Dat is ook zo, goede nieuwbouw, goede kwaliteit zal altijd beloond worden, maar afgesleten corporatiewoningen in een tokkiebuurt met blokverwarming dus nietquote:Op zondag 27 juni 2010 16:36 schreef LXIV het volgende:
Ik houd de markt natuurlijk ook in de gaten en wat DInosaur zegt klopt inderdaad. Een 'normaal' geprijsd huis dat ruim is, goed ligt, goed onderhouden is blijft helemaal niet zo lang te koop staan. Soms is het na twee weken al weg.
Bevriende makelaar (NB) meldt dat hij vorig jaar 5% minder omzet haalde. Recessie is een beetje vervelend omdat de financiering iets vaker niet doorgaat maar per 1 september gaat hij wel kantoor uitbreiden met een extra makelaar.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:36 schreef LXIV het volgende:
Ik houd de markt natuurlijk ook in de gaten en wat DInosaur zegt klopt inderdaad. Een 'normaal' geprijsd huis dat ruim is, goed ligt, goed onderhouden is blijft helemaal niet zo lang te koop staan. Soms is het na twee weken al weg.
nou dat valt wel tegenquote:
Nee hoor. De meeste mensen hebben een baan. Waarschijnlijk liggen de percentages op FOK! ietjes anders dan over geheel Nederland.quote:
Ook in vieze pap zitten lekkere krenten.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:36 schreef LXIV het volgende:
Precies. Gewoon in blijven geloven joh. En natuurlijk vindt bijna iedereen dat die in een 'courante' woning woont.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Sprak vorige week met samenwonend stel wat graag van huur naar een eigen stek overstapt. Met specifieke voorkeuren in Nijmegen. Hun ervaring is dat er veel huizen lang te koop staan, maar met goede reden (locatie veelal), en dat courante huizen die nieuw op de markt komen nog steeds vrij vlot verkocht worden. Zo vlot dat zij er niet tussen komen met een bod.
Het is natuurlijk geen Dronten.....
En zij willen daadwerkelijk een huis kopen, niet proberen eigenhandig de markt omlaag te schreeuwen, misschien is daardoor hun (en mijn) perceptie ook wat anders
En guess what, zelfs op de in dit topic uitgeroepen top van de markt in 2008 kende ik huizen die al vier jaar te koop stonden, en waarvan de vraagprijs 20% gezakt wasSo what else is new?
we kunnen wel een apart topic maken met een rijtje van 10 huizen per persoon. degeen met de 10 die het eerst verkocht zijn wint o/quote:Op zondag 27 juni 2010 20:41 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Precies. Gewoon in blijven geloven joh. En natuurlijk vindt bijna iedereen dat die in een 'courante' woning woont.
Ik kan je ook hele andere verhalen vertellen, voornamelijk hier in het westen, over woningen die in 2007 nog mega-"courant" waren, maar die nu aan de straatstenen niet meer te slijten zijn. Niet omdat niemand er wil wonen, integendeel juist, maar omdat niemand het meer kan betalen.
Maar ik zal je er verder niet mee vermoeien, want het is volgens jou toch allemaal niet waar.
Wat jij "courant" noemt is waarschijnlijk gewoon "betaalbaar".
Niet in waarde, wel in prijsquote:Op zondag 27 juni 2010 20:52 schreef sig000 het volgende:
Huizen zullen nooit snel in waarde dalen, dit proces gaat jaren duren.
Precies. Maar het is wel een paar jaar zo geweest dat óók voor dat soort huizen moeiteloos de hoofdprijs gevangen werdquote:Op zondag 27 juni 2010 16:56 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat is ook zo, goede nieuwbouw, goede kwaliteit zal altijd beloond worden, maar afgesleten corporatiewoningen in een tokkiebuurt met blokverwarming dus niet
Welnee. Staat momenteel ook massaal leeg. Nieuwbouwprojecten gaan hier in Zuid-Holland momenteel met dikke afprijzingen weg. Een ton korting ofzo op 3 ton, je lacht je rot.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:56 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat is ook zo, goede nieuwbouw, goede kwaliteit zal altijd beloond worden
Maar goed geïsoleerde nieuwbouw op een ruime kavel zal altijd weer de juiste prijs vindenquote:Op zondag 27 juni 2010 21:47 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Welnee. Staat momenteel ook massaal leeg. Nieuwbouwprojecten gaan hier in Zuid-Holland momenteel met dikke afprijzingen weg. Een ton korting ofzo op 3 ton, je lacht je rot.
Sure. Als de prijs right is is alles te verkopen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar goed geïsoleerde nieuwbouw op een ruime kavel zal altijd weer de juiste prijs vinden
De komende jaren ook in waarde, die is gewoon te hoog voor wat stenen met dak erop en klein stukkie grond.quote:
ik denk dat de projectontwikkelaar zich rot lacht... grond wat ze tegen vriendenprijsjes van de gemeentekrijgen omdat ze een samenwerkingsverband hebben inclusief de woningbouw, en winstmarges die nog steeds voldoende zijn.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:47 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Welnee. Staat momenteel ook massaal leeg. Nieuwbouwprojecten gaan hier in Zuid-Holland momenteel met dikke afprijzingen weg. Een ton korting ofzo op 3 ton, je lacht je rot.
quote:Op zondag 27 juni 2010 23:24 schreef machtpen het volgende:
Er wordt hier wel gesproken over goede nieuwbouw, maar die is er tegenwoordig niet meer. In elkaar geflanste prefabtroep die echt binnen 30 jaar heel grote problemen gaat geven.
Heb je daar wat voorbeelden van? Zeker niet in de omgeving Den Haag, maar meer richting Groene Hart?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:47 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Nee, meer richting ZHZ. Maar ook in het Groene Hart is het bepaald geen feest inderdaad. Trouwens, in de stad zelf staat ook zat leeg aan peperdure appartementen enzo.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb je daar wat voorbeelden van? Zeker niet in de omgeving Den Haag, maar meer richting Groene Hart?
quote:Op zondag 27 juni 2010 23:55 schreef fedsingularity het volgende:
En de eigenaar vraagt maar of ik het niet wil kopen
No way, ik heb een ander huurhok gevonden en wacht het lekker af.
een beetje overdreven. de prijzen die je ervoor kan krijgen zijn nog steeds meer dan het bedrag in 2005.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:55 schreef fedsingularity het volgende:
Ik huur momenteel een koopwoning van wat BB'ers die in 2007 een nieuw huis hebben laten bouwen.
Het huis waar ik nu in zit is een leuke ruime woning, ze noemen het ' geschakeerd' maar het is gewoon een rijtjeshuis imho. Affijn, 15 jaar terug moest het 300.000 gulden kosten. Een lieve duit maar dan heb je wat.
Nu zijn ze met de prijs gezakt van 450.000 euro(!!!) naar 400.000 maar het verkoopt niet erg.
Mijn vermoeden is dat ze de overwaarde hard nodig hebben en daarom niet zakken.
Mocht deze woning in september niet verkocht zijn, gaat het andere hok ook in de verkoop omdat de dubbele lasten niet meer afgetrokken kunnen worden.
Waarschijnlijk zal dat ook niet meer de hoofdprijs opbrengen maar zal het wel verkocht worden.
Aan het eind van het liedje zitten de BB'ers weer terug in hun rijtjeswoning met een dikkere hypotheek dan ze ooit hadden kunnen vermoeden. Het ene moment heb je tonnen overwaarde, het andere moment zit je met een tophypotheek in een huis wat nog steeds in waarde daalt.
En de eigenaar vraagt maar of ik het niet wil kopen
No way, ik heb een ander huurhok gevonden en wacht het lekker af.
cAPSlOCK, ik stopte met lezen...quote:Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
snelst:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-56876678-elgarlaan-9/
1 gezinswoning, populaire gemeente, 1 van de goedkoopste gezinswoningen en ziet er redelijk uit.
Wat is dat? Een poging tot de bouwprijs zo vaak mogelijk over de kop gooien? Bijna 3 miljoen voor een vervallen 360 jaar oud boerderijtje? Slechts 20.000 euro per vierkante meter? Of zou het een typefout van een factor 10 zijn?quote:
Alle nieuwbouw is goed geisoleerd (eisen van bovenaf).quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar goed geïsoleerde nieuwbouw op een ruime kavel zal altijd weer de juiste prijs vinden
Dat is waar, maar waarschijnlijk hebben ze de hogere prijs nodig om het 2e huis te betalen.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een beetje overdreven. de prijzen die je ervoor kan krijgen zijn nog steeds meer dan het bedrag in 2005.
True. In feite staat de markt potdicht; de prijzen zijn te hoog maar verkopers willen / kunnen dat niet inzien.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:26 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Dat is waar, maar waarschijnlijk hebben ze de hogere prijs nodig om het 2e huis te betalen.
Anders hadden ze toch kunnen zakken en gaan ze niet dat nieuwe huis op de markt brengen.
Mensen die zichzelf te rijk hebben gerekend. Screw themquote:Op maandag 28 juni 2010 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Feitelijk gebeurt er nu met deze woning wat LXIV voor begin 2011 voorspelt.
De 2e hypotheek is niet meer aftrekbaar dus de verkoper zal echt moeten zakken.
Wat me verbaast is dat ze toch blijven proberen om de hoofdprijs te vangen.
1x per kwartaal komt er een kijker waar je vervolgens niets meer van hoort....
Ach onlangs hoorde ik van een Interim persoontje dat haar boerderij voor 900.000 al een jaar te koop staat, en trots vertelde ze dat het getaxeerd was op 1,2 miljoenquote:Op maandag 28 juni 2010 00:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
cAPSlOCK, ik stopte met lezen...
[..]
Wat is dat? Een poging tot de bouwprijs zo vaak mogelijk over de kop gooien? Bijna 3 miljoen voor een vervallen 360 jaar oud boerderijtje? Slechts 20.000 euro per vierkante meter? Of zou het een typefout van een factor 10 zijn?
Die zit vast op een aflossingsvrije tophypotheek.... brrrrrquote:Op maandag 28 juni 2010 01:01 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ach onlangs hoorde ik van een Interim persoontje dat haar boerderij voor 900.000 al een jaar te koop staat, en trots vertelde ze dat het getaxeerd was op 1,2 miljoen
Teering wat een geld voor zo´n krot ben ik blij dat ik het Noorden woon, zo´n huis kost hier hier minstens 50K minderquote:Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
regels: 1 huis wat het snelst en 1 huis wat het minst snel verkocht gaat worden. mogen niet langer dan een maand te koop staan op moment van posten. liefst posten met onderbouwing!
snelst:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-56876678-elgarlaan-9/
1 gezinswoning, populaire gemeente, 1 van de goedkoopste gezinswoningen en ziet er redelijk uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |