abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83101284
Het Midden-Oosten-probleem: Wilders heeft de oplossing
quote:
Wilders denkt de oplossing voor het conflict rondom Israël en Palestina gevonden te hebben. Verander de naam Jordanië en maak er Palestina van.

"Jordanië is Palestina", zei Wilders. "Als je de naam van het land verandert zou het conflict in het Midden-Oosten opgelost zijn en hebben de Palestijnen een alternatief thuisland."

Wilders riep de regering op om Jordanië voortaan enkel als 'Palestina' te benoemen en de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen. "Er is al sinds 1946 een onafhankelijke Palestijnse staat, die heeft Jordanië", aldus de geblondeerde politicus.

Status Aparte
Volgens Wilders zou Israël een status aparte binnen de Nederlandse regering moeten krijgen. Dit omdat het land 'in onze naam' voor Jeruzalem vecht.

"Als Jeruzalem in handen valt van de moslims dan volgen Athene en Rome, Jeruzalem is de voorpost van het westen. Het is niet alleen een conflict over land, maar vooral over ideologie tussen de mentaliteit van het vrije westen en de ideologie van de barbaarse Islam."

Waanbeelden
De Jordaanse minister van Media en Communicatie Nabil Al Sharif heeft om opheldering gevraagd. Hij beschrijft de uitlatingen van Wilders als 'echo's van de Israëlische rechterflank'.

"Jordanië is een onafhankelijk land dat de Palestijnen steunt. De verbeeldingen om een alternatief thuisland te vinden zijn niets meer dan de waanbeelden van een paar mensen", aldus Sharif.
Wilders: 'Maak van Jordanië Palestina'

[ Bericht 3% gewijzigd door Athlon_2o0o op 21-06-2010 17:44:05 ]
pi_83101376
  maandag 21 juni 2010 @ 15:40:19 #3
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_83101459
Mijn oplossing: Geef Texel + Flevoland aan Israel.
Muurtje eromheen, vlaggie erop.
Hadsikidee, het beloofde land is gerezen uit de zee.
pi_83101522
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:40 schreef Muridae het volgende:
Wil jij zulke buren?
pi_83101555
Jordanie is ook 80% van het oude mandaatgebied, maar goed maar goed, kennelijk moeten de Palestijnen 100% hebben. Dat krijgen ze niet, Israel heeft 10% en de aparte Palestijnse gebieden dienen 10% te zijn, we zullen zien hoe Hamas zal reageren (niet in woorden die hebben ze al gedaan) qua militaire interventies op de versoepeling van de blokkade.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:42:43 #6
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_83101596
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wil jij zulke buren?
Volgens mij hebben we die al.
Dit zijn de volgelingen van die blonde profeet.
pi_83101640
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef DeParo het volgende:
Jordanie is ook 80% van het oude mandaatgebied, maar goed maar goed, kennelijk moeten de Palestijnen 100% hebben. Dat krijgen ze niet, Israel heeft 10% en de aparte Palestijnse gebieden dienen 10% te zijn, we zullen zien hoe Hamas zal reageren (niet in woorden die hebben ze al gedaan) qua militaire interventies op de versoepeling van de blokkade.
Het is misschien handig om de grenzen van 47 aan te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83101785
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is misschien handig om de grenzen van 47 aan te houden.
De grenzen van 49 zijn het streven inclusief uiteindelijk Oost-Jeruzalem voor de Palestijnen.
Maar dan moet er wel potentie en hoop zijn die is nu helaas ver te zoeken.

Overigens hoop ik dat je weet dat de Palestijnen het gebied niet in bezit hadden in 1947.

Maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 21-06-2010 16:02:24 ]
pi_83101871
Hier past natuurlijk maar één reactie:

pi_83102003
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

De grenzen van 48 zijn het streven inclusief uiteindelijk Oost-Jeruzalem voor de Palestijnen.
Maar dan moet er wel potentie en hoop zijn die is nu helaas ver te zoeken.

Overigens hoop ik dat je weet dat de Palestijnen het gebied niet in bezit hadden in 1947.

Maar goed.
Het gaat niet om wat ze in bezit hadden, het gaat om wat er afgesproken is. De grenzen van 1947 zijn zeer realistisch. Enige voorwaarde is wederzijds vertrouwen van zowel de Palestijnen als de Israeliers. Sowieso ga je voorbij aan de opmerking van Wilders, waar het in dit topic in essentie om gaat - een rerun van een centraal Israel - Palestina topic is derhalve niet nodig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83102399
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat ze in bezit hadden, het gaat om wat er afgesproken is. De grenzen van 1947 zijn zeer realistisch. Enige voorwaarde is wederzijds vertrouwen van zowel de Palestijnen als de Israeliers. Sowieso ga je voorbij aan de opmerking van Wilders, waar het in dit topic in essentie om gaat - een rerun van een centraal Israel - Palestina topic is derhalve niet nodig.
Een centraal Israel zie ik hier niet staan, ik neem aan dat je Israel bedoelt met Gaza en de Westbank, als Wilders dat wel bedoelt is dat natuurlijk onzinnig en totaal niet de wens van Israel.
Grenzen van '48/'49 zijn veel realistischer dan die van '47 anders hebben we opeens drie nietszeggende Palestijnse gebieden, of gewoon de grenzen van het Camp David II, met Bill Clinton.

pi_83102620
Kan geen goede kaart voor Gaza vinden maar die zouden meer moeten kunnen uitbreiden langs de grens en omhoog. Zoals eerder ook was bedoeld, maar niet enorm, behalve een beetje richting Zuid-Oost.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:04:45 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_83102777
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat ze in bezit hadden, het gaat om wat er afgesproken is. De grenzen van 1947 zijn zeer realistisch.
Het probleem is dat die afspraak van 1947 resoluut is afgewezen door de Arabieren.
quote:
Enige voorwaarde is wederzijds vertrouwen van zowel de Palestijnen als de Israeliers.
Goede grap. Wederzijds vertrouwen krijg je niet als je een stap op weg naar vrede (de Gaza evacuatie) beantwoord met een regen van raketten. Ten tijde van de evacuatie was een meerderheid van de Israelis voor een terugtrekking uit de Westbank, na de reactie uit Gaza is nu maar een kleine minderheid van de Israelis daar voor.
quote:
Sowieso ga je voorbij aan de opmerking van Wilders, waar het in dit topic in essentie om gaat - een rerun van een centraal Israel - Palestina topic is derhalve niet nodig.
Wilders roept dingen die zelfs in de regio nauwelijks serieus genomen worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_83103024
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Viajero het volgende:
Het probleem is dat die afspraak van 1947 resoluut is afgewezen door de Arabieren.
Destijds ja. Maar had men ook nooit kunnen voorzien dat een Egypte of Jordanie vrede zou gaan sluiten met een Joodse staat. En dat heeft toch plaatsgevonden.
quote:
Goede grap. Wederzijds vertrouwen krijg je niet als je een stap op weg naar vrede (de Gaza evacuatie) beantwoord met een regen van raketten. Ten tijde van de evacuatie was een meerderheid van de Israelis voor een terugtrekking uit de Westbank, na de reactie uit Gaza is nu maar een kleine minderheid van de Israelis daar voor.
Laten we wel wezen, dat was niet het begin en ook niet het einde van het conflict. Nutteloos om in zo'n langlopend conflict vanuit één bepaald aanknopingspunt te gaan huishouden en de opinie te bepalen. Selectief slachtofferolisme, waar men zich aan beide kanten schuldig aan maakt.
quote:
Wilders roept dingen die zelfs in de regio nauwelijks serieus genomen worden.
Zelfs een Ahmedinijad begint er haast slim bij te lijken.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 juni 2010 @ 16:14:13 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_83103220
Heeft ie dit echt gezegd?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:17:33 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83103358
loooooool

ik bedoel

laten we anders alle Moslims in Nederland, Nederlanders noemen dan kunnen we de PVV opheffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:18:12 #17
132191 -jos-
Money=Power
pi_83103402
Wilders is een zionist #2

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 21-06-2010 16:50:09 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_83103418
Als Aboutaleb zulke dingen zou zeggen over de Saharaanse bevolking in Zuid-Marokko, dan had die blonde Israëliër schuimbekkend tegenover de premier zijn aftreden geëist vanwege loyaliteitskwesties.
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:18:35 #19
8781 crew  Frutsel
pi_83103428
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Heeft ie dit echt gezegd?
mjah... kan ook geen enkele andere bron vinden voor het bericht...
pi_83103478
Manmanmanmanman. .
pi_83103503
Hij staat niet alleen!
quote:
"Palestine and Transjordan are one." King Abdullah, Arab League meeting in Cairo, 12 April 1948
quote:
"Palestine is Jordan and Jordan is Palestine; there is one people and one land, with one history and one and the same fate." Prince Hassan, brother of King Hussein, addressing the Jordanian National Assembly, 2 February 1970
quote:
"The truth is that Jordan is Palestine and Palestine is Jordan." King Hussein 1981
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_83103518
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:06 schreef DeParo het volgende:
Heel serieus.
Dan heeft Nederland een probleem, want dan komt het in een internationaal isolement terecht.
quote:
Ik denk oprecht dat de Nederlandse moslims eens mogen gaan vrezen dat hij bij de volgende verkiezingen gekozen gaat worden. Het zal niet door mijn stem zijn, die gaat naar links, maar het ziet er niet goed uit.
En ja ik vind het vervelend dat Israel met Wilders op een dergelijke manier wordt geassocieerd.
Er valt voor Nederlandse moslims vrij weinig te vrezen. Sterker nog er valt helemaal niets te vrezen, want ook al zou hij gekozen worden - zolang de Grondwet niet gewijzigd wordt (wat soweiso al moeilijk is in ons land) en zolang Nederland nog deel uit maakt van een supranationale organisatie als de EU, dan voorzie ik geen grote veranderingen.
quote:
Nee, ik meen dat we in oorlog zijn met Islamitische fundamentalisten, de terroristische variant die strijden tegen het Westen. Dit is geen onbeperkte oorlog tot de Islam is uitgeroeid.
Dan ben je het dus niet eens met Wilders. Make up your mind. Het is echt waanzin om te denken dat een Islamitische fundamentalist het uberhaupt voorzien heeft op macht in Athene of Rome. Zelfs zij leven wat dat betreft niet meer in het jaar 1000. Islamitische fundamentalisten, of eigenlijk extremisten (fundamentalisten doen in beginsel geen vlieg kwaad namelijk), strijden voor hun eigen zaak, hun eigen belangen. Belangen in het Midden-Oosten, zoals bijvoorbeeld de terugtrekking van Westerse (in hun ogen imperialistische) troepen uit Afghanistan en Irak, maar ook uit Saoedie Arabie. Eigenlijk hebben de Islamitische extremisten in die zin meer reden om zo te fulmineren tegen het Westen (en daar angst voor te hebben) dan andersom. Er staan geen Islamitische legers hier op de stoep, terwijl andersom er bijna dagelijks doden vallen door geweervuur van (in hun ogen) imperialistische Westerse troepen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83103533
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Viajero het volgende:

En dat is dus exact natuurlijk een van de doelen geweest van de Gaza-"terugtrekking": Zie eens hoe Hamas, Irans arm aan de Middellandse Zee, ons bedreigt, zie eens hoe verdeeld de Palestijnen zijn, we kunnen nu natuurlijk op dit moment niet onderhandelen over eventuele nieuwe grenzen op de Westelijke Jordaanoever!

Afleiding.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:21:13 #24
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83103534
De oplossing, noemt TS het..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83103566
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

mjah... kan ook geen enkele andere bron vinden voor het bericht...
Precies, nergens is duidelijk waar het vandaan komt. Het lijkt alsof delen uit zijn programma als "interview" wordt gepresenteerd.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 21 juni 2010 @ 16:21:56 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_83103577
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:40 schreef Muridae het volgende:
Muurtje eromheen, vlaggie erop.
Hadsikidee, het beloofde land is gerezen uit de zee.
Nee, natuurlijk niet. We noemen Limburg gewoon Israël en dan een hek er omheen.
pi_83103586
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef Roi het volgende:
Hij staat niet alleen!
[..]

[..]

[..]

Ik denk dat Israel daar niet zo blij mee zou zijn, met die uitbreiding van Jordanie.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 juni 2010 @ 16:23:19 #28
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_83103642
De belangrijkste vraag is natuurlijk wat Wilders precies bedoelt met een status aparte.

Het moge nu duidelijk zijn dat Wilders naast naar eigen zeggen Nederland, vooral gewoon Israel dient.

Een zionist met 24 zetels.
pi_83103672
Iedereen slikt dit nu al als "de waarheid" maar vooralsnog is er nog geen bron opgedoken waar dit gezegd is ineens.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:25:46 #30
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_83103770
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:24 schreef Amos_ het volgende:
Iedereen slikt dit nu al als "de waarheid" maar vooralsnog is er nog geen bron opgedoken waar dit gezegd is ineens.
Dat dus, maar 1 bron op internet te vinden en dat is een of andere vage Israëlische site... Fok frontpage heeft het daar weer van gekopieerd.
pi_83103779
quote:
Hij heeft dergelijke dingen eerder gezegd, dus ja, het is wel iets wat Geert Wilders zo af en toe uitkraamt. Deze rechts-extremistische fantasieën over etnische zuiveringen zijn hem niet vreemd, natuurlijk.
pi_83103802
quote:
http://www.jihadwatch.org(...)an-is-palestine.html

En alles op Jihadwatch = De WAARHEID.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83103824
Wat is jihadwatch voor een site dan?
pi_83103847
Wilders !

Ik zeg, maak van de zuidpool Israel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:27:57 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83103901
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij heeft dergelijke dingen eerder gezegd, dus ja, het is wel iets wat Geert Wilders zo af en toe uitkraamt. Deze rechts-extremistische fantasieën over etnische zuiveringen zijn hem niet vreemd, natuurlijk.
misschien is het net als bij Ahmadinejad gewoon een slechte vertaling
pi_83103933
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

Scherp.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:28:52 #37
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_83103944
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

http://www.jihadwatch.org(...)an-is-palestine.html

En alles op Jihadwatch = De WAARHEID.
Ja, maar die linken op hun beurt ook weer naar die ene vage Israëlische site, die tot nu toe de enige bron is. Normaal als Wilders wat zegt wordt het meteen breed uitgemeten in de pers, dit keer zegt hij iets en er is slechts 1 site die er over bericht. Beetje vaag.
pi_83103956
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:25 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat dus, maar 1 bron op internet te vinden en dat is een of andere vage Israëlische site... Fok frontpage heeft het daar weer van gekopieerd.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3907722,00.html

Deze bedoel je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83104006
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan heeft Nederland een probleem, want dan komt het in een internationaal isolement terecht.
[..]

Er valt voor Nederlandse moslims vrij weinig te vrezen. Sterker nog er valt helemaal niets te vrezen, want ook al zou hij gekozen worden - zolang de Grondwet niet gewijzigd wordt (wat soweiso al moeilijk is in ons land) en zolang Nederland nog deel uit maakt van een supranationale organisatie als de EU, dan voorzie ik geen grote veranderingen.
[..]

Dan ben je het dus niet eens met Wilders. Make up your mind. Het is echt waanzin om te denken dat een Islamitische fundamentalist het uberhaupt voorzien heeft op macht in Athene of Rome. Zelfs zij leven wat dat betreft niet meer in het jaar 1000. Islamitische fundamentalisten, of eigenlijk extremisten (fundamentalisten doen in beginsel geen vlieg kwaad namelijk), strijden voor hun eigen zaak, hun eigen belangen. Belangen in het Midden-Oosten, zoals bijvoorbeeld de terugtrekking van Westerse (in hun ogen imperialistische) troepen uit Afghanistan en Irak, maar ook uit Saoedie Arabie. Eigenlijk hebben de Islamitische extremisten in die zin meer reden om zo te fulmineren tegen het Westen (en daar angst voor te hebben) dan andersom. Er staan geen Islamitische legers hier op de stoep, terwijl andersom er bijna dagelijks doden vallen door geweervuur van (in hun ogen) imperialistische Westerse troepen.
Ik ben het inderdaad niet eens met Wilders, heb je helemaal gelijk in, heb ik ook al lang duidelijk gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat de uitspraak klopt dat Israel onze oorlog vecht.
Alleen in een heel andere context dan hij het plaatst.
Bovendien zijn Athene en Rome beeldspraak voor de oude machtscentra en de zogenaamde kribbe van de Westerse beschaving jegens in de zijn ogen Barbaarse Moslims.

Overigens, wanneer Wilders aan de macht komt, hoe ver denk jij dan nog dat de volgende stap is naar wijzigingen, herzieningen, etc etc. Denk jij dat de PVV zich aan enkele woorden en zinnen gaat houden opgesteld meer dan een eeuw geleden. Klinkt bizar, is bizar, maar deze grondwet staat op al z'n fundamenten te trillen. Steeds minder mensen willen nog de machtsuitvoering zoals vandaag de dag uitgevoerd.
En het ironische is dat Wilders de enige is die dat ziet, en daar krijgt hij ook veel stemmen mee, terwijl de oude partijen hun saaie nietszeggende en a-representatieve politiek blijven uitvoeren is Wilders met andere dingen bezig. Nee, de Nederlandse moslims gaan het moeilijk krijgen, heel erg moeilijk (ze mogen altijd bij mij onderduiken etc hoor ). Misschien is het allemaal wel heel paranoide, maar met Wilders, denk ik dat je dat beter kan zijn als je iets wilt voorkomen in de toekomst.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:30:36 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83104032
quote:

[..]

Dan ga je er vanuit dat het een ongelukje was.

De geschiedenis van Iran vergelijkend met die van Israel en de USA lijkt Iran daar ook een veel te vreedzaam land voor. Dat laatste waag ik persoonlijk te betwijfelen, maar we kunnen het ons niet veroorloven de feiten niet tenminste te benoemen.

Toch Geert?
Intelligent, but fucked up.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:31:54 #41
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83104107
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:47 schreef DonJames het volgende:
Hier past natuurlijk maar één reactie:

"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_83104119
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel daar niet zo blij mee zou zijn, met die uitbreiding van Jordanie.
Mwah, alsof hun (en de rest van de omringende landen) standpunten nu niet al 100% pro-Arabisch zijn.
Volgens mij zien de meeste Israeliers Jordanie sowieso al als een Palestijns land, niet gek ook aangezien ruim 30% van de Jordanezen Palestijns is!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_83104130
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:28 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ja, maar die linken op hun beurt ook weer naar die ene vage Israëlische site, die tot nu toe de enige bron is. Normaal als Wilders wat zegt wordt het meteen breed uitgemeten in de pers, dit keer zegt hij iets en er is slechts 1 site die er over bericht. Beetje vaag.
Mwah ik zie wel steeds meer sites erover berichten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83104143
quote:

[..]

Nee, dat zou gek zijn. Een Nederlandse politicus die in het Nederlands een interview geeft met een Nederlandstalige krant, dat lijkt mij geen vertaalfout. Als een Nederlandse politicus in zijn Nederlandstalig verkiezingsprogramma het een en ander zegt, dan zal het wel geen vertaalfout zijn. Aardige suggestie, maar mist toch wat realiteit.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:32:29 #45
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_83104147
quote:
Juist, site ziet er ook niet echt betrouwbaar uit met al die reclamezooi
pi_83104188
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef Roi het volgende:

[..]

Mwah, alsof hun (en de rest van de omringende landen) standpunten nu niet al 100% pro-Arabisch zijn.
Sowieso is ruim 30% van de Jordanezen Palestijns!
Je moet toch wat doen met die vluchtelingen he.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 juni 2010 @ 16:33:53 #47
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83104246
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

Juist, site ziet er ook niet echt betrouwbaar uit met al die reclamezooi
http://en.wikipedia.org/wiki/Ynetnews

Ynetnews is an English language Israel news and content website operated by Yedioth Ahronoth, Israel’s most-read newspaper, and the Hebrew Israel news portal, Ynet. The Yedioth Group also owns stock in the Israeli TV Channel "Channel 2"; "HOT", the Cable TV company, weekly local newspapers, magazines, and other non-media companies.

Ynetnews was established[1] in 2005 in Tel Aviv, with the goal of providing the Israeli community and its readers worldwide reporting and real-time breaking news from Israel and the Middle East. The founding editor of Ynetnews, Alan Abbey, left in the summer of 2005 and is now Internet Director for Shalom Hartman Institute in Jerusalem.

Ynetnews' team of translators and editors provide 24/7 coverage of news from Israel and the Middle East, based on the reporting and writing of Ynet and from Yedioth Ahronoth and other publications of the parent company, Yedioth Group.

Ynetnews also produces original material and works with in-depth news reporting, commentary and analysis by Israel’s public opinion makers as well as features from Israel, the Middle East, and the Jewish world.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:33:58 #48
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83104252
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef Roi het volgende:

[..]

Sowieso is ruim 30% van de Jordanezen Palestijns!
Jordaniers heten ze.

Jordanezen zijn de oude bewoners van de Jordaan in A'dam.
Intelligent, but fucked up.
pi_83104331
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:28 schreef YazooW het volgende:

[..]

Je begijpt dat ik sarcastisch was over Jihadwatch he?

Het is een site die veelal aangehaald wordt door PVV-aanhangers om te laten zien hoe slecht moslims en de Islam al dan niet zijn. Ik vond het wel ironisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83104379
Ik las 'Joranië' .
  maandag 21 juni 2010 @ 16:36:11 #51
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_83104380
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ynetnews

Ynetnews is an English language Israel news and content website operated by Yedioth Ahronoth, Israel’s most-read newspaper
Tsja, de Telegraaf is hier ook de meest gelezen krant
Vind het gewoon raar dat bij zo'n soort uitspraak van Wilders niet meteen alle media er bovenop springe.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:38:49 #52
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_83104514
http://www.google.nl/land(...)0/pvv/pagina_10.html
quote:
  • [ Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de Nederlandse regering ‘Jordanië’ voortaan gewoon ‘Palestina’
  • [ Onze ambassade moet verhuizen naar de hoofdstad van Israël: Jeruzalem
  • Goed dat ik er ben.
    pi_83104523
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:36 schreef YazooW het volgende:

[..]

Tsja, de Telegraaf is hier ook de meest gelezen krant
    Vind het gewoon raar dat bij zo'n soort uitspraak van Wilders niet meteen alle media er bovenop springe.
    Dat komt omdat hij dit reeds in 2008 (28 juni) heeft gezegd in een interview afgenomen door het dagblad De Standaard.
    Allah Al Watan Al Malik
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:39:53 #54
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83104575
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat zou gek zijn. Een Nederlandse politicus die in het Nederlands een interview geeft met een Nederlandstalige krant, dat lijkt mij geen vertaalfout. Als een Nederlandse politicus in zijn Nederlandstalig verkiezingsprogramma het een en ander zegt, dan zal het wel geen vertaalfout zijn. Aardige suggestie, maar mist toch wat realiteit.
    het was sarcastisch
      maandag 21 juni 2010 @ 16:40:40 #55
    218617 YazooW
    bel de wouten!
    pi_83104614
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij dit reeds in 2008 (28 juni) heeft gezegd in een interview afgenomen door het dagblad De Standaard.
    Ahaaa, oud nieuws dus...
    pi_83104674
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ahaaa, oud nieuws dus...
    Niet minder ranzig imo. Het is in ieder geval geen leugen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_83104768
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was sarcastisch
    Het viel niet op.
    pi_83104814
    Maar goed, ja. Geert Wilders is een rechts-extremistische populist die openlijk praat over etnische zuiveringen, iets waar miljoenen Nederlanders en partijen als de VVD geen probleem mee hebben. Breaking news, hoor.
    pi_83104856
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:44 schreef Monidique het volgende:
    Maar goed, ja. Geert Wilders is een rechts-extremistische populist die openlijk praat over etnische zuiveringen, iets waar miljoenen Nederlanders en partijen als de VVD geen probleem mee hebben. Breaking news, hoor.
    Nou, nou, zo erg laat hij het echt nog niet doorkomen als hij daar uberhaupt al aan denkt.
    Uitzettingen ja, etnische zuiveringen nee, lijkt me sterk.
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:46:18 #60
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83104895
    over etnische zuiveringen heb ik de VVD nog niet gehoord eerlijk gezegd
    pi_83104917
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:46 schreef sp3c het volgende:
    over etnische zuiveringen heb ik de VVD nog niet gehoord eerlijk gezegd
    Nee, ik ook niet. Dat moest er nog eens bij komen!
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:49:37 #62
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83105052
    gewoon onzin dus?
    pi_83105130
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:49 schreef sp3c het volgende:
    gewoon onzin dus?
    Is dit weer zo'n sarcastische opmerking? Want voortaan moet je maar even een waarschuwing geven dan, erg duidelijk is het niet.
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:51:15 #64
    249559 crew  Lavenderr
    pi_83105153
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:49 schreef sp3c het volgende:
    gewoon onzin dus?
    'Oude wijn in nieuwe zakken'.
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 16:53:13 #65
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83105254
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dit weer zo'n sarcastische opmerking? Want voortaan moet je maar even een waarschuwing geven dan, erg duidelijk is het niet.
    die was niet sarcastisch

op dit moment ben jij de enige die het over etnische zuiveringen heeft
    Wilders niet en de VVD ook niet ... je zit met termen te schermen waar je de definitie schijnbaar niet van kent
    pi_83105344
    -edit- verdoving zeg ik je!
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      maandag 21 juni 2010 @ 16:55:21 #67
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_83105362
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ahaaa, oud nieuws dus...
    En hij staat er nog steeds achter, het staat op pagina 43 van het PVV-verkiezingsprogramma.

http://www.europa-nu.nl/9(...)iezingsprogramma.pdf
    pi_83105426
    Waar bemoeit die gast zich mee
    pi_83105901
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

die was niet sarcastisch

op dit moment ben jij de enige die het over etnische zuiveringen heeft
    Wilders niet en de VVD ook niet ... je zit met termen te schermen waar je de definitie schijnbaar niet van kent
    Is deportatie niet erg genoeg voor je?
    Allah Al Watan Al Malik
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 17:08:50 #70
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83106063
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is deportatie niet erg genoeg voor je?
    jij weet hoe ik echt over moslims denk toch
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    deportatie is erg genoeg voor mij om niet PVV te stemmen maar etnische zuiveringen gaan toch een aantal stappen verder
    pi_83106208
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij weet hoe ik echt over moslims denk toch

Allah Al Watan Al Malik
      maandag 21 juni 2010 @ 17:15:58 #72
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83106393

De linksen kunnen nu nooit meer aankomen met de onzin dat Wilders geen oplossingen heeft.
    Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
      Moderator maandag 21 juni 2010 @ 17:22:12 #73
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_83106722
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

jij weet helemaal nix
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_83106894
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij weet helemaal nix
    SPOILER
    Ik ben alwetend.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_83106896
    Als we een Amerikaanse staat nemen en daar Israël van maken, hoeft Amerika ook niet meer jaarlijks miljarden dollars aan Israël te schenken. Effectieve kostenvermindering voor Amerika en geen conflict meer in het Midden-Oosten. Win-win!
      maandag 21 juni 2010 @ 17:28:22 #76
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83107040
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:25 schreef OldJeller het volgende:
    Als we een Amerikaanse staat nemen en daar Israël van maken, hoeft Amerika ook niet meer jaarlijks miljarden dollars aan Israël te schenken. Effectieve kostenvermindering voor Amerika en geen conflict meer in het Midden-Oosten. Win-win!
    Hoeveel staten telt de VS dan?
    pi_83107238
    -edit- Nee

[ Bericht 91% gewijzigd door paddy op 21-06-2010 17:37:09 ]
    pi_83107322
    Dus dit is een uitspraak van 2008? Zullen we dan ook maar een nieuw nieuwsbericht maken over de leider van Iran die nu de regering de zee in wil drijven?

Je zou haast denken aan bewuste provocatie?De joodse lobby? Ow wacht

Of wacht! We hebben vast nog wel meer om in een nieuw bericht te gebruiken
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    pi_83107580
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef paddy het volgende:
    Dus dit is een uitspraak van 2008? Zullen we dan ook maar een nieuw nieuwsbericht maken over de leider van Iran die nu de regering de zee in wil drijven?

Precies Paddy, move along now, nothing to see here!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_83107664
    Mijn god, die man is echt volledig de weg kwijt. Vooral hoe koddig hoe hij Jeruzalem ziet als frontlinie in de strijd tegen de islamisering. Vandaag Jeruzalem, morgen Athene en Rome

Geert, ga lekker ergens anders je onzin verkopen. Die man heeft helemaal geen binding met Nederland, maar is een veredelde ambassadeur van Israel. Flikker toch op met die gek.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
      maandag 21 juni 2010 @ 17:48:03 #81
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83107885
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
    Mijn god, die man is echt volledig de weg kwijt. Vooral hoe koddig hoe hij Jeruzalem ziet als frontlinie in de strijd tegen de islamisering. Vandaag Jeruzalem, morgen Athene en Rome

Geert, ga lekker ergens anders je onzin verkopen. Die man heeft helemaal geen binding met Nederland, maar is een veredelde ambassadeur van Israel. Flikker toch op met die gek.
    Wat een verzuurde reactie weer Koos. Kom anders zelf eens met een oplossing!
    pi_83108087
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef paddy het volgende:

Het staat gewoon in zijn verkiezingsprogramma van een paar weken terug.
    quote:
    - Schrap ‘handhaving internationale rechtsorde’ uit de Grondwet

- Staak alle subsidies aan de anti-Israël-industrie, zoals ICCO, OxfamNovib etc.

- Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden.

- Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de
    Nederlandse regering ‘Jordanië’ voortaan gewoon ‘Palestina’

- Onze ambassade moet verhuizen naar de hoofdstad van Israël: Jeruzalem
    http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
    pi_83108190
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat een verzuurde reactie weer Koos. Kom anders zelf eens met een oplossing!
    Israel en de Palestijnen doen allebei water bij de wijn. Hamas legt de wapens neer en Israel geeft wat lappen land terug aan de Pali´s. Maak een gedemilitariseerde zone en bind een strik erom. Laat Jeruzalem zoals het is en iedereen is tevreden.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
      maandag 21 juni 2010 @ 17:57:03 #84
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_83108275
      maandag 21 juni 2010 @ 18:04:45 #85
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83108543
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Israel en de Palestijnen doen allebei water bij de wijn. Hamas legt de wapens neer en Israel geeft wat lappen land terug aan de Pali´s. Maak een gedemilitariseerde zone en bind een strik erom. Laat Jeruzalem zoals het is en iedereen is tevreden.
    Ok, het is een oplossing. Maar de oplossing van Wilders is makkelijker!
    pi_83108605
    Wat dacht kneus Wilders? Mijn rol in de nationale formatie is uitgespeeld, dus ga ik maar weer eens internationaal stennis schoppen? Wat een zielig figuur is het toch ook.
    pi_83108607
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is makkelijker én het lost niets op!
    Allah Al Watan Al Malik
      Admin maandag 21 juni 2010 @ 18:07:31 #88
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_83108649
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 16:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kwam me al zo bekend voor, Wilders heeft wel meer gezegd en nu doet men alsof men van niks weet.
    Ignorance is bliss?
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      maandag 21 juni 2010 @ 18:07:51 #89
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83108662
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is makkelijker én het lost niets op!
    Wat geeft dat nou? Net alsof die oplossing van Koos gaat werken.
      maandag 21 juni 2010 @ 18:08:03 #90
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_83108670
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik heb een nog betere oplossing. We noemen het Midden-Oostenconflict voortaan gewoon 'de Midden-Oostenknuffels'. En Intifada betekent vanaf nu 'vrede'.

Dan is er ineens vrede!
      Admin maandag 21 juni 2010 @ 18:08:43 #91
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_83108694
    quote:
    28 juni 2008
    Goed gedaan
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 21 juni 2010 @ 18:09:52 #92
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_83108734
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

28 juni 2008
    Goed gedaan
    hm?

overigens viel het me op dat precies eenzelfde reactie van mij plotseling verdwenen is in dit topic, weird.
      maandag 21 juni 2010 @ 18:10:58 #93
    256363 ZoKanIkHetOok
    pi_83108779
    Is er nu al iets bekend over de herkomst van het 'status aparte' idee?

Dat vind ik namelijk het meest interessante.
      maandag 21 juni 2010 @ 18:12:23 #94
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_83108826
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb een nog betere oplossing. We noemen het Midden-Oostenconflict voortaan gewoon 'de Midden-Oostenknuffels'. En Intifada betekent vanaf nu 'vrede'.

Dan is er ineens vrede!

Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt!
      Admin maandag 21 juni 2010 @ 18:12:44 #95
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_83108839
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:09 schreef -jos- het volgende:

[..]

hm?

overigens viel het me op dat precies eenzelfde reactie van mij plotseling verdwenen is in dit topic, weird.
    In dit topic
    Ik kijk even.

Admin maandag 21 juni 2010 @ 18:14:57 #96
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_83108926
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:09 schreef -jos- het volgende:

[..]

hm?

Teruggeplaatst
    Abuisje denk ik.
    Ik zie tussen je linkjes de bewuste uitspraak staan op 28 juni 2008

maandag 21 juni 2010 @ 18:18:45 #97
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_83109084
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Teruggeplaatst
    Abuisje denk ik.
    Ik zie tussen je linkjes de bewuste uitspraak staan op 28 juni 2008
    oke tnx

zou je tegen de betreffende mod willen zeggen dat dit niet kan?? erg vreemd dat een relevante reactie zomaar verwijderd wordt?!?!
    pi_83109119
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 17:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Het staat gewoon in zijn verkiezingsprogramma van een paar weken terug.
    [..]

http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
    Mja, dus we kunnen elke week het bericht weer opnieuw plaatsen toch?
    pi_83109147
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef -jos- het volgende:

[..]

oke tnx

zou je tegen de betreffende mod willen zeggen dat dit niet kan?? erg vreemd dat een relevante reactie zomaar verwijderd wordt?!?!
    PM een goed idee?
    pi_83109174
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, dus we kunnen elke week het bericht weer opnieuw plaatsen toch?
    Ik geloof dat het nu nieuws was omdat Jordanie er op gereageerd heeft (ongetwijfeld nav. de verkiezingen / het programma).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')