quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef teamlead het volgende:
erm.. wat doe ik fout
in tabblad "verwerken" wil ik in cel D17 de waarde terugzien uit tabblad "bron" cel G2.
als ik gewoon zeg =bron!G2 , geeft excel (2007, Nl-versie) de formule als tekst weer.... en dus niet het resultaat
(celeigenschappen staan gelijk als in andere cellen waar deze simpele verwijzing wél werkt overigens)
probeer eens: ='bron'!G2, dus met enkele aanhalingstekens om de tabbladnaam heen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef teamlead het volgende:
erm.. wat doe ik fout
in tabblad "verwerken" wil ik in cel D17 de waarde terugzien uit tabblad "bron" cel G2.
als ik gewoon zeg =bron!G2 , geeft excel (2007, Nl-versie) de formule als tekst weer.... en dus niet het resultaat
(celeigenschappen staan gelijk als in andere cellen waar deze simpele verwijzing wél werkt overigens)
Waarme de totale formule dus niet korter of overzichtelijker wordtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:11 schreef DaFan het volgende:
qu ik krijg m alleen heel ietsje korter;
=ALS(4=SOM(--ISLEEG(A2:D2));0;1)
(Ctrl-Shift-Enter)
Maar das alleen voor A2:D2
Als je alleen de '=' tikt en daarna met je muis op tabllad bron klikt en dan G2 aanklikt, werkt het dan wel?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef teamlead het volgende:
erm.. wat doe ik fout
in tabblad "verwerken" wil ik in cel D17 de waarde terugzien uit tabblad "bron" cel G2.
als ik gewoon zeg =bron!G2 , geeft excel (2007, Nl-versie) de formule als tekst weer.... en dus niet het resultaat
(celeigenschappen staan gelijk als in andere cellen waar deze simpele verwijzing wél werkt overigens)
nope...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je alleen de '=' tikt en daarna met je muis op tabllad bron klikt en dan G2 aanklikt, werkt het dan wel?
Nee, dan zou je de sheet die naam al niet mogen geven. Probeer een sheet maar eenst 'Totaal'/'Total' te noemen..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:10 schreef Fe2O3 het volgende:
verander de naam eens van die sheet naar iets anders? Het kan zijn dat 'verwerken' ergens voor staat.
dan zou dat toch voor alle verwijzingen in die sheet moeten gelden lijkt me?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:10 schreef Fe2O3 het volgende:
verander de naam eens van die sheet naar iets anders? Het kan zijn dat 'verwerken' ergens voor staat.
nope dat is puut voor de berekening van cellen onderling, niet autosumquote:Op donderdag 24 juni 2010 08:05 schreef DaFan het volgende:
Ik denk:
Application.Calculation = xlCalculationManual
<code>
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
Je zou het automatisch updaten van de cellen uit kunnen zetten. Geen idee of dat ook met een macro te doen is..quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:15 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
nope dat is puut voor de berekening van cellen onderling, niet autosum
waarom moeten de rijen persé geselecteerd worden? Ik kan zelf geen enkele situatie daarvoor bedenken namelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef Holy_Goat het volgende:
Weer eens een vraagje van mij
Ik heb voor een macro'tje een stukje loop dat alle rijen afloopt,
en het is daarvoor nodig dat er steeds per rij geselecteerd wordt.
Bijvoorbeeld:
for i = 1 to 60000
columns.entirecolumn.select
next i
anyway, je merkt dat als je application.screenupdating uitzet, dat ie echt 100x sneller gaat al.
Echter, de autosom, rechtsonderin, verandert wel nog steeds per selectie. Nu kan ik me voorstellen
dat dit ook de nodige processor kracht vergt. Hoe kan ik dit ook uitzetten? En liefst meer versnellingen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sheets(5).CmdShow2.Visible = False Sheets(5).CmdShow3.Visible = False Sheets(5).CmdShow4.Visible = False Sheets(5).CmdShow5.Visible = False Sheets(5).CmdShow6.Visible = False If LngHideAllOtherNumbers = 1 Then Sheets(5).CmdShow1.Visible = True ElseIf LngHideAllOtherNumbers = 2 Then Sheets(5).CmdShow2.Visible = True ElseIf LngHideAllOtherNumbers = 3 Then Sheets(5).CmdShow3.Visible = True ElseIf LngHideAllOtherNumbers = 4 Then Sheets(5).CmdShow4.Visible = True ElseIf LngHideAllOtherNumbers = 5 Then Sheets(5).CmdShow5.Visible = True ElseIf LngHideAllOtherNumbers = 6 Then Sheets(5).CmdShow6.Visible = True End If |
1 |
thanksquote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:07 schreef DaFan het volgende:
Omdat Controls op een sheet in de OLEObjects verzameling zit, niet in Controls.
[ code verwijderd ]
neequote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:09 schreef qu63 het volgende:
Heb je beide formules in dezelfde cel ingevoerd? Dus beide in (bijvoorbeeld) A1?
Ga ik even proberen!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:34 schreef DaFan het volgende:
VLOOKUP gebruiken.
Zes ALS-clausulen in elkaar is erg onpraktisch, onoverzichtelijk, niet dynamisch, niet makkelijk uitbreidbaar.
Dat is het probleem niet, je kan zelfs tot 7 (tot Excel 2003, daarna kan je er nog meer nesten) geneste ALS-functies gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:50 schreef leolinedance het volgende:
In dit geval is het veel makkelijker om met ALS te werken. Beetje lastig uit te leggen, maar neem dat maar even van me aan. Gebruik Vertikaal zoeken wel in andere situaties.
Waarom kan ik nu niet meer dan 3x ALS gebruiken, en bij die andere formule wel 4x?
Het zou namelijk heel goed kunnen dat je een validatie op je huidige cel hebt zitten waardoor je die foutmelding krijgt!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:09 schreef qu63 het volgende:
Heb je beide formules in dezelfde cel ingevoerd? Dus beide in (bijvoorbeeld) A1?
Heb alle formules gecontroleerd en kreeg inderdaad ook nog een keer ONWAAR te zien. Gek genoeg heb ik het nu wel aan de praat gekregen, maar weer niet precies waar het hem nu in zat. Normaalgesproken zou ik dat wel even uitzoeken maar aangezien het bijna weekend is geloof ik het welquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:09 schreef DaFan het volgende:
Bij mij werkt het best...
Kijk eens in alle cellen waar je formule staat (of iig waar ie de foutmelding geeft), onder Data - Valideren.
Wellicht komt er nu meteen ONWAAR uit en dan mag het niet.
Maar het lijkt me met gegevensvalidatie te maken te hebben.
Als je nu die autosum formule in het begin van je macro laat verwijderen en aan het eind van je macro zet je de formule er weer neer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef Holy_Goat het volgende:
tried. nog steeds autosum. probeer maar eens, zet ze op false en selecteer met t andje wat wat cellen met waarden
God wat simpelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:57 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Als je nu die autosum formule in het begin van je macro laat verwijderen en aan het eind van je macro zet je de formule er weer neer.
hoe doe je dat? Opneem functie laat me in de steek bij 2003 namelijk, en google wilde mijn vriend niet zijnquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:57 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Als je nu die autosum formule in het begin van je macro laat verwijderen en aan het eind van je macro zet je de formule er weer neer.
Als de formule in cel A1 staat:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:45 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
hoe doe je dat? Opneem functie laat me in de steek bij 2003 namelijk, en google wilde mijn vriend niet zijn
*had het idee al gehad, maar faalde *
ohhhhhh maar jij hebt het over iets anders!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:18 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Als de formule in cel A1 staat:
Range("A1").Clearcontents
macro
Range("A1") = "=Sum(A2:A10)"
inderdaad, miscommunicatie.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:51 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
ohhhhhh maar jij hebt het over iets anders!
[ afbeelding ]
Die bedoel ik
Met de hand weghalen en terugzetten is geen optie, omdat iemand anders er mee werkt
1 |
Je mist nog een deel in je formule. Als je erquote:Op zondag 27 juni 2010 02:51 schreef omaster het volgende:
Hallo,
Ik heb een formule in excel 2007 (EN) maar hij werkt niet zoals het moet.
Ik zal het eerst proberen uit te leggen wat het doet en wat het probleem is.
Wat ik probeer is met een HLOOKUP een variabele getal met =max() te zoeken en daarbij het juiste vaste gegeven.
de formule ziet er dan als volgt uit:
[ code verwijderd ]
B6 = =MAX(A1:H1))
A1:H1 = =RANDBETWEEN(1;10) zijn random getallen
A2:H2 zijn vaste gegevens (b.v. abcdefgh)
Maar soms gebeurd het dat hij als uitkomst "h" heeft terwijl daar niet het hoogste getal bij staat.
F9 om opnieuw calculate uit te voeren.
Hoe komt dit? en is het op te lossen?
Zelf vermoed ik dat hij eerder klaar is het de HLOOKUP voordat hij zijn variabele lookup value heeft ontvangen omdat de random nog niet gereed is ofzo.
Alvast bedankt voor de hulp.
1 |
Hm, tja... had het eigelijk kunnen weten maar over het hoofd gezien...quote:Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Je mist nog een deel in je formule. Als je er
[ code verwijderd ]
van maakt, werkt het wel zoals je zou willen. De laatste stap betekent of de beste overeenkomst moet worden gezocht of de eerst gevonden waarde.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Dim Lcol As Long Lcol = 9 'default nothing found FNReturnFilterIDColumn = 0 Do While Ws.Cells(15, Lcol) <> "" DoEvents If UCase(Ws.Cells(15, Lcol)) = UCase(StrHeaderID) Then FNReturnFilterIDColumn = Lcol Exit Do End If Loop End Function |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | If CboFilterType5.ListIndex = -1 Then Exit Sub Else Call FnFiltertypeChanged(5) End If End Sub Private Sub CboFilterType4_Change() If CboFilterType4.ListIndex = -1 Then Exit Sub Else Call FnFiltertypeChanged(4) End If End Sub |
afvangen wat hun naam is vind ik wel interessant hoe doe je dat?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:46 schreef DaFan het volgende:
Je kan toch 20x Call doen (van een anedre procedure).
En dan in die Procedure afvangen wat hun naam is (laatste karakter) en dat in de FnFiltertypeChanged() zetten.
quote:Op maandag 28 juni 2010 12:22 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
afvangen wat hun naam is vind ik wel interessant :) hoe doe je dat?
in ieder geval is 20x call minder werk dan 20x hele procedure...
1 |
Hulpkolom maken (een nieuwe kolom C) met daarin =A2&B2 en doortrekken naar beneden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:48 schreef sanger het volgende:
Ik kom er niet uit
Excel 2007, NL, Windows Vista.
Ik heb dit:
[ afbeelding ]
En daar wil ik dit van maken:
[ afbeelding ]
Kan ik dit doen zonder pivot table? Met een pivottable is het bestand zo onnoemelijk traag...
Heb het werkend Dank jequote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hulpkolom maken (een nieuwe kolom C) met daarin =A2&B2 en doortrekken naar beneden.
In je 2e tabel komt in C2 =VERT.ZOEKEN(A3&C3;C2:E18;3;ONWAAR)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand?quote:Op zondag 27 juni 2010 18:30 schreef Hiya het volgende:
Een simpel probleem, ik kan alleen het juist knopje niet vinden! Ik heb een staafgrafiek gemaakt maar de gegevens op de Y-as wil ik precies anders om gesorteerd hebben.
Nu is het zo:
8
7
6
5
4
3
2
1
Maar ik wil / moet het zo hebben
1
2
3
4
5
6
7
8
Hoe doe ik dat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Dim cCont As Control Dim AryStrComboContents() As String Dim F As Variant For Each cCont In FrmInvoer.Controls If TypeName(cCont) = "ComboBox" Then 'DO STUFF HERE If FNFindComboOptions(cCont.Name, AryStrComboContents()) Then For Each F In AryStrComboContents() cCont. '???? .additem kan niet Next F End If End If Next cCont End Sub |
Dat is omdat je Formcontrols gebruikt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:35 schreef Holy_Goat het volgende:
[ code verwijderd ]
waarom mag ik daar geen .additem bij ....
>> laat maar trouwens, met FrmInvoer.Controls(ccont.name).additem F
kan het wel. Maar is dat niet omslachtig?
wat is daar het grote verschil in, activeX controls / form controls?quote:Op zondag 4 juli 2010 17:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dat is omdat je Formcontrols gebruikt.
Met ActiveX controls kan je wel gewoon NAAM.AddItem.
Tja ActiveX kan gewoon meer...simpel.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:02 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
wat is daar het grote verschil in, activeX controls / form controls?
Met INDIRECT kan je de waarde uit een cel gebruiken in een string.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:12 schreef nils7 het volgende:
Is het mogelijk in excel een veld in een formule te zetten.
Ik schets even de situatie:
In een werkblad wil ik data uit een andere file halen.
Per week is een nieuw tabblad.
Nu kan ik dus een veld van de ene file aan een veld in de andere file linken.
Beide bestanden bestaan uit tabbladen welke per week zijn ingericht.
Echter moet ik een stuk of 100 velden dan wekelijks linken terwijl in principe alleen het weeknummer (/tabblad) anders is.
Nu lijkt het mij dat het mogelijk is om in 1 veld het weeknummer te zetten per tabblad en zodra ik dat veld/weeknummer verander dat dan de formule in die velden verandert naar de juiste data.
Dus in veld A2 bijvoorbeeld zetten: 27 (deze week)
En dan in ander veld de formule: ='[week 27]week 27'!D43 (welke hij haalt uit een ander bestand)
Waarbij 27 dan eigenlijk veld A2 uit het huidige bestand moet zijn.
Dan wordt het dus ='[week A2]week A2'!D43 wordt.
Is dat mogelijk?
Zo ja, hoe? want zoals ik denk dat het werk (werkt het niet).
1 |
1 |
Je kan in 2002 niet meerdere criteria meegeven aan een COUNTIF.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:37 schreef aa_koch het volgende:
Noob-vraag:
Formule 1: =COUNTIF(Bets!F:F;"W")
Formule 2: =COUNTIF(Bets!J:J;"Betfair")
Zou iemand mij kunnen vertellen of en zo ja hoe ik deze twee formules kan combineren in Microsoft Excel 2002, zodat het aantal winnende weddenschappen ("W") bij bedrijf x ("Betfair") zijn afgesloten? Ik heb al allerlei formules geprobeerd die ik her en der van internet heb afgehaald, maar ik kom keer op keer niet verder dan een foutmelding die ook geen echte oplossing biedt...
Dank u.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je kan in 2002 niet meerdere criteria meegeven aan een COUNTIF.
In 2007 kan je gebruik maken van COUNTIFS.
Je zal nu gebruik moeten maken van SOMPRODUCT:
=SUMPRODUCT((F1:F100="W")*(J1:J100="Betfair"))
Let op:
Je kan geen hele kolommen meegeven in SUMPRODUCT in 2002. Je zal dus een vaste range moeten gebruiken.
Beide ranges moeten even lang zijn!
Je kan dus wel F1:F65536 gebruiken om de hele kolom F te testen, maar dan wordt je formule wel zwaar.
Waarom niet één Excel bestand met 13 sheets (1 met het databestand (als het al nodig is) en 12 voor de maanden?quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Maandelijks haal ik een bulk aan data uit een *insert willekeurig* systeem.
Deze verwerk ik dan via een draaitabel en voer vervolgens handmatig gegevens uit de draaitabel in een overzichtje. Dat moet makkelijker kunnen denk ik.
Nu wilde ik 12 mapjes maken met daarin een excelbestand met 2 sheets: 1 data sheet en 1 draaitabel. Maandelijks zet ik dan het databestand in het de juiste map en de draaitabel wordt automatisch gevuld.
Uit de draaitabel(len) worden dan de gegevens van de juiste maand gehaald en in het overzichtje geimporteerd.
Leuk idee, echter haalt het overzichtje niet actief de gegevens uit de verschillende bestanden, deze dienen hiervoor geopend te zijn. Dit is natuurlijk geen werkbare optie.
Iemand suggesties om dit op te lossen?
Dus je hebt een datatabel waar je draaitabellen van maakt. En van die draaitabellen maak je weer een overzicht?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Omdat van de invoerdata draaitabellen worden gemaakt waaruit data wordt gehaald voor in een exceloverzicht per maand (dus ook met 12 sheets en 3 sheets die trends grafisch weergeven.)
1 |
Ik krijg een errorquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:06 schreef DaFan het volgende:
T_Y:
[ afbeelding ]
C6 is
[ code verwijderd ]
1 |
Moet je dit eenmalig of vaker doen? Als je het eenmalig moet zou je natuurlijk de waarden in Kolom B oplopend kunnen sorteren...quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Even een vraagje.
Ik heb in kolom [A] een reeks getallen (random) (10/13/15/22/40/etc)
En in kolom [B ] een andere reeks getallen (1.20/1.44/1.66/2.18/3.05/etc)
Nu wil ik de formule weten te maken waarmee ik het volgende kan bereken
260 - (alle getallen die in dezelfde rij van kolom A staan, waar in kolom B het getal boven de 1.50 is)
Dus bijv.
A: 30 B: 1.22 = NEE
A: 20 B: 1.60 = JA
A:40 B 1.52 = JA
(een andere cel: 260-(40+20))
Hoe doe ik dit ?
Volgens mij gebruiken ze in de Nederlandse versie van excel ; en in de Engelse , even de , komma veranderen door ; dus.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:22 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
De standaard error
http://i28.tinypic.com/33lgpkj.jpg
Ik hou een lijst bij, en ik wil weten wat de som is van alle getallen boven de 1.50quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:23 schreef Hiya het volgende:
[..]
Moet je dit eenmalig of vaker doen? Als je het eenmalig moet zou je natuurlijk de waarden in Kolom B oplopend kunnen sorteren...
Anders kan je hier even naar kijken:
http://office.microsoft.c(...)als-HP005209292.aspx
1 |
Zal er voortaan op lettenquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:29 schreef DaFan het volgende:
Ja het zal dan SOM.ALS zijn of komma's vervangen door puntkomma's.
Beetje meedenken?
Daarom moet je ook gewoon je taal en je versie erbij zetten
A1 = 'van-dropdown' (gegevensvalidatie -> lijst -> C1:C16)quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb een soort afstandentabel, 16x16, met daarin getallen. Nu wil ik pull down lists hebben zodat ik "van" en "naar" uit een lijstje kies, en er dan een getal naast verschijnt. Die lijstjes heb ik inmiddels, maar ze koppelen aan de data in de tabel: ik heb geen flauw idee. Is dit makkelijk mogelijk?
Ik gebruik Excel 2008 for Mac, in het Nederlands.
Edit: nu ik er over nadenk hoef ik alleen maar een manier hebben om een lijst aan waardes te koppelen (bv 1-16), en dan een manier om dynamisch cellen op te zoeken (bv: cel A1B(waardevanC2C3))
Dank, ik had intussen met veel moeite en Google bijna dezelfde code gebouwd.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
A1 = 'van-dropdown' (gegevensvalidatie -> lijst -> C1:C16)
B1 = 'naar-dropdown' (gegevensvalidatie -> lijst -> E1:E16)
C1:C16 Van-plaatsen
D1:D16 Van-code (1 tot 16 bijvoorbeeld)
E1:E16 Naar-plaatsen
F1:F16 Naar-code
G1:W17 Je tabel met in de eerste kolom 1-16 en de eerste rij ook 1-16. De 16x16 vakjes die overblijven vul je met je data.
A2 = Antwoord =INDEX(G1:W17;VERT.ZOEKEN(A1;C1:D16;2;ONWAAR)+1;VERT.ZOEKEN(B1;E1:F16;2;ONWAAR)+1)
Naar smaak een snufje zout toevoegen
Sorry, jij postte jouw deel net toen ik dat deel zelf af had . Alsnog bedankt voor de moeite!quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:39 schreef DaFan het volgende:
$ ervoor zetten wat je vast wil zetten.
En waarom krijgt qu nou credits
Edit: Omdat mijn antwoord niet klopte...ok duidelijk
quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:39 schreef DaFan het volgende:
En waarom krijgt qu nou credits
Edit: Omdat mijn antwoord niet klopte...ok duidelijk
Wat heb je zelf al geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:54 schreef IvovandenAkker het volgende:
Nu wil ik dat er automatisch een koppeling komt met tabblad 2, wanneer ik achter iemand zijn naam de D(dagdienst) of de A(avonddienst) zet, wil ik dat zijn gegevens, naam, leeftijd en telnr (B, C en D) naar het tweede tabblad wordt gekopieerd en ik op dat tablad dan automatisch het dagrooster te zien krijg, de mensen van de dagdienst in et bovenste tabel, en de mensen van de avonddienst in de onderste.
Hoe gaat me dit lukken?
Alvast super bedankt!
Nou ik heb er gistyer de gehele ochtend mee bezig geweest of verschillende formules uit te proberen, maar ik heb niet veel kennis van excel duskom er niet uit.quote:
Welke formules heb je geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef IvovandenAkker het volgende:
[..]
Nou ik heb er gistyer de gehele ochtend mee bezig geweest of verschillende formules uit te proberen,
Das makkelijk gezegd.. Kennis is ook aan te leren he, dan kom je er wel zelf uit Ons vragen is wel de makkelijkste oplossing natuurlijkquote:maar ik heb niet veel kennis van excel duskom er niet uit.
omdat als je zo redeneert ik er ook geld voor kan gaan vragenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef IvovandenAkker het volgende:
Dat is ook precies de reden... Waarom zou ik blijven prutsen als jullie het veel sneller en veel beter kunnen dan ikzelf.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef IvovandenAkker het volgende:
Dat is ook precies de reden... Waarom zou ik blijven prutsen als jullie het veel sneller en veel beter kunnen dan ikzelf.
de formules die ik heb getest zijn transponeren en isverwijzing.... verder komt er weinig in de buurt volgens mij
En aangezien al je topics hier op fok vragen zijn geweest die ook via google opgelost hadden kunnen worden ga ik mijn tijd hier niet in stekenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
omdat als je zo redeneert ik er ook geld voor kan gaan vragen
Tis een vraagbaak, geen solution on demand
Lol, Ivo moet eerst maar eens de help van excel doorlezen. Zoek dan op auto filter of data sorteren oid. Beetje zelf nadenken kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:22 schreef DaFan het volgende:
Wat zijn jullie lekker streng
We de manier waarop het gevraagd wordt.. Gewoon roepen dat je iets niet lukt is wel erg simpel..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:33 schreef Frollo het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal, zo absurd is het toch niet wat Ivo vraagt? Normaal is de sfeer toch wel beter hier.
Oh, en vragen is inderdaad niet erg, maar geven ook niet. Ik blijf terugkomen naar deze reeks omdat ik zelf nog niet alles weet én ik anderen kan helpen met dingen die ik wél weet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:30 schreef IvovandenAkker het volgende:
Ach... Ik dacht dat dit topc was om vragen te stellen...
Dat heb ik gedaan, als julie niet willen helpen is dat prima, ik dacht alleen dat vragen vrij stond.
Maar zomaar iets voor een ander doen is natuurlijk heel ouderwets... ik las al weer dat er geld werd gevraagd...
Ik vind wel een andere weg.
Toch bedankt Ieder die kosteloos een reactie wilde geven!
1 2 3 4 5 6 | DIG Welke digitale tv-aanbieder kiezen? IvovandenAkker 20 731 11/09 13:00 - funrider DIG excel als webpagina IvovandenAkker 16 521 10/09 13:03 - H-blast UVT Ontvangst op schiphol IvovandenAkker 14 531 02/03 11:50 - fathank DIG laptop ablu ray speler/ hoe speel ik hd af?? IvovandenAkker 6 553 17/01 17:01 - dennisreijbroek DIG swf rippen IvovandenAkker 5 231 11/09 10:18 - IvovandenAkker |
1 2 3 4 5 6 | Searchin = ActiveCell.Value Dim Searchfor As String Searchfor = "??.??" MsgBox InStr(1, Searchin, "??.??") |
1 2 3 4 5 6 | Searchin = ActiveCell.Value Dim Searchfor As String Searchfor = "??.??" MsgBox InStr(1, Searchin, Searchfor) |
Als return wel 1. Het is een code die in een hele reeks tekst moet worden gevonden en het format heeft van 2 cijfers, een punt en twee cijfers.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:22 schreef DaFan het volgende:
Ik snap niet precies wat je wilt, want eigenlijk wil je als return 3 hebben toch, niet 1?
En dat je daarna met Links() 12.34 er uit kunt filteren neem ik aan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:00 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Als return wel 1. Het is een code die in een hele reeks tekst moet worden gevonden en het format heeft van 2 cijfers, een punt en twee cijfers.
De formule doet dus wat ik wil, alleen de VBA variant krijg ik niet werkend helaas.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijk wordt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Optional StartAt As Long = 1) As Long Dim X As Long Dim SearchMe As String SearchMe = Mid$(Source, StartAt) If Source Like "**" & FindMe & "**" Then For X = 1 To Len(SearchMe) If Mid$(SearchMe, X) Like FindMe & "**" Then InStrWild = X Exit For End If Next End If End Function |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | If str1 Like "*" & str2 & "*" Then InStrWild2 = InStr(1, str1, Split(str2, "*")(0)) Else InStrWild2 = -1 End If End Function |
Met een deel (EN: MID) functie alleen de code weergeven, door vanaf de gevonden positie 5 karakters weer te geven.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
En dat je daarna met Links() 12.34 er uit kunt filteren neem ik aan?
Weet niks van VBA, maar dacht even hard op
Mja, dat bedoelde ik ook jaquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:06 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Met een deel (EN: MID) functie alleen de code weergeven, door vanaf de gevonden positie 5 karakters weer te geven.
Thanks! Ik heb deze tweede functie gebruikt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:28 schreef DaFan het volgende:
Of
[ code verwijderd ]
=InStrWild2(A1,".")-2
1 2 3 4 5 6 7 | If str1 Like "*" & str2 & "*" Then InstrWild = InStr(10, str1, Split(str2, "*")(0)) - 2 End If End Function |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Dim InstrWild As Long If str1 Like "*" & str2 & "*" Then InstrWild = InStr(10, str1, Split(str2, "*")(0)) - 2 End If dn = Mid(str1, InstrWild, 10) End Function |
1 2 3 4 5 | .... Else .... End If |
De split functie moet herkennen dat er voor de . een getal staat ipv letters, maar hoe?quote:Op zondag 11 juli 2010 10:38 schreef Beavis het volgende:
Soms pruts ik ook wat met macro's en ik zou kijken of je dat kan afvangen met een IsNumeric controle:
[ code verwijderd ]
Of ben ik nou niet slim bezig?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Dim InstrWild As Long If str1 Like "*" & "." & "*" Then InstrWild = InStr(10, str1, Split(".", "*")(0)) End If dn = Mid(str1, InstrWild - 2, 10) End Function |
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:38 schreef hendrik2009 het volgende:
De functie dient toch nog wat aangepast te worden. Nu wordt namelijk soms tekst weergegeven, als dat het eerste is waar de punt in voorkomt. Ik wil dus nog toevoegen dat het wel aan het volgende format moet voldoen:
##.##
Maar hoe doe ik dit?
Regular Expressions: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms974570
Dat heb ik nodig. Nu nog toepassen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Dim X As Long Dim SearchMe As String SearchMe = Mid$(Source, StartAt) For X = 1 To Len(SearchMe) If Mid$(SearchMe, X) Like "##" & FindMe & "##" Then InStrWild = X Exit For End If Next End Function |
is het resultaat 16.quote:ba. 14.5 dfsdf 14.56
1 |
Ik had eerst jouw tweede UDF gebruikt, omdat ik bij de eerste het gewenste resultaat niet kreeg. Je laatste code werkte in mijn voorbeeld, maar toen ik het op de werkelijke situatie toepaste, werd het format schijnbaar niet herkend. Na nog verder zoeken, heb ik onderstaande code werkend. Bedankt voor je hulp.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:49 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Met een UDF dus :P
Bij deze string:
[..]
is het resultaat 16.
Alt-F11 in Excel - Insert - Module.
Plak hier de code.
Nu kan je dus dmv
[ code verwijderd ]
je positie vinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Dim x, i As Long Const Patrn As String = "##.##.####" x = Split(str1, " ") For i = 0 To UBound(x) If x Like Patrn Then DN = x: Exit Function Next End Function |
User Defined Function.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:48 schreef Holy_Goat het volgende:
even tussen haakjes, UDF? wasda?
Invoegen -> vormen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik probeer nog steeds in Excel 2007 een optie te vinden die ik altijd in 2003 gebruikte, namelijk het aanwijzertje om meerdere objecten (bijv. plaatjes en lijntjes) te selecteren.
Weet iemand waar die zit?
(in 2003 zat die in de werkbalk "tekenen" helemaal links.)
Volgens mij niet, of ik zie 'm over het hoofdquote:
Oh wacht, je wil ze niet tekenen, maar aanklikken om iets mee te kunnen doenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:00 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Volgens mij niet, of ik zie 'm over het hoofd
1 |
Nee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Oh wacht, je wil ze niet tekenen, maar aanklikken om iets mee te kunnen doen
CTRL+klik?
Onder de knop (waar je opslaan e.d. vindt) zit ook de optie "Voorbereiden"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef qu63 het volgende:
Is het ook mogelijk om in Excel te achterhalen wie er als auteur ingesteld is?
In Word heb je zogenaamde 'bouwstenen' die je in je document in kan voegen, heeft Excel dat ook?
Ik wil het dus in mn sheet te zien krijgenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Onder de knop (waar je opslaan e.d. vindt) zit ook de optie "Voorbereiden"
Selecteer dan "Eigenschappen"
Ah, oké. Is misschien ook wel mogelijk, maar weet ik zo niet...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:42 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik wil het dus in mn sheet te zien krijgen
Iig niet via INFO()quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:43 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ah, oké. Is misschien ook wel mogelijk, maar weet ik zo niet...
in VBA kun je dit gebruiken:quote:
Ik hou niet zo van VBAquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
in VBA kun je dit gebruiken:
ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Author")
Maak er zelf een functie van en hoppa!
Maar dit is heel eenvoudig. Insert Module in de visualbasic editor (ALT+F11)quote:
1 2 3 | auteur = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Author") End Function |
Ah, ik was al aan het klooien en kwam er niet uitquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:05 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Maar dit is heel eenvoudig. Insert Module in de visualbasic editor (ALT+F11)
vul dit in:
[ code verwijderd ]
Ga terug naar je excelsheet en in de cell waar je de auteur wil hebben zet je:
=auteur()
1 2 3 4 5 6 | Worksheets(1).Activate For Each p In ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties Cells(rw, 1).Value = p.Name rw = rw + 1 Next |
Ja, dat is klote... Staan namelijk standaard uit bij gebruikersquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef qu63 het volgende:
Ah, dmv
[ code verwijderd ]
een mooie lijst gekregen met alle properties Helaas niks bruikbaars
Nadeel is natuurlijk wel dat macro's aan moeten staan willen die UDF's werken
Hmz, das wel grappig ja!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Er zijn wel trucjes om de gebruiker min of meer te dwingen macro's aan te zetten. Er is wel wat over te vinden via google.
Een truc gaat ongeveer zo.
Je schrijft een macro die actief wordt als je je werkblad sluit. Daarin zet je dat alle tabbladen die er toe doen verborgen worden en één werkblad met een waarschuwingsmelding actief wordt. Zo wordt het bestand altijd opgeslagen met de melding op de voorgrond.
Als een gebruiker die macro's uit heeft staan, het bestand opent, dan ziet hij alleen de melding dat hij de macro's aan moet zetten.
Verder schrijf je een macro die automatisch actief wordt bij het openen van het bestand. Daarin maak je de tabbladen zichtbaar die je normaal nodig hebt, zodat iemand die macro's aan heeft staan er geen last van heeft.
Link
Om dat volledig te maken, zou je een wachtwoord op je VBA project moeten zettenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, das wel grappig ja!
Ook handig voor de rest die wel eens met macro's moet werken
Daar heb ik wel een excelprogramma voor om die er weer af te halen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:57 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Om dat volledig te maken, zou je een wachtwoord op je VBA project moeten zetten
die ben ik al een tijd kwijt en kan het nergens meer vinden, kun je die mij ook aangeven?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Deetch het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een excelprogramma voor om die er weer af te halen.
foei warez verzoekquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
die ben ik al een tijd kwijt en kan het nergens meer vinden, kun je die mij ook aangeven?
Maak op blad1 een extra kolom (D) met de formule:quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:08 schreef plusminus het volgende:
Goedemorgen,
Ik ben bezig met een rapportage te maken in excel.
In blad 1 heb ik de instroom per dag.
In blad 2 heb ik de instroom per week.
In Blad 2 cel B2 heb ik de formule staan =SOM('Call instroom per dag'!B2:B8)
In Blad 2 cel B3 heb ik de formule staan =SOM('Call instroom per dag'!B9:B15)
Nou wil ik deze formule doortrekken, maar onthoud de 7 dagen niet. Is hier een makkelijke oplossing voor?
Alvast bedankt
1 |
1 |
En die hulpkolommen kan je weer op 'verborgen' zettenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:55 schreef plusminus het volgende:
Bedankt voor het antwoord.
Ik kan niet zomaar kolommen toevoegen. In zowel blad 1 en 2 staan nu al een stuk of 20 kolommen met verschillende verkeerstromen. Als ik nog meer kolommen toevoeg dan wordt het erg onoverzichtelijk.
Als er inderdaad geen andere oplossing is moet ik het maar aanpassen.
ooohhhh, ja...quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
En die hulpkolommen kan je weer op 'verborgen' zetten
Als ik dit invul zoals je aangeeft dan krijg ik de foutmelding ongeldige celverwijzing.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:46 schreef Deetch het volgende:
Of :
Op blad 2 maak je in een nieuwe kolom (C) met in C2 de waarde 2 en in C3 de formule =C2+7 en die trek je door.
Vervolgens zet je in cel B2 de formule =SOM(INDIRECT("Call instroom per dag!B"&C2&":B"&C2+6)) en die trek je door.
Je mag wel je zeggen hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:36 schreef plusminus het volgende:
Het werkt. Dank u!!!
quote:Artikel: Aantal: Totaal:
artikel 1 60
artikel 2 1
artikel 2 15
artikel 3 14
artikel 4 100
artikel 5 950
artikel 5 100
artikel 5 8
Kolom A is ingevuld maar heeft lege vakken, kolom C is volledig gevuld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:47 schreef buishuis het volgende:
Probleem: Ik heb in de linker kolom een rij met cijfers staan en in de rechterkolom ook. Echter zit er in de linker kolom wat lege vakken, vakken die op dezelfde hoogte wel in de rechterkolom zijn gevuld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de lege vakken gevuld raken door cijfers in de rechterkolom terwijl ze de wel gevulde regels links niet overlappen. Ik meende dit te kunnen oplossen via de ALS formule maar tot mijn grote verbazing werkt dit dus niet..
Zullen we een soort steunfonds oprichten?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef DaFan het volgende:
Als wij een bonusje kregen voor elke schouderklop die met onze antwoorden verdiend werd
Bedoel je de 3e of 4e parameter. De laatste is optioneel en staat voor benaderen ja/nee. Bij "onwaar" moet de zoekwaarde precies gelijk zijn aan de waarde in de tabel. Bij "waar" mogen er verschillen zijn, bijvoorbeeld hoordletters e.d.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:46 schreef ILD het volgende:
Ben er bijna aan uit, begrijp alleen niet goed waar het laatste cijfer voor staat in de formule (hij loopt daar ook op vast)
En ze zouden idd een fonds voor jullie op moeten richten
wat?quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:07 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bedoel je de 3e of 4e parameter. De laatste is optioneel en staat voor benaderen ja/nee. Bij "onwaar" moet de zoekwaarde precies gelijk zijn aan de waarde in de tabel. Bij "waar" mogen er verschillen zijn, bijvoorbeeld hoordletters e.d.
ok,quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:19 schreef DaFan het volgende:
[..]
wat?
Bij WAAR gaat Excel een benadering zoeken.
Stel je zoekt 2, en de enige opties zijn 1,5 en 18.
Dan zal het resultaat zijn wat achter 1 staat (getal lager dan zoekgetal, dichtste bij).
Of je opties zijn A, E, U. Je zoekwaarde is 'T', dan is de uitkomst wat er achter E staat. (Lager dan, dichtste bij).
Bij Vert.zoeken maken hoofdletters nooit uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Joooo-pi op 21-07-2010 09:50:24 ]heitieh
de 3e is de kolom waar hij de waarde uit moet halen, waarvan de rij correspondeert met die van de gevonden waarde.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef ILD het volgende:
Gaat om de 3e parameter, de 4e begreep ik (sorry, btje knullig omschreven zag ik net, bedoelde dus de laatste verplichte en niet WAAR/ONWAAR)
Of ik nu fokkers excel uitleg of mijn collega's maakt dan ook weinig uit in mijn ogen. Ik krijg er ook hulp voor terug als ik klem zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zullen we een soort steunfonds oprichten?
Dat we daar een soort uitkering van kunnen krijgen mochten we ontslagen worden omdat we teveel fok!kers helpen tijdens werktijd
Ik had ipv piet, jan en klaas beter DaFan, Deetch en Joooo-pi kunnen doenquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef DaFan het volgende:
En zoek nu eens =VERT.ZOEKEN("Joooo-pi ";A1:B3;2;0)
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik had ipv piet, jan en klaas beter DaFan, Deetch en Joooo-pi kunnen doen
Hoe doe je die tong als posticon? of is dat iets van de nieuwe layout.quote:
Nieuwe layout idd, netzoals de voetbal geloof ik..quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hoe doe je die tong als posticon? of is dat iets van de nieuwe layout.
en natuurlijk hoor jij er ook bij.
Niet gehackt nee Maar moegegoogled. Aantal dingen zonder resultaat uitgeprobeerd, zelfs die powerpoint optie toevallig Naja, soms wel resultaat, maar verre van bevredigend. maarja, kwam niet echt verder.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:14 schreef Deetch het volgende:
hm, is je account gehackt Holy_Goat? Klinkt niet echt als een vraag van jou als ik jouw posts bekijk.
Ontopic: wat heb je tot nu toe zelf? En een geanimeerde excelsheet lijkt me lastig. Je zou de grafieken in powerpoint kunnen plakken en automatisch in elkaar over laten gaan via transitions.
ohnee, no offence. Maar betreffende die ene vraag hequote:
Zojuist gedaan, maar wat voor berekening moet in de totaal cel staan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:41 schreef Joooo-pi het volgende:
De datum erbij zetten (in celeigenschappen de notatie met datum kiezen) ??
E5=als(C5>D5;(24:00+D5)-C5;D5-C5)quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Even een vraagje mbt tijd notatie (na 24:00), werkuren
In kolom C5 heb ik mijn begintijd staan, in D5 mijn eindtijd, en in kolom E5 de totaaltijd [=(D5-C5)]
Maar als ik in D5 01:00 zet dan kan hij de totaaltijd niet berekenen.
Hoe kan ik het oplossen dat ik er wel 01:00 kan neerzetten?
1 2 | FF weggehaald. |
Nee das een deel van de oude code staat een ' voor. Heb ik even laten staan voor mezelfquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:43 schreef qu63 het volgende:
Maar dit script mailt de afspraak naar iemand als ik het goed zie
Op zich zou ik het ook wel handig vinden om afspraken vanuit excel in outlook te kunnen zetten..
Ohja, nu zie ik hetquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:44 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Nee das een deel van de oude code staat een ' voor. Heb ik even laten staan voor mezelf
Als je alleen een afspraak wilt maken werkt dit script goed trouwens.. Ik wil de bijlage erbij
Dat kan ook, tenminste ik heb scriptjes gezien die dat doen. Alleen is dat voor mij (nog ) niet interessantquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ohja, nu zie ik het
Nadeel is natuurlijk dat je in Excel niet kan controleren of de te maken afspraak al bestaat op die dag en tijdstip of misschien op een andere dag.. Ik ga er nog lekker over nadenken
Kijk, dan gaat het leuk worden! Kan ik mn hele Excel-GANTT-chart overzetten naar Outlookquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:50 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat kan ook, tenminste ik heb scriptjes gezien die dat doen. Alleen is dat voor mij (nog ) niet interessant
Deze functie wil ik uiteindelijk ook in hebben, dus die wil ik graag delen.. Eerst de bijlage erin, das het belangrijkstequote:Op woensdag 21 juli 2010 22:53 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kijk, dan gaat het leuk worden! Kan ik mn hele Excel-GANTT-chart overzetten naar Outlook
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | 'Uses early binding 'Requires a reference to the Outlook Object Library Sheets("werk").Copy With ActiveWorkbook .SaveAs "C:\bijlage.xlsm", FileFormat:=52 .Close End With Dim EmailAddr As String Dim onderwerp As String Dim werk As String Dim plaats As String Dim contact As String Dim adres As String Dim nummer As String onderwerp = Range("Werkbon!c11").Value werk = Range("Werkbon!c24").Value adres = Range("Werkbon!c12").Value plaats = Range("Werkbon!c13").Value contact = Range("Werkbon!c14").Value nummer = Range("Werkbon!c15").Value 'Compose message Msg = Msg & werk & vbCrLf Msg = Msg & onderwerp & vbCrLf Msg = Msg & adres & vbCrLf Msg = Msg & plaats & vbCrLf Msg = Msg & contact & vbCrLf Msg = Msg & nummer & vbCrLf Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Set olApp = New Outlook.Application Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) With olApt .Start = [Werkbon!J6] + TimeValue("08:00:00") .End = .Start + TimeValue("09:00:00") .Subject = [Werkbon!c11] & " - " & [Werkbon!C24] .Location = [Werkbon!c13] .Attachments.Add "C:\bijlage.xlsm" .Body = Msg .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 2880 .ReminderSet = True .Display .ShowCategoriesDialog ' .Close False Kill "C:\bijlage.xlsm" End With End Sub |
quote:Op donderdag 22 juli 2010 03:55 schreef Bill_E het volgende:
Zoals beloofd de update :
[ code verwijderd ]
Dit werkt perfect.
Nu moet ik nog uitvinden hoe ik het in "gedeelde" agenda's zet... Das me nog een raadsel, en dan zou die controle op dubbele afspraken ook nuttig zijn.
1 |
jep, al ga ik er vanuit dat het wel gaat.quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:03 schreef DaFan het volgende:
Volgens mij is dit 2 topics terug ook voorbij gekomen, maar dan met Taken.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om in Gedeelde agenda's te zetten, behalve als die agenda je 'hoofd'-mailbox is in Outlook (neem aan dat je Exchange gebruikt icm Openbare mappen of Room mailboxes?)
Misschien vindt hij het zielig voor het bestand?quote:
Denk het, ik kende die kill functie trouwens helemaal niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:24 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Misschien vindt hij het zielig voor het bestand?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Denk het, ik kende die kill functie trouwens helemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Kun je met een macro niet alle maandbladen samenvoegen in een extra jaarblad en daar dan een draaitabel van maken?quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:12 schreef MeScott het volgende:
Ik ben een kasboek op aan 't zetten in Excel, maar stuit op een probleempje. Ik heb zelf een behoorlijk omslachtige oplossing gevonden, maar ik hoopte dat er een simpele oplossing (eventueel met VBA, ik heb programmeerkennis - alleen niet in VBA) voor was.
Ik heb per maand een blad met alle uitgaven en inkomsten in één tabel. Daarvan maak ik een draaitabel op dezelfde pagina en daarmee heb ik dus een mooi maandelijks overzicht met hoeveel geld er uit wordt gegeven in welke categorieën. Punt is dat ik ook graag een jaaroverzicht wil, met diezelfde categorieën. Ik wil dit echter dynamisch houden, dus als ik bijv. in oktober ziek word en medicijnen nodig heb (ik noem maar wat stoms), dat ik dan gewoon die categorie 'maak' in het maandelijkse overzicht (met maken bedoel ik meer gewoon gebruiken, neerzetten in het veld) en hij er in het jaaroverzicht dan ook bijkomt. Omdat ik voor de maandelijkse totalen een draaitabel gebruik, updatet Excel die wel automatisch, maar ik heb dus geen idee hoe ik alle categorieën in het jaaroverzicht kan weergeven. Iemand hier een idee?
Ik denk dat dit alleen met een macro kan.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:54 schreef imso1986 het volgende:
Hallo,
Ik ben bezig met een exel document en kom het volgende probleem tegen.
Ik heb het volgeden
A
B
C
wanneer er bij A iets ingevuld wordt moet het zo zijn dat de cellen achter B en C geblokkeerd worden.
Dit moet ook zo zijn voor B wanneer hier iets ingevuld wordt mogen A en C niet meer ingevuld worden. En voor C hetzelfde verhaal.
Is hier een formule voor? Ik kom er zelf niet uit? Ben benieuwd naar jullie hulp/antwoorden/bevindingen.
Groetend,
Imco Osinga
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | If Not Intersect(Target, Range("B1:B3")) Is Nothing Then If Range("B1:B3").Cells.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Count = 1 Then MsgBox "Nee man er staat toch al een waarde ingevuld!" Target.Clear End If End If End Sub |
hoi zou in ieder geval even zorgen dat je niet je echte naam gebruikt op fokquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:54 schreef imso1986 het volgende:
Hallo,
Ik ben bezig met een exel document en kom het volgende probleem tegen.
Ik heb het volgeden
A
B
C
wanneer er bij A iets ingevuld wordt moet het zo zijn dat de cellen achter B en C geblokkeerd worden.
Dit moet ook zo zijn voor B wanneer hier iets ingevuld wordt mogen A en C niet meer ingevuld worden. En voor C hetzelfde verhaal.
Is hier een formule voor? Ik kom er zelf niet uit? Ben benieuwd naar jullie hulp/antwoorden/bevindingen.
Groetend,
quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:24 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Misschien vindt hij het zielig voor het bestand?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Dim myOlApp As Outlook.Application Dim myNamespace As Outlook.NameSpace Dim myRecipient As Outlook.Recipient Dim CalendarFolder As Outlook.MAPIFolder Set myOlApp = CreateObject("Outlook.Application") Set myNamespace = myOlApp.GetNamespace("MAPI") Set myRecipient = myNamespace.CreateRecipient("Jan Jansen") myRecipient.Resolve If myRecipient.Resolved Then Call ShowCalendar(myNamespace, myRecipient) End If End Sub Sub ShowCalendar(myNamespace, myRecipient) Dim CalendarFolder As Outlook.MAPIFolder Set CalendarFolder = _ myNamespace.GetSharedDefaultFolder _ (myRecipient, olFolderCalendar) CalendarFolder.Display End Sub |
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:08 schreef Bill_E het volgende:
even serieus er is toch niets mis met het Kill commando ?
quote:
toch moet dat met indirect werken.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:48 schreef qu63 het volgende:
Hmz, ik kom ergens niet uit
Ik wil een waarde van een andere sheet halen. Normaal gesproken doe je dat dmv ='naam van sheet'!A1. Ik wil nu alleen 'naam van sheet' dynamisch maken, dus 'naam van A1'.
Dit werkt niet: ='"naam van "&A1'!A1
Wat wel
bijna:quote:Op maandag 26 juli 2010 09:19 schreef DaFan het volgende:
qu heeft ook enkel aanhalingsteken, dan dubbel. Moet andersom zijn!
INDIRECT(" ' naam van " & A1 ' ! A2)
Internet? Excel voor Dummies? En macro's en draaitabellen zijn misschien wat teveel gevraagd als je de andere functies nog niet door hebt..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:50 schreef arend_akelig_ het volgende:
Hallo excel-kenners, ik ben dus echt een excel n00b. Ik vraag me af of jullie een goed (gratis) lesprogramma kennen, om de basis van macro's en draaitabellen onder de knie te krijgen.
Er is genoeg cursus materiaal te vinden op de intrweb en nieuwsgroepen of torrents.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:50 schreef arend_akelig_ het volgende:
Hallo excel-kenners, ik ben dus echt een excel n00b. Ik vraag me af of jullie een goed (gratis) lesprogramma kennen, om de basis van macro's en draaitabellen onder de knie te krijgen.
Wat voor een functie zie je als je "save as.." doet en dan kiest voor excel/.xls?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik probeer van internet een paar constant veranderende getallen te halen, om die te importeren in excell.
In Googledocuments gebruik ik de volgende formule:
=Index(ImportHtml(Concat(ʺNaam van de websiteʺ,A50), ʺtableʺ, 2),2,3)
De Concat functie wordt in googledocuments gebruikt om de item die in de url moet (zegmaar zoals de verschillende topics in fok, dus het nummer (1480987 van dit topic) automatisch in te vullen. Op die manier scheelt het veel tijd.
De table, 2),2,3) gebruik ik om de juiste getallen te specifieren.
Verder heb ik geen idee wat ik zou moeten veranderen om het werkend te krijgen.
Save as? Om het getal op een bepaalde tijd te pakken? Ik doe dat niet, laat ze veranderen. Ze veranderen elke zoveel uur, dus het is niet zo dat ze om de seconde veranderen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:34 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat voor een functie zie je als je "save as.." doet en dan kiest voor excel/.xls?
Nee, in google-docs. Sla het bestand dan op als excel-file. Als het goed is past google dan de functies aan, lijkt mij..quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Save as? Om het getal op een bepaalde tijd te pakken? Ik doe dat niet, laat ze veranderen. Ze veranderen elke zoveel uur, dus het is niet zo dat ze om de seconde veranderen.
Nee, hij kopieert de gegevens.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee, in google-docs. Sla het bestand dan op als excel-file. Als het goed is past google dan de functies aan, lijkt mij..
Hmz, ik krijg jouw functie niet werkend in Google-docs..quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, hij kopieert de gegevens.
Morgen check ik dit weer even.
Dat komt waarschijnljk doordat die 2)2,3) toegesplits is op de website. En tenzij jij die website hebt is het dus onmogelijk om deze formule te gebruiken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, ik krijg jouw functie niet werkend in Google-docs..
Lukt het jou/jullie wel om de optie met multiple sources te kiezen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:35 schreef Deetch het volgende:
dan zul je denk ik toch de reeeksen moeten samenvoegen op een verzamelsheet. Maar nu ben ik ook niet zo'n held met draaitabellen.
Dan kan je beter =EN(DAG(A1)=DAG(VANDAAG());MAAND(A2)=MAAND(VANDAAG())) doen..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:00 schreef DaFan het volgende:
Je wil toch 2x WAAR hebben dan?
=(DAG(A1)=DAG(VANDAAG()))=(MAAND(A2)=MAAND(VANDAAG()))
Je test DAG DAG en MAAND MAAND. Dan heb je 2 waarden. Die test je ook tegen elkaar.
Voorwaardelijke opmaak werkt alleen op het eigen blad. Kan je niet opnieuw de voorwaardelijke opmaak instellen met een formule?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:34 schreef IvovandenAkker het volgende:
Nog een klein vraagje... De formule was perfect, hij geeft op de goede data een kleurtje.
Achter gebeurt dit in m'n tabblad met 'Basisgegevens'. Ik werk vanuit het tabblad 'Week', nu merk ik dat excel (2003) de voorwaardelijke opmaak niet doorkopieerd.
Ik heb al geprobeerd een 'absolute verwijzing' te maken, maar dit haalt niet veel uit. Is het mogelijk de kleuren door te kopieren?
Je kan wel een extra kolom maken (en die weer verbergen) met de geboortedatum, toch?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:09 schreef IvovandenAkker het volgende:
In principe staat de geboortedatum op het basisblad en de leeftijd op het weekblad... Dus dan kan ik het niet refereren aan de datum van vandaag.
1 |
Geweldig, dank je! Zo simpel kan het dus zijn...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Oh nog beter is:
[ code verwijderd ]
Excel 2007 heeft veel meer kolommen tot zijn beschikking.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:05 schreef -aad- het volgende:
Ik heb een probleem met het converteren van een tekst naar regels. Ik heb een tekst (komma-gescheiden) die ik in rijen wil opnemen. Nu weet ik dat dat kan door gewoon tekst-to-columns te doen en dan met transpose te plakken. Het aantal waardes is echter te groot voor het aantal kolommen, waardoor ik een aantal keer dat zou moeten doen. Ik moet het voor meerdere bestanden doen, dus als er een makkelijkere manier is zou dat heel wat werk schelen.
Ik zoek dus eigenlijk een "text to rows" functie. Iemand een oplossing?
(Ik heb al via google gezocht, maar kom op veel macro's uit die niet specifiek voor mijn situatie zijn.) Ik heb trouwens Excel 2007.
Stom ik heb niks gezegd. Zit hier met twee computer naast elkaar te werken even. De computer waar ik de data opvraag heeft Excel 2003... 2007 moet geen probleem zijn...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Excel 2007 heeft veel meer kolommen tot zijn beschikking.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Dim tekst As String Dim myArray() As String tekst = Range("a1").Value 'lengte bepalen lengte = Len(tekst) 'aantal delimiters bepalen Count = 0 For i = 1 To lengte If Mid$(tekst, i, 1) = "," Then Count = Count + 1 Next 'aantal items in string vastleggen Lines = Count + 1 ReDim myArray(Lines) 'Array vullen met items myArray() = Split(tekst, ",", -1, 1) 'array items in aparte regels plaatsen Range("A2").Select For i = 0 To UBound(myArray) ActiveCell.Offset(i, 0).Value = myArray(i) Next i End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | If Not Intersect(Target, Range("B1:B3")) Is Nothing Then If Range("B1:B3").Cells.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Count = 1 Then MsgBox "Nee man er staat toch al een waarde ingevuld!" Target.Clear End If End If End Sub |
Np, je moet m nog wel wat aanpassenquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:13 schreef imso1986 het volgende:
Heb het weer gevonden.... Vakantie nergens goed voor.
Bedankt!
Ik wil een lijstje van verschillende IF forumle's maken. Omdat de striplengte's beperkt zijn (max tot 500mm) is dat dus niet zo veel werk.quote:
Hij werkt zo niet? Ik gebruik de niewste versie van excelquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:40 schreef DaFan het volgende:
=AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((A1+60)/60;0)
=ROUNDDOWN(A1+60)/60;0)
Hodfr, had sneller moeten tikkenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:40 schreef DaFan het volgende:
=AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((A1+60)/60;0)
=ROUNDDOWN(A1+60)/60;0)
Puntkomma's -> komma's.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij werkt zo niet? Ik gebruik de niewste versie van excel
Bij deze krijg ik een error door de /60 in het eerste gedeeltequote:Op maandag 16 augustus 2010 11:46 schreef qu63 het volgende:
Kan je de lengte niet delen door 60 en als er een rest is er 1 bij optellen? Dan kom je ook uit op het gewenste aantal bouten, toch?
=AFRONDEN(121/60;0)+ALS(REST(121;60)>0;1;0)
en dan 121 vervangen door D6
Huh? Bij mij werkt ie wel! maak er anders afronden((121/60);0)+ALS(REST(121;60)>0;1;0) van?quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij deze krijg ik een error door de /60 in het eerste gedeelte
Hoezo kutformule?quote:
En die van mij werkt niet als de lengte 179 is bijvoorbeeldquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:51 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mijne is korter
That's what she said
Ja hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |