Hier was het in mijn tijd (pfff klinkt ook al bejaardquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Troel het volgende:
8< knip >8
Kapotte boeken worden gewoon geaccepteerd? Dat is heel erg afhankelijk van de school. Bij ons moest je daar behoorlijk voor betalen!
Even een offtopic vraagjequote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik nog lang geen 35 en mijn 15 jarige dochter doet het prima ondanks mijn zogenaamde struisvogelpolitiek..
Precies, kluisjes! Maak daar voor de zekerheid ook meteen een reservesleutel vanquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef Moira. het volgende:
[..]
Geen probleem
Overigens zal er de eerste dag niet veel meer nodig zijn dan een agenda en wat boterhammetjes, omdat het dan vaak nog een kennismakingsdag is met de klas en de mentor, en het rooster+gang van zaken wordt besproken.
Verder nog een tip die hopelijk iedere brugklasser opvolgt: Neem alleen de boeken mee die je dķé dag nodig hebt. Het is echt zinloos om met een tas vol boeken rond te lopen die je toch niet gebruikt. Verder hebben vrijwel alle scholen kluisjes; maak daar gebruik van.
Succes
Klopt, maar wij waren nog van voor de 2e fasequote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef maffemuts het volgende:
[..]
En Grafische rekenmachinesHavo/Vwo gedaan hier, maar nimmer nodig gehad noch verplicht. Wel een "simpele" Casio. De grafiekjes enzo moesten we zelf tekenen
Ik ben 26.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef Moira. het volgende:
[..]
Even een offtopic vraagje
Je dochter is 15, maar jij bent 'nog lang geen' 35.
Dan was je dus 'veel jonger' dan 20 toen je je dochter kreeg, of niet dan?
Hier gaat het wat mij betreft fout. Zoals ik al aangaf in mijn vorige posts: angst. Nu ga ik even zoeken in je bericht waar 'angst' terugkomt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind juist dat er heel wat ouders zijn die hun kinderen wel eens wat beter in de gaten mogen houden. Al lezen ze maar eens mee op de berichtjes op hyves, of kijken ze even mee terwijl msn aanstaat...
Nee, dan zijn er altijd ouders die denken hun kind heel kort te houden, terwijl dochterlief de hele school voorziet van naaktfoto's... Heel zielig.
Als ouders zijnde heb je gewoon de plicht om je kind achter de vodden aan te zitten.. Dat vindt je als puber misschien niet leuk, en dan ga je heel hard roepen dat het averechts werkt. Maar ik vind dat een kind bepaalde privileges gewoon moet verdienen. Verkloot je het, dan is het jammer, dan gelden er een poosje hele andere regels thuis, die nog minder leuk zijn.
Das een goede... De reserve sleutel door school laten maken kost je ongeveer het dubbelequote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Precies, kluisjes! Maak daar voor de zekerheid ook meteen een reservesleutel van
en dan de reservesleutel laten gebruiken en de schoolsleutel thuis laten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das een goede... De reserve sleutel door school laten maken kost je ongeveer het dubbele
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Hier gaat het wat mij betreft fout. Zoals ik al aangaf in mijn vorige posts: angst. Nu ga ik even zoeken in je bericht waar 'angst' terugkomt.
Het vetgedrukte gedeelte is dus pure angst. Er komen een paar shockerende berichten bovendrijven en meteen is het remmen geblazen. Nu is mijn vraag, waar ben je precies bang voor?
Goed he?quote:
Aankoopbon goed bewaren want je hebt garantie op de rits. Die van mijn zoon ging binnen een jaar kapot en er is toen netjes een nieuwe rits ingezet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:51 schreef Ekfar het volgende:
Ja, eastpak komt hier ook. Ze zag al leuke tassen van Bjorn Borg maar dat schijnt flut-kwaliteit te zijn...
Wat ben ik blij dat het er bij mij thuis niet zo aan toe gaat/ging, zeg!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind juist dat er heel wat ouders zijn die hun kinderen wel eens wat beter in de gaten mogen houden. Al lezen ze maar eens mee op de berichtjes op hyves, of kijken ze even mee terwijl msn aanstaat...
Nee, dan zijn er altijd ouders die denken hun kind heel kort te houden, terwijl dochterlief de hele school voorziet van naaktfoto's... Heel zielig.
Als ouders zijnde heb je gewoon de plicht om je kind achter de vodden aan te zitten.. Dat vindt je als puber misschien niet leuk, en dan ga je heel hard roepen dat het averechts werkt. Maar ik vind dat een kind bepaalde privileges gewoon moet verdienen. Verkloot je het, dan is het jammer, dan gelden er een poosje hele andere regels thuis, die nog minder leuk zijn.
Draai dat eens om. Misschien ligt 't daar juist wel aan.quote:Nee, dan zijn er altijd ouders die denken hun kind heel kort te houden, terwijl dochterlief de hele school voorziet van naaktfoto's... Heel zielig.
Ok, bij nader inzien denk ik toch dat ik het voor een groot gedeelte met je eens ben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat het er bij mij thuis niet zo aan toe gaat/ging, zeg!
Social networking sites van je kinderen controleren en hun msn/email? Belachelijk!
[..]
Draai dat eens om. Misschien ligt 't daar juist wel aan.
Ja, tuurlijk mogen ouders hun kinderen achter de vodden aan zitten. Ze moeten ook gewoon doen wat ze gezegd wordt.
Mijn ouders hebben mij nooit verplichtingen gesteld, maar ik wist wat er van me verwacht werd en daar heb ik me ook altijd aan gehouden. Op die manier zijn m'n ouders mij meer en meer gaan vertrouwen en is het nooit nodig geweest om achteraf nog verplichtingen te stellen.
Ik heb nooit van m'n leven huisarrest gekregen, voor straf op m'n kamer moeten zitten of kutklusjes moeten doen. Dat is nooit nodig geweest ondanks dat ik een hele losse opvoeding heb gehad.
Ouders moeten weten wanneer ze hun kinderen kunnen vertrouwen.
Het werkt inderdaad averechts om bij voorbaat al te denken dat je kind fout bezig is en daarom gelijk maar acties te ondernemen, terwijl daar in eerste instantie helemaal geen sprake van is.
Pas straffen als er iets ergs is gebeurd, niet bij voorbaat al kort houden.
Verder moet je altijd zorgen voor een openlijke relatie tussen ouder en kind, zodat problemen openlijk besproken willen worden en inderdaad niet zonder weet op internet verschijnen.
Kijk, op dit vlak ben ik het dus meer dan ontzettend met je eens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Ja, dag... daar heb je toch geen grafische rekenmachine voor nodig?quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:20 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ok, bij nader inzien denk ik toch dat ik het voor een groot gedeelte met je eens ben.
Nee maar even serieus.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, dag... daar heb je toch geen grafische rekenmachine voor nodig?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kijk, op dit vlak ben ik het dus meer dan ontzettend met je eens.
Gatverdamme. Wat hou ik toch eigenlijk van m'n ouders als ik 'in these times' zo even om me heen kijk.Maatregelen? Hallo... Hyves is gewoon openbaar hoor... Tis niet alsof ik paswoorden aan het kraken ben om haar hele email en msn na te kunnen lezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Kreeg jij gymkleren van school?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:22 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat ik nodig had (en je hebt als brugklasser ALTIJD te veel bij je):
Kaftpapier inderdaad, en rugzak.
Pennenzak met: blauwe pen, potlood, gum, puntenslijper, geo, passer, schaar. Kleurpotloden en zo kan, maar zal wel in de tekendoos zitten.
Voor elk vak een schrift, of een multomap met papier. Kladblok, blanco papier, mapjes zijn echt niet nodig.
Gymkleren, maar die zul je van school wel krijgen.
Eigenlijk valt het best mee, tas, kaftpapier, schriften en pennenzak dus.
Gewoon een vent trouwen die al een kind heeftquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee maar even serieus.
Je hebt een kind gekregen op je 11e?
Is ze geadopteerd?
Is het een soort lease-kind?
Vraagtekens alom
Dan nog. Vind je dat echt nodig dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maatregelen? Hallo... Hyves is gewoon openbaar hoor... Tis niet alsof ik paswoorden aan het kraken ben om haar hele email en msn na te kunnen lezen..
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kijk, op dit vlak ben ik het dus meer dan ontzettend met je eens.
Gatverdamme. Wat hou ik toch eigenlijk van m'n ouders als ik 'in these times' zo even om me heen kijk.Ik heb geen dochter. Of je quote de verkeerde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, logisch eigenlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon een vent trouwen die al een kind heeft
Oh en omdat wij zulke vervelende strenge ouders zijn woont ze al op eigen verzoek vanaf haar 10e bij ons.![]()
& toch liever voorkomen dan genezen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan nog. Vind je dat echt nodig dan?
Vertrouw je je kind niet?
Natuurlijk is even op haar hyves kijken prima als je wil zien of ze een leuke blog of een leuk filmpje op haar hyves heeft gezet. Maar controleren of ze geen naaktfoto's of andere ongepaste zaken plaatst/bespreekt op hyves? Dude...
Tegen betaling jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kreeg jij gymkleren van school?
Ik huiverde al als ik van vriendinnen hoorde dat hun gymkleding aan bepaalde eisen moest voldoen.
Jakkes, wij mochten gewoon dragen wat we wilden, als 't maar comfortabel was en geen gevaar kon opleveren tijdens de gymlessen.
Dat heeft weinig met vertrouwen te maken, dat is hoe de jeugd tegenwoordig communiceertquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan nog. Vind je dat echt nodig dan?
Vertrouw je je kind niet?
Natuurlijk is even op haar hyves kijken prima als je wil zien of ze een leuke blog of een leuk filmpje op haar hyves heeft gezet. Maar controleren of ze geen naaktfoto's of andere ongepaste zaken plaatst/bespreekt op hyves? Dude...
Nee ik quote jou omdat ik uit je reactie op haar haalde dat je er hetzelfde over dacht als ik (wat dus ook zo is).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:24 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ik heb geen dochter. Of je quote de verkeerde.
Nee dat snap ik ook wel. Maar je kwam een beetje op mij over alsof je je verplicht voelt om haar hyves- en msnberichten te lezen om te controleren of ze niet met iets 'stouts' bezig is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met vertrouwen te maken, dat is hoe de jeugd tegenwoordigcommuniceert
![]()
.. Ik moet wel, aangezien zij mij ook berichtjes via hyves stuurt die toch wel belangrijk zijn...
En als ze foto's toevoegt zie je die toch gewoon als eerste...
Angst. Je bent bang. Laat dat eens los.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met vertrouwen te maken, dat is hoe de jeugd tegenwoordig communiceert![]()
.. Ik moet wel, aangezien zij mij ook berichtjes via hyves stuurt die toch wel belangrijk zijn...
En als ze foto's toevoegt zie je die toch gewoon als eerste...
Nope.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel. Maar je kwam een beetje op mij over alsof je je verplicht voelt om haar hyves- en msnberichten te lezen om te controleren of ze niet met iets 'stouts' bezig is.
Daar ben ik echt hééél vies van.
Truien met logo's van (een) school kunnen nog best relaxed zijnquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tegen betaling jaMaar wel een shirt en trui met het logo van school, en een belachelijk klein broekje. Die laatste weigerde ik te dragen trouwens want dat was nog kleiner dan een slip
Shirt was wel verplicht, en bij buitengym mocht de trui ook.
Moet jij niet optijd thuis zijn voor het eten?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:32 schreef ThePianoMan het volgende:
Valt er nog wat te discussiėren of moet ik wat op gang brengen?
verveling? moet je geen huiswerk maken?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:32 schreef ThePianoMan het volgende:
Valt er nog wat te discussiėren of moet ik wat op gang brengen?
Morgen tweede tijdvak.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:33 schreef moussy het volgende:
[..]
verveling? moet je geen huiswerk maken?
antwoord voortaan eens normaal op een opmerking van mij in plaats van "quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet jij niet optijd thuis zijn voor het eten?
Het is in elk geval duidelijk wie de puber is.. Je hebt gelijk hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:35 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
antwoord voortaan eens normaal op een opmerking van mij in plaats van "" te antwoorden en nu mij weer te bashen. Ik vraag me af wie hier nou de ouder is.
kregen wij van school, evenals inkt, kroontjespen en kwasten. kleurpotloden liggen sowieso in het tekenlokaal.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:39 schreef Ticootje het volgende:
- potloden, 3B, HB en 3H, dan heb je wat variatie van hardheden handig voor tekenen.
- kleurpotloden
Ik de puber en jij de struisvogel. Kan ik prima mee levenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is in elk geval duidelijk wie de puber is.. Je hebt gelijk hoor.
Hier waren de kleurtjes ook nodig voor wiskunde... Voor de verschillende grafieken bijvoorbeeld in 1 tekening..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef LarryBird het volgende:
[..]
kregen wij van school, evenals inkt, kroontjespen en kwasten. kleurpotloden liggen sowieso in het tekenlokaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |