Één jaartje??? Ben jij mal?!quote:Op maandag 28 juni 2010 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Om nog even een samenvatting te geven voor de nieuwe topiclezers; nog even een jaartje wachten met een huis kopen
Helaas, zo simpel is het echt niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:16 schreef Zwolsboy het volgende:
huizenhandel![]()
een huis is om erin te wonen.
50% prijsdaling maak toch niet zo druk dat andere huis wat je wilt kopen is dan ook goedkoper alleen jij hebt dan een hogere hypotheek ivm bestaande woningals je dat toen kon betalen hoef je toch niet zo druk maken als je hondenhok straks niks meer waard is.
Deze beredenatie ken ik... hij slaat alleeen om zoveel redenen nergens op helaas.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:16 schreef Zwolsboy het volgende:
huizenhandel![]()
een huis is om erin te wonen.
50% prijsdaling maak toch niet zo druk dat andere huis wat je wilt kopen is dan ook goedkoper alleen jij hebt dan een hogere hypotheek ivm bestaande woningals je dat toen kon betalen hoef je toch niet zo druk maken als je hondenhok straks niks meer waard is.
Klopt. Een stapel bankbiljetten voelt heel anders aan dan een getalletje op een website op je monitor...quote:Op maandag 28 juni 2010 19:12 schreef inXs het volgende:
[..]
En vooral het feit dat je nooit daadwerkelijk voelt en ervaart hoeveel geld je nu werkelijk uitgeeft speelt ook wel mee.
Aflossen dus! Het zou ook redelijk vreemd zijn dat iemand die 2 ton meer schuld heeft dan z'n onderpand waard is, een GROTER huis gaat kopen! Iets met boven de stand wonen en zo...quote:Op maandag 28 juni 2010 22:23 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
[quote]Stel jij hebt een huis, waarde 4 ton met een aflossingsvrije hypotheek van 4 ton. Als dat huis halveert in waarde, dan krijg jij nooit meer een nieuwe hypotheek bij de bank op een ander huis. Zelfs al zou je het makkelijk kunnen betalen. Je staat dan namelijk 2 ton "onder water" en de bank wil dan eerst gewoon 2 ton cash zien, voordat jij überhaupt in aanmerking zou komen voor een nieuwe hypotheek op een ander huis.
Ach aflossingsvrije hyptheken zijn gewoon te dom voor woorden.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:23 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Helaas, zo simpel is het echt niet.
Stel jij hebt een huis, waarde 4 ton met een aflossingsvrije hypotheek van 4 ton. Als dat huis halveert in waarde, dan krijg jij nooit meer een nieuwe hypotheek bij de bank op een ander huis. Zelfs al zou je het makkelijk kunnen betalen. Je staat dan namelijk 2 ton "onder water" en de bank wil dan eerst gewoon 2 ton cash zien, voordat jij überhaupt in aanmerking zou komen voor een nieuwe hypotheek op een ander huis.
Mijn opa bezat vroeger meerder huizen, zijn eerste huis koste 60 jaar geleden ongeveer Fl. 4000,- Dat zelfde huis moet nu 400k opbrengen, dat betekend dat in 60 jaar tijd het huis 220x in waarde is gestegen. Dat betekend een waardestijging van 9% per jaar gedurende de hele 60 jaarquote:Op maandag 28 juni 2010 23:06 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ach aflossingsvrije hyptheken zijn gewoon te dom voor woorden.
Huizen zijn extreem duur in grootmoeders tijd waren ze echt zo goedkoop mn opa heeft destijds 2 huizen op t zelfde moment verkocht en 8 jaar later verkocht voor 15.000 piek meer.
Na inflatiecorrectie is het huis in die 60 jaar zo'n 6 keer zo duur geworden. Met als kanttekening dat het CBS "woonlasten" slechts voor een paar procent in het inflatiecijfer stopt, terwijl de lasten een veel groter deel van het inkomen uitmaken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn opa bezat vroeger meerder huizen, zijn eerste huis koste 60 jaar geleden ongeveer Fl. 4000,- Dat zelfde huis moet nu 400k opbrengen, dat betekend dat in 60 jaar tijd het huis 220x in waarde is gestegen. Dat betekend een waardestijging van 9% per jaar gedurende de hele 60 jaar![]()
Hey DAM is weer terugquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou er nog een deel 62 komen?
Ik denk niet dat salrissen zullen stijgen. De kans is veel groter dath uizen minder waard worden. Ik voorspel een gemiddelde huizenprijs van 100.000 euro in de volgende 30 jaar, en 50.000 euro als hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. 50k is ongeveer een jaarsalaris van bruto 4000quote:Op maandag 28 juni 2010 11:37 schreef Emu het volgende:
[..]
jij moet een behoorlijk hoog jaarsalaris hebben...![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is nog niet eens de gemiddelde huizenprijs in Duitsland, waar de prijzen toch echt wel op een goed niveau liggen. En een jaarsalaris van 4000? Bedoel je 40000? Met 40000 kan je overigens wel 150000 dragen. (meer lenen met 40000 kan uiteraard ook, maar of het slim is, is een 2e)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:33 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Ik denk niet dat salrissen zullen stijgen. De kans is veel groter dath uizen minder waard worden. Ik voorspel een gemiddelde huizenprijs van 100.000 euro in de volgende 30 jaar, en 50.000 euro als hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. 50k is ongeveer een jaarsalaris van bruto 4000
Yeah! Ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:33 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Ik denk niet dat salrissen zullen stijgen. De kans is veel groter dath uizen minder waard worden. Ik voorspel een gemiddelde huizenprijs van 100.000 euro in de volgende 30 jaar, en 50.000 euro als hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. 50k is ongeveer een jaarsalaris van bruto 4000
sorry ik bedoelde 4000 per maand.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yeah! Ik hoop dat je gelijk krijgt(maar ik denk het niet)
De grootste crash ooit was ongeveer 40% in waardedaling een paar decennia terug. Dat zou wellicht weer kunnen gebeuren, dus dan zit je rond een gemiddelde woningprijs van 150,000 euro. Ik zou het wel prettig vinden, tenzij mijn koop natuurlijk door gaat dit jaar![]()
Anyway, de woning die ik wil kopen is ook maar 1 keer mijn jaarsalaris, dus op dat punt ben ik vrij voorzichtig!
Dus of je verdient ruim een ton per jaarquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yeah! Ik hoop dat je gelijk krijgt(maar ik denk het niet)
De grootste crash ooit was ongeveer 40% in waardedaling een paar decennia terug. Dat zou wellicht weer kunnen gebeuren, dus dan zit je rond een gemiddelde woningprijs van 150,000 euro. Ik zou het wel prettig vinden, tenzij mijn koop natuurlijk door gaat dit jaar![]()
Anyway, de woning die ik wil kopen is ook maar 1 keer mijn jaarsalaris, dus op dat punt ben ik vrij voorzichtig!
Een van beide inderdaad. Maar doet er verder niet toe. Volgens mij is de stelregel ongeveer dat een gezin een woning zou kunnen kopen van 3x zijn jaar-inkomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:39 schreef inXs het volgende:
[..]
Dus of je verdient ruim een ton per jaarOf je woning is ernstig goedkoop
Een koopje zou daar te vinden moeten zijn. Maar om een huis leeg te laten staan, hmm, misschien niet zo'n daverend plan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
38 jaar oude flatjes van 195.000 dollar die nog maar 15.000 dollar waard zijn. Lijkt me een heel schappelijk prijsje, gezien de leeftijd! Zou d'r bijna eentje kopen, altijd leuk voor op vakantie
Het verbaasd me dat er zo weinig investeerders op een factor 13 (!!) waardedaling duiken! Je zou toch verwachten dat dat wel weer omhoog gaat... Of is 15.000 dollar de prijs die de markt wil betalen, terwijl de huidige eigenaar ze er niet voor wegdoet?
quote:di 29 jun 2010, 12:32 | 2 reacties
'Nederlander woont liefst in dorpse omgeving'
DEN HAAG - Terwijl de gemiddelde Nederlander het liefst in een dorpse omgeving woont, liggen de bouwambities van de overheid vooral in de grote steden.
quote:Het verschil tussen ambities van de overheid en woonwens van de burger is niet eerder zo groot geweest als nu, aldus de branchevereniging. „
overdreven .. 50k dollar is 40k euro. Daar koop je net een fatsoenlijke auto voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:58 schreef rubje het volgende:
ziten er hier ook van die Amerika kenners.
Ik las dat je nu voor 50.000 dollar of minder al een villa kunt kopen in bepaalde delen vd USA met zwembad.
allemaal resten vd falende economie daar. Iemand met meer info?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:31 schreef Sokz het volgende:
[..]
overdreven .. 50k dollar is 40k euro. Daar koop je net een fatsoenlijke auto voor.
Lijkt me een goede investering, tweedehands auto kopen, een beetje investeren in inbraakbeveiliging, en dan denk ik dat ik er het geld wel uit krijg (als ik een baan heb daar natuurlijk).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:49 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Ow jij bent ook zo een die 2,5 ton ook geen geld vind voor een rijtjes kort uit de jaren 60..
Btw tijdje geleden een docu gezien over de huizencrisis in US, in Detroit kon je een megavilla plus dikke lap grond voor een ton kopen. Waar hij eerder paar miljoen waard was. Hij staat wel in een buurt die helemaal dicht getimmerd staat en het stikt van de daklozen en verslaafden..
Zelfs als je het huis kan kopen, mag je er als Nederlander nog niet wonen...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:58 schreef rubje het volgende:
ziten er hier ook van die Amerika kenners.
Ik las dat je nu voor 50.000 dollar of minder al een villa kunt kopen in bepaalde delen vd USA met zwembad.
allemaal resten vd falende economie daar. Iemand met meer info?
Als je een baan en dus een green card hebt wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je het huis kan kopen, mag je er als Nederlander nog niet wonen...
Of zonder green card. Gewoon af en toe even over de grens hopsen en met een nieuw toeristenvisum weer terug.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als je een baan en dus een green card hebt wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |