quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:26 schreef Ekfar het volgende:Mijn dochter begint na de zomervakantie aan het voortgezet onderwijs. Nu hebben ze onlangs een kennismakingsdag gehad en had daarna wel een lijst verwacht met wat ze nog allemaal nodig heeft. Maar nee... school vertelde dat ze deze lijst krijgt 2 weken voor het begin van school! Ik moet zeggen dat ik dat best laat vindt. Overal liggen al schoolspullen in de winkel en tja... ik snap dat je schriften, klappers, agenda's enz enz nodig hebt maar in welke mate en hoe en wat? Is het normaal dat je dit pas zo laat krijgt?
Dat is wel wat aan de late kant ja, is er niets te vinden als je googelt? Of anders de aanstaande mentor even mailen?
Ik zou zeggen dat je in elk geval voor ieder vak 1 schrift nodig hebt, of als je met klappers werkt dan mappen en veul tabblaadjes enzo. Een kladblok voor wiskunde enzo, een geodriehoek, een passer, etui met vulling als schaar, pennen, potloden, gum etc. Een agenda uiteraard, een rugzak. Ehm van die mapjes voor verslagen en werkstukjes een paar.
Denk ook aan dingen eventueel als een broodtrommel en beker (hoewel een flesje water meenemen tegenwoordig helemaal je van het is

)
Verder zul je wsl ook een rekenmachine moeten kopen maar omdat ze steeds vaker ook in de onderbouw al met grafische rekenmachine's aan de gang gaan zou ik daar mee wachten tot je de specifieke eisen daarvoor hebt. Die krengen zijn toch duur en je vist niet zo snel daarmee achter het net dus wachten is niet zo erg.
Dat is wat er zo snel in me opkomt van wat ik me herinner.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回