Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:50 |
Geacht vrachtwagenchauffeurs, FLIKKR OP MET DIE INHAALWEDSTRIJDEN OM WIE HET HARDST 100 KM/U KAN RIJDEN. EN AL HELEMAAL ALS JE IN HET SPITSUUR MOET RIJDEN. Vrachtwagenchauffeurs: ![]() Groet, Banzaiaap | |
BaasD | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:51 |
![]() | |
Stink-ui | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:51 |
goede topic | |
Mr.Cooper | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:51 |
![]() Ga gewoon per ezel. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:51 |
Slim van je dat je het in KLB zet. | |
9611Niels | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:52 |
In before RealZeus | |
Gezicht | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:54 |
Tregden klaght | |
Penisbaard | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:54 |
quote:Iedereen hier is een vrachtwagenchauffeur | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:54 |
Maar dan zijn ze 2 seconden eerder bij hun volgende rustplaats...... ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:55 |
quote:Straks slapen bij de bistro langs de A14. | |
opastokvis | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56 |
en dan staan ze allemaal bij het eerstvolgende tankstation een bakkie pleur te doen met de ingehaalde collega's ![]() | |
Dyll | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56 |
Goede brief ook trouwens. Goede interpunctie enzo. [ Bericht 1% gewijzigd door Dyll op 22-06-2010 21:01:54 ] | |
Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56 |
quote:WillFerrell telt ook. ![]() | |
9611Niels | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56 |
edit verkeerde topique | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:56 |
quote:Wie? | |
Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57 |
quote:Bedankt. | |
Penisbaard | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57 |
quote:Als het van slapen komt ![]() ![]() | |
Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57 |
quote:Frans Bauer. ![]() | |
the_legend_killer | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:58 |
quote: ![]() | |
opastokvis | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:59 |
quote:dan zeg je: 'Bedankt. Wil je nu alstjeblieft interpunctie goed schrijven?' | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:00 |
quote:Je bedoelt 'typen'. | |
ViaRegnum | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:00 |
Op welke snelweg overkwam je dit, TS? | |
WcPot | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:01 |
Vrachtauto's rijden heul geen 100 km/h. Vrachtauto's zijn begrenst op 89 km/h. Uitzondereningen daar gelaten. Op jou niet geijkte snelheidsmeter rijden ze dus wel 100 ![]() ![]() | |
9611Niels | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:01 |
quote:Het was wel een mooi plaatje hè ![]() | |
opastokvis | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:03 |
quote:ik schrijf. ik heb ook nog zo'n oude monitor, daar worden met een pennetje de letters ingekrast. ![]() | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:06 |
quote:Wel tipp-ex gebruiken als je een fout maakt hoor. | |
t0sti | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:07 |
volgens mij kunnen vrachtwagens maar 90 km/h in nederland ![]() | |
Splutje | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:07 |
Bedankt voor je boodschap, ik zal het doorgeven. | |
Irritatie100 | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:07 |
Maar 100km/u is toch altijd 100km/u, je kan toch niet harder 100 rijden dan iemand anders? | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:08 |
quote:Nee zou je denken, je bent de eerste hoor in dit topic die dat meldt. | |
Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:14 |
quote:Boeiend. Ze rijden altijd te langzaam, dat is het probleem. ![]() quote: ![]() quote:De A7. | |
Arctic_ | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:57 |
quote:Dat dacht ik dus ook al. TS, verklaar. | |
gebrokenglas | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:00 |
TS is ongeduldig. | |
ViaRegnum | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:03 |
quote:De A7 ![]() ![]() | |
Banzaiaap | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:23 |
quote:Ik kan niet geloven dat ik hier op in ga, maar dat is dus exact mijn punt. ![]() quote:Niet als ik er langs moet. (forenzentijden. ![]() | |
Kubus. | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:28 |
Vindt ze wel stoer, als je zo'n gebaar maakt dat ze moeten toeteren toeteren ze, leuk om je pa mee te irriteren tijdens lange auto ritten | |
Toempf | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:31 |
Hoi, ik ben vrachtwagenchauffeur, dus waarschijnlijk heb je het over mij. In dat geval, graag gedaan. | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:32 |
quote:vindt ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:36 |
In before dat vmbo-argument van een willekeurige trucker 'ja, als ik 2km harder kan, dan leg ik 20km per dag extra af man'. [ Bericht 3% gewijzigd door kikoooooo op 22-06-2010 22:44:36 ] | |
kikoooooo | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:37 |
Inhalende truckers ![]() Het inhalen is zoooo ontzettend dom. Het levert totaal niet op, alleen in theorie. Ik kan niet wachten tot er een inhaalverbod komt van 4 in de ochtend, tot middernacht. | |
Toempf | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:38 |
In before dat kantoorlullen-argument van een kantoorlul, "ja als die vrachtwagens niet inhalen, ben ik 2 minuten eerder op kantoor" | |
Markster | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:39 |
quote:ligt eraan aan welke kan van de afsluitdijk je zit. | |
kikoooooo | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:41 |
quote:Ga maar eens midden op de dag, als er geen inhaalverbod geldt, nederland doorcruisen. Dan rij je letterlijk van inhalende pornokamer, naar gehaktbalhok. 300km lang. Jij als chauffeur merkt dat niet, slechts bezig met zijn kortzichtige inhaalmanouvre. | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:41 |
quote:Algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens ![]() | |
TheKC | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:41 |
inb4WillFerrell met z'n "Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar buschauffeur dat is iets heel anders" | |
WillFerrell | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:42 |
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar buschauffeur dat is iets heel anders. | |
Markster | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:42 |
quote: | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:44 |
quote: ![]() | |
Mikkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:49 |
quote:Helemaal voor. De winst voor hen is minimaal, de ergernis voor reguliere automobilisten maximaal. | |
EvanStone | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:23 |
opastokvis | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:37 |
maar verder zijn de chauffeurs natuurlijk onze vriend omdat zij de economie draaiend houden ![]() | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:38 |
quote:Die economie blijft ook wel "draaiende" zonder in te halen. | |
opastokvis | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:53 |
nee want dan liggen mijn boodschappen 2 minuten later in de winkel ![]() | |
Rekkie | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:54 |
quote:Fout, want: quote:Je zegt het zelf ![]() | |
Zwolsboy | woensdag 23 juni 2010 @ 00:01 |
![]() Trek eens wat sneller op man ![]() ![]() en op 60 km wegen rijden jullie wel doodleuk 80 ![]() en op 80 km wegen gaan jullie 65/70 rijden stelletje debielen ![]() | |
FCZwolleZuid | woensdag 23 juni 2010 @ 00:12 |
quote:Trek jij maar eens 26.000 kilo kijken hoe snel jouw 1.6 het doet tegen een 12 liter van een vrachtauto ![]() Net als TS die alleen tijdens de spits de snelweg op mag van z'n baas. Krijg eens een echte baan waarin je je eigen tijden kan bepalen of betere werktijden hebt. | |
BlackLining | woensdag 23 juni 2010 @ 01:51 |
quote:Je zou eens met een vrachtwagenchauffeur mee moeten rijden en kijken hoe geconcentreerd die gasten accelereren. Met precies genoeg gas, en op exact het juiste toerental schakelen. Dat kun jij echt niet sneller met een 12 liter motorblok en 12 versnellingen. Zoals hierboven vermeld kan het gewoonweg niet sneller zonder idioot zware motor. | |
opastokvis | woensdag 23 juni 2010 @ 02:12 |
quote: ![]() ![]() | |
1969 | woensdag 23 juni 2010 @ 03:00 |
![]() | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 04:46 |
Beter gewoon alle goederen per boot en spoor vervoeren, alle forenzen per fiets en trein en dan zijn de snelwegen leeg en heeft niemand ergens last van. ![]() Betuwespoorlijn heeft nog capaciteit en de rijn. En fietsen naar je werk is gezonder dan in een koekblik. ![]() | |
Treinkopper | woensdag 23 juni 2010 @ 07:10 |
Heel even inhouden om een vrachtwagen er tussen te laten... gratis. De gefrustreerde blikken in de golfjes, laguna's en 307's om je heen... priceless ![]() ![]() ![]() | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 07:27 |
Het leukste is nog altijd de interliner Breda-Utrecht te nemen tijdens de avondspits en dan alle automobilisten in de files voorbij te rijden en uit te lachen! ![]() Helaas rijden veel treinen niet parallel aan de snelweg, waardoor je niet merkt dat jij doorrijdt en al die Sjakies in hun koekblik stil staan in de file. Maar echt deze interliner is grandioos! ![]() | |
kikoooooo | woensdag 23 juni 2010 @ 08:20 |
quote:OV ![]() | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 08:25 |
quote:Nee, met dit weer in een auto stilstaan in de file. Dat is fijn. ![]() 28 Graden buiten, dus 38 graden in de auto en dan lekker met 10 km/uur filerijden! ![]() ![]() | |
Walter81 | woensdag 23 juni 2010 @ 08:25 |
quote:Dan nog. Maximumsnelheid is 80 voor vrachtwagens, dus moet dat vrachttuig niet 89 gaan rijden. Speciaal voor hen is de maximumsnelheid voor aanhangers verhoogd van 80 naar 90, zodat ze er niet achter hoeven te hangen. Wat doen ze... gaan ze er met 90 achterhangen....... | |
kikoooooo | woensdag 23 juni 2010 @ 08:50 |
quote:Airco. En mijn salaris wordt gewoon doorbetaald als ik stil sta hoor. | |
TommyGun | woensdag 23 juni 2010 @ 08:53 |
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/ | |
blup | woensdag 23 juni 2010 @ 09:02 |
Lol, daar gaan we weer ![]() Straks lekker LZV'tjes inhalen met 0,5km/u verschil. quote:Ja, chauffeur is 20km verder, jij bent 30 seconde later. Nou snap ik niet waar jij je nou zo druk om maak. ![]() | |
Pharkus | woensdag 23 juni 2010 @ 09:11 |
Vanochtend op de bakkie centraal overleg gehad over uw topic. Unaniem werd besloten tot het volgende: "Krijg de buikgriep!" | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 09:16 |
quote:Klopt en juist daarom moet de gewone forens gebruik maken van het OV, opdat het noodzakelijke goederentransport door kan rijden. De overheid moet stoppen de automobilist te subsidiëren, meer werk maken van goed OV en veel rails aanleggen, ook voor het goederenverkeer. | |
padlarf | woensdag 23 juni 2010 @ 09:23 |
Goeie brief, lekker kort | |
Garisson72 | woensdag 23 juni 2010 @ 09:27 |
Waar is RealZeus nou als je hem nodig hebt. | |
kikoooooo | woensdag 23 juni 2010 @ 09:31 |
quote:De automobilist subsidiëren? ![]() ![]() ![]() | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 09:33 |
quote:Als je alle schade die de auto veroorzaakt doorberekend, zou benzine veel duurder moeten zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2010 @ 09:46 |
Landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits ![]() Voorkomt een hoop files. | |
kikoooooo | woensdag 23 juni 2010 @ 09:49 |
quote:God, wat een gefrustreerde OV homo ben jij zeg ![]() En nog DOM ook. Jij denkt dat al die mensen die 's ochtends in de rij staan om naar hun werk te gaan, verder helemaal niets bijdragen aan de economie? Domme drol. | |
BlackLining | woensdag 23 juni 2010 @ 10:18 |
De trein fijner vinden dan de auto ![]() Nee, echt niet. In de auto draait mijn muziek, staat de verwarmign danwel airco op de temperatuur die ik wil, stinkt het niet naar zweet, is er een relaxte stoel en heb ik geen gezwam om me heen. Echter is de trein in veel gevallen wel sneller, dat is dan weer jammer. En parkeren kost me te veel geld in de stad waar ik moet zijn. | |
TwisterNederland | woensdag 23 juni 2010 @ 10:36 |
![]() | |
MinderMutsig | woensdag 23 juni 2010 @ 10:48 |
quote:Og gewoon alle vrachtverkeer met de trein doen natuurlijk. | |
Banzaiaap | woensdag 23 juni 2010 @ 12:50 |
Wow, dat dit topic nog steeds open is. ![]() quote:Er zijn ook wel inhaalverboden voor tijdens de spits, maar dat negeren ze blijkbaar gewoon. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2010 @ 15:31 |
quote:Claxonconcert + belletje naar de baas in zulke gevallen ![]() | |
Onufriev | woensdag 23 juni 2010 @ 15:37 |
Wie het hardst 100 km/h kan rijden ![]() | |
Zwolsboy | woensdag 23 juni 2010 @ 17:14 |
quote:Oh ja ? Ik rij regelmatig kms lang achter truckers en ineens zijn ze wel snel met optrekken ![]() En dan weer sloom en dan weer snel. En wat dacht je van met opzet op snelwegen naast elkaar rijden? zodat het verkeer er niet langs kan? dat zie je echt zovaak rijden ze soms wel 10 minuten lang naast elkaar zo van nananana jullie kunnen er niet langs met jullie mini autootjes ![]() Of als jij invoegt op een 80 km weg en je ziet dat die trucker naast je rijdt normaal laat je gas los maar die trucker gaat dan juist gas geven waardoor jij lekker mee achter die gigantische rups die erachter zwermt met neigingen om die doorgetrokken streep te negeren en eroveheen te jagen ![]() ![]() en die tering trucks worden ook nog eens steeds groter wat voor ellende zorg als ze die krengen met losse oplegger verbieden en die kleintjes juist toestaan en die begrenzer eruit slopen en op 100km/h instellen ![]() Dan is het probleem een stuk kleiner. Vroeger ging alles via het rails en nu moet het zonodig via de weg wat nog duurder is ook. | |
Prenzlauer | woensdag 23 juni 2010 @ 17:14 |
quote: ![]() | |
Nobu | woensdag 23 juni 2010 @ 17:17 |
quote:Vertel, wat voor schade veroorzaakt een auto zoal? | |
Samson_en_Gert | woensdag 23 juni 2010 @ 17:26 |
quote:Economische schade, doordat noodzakelijk vrachtverkeer stilstaat in de file. Dit kost BV Nederland klauwen met geld. Medische schade door de vele aanrijdingen en ongelukken. Als iedereen OV en fiets zou gebruiken zouden er per saldo minder voertuigen op de weg zijn en dus minder ongelukken. Medische kosten door toename astmatische klachten door luchtvervuiling. Kinderen die minder goed presteren op school, vanwege schade aan het lichaam toegebracht door uitlaatgassen en constante geluidsoverlast, zij kunnen zich bijvoorbeeld minder goed concentreren Verder uiteraard doodgereden huisdieren, schade aan milieu in algemene zin, geluidsoverlast, visuele verontreiniging, ruimtegebrek om te bouwen doordat wegen veel plek in nemen. Reken je dit allemaal mee dan wordt de auto zwaar gesubsidieerd. Als je tegen subsidies bent, bereken dan ook alle kosten door. Dan wordt een liter benzine 5 euro. ![]() Dankzij de oliewinning hebben we ook nog oorlogen en milieuschade zoals nu in de golf van Mexico. ![]() Kinderen kunnen niet buiten spelen, tekort aan speelruimte, alles wordt ingenomen door die vieze koekblikken op wielen. ![]() | |
opastokvis | woensdag 23 juni 2010 @ 17:28 |
hee dat is een kwaliteitspost!SPOILER | |
Zwolsboy | woensdag 23 juni 2010 @ 17:34 |
Jij praat nogal overdreven. Zelfs in amerika is dat niet zo. Kijk maar eens op de kaart ik denk dat hooguit 10% van NL gebouwt is met huizen en wegen ![]() Die andere 90% is allemaal landbouw en boerengrond. Een boer heeft pas veel ruimte die mag wel wat inleveren ![]() | |
BlackLining | woensdag 23 juni 2010 @ 18:58 |
quote:En dan? Ligt die begrenzer ergens in een garage te.. ehh.. begrenzen? ![]() ![]() quote:Gebouwt ![]() | |
RealZeus | woensdag 23 juni 2010 @ 19:17 |
quote:De té-ring. ![]() Alle opleggers verbieden en allemaal bakwagens op de weg. Ja, dat gaat het fileprobleem wel op lossen. En wat je eerste onzin betreft: het maakt nogal uit of een vrachtwagen vol of leeg is en of hij vanuit stilstand optrekt of rijdend versnelt. En je opmerking over invoegen: normaal laat je gas los? Als er een vrachtwagen rijdt dus niet? | |
Markster | woensdag 23 juni 2010 @ 19:55 |
quote:airco anyone? | |
Rekkie | woensdag 23 juni 2010 @ 20:14 |
Vandaag 500 kilometer gereden zonder inhalende vrachtwagens ![]() Lang leve het inhaalverbod en de inzicht van sommige automobilisten. | |
Stroopwafels | woensdag 23 juni 2010 @ 20:27 |
Vrachtwagen bash topic. ![]() http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/ | |
glasbak | woensdag 23 juni 2010 @ 20:41 |
quote:Ga voor de gein eens auto's tellen in de spits en buiten de spits. Hoeveel duizenden personenauto's tel jij meer in de spits dan buiten de spits? Het aantal vrachtwagens zal redelijk gelijk blijven omdat vrachtverkeer aanwezig is van 4 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds. Het merendeel van de personenauto's zal je kunnen vinden in de ochtend en de avondspits. Dus wie veroorzaakt er nu een file? | |
Rekkie | woensdag 23 juni 2010 @ 21:09 |
quote:Maar dan kan ook zonder inhalen van de vrachtwagens | |
Stroopwafels | woensdag 23 juni 2010 @ 21:11 |
quote:Ligt eraan wie wat elkaar inhaalt. Als de chauffeur inhaalt met 1km per uur verschil is het gewoon irritant. 9/10 keer zijn ze er zo voorbij. | |
Rekkie | woensdag 23 juni 2010 @ 21:12 |
quote:9/10 keer duur het eeuwen zul je bedoelen.... | |
Bartholomeus | woensdag 23 juni 2010 @ 21:21 |
In de tijd die je wint door 89 te rijden in plaats van 85, win je op een volle dag trappen hooguit 10 minuten. Lees: het hele inhalen is inderdaad onzin. Maar. Het is ook re-te-irritant om achter een collega te rijden die net even langzamer rijdt dan jij. Sure, bij de eerste geef je een tikje tegen de knop van de cruise control en het probleem is opgelost. Tot je met z'n tweeën een volgende tegenkomt die langzamer rijdt. Nou ok, nog een tikje tegen het knopje. Met z'n drieën kom je een vierde tegen, en zou je tot onder de 80km/h zakken omdat een of andere faalhaas bang is om geflitst te worden. Sja, als er dan fatsoenlijk de ruimte is, geef ik ook gas bij. Maar dan ga je er wel met 10km/h verschil langs, en dan is het leed ook in no time geleden. Tot zo ver het psychologische aspect. Trouwens. Het is onzin dat je 2km/h per uur verschil merkt op een volle dag rijden. Maar het is ook onzin dat je een paar minuten 90 rijden tegen 120 normaal merkt. Ook daarvoor geldt het psychologische aspect: je kunt niet door die vrachtwagen heen kijken, je moet er voor in de ankers, en dus vind je hem irritant, dus zit je je er over op te winden. Ik betrap mezelf er ook op als ik in m'n personenwagen zit. Een inhaalverbod gaat ook niet veel helpen, want dat wordt door de inzichtlozen (en dat zijn er helaas veel) toch gewoon genegeerd. Meestal oosblokkers of spanjaarden, overigens. Was getekend, parttime chauffeur die ook nog 30.000km per jaar privé rijdt. | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 00:10 |
quote:over dat invoegen. Als jij zon N weg of snelweg of wat dan ook op rijdt en je ziet dat er een auto op de rechterbaan zowat naast jou rijdt Die gene die op de N / snelwegrijdt is VERPLICHT om het gas los te laten en jou ruimte geven zodat jij rusitg kan invoegen IPV om hem in zn 3 te dwingen en raggend in te voegen. Vrachtwagens kennen deze regel niet en als je ze op een N weg tegenkomt wanneer jij wilt invoegen blijft hij vrolijk naast je rijden van lekker he die boom ram je nog wel een keer aan het einde van de invoegstrook ![]() Vrachtverkeer tijdens de spits VERBIEDEN! ik rij tussen 4 en 12 uur in een peugeot boxer 3L HDI en trek alles eruit wat ik tegenkom ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:15 |
quote:Ga je huiswerk doen, vriend. Diegene die invoegt moet voorrang verlenen, niet degene die op de hoofdrijbaan rijdt. Kortom, beter in je spiegels kijken en niet denken dat je het nog wel haalt. Want als de vrachtwagen moet remmen dan krijg je nog veel langere files. Echt, je lult niet een beetje dom, je lult heel dom. | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 00:17 |
quote:Hardstikke fout kneus ![]() Die gene op de rijbaan moet voorang verlenen want die heeft ruimte zat en die gene die invoegt kan dan rustig erin. staat zelf in de theorieboekjes jij ziet een auto die wil invoegen wat doe je je A je laat gas los B je trapt je gaspendaal in zodat jij lekker vooraan op de baan zit C je blijft vrolijk met dezelfde snelheid ernaast rijden ![]() als die gene die invoegt voorang moet geven maggie wel heel lang wachten wanneer die hele reeks autos voorbij is en dan issie allang tegen die boom aan geramt. ALTIJD als je iemand ziet die de weg op wil geef hem ruimte zodat hij kan invoegen op snelwegen kan je zelfs beter even naar de linkerbaan gaan zodat hij nog meer ruimte heeft. Gelukkig heb jij geen rijbwijs ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:20 |
quote: ![]() ![]() En nee, hij hoeft niet lang te wachten. Je kijkt in je spiegels en dan kun je wel inschatten of je er tussen kunt. Kan dat niet, dan moet je aan het begin van de invoegstrook stoppen, tot het moment dat je wel in kunt voegen. Dat leer je zelfs met rijles. Dus ja, als je pech hebt dan moet je inderdaad wachten. | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 00:21 |
quote:Dus als het extreem druk is ga jij vrolijk stilstaan op de invoegstrook tot dat er een gaatje is ![]() Ja dat doen bejaarden ja ![]() ![]() en los daarvan als jij dat vind wat doe je dan als achter die trucker wel 100 autos rijden met dezelfde snelheid en ze zitten allemaal dicht op elkaar ![]() Als ik iemand zie die wil invoegen geef ik hem gewoon de ruimte en laat ik mijn gas los zodat hij erin kan en niemand hoeft zich zorgen te maken en het is ook nog eens zuiniger rijden ook. ![]() ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:30 |
quote:Als ik zie dat ik er niet tussen kan? Ja, dat hoort zo. Ik ben het met je eens dat je ruimte moet maken voor elkaar, ik doe het ook. Maar niet voor mensen die achter mij kunnen invoegen maar met alle geweld voor mij moeten rijden. En gezien het feit dat jij zo loopt te pochen over de trekkracht van dat busje van je vermoed ik dat het daar mee te maken heeft. Jij bent zo'n busjesmongool die denkt dat zijn busje een Ferrari is en dat je het ding er nog wel even voor kunt klappen met tot gevolg dat er 50.000 kilo op de rem moet. | |
GoodGawd | donderdag 24 juni 2010 @ 00:31 |
Ik heb een extra klacht: Vrachtwagen chauffeurs die die lompe bak zomaar op een rotonde erop gooien zodanig dat jij nota bene op de rotonde moet remmen. Gister ook weer, wat een eikel zeg. | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 00:32 |
Dat laaste van jou zin ![]() je zegt mensen die achter jou kunnen invoegen nee duh. Maar vrachtwagens doen het totaal anders als je ernaast rijdt en je kan makkelijk ervoor laten ze hun gas gewoonweg niet los sterker nog ze trappen hem gewoon in dat zie je regelmatig op de N35 en de N348 levensgevaarlijk. Nog leuker is autos die grote risicos nemen om vrachtwagens in te halen ![]() | |
Mistbank | donderdag 24 juni 2010 @ 00:32 |
Een puike en zeer terechte brief. To the point ook en aangepast aan het niveau van de doelgroep. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:34 |
quote:Zullen we het even hebben over die mongolen die hem voor een vrachtwagen klappen die op de rotonde rijdt? Want dat gebeurt ook behoorlijk vaak kan ik je melden. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 00:38 |
Van die figuren in een personenauto die als ze een vrachtwagen gaan inhalen en naast dat grote ding rijden angstig worden en hun snelheid laten zakken zijn veel irritanter, zijn vaak dezelfde die op een brug of in een tunnel ook dat gedrag vertonen. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:40 |
quote:Helemaal leuk als het regent. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 00:46 |
quote:dan laten die sukkels helemaal hun gas los zodat ze nog amper sneller gaan dan de vrachtwagen die ze inhalen. Ook leuk zijn al die mensen die wel erg snel naar links gaan en dan vervolgens langzamer rijden dan degene die netjes rechts blijft tot achter de vrachtwagen. ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:49 |
quote:Ja, dat snap ik ook niet, zitten ze nog langer in het spatwater. Met de ruitewissers op stand 2. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 00:53 |
quote:Is gewoon angst, je wil niet weten hoeveel mensen gewoon bang zijn in hun heilige koe. ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 00:54 |
quote:Ja, ik snap dat niet. Ga dan met het OV. Juist die mensen veroorzaken met hun paniekacties files. Remmen om niks enzo. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 00:58 |
quote:Die matrixborden zijn ook zo geweldig, die dingen springen al op 70 als iedereen nog gewoon 100 rijdt, vervolgens gaan die sukkels dan ook braaf 70 rijden, gevolg dingen springen op 50 en hop je hebt een file. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 01:00 |
quote:Nee, daar maak je een denkfout. Ging iedereen maar 70 rijden, dan werkte het systeem tenminste. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 01:02 |
quote:Die dingen staan gewoon te scherp afgesteld en veroorzaken volgens mij meer files dan dat ze voorkomen. | |
glasbak | donderdag 24 juni 2010 @ 07:31 |
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4297029 http://www.flitsservice.n(...)j-ritsen-t52277.html quote: quote:Bron : ANWB I rest my kees ![]() | |
blup | donderdag 24 juni 2010 @ 08:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() Tot je mij tegen komt op de rechter rijstrook, ik ga echt niet aan de kant. Elke keer die hapsnurkers die met 100km/u naar links gaan om een invoeger die de 120 al gehaald heeft voor te laten gaan ![]() Uitzondering voor collega chauffeur die geen snelheid kan maken en geen ruimte heeft. Maar erhm, waar heb jij je rijbewijs gehaald joh. ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 10:33 |
quote:Ze trappen hem niet in want doorgaans rijden ze op dat soort wegen al in de begrenzer. En als je op een ongelukkig punt zit met je busje ziet die chauffeur je niet eens. Dus probeer het nou maar gewoon niet want negen van de tien keer heb je minder snelheid dan je denkt. Nee, dat begrijp ik ook nooit. Mensen gaan nog liever dood dan dat ze achter een vrachtwagen zitten. En weet je waarom ze het halen? Omdat die vrachtwagenchauffeur dan al lang en breed zijn gas losgelaten heeft. | |
blup | donderdag 24 juni 2010 @ 10:35 |
quote:Ik doe dat echt niet meer. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 10:36 |
quote:Ik wel. Als ze op elkaar klappen heb ik er ook last van. | |
Stekelbees | donderdag 24 juni 2010 @ 10:42 |
Grootste tyfusvolk ter wereld: truckers Geen dank! Groetjes, Mientje, jan-jaap & de kids. | |
blup | donderdag 24 juni 2010 @ 10:48 |
lol, je vind je zelf écht tof he? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heb jij je rijbewijs wel? | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 10:49 |
quote:Jij slaat de plank echt volledig mis ![]() Het verkeer op de hoofdrijbaan heeft voorrang ten opzichte van het invoegende verkeer. De invoeger moet zijn snelheid aanpassen en invoegen wanneer dat kan. Het is zeker niet zo dat verkeer op de hoofdrijbaan de snelheid moet aanpassen of moet uitwijken. quote: | |
Rode_banaan | donderdag 24 juni 2010 @ 10:49 |
quote: ![]() | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 13:06 |
Zo ![]() ![]() Hij voegde letterlijk 10 cm voor mijn neus in. Ik heb toch voorang volgens jullie ??? ![]() ![]() En al die andere autos het zelfde verhaal sommige trapde echt letterlijk hun gas in tot de 120 en wou helemaal naar voor om in te voegen zodat ze een vrije baan hebben ofzo? ![]() en wat betekent eigenlijk als er een auto achter je aan rijdt en hij rijdt half in het midden en zit de hele tijd te seinen van rij toch harder . ![]() ![]() | |
Marco001 | donderdag 24 juni 2010 @ 15:14 |
quote:tja, sommigen hebben gewoon meer haast als jou. | |
Rekkie | donderdag 24 juni 2010 @ 15:50 |
quote: ![]() | |
Rekkie | donderdag 24 juni 2010 @ 15:52 |
-edit | |
Sanchos | donderdag 24 juni 2010 @ 16:03 |
Ik rij iedere dag van Almere naar Diemen, waarom heb ik er nooit last van? Waar ik mij eerder aan erger zijn die kleine vrachtwagens, die wel harder dan 80-90 mogen, en dan ff met 120 komen invoegen terwijl het er no way in past en die baan de meeste auto's 80 km/u rijden... En gelukkig zit er altijd grafvolk als tokkies en dergelijke in... | |
retuow82 | donderdag 24 juni 2010 @ 16:54 |
quote:Heel simpel, rustig achter die kerel blijven hangen en zodra je er voorbij kunt voor hem gaan rijden en terugzakken naar 70 km/u... vinden ze leuk joh! Je zult versteld staan hoe dicht ze die truck op je auto kunnen duwen, wat een nauwkeurigheid! Zodra de dikke sliert auto's links voorbij is geef je zelf ook weer gas. Fijne dag chauffeur ![]() Normaal boeit het me niet zo en dan stoor ik me er niet aan, ik heb bovenstaande nog maar 1 keer toegepast, toen heb ik 13 minuten achter zo'n mothertrucker gehangen en toen was ik het echt zat. | |
Stroopwafels | donderdag 24 juni 2010 @ 18:25 |
quote:En dan vervolgens klagen dat je pakketje te laat is of dat je favoriete chips bij de supermarkt op is. | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 18:30 |
quote: ![]() In het andere topic was dat ook al zo'n zwakke. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 18:32 |
quote:Nee, vervolgens klagen dat die vrachtwagenchauffeur aan het kleven was. ![]() | |
opastokvis | donderdag 24 juni 2010 @ 18:33 |
het is van beide wat. der zit kutvolk tussen, die inderdaad uit verveling gaan zieken. maar zeg nou zelf, de gemiddelde automobilist is al behoorlijk aso tegenwoordig. Laat staan als ze een halve minuut later kunnen invoegen. Net als zo lang mogelijk op de invoegstrook blijven rijden en dan je auto tussen de file prakken, bumperkleven, op de linkerbaan 100 rijden en in de stad is het al helemaal feest. ![]() | |
Stroopwafels | donderdag 24 juni 2010 @ 18:43 |
quote:Net of 'Het is irritant' zo goed is. ![]() | |
blup | donderdag 24 juni 2010 @ 18:56 |
quote:Betweter ![]() ![]() Alles wat jou niet aanstaat is kut en irritant.. ![]() | |
glasbak | donderdag 24 juni 2010 @ 18:58 |
quote:Dat is wel aan te raden ja. Er staan ook op diverse punten langs de snelweg borden met "Gehele invoegstrook gebruiken" Als er iets irritant is dan zijn het wel die gasten die bij het eerst blok al naar links proberen te komen. Rij toch lekker door naar het eind! Dat asfalt ligt er om gebruikt te worden. DOE DAT DAN OOK! | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 18:59 |
quote:Nee hoor. Jullie zijn slechts domme debielen, omdat jullie ontkennen fileveroorzakers te zijn ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 18:59 |
quote:Ben ik het niet helemaal mee eens. Als de ruimte er is moet je invoegen. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 19:00 |
quote:Je hebt wel gelijk. Zouden er geen vrachtwagens rijden, dan zouden er geen files meer staan. Geen auto die dan nog benzine heeft namelijk. ![]() | |
blup | donderdag 24 juni 2010 @ 19:03 |
quote:http://maps.google.nl/maps?ll=52.077821,5.158231&spn=0.002647,0.006968&t=k&z=18 Bij rijnsweerd ene mooi voorbeeld, je hebt zeker een km of 2 á 3 om te weven.. Toch wil iedereen bij het begin van de blokmarkering op zijn baan zitten. quote:Meen je dit nu serieus? Van welk voertuig zie je vaak de remlichten branden?.. Wie zitten er zo dicht op elkaar? En vooral op welke rijbaan? Welke rijbaan rijdt vaak enigzins door tijdens file?? Juist ja, de kantoormongolen op de meest linker rijbaan die allemaal voor 9e bij de koffie automaat in Amsterdam willen zijn... Bij deze ben je écht gedisqualificeerd.. ![]() | |
Toempf | donderdag 24 juni 2010 @ 19:24 |
quote:True, maar er zijn er ook zat die het nodig vinden om dat te doen zelfs als er geen ruimte is. | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 19:25 |
quote:Dat klopt, maar die doen dat ook aan het einde van de invoegstrook. | |
glasbak | donderdag 24 juni 2010 @ 19:36 |
quote:Nou ja, ik heb het dan eigenlijk meer over invoegen als er op de hoofdrijbaan een file staat. Als ze dan 150 meter lege invoegstrook hebben, proberen ze evengoed vanaf het eerste blok naar links te komen | |
Zwolsboy | donderdag 24 juni 2010 @ 19:45 |
Tja truckers willen eerst hun donut even lekker opeten daarna rijden ze wel weer wat harder ![]() | |
glasbak | donderdag 24 juni 2010 @ 21:02 |
quote:Hallo, wij zijn chauffeurs. Geen Amerikaanse politieagenten ![]() Wij eten vette gehaktballen ![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | donderdag 24 juni 2010 @ 23:59 |
quote:Hoezo? Vrachtwagens hebben cruise-control. Daar heeft wel of niet eten geen invloed op. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:07 |
Geef mij de truckers op de rechterijbaan maar als de snelheid terugloopt naar 85 km/u. Die kijken vooruit en laten de boel rollen. ![]() Die prutsers op de linkerbaan laten bij minste of geringse de remlichten al branden en zorgen daarmee voor een opstopping terwijl er nog ruimte genoeg is rechts. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2010 00:09:18 ] | |
Rekkie | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:08 |
Lang leve de vluchtstrook zullen we dan maar zeggen. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:11 |
quote:Het is niet voor niks dat in Duitsland NL staat voor: " Nur Links." | |
Dawnbreaker | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:16 |
quote:mooi verslag over 2 losers zonder leven | |
KosterT | vrijdag 25 juni 2010 @ 01:02 |
quote:Dat kan ook te maken hebben met jouw mogelijk gebrekkig aangeven van richting. Als ik een rotonde nader en er een auto van links de rotonde nadert zonder richting aan te geven wacht ik. Als er een auto tegenover mij de rotonde naderd en die geeft van te voren geen richting aan naar (voor hem) links of rechts dan gaat die meestal rechtdoor. Daarom gooi ik hem er dan maar op goed geluk op omdat bij elke rotonde stilstaan met 40 ton omdat iemand geen richting aangeeft op den duur behoorlijk frustrerend is. En ja dat is misschien tegen de regels. Het is echter wel een stuk beter voor de doorstroming en misschien moet 5% in de ankers. Maar die gaf toch al geen richting aan dus... | |
Socios | vrijdag 25 juni 2010 @ 01:06 |
quote:De A7 is één van de langste autosnelwegen van Nederland. Hij loopt van Amsterdam naar Nieuweschans aan de Duitse grens in Groningen. Waar op de A7 vond de inhaalactie van de vrachtwagen plaats? | |
retuow82 | vrijdag 25 juni 2010 @ 08:54 |
quote:Wat een opmerking, laten we hem eens omdraaien: de chauffeur houdt iedereen 13 minuten tegen en daardoor ook een bestelwagentje met medicijnen. ![]() ![]() quote:Op dat moment heb je me niet horen klagen en ik gaf hem groot gelijk maar ik was zijn 13 minuten durende actie spuugzat.... Een plakkende vrachtwagen op normale 80 km/u wegen terwijl ik ook geen vaart kan maken door auto's die voor me rijden vind ik dan wel weer pauper.... Truckers zitten altijd te zeuren dat hun de ongelukken zien en de hufters op de weg maar zelf wel met 20 ton op 2 meter afstand van mij gaan rijden "omdat ze hoog zitten en toch wel kunnen zien wanneer er geremd wordt" ![]() | |
TommyGun | vrijdag 25 juni 2010 @ 09:05 |
quote:Kut mof inderdaad. Eraf beuken die gast. | |
Rekkie | vrijdag 25 juni 2010 @ 10:21 |
quote:D A7 is de langste zelfs. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_7 | |
RealZeus | vrijdag 25 juni 2010 @ 11:03 |
quote: Als je een andere vrachtwagen inhaalt en het duurt lang laten de meeste collega's wel even het gas los. Jij trof net de kemphanen die elkaar geen strobreed toe wilden geven. 13 minuten is ronduit lang en dan had hij inderdaad niet in moeten halen. Ik zelf kleef zelden. Alleen als ik ga inhalen maak ik op de rechterrijstrook vaart en ga dan naar links. De collega's die wel kleven snap ik ook niet. Je weet dat je een iets langere remweg hebt en je weet ook dat automobilisten onvoorspelbaar zijn. | |
RealZeus | zaterdag 26 juni 2010 @ 11:45 |
http://www.nufoto.nl/foto(...)al-in-veldhoven.html |