abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83141467
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat deed je heus niet in de brugklas! In de 3 of 4 ok... Dan nam je gewoon nooit je boeken mee want dat was stoer. Maar in de brugklas nam je gewoon braaf alle boeken mee voor alle vakken van die dag, en misschien nog wel wat extra zodat je in de pauze je huiswerk kon maken.
Nooit van een kluisje gehoord? Eind brugklas was het al raak hoor.
pi_83141618
Typische moeders altijd, zien gewoon niet dat het averechts werkt. Elke dag vragen of ze huiswerk hebben gemaakt, blabla...
pi_83142074
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wij hadden zo'n Casio ding.. nooit gebruikt voor iets speciaals.
Enige leuke was dat je er lettertjes mee kon maken.
Ja die Casio dingen hadden wij ook. En dan kon je in de deksel (als je die er nog aan had zitten dan) met potlood dingen schrijven en het als spiekbriefje gebruiken. Grafische rekenmachines hebben wij nooit gehad. Stam ik dan echt uit het jaar kruik of zo?

Buurmeisje was vorige week schoolspullen gaan kopen: 200 euro aan agenda en kaftpapier en schriften zo.
Ik had altijd een agenda van de Hema van 3 gulden (ik ben ECHT oud) en zoals Buuv van die reclamefolders als kaftpapier. Ik zou alvast kopen wat je zeker te weten moet hebben: een agenda en tas en kaftpapier. maar verder wachten op een lijst van school, de meeste dingen zijn zo gekocht.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:12:48 #104
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_83142091
Ik zal TS dan ook nog maar even helpen (incl. tips uit persoonlijke ervaring)..

- Schoolagenda 2010/2011 (tip: neem er eentje van normale grootte en dikte. Dit houdt ook nog overzicht aan het eind van het jaar, als het ding er bijna in flarden bij ligt)
- A5 schriften met lijntjes, ééntje voor ieder vak.
- A4 schrift met ruitjes, voor wiskunde e.d. (A4 omdat het fijner is een wat grotere te hebben ivm grafieken tekenen etc.)
- Een A4 kladblok. Zo'n gelinieerde van 80/100 bladzijdes (die je zo bij de Hema enzo kunt kopen). Dat is erg handig om te gebruiken als aantekeningen te snel gaan en je het later netjes wilt overschrijven in je schrift. Of gewoon als je je verveelt en je wilt wat tekenen maar niet je schrift wil verpesten.
- Kaftpapier. Neem minimaal 2 rollen die een beetje stevig zijn. Mocht het niet genoeg zijn kun je achteraf altijd nog standaard kaftpapier bijkopen.
- Rugtas. Ik zou níét gaan voor zo'n toeter-tas en ook niet voor een schoudertas. Al helemaal niet voor die leren dingen die 'in' zijn die je zelfs om je arm moet dragen. Gewoon een normale rugtas, zoals die van Eastpack.
- Rekenmachine. Hoeft geen ingewikkelde te zijn. Vaak biedt de school er ook een aan (grafische rekenmachines zijn pas in de 2e fase nodig).
- Etui met toebehoren. Pennen, (kleur)potloden, passer, gum, geodriehoek, fineliners, markeerstiften, watervaste stift, etc. Soms vinden meisjes het ook fijn om er een spiegeltje in te hebben of een nagelvijl, haha.
- De Grote Bosatlas 53e druk. Koop altijd de nieuwste druk omdat je hem ook nog in de laatste schooljaren nodig kan hebben en dan kloppen de kaartnummers/gegevens etc niet meer als de school al met de nieuwe versie bezig is. Zo heb ik de 51e druk die in de brugklas nog prima bruikbaar was, nu gebruiken ze de 53e druk die er niet eens meer op líjkt.
- Woordenboeken. Denk aan een normaal Nederlands pocketwoordenboek, EN-NL, NL-EN, FR-NL, NL-FR, DU-NL, NL-DU of zelfs SP-NL, NL-SP.
- Etiketten voor op de kaft van de boeken en schriften (zodat je makkelijk kunt zien voor welk vak het is). Zelf deed ik deze ook altijd op de rug van het boek zodat je ook kunt zien welk boek je moet hebben als ze op elkaar liggen.
- Ook kan van dat plastificeer-spul handig zijn. Kun je gewoon doorzichtige rollen van kopen die je bijv. op (koop!!)werkboeken kan plakken zodat ze minder snel stuk gaan. Sommige werkboeken heb je het jaar daarna ook nog nodig.
- Verschillende mapjes om bijv. werkstukken of stencils in te doen. Dat kunnen van die inbindmapjes zijn (met 2 gaatjes en zo'n ding om 'm vast te houden) of gewoon plastic mapjes waar je papier in kan schuiven.
- Gymkleding en een soepele gymtas. Gewoon een joggingbroek en een lekker T-shirt. Niet al te lompe schoenen. Voor tijdens de gymlessen.

Zo. Dat was het wel zo'n beetje, denk ik.
Ik zou me niet al te druk maken om die lijst die je inderdaad veel te laat krijgt. Vaak staan daar onnodige dingen op en andere belangrijke dingen juist niet.
Denk gewoon goed na wat je kind eventueel nodig kan hebben.
Ook is het niet altijd nodig om van te voren al massaal inkopen te doen. Veel dingen kun je ook nog tijdens het schooljaar kopen als je erachter komt dat je ze nodig hebt. Schriften en kladblokken raken ook vol door het jaar heen, dan kun je gewoon weer nieuwe kopen.
Alles bij elkaar kost in één keer misschien wel een hele klap geld. Maar hou er rekening mee dat dit slechts voor de brugklas is. Alle jaren daarna heb je alleen nog maar een agenda, kaftpapier en schriften nodig. De rest kun je gewoon nog gebruiken.
Ik wens je dochter veel succes in de brugklas!
Fuck the EBU.
pi_83142488
Ik vond dat zo eng toen ik naar de brugklas ging, ik had ook geen flauw idee wat ik nodig had...
Uiteindelijk vond ik zelf gewone collegeblokken het fijnst, in het begin deed ik m'n aantekeningen dan aan het einde voor een proefwerk in een map bij elkaar.. Later was ik ook daar te lui voor.

Hele mappen meeslepen is inderdaad geen goed idee want zwaar en als je hem vergeet is dat extra vervelend (als er meerdere vakken in zitten).

Verder gewoon pennen en een agenda, de rest kun je kopen zodra je merkt dat je het nodig hebt
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:21:27 #106
288245 crew  Moira
pi_83142508
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja mavo is absoluut beter voor je portemonnee
nee ik weet eerlijk gezegd niet of ze die dingen inmiddels voor mavo ook moeten hebben. Ik had zelf wel de simpelste vorm van wiskunde en zelfs wij hadden em nodig idd wat tico zegt, dat hele boek is erop ingericht. En als je de verkeerde versie hebt dan kun je die rotknopjes niet vinden ook nog

volgens mij had ik deze en volgens mij heb ik hem zelfs nog ergens liggen

[ afbeelding ]

brrrr
Sinds dit jaar hebben ze bij ons ontzettend lelijke blauwe dingen met kleurenscherm zelfs
Fuck the EBU.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:21:51 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83142527
Boeklon ja <3 dat deed ik om mijn boeken om t kaftpapier

En mappen.
Ik wou gewoon kaal, en dan met foto;s van tijdschriften etc.. en van je idolen beplakken bezigheidstherapie met slecht weer dagen in de vakantie, en dat was toen heul hip
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:22:36 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_83142569
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:39 schreef Ticootje het volgende:
- Agenda, als je perse die ene wilt hebben moet je die dus nu gaan halen, anders heb je straks kans dat die ene leuke is uitverkocht.
- Pennen
- potloden, 3B, HB en 3H, dan heb je wat variatie van hardheden handig voor tekenen.
- kleurpotloden
- Lijm
- Schaar
- Geodriehoek
- Grote bosatlas (al kun je die volgens mij meegestellen bij de boeken)
- Etui
- Stoere rugzak
- ringband A4 + papier
- Schriften met lijntjes
- Schriften met hokjes
- kaftpapier voor de huurboeken
- plakband

Ik denk dat ik er dan zo'n beetje ben...
Bij wiskunde kan het nogal uitmaken of je cm hokjes of 5mm hokjes nodig hebt, maar als je ze allebei haalt, zit je zeker goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83142823
Hier mijn (verbeterde imo) visie op Moira's lijstje, meer geldbesparend en relevanter, onnodige dingen verwijderd, cursief weergegeven:
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:12 schreef Moira. het volgende:
Ik zal TS dan ook nog maar even helpen (incl. tips uit persoonlijke ervaring)..

- Schoolagenda 2010/2011 (tip: neem er eentje van normale grootte en dikte. Dit houdt ook nog overzicht aan het eind van het jaar, als het ding er bijna in flarden bij ligt)
[i](tip: neem gewoon een normale, niet eentje met 1000 kleuren á 20 euro waarbij je keihard afgezet wordt, al ontkom je er niet aan.)

- A5 schriften met lijntjes, ééntje voor ieder vak. in de brugklas is dit helemaal niet nodig; het kost onnodig veel geld. 4 schriftjes is voldoende; alfavakken bij elkaar, ook zo voor beta en gamma en een schriftje voor de overige vakken
- A4 schrift met ruitjes[/b], voor wiskunde e.d. (A4 omdat het fijner is een wat grotere te hebben ivm grafieken tekenen etc.) tip van mij: neem een collegeblok voor wiskunde, A4 formaat, 5 of 10mm. normale schriftjes zorgen alleen maar voor overzichtsverlies en gerommel.
- Een A4 kladblok. Zo'n gelinieerde van 80/100 bladzijdes (die je zo bij de Hema enzo kunt kopen). Dat is erg handig om te gebruiken als aantekeningen te snel gaan en je het later netjes wilt overschrijven in je schrift. Of gewoon als je je verveelt en je wilt wat tekenen maar niet je schrift wil verpesten.
onnodig en pure geldverspilling, come on.
- Kaftpapier. Neem minimaal 2 rollen die een beetje stevig zijn. Mocht het niet genoeg zijn kun je achteraf altijd nog standaard kaftpapier bijkopen.
dit doet iedereen, maar na een jaartje is het alweer uit de mode. alsof die boeken met kaftpapier het langer uithouden etc.
- Rugtas. Ik zou níét gaan voor zo'n toeter-tas en ook niet voor een schoudertas. Al helemaal niet voor die leren dingen die 'in' zijn die je zelfs om je arm moet dragen. Gewoon een normale rugtas, zoals die van Eastpack. Eastpak ja.. zo'n leuke roze.. heb ik ook gehad
- Rekenmachine. Hoeft geen ingewikkelde te zijn. Vaak biedt de school er ook een aan (grafische rekenmachines zijn pas in de 2e fase nodig).
die simpele van Casio, heb weinig betere simpele rekenmachines gezien.
- Etui met toebehoren. Pennen, (kleur)potloden, passer, gum, geodriehoek, fineliners, markeerstiften, watervaste stift, etc. Soms vinden meisjes het ook fijn om er een spiegeltje in te hebben of een nagelvijl, haha.
- De Grote Bosatlas 53e druk. Koop altijd de nieuwste druk omdat je hem ook nog in de laatste schooljaren nodig kan hebben en dan kloppen de kaartnummers/gegevens etc niet meer.
als je niet op een pauperschool zit, zorgt deze voor de atlassen.
- Woordenboeken. Denk aan een normaal Nederlands pocketwoordenboek, EN-NL, NL-EN, FR-NL, NL-FR, DU-NL, NL-DU of zelfs SP-NL, NL-SP.
- Etiketten voor op de kaft van de boeken en schriften (zodat je makkelijk kunt zien voor welk vak het is). Zelf deed ik deze ook altijd op de rug van het boek zodat je ook kunt zien welk boek je moet hebben als ze op elkaar liggen. Schrijf gewoon met een marker de info erop.. doe moeilijk
- Ook kan van dat plastificeer-spul handig zijn. Kun je gewoon doorzichtige rollen van kopen die je bijv. op (koop!!)werkboeken kan plakken zodat ze minder snel stuk gaan. Sommige werkboeken heb je het jaar daarna ook nog nodig. kapotte boeken kan je aan het eind van het schooljaar versieren met ducktape, wordt gewoon geaccepteerd.
- Verschillende mapjes om bijv. werkstukken of stencils in te doen. Dat kunnen van die inbindmapjes zijn (met 2 gaatjes en zo'n ding om 'm vast te houden) of gewoon plastic mapjes waar je papier in kan schuiven. erg handig
- Gymkleding en een soepele gymtas. Gewoon een joggingbroek en een lekker T-shirt. Niet al te lompe schoenen. Voor tijdens de gymlessen. Donnay, loopt iedereen in.

Zo. Dat was het wel zo'n beetje, denk ik.
Ik zou me niet al te druk maken om die lijst die je inderdaad veel te laat krijgt. Vaak staan daar onnodige dingen op en andere belangrijke dingen juist niet.
Denk gewoon goed na wat je kind eventueel nodig kan hebben.
Ook is het niet altijd nodig om van te voren al massaal inkopen te doen. Veel dingen kun je ook nog tijdens het schooljaar kopen als je erachter komt dat je ze nodig hebt. Schriften en kladblokken raken ook vol door het jaar heen, dan kun je gewoon weer nieuwe kopen.
Alles bij elkaar kost in één keer misschien wel een hele klap geld. Maar hou er rekening mee dat dit slechts voor de brugklas is. Alle jaren daarna heb je alleen nog maar een agenda, kaftpapier en schriften nodig. De rest kun je gewoon nog gebruiken.
Ik wens je dochter veel succes in de brugklas!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:31:55 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_83142984
Wel een schrift voor elk vak doen. Onoverzichtelijkheid ten top als je het in een schrift doet. Of werk met een multomap en een set tabbladen ofzo.

Woordenboeken zou ik zeker wel kopen, je kunt gewoon af met de prisma woordenboeken, die zijn niet zo heel prijzig en zijn jaren later nog bruikbaar.

Een school zorgt wel voor atlassen, maar voor het maken van je huiswerk wat je niet op school maakt, heb je thuis ook een atlas nodig. Heeft niets met pauperscholen te maken.

Kapotte boeken worden gewoon geaccepteerd? Dat is heel erg afhankelijk van de school. Bij ons moest je daar behoorlijk voor betalen!

Wat betreft gymkleren: misschien zijn er wel voorschriften waar je je aan moet houden wat betreft kleur van het shirt en broekje (als je al geen shirt met logo hebt en dergelijke).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:34:13 #111
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83143063
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:28 schreef ThePianoMan het volgende:
Hier mijn (verbeterde imo) visie op Moira's lijstje, meer geldbesparend en relevanter, onnodige dingen verwijderd, cursief weergegeven:

[..]

jeetje zeg...

je hebt heus gelijk dat het niet allemaal de hoofdprijs hoeft te kosten, maar hou ook een beetje in je achterhoofd dat het soms voor zowel ouder als kind ook gewoon leuk is allemaal, en spannend en nieuw enzo.
Het hoeft dan heus niet allemaal merkspul en keiduur te zijn en veel is ook onnodig, maar het is ook gewoon leuk om met je kind schoolspulletjes uit te zoeken enzo.

Een setje etiketjes van 3,90 zal het verschil op jaarbasis vast niet maken, net als een kladblok van 0,95 cent. Als TS echt een heel klein budget heeft dan worden er vast vanzelf wel dingen geschrapt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 14:34:49 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_83143084
ja, lang leve de action, hema en dat soort winkels, lekker cheapass
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:35:23 #113
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83143107
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Troel het volgende:
Wel een schrift voor elk vak doen. Onoverzichtelijkheid ten top als je het in een schrift doet. Of werk met een multomap en een set tabbladen ofzo.

Woordenboeken zou ik zeker wel kopen, je kunt gewoon af met de prisma woordenboeken, die zijn niet zo heel prijzig en zijn jaren later nog bruikbaar.

Een school zorgt wel voor atlassen, maar voor het maken van je huiswerk wat je niet op school maakt, heb je thuis ook een atlas nodig. Heeft niets met pauperscholen te maken.

Kapotte boeken worden gewoon geaccepteerd? Dat is heel erg afhankelijk van de school. Bij ons moest je daar behoorlijk voor betalen!

Wat betreft gymkleren: misschien zijn er wel voorschriften waar je je aan moet houden wat betreft kleur van het shirt en broekje (als je al geen shirt met logo hebt en dergelijke).
Bij ons dus ook
dan was je de nieuwprijs verschuldigt en met een beetje pech nog een boete ook
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83143138
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jeetje zeg...

je hebt heus gelijk dat het niet allemaal de hoofdprijs hoeft te kosten, maar hou ook een beetje in je achterhoofd dat het soms voor zowel ouder als kind ook gewoon leuk is allemaal, en spannend en nieuw enzo.
Het hoeft dan heus niet allemaal merkspul en keiduur te zijn en veel is ook onnodig, maar het is ook gewoon leuk om met je kind schoolspulletjes uit te zoeken enzo.

Een setje etiketjes van 3,90 zal het verschil op jaarbasis vast niet maken, net als een kladblok van 0,95 cent. Als TS echt een heel klein budget heeft dan worden er vast vanzelf wel dingen geschrapt.
Come on, je zegt het zelf al. Een set etiketten voor 3,90 Is toch compleet nutteloos?
pi_83143206
´Wtf moet je met een soepele gymtas? Dat is voor boelers.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:40:57 #116
288245 crew  Moira
pi_83143343
quote:

[..]
Bedankt voor je bijdragende reactie op mijn post.
Enkele reacties terug:
- Waarom heb je dat eerste over de agenda dan doorstreept als je het ermee eens bent?
- In de brugklas is het juist nodig om zo veel mogelijk schriften te hebben. Alle leraren vinden het geweldig om hun nieuwe leerlingen 'motiveren' door ze te overladen met aantekeningen. Zelfs voor de vakken waar je het jaar erna achterkomt dat een aantekeningenschrift toch helemaal niet nodig is.
- Waarom geen collegeblok? Hartstikke handig voor iedere situatie. Ik vind ze zelfs fijner dan schriften. Echt geen onnodige geldverspilling hoor. Ding kost vaak minder dan een eurootje en zoals ik al zei; ik gebruik ze vaker dan schriften die een stuk meer kosten in verhouding.
- Kaftpapier is nodig en vaak verplicht door scholen omdat de de boeken inderdáád zo langer heel en bruikbaar blijven. Als je perongeluk knoeit komt het op de kaft, niet op het boek. Als je iets wilt schrijven komt het op de kaft, niet het boek. Bovendien hebben de meeste methodes ook echt een achterlijke naam waarvan je haast niet kan afleiden welk vak 't nou eigenlijk betreft.
- Sorry dat ik Eastpack schreef in plaats van Eastpak.
- Casio
- Ik moet zeggen dat ik de Atlas in 6 jaar ook vrijwel nooit heb gebruikt thuis. En op school hebben ze er ook zat. Maar vaak geven leraren huiswerk op die ook atlas-opdrachten bevatten. Schoolatlassen mag je hiervoor niet mee naar huis nemen en als je net die ene opdracht niet af hebt krijg je strafwerk
- Woordenboeken zijn imo vaak handig bij leestoetsen van vreemde talen. Bij ons zeggen ze dat je er zelf een mee moet nemen als je er een bij je toets wil hebben. Ookal hebben ze kasten vol met die dingen liggen.
- Met marker op je kaft schrijven welk vak het is wordt nogal onduidelijk in de loop van het jaar, als je naast het vak ook nog meer onzin op je kaft schrijft (met mij vele anderen die dat doen ) Trouwens, kaften was toch niet nodig voor jou? Jij schrijft met de marker gewoon OP je boek?
- Ik had het over koopboeken. Die dingen die je dus niet hoeft in te leveren aan het eind van het jaar. Ik heb 't zelf een paar jaar gedaan (werkboeken plastificeren) omdat ze dan niet zoals andere jaren uiteenvallen Zoals ik al zei: kan handig zijn, maar is niet nodig.

Aight
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:41:42 #117
288245 crew  Moira
pi_83143376
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef tho_Omas het volgende:
Waar wilde je dan je (vaak verplichte) gymkleren in doen?
Fuck the EBU.
pi_83143397
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Moira. het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdragende reactie op mijn post.
Enkele reacties terug:
- Waarom heb je dat eerste over de agenda dan doorstreept als je het ermee eens bent?
- In de brugklas is het juist nodig om zo veel mogelijk schriften te hebben. Alle leraren vinden het geweldig om hun nieuwe leerlingen 'motiveren' door ze te overladen met aantekeningen. Zelfs voor de vakken waar je het jaar erna achterkomt dat een aantekeningenschrift toch helemaal niet nodig is.
- Waarom geen collegeblok? Hartstikke handig voor iedere situatie. Ik vind ze zelfs fijner dan schriften. Echt geen onnodige geldverspilling hoor. Ding kost vaak minder dan een eurootje en zoals ik al zei; ik gebruik ze vaker dan schriften die een stuk meer kosten in verhouding.
- Kaftpapier is nodig en vaak verplicht door scholen omdat de de boeken inderdáád zo langer heel en bruikbaar blijven. Als je perongeluk knoeit komt het op de kaft, niet op het boek. Als je iets wilt schrijven komt het op de kaft, niet het boek. Bovendien hebben de meeste methodes ook echt een achterlijke naam waarvan je haast niet kan afleiden welk vak 't nou eigenlijk betreft.
- Sorry dat ik Eastpack schreef in plaats van Eastpak.
- Casio
- Ik moet zeggen dat ik de Atlas in 6 jaar ook vrijwel nooit heb gebruikt thuis. En op school hebben ze er ook zat. Maar vaak geven leraren huiswerk op die ook atlas-opdrachten bevatten. Schoolatlassen mag je hiervoor niet mee naar huis nemen en als je net die ene opdracht niet af hebt krijg je strafwerk
- Woordenboeken zijn imo vaak handig bij leestoetsen van vreemde talen. Bij ons zeggen ze dat je er zelf een mee moet nemen als je er een bij je toets wil hebben. Ookal hebben ze kasten vol met die dingen liggen.
- Met marker op je kaft schrijven welk vak het is wordt nogal onduidelijk in de loop van het jaar, als je naast het vak ook nog meer onzin op je kaft schrijft (met mij vele anderen die dat doen ) Trouwens, kaften was toch niet nodig voor jou? Jij schrijft met de marker gewoon OP je boek?
- Ik had het over koopboeken. Die dingen die je dus niet hoeft in te leveren aan het eind van het jaar. Ik heb 't zelf een paar jaar gedaan (werkboeken plastificeren) omdat ze dan niet zoals andere jaren uiteenvallen Zoals ik al zei: kan handig zijn, maar is niet nodig.

Aight
tl;dr maar ik ben het wel met je eens, behalve die etiketten dan.. slaat echt nergens op
quote:
Trouwens, kaften was toch niet nodig voor jou? Jij schrijft met de marker gewoon OP je boek?
Nee, was een conditie. Ik heb nooit mijn naam of wat dan ook op mijn leerboeken geschreven. Meestal was mijn boek wel herkenbaar(kreukje etc.) Zo moeilijk is dat toch niet?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:42:30 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83143426
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef tho_Omas het volgende:
Gewoon een tasje van de albert heijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:44:08 #120
288245 crew  Moira
pi_83143500
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:36 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Come on, je zegt het zelf al. Een set etiketten voor 3,90 Is toch compleet nutteloos?
3,90 vind ik vrij overdreven. Ik kocht altijd stuk of 30 van die witte dingen voor 0,50 ct.

Overigens is mijn lijstje gebaseerd op de brugklas.
Dan moet je altijd véééél meer aankopen doen dan de andere jaren.
Veel van de dingen die je dan koopt zijn inderdaad járen later (ook ná de middelbare school) nog bruikbaar en handig.
Het zijn gewoon wat tips voor TS met dingen die heel erg handig zullen zijn voor haar dochter.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:44:22 #121
288245 crew  Moira
pi_83143509
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is toch soepel, of niet dan?
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:45:42 #122
288245 crew  Moira
pi_83143577
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:42 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

tl;dr maar ik ben het wel met je eens, behalve die etiketten dan.. slaat echt nergens op

[..]

Nee, was een conditie. Ik heb nooit mijn naam of wat dan ook op mijn leerboeken geschreven. Meestal was mijn boek wel herkenbaar(kreukje etc.) Zo moeilijk is dat toch niet?
Tsja, dat zijn mijn persoonlijke voorkeuren dan.
Ik vind het bijv. vreselijk als ik met een marker de naam van het vak op mijn kaft schrijf. Aan het eind van het jaar valt die naam van het vak namelijk niet eens meer op door de rest van de shit die ik met dezelfde stift op mijn kaft heb geschreven.
Plus; die dingen kosten geen zak
Fuck the EBU.
pi_83143656
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

Waar wilde je dan je (vaak verplichte) gymkleren in doen?
quote:

[..]

pi_83143665
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tsja, dat zijn mijn persoonlijke voorkeuren dan.
Ik vind het bijv. vreselijk als ik met een marker de naam van het vak op mijn kaft schrijf. Aan het eind van het jaar valt die naam van het vak namelijk niet eens meer op door de rest van de shit die ik met dezelfde stift op mijn kaft heb geschreven.
Plus; die dingen kosten geen zak
Dat kan, maar jij bent vrouw, zal wel anders liggen hea
pi_83143718
quote:

[..]

Zie hier de echte. Gymtassen kopen.. echt waar gaat de wereld heen? Doe simpel.
pi_83143731
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:37 schreef Vlindur het volgende:
[

Ik was hun grootste fan
Nee hoor, dat was ik al
Krijsend half jankend vooraan staan bij concerten (vooraf uuuuuuuren buiten de concertzaal bivakeren)
agenda's en slaapkamermuren ermee volbeplakt, videobanden cd's helemaal binnenstebuiten kennen en meepraten wat Nick Carter allemaal zei
Iew dat ik zo idolaat ben geweest van Nick Carter
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:49:26 #127
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_83143777
Rugtas,
Etui met benodigde dingen.
Schriften.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50:06 #128
288245 crew  Moira
pi_83143812
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:47 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Dat kan, maar jij bent vrouw, zal wel anders liggen hea
Dat gaat niet zo zeer om mijn geslacht, maar meer om mijn perfectionisme (waar overigens na het begin van het jaar ook geen zak meer van terecht komt, maar dat terzijde ).
Bovendien hou ik er niet van om bijvoorbeeld boetes (+aankoopbedrag) van huurboeken bij beschadiging aan het eind van het jaar terug te moeten betalen.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:51:35 #129
288245 crew  Moira
pi_83143891
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:47 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

[..]
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat is toch soepel, of niet dan?
Ik doelde meer dat je geen aparte rugzak of mooie stoffen tas moet kopen om daar nog je gymkleren in te doen.
Met soepel bedoel ik meer 'simpel', een ding waar je gewoon gemakkelijk je zooi in- en uit kan flikkeren.
AH-tassen zijn daar inderdaad een voorbeeld van.

Die moet je toch ook kopen? 30 hele centen
Fuck the EBU.
pi_83143921
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

1. Dat gaat niet zo zeer om mijn geslacht, maar meer om mijn perfectionisme (waar overigens na het begin van het jaar ook geen zak meer van terecht komt, maar dat terzijde ).
2. Bovendien hou ik er niet van om bijvoorbeeld boetes (+aankoopbedrag) van huurboeken bij beschadiging aan het eind van het jaar terug te moeten betalen.
1. Ja precies, er komt toch niks meer van. Maar ja, aan het begin wil je wel mee kunnen doen natuurlijk.
2. Heb zelfs een keer gehad dat er letterlijk een gat in mijn kaft zat. Rolletje ducktape gekocht en daarmee was het weer mooi. Je moet wel echt een enorme kutschool hebben willen ze dat niet accepteren; meestal krijg je die boeken ook half-kapot aangeleverd dus.
pi_83143974
ThePianoMan, loop niet zo te zeiken man.

Moira heeft voor een brugklasser een heel mooi lijstje opgesteld.
Het blijft de brugklas. Daar hebben alle 25 kinderen in de klas dezelfde nette, georganiseerde spullen. Het jaar daarop is iedereen al een stuk nonchalanter.

Een stoffen o.i.d. gymtasje lijkt me ook niks mis mee. Kan die op je rug terwijl je rugzak onder je snelbinder zit.
Later als je minder boeken meesleept prop je alles los erbij in je tas en smijt je de gymkleren in je kluisje
Maar in den beginne ben je een brave georganiseerde brugpieper.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:55:10 #132
288245 crew  Moira
pi_83144064
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

1. Ja precies, er komt toch niks meer van. Maar ja, aan het begin wil je wel mee kunnen doen natuurlijk.
2. Heb zelfs een keer gehad dat er letterlijk een gat in mijn kaft zat. Rolletje ducktape gekocht en daarmee was het weer mooi. Je moet wel echt een enorme kutschool hebben willen ze dat niet accepteren; meestal krijg je die boeken ook half-kapot aangeleverd dus.
1. We hebben het dan ook over een meisje dat naar de brugklas gaat.
2. En dan noem jij het een pauperschool als ze dat soort dingen niet aannemen, terwijl ze het bij jou 'keurig nette school' zelfs aanleveren?!
Jezus, erg ironisch

Wij krijgen gewoon nette boeken aangeleverd en er wordt ook verwacht dat we ze weer netjes teruggeven. Ze doen er niet heel erg moeilijk over als er kleine mankementjes aanzitten, maar toch.
Als veel boeken van dezelfde methode té erg vervallen zijn wordt er met de vak-sectie overlegd en nieuwe aanschaffen door de school gemaakt, die wij vervolgens weer aangeleverd krijgen.
Maarja, onze school heeft waarschijnlijk genoeg geld voor dat soort dingen. Een echte pauperschool hoor
Fuck the EBU.
pi_83144087
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Ik doelde meer dat je geen aparte rugzak of mooie stoffen tas moet kopen om daar nog je gymkleren in te doen.
Met soepel bedoel ik meer 'simpel', een ding waar je gewoon gemakkelijk je zooi in- en uit kan flikkeren.
AH-tassen zijn daar inderdaad een voorbeeld van.

Die moet je toch ook kopen? 30 hele centen
Ok jij wint. Ik dacht dat je op stof doelde. Soepel is blijkbaar heel breed te interpreteren.
pi_83144098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Nou, bij ons stonden er lui van het Centraal Boekenhuis aan het eind van het schooljaar die alle gehuurde boeken streng controleerden hoor.
Als je de boeken in slechte staat kreeg aan het begin van het schooljaar moest je dit ook melden zodat je aan het eind van het jaar geen gezeik kreeg.
Huur betekent eigendom van een ander en daar ga je fatsoenlijk mee om. Kaften dus die boeken.
The way you rock'n'roll
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:55:56 #135
288245 crew  Moira
pi_83144099
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Het blijft de brugklas. Daar hebben alle 25 kinderen in de klas dezelfde nette, georganiseerde spullen. Het jaar daarop is iedereen al een stuk nonchalanter.

Een stoffen o.i.d. gymtasje lijkt me ook niks mis mee. Kan die op je rug terwijl je rugzak onder je snelbinder zit.
Later als je minder boeken meesleept prop je alles los erbij in je tas en smijt je de gymkleren in je kluisje
En dat.
Fuck the EBU.
pi_83144206
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Een stoffen gymtasje lijkt me ook niks mis mee. Kan die op je rug terwijl je rugzak onder je snelbinder zit.
Iets met generaliseren..

ik zat in een gymnasiumklasje waarin iedereen wel doorhad dat school wel te doen is; op de basisschool hadden we dan een weektaak die we voor vrijdag af moesten hebben en wat spellingstoetsen.. een klein groepje was op dinsdag al klaar en leren voor de spellingstoets hoefde ook niet. De meesten in mijn brugklas hadden hetzelfde nonchalante gedrag, wat ook helemaal terecht is. De brugklas is geen kut aan en dat weet je nu, later, ook.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:58:05 #137
288245 crew  Moira
pi_83144208
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou, bij ons stonden er lui van het Centraal Boekenhuis aan het eind van het schooljaar die alle gehuurde boeken streng controleerden hoor.
Als je de boeken in slechte staat kreeg aan het begin van het schooljaar moest je dit ook melden zodat je aan het eind van het jaar geen gezeik kreeg.
Huur betekent eigendom van een ander en daar ga je fatsoenlijk mee om. Kaften dus die boeken.
En ook dat.
Bij ons moest je het ook altijd melden aan het begin van het jaar als er iets mis was met je boek. Dan hadden de 'controleurs' daar blijkbaar overheen gekeken.
Je levert je kapotte boek in, wordt weggeflikkerd en krijgt een nieuwe ervoor in de plaats (daar betaal je tenslotte huur voor). Het is in het verleden zelfs wel eens gebeurd dat de vorige eigenaar van dat boek in rekening gebracht werd voor de beschadiging, het jaar daarná dus.
(Ja, er zitten stickers in waar je het schooljaar, leerlingnummer en je naam in moet schrijven)
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:00:22 #138
288245 crew  Moira
pi_83144314
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Iets met generaliseren..

ik zat in een gymnasiumklasje waarin iedereen wel doorhad dat school wel te doen is; op de basisschool hadden we dan een weektaak die we voor vrijdag af moesten hebben en wat spellingstoetsen.. een klein groepje was op dinsdag al klaar en leren voor de spellingstoets hoefde ook niet. De meesten in mijn brugklas hadden hetzelfde nonchalante gedrag, wat ook helemaal terecht is. De brugklas is geen kut aan en dat weet je nu, later, ook.
Juist. Maar dat weet je van te vóren niet.
Jij gaat me ook echt niet vertellen dat die weektaakjes en toetsjes in groep 8 ook maar énigszins te vergelijken zijn met de shitloads van huiswerk die je in de brugklas krijgt.
Dat is dan de vergelijking groep8/brugklas. Als je in je latere jaren zit zou je juist wensen dat je het aantal huiswerk kreeg als in de brugklas, maar daar hebben we het hier niet over.

Echt, zeik niet zo
Ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn jegens TS en haar dochter.
Jij weet zelf ook nog wel dat je 7 kleuren stront scheet in de zomervakantie toen je naar de brugklas ging.
Fuck the EBU.
pi_83144332
De mensen die per se alle spullen netjes moeten hebben zijn dezelfde als de mensen die zo'n skateboard hebben dat helemaal in is, van die trendplakkers.
pi_83144357
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Iets met generaliseren..

Nou woohoo, ik zat ook op het gymnasium en daar ging het zoals ik het beschreef.
Niks nonchalant, bloed serieus en georganiseerd ging het er aan toe.
The way you rock'n'roll
pi_83144383
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef ThePianoMan het volgende:
De mensen die per se alle spullen netjes moeten hebben zijn dezelfde als de mensen die zo'n skateboard hebben dat helemaal in is, van die trendplakkers.

Dit is voor mij het teken van einde discussie met jou.
The way you rock'n'roll
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:02:21 #142
288245 crew  Moira
pi_83144412
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef ThePianoMan het volgende:
Godverdomme, hou nou toch eens op met happen jij!
Bovendien slaat die vergelijking echt nergens op, en iedereen weet dat de brugklas meevalt achteraf gezien.
Maar als je voor het eerst naar de brugklas gaat gaat er een grote nieuwe wereld voor je open waar je zenuwachtig instapt. Dus ja, dan wil je alles netjes houden zodat je misschien wel het lievelingetje van de docent wordt en de hoogste cijfers van de klas haalt.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:03:29 #143
288245 crew  Moira
pi_83144460
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou woohoo, ik zat ook op het gymnasium en daar ging het zoals ik het beschreef.
Niks nonchalant, bloed serieus en georganiseerd ging het er aan toe.
Echt hè? En dan noemt hij de scholen die wij beschrijven een 'pauperschool'

Type school waar TPM op zit:
- Gymnasiasten met een VMBOmentaliteit
- Boekenfonds die kapotte en verlepte boeken accepteert en ze het volgende jaar ook in dezelfde staat weer aanlevert.

Om te huilen zo triest

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 22-06-2010 15:55:40 ]
Fuck the EBU.
pi_83144600
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Juist. Maar dat weet je van te vóren niet.
1. Jij gaat me ook echt niet vertellen dat die weektaakjes en toetsjes in groep 8 ook maar énigszins te vergelijken zijn met de shitloads van huiswerk die je in de brugklas krijgt.
Dat is dan de vergelijking groep8/brugklas. Als je in je latere jaren zit zou je juist wensen dat je het aantal huiswerk kreeg als in de brugklas, maar daar hebben we het hier niet over.

Echt, zeik niet zo
2 Ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn jegens TS en haar dochter.
3 Jij weet zelf ook nog wel dat je 7 kleuren stront scheet in de zomervakantie toen je naar de brugklas ging.
1. een shitload aan huiswerk in de brugklas? Mijn ervaring was dat het niet echt bepaald veel was. Het niveau was sowieso om te huilen waarna je ook wel doorhebt dat je goede cijfers kon halen zonder iets te doen.. laten we even realistisch zijn.
2. Begrijp ik.
3. Ja, want ik kende mijn school nog niet. Je hoeft je ervaringen niet door te schuiven naar anderen hoor.
pi_83144634
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Echt hè? En dan noemt hij de scholen die wij beschrijven een 'pauperschool'

Type school waar TS op zit:
- 1. Gymnasiasten met een VMBOmentaliteit
- Boekenfonds die kapotte en verlepte boeken accepteert en ze het volgende jaar ook in dezelfde staat weer aanlevert.

Om te huilen zo triest
TS? Ik ben de TS niet

1. klopt wel helaas, heb er geen moment spijt van gehad
pi_83144733
quote:

[..]
Heel leuk en aardig natuurlijk al die moeders hier, maar ik denk toch echt wel dat ThePianoMan een goed punt heeft. Ik heb in de eerste klas ook ontzettend veel rotzooi gekocht, omdat ik ervan uitging het allemaal nodig te hebben. Toch gebruik je meer dan de helft niet eens.

PianoMan zijn toevoegingen zijn eigenlijk precies hoe ik er ook over denk nu. Die zou ik dus nog even goed doornemen.

Een paar tips nog: Koop zo'n flexibele geodriehoek om breken te voorkomen. Passers zijn ook krengen. Die gaan altijd kapot. Ik had uiteindelijk een plastic passer die het goed volhield. Verder heb je aan een paar pennen en een vulpotlood genoeg. De rest is overbodig. Net zo overbodig als schriften voor elk vak. Mijn voorkeur ging uit naar 5mm blocnotes trouwens. Daar kan je veel meer in kwijt gek genoeg en dan blijft het nog best overzichtelijk.

Er zijn overigens wel verschillen tussen jongens en meisjes. Sommige meisjes vinden het juist handig om voor alles een apart schrift te hebben en alles in de agenda bij te houden. Jongens zijn daar over het algemeen niet zo van.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_83144888
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:09 schreef Karammel het volgende:

[..]

Heel leuk en aardig natuurlijk al die moeders hier, maar ik denk toch echt wel dat ThePianoMan een goed punt heeft. Ik heb in de eerste klas ook ontzettend veel rotzooi gekocht, omdat ik ervan uitging het allemaal nodig te hebben. Toch gebruik je meer dan de helft niet eens.

PianoMan zijn toevoegingen zijn eigenlijk precies hoe ik er ook over denk nu. Die zou ik dus nog even goed doornemen.

Een paar tips nog: Koop zo'n flexibele geodriehoek om breken te voorkomen. Passers zijn ook krengen. Die gaan altijd kapot. Ik had uiteindelijk een plastic passer die het goed volhield. Verder heb je aan een paar pennen en een vulpotlood genoeg. De rest is overbodig. Net zo overbodig als schriften voor elk vak. Mijn voorkeur ging uit naar 5mm blocnotes trouwens. Daar kan je veel meer in kwijt gek genoeg en dan blijft het nog best overzichtelijk.

Er zijn overigens wel verschillen tussen jongens en meisjes. Sommige meisjes vinden het juist handig om voor alles een apart schrift te hebben en alles in de agenda bij te houden. Jongens zijn daar over het algemeen niet zo van.
Precies, jij snapt het
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.

edit:

moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
pi_83145057
Ja want ik ben ook al zo oud Over generaliseren gesproken.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:19 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83145080
Ik wil het helemaal niet weten.
als moeder van een nu al zwaar chaotische zoon die na de vakantie naar de brugklas gaat. Maaar ik zal m met een albert heijn tas met boterhammen en een kladblok naar school sturen.

Nog voorwaarden waar een fiets aan moet voldoen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:48 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145104
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja want ik ben ook al zo oud Over generaliseren gesproken.
Dat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')