Uit het andere topic. Hoogvlieger's theorie klopt daarom denk ik wel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef DeParo het volgende:
Mijn ouders flipten helemaal, vooral m'n pa, (ik ga dienen in het IDF voor ongeveer anderhalfjaar).
Maar langzaam komen ze tot rust, het duurt nog even voordat ik vertrek dus misschien denken ze dat ik altijd nog terugkan (wat tot de tijd dat ik in dienst ga treden ook nog kan), anderzijds weet vooral m'n pa waarom ik het doe en vroeger was hij precies hetzelfde heeft hij me verteld, alleen kon hij bvb tijdens de zesdaagse oorlog niet naar Israel omdat hij dienstplicht had in Nederland en daarna kwam het er nooit van he.
Ik weet niet precies hoe lang de normale dienstplicht is, wel korter dan die van mij volgens mij weet ik ook niet helemaal zekerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, dit lijkt mij een leuke uitdaging
Maar waarom voor 14 maanden? Dacht dat de dienstplicht daar 3 jaar was?
Joodse komaf is voldoende.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:45 schreef hoogvlieger het volgende:
Dhr. DeParo heeft waarschijnlijk Joodse ouders die naar Israel geemigreerd zijn en hij mag zich, mits hij in het bezit is van een israelisch paspoort, dus aanmelden voor de IDF.
Ahhh dus vrijwillig dienendquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe lang de normale dienstplicht is, wel korter dan die van mij volgens mij weet ik ook niet helemaal zeker![]()
, maar ik ben een vrijwilliger (tenzij ik de volledige aliyah maak dan moet ik wel de complete diensttijd vervullen). En je moet inderdaad van Joodse komaf zijn, of een Israelier zijn,
om dit te moeten/kunnen.
http://lonesoldiercenter.com/
Zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh dus vrijwillig dienend
Goeie zaak man!
Hou ons op de hoogte. Ben heel benieuwd.
Thnxquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:44 schreef fathank het volgende:
http://www.korpscommandot(...)ingsschema_KCT_3.pdf
trainingsschema van het KCT ter voorbereiding op de Kennismakingsdagen.
http://www.korpscommandot(...)/10%20tips%20KCT.pdf
10 tips voor de toekomstige commando's.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:36 schreef Maitje het volgende:
Mag ik vragen hoe je in hemelsnaam op het idee komt om daar te dienen?
Thnx, het is eigenlijk een soort van bijtend gevoel dat ik altijd heb gehad, ik zit hier in het veilige Nederland, ik voel me verbonden aan het Joodse volk, en aan Israel terwijl jongens van mijn leeftijd het land verdedigen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef EllaN het volgende:
Ontzettend spannend hoor. Knap dat je zo'n stap durft te nemen.
Ulpan is zeg maar dat je dat 4 maanden echt heel erg intensief leert. Bovendien is het mijn bedoeling van te voren al 6 maanden in Tel Aviv, of elders, te studeren zodat ik me ook al eerder kan aanpassen aan de cultuur, de taal, en de mensen. Maar inderdaad ik heb daar in wel een goede cursus nodig. Desalniettemin schijnt Ulpan echt voortreffelijk te zijn voor zoiets dat wordt ook aangeboden door het IDF zelf.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Toch even een vraag, ken jij het Hebreeuws uitstekend? Lijkt me toch de voertaal in de IDF.
Je hebt daar veel scholieren die zeg maar vanaf het moment dat ze konden lopen al trainen om bij de special forces etc terecht te kunnen komen. Uiteindelijk, als je in een eenheid komt, word je enorm goed getrained maar dan kom je wel bij de jongens meer van je eigen kaliber. Dat is wel mooi, als ik terugkom ben ik 25/26, heb ik twee studies afgerond en ben ik ingeburgerd in twee verschillende culturen feitelijk. Veel ervaring opgedaan zelfs al zou ik niet het leger in gaan of een non-combat positie. Twee landen die ik dan als mij thuis zal zien feitelijk tsja.quote:
Zal zeer waarschijnlijk te maken hebben met 'Israelische' Palestijnen, die ze dus er begrijpelijk niet tussen willen hebben..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:33 schreef Sloggi het volgende:
Dus al heb je de Israëlische nationaliteit, als je niet van joodse afkomst bent word je door het IDF afgewezen voor een baan bij ze?
Oke, ik snap het. Zeker spannend hoor!!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
[..]
Thnx, het is eigenlijk een soort van bijtend gevoel dat ik altijd heb gehad, ik zit hier in het veilige Nederland, ik voel me verbonden aan het Joodse volk, en aan Israel terwijl jongens van mijn leeftijd het land verdedigen.
Waar zij dus feitelijk eerst in dienst gaan en daarna, of tegelijk, hun studie doen doe ik het andersom, maar ik vind het belangrijk dat ik dit voor Israel gedaan heb, ook al is m'n rol miniem, ook al sta ik 24 uur een grens te bewaken het is dat ze op mij kunnen rekenen.
Als Nederland in een dergelijke situatie had gezeten had ik het ook voor NL gedaan.
Jodendom is een geloof, is het niet zo dat als je dan joods wordt je gewoon aangenomen wordt? Of zie ik het he-le-maal verkeerd?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:31 schreef Pumatje het volgende:
U lucky bastard.
had het ook geprobeerd, maar ik kwam erachter na enkele gesprekken dat het enkel mogelijk is voor personen afkomstig van je het Joodse geloof.
ben het helaas niet...
Nuchter gezien niet meer dan logisch, kijk niet vreemd op als katholieke Noord-Ieren ook niet al te welkom waren in het Britse leger twintig jaar geleden. en zowel dan zullen ze ergens anders op de wereld gestationeerd worden tijdens de 'troubles' dan Noord-Ierland..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:48 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil er geen POL-discussie van maken, dus laten we het maar niet hebben over de geur van Apartheid die er omheen hangt.
Klopt, maar er is natuurlijk meer aan de hand in Israël.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nuchter gezien niet meer dan logisch, kijk niet vreemd op als katholieke Noord-Ieren ook niet al te welkom waren in het Britse leger twintig jaar geleden. en zowel dan zullen ze ergens anders op de wereld gestationeerd worden tijdens de 'troubles' dan Noord-Ierland..
neequote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:33 schreef Sloggi het volgende:
Dus al heb je de Israëlische nationaliteit, als je niet van joodse afkomst bent word je door het IDF afgewezen voor een baan bij ze?
mwehquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar er is natuurlijk meer aan de hand in Israël.
Ontopic: gezien je joodse wortels kan ik me voorstellen dat je je aangetrokken voelt tot Israël. Ikzelf zou nooit een ander land dan Nederland dienen.
Nog meer ontopic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: ook in Nederland zouden vrouwen dienstplichtig moeten zijn.
Het is btw mogelijk om je te bekeren tot het Jodendom, zodat je alsnog dienst kunt doen in de IDF.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
je moet Joods zijn als je zonder de Israelische nationaliteit wil solliciteren
als je die nationaliteit wel hebt is dit geen probleem alleen dan ben je niet dienstplichtig iirc
Die zijn tegenwoordig ook heel erg kritisch mbt aannemen van nieuwe kandidatenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:37 schreef sp3c het volgende:
kun je beter legion etrangere proberen denk ik
Je hoopt dat er mensen dood gaan, of hoop je voor deparo dat hij wat mensen zal kunnen afknallen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:16 schreef TheGaffer het volgende:
Veel succes, Hopelijk zal tijdens jouw dienstplicht Hamas of Hezbollah zin hebben om weer kansloos ten onder te gaan tegen Israel.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:40 schreef TheGaffer het volgende:
oeps
*geen moet er natuurlijk in. Maar erg vind ik het niet als terroristen dood gaan hoor.
In het verleden verloor je daardoor je staatsburgerschap, maar hoe dat nu geregeld is.. geen idee.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:26 schreef fathank het volgende:
Als Nederlander zijnde mag je toch geen ander land dan Nederland dienen...? Of hoe zat dat ook alweer precies..?
Volgens mij wel degelijk hoor. Maar ontheffingen zijn volgens mij wel te krijgen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:11 schreef Sanchos het volgende:
Volgens mij nu niet meer, een vriend van me is naar turkije gegaan om daar te dienen (hij vond dat hij dat verplicht was) en heb hem nooit verder gehoord over de staatsburgerschap.
Jahoor, het mag gewoon indien je dienst doet in een land welke geen vijand of tegenstander van Nederland is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:26 schreef fathank het volgende:
Als Nederlander zijnde mag je toch geen ander land dan Nederland dienen...? Of hoe zat dat ook alweer precies..?
Nee hoor. Dat maakt verder niet uit. Vechten of dienen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:23 schreef sp3c het volgende:
ging dat trouwens niet om het vechten in andermans oorlog ipv het dienen in andermans leger?
Eén post, je doet net of ik het hele topic vol aan het posten ben met vrouwen. Niet zo moeilijk doen, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:56 schreef Pumatje het volgende:
Sloggi kun je aub kappen met het posten van die IDF vrouwen, daar gaat het topic helemaal niet over.
Klopt geheel:quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef Esses het volgende:
Wet op het nederlanderschap stelt dat je gewoon mag dienen in een ander leger, mits dat niet in een conflict met Nederland is.
quote:Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:11 schreef Sanchos het volgende:
Volgens mij nu niet meer, een vriend van me is naar turkije gegaan om daar te dienen (hij vond dat hij dat verplicht was) en heb hem nooit verder gehoord over de staatsburgerschap.
Jep, dus als ik ga dienen in Belgie en Belgie verklaart NL de oorlog ben ik geen Nederlander meer (statenloos?)quote:
Moet je hopen dat België je niet in de kou laat staan vanwege je bewezen diensten..quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:36 schreef DennissG het volgende:
[..]
Jep, dus als ik ga dienen in Belgie en Belgie verklaart NL de oorlog ben ik geen Nederlander meer (statenloos?)
België kan ons niet eens de oorlog verklaren, of willen ze ons overhoop schieten met pinda's..?quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:36 schreef DennissG het volgende:
[..]
Jep, dus als ik ga dienen in Belgie en Belgie verklaart NL de oorlog ben ik geen Nederlander meer (statenloos?)
ik zie het straks al volstromen en compleet offtopic gaan, dat wil ik niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Eén post, je doet net of ik het hele topic vol aan het posten ben met vrouwen. Niet zo moeilijk doen, nergens voor nodig.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:56 schreef Pumatje het volgende:
Sloggi kun je aub kappen met het posten van die IDF vrouwen, daar gaat het topic helemaal niet over.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:52 schreef sp3c het volgende:
dan zit de regering gelijk op het vliegtuig maar je moet er nog steeds voor vechten
Er zal nog decennia lang onderzoek zijn naar wie nou precies dat vliegtuig neerschoot... de Belgen of eigen F-16's...quote:althans als dat nog uberhaupt mogelijk is tussen al die feestvierende mensen want als je alle politici tegelijkertijd op het vliegtuig krijgt ben je de held hoor
Ongeveer hetzelfde als die van TS, je wilt je steentje bijdragen aan het land. Daarbij wou ik na me studie iets totaal anders doen voordat ik me in het 9 to 5 wereldje stort.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:40 schreef Rave_NL het volgende:
Wat waren jouw motieven om dienst te nemen?
Korte verhaal: Infanterie, eerst als LAW M72 bediener, daarna geswitched naar FN MAG'erquote:En wat hield(en) jouw functie(s) in als je dat wilt delen?
Ondanks ik het ontzettend naar me zin had, me draai had gevonden, nog eens extra vrijwillig mijn diensttijd verlengd, moet je eerlijk tegen jezelf zijn en het boek sluiten.quote:En vond je het na twee jaar welletjes of zou je nog langer willen blijven?
Legerjurist zou wat zijn. Of ethicus, als dat zou bestaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef DeParo het volgende:
Volgend jaar vertrek ik dus naar Israel. En uiteindelijk zal ik daar ook 14 maanden gaan dienen.
Of het combat wordt of non-combat ligt natuurlijk aan de tests en keuring. Schijnbaar willen ze mensen met bepaalde opleidingen nog wel eens een andere positie geven, aangezien ik dan twee opleidingen achter de rug heb, zou dat niet eens zo heel raar zijn. Desalniettemin probeer ik combat.
En de Bundeswehr?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jahoor, het mag gewoon indien je dienst doet in een land welke geen vijand of tegenstander van Nederland is.
Nederlanders mogen dus gewoon in de IDF dienen. Er zitten zelfs Nederlanders in het Belgische leger, laat staan het Legioen.
Ey man, thnx voor je reactie, zal ik zeker bewaren sowieso al veel positieve reacties gehad.quote:Op zondag 4 juli 2010 07:46 schreef Type-R het volgende:
Grappig topicik ben zelf net een aantal maanden terug uit Israël, ik heb zelf daar 2 jaar in dienst gezeten. Ook vrijwillig. Een tijd die ik voor geen goud zou willen missen
DeParo: als je iets wilt weten, PM mag altijd (of hier natuurlijk)
Om te beginnen met je vraag over conditie: Gewoon paar keer in de week naar de sportschool is prima voor nu. (Als extra zou je de loopband op een aantal graden hoogte kunnen zetten, dat helpt echt voor straks)
Daar hebben ze denk ik al meer dan genoeg mensen voor.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Legerjurist zou wat zijn. Of ethicus, als dat zou bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |