Dat wilde ik inderdaad horen. En persoonlijk vind ik dat inderdaad gek.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:17 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat daar niet veel verschil in zit, nee. Wat wil je precies van me horen? Dat ik niet 100% objectief ben ten opzichte van verschillende denkbeelden? Nee, dat ben ik inderdaad niet. Gek he.
Jij bent geheelonthouder naar mag ik aannemen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:26 schreef bramhim250 het volgende:
[..]
Je smoked te veel wiet bedoelt hij.
Maar dus ook niet meerquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat wilde ik inderdaad horen. En persoonlijk vind ik dat inderdaad gek.Maar je bent er niet minder om hoor.
Er klopt alleen geen reet van. Waar zijn je theologisch onderbouwde bronnen voor je beweringen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:00 schreef theghostrider het volgende:
3:21. Het is de plicht van de moslim om andersgelovigen (waaronder joden) en ongelovigen te vertellen dat ze gefolterd gaan worden.
2:24 De hel zal niet-moslims en hun afgodsbeelden verbranden
18:52-53 Christenen en hindoestanen branden in de hel
3:12. Het is de plicht van de moslim om ongelovigen de hel toe te wensen.
Als je het filmpje gezien hebt, zoiets wens je zelfs je ergste vijand niet toe!
De man in het filmpje schijnt dus 23 aardse minuten in de hel geweest te zijn.
Nou weet ik het, het is een mens en niet alle mensen zijn evengoed te vertrouwen.
Hij vertelt erover in 7 delen (nl ondertiteld). Zoeits wil je niet meemaken..en wil je ook een ander niet toewensen.
En zoiets wil je ook vanaf een veilige plaats NIET aanschouwen. aka de hemel, Jannah etc
Als je gelooft dat God in staat is mensen die een andere opvoeding hadden daar te laten terechtkomen? Een plaats speciaal gemaakt voor hen?
En de moslims staan er in een kringetje omheen te dansen... Ja ja..
Over dom en niet beter nadenken gesproken... ik zie mezelf niet als een moslim en ben dus volgens de islam blind..
Je moet wel erg blind en doof zijn om te erkennen dat de hel bedacht en gemaakt is door God....en dat je mee mag genieten van het geschreeuw van de losers... En maar zingen "ik had het je toch gezegd, ikkkkk had het je toch gezegdddd"![]()
![]()
![]()
Terwijl het om te janken is!!!!
[ afbeelding ]
Zou je even kunnen aangeven waar de Koran het over stenigen heeft?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:09 schreef KarinJ. het volgende:
Was het maar waardeloos.....het is de realiteit.
Iran 100% Islamitisch,inclusief de rechtspraak.Met als resultaat dat je er gestenigd kan worden.
Staat vast in de Koran, of niet?
Het argument met dat het de cultuur is, en niets met de Islam te maken heeft, wordt vaak gebruikt om deze wandaden niet aan de Islam toe te kennen,toch?
Nee, het argument dat het aan de Islam toe te schrijven is en niets te maken heeft met cultuur daarentegen wel.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:09 schreef KarinJ. het volgende:
Was het maar waardeloos.....het is de realiteit.
Iran 100% Islamitisch,inclusief de rechtspraak.Met als resultaat dat je er gestenigd kan worden.
Staat vast in de Koran, of niet?
Het argument met dat het de cultuur is, en niets met de Islam te maken heeft, wordt vaak gebruikt om deze wandaden niet aan de Islam toe te kennen,toch?
In Marokko is de wetgeving ook geinspireerd op de Sharia. Zweepslagen zijn daar niet aan de orde (althans, religieus geinspireerde zweepslagen) net als stenigen niet kan en het huwen van 13 jarige meisjes verboden is. Dit is allemaal in overeenstemming met de ideeen van de Islamitische raad van dat land. Vertel mij nu eens, cultuur of religie?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:35 schreef KarinJ. het volgende:
Zweepslagen zijn dus wel oké?
Nee, stenigen staat niet in de Koran, maar wel in de shari'ah als ik het goed heb.
Is toch de wet van god ( volgens wiki)
100% Islamitisch zei je toch? De hadith waar men het heeft over zweepslagen en stenigen wordt niet geaccepteerd door de Shia (Iran).quote:Op zondag 4 juli 2010 13:35 schreef KarinJ. het volgende:
Zweepslagen zijn dus wel oké?
Nee, stenigen staat niet in de Koran, maar wel in de shari'ah als ik het goed heb.
Is toch de wet van god ( volgens wiki)
Bepaalt die dan wat 100% Islamitisch is? Als je het mij vraagt is er niet zoiets als 'de echte islam', net zoals er niet zoiets is als 'het echte christendom'. Wat de paus zegt interesseert de meeste christenen ook weinig tot niets.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
100% Islamitisch zei je toch? De hadith waar men het heeft over zweepslagen en stenigen wordt niet geaccepteerd door de Shia (Iran).
Dat er een split is tussen Shia Islam en Sunnah Islam is juist een argument tegen iets 100% Islam noemen. Met name als het gaat om iets wat niet in de Koran voorkomt.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bepaalt die dan wat 100% Islamitisch is? Als je het mij vraagt is er niet zoiets als 'de echte islam', net zoals er niet zoiets is als 'het echte christendom'. Wat de paus zegt interesseert de meeste christenen ook weinig tot niets.
Wat heeft die vraag te maken met je eerdere statements?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:50 schreef KarinJ. het volgende:
Bij mij in de krant staat een heel stuk over een vrouw uit Iran die eerst ( voor de ogen van haar kinderen) 99 zweepslagen kreeg, en nu ter dood door steniging veroordeeld is.Wegens ,vermeend?, overspel.
Ook staat er een stuk in over een 13 jarig meisje, wat gedwongen was om met haar neef te trouwen....
Zal die krant dat dan allemaal verzonnen hebben?
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:50 schreef KarinJ. het volgende:
Bij mij in de krant staat een heel stuk over een vrouw uit Iran die eerst ( voor de ogen van haar kinderen) 99 zweepslagen kreeg, en nu ter dood door steniging veroordeeld is.Wegens ,vermeend?, overspel.
Ook staat er een stuk in over een 13 jarig meisje, wat gedwongen was om met haar neef te trouwen....
Zal die krant dat dan allemaal verzonnen hebben?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)egens-overspel.dhtmlquote:Steniging
In de Iraanse islamitische strafwet wordt overspel bestraft met de dood door slagen of steniging. Daarbij wordt een veroordeelde ingegraven tot aan de borst bij mannen, en tot aan de schouders bij vrouwen. De stenen mogen niet te groot zijn om een genadevolle snelle dood te voorkomen, maar ook niet te klein om het lijden niet te lang te rekken. Bij steniging sterven sommige terdoodveroordeelden pas na 20 minuten.
Het vonnis werd vaak uitgevoerd in de eerste jaren na de islamitische revolutie in het land in 1979, maar was de afgelopen jaren zeldzaam. De Iraanse rechtsmacht heeft in 2002 officieel een moratorium ingesteld op steniging, hoewel de straf nog in de wetboeken staat. Mensenrechtenactivisten proberen de straf al jaren uit de wet te halen, en zeggen dat de straf niet in de Koran staat.
Dat die mensenrechtenaktivisten er de nadruk op proberen te leggen dat die straf niet in de Koran staat is tekenend voor de situatie: mensen in Iran koppelen die straf namelijk wel degelijk aan het islamistische geloof.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)egens-overspel.dhtml
CDA doet ook jaren dingen waar christenen het niet mee eens doet, wanneer het in de Iraanse kranten wat wordt vermeld over CDA, ga je het dan ook christelijk noemen?
Correctie, de staat zegt Islamitisch te handelen, waarop de activisten aangeven dat er zoiets niet in de Koran voorkomt, dat is corrigeren. Ik kan ook wel mijn leiderschap koppelen aan de Koran, als er niets over mij instaat heb ik geen poot om op te staan.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat die mensenrechtenaktivisten er de nadruk op proberen te leggen dat die straf niet in de Koran staat is tekenend voor de situatie: mensen in Iran koppelen die straf namelijk wel degelijk aan het islamistische geloof.
Dat is dus per definitie relevant, Bijbel is enige grondslag van het christendom, als jij daden verricht wat volgens de Bijbel niet door de beugel kunnen mag je het zo graag en hard koppelen aan de bijbel, maar als er geen link naar te leggen is, is het onnozel omdat als objectieve buitenstaander ook aan te nemen. Theologische motivatie wordt gebruikt als opium, niet om het te koppelen omdat het er instaat, terwijl dit niet het geval is.quote:Wanneer het CDA iets doet waar veel christenen het niet mee eens zijn maar dat door veel (andere?) christenen toch aan het christelijke geloof wordt gekoppeld, jazeker.. dan noemen we het toch christelijke misstanden. Of het in de Bijbel staat lijkt me nauwelijks relevant.
Iran is Islamitisch, Iran ziet het op haar eigen manier, maar zeggen dat het 100% Islamitisch is, is stellen dat elk Islamitische regime zich zodanig zal opstellen en dat is natuurlijk niet waar te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:01 schreef KarinJ. het volgende:
Oké, ik begrijp het, Iran is niet Islamitisch, of ze zien het verkeerd.
Waarom zou Iran niet islamitisch zijn? Het is niet het een of het ander, het gaat om je eigen waarneming, niet om die van henzelf. Als ze in Somalie geloven dat je het geslachtsdeel van een vrouw moet verminken, omdat dat staat in de Koran, maar er objectief gezien geen enkele grondslag te vinden is, dan mag je best twijfelen aan de gelegde verbanden. Dat doe jij echter niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:01 schreef KarinJ. het volgende:
Oké, ik begrijp het, Iran is niet Islamitisch, of ze zien het verkeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |