abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83380648
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Heb je daar wat voorbeelden van? Zeker niet in de omgeving Den Haag, maar meer richting Groene Hart?
Nee, meer richting ZHZ. Maar ook in het Groene Hart is het bepaald geen feest inderdaad. Trouwens, in de stad zelf staat ook zat leeg aan peperdure appartementen enzo.
pi_83381464
Ik huur momenteel een koopwoning van wat BB'ers die in 2007 een nieuw huis hebben laten bouwen.
Het huis waar ik nu in zit is een leuke ruime woning, ze noemen het ' geschakeerd' maar het is gewoon een rijtjeshuis imho. Affijn, 15 jaar terug moest het 300.000 gulden kosten. Een lieve duit maar dan heb je wat.

Nu zijn ze met de prijs gezakt van 450.000 euro(!!!) naar 400.000 maar het verkoopt niet erg.
Mijn vermoeden is dat ze de overwaarde hard nodig hebben en daarom niet zakken.
Mocht deze woning in september niet verkocht zijn, gaat het andere hok ook in de verkoop omdat de dubbele lasten niet meer afgetrokken kunnen worden.
Waarschijnlijk zal dat ook niet meer de hoofdprijs opbrengen maar zal het wel verkocht worden.

Aan het eind van het liedje zitten de BB'ers weer terug in hun rijtjeswoning met een dikkere hypotheek dan ze ooit hadden kunnen vermoeden. Het ene moment heb je tonnen overwaarde, het andere moment zit je met een tophypotheek in een huis wat nog steeds in waarde daalt.

En de eigenaar vraagt maar of ik het niet wil kopen
No way, ik heb een ander huurhok gevonden en wacht het lekker af.

[ Bericht 0% gewijzigd door fedsingularity op 27-06-2010 23:58:01 (typo) ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_83381698
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:55 schreef fedsingularity het volgende:

Sommige mensen...

5 jaar geleden sprak je alleen maar jonge mensen die gingen kopen, want "de huizenprijzen gaan alleen nog maar verder omhoog". Maar de jonge mensen van nu die nog geen huis hebben lachen zich een ongeluk, en gaan het ritje naar beneden fijn uitzitten.
pi_83381979
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:55 schreef fedsingularity het volgende:
Ik huur momenteel een koopwoning van wat BB'ers die in 2007 een nieuw huis hebben laten bouwen.
Het huis waar ik nu in zit is een leuke ruime woning, ze noemen het ' geschakeerd' maar het is gewoon een rijtjeshuis imho. Affijn, 15 jaar terug moest het 300.000 gulden kosten. Een lieve duit maar dan heb je wat.

Nu zijn ze met de prijs gezakt van 450.000 euro(!!!) naar 400.000 maar het verkoopt niet erg.
Mijn vermoeden is dat ze de overwaarde hard nodig hebben en daarom niet zakken.
Mocht deze woning in september niet verkocht zijn, gaat het andere hok ook in de verkoop omdat de dubbele lasten niet meer afgetrokken kunnen worden.
Waarschijnlijk zal dat ook niet meer de hoofdprijs opbrengen maar zal het wel verkocht worden.

Aan het eind van het liedje zitten de BB'ers weer terug in hun rijtjeswoning met een dikkere hypotheek dan ze ooit hadden kunnen vermoeden. Het ene moment heb je tonnen overwaarde, het andere moment zit je met een tophypotheek in een huis wat nog steeds in waarde daalt.

een beetje overdreven. de prijzen die je ervoor kan krijgen zijn nog steeds meer dan het bedrag in 2005.
  maandag 28 juni 2010 @ 00:24:32 #230
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83382628
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
snelst:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-56876678-elgarlaan-9/
1 gezinswoning, populaire gemeente, 1 van de goedkoopste gezinswoningen en ziet er redelijk uit.
cAPSlOCK, ik stopte met lezen...
quote:
minst snel:
http://www.funda.nl/koop/(...)g-ketelaarstraat-25/
duur, niet al te veel woonoppervlakte.
Wat is dat? Een poging tot de bouwprijs zo vaak mogelijk over de kop gooien? Bijna 3 miljoen voor een vervallen 360 jaar oud boerderijtje? Slechts 20.000 euro per vierkante meter? Of zou het een typefout van een factor 10 zijn?
censuur :O
  maandag 28 juni 2010 @ 00:25:22 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83382674
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Maar goed geïsoleerde nieuwbouw op een ruime kavel zal altijd weer de juiste prijs vinden
Alle nieuwbouw is goed geisoleerd (eisen van bovenaf).
Daarentegen de juiste prijs en ruime kavels, daar ontbreekt het nog aan. Maar wellicht komt dat nog.
pi_83382706
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

een beetje overdreven. de prijzen die je ervoor kan krijgen zijn nog steeds meer dan het bedrag in 2005.
Dat is waar, maar waarschijnlijk hebben ze de hogere prijs nodig om het 2e huis te betalen.
Anders hadden ze toch kunnen zakken en gaan ze niet dat nieuwe huis op de markt brengen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_83383208
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:26 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Dat is waar, maar waarschijnlijk hebben ze de hogere prijs nodig om het 2e huis te betalen.
Anders hadden ze toch kunnen zakken en gaan ze niet dat nieuwe huis op de markt brengen.
True. In feite staat de markt potdicht; de prijzen zijn te hoog maar verkopers willen / kunnen dat niet inzien.
pi_83383657
Feitelijk gebeurt er nu met deze woning wat LXIV voor begin 2011 voorspelt.
De 2e hypotheek is niet meer aftrekbaar dus de verkoper zal echt moeten zakken.
Wat me verbaast is dat ze toch blijven proberen om de hoofdprijs te vangen.
1x per kwartaal komt er een kijker waar je vervolgens niets meer van hoort....
pi_83383758
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Feitelijk gebeurt er nu met deze woning wat LXIV voor begin 2011 voorspelt.
De 2e hypotheek is niet meer aftrekbaar dus de verkoper zal echt moeten zakken.
Wat me verbaast is dat ze toch blijven proberen om de hoofdprijs te vangen.
1x per kwartaal komt er een kijker waar je vervolgens niets meer van hoort....
Mensen die zichzelf te rijk hebben gerekend. Screw them
pi_83383965
Yep... ze zaten op rozen maar ze wilden nog meer.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:01:56 #237
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83383991
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

cAPSlOCK, ik stopte met lezen...
[..]

Wat is dat? Een poging tot de bouwprijs zo vaak mogelijk over de kop gooien? Bijna 3 miljoen voor een vervallen 360 jaar oud boerderijtje? Slechts 20.000 euro per vierkante meter? Of zou het een typefout van een factor 10 zijn?
Ach onlangs hoorde ik van een Interim persoontje dat haar boerderij voor 900.000 al een jaar te koop staat, en trots vertelde ze dat het getaxeerd was op 1,2 miljoen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83384478
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ach onlangs hoorde ik van een Interim persoontje dat haar boerderij voor 900.000 al een jaar te koop staat, en trots vertelde ze dat het getaxeerd was op 1,2 miljoen
Die zit vast op een aflossingsvrije tophypotheek.... brrrrr
pi_83386550
Hopelijk niet een die hoger is dan 900.000 euro...
  maandag 28 juni 2010 @ 07:55:46 #240
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_83386757
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
regels: 1 huis wat het snelst en 1 huis wat het minst snel verkocht gaat worden. mogen niet langer dan een maand te koop staan op moment van posten. liefst posten met onderbouwing!

snelst:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-56876678-elgarlaan-9/
1 gezinswoning, populaire gemeente, 1 van de goedkoopste gezinswoningen en ziet er redelijk uit.

Teering wat een geld voor zo´n krot ben ik blij dat ik het Noorden woon, zo´n huis kost hier hier minstens 50K minder
  maandag 28 juni 2010 @ 08:57:09 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83387586
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit begrepen dat de kosten van een taxatierapport een percentage van de getaxeerde waarde bedragen... M.a.w. de taxateur krijgt meer geld als-ie zegt dat het huis meer waard is!
pi_83387611
quote:
Op maandag 28 juni 2010 07:55 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

Teering wat een geld voor zo´n krot ben ik blij dat ik het Noorden woon, zo´n huis kost hier hier minstens 50K minder
Ik woon centraal in NL en daar betaal je voor een dergelijk krot een ton minder

De verhalen over mensen die nu toch maar beginnen te verkopen voor een prijs die ze 2 jaar geleden voor onmogelijk hielden druppelen langzaam binnen. Herstel is definitief van de baan
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 28 juni 2010 @ 09:00:46 #243
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83387654
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit begrepen dat de kosten van een taxatierapport een percentage van de getaxeerde waarde bedragen... M.a.w. de taxateur krijgt meer geld als-ie zegt dat het huis meer waard is!
Ik denk dat de logica is dat het meer werk is om een groter pand te bekijken.

In de praktijk gaat het als volgt: Hoeveel heb je nodig? Hmm ja denk dat ik daar wel in kan meegaan.
pi_83387747
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En zij willen daadwerkelijk een huis kopen, niet proberen eigenhandig de markt omlaag te schreeuwen, misschien is daardoor hun (en mijn) perceptie ook wat anders

De markt omlaag schreeuwen? Werkt dat? Mijn perceptie is dat de markt zichzelf jarenlang omhoog geschreeuwd heeft en nu iedereen last van keelpijn heeft. Gelukkig hoor je steeds vaker weer de hymne over de marktwerking op de achtergrond, de universele lofzang over de balans tussen vraag en aanbod voor een eerlijke prijs
I'll sing you a lullaby.
pi_83387778
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:00 schreef caroline88 het volgende:

Ik denk dat de logica is dat het meer werk is om een groter pand te bekijken.

In de praktijk gaat het als volgt: Hoeveel heb je nodig? Hmm ja denk dat ik daar wel in kan meegaan.
De meeste taxateurs roepen maar wat en zijn zeker niet uit op waarheidsvinding. Ze zijn vooral uit op een goed honorarium.
I'll sing you a lullaby.
pi_83388800
quote:
Kamer niet gerust op handhaving kraakverbod

De Tweede Kamer is er niet gerust op dat het kraakverbod ook echt gehandhaafd gaat worden. Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) moet in de Kamer komen uitleggen hoe het zit met verhalen dat het Openbaar Ministerie niet al te veel werk gaat maken van de aanpak van kraken.

Op voorstel van VVD, CDA, en ChristenUnie, die het initiatief namen tot de antikraakwet, besloot de Kamer dinsdag met de minister in debat te gaan. Tegenstanders van de wet vroegen Hirsch Ballin ook in zijn hoedanigheid van minister van Binnenlandse Zaken op te laten treden. Hij zou dan kunnen aangeven of de politie wel tijd heeft om achter krakers aan te gaan.

In navolging op Utrecht en Amsterdam vindt ook de Groningse gemeenteraad dat de politie daar terughoudend moet zijn met uitvoering van de nieuwe antikraakwet. Dat staat in een motie die de gemeenteraad woensdagavond heeft aangenomen.

Volgens de Groningse gemeenteraad heeft het kraken in Nederland tot nu toe ook voordelen gehad en was kraken een stok achter de deur tegen leegstand. Wel zal Groningen zich aan de nieuwe Kraak- en leegstandswet houden die per 1 oktober in werking treedt en waarmee kraken overal en altijd in Nederland verboden en strafbaar is. Maar 'binnen de wet' hoeft de gemeente Groningen geen prioriteit aan de uitvoering te geven.

Volgens de Groningse gemeenteraad moet leegstand van panden vooral op andere wijze tegengaan worden, bijvoorbeeld door anti-kraakwachten. Eerder deze maand gaven Amsterdam en Utrecht al aan beren op de weg te zien als het gaat om handhaven van het kraakverbod. Het optreden tegen kraken zou een groot beslag leggen op de politie. Ook deze steden zien kraken als een probaat middel tegen leegstand.

Bron: NVM
quote:
50.000 veroordeelden ontlopen straf
Tienduizenden veroordeelden lopen vrij rond, terwijl ze hun straf achter de tralies uit zouden moeten zitten. Dat blijkt uit gegevens die RTL Nieuws heeft opgevraagd bij het Openbaar Ministerie.

Onder de ruim 50.000 veroordeelden die hun celstraf nu ontlopen, zitten zeker 18.000 criminelen die een onvoorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd hebben gekregen. 463 daarvan zijn zwaardere criminelen, die nog tien maanden of langer moeten zitten. Een aantal van die zware jongens staat ook op de zogenoemde 'most wanted' lijst van de politie. Onder hen Dino Soerel, een criminele vriend van Willem Holleeder, die bij verstek is veroordeeld tot acht jaar cel en nog altijd spoorloos is.
Tot tien maanden

van de 18.000 veroordeelde criminelen moeten er ongeveer 1600 criminelen een straf uitzitten tussen de drie en tien maanden, ruim 16.000 moeten drie maanden of korter de cel in.
Taakstraffen en boetes

Zo'n 3500 van de veroordeelden zijn mensen die in eerste instantie tot een taakstraf waren veroordeeld, maar vervolgens niet zijn komen opdagen en hun straf alsnog achter de tralies uit moeten zitten. Het grootste deel (ongeveer 29.000) van de veroordeelden bestaat uit mensen die herhaaldelijk een strafboete niet betaald hebben, waarvoor ze nu de bak indraaien.
Gevlucht

Dat het de criminelen lukt om uit handen van de politie te blijven, komt onder meer doordat ze zijn gevlucht nadat ze zijn vrijgelaten uit voorlopige hechtenis in afwachting van de strafzaak. Daar zijn ze nooit komen opdagen, maar ze zijn wel bij verstek veroordeeld. Ook zijn er veroordeelden met een lichtere straf, die zich nooit vrijwillig bij de gevangenispoort hebben gemeld.
Niet traceerbaar

De politie die de veroordeelden thuis moet ophalen, treft ze daar vaak niet aan of heeft onvoldoende capaciteit om ze op te sporen. Bovendien zijn een kleine 20.000 veroordeelden ook écht zoek. Ze zijn 'niet traceerbaar' of zitten in het buitenland, zo blijkt uit onderzoek gedaan in opdracht van Justitie. Minister Hirsch Ballin schrijft daarover in een brief aan de Tweede Kamer.
Speciaal team

Het aantal veroordeelden dat z’n straf ontloopt, is al jaren hoog en vrij 'stabiel', zo rond de 50.000. De afgelopen jaren zijn er maatregelen genomen om misdadigers op te sporen, zoals het instellen van het speciale Team Executie Strafvonnissen (TES), dat achter criminelen aangaat, die nog een straf langer dan drie maanden moeten uitzitten.
Extra capaciteit

De speciale eenheid wist vorig jaar nog 120 criminelen in binnen- en buitenland op te sporen en aan te houden. Eind 2009 kreeg het TES er tijdelijk extra capaciteit bij.
Prestatieafspraken

Demissionair minister van Justitie Hirsch Ballin wil prestatieafspraken maken met de politiekorpsen over het aantal veroordeelden dat ze jaarlijks opsporen. Ook wil hij adressenbestanden koppelen om beter te kunnen achterhalen wat de échte verblijfplaats is van veroordeelden. Verder wil Hirsch Ballin het lastiger maken voor criminelen om voor schorsing van voorlopige hechtenis in aanmerking te komen.
Kom op mensen.... laten we nog meer regels in het leven roepen die we niet kunnen handhaven

Te ziek voor woorden dat wij in een land leven waar wetgevers wetten bedenken die ze toch niet kunnen/willen handhaven. Veel liever zetten we een Gatso in de berm om brave burgers te naaien, die betalen immers toch wel
Zolang er dus geld te halen valt heeft de handhaving 'prioriteit'
Ik voorzie een gouden toekomst voor huiseigenaren die stoppen met het betalen aan de bank en hun eigen huis gaan kraken
I'll sing you a lullaby.
pi_83392408
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:46 schreef xenobinol het volgende:
Ik voorzie een gouden toekomst voor huiseigenaren die stoppen met het betalen aan de bank en hun eigen huis gaan kraken
Geniaal. Ben zeer benieuwd of dit formeel mogelijk is.

Of wat dacht je van huizenruil? Jij kraakt mijn huis, dan kraak ik het jouwe! Kan nog leuke televisie opleveren. Laat de ME maar komen.

Moraal van het verhaal: je bent werkelijk gestoord als je meer dan pak em beet 150 euro per maand betaalt voor woonruimte. Alles is gratis in dit land, zelfs dat.
pi_83392516
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De meeste taxateurs roepen maar wat en zijn zeker niet uit op waarheidsvinding. Ze zijn vooral uit op een goed honorarium.
Taxateurs passen in het rijtje makelaars, notarissen, bankiers, "stylisten". Allemaal tuig dat jarenlang bakken met geld hebben verdiend aan al die zombies die zich gek hebben laten maken door al die woonprogramma's op RTL4.
pi_83392915
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:50 schreef Toppiet het volgende:
In de volgende 30 jaar zul je een huis kunnen kopen tegen 1 of anderhalf maal je jaarsalaris.. ga daar maar van uit..verstrik jezelf niet in een te dure hypotheek.
jij moet een behoorlijk hoog jaarsalaris hebben...
pi_83393306
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:25 schreef Irian.Jaya het volgende:
Jij kraakt mijn huis, dan kraak ik het jouwe! Kan nog leuke televisie opleveren. Laat de ME maar komen.

"In Holland staat een kraakpand"

Houdt het nog even stil, ik doe eerst even een telefoontje naar Endemol
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')