quote:
Als ik hem hoor praten doet ie me altijd aan Harry Potter denken, zelfde accentje en stemgeluid.
En wat een oersaaie man zeg... zo droog ook. Af en toe lachen een paar andere droge gasten mee als hij weer een komisch uit de hoek wil komen... Zal z'n spindocter hem wel hebben ingefluisterd.. media training etc.
Maar ik denk niet dat DE Islam de ware godsdienst is... Daar is de quran te hatelijk voor.
Zou beteken dat ik bijv. een stelletje van m'n buren koud zou moeten maken... de atheisten moeten gedood worden staat in de koran. Goeie reklame dat de Islam het geloof van de vrede is jah..

Satan, nice try

En dan, de gebeden die uitgevoerd worden MOETEN in het arabisch.
En diezelfde moslim gasten verkondigen dat God onmeetbaar intelligent is... en dan zouden de mensen verplicht zijn in het arabisch te bidden, spreken tot God?
En ook steeds maar weer dezelfde woorden tot God spreken. In het arabiisch natuurlijk.
En het moet ook nog speciaal naar het oosten uitgevoerd worden ook nog dat bidden.
De Islam gebruikt ook astrologie (stand vd maan bepalen etc.). Niet erg goddelijk als je het mij vraagt.
Hier een stukje text uit een e-mail van een amerikaanse vriendin (maar woont in zuid-korea).
quote:
and don't feel I need fancy or correct words in order to talk to God. He said to come to him as we are. So I do. I talk to him just like I would talk to my father. I talk to him all day long. I think he likes it that way. I think people that spend their time with fancy prayers are more likely to just be repeating words than actually communicating with God. I feel like I communicate with him.
De Islam stikt ook van de regels... De 10 geboden zijn de duizend geboden geworden zo'n beetje.
Nee, ik zie de Islam niet als het ware geloof.
Als je eenmaal in het web vd Islam zit is het moeilijk uitstappen.
Ten eerste omdat je
voorheen dacht dat het wel eens waar zou kunnen zijn en het dan ook zo gaat aannemen op den duur.
En als je eruit stapt ga je naar de hel.
Ook al wordt je christen of blijf je geloven in God.
Je zou namelijk de waarheid gekend hebben en dan kun je geen stapjes meer teugnemen.
Als je niet beter weet én christen bent zul je alsnog in de hemel komen wordt verkondigd.. omdat ze wel in God geloven.
Maar eens moslim altijd moslim anders wacht je de hel.
De verhalen over de hel zijn ook zeer zorgvuldig beschreven..
Zo zou je vanuit de hemel neer kijken op alle zielen die eeuwig gemarteld worden met het welbekende vuur etc.
Wie moet daar nou aan denken??????? Een ander, na wat hij ook gedaan mocht hebben...
eeuwig pijn zien lijden...
Alleen een psychopaat die in de huidige wereld een faalhaas en grote schijterd is laat z'n sinistere fantasie er op die manier op los.
Hopen mee te mogen maken dat iemand met een andere mening tot in den eeuwigheid gekweld en gemarteld wordt...
Alleen dan kun je het vol blijven houden, het geloof dat je het met eigen ogen aanschouwt vanuit de hemel...
Het wordt voorgedragen als een schouwspel waar van genoten mag worden...
Iemand die denkt daar van te kunnen gaan genieten is bad to the bone himzelf.
Misschien wel een test om te kijken wie eeuwige pijn fijn vindt om te aanschouwen???
Een religie die tot stand gekomen is door 'het beest' .. het was inmiddels een engel van licht die Muhammed de boodschap bracht.
Erg intelligent kon hij niet geweest zijn daar hij analfabeet was. En waar vind de arabische taal z'n oorsprong?
Molsims beweren dat het arabisch ook door God neergezonden is.
Maar hoe?
Nee 5x per dag knielend bidden... met je voorhoofd op de grond gedrukt...
Baard dragend... is een pre anders ben je geen goede muslim.
En vrouwen dienen hun hoofd te bedekken of zelfs, als ze zeer vroom zijn hun gelaat ook.
De ogen zijn daarin belangrijk. Daar mag een man niet naar staren en een vrouw mag niet staren evenzo.
De ogen bedekken is dan ook goed volgens de 1000 geboden vd Islam.
Er wordt zoveel aangereaden in naam van God dat je de bomen door het bos niet meer kan zien.
Je eigen denken bestaat niet meer. Je neemt gedachtengoed van anderen klakkeloos over.
Zoals het een vroom gelovige betaamt, dient hij het woord van God te eren en z'n aanbevelingen zoveel mogenlijk uitvoeren.
Ook deze heren dames volgen de meer dan 10 geboden.
Ik ken zelfs iemand in ons dorp die heeft de 9 geboden. Het gebod " gij zult niet doden" heeft hij gewist.
Deze man Deze man was verzekerings colporateur of zoiets... is al vele jaren geleden dus toen had het waarschijnlijk een andere naam..
Deze man hield ook van gokken.
Hij vergokte de geinde centen en kwam voor een dilemma te staan.
Boekhouding was toen ook nog net ff iets anders... maar een systeem was er zeker wel.
Deze man zat dus in de penarie en kreeg een idee.
Hij had een tante met spaarcentjes die hij ff met een bezoekje vereerde.
Was ook meteen het laatste bezoekje wat ze ooit kreeg.
Hij ging ff naar de auto wat halen... een BaHco (Engelse sleutel)
Het moet een bloedbad geweest zijn... een zeer macabere gebeurtenis. Al is het denk ik wel een jaar of 35 geleden, nog praat men er over. " Freek de Bahco" is dan ook z'n bijnaam. Ik heb zelfs in hetzelfde bedrijf als hem gewerkt,( FOKKER FSP) en als men het over hem had had men het natuurlijk over de Bahco

Behalve als hij er bij was natuurlijk niet lol.
Het bijzondere van die 9 geboden is dat hij in de gevangenis voor dominee ging leren.
Of hij de studie af kon maken betwijvel ik want omdat hij zo vroom was stond hij een paar jaat later alweer op de stoep.
De man heeft vel voor de kop als een olifant voor z'n knieen... hij woont nog steeds in het dorp... klein dorp..
Zal deze man werkelijk bekeerd zijn of zal ie gewoon doen alsof?
Dat is aan God en of Jezus om daar over te oordelen, ik weet het.
Maar... ik heb dus met hem gewerkt, op dezelfde afdeling iig, het magazijn.
Daar was een jongen jaartje of 20 denk ik die had een klein kind voor z'n auto gehad.
Hij is geloof ik een week thuisgebleven en daarna zag hij er nog niet bijster gelukkig uit.
Wat vetelt dht. bahco hem denk je???? " Kom je wel weer over heen met een tijdje, tkomt wel goed" .
Werkelijk waar gebeurd dit!
Ik bedoel geloven doe je met je hart niet met je mond. Niet gewetensloos een religie volgen.
Alsof 1 religie het bij het juiste eind zal hebben.
Jah eentje moet er toch waar zijn? Ja KAN, maar de kans is groter dat er GEEN eentje van waar is.
Ze hebben allemaal duimendikke boekwerken met wetten en regels gebracht door een profeet of engel in naam van God.
Allemaal opgeschreven door mensen.
Alles is lang niet bewaard gebleven, kan gewoon niet, maar het wordt wel in die boeken verwerkt tot 1 geheel.
In de islam is het dus nog vreemde. Daar staan de teksten in volgorde van klein naar groot. (Of van groot naar klein? Arabisch gaat ook van rechts naar links

)
IIg niet op datum maar op groote.
Mischien is vers 18 wel een vervolg op 17... maar dat bewijsen lukt niet...het staat allemaal in de war.
En dan de hadith.... jaren en jaren en jaren later opgeschreven, voorheen door allerlij monden doorverteld.
1 verhaaltje leidde tot 100en verhaaltjes.
Allemaal dezelfde bron maar het moraal van het verhaal is helemaal vernandert.
MAW je kan er geen pijl op trekken.
' t is een grote opstappeling van redeneringen afkomstig vd zelfde bron.
You must have an iron in the head to believe those human interpretations

Ja ijzer in het hoofd, zeggen moslims over mensen die niet als hun denken.
Was toch behoorlijk ontopic neem ik aan? Islam en ook niet 1 van de 74 is de juiste godsdient. Als 1 van de 74 het zou zijn had ik er vast al wel meer over gehoord/gelezen.