusvolk ter wereld: truckers

Geen dank!

Groetjes,

Mientje, jan-jaap & de kids.
blupdonderdag 24 juni 2010 @ 10:48
lol, je vind je zelf écht tof he?


Heb jij je rijbewijs wel?
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 10:49
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hardstikke fout kneus
Die gene op de rijbaan moet voorang verlenen want die heeft ruimte zat en die gene die invoegt kan dan rustig erin.
staat zelf in de theorieboekjes jij ziet een auto die wil invoegen wat doe je je A je laat gas los B je trapt je gaspendaal in zodat jij lekker vooraan op de baan zit C je blijft vrolijk met dezelfde snelheid ernaast rijden


als die gene die invoegt voorang moet geven maggie wel heel lang wachten wanneer die hele reeks autos voorbij is en dan issie allang tegen die boom aan geramt.


ALTIJD als je iemand ziet die de weg op wil geef hem ruimte zodat hij kan invoegen op snelwegen kan je zelfs beter even naar de linkerbaan gaan zodat hij nog meer ruimte heeft.

Gelukkig heb jij geen rijbwijs
Jij slaat de plank echt volledig mis

Het verkeer op de hoofdrijbaan heeft voorrang ten opzichte van het invoegende verkeer. De invoeger moet zijn snelheid aanpassen en invoegen wanneer dat kan. Het is zeker niet zo dat verkeer op de hoofdrijbaan de snelheid moet aanpassen of moet uitwijken.
quote:
artikel 54 Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Rode_banaandonderdag 24 juni 2010 @ 10:49
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:50 schreef Banzaiaap het volgende:
Geacht vrachtwagenchauffeurs,

FLIKKR OP MET DIE INHAALWEDSTRIJDEN OM WIE HET HARDST 100 KM/U KAN RIJDEN. EN AL HELEMAAL ALS JE IN HET SPITSUUR MOET RIJDEN.


Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 13:06
Zo vandaag op de kwam ik op de N48 bij balkbrug een invoeger tegen
Hij voegde letterlijk 10 cm voor mijn neus in.

Ik heb toch voorang volgens jullie ??? waarom voegt hij zo krap voor mn snuit in? hij moet toch netjes wachten tot er ruimte is volgens jullie?
En al die andere autos het zelfde verhaal sommige trapde echt letterlijk hun gas in tot de 120 en wou helemaal naar voor om in te voegen zodat ze een vrije baan hebben ofzo?


en wat betekent eigenlijk als er een auto achter je aan rijdt en hij rijdt half in het midden en zit de hele tijd te seinen van rij toch harder . ik reed dik 100 waar 80 toegestaan is en alsnog dwingen ze mij om harder te rijden wat is hier dan het nut van
Marco001donderdag 24 juni 2010 @ 15:14
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Zo vandaag op de kwam ik op de N48 bij balkbrug een invoeger tegen
Hij voegde letterlijk 10 cm voor mijn neus in.

Ik heb toch voorang volgens jullie ??? waarom voegt hij zo krap voor mn snuit in? hij moet toch netjes wachten tot er ruimte is volgens jullie?
En al die andere autos het zelfde verhaal sommige trapde echt letterlijk hun gas in tot de 120 en wou helemaal naar voor om in te voegen zodat ze een vrije baan hebben ofzo?


en wat betekent eigenlijk als er een auto achter je aan rijdt en hij rijdt half in het midden en zit de hele tijd te seinen van rij toch harder . ik reed dik 100 waar 80 toegestaan is en alsnog dwingen ze mij om harder te rijden wat is hier dan het nut van
tja, sommigen hebben gewoon meer haast als jou.
Rekkiedonderdag 24 juni 2010 @ 15:50
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, sommigen hebben gewoon meer haast als jou.
Rekkiedonderdag 24 juni 2010 @ 15:52
-edit
Sanchosdonderdag 24 juni 2010 @ 16:03
Ik rij iedere dag van Almere naar Diemen, waarom heb ik er nooit last van? Waar ik mij eerder aan erger zijn die kleine vrachtwagens, die wel harder dan 80-90 mogen, en dan ff met 120 komen invoegen terwijl het er no way in past en die baan de meeste auto's 80 km/u rijden... En gelukkig zit er altijd grafvolk als tokkies en dergelijke in...
retuow82donderdag 24 juni 2010 @ 16:54
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:14 schreef Zwolsboy het volgende:
En wat dacht je van met opzet op snelwegen naast elkaar rijden? zodat het verkeer er niet langs kan? dat zie je echt zovaak rijden ze soms wel 10 minuten lang naast elkaar zo van nananana jullie kunnen er niet langs met jullie mini autootjes
Heel simpel, rustig achter die kerel blijven hangen en zodra je er voorbij kunt voor hem gaan rijden en terugzakken naar 70 km/u... vinden ze leuk joh!

Je zult versteld staan hoe dicht ze die truck op je auto kunnen duwen, wat een nauwkeurigheid! Zodra de dikke sliert auto's links voorbij is geef je zelf ook weer gas.

Fijne dag chauffeur

Normaal boeit het me niet zo en dan stoor ik me er niet aan, ik heb bovenstaande nog maar 1 keer toegepast, toen heb ik 13 minuten achter zo'n mothertrucker gehangen en toen was ik het echt zat.
Stroopwafelsdonderdag 24 juni 2010 @ 18:25
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:54 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Heel simpel, rustig achter die kerel blijven hangen en zodra je er voorbij kunt voor hem gaan rijden en terugzakken naar 70 km/u... vinden ze leuk joh!

Je zult versteld staan hoe dicht ze die truck op je auto kunnen duwen, wat een nauwkeurigheid! Zodra de dikke sliert auto's links voorbij is geef je zelf ook weer gas.

Fijne dag chauffeur

Normaal boeit het me niet zo en dan stoor ik me er niet aan, ik heb bovenstaande nog maar 1 keer toegepast, toen heb ik 13 minuten achter zo'n mothertrucker gehangen en toen was ik het echt zat.
En dan vervolgens klagen dat je pakketje te laat is of dat je favoriete chips bij de supermarkt op is.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 18:30
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:25 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

En dan vervolgens klagen dat je pakketje te laat is of dat je favoriete chips bij de supermarkt op is.
Kut argument.

In het andere topic was dat ook al zo'n zwakke.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 18:32
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:25 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

En dan vervolgens klagen dat je pakketje te laat is of dat je favoriete chips bij de supermarkt op is.
Nee, vervolgens klagen dat die vrachtwagenchauffeur aan het kleven was.
opastokvisdonderdag 24 juni 2010 @ 18:33
het is van beide wat.
der zit kutvolk tussen, die inderdaad uit verveling gaan zieken.
maar zeg nou zelf, de gemiddelde automobilist is al behoorlijk aso tegenwoordig.
Laat staan als ze een halve minuut later kunnen invoegen.
Net als zo lang mogelijk op de invoegstrook blijven rijden en dan je auto tussen de file prakken, bumperkleven, op de linkerbaan 100 rijden en in de stad is het al helemaal feest.
Stroopwafelsdonderdag 24 juni 2010 @ 18:43
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kut argument.

In het andere topic was dat ook al zo'n zwakke.
Net of 'Het is irritant' zo goed is.

blupdonderdag 24 juni 2010 @ 18:56
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kut argument.

In het andere topic was dat ook al zo'n zwakke.
Betweter
Alles wat jou niet aanstaat is kut en irritant..
glasbakdonderdag 24 juni 2010 @ 18:58
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:33 schreef opastokvis het volgende:
het is van beide wat.
der zit kutvolk tussen, die inderdaad uit verveling gaan zieken.
maar zeg nou zelf, de gemiddelde automobilist is al behoorlijk aso tegenwoordig.
Laat staan als ze een halve minuut later kunnen invoegen.
Net als zo lang mogelijk op de invoegstrook blijven rijden en dan je auto tussen de file prakken, bumperkleven, op de linkerbaan 100 rijden en in de stad is het al helemaal feest.
Dat is wel aan te raden ja. Er staan ook op diverse punten langs de snelweg borden met "Gehele invoegstrook gebruiken"

Als er iets irritant is dan zijn het wel die gasten die bij het eerst blok al naar links proberen te komen.

Rij toch lekker door naar het eind! Dat asfalt ligt er om gebruikt te worden. DOE DAT DAN OOK!
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 18:59
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:56 schreef blup het volgende:

[..]

Betweter
Alles wat jou niet aanstaat is kut en irritant..
Nee hoor. Jullie zijn slechts domme debielen, omdat jullie ontkennen fileveroorzakers te zijn
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 18:59
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:58 schreef glasbak het volgende:

[..]

Dat is wel aan te raden ja. Er staan ook op diverse punten langs de snelweg borden met "Gehele invoegstrook gebruiken"

Als er iets irritant is dan zijn het wel die gasten die bij het eerst blok al naar links proberen te komen.

Rij toch lekker door naar het eind! Dat asfalt ligt er om gebruikt te worden. DOE DAT DAN OOK!
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als de ruimte er is moet je invoegen.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee hoor. Jullie zijn slechts domme debielen, omdat jullie ontkennen fileveroorzakers te zijn
Je hebt wel gelijk. Zouden er geen vrachtwagens rijden, dan zouden er geen files meer staan.

Geen auto die dan nog benzine heeft namelijk.
blupdonderdag 24 juni 2010 @ 19:03
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:58 schreef glasbak het volgende:

[..]

Dat is wel aan te raden ja. Er staan ook op diverse punten langs de snelweg borden met "Gehele invoegstrook gebruiken"

Als er iets irritant is dan zijn het wel die gasten die bij het eerst blok al naar links proberen te komen.

Rij toch lekker door naar het eind! Dat asfalt ligt er om gebruikt te worden. DOE DAT DAN OOK!
http://maps.google.nl/maps?ll=52.077821,5.158231&spn=0.002647,0.006968&t=k&z=18

Bij rijnsweerd ene mooi voorbeeld, je hebt zeker een km of 2 á 3 om te weven.. Toch wil iedereen bij het begin van de blokmarkering op zijn baan zitten.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee hoor. Jullie zijn slechts domme debielen, omdat jullie ontkennen fileveroorzakers te zijn
Meen je dit nu serieus? Van welk voertuig zie je vaak de remlichten branden?.. Wie zitten er zo dicht op elkaar? En vooral op welke rijbaan? Welke rijbaan rijdt vaak enigzins door tijdens file??

Juist ja, de kantoormongolen op de meest linker rijbaan die allemaal voor 9e bij de koffie automaat in Amsterdam willen zijn...

Bij deze ben je écht gedisqualificeerd..
Toempfdonderdag 24 juni 2010 @ 19:24
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als de ruimte er is moet je invoegen.
True, maar er zijn er ook zat die het nodig vinden om dat te doen zelfs als er geen ruimte is.
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 19:25
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:24 schreef Toempf het volgende:

[..]

True, maar er zijn er ook zat die het nodig vinden om dat te doen zelfs als er geen ruimte is.
Dat klopt, maar die doen dat ook aan het einde van de invoegstrook.
glasbakdonderdag 24 juni 2010 @ 19:36
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als de ruimte er is moet je invoegen.
Nou ja, ik heb het dan eigenlijk meer over invoegen als er op de hoofdrijbaan een file staat. Als ze dan 150 meter lege invoegstrook hebben, proberen ze evengoed vanaf het eerste blok naar links te komen
Zwolsboydonderdag 24 juni 2010 @ 19:45
Tja truckers willen eerst hun donut even lekker opeten daarna rijden ze wel weer wat harder
glasbakdonderdag 24 juni 2010 @ 21:02
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja truckers willen eerst hun donut even lekker opeten daarna rijden ze wel weer wat harder
Hallo, wij zijn chauffeurs. Geen Amerikaanse politieagenten

Wij eten vette gehaktballen
RealZeusdonderdag 24 juni 2010 @ 23:59
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja truckers willen eerst hun donut even lekker opeten daarna rijden ze wel weer wat harder
Hoezo? Vrachtwagens hebben cruise-control. Daar heeft wel of niet eten geen invloed op.
#ANONIEMvrijdag 25 juni 2010 @ 00:07
Geef mij de truckers op de rechterijbaan maar als de snelheid terugloopt naar 85 km/u.
Die kijken vooruit en laten de boel rollen.
Die prutsers op de linkerbaan laten bij minste of geringse de remlichten al branden en zorgen daarmee voor een opstopping terwijl er nog ruimte genoeg is rechts.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2010 00:09:18 ]
Rekkievrijdag 25 juni 2010 @ 00:08
Lang leve de vluchtstrook zullen we dan maar zeggen.
#ANONIEMvrijdag 25 juni 2010 @ 00:11
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:08 schreef Rekkie het volgende:
Lang leve de vluchtstrook zullen we dan maar zeggen.
Het is niet voor niks dat in Duitsland NL staat voor: " Nur Links."
Dawnbreakervrijdag 25 juni 2010 @ 00:16
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef EvanStone het volgende:

mooi verslag over 2 losers zonder leven
KosterTvrijdag 25 juni 2010 @ 01:02
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:31 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een extra klacht:

Vrachtwagen chauffeurs die die lompe bak zomaar op een rotonde erop gooien zodanig dat jij nota bene op de rotonde moet remmen. Gister ook weer, wat een eikel zeg.
Dat kan ook te maken hebben met jouw mogelijk gebrekkig aangeven van richting. Als ik een rotonde nader en er een auto van links de rotonde nadert zonder richting aan te geven wacht ik. Als er een auto tegenover mij de rotonde naderd en die geeft van te voren geen richting aan naar (voor hem) links of rechts dan gaat die meestal rechtdoor. Daarom gooi ik hem er dan maar op goed geluk op omdat bij elke rotonde stilstaan met 40 ton omdat iemand geen richting aangeeft op den duur behoorlijk frustrerend is.

En ja dat is misschien tegen de regels. Het is echter wel een stuk beter voor de doorstroming en misschien moet 5% in de ankers. Maar die gaf toch al geen richting aan dus...
Sociosvrijdag 25 juni 2010 @ 01:06
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:14 schreef Banzaiaap het volgende:
De A7.
De A7 is één van de langste autosnelwegen van Nederland. Hij loopt van Amsterdam naar Nieuweschans aan de Duitse grens in Groningen. Waar op de A7 vond de inhaalactie van de vrachtwagen plaats?
retuow82vrijdag 25 juni 2010 @ 08:54
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:25 schreef Stroopwafels het volgende:
En dan vervolgens klagen dat je pakketje te laat is of dat je favoriete chips bij de supermarkt op is.
Wat een opmerking, laten we hem eens omdraaien: de chauffeur houdt iedereen 13 minuten tegen en daardoor ook een bestelwagentje met medicijnen. Hierdoor komt hij te laat aan bij de apotheek waar oma staat te wachten.... helaas werd het wachten oma fataal....
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:32 schreef RealZeus het volgende:
Nee, vervolgens klagen dat die vrachtwagenchauffeur aan het kleven was.
Op dat moment heb je me niet horen klagen en ik gaf hem groot gelijk maar ik was zijn 13 minuten durende actie spuugzat....

Een plakkende vrachtwagen op normale 80 km/u wegen terwijl ik ook geen vaart kan maken door auto's die voor me rijden vind ik dan wel weer pauper.... Truckers zitten altijd te zeuren dat hun de ongelukken zien en de hufters op de weg maar zelf wel met 20 ton op 2 meter afstand van mij gaan rijden "omdat ze hoog zitten en toch wel kunnen zien wanneer er geremd wordt"
TommyGunvrijdag 25 juni 2010 @ 09:05
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef EvanStone het volgende:
Kut mof inderdaad.

Eraf beuken die gast.
Rekkievrijdag 25 juni 2010 @ 10:21
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:06 schreef Socios het volgende:

[..]

De A7 is één van de langste autosnelwegen van Nederland. Hij loopt van Amsterdam naar Nieuweschans aan de Duitse grens in Groningen. Waar op de A7 vond de inhaalactie van de vrachtwagen plaats?
D A7 is de langste zelfs.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_7
RealZeusvrijdag 25 juni 2010 @ 11:03
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:54 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Wat een opmerking, laten we hem eens omdraaien: de chauffeur houdt iedereen 13 minuten tegen en daardoor ook een bestelwagentje met medicijnen. Hierdoor komt hij te laat aan bij de apotheek waar oma staat te wachten.... helaas werd het wachten oma fataal....
[..]

Op dat moment heb je me niet horen klagen en ik gaf hem groot gelijk maar ik was zijn 13 minuten durende actie spuugzat....

Een plakkende vrachtwagen op normale 80 km/u wegen terwijl ik ook geen vaart kan maken door auto's die voor me rijden vind ik dan wel weer pauper.... Truckers zitten altijd te zeuren dat hun de ongelukken zien en de hufters op de weg maar zelf wel met 20 ton op 2 meter afstand van mij gaan rijden "omdat ze hoog zitten en toch wel kunnen zien wanneer er geremd wordt"

Als je een andere vrachtwagen inhaalt en het duurt lang laten de meeste collega's wel even het gas los. Jij trof net de kemphanen die elkaar geen strobreed toe wilden geven. 13 minuten is ronduit lang en dan had hij inderdaad niet in moeten halen.


Ik zelf kleef zelden. Alleen als ik ga inhalen maak ik op de rechterrijstrook vaart en ga dan naar links. De collega's die wel kleven snap ik ook niet. Je weet dat je een iets langere remweg hebt en je weet ook dat automobilisten onvoorspelbaar zijn.
RealZeuszaterdag 26 juni 2010 @ 11:45
http://www.nufoto.nl/foto(...)al-in-veldhoven.html