Linkje om te kwijlen?quote:Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef Bankfurt het volgende:
Ik ben even in Duitsland wezen kijken en ik zie daar mooie vrijstaande huizen met veel grond en groen voor Euro 150.000 te koop staan, waar men hier in Nederland wel 750.000 Euro tot 1.000.000 euro voor durft te vragen.
In Duitsland kan je niet zoveel lenen. Daar zijn de banken niet zo gek als in NL.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:41 schreef Bankfurt het volgende:
Ik ben even in Duitsland wezen kijken en ik zie daar mooie vrijstaande huizen met veel grond en groen voor Euro 150.000 te koop staan, waar men hier in Nederland wel 750.000 Euro tot 1.000.000 euro voor durft te vragen.
Waarvoor? Zolang je geen wet overtreedt kan er ook geen vervolging plaatsvinden.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Charlatans moet je aanklagen. Veel succes
Dat de NL huizenmarkt een zeepbel is.quote:
Das stimmt. (in vinex wijken)quote:Op maandag 21 juni 2010 15:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat de NL huizenmarkt een zeepbel is.
Door je goede onderbouwing ben ik overtuigdquote:Op maandag 21 juni 2010 15:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat de NL huizenmarkt een zeepbel is.
Instappen met de kennis dat je veel te veel geld betaald of wachten op betere tijden, eventueel emigreren naar een bananenrepubliek, voor hetzelfde geld koop je daar een (coca)bananenplantage + 5 slavenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Door je goede onderbouwing ben ik overtuigd
En nu we dit weten, wat nu?
Hoe worden die huizen die nu verkocht worden dan gefinanciert?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:12 schreef MikeyMo het volgende:
In Duitsland moet je ook een deel contant aftikken als je een hui skoopt, daar kun je niet het hele bedrag hypothekeren
Magoe, tijd dat hier de prijzen ook eens zakken want zelfs doorzonwoningen doen zo 3 ton naar mate je bij de randstad in de buurt woont. Woningen zijn amper te financieren op 1 salaris
eh 2 salarissen?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe worden die huizen die nu verkocht worden dan gefinanciert?
En wat is het probleem met 2 salarissenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
eh 2 salarissen?
waardoor iedereen die in een scheiding terecht komt in de problemen komt?
Ja, want natuurlijk kan je de situatie in Duitsland één op één kopiëren op die van het dichtbevolkte Nederland..quote:Op maandag 21 juni 2010 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Linkje om te kwijlen?
Wat jij nu zegt blijft me ook zo verbazen: juist de mensen die de torenhoge huizenprijzen hier verdedigen, omdat ze er zelf ingetrapt zijn, zouden zich toch moeten realiseren dat ze voor hetzelfde geld in een gezonde markt zonder beperkende overheid veel meer huis voor hun geld zouden kunnen krijgen!
Ik blijf me meer verbazen over de mensen die de conclusie trekken dat wanneer de gemiddelde huizenprijs daalt, de huizen ook meer bereikbaar worden.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:12 schreef MikeyMo het volgende:
...
Magoe, tijd dat hier de prijzen ook eens zakken want zelfs doorzonwoningen doen zo 3 ton naar mate je bij de randstad in de buurt woont. Woningen zijn amper te financieren op 1 salaris
Pietje Seniel is weer bezig.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Instappen met de kennis dat je veel te veel geld betaald of wachten op betere tijden, eventueel emigreren naar een bananenrepubliek, voor hetzelfde geld koop je daar een (coca)bananenplantage + 5 slaven
je huis verkopen?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat is het probleem met 2 salarissen
Daar is een hele makkelijke oplossing voor
Nee, veel makkelijkerquote:
Ik denk bijna altijd met 2 riante salarissenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe worden die huizen die nu verkocht worden dan gefinanciert?
Ach de meeste BB'ers hebben een afbetaald huis wat nu 5 keer meer waard is.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk bijna altijd met 2 riante salarissen![]()
Voor een gezin met een modaal inkomen is een koopwoning totaal onbereikbaar, zelfs voor een gezin met twee modale inkomens zijn de meeste koopwoningen nog te duur. Vandaar dat de markt ingestort is, iedereen die kon kopen heeft dat reeds gedaan, de rest (stelletje sloebers) kan het niet meer betalen. Jammer voor de bankmannetjes en de BB'ers die nu niet meer kunnen cashen
Nu moet je het zeggen ook. Ik ben er ook beniewd naar.quote:
Niet gaan scheidenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Nu moet je het zeggen ook. Ik ben er ook beniewd naar.
Kan ik advies uitbrengen aan de gescheiden ouders van een maat van me.
Hadden ze maar niet moeten trouwenquote:
Ik zeg tegen alle potentiele kopers: "niet kopen"quote:
Als die dingen nu eenmaal gebeuren moet je EN niet trouwen EN geen huis samen kopenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg tegen alle potentiele kopers: "niet kopen"
En tegen kopers die in de shit komen: "vette pech, had je maar niet moeten kopen"
Ik ben het met je eens dat mensen niet zo snel moeten scheiden, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal
Klopt er is een stabilisatie en de topic kan beter heten. 'Ben je mislukt in het leven kanker hier op de huizenbezitter met HRA'quote:Op maandag 21 juni 2010 16:38 schreef Terrorizer het volgende:
Nou, dan kan er ook een einde komen aan deze topic reeks.. alles is opgelost.
Dan begrijp je waarom ik niet getrouwd ben en geen huis gekocht hebquote:Op maandag 21 juni 2010 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als die dingen nu eenmaal gebeuren moet je EN niet trouwen EN geen huis samen kopen
Probleem opgelost
Waarom?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:44 schreef Terrorizer het volgende:
Of
"ik schijt in mijn broek met mijn tophypotheek"
Hoeveel % doet er niet toe, wat er wel toe doet is hoe de 'starter' zich moet laten financieren. Ik vermoed dat het overgrote deel daarvan een tophypotheek heeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom?
Hoeveel % van de huizenbezitter heeft precies een tophypotheek?
Veel mensen die nu huren of nog bij hun ouders wonenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie heeft het over niet kopen?
Gelukkig worden die mensen die teveel verdienen voor een sociale huurwoning hun huis uitgejaagdquote:Op maandag 21 juni 2010 16:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Veel mensen die nu huren of nog bij hun ouders wonen
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat is het probleem met 2 salarissen
Daar is een hele makkelijke oplossing voor
Niet scheidenquote:
Geen link, zelf wezen kijken in het gebied Hessen-Beieren; geen ex-DDR; echte mooie huizen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Linkje om te kwijlen?
Wat jij nu zegt blijft me ook zo verbazen: juist de mensen die de torenhoge huizenprijzen hier verdedigen, omdat ze er zelf ingetrapt zijn, zouden zich toch moeten realiseren dat ze voor hetzelfde geld in een gezonde markt zonder beperkende overheid veel meer huis voor hun geld zouden kunnen krijgen!
Veel succes met het vinden van een baan en het versieren van een vriendin in de kroegquote:Op maandag 21 juni 2010 17:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Geen link, zelf wezen kijken in het gebied Hessen-Beieren; geen ex-DDR; echte mooie huizen.
en het kan idd nog vreemder: In de ex-DDR koop je voor 100.000 euro een hele woonwijk;
In Nederland krijg je een hypotheek van 200.000 euro voor een kippenhok van 5 bij 5 meter.
?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Veel succes met het vinden van een baan en het versieren van een vriendin in de kroeg
Als je door een nieuwbouwwijk fietst, kan je precies de echtscheidingen tellen aan de bordjes "te koop"quote:Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat mensen niet zo snel moeten scheiden, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal
Das wel een oplossing hoor. Trouwen is nu eenmaal niet te rijmen met scheidenquote:
En U punt is?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Geen trouwen zonder bouwen
Geen bouwen zonder hypotheek.
Ja mooi hè... al die 'gelukkige' jeugdliefdes die het niet redden. Trouw en koop niet voor je 40stequote:Op maandag 21 juni 2010 17:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je door een nieuwbouwwijk fietst, kan je precies de echtscheidingen tellen aan de bordjes "te koop"
Sparen en als alternatief ergens een stukje land claimen door er een vlaggetje op te zetten en je eigen bakstenen bakkenquote:
Je kan ook van elkaar scheiden zonder te trouwen, waarom trouwen mensen tegenwoordig nog, vast en zeker jeugdige onbezonnenheidquote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef yvonne het volgende:
DiegoArmandoMaradona het is weer tijd, week
Dan heet het toch meer uit elkaar gaan ofzo..quote:Op maandag 21 juni 2010 19:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je kan ook van elkaar scheiden zonder te trouwen, waarom trouwen mensen tegenwoordig nog, vast en zeker jeugdige onbezonnenheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Terrorizer op 21-06-2010 20:33:06 ]
Hoe scherp!quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Jij zegt 'klopt niet', ik noem het herstel, die nummers kunnen niet eeuwig omhoog blijven gaan
Hier een linkje naar een post op FOK! Helaas kan ik de orginele pagina niet meer bereiken.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Linkje om te kwijlen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |