abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 12:21:56 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
  maandag 21 juni 2010 @ 12:22:29 #2
53267 TC03
pi_83093039
http://www.vi.nl/WK-Nieuw(...)-nog-niet-gebeld.htm

Jongens, voelen jullie de bui al hangen?
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 21 juni 2010 @ 12:22:42 #3
271758 papiertje
Altijd nuttig!
pi_83093052
Feijenoord
pi_83093437
Hier moet ik gepost hebben
pi_83093723
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:22 schreef TC03 het volgende:

helaas wel
pi_83093925
quote:

Geen geld voor
pi_83094775
quote:

Alsof ie naar Feyenoord wil als ie bij Ajax meer verdient en bij kan tekenen.
Mag van mij komen, prima speler.
-
pi_83108567
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:16 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Alsof ie naar Feyenoord wil als ie bij Ajax meer verdient en bij kan tekenen.
Mag van mij komen, prima speler.
Hele beperkte voetballer, zal toch niet waar zijn dat hij de volledige (klassieke) top 3 achter zijn naam krijgt?
Hij moet het hebben van 1 of 2 momenten in een seizoen...
BFF met GGMM
pi_83108638
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:05 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hele beperkte voetballer, zal toch niet waar zijn dat hij de volledige (klassieke) top 3 achter zijn naam krijgt?
Hij moet het hebben van 1 of 2 momenten in een seizoen...
Beperkt? Extreem snel, een redelijk inzicht en kan goed afronden. Vond hem dit seizoen bij Ajax zeker wel goed spelen, en op het WK nu ook.
-
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:56:37 #10
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_83170127
quote:
Wattamaleo van Feyenoord naar Excelsior
22 juni 2010

Excelsior heeft Kevin Wattamaleo definitief overgenomen van Feyenoord. De 20-jarige Rotterdammer speelde het afgelopen seizoen al op huurbasis in Kralingen.

Wattamaleo, die twee jaar geleden zijn debuut maakte in het eerste elftal van Feyenoord, ondertekende een contract voor twee jaar bij Excelsior, dat in het nieuwe voetbalseizoen weer uitkomt in de eredivisie.
pi_83171197
Kan me er weinig druk over maken momenteel.
-
pi_83174700
Rommedahl is een bruikbare speler hoor, hebben we tenminste iemand die ook echt op de vleugels hoort

Ik dacht trouwens, een heeeeele tijd geleden, gelezen te hebben dat er rondom het WK een film uit zou komen "over" Feyenoord. Klein Afrikaans jongetje, droom van een voetbalcarriere, wat er daarna gebeurt is niet verrassend natuurlijk Dat is uiteindelijk niet doorgegaan ofzo?
Feyenoord Rotterdam
pi_83189437
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:10 schreef MB23 het volgende:
Rommedahl is een bruikbare speler hoor, hebben we tenminste iemand die ook echt op de vleugels hoort

Ik dacht trouwens, een heeeeele tijd geleden, gelezen te hebben dat er rondom het WK een film uit zou komen "over" Feyenoord. Klein Afrikaans jongetje, droom van een voetbalcarriere, wat er daarna gebeurt is niet verrassend natuurlijk Dat is uiteindelijk niet doorgegaan ofzo?
Een speelfilm?
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:17:11 #14
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83190036
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:14 schreef Ritmo het volgende:
Kan me er weinig druk over maken momenteel.
Alsof ons dat boeit. Ik word je gedrag een beetje zat!
pi_83191010
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:17 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Alsof ons dat boeit. Ik word je gedrag een beetje zat!
-
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:02:49 #16
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83191877
Lief doen hier. Dan ga ik weer naar WK, toedels.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:06:21 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:53:41 #18
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_83207780
quote:
KNVB erkent Feyenoord Academy

Feyenoord en Excelsior voegen de jeugdopleidingen met ingang van komend seizoen samen tot één regionale jeugdopleiding, onder de naam Feyenoord Academy. Elftallen van de opleiding zullen onder de naam Feyenoord/Excelsior gaan spelen. Afgelopen seizoen gebeurde dat ook al bij de beloften. De KNVB heeft de Feyenoord Academy erkend als Regionale Jeugdopleiding.

De Feyenoord Academy kreeg onlangs de Rinus Michels Award, voor beste jeugdopleiding van Nederland. Het samenvoegen van opleidingen van verschillende clubs is een ontwikkeling die in Nederland al langer aan de gang is. FC Twente en Heracles waren in 2003 de eerste clubs die hun opleidingen samenvoegden, Vitesse/AGOVV Apeldoorn, AZ/Telstar, Heerenveen/Emmen en FC Groningen/Veendam hebben dat voorbeeld inmiddels gevolgd.

De Feyenoord Academy blijft gevestigd op Varkenoord. De beloften zullen net als dit seizoen de wedstrijden op Woudestein spelen. Alle elftallen van de Feyenoord Academy zullen onder de naam Feyenoord/Excelsior deelnemen aan de competitie en zullen spelen in Feyenoord-tenue. Excelsior behoudt de jeugdelftallen van haar amateurtak, zoals ook de jeugdopleiding van Sportclub Feyenoord blijft voortbestaan.
quote:
Wijnaldum en De Vrij al begonnen

De jeugdinternationals Stefan de Vrij en Georginio Wijnaldum zijn woensdag individueel begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De eerste training van Feyenoord onder leiding van Mario Been staat zondag op het programma, maar de twee zijn herstellende van lichte blessures. Wijnaldum raakte bij Jong Oranje geblesseerd aan zijn enkel en heeft op zijn vakantieadres in Suriname niets kunnen doen. Stefan de Vrij werd onlangs geopereerd aan zijn meniscus. De twee werkten op Varkenoord aan de conditie om zondag fit te zijn. Eerder liet Dani Fernandez zich al zien op het trainingscomplex van Feyenoord.
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:01:34 #19
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_83208282
quote:
Nieuwe Kuip Rotterdam moet groen worden

Het nieuwe stadion van Feyenoord in Rotterdam moet groen worden, dat wil zeggen duurzaam. De directie van het stadion heeft daarom energieconcern Eneco opdracht gegeven onderzoek te doen naar de mogelijkheden. Er wordt onder meer gedacht aan het gebruik van Maaswater. ,,Een van de interessante aspecten aan het nieuw te ontwikkelen gebied is dat vrijgekomen warmte of koude van de ene plek kan worden gebruikt op andere plaatsen binnen het Stadionpark'', stelt het Rotterdamse bedrijf Eneco. Zo wordt onder meer onderzocht of de warmte die vrijkomt bij de koeling van de mogelijk nieuw te bouwen ijsbaan in het stadion of elders op het terrein gebruikt kan worden. De resultaten van de studie naar verduurzaming van het nieuwe stadion worden over enkele maanden verwacht.

Eneco zegt al ervaring te hebben met dergelijke studies voor allerlei andere organisaties en bedrijven. Ook uit bezoeken aan diverse stadions die zijn gebouwd en verbouwd heeft het bedrijf al veel inzicht verkregen hoe dergelijke voetbaltempels en omliggende gebieden duurzaam opgezet kunnen worden. De stadiondirectie presenteerde vorig jaar september de plannen voor een nieuw stadion aan de gemeente. De gemeenteraad gaf vervolgens aan dat het gebied rondom de nieuwe Kuip duurzaam opgezet moet worden.
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:53:14 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_83243716
quote:
De Guzman wacht nog op club en houdt conditie op peil bij Feyenoord

De Guzman wacht nog op club en houdt conditie op peil bij Feyenoord
Donderdag, 24 juni 2010 om 14:11 | Live wedden op alle 65 WK wedstrijden

Het contract van Jonathan De Guzman loopt bijna ten einde, maar de middenvelder is er nog niet in geslaagd een andere club te vinden. Daarom werkte hij donderdag gewoon de training af bij Feyenoord, melden de Rotterdammers op de officiële clubwebsite. De Guzman is niet bereid zijn verblijf te verlengen, maar wacht nog altijd op een nieuwe uitdaging.
/

Feyenoord’s eerste training staat pas gepland voor zondag, maar de afgelopen dagen werkten Kelvin Leerdam en Dani Fernández alvast aan hun conditie. Het defensieve duo kampte vorig seizoen met blessures, en wil tijdig fit worden voor het nieuwe seizoen. Op trainingscomplex Varkenoord voegden ook Stefan de Vrij en Georginio Wijnaldum zich bij de trainingssessie.

Tijdens de training werd volgens Feyenoord donderdag ook een nieuw computersysteem getest, waarmee real time de fysieke staat van de spelers gevolgd kon worden. Hiervoor droegen alle spelers een speciale ontvanger die bijvoorbeeld de hartslag meet en automatisch verbinding maakt met een laptop, waarop vervolgens allerlei gegevens te zien zijn.

“Zo kunnen we bijvoorbeeld direct de gevolgen zien van de inspanningen die spelers leveren en bekijken of iemand in het rood loopt”, legt fysieke trainer Toine van de Goolberg uit. “Tot en met afgelopen seizoen konden we die gegevens pas na de training uitlezen, maar nu kunnen we er tijdens de training al op inspelen. De clou daarvan is dat je spelers niet te veel, maar ook niet te weinig laat doen en dat ze daarbij heel gelaten worden.”
Ik ben inmiddels overleden
pi_83243782
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:53 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Wat een stel mongolen ook bij Feyenoord.
Guzman, oprotten met die tiefushond.
-
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:14:34 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_83247351
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Guzman, oprotten met die tiefushond.
Hij staat officieel nog t/m 30 juni onder contract bij jullie
Ik ben inmiddels overleden
pi_83247491
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:14 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Hij staat officieel nog t/m 30 juni onder contract bij jullie
Jammer... Had van mij direct al op mogen tiefen.
-
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:09:00 #24
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83250068
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Guttegut, wat een reactie weer.
Elite
Tegen TTIP
pi_83253080
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:09 schreef Happel het volgende:

[..]

Guttegut, wat een reactie weer.
Ze laten altijd zo over zich heen lopen daar lijkt het.. Net als met het makkelijk akkoord gaan met die dubbele bekerfinale toen.

De Guzman had een trap onder z'n hol mogen krijgen, wat moet dat joch nog bij ons?
-
pi_83256653
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ze laten altijd zo over zich heen lopen daar lijkt het.. Net als met het makkelijk akkoord gaan met die dubbele bekerfinale toen.

De Guzman had een trap onder z'n hol mogen krijgen, wat moet dat joch nog bij ons?
Hij staat nog onder contract he, denk dat hij er nog best een probleem van kan maken als ze nu tegen hem zeggen dat hij niet meer mag komen trainen.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:48:49 #27
53267 TC03
pi_83257170
quote:

[..]

Johan Derksen zou zeggen: zo zit de wereld niet in elkaar. Feyenoord laat helemaal niet makkelijk over zich heen lopen. Omdat jij irrationele haat koestert jegens De Guzman wil dat niet zeggen dat Feyenoord dat ook doet. Zij hebben nog gewoon een zakelijke relatie, en de persoonlijke relaties tussen Been en de groep lijkt ook niet verstoord. Waarom dan kinderachtig doen en hem niet mee laten trainen?
pi_83257218
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Johan Derksen zou zeggen: zo zit de wereld niet in elkaar. Feyenoord laat helemaal niet makkelijk over zich heen lopen. Omdat jij irrationele haat koestert jegens De Guzman wil dat niet zeggen dat Feyenoord dat ook doet. Zij hebben nog gewoon een zakelijke relatie, en de persoonlijke relaties tussen Been en de groep lijkt ook niet verstoord. Waarom dan kinderachtig doen en hem niet mee laten trainen?
Zakelijk gezien heeft Feyenoord er geen voordeel meer bij, trap maar naar Excelsior of Jong Feyenoord.

Iemand die zo z'n voeten afveegt met een club die zoveel voor hem gedaan heeft hoeft niet netjes meer behandeld te worden.
-
pi_83257226
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:35 schreef MB23 het volgende:

[..]

Hij staat nog onder contract he, denk dat hij er nog best een probleem van kan maken als ze nu tegen hem zeggen dat hij niet meer mag komen trainen.
Kan ie niet naar Excelsior of Jong Feyenoord ofzo?
-
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:55:17 #30
63192 ursel
pi_83257455
quote:

[..]

Kunnen we dat niet een keertje met jou doen??
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:05:17 #31
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_83257833
De Guzman is gewoon een egoistische klootzak.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_83269893
Mooi dat tie nog geen club heeft, die jongen lijdt aan zelfoverschatting.

Zondag alweer de eerste training trouwens.

Leeft nog niet echt, komt ook omdat er geen spectaculair transfer-nieuws valt te melden deze zomer (en de komende zomers bij Feyenoord ), dat was afgelopen zomers wel anders, met alle hooggespannen verwachtingen van dien.

Al moet ik zeggen dat het ook niet helpt om weer een moeilijk, wisselvallig jaar tegemoet te zien. Zou het een hele prestatie vinden van Mario Been als hij Feyenoord bij de eerste vijf weet te houden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_83269922
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:55 schreef ursel het volgende:

[..]

Kunnen we dat niet een keertje met jou doen??
Want? Omdat ik de enige ben die kritisch durft te zijn hier? (Samen met Sinnie).

Zolang we geen kampioen worden valt er altijd genoeg te zeiken.
-
pi_83270095
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Want? Omdat ik de enige ben die kritisch durft te zijn hier? (Samen met Sinnie).

Zolang we geen kampioen worden valt er altijd genoeg te zeiken.
Het doet mij inderdaad ook pijn om Feyenoord (structureel) steeds verder te zien afglijden. We hebben al tig overgangsjaren gehad, en ieder jaar zijn er wel legitieme redenen aan te voeren waarom we nog een jaar geduld moeten opbrengen, inmiddels al een aantal jaren geduld moeten opbrengen.

Het is logisch en tevens het aller-belangrijkste om eerst het voortbestaan van de club te waarborgen door de schulden voor eens en voor altijd fatsoenlijk weg te werken, en geen onverantwoorde uitgaven meer te doen, maar het moet naar mijn mening een wisselwerking zijn, besparingen moeten samengaan met verantwoorde aankopen waardoor je blijft aanhaken bij de top in de Eredivisie zodat je gegarandeerd blijft van bepaalde inkomsten en een bepaalde status blijft houden. Anders zak je ver weg, en kom je ook in een negatieve spiraal.

Dan ben je over 10 jaar schuldenvrij maar wel structureel middenmoter. Als dat de enige mogelijkheid is dan ben ik er niet minder supporter om, maar ik zou toch nog graag blijven hopen op betere tijden.

Gelukkig is Feyenoord gezegend met een superlichting qua jeugd en kan het daarmee hopelijk een mooi team opbouwen of er flink aan verdienen, maar ik ben bang dat het tegenwoordig onmogelijk is om echt een team voor meerdere jaren achter elkaar op te bouwen. Als een jong talent tegenwoordig fatsoenlijk een bal over 10 meter kan passen staan de grote clubs al in de rij.

Zodra bepaalde jeugdige spelers bij Feyenoord dus structureel van meerwaarde blijken te zijn zal het niet lang duren voordat zij ook weer in het buitenland spelen, en kan Feyenoord weer van voor af aan beginnen met opbouwen (met wellicht wat meer centjes). Maar zo blijft het dan wel dweilen met de kraan open.

Maar we zullen zien waar het schip strandt, wellicht is de selectie van Feyenoord deze jaargang beter dan ik ervan verwacht, en als Fc Twente en Az kampioen kunnen worden, waarom wij dan niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:45:19 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83270182
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zakelijk gezien heeft Feyenoord er geen voordeel meer bij, trap maar naar Excelsior of Jong Feyenoord.

Iemand die zo z'n voeten afveegt met een club die zoveel voor hem gedaan heeft hoeft niet netjes meer behandeld te worden.
De Guzman is gewoon een werknemer van Feyenoord tot 31 juni.
2000 light years from home
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:17:04 #36
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83271492
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:05 schreef PIETR het volgende:
De Guzman is gewoon een egoistische klootzak.
Klopt, maarja hij is nog even werknemer. Dus moeten we hem netjes behandelen.

Wel zou ik als bestuur hem melden dat hij geen contract krijgt mocht die niks anders vinden. Krediet is verspeeld!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:41:30 #37
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83271649
Hij schijnt naar topclub Getafe te kunnen. Daar was hij volgens mij al ver mee.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:58:59 #38
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83271826
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 07:41 schreef Happel het volgende:
dan direct op de trein zetten
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:09:14 #39
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_83271961
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

De Guzman is gewoon een werknemer van Feyenoord tot 31 juni.
Ik hoop tot en met 30 juni, en niet tot 31 juni.
pi_83273287
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 07:41 schreef Happel het volgende:
gaat ie daar toch lekker trainen ..
wat een grafbak..
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:17:59 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83274967
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:09 schreef SlamD het volgende:

[..]

Ik hoop tot en met 30 juni, en niet tot 31 juni.
Goed punt .
pi_83280196
Tomasson heeft weer een spierscheuring opgelopen.
pi_83280354
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het doet mij inderdaad ook pijn om Feyenoord (structureel) steeds verder te zien afglijden. We hebben al tig overgangsjaren gehad, en ieder jaar zijn er wel legitieme redenen aan te voeren waarom we nog een jaar geduld moeten opbrengen, inmiddels al een aantal jaren geduld moeten opbrengen.

Het is logisch en tevens het aller-belangrijkste om eerst het voortbestaan van de club te waarborgen door de schulden voor eens en voor altijd fatsoenlijk weg te werken, en geen onverantwoorde uitgaven meer te doen, maar het moet naar mijn mening een wisselwerking zijn, besparingen moeten samengaan met verantwoorde aankopen waardoor je blijft aanhaken bij de top in de Eredivisie zodat je gegarandeerd blijft van bepaalde inkomsten en een bepaalde status blijft houden. Anders zak je ver weg, en kom je ook in een negatieve spiraal.

Dan ben je over 10 jaar schuldenvrij maar wel structureel middenmoter. Als dat de enige mogelijkheid is dan ben ik er niet minder supporter om, maar ik zou toch nog graag blijven hopen op betere tijden.

Gelukkig is Feyenoord gezegend met een superlichting qua jeugd en kan het daarmee hopelijk een mooi team opbouwen of er flink aan verdienen, maar ik ben bang dat het tegenwoordig onmogelijk is om echt een team voor meerdere jaren achter elkaar op te bouwen. Als een jong talent tegenwoordig fatsoenlijk een bal over 10 meter kan passen staan de grote clubs al in de rij.

Zodra bepaalde jeugdige spelers bij Feyenoord dus structureel van meerwaarde blijken te zijn zal het niet lang duren voordat zij ook weer in het buitenland spelen, en kan Feyenoord weer van voor af aan beginnen met opbouwen (met wellicht wat meer centjes). Maar zo blijft het dan wel dweilen met de kraan open.

Maar we zullen zien waar het schip strandt, wellicht is de selectie van Feyenoord deze jaargang beter dan ik ervan verwacht, en als Fc Twente en Az kampioen kunnen worden, waarom wij dan niet.
Hiermee ben ik het met je eens. Maar ik ben nog niet tevreden over de leiding van de club. Ze maken geen grote fouten (meer) maar echt briljante ideeen komen er ook niet uit.
-
pi_83280860
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Tomasson heeft weer een spierscheuring opgelopen.
Die moet na dit seizoen gewoon kappen hoor...
quote:
Tomasson loopt spierscheuring op
- door Erwin (Peterselieman) op 25-06-2010 @ 11:49

Jon Dahl Tomasson heeft gisteren in het met 3-1 verloren WK-duel tegen Japan op curieuze wijze een blessure opgelopen. De Deen mocht een penalty nemen om zijn land terug in de wedstrijd te brengen, maar schoot tegen de keeper op. In tweede instantie tekende hij wel de 2-1 aan.

"Op het moment dat ik schoot, scheurde ik mijn bovenbeenspier. En ik kan je verzekeren dat het heel lastig scoren is met zo'n blessure," zei een teleurgestelde Tomasson die door zijn kwetsuur voorlopig nog niet bij Feyenoord aan de slag kan.

De Deen wil na het WK gewoon international van zijn land blijven. "Dit was mijn laatste WK. Misschien kan ik nog een EK meemaken. Maar dat moet ik eens goed overdenken, want je moet wel realistisch blijven," zei de spits die tegen Japan een bittere pil te verwerken kreeg. "We hadden hier de verwachting om deze groep te kunnen overleven, al waren het allemaal tegenstanders waar je ook van kunt verliezen. Na de 1-0 liepen wij achter de feiten aan en toen het na een halfuur 2-0 werd, wisten we eigenlijk al dat het voorbij was."
Zucht... Wel weer triest dat onze beste aanvaller geen potten kan breken op een WK.
-
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:46:56 #45
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83281161
Hij heeft gescoord gisteren.

Maar er moet dus sowieso een aanvaller bij. Met Tomasson winnen we de oorlog duidelijk niet.
quote:
Feyenoord heeft begroting nog niet sluitend

Feyenoord gaat het komende seizoen uit van een operationeel verlies van één miljoen euro. Het Algemeen Dagblad schrijft vrijdag dat de club een niet sluitende begroting heeft ingediend bij de KNVB.

Algemeen directeur Eric Gudde laat in gesprek met de krant weten dat het operationele verlies onderdeel uitmaakt van het plan van aanpak van Feyenoord. "We houden ons volledig aan de regelgeving van de KNVB", vertelt Gudde. "Voor het seizoen 2011/2012 moeten wij met de begroting weer in de positieve cijfers zitten. Daar werken wij hard aan."

Feyenoord draaide tijdens het afgelopen seizoen nog een verlies van rond de vier miljoen euro. Eventuele transfers van spelers staan los van de ingediende begroting.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:54:06 #46
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83281450
De rugnummers van de spelers van Feyenoord voor het seizoen 2010/2011 zijn bekend. Ten opzichte van het vorige seizoen zijn er enkele wijzigingen. Zo gaat middenvelder Leroy Fer spelen met rugnummer 8, dat vorig seizoen nog toebehoorde aan de deze zomer afzwaaiende Giovanni van Bronckhorst. Het vorig jaar door Fer gedragen nummer 14 gaat over naar de van Vvv-Venlo overgekomen Adil Auassar. De eveneens van de Limburgse club afkomstige rechtervleugelaanvaller Ruben Schaken gaat spelen met rugnummer 7.

Stefan de Vrij ruilt rugnummer 29, waarmee hij vorig seizoen debuteerde in het betaalde voetbal, in voor nummer 2. De vorig seizoen voor Excelsior actieve Zuid-Afrikaanse jeugdinternational Kamohelo Mokotjo heeft rugnummer 15 toebedeeld gekregen. De van de Feyenoord Academy doorgekomen jeugdinternationals Jerson Cabral en Bruno Martins Indi zullen respectievelijk met rugnummer 31 en 32 gaan spelen.

Totaaloverzicht rugnummers Feyenoord-selectie seizoen 2010/2011:

Rugnummer Naam
2 De Vrij
3 Hofland
4 Bahia
5 De Cler
6 El Ahmadi
7 Schaken
8 Fer
10 Bruins
11 Tomasson
12 Het Legioen
14 Auassar
15 Mokotjo
16 Darley
17 Mulder
18 Van Dijk
20 Vlaar
21 Fernández
22 Biseswar
23 Cissé
25 Wijnaldum
26 Van Haaren
27 Leerdam
28 Schenkeveld
30 Castaignos
31 Cabral
32 Martins Indi

Feyenoord.nl
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:58:10 #47
53267 TC03
pi_83324276
quote:
Beenhakker heeft het 'helemaal gehad'
Door Sj0rSz @ 26/06/2010 12:25
Leo Beenhakker moet creatief omgaan met de middelen die hij bij Feyenoord voorhanden heeft. Er is geen geld beschikbaar en er dreigt zich een ramp te voltrekken als het om spitsen gaat.

Zo is Roy Makaay gestopt, terwijl Sekou Cissé en Jon Dahl Tomasson immer sukkelen met blessures. Luc Castaignos is de enige spits die bij Feyenoord beschikbaar is. "Ik weet dat er geen geld is om te investeren, zelfs niet om spelers te huren", aldus Leo Beenhakker.

"Het liefst had ik er voor zondag al één of twee spelers bij gehad. Maar dat er een spits komt, moge duidelijk zijn. Er móét en zál een oplossing komen. Met alle respect, het kan niet zo zijn dat Mario (Been, red.) aan de competitie begint met alleen Castaignos als gegadigde voor de spitspositie. Sterker, dat is godsonmogelijk", vervolgde de technisch directeur in Voetbal International.

Het rommelt intern bij Feyenoord. Eric Gudde en Onno Jacobs, het duo directeuren, willen saneren. "Natúúrlijk moeten we saneren en natúúrlijk is dat heel belangrijk, maar wat mij tegenstaat, is dat het voetbalgedeelte dreigt onder te sneeuwen. Boven alles is Feyenoord een voetbalclub, een gróte club met een enorme sociale achterban."

Beenhakker gaat over lijken. Het is mogelijk dat er koppen gaan rollen. "Ik heb het helemaal gehad. Ik hoor verhalen over topsportbeleid, beleidsplannen 2013 en weet-ik-veel-wat, maar de trainer moet in een busje naar zijn werk. Degene die het woord topsportklimaat nog in zijn mond durft te nemen, ros ik er persoonlijk uit."
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:18:15 #48
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_83331653
Lijkt me ook erg frustrerend om naar spelers op zoek te gaan, zonder dat er ook maar iets mogelijk is. Maar dat er een spits bij moet komen is duidelijk. Voor die positie hebben we nu alleen Castaignos, met als alternatieven de blessuregevoelige Cisse en Tomasson. Dat kan gewoon niet.
Niets is sterker dan dat ene woord
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:55:50 #49
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83338986
Wat zou ik een speler als Donovan graag bij Feyenoord zien .
pi_83343106
Ik zag vanmiddag ergens in de gauwigheid voorbij komen dat Galatasaray geinteresseerd zou zijn in Fer, even zoeken of ik dat bericht nog kan vinden.

EDIT: FR12.nl dus
quote:
Volgens enkele Turkse media heeft Frank Rijkaard belangstelling voor Leroy Fer. De coach van Galatasaray zou in Fer een speler zien die zowel links op het midden als op de linksbackplaats goed uit de voeten zou kunnen komen. Mario Been anticipeerde met het aantrekken van Auassar al op een eventueel vertrek van Fer, maar het is de vraag of de middenvelder wel openstaat voor een vertrek naar Turkije.
pi_83348106
De Guzman traint niet mee.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:26:07 #52
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83357367
Ik zie weer wat stadionverboden...

Elite
Tegen TTIP
  zondag 27 juni 2010 @ 14:31:01 #53
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83357548
quote:
Onrust bij eerste training Feyenoord
Uitgegeven: 27 juni 2010 13:01

AMSTERDAM - Enkele honderden leden van de harde kern van Feyenoord hebben zondag de eerste training van hun club verstoord. Ze waren het er niet mee eens dat ze een kaartje nodig hadden om de training te bezichtigen.

De politie pakte twee mensen op nadat een groepje de hekken bestormde en probeerde binnen te komen.

Een van de twee arrestanten werd aangehouden voor de bestorming. De tweede behoorde tot een groepje dat de andere verdachte probeerde te bevrijden. Dat lukte niet. Of er mensen zonder kaartje naar binnen zijn gekomen, weet een zegsman van de politie niet. "De beveiliging op het terrein is in handen van Feyenoord."

Feyenoord hanteert dit jaar voor het eerst de regel dat bezoekers een kaartje nodig hebben voor de eerste training. Ook is er een verbod op vuurwerk en fakkels. De vijfduizend kaartjes voor de ochtendtraining waren volgens Feyenoord allemaal vergeven.

Demonstratie
Een groep van ongeveer driehonderd Feyenoorders demonstreerde voor de deur van het trainingscomplex met fakkels. Volgens de politie was dat een vreedzaam protest, totdat een paar groepjes naar binnen probeerden te gaan zonder kaartje. "Het was geen veldslag a la Spartacus, maar het was wel echt een bestorming."

De eerste training bij de voetbalclub uit Rotterdam wordt traditioneel druk bezocht. Ook de vijfduizend kaarten voor de middagtraining zijn op. De selectie was bij de training nagenoeg compleet. Alleen de op het WK al uitgeschakelde Deen Jon Dahl Tomasson heeft nog vrij.

Laat ze bij het gemeentehuis gaan staan. Daar zaten de verantwoordelijken..
Elite
Tegen TTIP
  zondag 27 juni 2010 @ 14:41:13 #54
53267 TC03
pi_83357929
Wat een idioten zeg, ga indedaad naar het gemeentehuis.
pi_83359177
Hahaha, onrust op TV Rijnmond zeiden ze dat het allemaal rustig was. Was ook echt een fantastisch sfeertje, mooi man, die lege tribunes op een gegeven moment.
Feyenoord Rotterdam
pi_83359697
Beenhakker.

Samen met Been de enige bij Feyenoord waar nog wat 'power' in lijkt te zitten.
-
pi_83362776
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:19 schreef MB23 het volgende:
Hahaha, onrust op TV Rijnmond zeiden ze dat het allemaal rustig was. Was ook echt een fantastisch sfeertje, mooi man, die lege tribunes op een gegeven moment.
maar de harde kern wil dus lekker blowen bij thuiswedstrijden ?
  zondag 27 juni 2010 @ 17:15:01 #58
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83363939
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar de harde kern wil dus lekker blowen bij thuiswedstrijden ?
Niet alleen de harde kern hoor
Elite
Tegen TTIP
  zondag 27 juni 2010 @ 22:55:54 #59
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83378765
Contract Landzaat wordt niet verlengt. Prioriteit gaat uit naar een spits.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 27 juni 2010 @ 22:58:07 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83378878
Die gaat toch niet komen.
  zondag 27 juni 2010 @ 22:59:00 #61
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83378922
Ach, zijn we i.i.g van Landzaat af. Houden we er nog iets gunstigs aan over.
Elite
Tegen TTIP
pi_83379478
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:59 schreef Happel het volgende:
Ach, zijn we i.i.g van Landzaat af. Houden we er nog iets gunstigs aan over.
Landzaat opzich kan ik ook niet echt om rouwen, maar we leveren wel enorm veel ervaring in, binnen 1 jaar.
-
pi_83380527
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Landzaat opzich kan ik ook niet echt om rouwen, maar we leveren wel enorm veel ervaring in, binnen 1 jaar.
Inderdaad. Vrijwel geen dragende spelers meer in de selectie.

Feyenoord heeft een talentvolle selectie, maar ik verwacht een wisselvallig seizoen. Hier nog verwachtingen mbt komend seizoen? Ik denk dat we met pijn en moeite in het linkerrijtje weten te blijven, 8ste plaats ofzo. Aankopen verwacht ik niet.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:36:01 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83380646
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:19 schreef MB23 het volgende:
Hahaha, onrust op TV Rijnmond zeiden ze dat het allemaal rustig was.
Aantal arrestaties, bebloede dagjesmensen, jankende kids, afgevoerde agenten en her en der wat kneuzingen na het bestormen van de entree.
Voor Feyenoord-begrippen best rustig inderdaad.
pi_83380737
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Aantal arrestaties, bebloede dagjesmensen, jankende kids, afgevoerde agenten en her en der wat kneuzingen na het bestormen van de entree.
Voor Feyenoord-begrippen best rustig inderdaad.
Ach beetje actie moet kunnen toch. Zijn ze scherp voor de openingswedstrijd.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 27 juni 2010 @ 23:40:36 #66
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83380834
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:38 schreef MB23 het volgende:

[..]

Ach beetje actie moet kunnen toch. Zijn ze scherp voor de openingswedstrijd.
Ik heb er niet zoveel problemen mee inderdaad.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:43:11 #67
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83380958
Dat wordt dus een seizoen vol politiegeweld.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 27 juni 2010 @ 23:58:17 #68
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83381597
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zeker, daarom verwacht ik ook dat top 5 heel moeilijk gaat worden .

Ik vind trouwens dat we termen als "talentvol" en "jeugdig" moeten ontkoppelen. Dat we een jonge selectie hebben betekent niet automatisch dat we een talentvolle selectie hebben. Er zit m.i. een behoorlijk verschil tussen jeugdspelers die leuk meedoen en echte talenten. Sparta had volgens de kenners ook een talentvolle selectie de laatste jaren. Spelen toch mooi Jupiler.
pi_83382127
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zeker, daarom verwacht ik ook dat top 5 heel moeilijk gaat worden .

Ik vind trouwens dat we termen als "talentvol" en "jeugdig" moeten ontkoppelen. Dat we een jonge selectie hebben betekent niet automatisch dat we een talentvolle selectie hebben. Er zit m.i. een behoorlijk verschil tussen jeugdspelers die leuk meedoen en echte talenten. Sparta had volgens de kenners ook een talentvolle selectie de laatste jaren. Spelen toch mooi Jupiler.
Feyenoord heeft wel een talentvolle selectie, dat 6 spelers uit de selectie zijn geselecteerd voor de WK-selectie voor Oranje onder 19 zegt genoeg. Maar een aantal spelers zijn naar mijn mening al wel de status talent ontgroeid, zoals Wijnaldum en Fer.

De écht jonge talenten, die hun eerste stap zetten bij Feyenoord 1 hebben natuurlijk nog tijd nodig om te groeien, en het is maar de vraag hoelang Feyenoord van deze talenten kan genieten zodra ze wekelijks van toegevoegde waarde blijken te zijn.
  maandag 28 juni 2010 @ 00:12:57 #70
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83382199
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Feyenoord heeft wel een talentvolle selectie, dat 6 spelers uit de selectie zijn geselecteerd voor de WK-selectie voor Oranje onder 19 zegt genoeg. Maar een aantal spelers zijn naar mijn mening al wel de status talent ontgroeid, zoals Wijnaldum en Fer.

De écht jonge talenten, die hun eerste stap zetten bij Feyenoord 1 hebben natuurlijk nog tijd nodig om te groeien, en het is maar de vraag hoelang Feyenoord van deze talenten kan genieten zodra ze van toegevoegde waarde blijken te zijn.
Dat vind ik niet zoveel zeggen. Hoeveel spelers van de selectie onder 21 die een paar jaar geleden twee keer achter elkaar Europees kampioen werden zijn echt doorgebroken?
pi_83382638
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zoveel zeggen. Hoeveel spelers van de selectie onder 21 die een paar jaar geleden twee keer achter elkaar Europees kampioen werden zijn echt doorgebroken?
Dat is ook weer zo, dat zijn er inderdaad bijzonder weinig. Alleen Krul, Babel, Huntelaar, Drenthe, en Quincy zijn redelijk goed terecht gekomen en spelen nu bij Europese (sub)top clubs.

Maar laat ik zeggen dat het tenminste spelers zijn met potentie, en bij Feyenoord gaan ze nu in ieder geval een kans krijgen. Dat was de afgelopen decennia wel anders.
  maandag 28 juni 2010 @ 00:46:35 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83383506
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo, dat zijn er inderdaad bijzonder weinig. Alleen Krul, Babel, Huntelaar, Drenthe, en Quincy zijn redelijk goed terecht gekomen en spelen nu bij Europese (sub)top clubs.

Maar laat ik zeggen dat het tenminste spelers zijn met potentie, en bij Feyenoord gaan ze nu in ieder geval een kans krijgen. Dat was de afgelopen decennia wel anders.
Quincy speelt bij Al-Sadd in Qatar .

Ik denk dat er drie fases zijn waar een jeugdig elftal doorheen moet wil je wat bereiken:
Stap 1: Elftal met potentie (daar zit Feyenoord)
Stap 2: Talentvolle selectie
Stap 3: Selectie met talenten die doorbreken
pi_83384020
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik denk dat er drie fases zijn waar een jeugdig elftal doorheen moet wil je wat bereiken:
Stap 3 lijkt bij ons vaak net niet te lukken.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:04:22 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384071
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Stap 2 ook niet .
pi_83384103
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Stap 2 ook niet .
We hebben nu zeker wel een talentvolle selectie.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:06:49 #76
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384144
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

We hebben nu zeker wel een talentvolle selectie.
Vind ik niet.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:06:54 #77
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83384148
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Niet enkel dat natuurlijk, ervaren jongens brengen al jaren 'niets' bij Feyenoord, de jongens met de 'perfecte leeftijd' scoren ondermaats en we hebben geen talenten die altijd een ruime voldoende scoren.
Die combinatie is killing, zeker voor die grote talenten want in een team dat lekker draait doen de talenten het ook altijd goed, zie AZ als prima voorbeeld.

En je kunt van jongens als Wijnaldum en Fer niet eisen/verlangen dat zij Feyenoords leiders zijn die nooit een onvoldoende scoren, dat deden Van Persie, een van der Vaart en Ibrahimovic ook niet op jonge leeftijd en die speelden in een team dat er wel echt stond, kun je nagaan.
pi_83384271
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Vind ik niet.
We waren het jongste team van de eredivisie, en dan 4e worden + de bekerfinale. De jeugdteams van de KNVB zitten vol met Feyenoorders en veel van de jeugdelftallen worden kampioen. Dan zit er blijkbaar toch wel wat talent. Samen met Ajax hebben we de meeste zelf opgeleide spelers in het elftal.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:13:16 #79
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384296
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

We waren het jongste team van de eredivisie, en dan 4e worden + de bekerfinale. De jeugdteams van de KNVB zitten vol met Feyenoorders en veel van de jeugdelftallen worden kampioen. Dan zit er blijkbaar toch wel wat talent.
Talentvol in de jeugd betekent niet automatisch talentvol in de eredivisie.
pi_83384300
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Oh dan loop ik achter wat betreft Quincy.

Maar kan niet echt zeggen dat ik zijn carriere op de voet volg.

Ik vind overigens dat Feyenoord wel een talentvolle selectie heeft, maar of het er echt uit gaat komen, en wanneer, dat is de vraag. Ben ook wel benieuwd wat Schaken en Auassar gaan brengen.

Maar ik denk ook dat de extra wedstrijden in de Europa league icm de smalle en jonge selectie Feyenoord gaat opbreken in de competitie.

Zo aan het begin van het seizoen speculeren we er weer lustig op los.
pi_83384322
Ik heb al zin in de tweede competitiewedstrijd, waar we weer allemaal "We worden kampioen" gaan roepen
Feyenoord Rotterdam
pi_83384357
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:06 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Niet enkel dat natuurlijk, ervaren jongens brengen al jaren 'niets' bij Feyenoord, de jongens met de 'perfecte leeftijd' scoren ondermaats en we hebben geen talenten die altijd een ruime voldoende scoren.
Die combinatie is killing, zeker voor die grote talenten want in een team dat lekker draait doen de talenten het ook altijd goed, zie AZ als prima voorbeeld.

En je kunt van jongens als Wijnaldum en Fer niet eisen/verlangen dat zij Feyenoords leiders zijn die nooit een onvoldoende scoren, dat deden Van Persie, een van der Vaart en Ibrahimovic ook niet op jonge leeftijd en die speelden in een team dat er wel echt stond, kun je nagaan.
Nou jongens als Wijnaldum, Fer en Bruins gaan hun 3e en 4e seizoen in ondertussen en ze zijn allemaal al begin 20. Komend seizoen zullen ze wel iets meer verantwoordelijkheid moeten gaan nemen. Cissé, Fernandez en El Ahmadi al helemaal. Je bent niet voor eeuwig talent.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:16:05 #83
53267 TC03
pi_83384360
Linkerrijtje gaat lastig worden, dat is een feit.
pi_83384385
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Talentvol in de jeugd betekent niet automatisch talentvol in de eredivisie.
Klopt, maar in de eredivisie zijn ze wel 4e geworden.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:17:20 #85
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384387
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou jongens als Wijnaldum, Fer en Bruins gaan hun 3e en 4e seizoen in ondertussen en ze zijn allemaal al begin 20. Komend seizoen zullen ze wel iets meer verantwoordelijkheid moeten gaan nemen. Cissé al helemaal.
Van Bruins verwacht ik niks meer, Fer en Wijnaldum zijn onze enige talenten. Dan hebben we Vlaar nog als goede verdediger en Tomasson als goede spits. Verder zie ik geen uitzonderlijke kwaliteiten die andere ploegen die voor het linkerrijtje strijden niet hebben.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:18:03 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384403
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, maar in de eredivisie zijn ze wel 4e geworden.
Er valt wel in elke linie een hoop ervaring weg.
pi_83384417
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:16 schreef TC03 het volgende:
Linkerrijtje gaat lastig worden, dat is een feit.
Dan moet dat Been aangerekend worden.

Je kunt niet door het verlies van 3 (niet eens echt bepalende) spelers opeens 6 plekken zakken. Vergeet niet dat de jonge jongens alweer een jaar extra ervaring hebben en al weer een seizoen langer met elkaar samen spelen.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:19:49 #88
53267 TC03
pi_83384447
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je kunt niet door het verlies van 3 (niet eens echt bepalende) spelers opeens 6 plekken zakken. Vergeet niet dat de jonge jongens alweer een jaar extra ervaring hebben en al weer een seizoen langer met elkaar samen spelen.
Jawel hoor, kan makkelijk. De vierde plek is immers ook met het nodige kunst en vliegwerk behaald.
pi_83384454
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Van Bruins verwacht ik niks meer, Fer en Wijnaldum zijn onze enige talenten. Dan hebben we Vlaar nog als goede verdediger en Tomasson als goede spits. Verder zie ik geen uitzonderlijke kwaliteiten die andere ploegen die voor het linkerrijtje strijden niet hebben.
Opmerkelijk dat je De Vrij vergeet. Die is over 2 jaar back-up van v.d. Wiel bij Oranje.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:20:45 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83384475
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou jongens als Wijnaldum, Fer en Bruins gaan hun 3e en 4e seizoen in ondertussen en ze zijn allemaal al begin 20. Komend seizoen zullen ze wel iets meer verantwoordelijkheid moeten gaan nemen. Cissé, Fernandez en El Ahmadi al helemaal. Je bent niet voor eeuwig talent.
Die laatste jongens zeker, maar laten we niet doen alsof dat de standaard is/moet zijn, op je 20ste een dragende speler van Feyenoord zijn.
En natuurlijk, ze moeten progressie boeken, de foutjes moeten eruit en ze moeten constanter gaan spelen, maar afgelopen seizoen lag de druk op die jongens en niet op de ervaren rotten en dat is veelzeggend en gewoonweg verkeerd.

Linkerrijtje trouwens moeilijk? Top 5 is moeilijk, maar bij de beste 9 (en dus Ado, VVV, Heracles, De Graafschap, NEC, Willem II, Excelsior, Vitesse en Roda JC) komen moet toch wel te doen zijn hoor.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:22:15 #91
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384502
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

We hadden al een matige bank, dat wordt nu alleen maar erger. We hebben geen scorend vermogen. We hebben geen linksback. We hebben geen goede middenvelders (op Fer na). Het tweede half jaar van vorig seizoen ging al slecht, AZ zal volgend jaar ongetwijfeld 10t tot 15 punten meer pakken dan dit jaar, Groningen en Heerenveen zullen hun slechte seizoenen ook geen vervolg geven. Ik zie geen enkele reden waarom het beter zal gaan. De enige mogelijkheid is dat er een hoop talenten op gaan staan en Castaignos er ineens 30 inschiet. Maar ik zie het niet gebeuren.
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:19 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat je De Vrij vergeet. Die is over 2 jaar back-up van v.d. Wiel bij Oranje.
Ik denk niet dat het een toptalent is, maar de rechtsback-positie zal in ieder geval niet voor problemen gaan zorgen nee.
pi_83384522
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jawel hoor, kan makkelijk. De vierde plek is immers ook met het nodige kunst en vliegwerk behaald.
Nogmaals: dan valt dat Been deels aan te rekenen. Een trainer mag nooit een dalende lijn laten zien. Zo beslissend waren de 3 spelers die vertrekken nou ook weer niet.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:24:34 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384542
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:23 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nogmaals: dan valt dat Been deels aan te rekenen. Een trainer mag nooit een dalende lijn laten zien. Zo beslissend waren de 3 spelers die vertrekken nou ook weer niet.
Ik kijk niet naar trends, ik zie alleen maar dat we een selectie van een erbarmerlijk niveau hebben waarin Wijnaldum, Fer en Bahia de meeste ervaring hebben.
pi_83384544
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Die laatste jongens zeker, maar laten we niet doen alsof dat de standaard is/moet zijn, op je 20ste een dragende speler van Feyenoord zijn.
En natuurlijk, ze moeten progressie boeken, de foutjes moeten eruit en ze moeten constanter gaan spelen, maar afgelopen seizoen lag de druk op die jongens en niet op de ervaren rotten en dat is veelzeggend en gewoonweg verkeerd.
Precies. Niet allesbepalend, maar er moet wel een constante druk op ze staan om zichzelf elk seizoen wat meer te verbeteren. En als je als 20-jarige al 4 jaar in de basis speelt, mag er meer van je verwacht worden dan iemand die op z'n 21e debuteerd.
-
pi_83384577
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:24 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik kijk niet naar trends, ik zie alleen maar dat we een selectie van een erbarmerlijk niveau hebben waarin Wijnaldum, Fer en Bahia de meeste ervaring hebben.
Dan moet dat gecompenseerd worden met volledige inzet, discipline en een goede concentratie tijdens de wedstrijd. En ook daar kom je weer bij de trainer uit.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:27:31 #96
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384607
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:25 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dan moet dat gecompenseerd worden met volledige inzet, discipline en een goede concentratie tijdens de wedstrijd. En ook daar kom je weer bij de trainer uit.
Dat kan, maar ik denk dat het een onrealistisch verwachtingspatroon is gezien de selectie. Jonge spelers maken fouten.
pi_83384622
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik denk dat het een onrealistisch verwachtingspatroon is gezien de selectie. Jonge spelers maken fouten.
Klopt, maar dat mogen er dit jaar al minder zijn dan vorig jaar.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:28:21 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384623
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:24 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Precies. Niet allesbepalend, maar er moet wel een constante druk op ze staan om zichzelf elk seizoen wat meer te verbeteren. En als je als 20-jarige al 4 jaar in de basis speelt, mag er meer van je verwacht worden dan iemand die op z'n 21e debuteerd.
Dat is toch alleszeggend, dat iemand op z'n 21e al vier jaar basis is? Wat een armoe.
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, maar dat mogen er dit jaar al minder zijn dan vorig jaar.
Nee. Er komt waarschijnlijk een speler uit de jeugd op de LB-positie, Castaignos wordt onze spits en de bank wordt ook aangevuld met jeugd. Ons elftal wordt alleen maar jeugdiger.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:29:16 #99
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83384644
quote:

[..]

De doelstelling word automatisch aangepast wanneer je als trainer niet de mogelijkheid krijgt om vergelijkbare spelers te halen voor de posities die vrijgekomen zijn.
Het gaat niet enkel om die eerste 11 die spelen natuurlijk, de complete selectie raakt uit balans met het vertrek van die ervaren gasten, ongeacht of het basisspelers zijn of niet.

Feyenoord kan dit seizoen nog minder dan het seizoen ervoor, dat mag je de trainer niet aanrekenen en ik mag ook hopen dat de trainer het krediet krijgt/behoudt dat hij verdient.
Ik zeg niet dat Feyenoord geen top 5 kan gaan halen, maar het mag nooit de doelstelling zijn met deze selectie want die is topclub onwaardig.
En natuurlijk, mocht ieders potentie eruit komen het gehele seizoen en iedereen heel/fit blijft kunnen we zomaar mee doen om de bovenste plaatsen, maar realistisch is het niet om dat als doel uit te spreken.
pi_83384679
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is toch alleszeggend, dat iemand op z'n 21e al vier jaar basis is? Wat een armoe.
Dat is wel heel simpel. Seedorf debuteerde ook op z'n 16e, Wijnaldum was destijds een bijzonder groot talent die bij vrijwel alle eredivisieclubs ook al op z'n 16e of 17e was gedebuteerd.
-
pi_83384700
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

[..]

Nee. Er komt waarschijnlijk een speler uit de jeugd op de LB-positie, Castaignos wordt onze spits en de bank wordt ook aangevuld met jeugd. Ons elftal wordt alleen maar jeugdiger.
Maar de jongens die al spelen worden ervarener. En vergeet niet dat Schaken en die andere VVV-knakker ook al wat jaar ervaring hebben.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:32:50 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384729
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is wel heel simpel. Seedorf debuteerde ook op z'n 16e, Wijnaldum was destijds een bijzonder groot talent die bij vrijwel alle eredivisieclubs ook al op z'n 16e of 17e was gedebuteerd.
Het gaat niet om debuteren, het gaat erom dat hij ook al 4 jaar basis is. Sterker nog, we hebben geen eens een noemenswaardig alternatief.
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar de jongens die al spelen worden ervarener. En vergeet niet dat Schaken en die andere VVV-knakker ook al wat jaar ervaring hebben.
Dus nu verwacht je dat spelers als Fer de kar gaan trekken? Wijsheid komt met de jaren, het is echt onmogelijk om zoiets van een 21-jarige te verwachten.

Verder denk ik niet dat spelers van VVV bepalende spelers bij Feyenoord kunnen worden.
pi_83384754
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:32 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het gaat niet om debuteren, het gaat erom dat hij ook al 4 jaar basis is. Sterker nog, we hebben geen eens een noemenswaardig alternatief.
Bij andere Nederlandse clubs had ie waarschijnlijk ook al wat jaartjes in de basis gestaan.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:35:12 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384774
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:34 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Bij andere Nederlandse clubs had ie waarschijnlijk ook al wat jaartjes in de basis gestaan.
Bij elke andere club die strijdt voor het linkerrijtje ja, niet bij clubs als AZ, PSV, Twente en Ajax.
pi_83384808
quote:

[..]

Maar Feyenoord is nu volledig aangewezen op de jonge jongens. De balans is volledig zoek in de selectie. Er zal een hoop verantwoordelijkheid bij jonge jongens komen te liggen als Castaignos en De Vrij, en jonge spelers zijn over het algemeen nu eenmaal wisselvallig en naief. Dan valt er een hoop te compenseren op basis van inzet en ambitie, maar ik verwacht toch een hoop onnodig puntverlies helaas.

Bovendien verbeterd Feyenoord zich deze zomer niet, terwijl andere clubs, concurrenten, zich wel versterken.

Dan kan ik niet anders concluderen dan dat Feyenoord plaatsen verliest tov vorig seizoen.
pi_83384835
quote:

[..]

[..]

Dus nu verwacht je dat spelers als Fer de kar gaan trekken? Wijsheid komt met de jaren, het is echt onmogelijk om zoiets van een 21-jarige te verwachten.
O nee? Kijk eens naar de leeftijden van v.d. Wiel, De Jong en Suarez? Die hebben dan ook wat betere spelers om zich heen, maar daarom kun je van hun ook de titel verwachten, terwijl die van ons bij de eerste 5 moeten eindigen.
quote:
Verder denk ik niet dat spelers van VVV bepalende spelers bij Feyenoord kunnen worden.
Daar moet toch wat aan gedaan worden, 1 of 2 spelers erbij die dat wel zijn. Zoals Beenhakker van de week al riep: je kunt jezelf ook kapot saneren. Je hoeft niet eens dure goede spelers te halen, de balans moet op orde komen.
-
pi_83384858
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij elke andere club die strijdt voor het linkerrijtje ja, niet bij clubs als AZ, PSV, Twente en Ajax.
Dat vraag ik me af eigenlijk, je moet nu niet doen of Wijnaldum niet kan voetballen.
-
pi_83384864
quote:

Dat vind ik echt onzin. in 1998 werden ook een flink aantal spelers aangetrokken van destijds kleine clubs. Spelers waarvan in eerste instantie ook werd getwijfeld aan de meerwaarde. Maar met die selectie werden we kampioen.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:41:21 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384869
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

O nee? Kijk eens naar de leeftijden van v.d. Wiel, De Jong en Suarez? Die hebben dan ook wat betere spelers om zich heen, maar daarom kun je van hun ook de titel verwachten, terwijl die van ons bij de eerste 5 moeten eindigen.
Suarez is ook al 23. Siem de Jong is pas dit seizoen doorgebroken en Van der Wiel is geen dragende speler. Bij Ajax hebben ze op elke positie één of twee betere spelers zijn.
quote:
Daar moet toch wat aan gedaan worden, 1 of 2 spelers erbij die dat wel zijn. Zoals Beenhakker van de week al riep: je kunt jezelf ook kapot saneren. Je hoeft niet eens dure goede spelers te halen, de balans moet op orde komen.
Ja, maar dat gaat toch niet gebeuren. Het transferklimaat is zeer slecht en na het WK worden spelers alleen maar duurder. Er zijn nauwelijks spelers haalbaar waar je beter van wordt.
pi_83384872
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar Feyenoord is nu volledig aangewezen op de jonge jongens. De balans is volledig zoek in de selectie. Er zal een hoop verantwoordelijkheid bij jonge jongens komen te liggen als Castaignos en De Vrij, en jonge spelers zijn over het algemeen nu eenmaal wisselvallig en naief. Dan valt er een hoop te compenseren op basis van inzet en ambitie, maar ik verwacht toch een hoop onnodig puntverlies helaas.

Bovendien verbeterd Feyenoord zich deze zomer niet, terwijl andere clubs, concurrenten, zich wel versterken.

Dan kan ik niet anders concluderen dan dat Feyenoord plaatsen verliest tov vorig seizoen.
In dat geval heeft Beenhakker gelijk dat de clubleiding te ver doorslaat en zichzelf kapot bezuinigd.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:42:10 #111
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83384883
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Speelde in z'n eerste 2 seizoenen ook niet bepaald alles ondanks z'n talent en enig idee wat er in die tijd om die jonge gozer heen liep qua talent met Bergkamp, Litmanen en een Davids, natuurlijk ook nog behoorlijk jong maar al een tikkie ouder als die jongens die bij ons als belangrijkst worden beschouwd en ook zij speelden maar 1 of 2 op de 3 wedstrijden op 23 jarige leeftijd.

En juist het wennen aan het niveau, de druk van buitenaf, de intensiviteit op de trainingen, alles eromheen en de eis om al direct te presteren alsof je veelvuldig Oranje international bent, dat is niet niks hoor.
Juist door die omstandigheden worden jonge gasten vaak rustig gebracht, als ze een weekje minder presteren op de training kan een ervaren jongen er staan, hier zijn ze nu al de beste, zelfs met vormdip en al zoveel jaar dragende speler van een grote club als Feyenoord met al het gezeik dat er geweest is, dat is niet niks hoor.
Ze moeten dan wel stappen maken, maar wij vergeten voor het gemak dat die jongens al jaren op hun tenen lopen en het uiterste vragen en soms wel meer dan dat en dat is een terugslag of vormdip niet vreemd.

Laat een kind gewoon kind zijn zeggen ze soms weleens, datgeen zou ook moeten gelden voor jeugdige voetballers, die moet je in bescherming kunnen nemen en niet publiekelijk afzagen als ze een off-day hebben of zoals Falkenburg overkwam bij Sparta, een directe wissel omdat ie een keer niet kon voldoen aan de verwachtingen.
Drie keer een bal goed raken en je staat in het rijtje van de toekomstige Messi en iedereen verwacht wekelijks mooie acties en goals, zo werkt het nou eenmaal niet en dat is geen gebrek aan kwaliteit of techniek maar gewoon de leeftijd en daar zouden ze voor in bescherming genomen moeten worden.
pi_83384890
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wijnaldum heeft vorig seizoen even een terugval gehad, maar Wijnaldum in de normale vorm zoals hij ook debuteerde zou echt wel spelen bij clubs als AZ of Fc Twente denk ik, en op z'n minst dichtbij een basisplaats zitten bij PSV en Ajax, al moet hij wel constanter worden inderdaad.
pi_83384907
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:41 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In dat geval heeft Beenhakker gelijk dat de clubleiding te ver doorslaat en zichzelf kapot bezuinigd.
Dat vind ik ook, bezuinigen moet hand in hand gaan met het sportieve beleid en doelstellingen die je voor ogen hebt.
pi_83384912
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:41 schreef Merkie het volgende:
Suarez is ook al 23. Siem de Jong is pas dit seizoen doorgebroken en Van der Wiel is geen dragende speler. Bij Ajax hebben ze op elke positie één of twee betere spelers zijn.
Van der Wiel geen dragende speler? Man, die jongen is zo belangrijk voor Ajax, dat zal elke Ajacied beamen. En Suarez is al een paar seizoen op rij aardig beslissend voor Groningen en Ajax, en die stijgende lijn trekt ie nu door op het WK. Die groei mis ik bij iemand als Wijnaldum... Je hoeft niet direct elke week beslissend te zijn, maar je moet wel elk seizoen iets beslissender worden.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:47:10 #115
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384940
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:44 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Van der Wiel geen dragende speler? Man, die jongen is zo belangrijk voor Ajax, dat zal elke Ajacied beamen. En Suarez is al een paar seizoen op rij aardig beslissend voor Groningen en Ajax, en die stijgende lijn trekt ie nu door op het WK. Die groei mis ik bij iemand als Wijnaldum...
Hij is heel goed, maar hij is geen dragende speler. Ajax heeft een zeer sterke as met Vertonghen/Alderweireld in de verdediging, De Zeeuw/De Jong/Enoh op het middenveld en Suarez in de aanval, dat is waar Ajax op leunt. Van der Wiel kan een mindere wedstrijd spelen zonder dat Ajax daar veel slechter van gaat spelen.
pi_83384941
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:42 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Speelde in z'n eerste 2 seizoenen ook niet bepaald alles ondanks z'n talent en enig idee wat er in die tijd om die jonge gozer heen liep qua talent met Bergkamp, Litmanen en een Davids, natuurlijk ook nog behoorlijk jong maar al een tikkie ouder als die jongens die bij ons als belangrijkst worden beschouwd en ook zij speelden maar 1 of 2 op de 3 wedstrijden op 23 jarige leeftijd.

En juist het wennen aan het niveau, de druk van buitenaf, de intensiviteit op de trainingen, alles eromheen en de eis om al direct te presteren alsof je veelvuldig Oranje international bent, dat is niet niks hoor.
Juist door die omstandigheden worden jonge gasten vaak rustig gebracht, als ze een weekje minder presteren op de training kan een ervaren jongen er staan, hier zijn ze nu al de beste, zelfs met vormdip en al zoveel jaar dragende speler van een grote club als Feyenoord met al het gezeik dat er geweest is, dat is niet niks hoor.
Ze moeten dan wel stappen maken, maar wij vergeten voor het gemak dat die jongens al jaren op hun tenen lopen en het uiterste vragen en soms wel meer dan dat en dat is een terugslag of vormdip niet vreemd.

Laat een kind gewoon kind zijn zeggen ze soms weleens, datgeen zou ook moeten gelden voor jeugdige voetballers, die moet je in bescherming kunnen nemen en niet publiekelijk afzagen als ze een off-day hebben of zoals Falkenburg overkwam bij Sparta, een directe wissel omdat ie een keer niet kon voldoen aan de verwachtingen.
Drie keer een bal goed raken en je staat in het rijtje van de toekomstige Messi en iedereen verwacht wekelijks mooie acties en goals, zo werkt het nou eenmaal niet en dat is geen gebrek aan kwaliteit of techniek maar gewoon de leeftijd en daar zouden ze voor in bescherming genomen moeten worden.
Dat worden ze ook wel hoor. Vrijwel geen Feyenoord-supporter die nog wat van ze verwacht...
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:48:36 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384949
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:47 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat worden ze ook wel hoor. Vrijwel geen Feyenoord-supporter die nog wat van ze verwacht...
Er valt weinig te verwachten van spelers die nauwelijks iets gepresteerd hebben.
pi_83384953
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hij is heel goed, maar hij is geen dragende speler. Ajax heeft een zeer sterke as met Vertonghen/Alderweireld in de verdediging, De Zeeuw/De Jong/Enoh op het middenveld en Suarez in de aanval, dat is waar Ajax op leunt. Van der Wiel kan een mindere wedstrijd spelen zonder dat Ajax daar veel slechter van gaat spelen.
Alderweireld is ook nog maar 20... Maar bij Ajax kan elke speler denk ik een keer een mindere wedstrijd hebben (niet allemaal tegelijk natuurlijk ) zonder dat het elftal daar onder lijdt. Maar als je v.d. Wiel 6 wedstrijden op rij mist ga je dat wel merken.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:50:05 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384962
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Alderweireld is ook nog maar 20... Maar bij Ajax kan elke speler denk ik een keer een mindere wedstrijd hebben (niet allemaal tegelijk natuurlijk ) zonder dat het elftal daar onder lijdt. Maar als je v.d. Wiel 6 wedstrijden op rij mist ga je dat wel merken.
Ja, dat denk ik ook wel. Maar Ajax heeft veel meer goede spelers, als er eentje wegvalt ga je er niet meteen op achteruit. Feyenoord heeft nauwelijks goede spelers, als er dan eentje wegvalt valt eigenlijk bijna alle kwaliteit weg.
pi_83384965
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er valt weinig te verwachten van spelers die nauwelijks iets gepresteerd hebben.
Nee, maar blijkbaar zit er wel talent in he? Je wordt niet voor niets tot beste jeugdopleiding gekozen en de KNVB-elftallen zitten ook niet vol met prutsers.

En als je het allemaal zo slecht inziet: wat moeten ze dan doen? Nieuwe trainer? Hardere prestatiecultuur? Wat wou je anders?
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:51:53 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83384987
Als supporter zit je nou eenmaal in de situatie waarbij je maar gewoon niets verwacht, dan valt het altijd nog mee.
Dat is typisch Feyenoord.
quote:

[..]

Van der Wiel geen dragende speler? Man, die jongen is zo belangrijk voor Ajax, dat zal elke Ajacied beamen. En Suarez is al een paar seizoen op rij aardig beslissend voor Groningen en Ajax, en die stijgende lijn trekt ie nu door op het WK. Die groei mis ik bij iemand als Wijnaldum...
Het punt is alleen dat Ajax niet omvalt bij het vertrek van die jongens, zelfs wanneer ze er geen vervanging voor zouden halen omdat men het daar in de breedte prima voor elkaar heeft.
Mocht Vlaar alsnog vertrekken kunnen wij zelfs tribuneklant Wielaert niet halen, dat is triest maar wel de realiteit.
pi_83384991
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook wel. Maar Ajax heeft veel meer goede spelers, als er eentje wegvalt ga je er niet meteen op achteruit. Feyenoord heeft nauwelijks goede spelers, als er dan eentje wegvalt valt eigenlijk bijna alle kwaliteit weg.
De spelers zijn goed genoeg om in het linkerrijtje te eindigen, met inzet en discipline. Anders moet je maar lekker bij Den Bosch gaan spelen...
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:52:21 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83384997
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, maar blijkbaar zit er wel talent in he? Je wordt niet voor niets tot beste jeugdopleiding gekozen en de KNVB-elftallen zitten ook niet vol met prutsers.

En als je het allemaal zo slecht inziet: wat moeten ze dan doen? Nieuwe trainer? Hardere prestatiecultuur? Wat wou je anders?
Je kunt nu weinig doen, maar het had gewoon nooit zo ver mogen komen dat we meer dan 30 miljoen schuld hebben.

Wat er nu moet gebeuren is een team proberen te smeden zonder al te veel verwachtingen van deze spelers en dan elk seizoen de weg omhoog weer inzetten. Dit seizoen is eigenlijk pas echt het seizoen dat we kunnen gaan bouwen aan een selectie aangezien de dure overbetaalde jongens weg.

Ik stel voor dat het resultaat van dit seizoen als ijkpunt wordt gebruikt voor volgend seizoen en dat het hierna elk seizoen een stukje beter moet gaan.
pi_83385030
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:51 schreef Lastpost het volgende:
Als supporter zit je nou eenmaal in de situatie waarbij je maar gewoon niets verwacht, dan valt het altijd nog mee.
Dat is typisch Feyenoord.
En dat is een slechte zaak. Je kunt teveel druk/verwachtingen hebben (zie b.v. Engeland) maar ook te weinig. Je moet realistisch blijven, maar wel met ambitie.
quote:
Het punt is alleen dat Ajax niet omvalt bij het vertrek van die jongens, zelfs wanneer ze er geen vervanging voor zouden halen omdat men het daar in de breedte prima voor elkaar heeft.
Mocht Vlaar alsnog vertrekken kunnen wij zelfs tribuneklant Wielaert niet halen, dat is triest maar wel de realiteit.
Als v.d. Wiel en Suarez weg gekocht worden deze zomer heeft Ajax ook een probleem hoor. Dan ben je steenrijk, maar je haalt nooit spelers die ook maar in de buurt komen binnen anderhalf jaar.
-
pi_83385045
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je kunt nu weinig doen, maar het had gewoon nooit zo ver mogen komen dat we meer dan 30 miljoen schuld hebben.
Maar dat is er nu eenmaal en daar kun je niet over blijven kniezen. Ga dag en nacht keihard werken in plaats van elke week te klagen dat er geen geld is. En je moet ook niet overdrijven, onze totaalschuld is even hoog als Ajax z'n vraagprijs voor 1 speler.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 01:56:25 #126
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83385055
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, we hadden zelfs inmiddels alweer een gezonde club kunnen zijn als men de boel niet intern had willen houden, dat reken ik die kale lul nog steeds het meeste aan, al wil ik de discussie niet te ver terug richting het verleden schoppen, vizier op de toekomst zoals er zo mooi staat rondom het stadion.
Het is triest, maar het is niet anders en daar moeten we het maar mee doen.
  maandag 28 juni 2010 @ 01:58:30 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83385077
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar dat is er nu eenmaal en daar kun je niet over blijven kniezen. Ga dag en nacht keihard werken in plaats van elke week te klagen dat er geen geld is. En je moet ook niet overdrijven, onze totaalschuld is even hoog als Ajax z'n vraagprijs voor 1 speler.
Natuurlijk, maar zolang je geen geld hebt voor versterkingen kan je weinig doen .
pi_83385096
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar zolang je geen geld hebt voor versterkingen kan je weinig doen .
Dan moet je vrijdagochtend bij de Go Ahead Eagles in de regen op de trainingen gaan staan kijken. Goede spelers hoeven niet duur te zijn, kijk naar De Zeeuw.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 02:17:07 #129
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83385325
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

En dat is een slechte zaak. Je kunt teveel druk/verwachtingen hebben (zie b.v. Engeland) maar ook te weinig. Je moet realistisch blijven, maar wel met ambitie.
[..]

Als v.d. Wiel en Suarez weg gekocht worden deze zomer heeft Ajax ook een probleem hoor. Dan ben je steenrijk, maar je haalt nooit spelers die ook maar in de buurt komen binnen anderhalf jaar.
Dat lijkt helaas maar zo, natuurlijk worden ze er niet sterker op, maar het geraamte staat daar prima waardoor zelfs de mindere goden standaard een voldoende scoren.
En natuurlijk moet je ambitieus zijn, een doel hebben en de lat hoger leggen dan dat je nu al kunt springen, maar de realist zegt gewoon dat je niet teveel kunt verwachten.

Al vind ik ook dat je nog steeds gewoon moet zeggen, er zijn 18 clubs en we achten onszelfs sterk genoeg om van minstens 10 clubs te kunnen winnen uit en thuis en gaan er gewoon voor tegen de overige teams.
Uiteindelijk hebben we Ajax thuis op een gelijkspel gehouden, van Twente, AZ en PSV gewonnen met die jonkies en ook tegen Heracles en een Utrecht punten gepakt.
Dus alles dat aast op een top 5 positie kunnen we aan, dat moeten ze ook uitstralen en als ze plezier hebben, genieten van hun voorrecht en voor elkaar door het vuur gaan kan het zomaar een mooi seizoen worden.

En teams die zowel voetballend als op papier echt beter zijn, zijn denk ik enkel Twente, Ajax, PSV en AZ en dan heb je teams als Utrecht die ik gelijkwaardig acht.
Kortom, gewoon presteren tegen gelijkwaardige teams en de punten pakken tegen de mindere goden en je plaatst jezelf met gemak in het linkerrijtje en als je dan ook structureel die punten pakt en jongens als Cisse hebben ineens het licht gezien, dan sta ik niet gek te kijken als we weer bij de top 5 eindigen.
pi_83385351
quote:
Op maandag 28 juni 2010 02:17 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat lijkt helaas maar zo, natuurlijk worden ze er niet sterker op, maar het geraamte staat daar prima waardoor zelfs de mindere goden standaard een voldoende scoren.
En natuurlijk moet je ambitieus zijn, een doel hebben en de lat hoger leggen dan dat je nu al kunt springen, maar de realist zegt gewoon dat je niet teveel kunt verwachten.

Al vind ik ook dat je nog steeds gewoon moet zeggen, er zijn 18 clubs en we achten onszelfs sterk genoeg om van minstens 10 clubs te kunnen winnen uit en thuis en gaan er gewoon voor tegen de overige teams.
Uiteindelijk hebben we Ajax thuis op een gelijkspel gehouden, van Twente, AZ en PSV gewonnen met die jonkies en ook tegen Heracles en een Utrecht punten gepakt.
Dus alles dat aast op een top 5 positie kunnen we aan, dat moeten ze ook uitstralen en als ze plezier hebben, genieten van hun voorrecht en voor elkaar door het vuur gaan kan het zomaar een mooi seizoen worden.

En teams die zowel voetballend als op papier echt beter zijn, zijn denk ik enkel Twente, Ajax, PSV en AZ en dan heb je teams als Utrecht die ik gelijkwaardig acht.
Kortom, gewoon presteren tegen gelijkwaardige teams en de punten pakken tegen de mindere goden en je plaatst jezelf met gemak in het linkerrijtje en als je dan ook structureel die punten pakt en jongens als Cisse hebben ineens het licht gezien, dan sta ik niet gek te kijken als we weer bij de top 5 eindigen.
Mee eens. Sowieso mag je in de Kuip eigenlijk hoogstens 6 tot 9 punten verspelen in een seizoen.
-
pi_83387086
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dan moet je vrijdagochtend bij de Go Ahead Eagles in de regen op de trainingen gaan staan kijken. Goede spelers hoeven niet duur te zijn, kijk naar De Zeeuw.
Zelfs een ton voor dat soort geintjes hebben we niet meer. Plus dat het natuurlijk zo is dat er ook zat spelers zijn die vanuit de eerste divisie mislukken.
Ik zie het komende seizoen echt heel somber in. Ga er ook maar zonder verwachtingen in, kan het alleen maar meevallen
  maandag 28 juni 2010 @ 13:10:09 #132
53267 TC03
pi_83396596
quote:
Op maandag 28 juni 2010 01:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Feyenoord heeft geen cent, ook niet voor spelers van GAE. Dat je dat nog steeds niet begrijpt vind ik wel lachwekkend worden.
  maandag 28 juni 2010 @ 13:28:31 #133
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83397424
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Feyenoord heeft geen cent, ook niet voor spelers van GAE. Dat je dat nog steeds niet begrijpt vind ik wel lachwekkend worden.
Dat blijf ik een beetje dubbel vinden, die sanering is natuurlijk prima maar je kunt me niet zeggen dat Feyenoord van de KNVB geen nieuwe speler mag aantrekken die het tekort niet groter maakt en dat is in feite het geval wanneer je spelers loost van de loonlijst en er goedkopere transfervrije spelers voor terughaalt.
We zijn nu enkele beloften kwijt, spelers als Vincken en dan ook nog eens grootverdieners als Landzaat, De Guzman, Makaay en Van Bronckhorst die bij elkaar alleen al zo'n 6 miljoen aan salarissen vertegenwoordigden, als het niet meer is.

Sterker nog, Feyenoord heeft Van Bronckhorst een prima aanbod gedaan (60% van z'n huidige salaris) en 'kunnen' dan Youssef niet betalen volgens het bestuur, geloof je het zelf dat die jongen een ruime miljoen aan salaris wenste? Ik niet in ieder geval.
Nee, ik vrees ook dat het bestuur nu te ver doorgeschoten is qua saneren en hiervoor op de verkeerde plekken begonnen is doordat de jeugd het boven verwachting gedaan heeft en kijk niet verbaasd op wanneer Feyenoord in de winterstop na een mogelijke (en laten we wel wezen, ook dat is prima mogelijk) slechte eerste seizoenshelft wel een zak geld tevoorschijn tovert om spelers te halen die absoluut niet van het kaliber zijn wat nu transfervrij rondloopt omdat de beruchte vijver om uit te vissen dan nog kleiner is.
  maandag 28 juni 2010 @ 13:46:34 #134
53267 TC03
pi_83398252
Ik denk dat het bestuur zo snel mogelijk weer gezond wil worden, omdat je dan ook zo snel mogelijk weer vooruit kan gaan. Twee of drie hele magere jaren en daarna weer een opwaartse lijn, zowel sportief als financieel, heeft denk ik hun voorkeur, en eigenlijk ook de mijne.

Het probleem is alleen dat het bestuur geen visie heeft of deze niet uit. Als ze gewoon zouden zeggen "jongens, twee jaar op de tanden bijten maar daarna gaat het alleen maar beter" zou denk ik niemand moeite hebben met zoals het nu gaat, maar de vrees dat het de komende vijf jaar niet beter worden zal nu is voor veel supporters moeilijk te verteren. Daarom zou een man à la Munsterman uitstekend zijn voor Feyenoord, dat zijn mensen met visie waarop de achterban kan vertrouwen. Op Gudde en Jacobs rekent niemand, alles wat zij goed doen is mooi meegenomen, dat is natuurlijk een situatie die voor niemand goed is.
pi_83400529
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik blijf het lachwekkend vinden dat jij niet snapt hoe een bedrijfsvoering werkt. Ben blij dat Beenhakker dat wel ziet.
-
pi_83400628
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:28 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat blijf ik een beetje dubbel vinden, die sanering is natuurlijk prima maar je kunt me niet zeggen dat Feyenoord van de KNVB geen nieuwe speler mag aantrekken die het tekort niet groter maakt en dat is in feite het geval wanneer je spelers loost van de loonlijst en er goedkopere transfervrije spelers voor terughaalt.
We zijn nu enkele beloften kwijt, spelers als Vincken en dan ook nog eens grootverdieners als Landzaat, De Guzman, Makaay en Van Bronckhorst die bij elkaar alleen al zo'n 6 miljoen aan salarissen vertegenwoordigden, als het niet meer is.

Sterker nog, Feyenoord heeft Van Bronckhorst een prima aanbod gedaan (60% van z'n huidige salaris) en 'kunnen' dan Youssef niet betalen volgens het bestuur, geloof je het zelf dat die jongen een ruime miljoen aan salaris wenste? Ik niet in ieder geval.
Nee, ik vrees ook dat het bestuur nu te ver doorgeschoten is qua saneren en hiervoor op de verkeerde plekken begonnen is doordat de jeugd het boven verwachting gedaan heeft en kijk niet verbaasd op wanneer Feyenoord in de winterstop na een mogelijke (en laten we wel wezen, ook dat is prima mogelijk) slechte eerste seizoenshelft wel een zak geld tevoorschijn tovert om spelers te halen die absoluut niet van het kaliber zijn wat nu transfervrij rondloopt omdat de beruchte vijver om uit te vissen dan nog kleiner is.
Dat dus idd. Het is niet zo zwart-wit als de gemiddelde Feyenoord-supporter/het bestuur denkt.
Onzin dat er geen 5 ton aan een speler uitgegeven kan worden. Het salaris van de Cler (het dubbele van 5 ton) wordt toch ook uitgegeven? Je hoeft niet 100 % van je inkomsten in schulden te stoppen.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 18:55:03 #137
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_83410783
quote:
Beenhakker zet verhoudingen in de Kuip op scherp

Bij Feyenoord staat zondag de eerste training op het programma. Leuk voor de supporters, maar achter de schermen rommelt het behoorlijk. Leo Beenhakker, de technische man in Rotterdam-zuid, zit het nogal dwars dat de fincanciële perikelen constant de boventoon voeren, terwijl de selectie schreeuwt om een kwaliteitsimpuls. Met het stoppen van Roy Makaay en het veelvuldige blessureleed van Sekou Cissé en Jon Dahl Tomasson, heeft trainer Mario Been slechts de beschikking over één spits in de tiener Luc Castaignos.

'Ik weet dat er geen geld is om te investeren, zelfs niet om spelers te huren', vertelt Beenhakker aan Voetbal International. 'Het liefst had ik er voor zondag al één of twee spelers bij gehad. Maar dat er een spits komt, moge duidelijk zijn. Er móét en zál een oplossing komen. Met alle respect, het kan niet zo zijn dat Mario aan de competitie begint met alleen Luc Castaignos als gegadigde voor de spitspositie. Sterker, dat is godsonmogelijk.

’Beenhakker hekelt de opstelling van de directeuren Eric Gudde en Onno Jacobs, waarbij alles in het teken staat van het terugdringen van de miljoenenschuld. 'Natúúrlijk moeten we saneren en natúúrlijk is dat heel belangrijk, maar wat mij tegenstaat, is dat het voetbalgedeelte dreigt onder te sneeuwen. Boven alles is Feyenoord een voetbalclub, een gróte club met een enorme sociale achterban.'

'Ik heb het helemaal gehad. Ik hoor verhalen over topsportbeleid, beleidsplannen 2013 en weet-ik-veel-wat, maar de trainer moet in een busje naar zijn werk. Degene die het woord topsportklimaat nog in zijn mond durft te nemen, ros ik er persoonlijk uit.'
quote:
Domper voor Schenkeveld tijdens eerste training

Kleine domper tijdens de openingstraining van Feyenoord was zondag het uitvallen van Bart Schenkeveld. Zijn enkelblessure lijkt echter mee te vallen. De talentvolle verdediger verdraaide tijdens de tweede trainingssessie van de dag een enkel. In eerste instantie leek de kwetsuur ernstig, maar een dag later lijkt de schade mee te vallen.

'Zelf denkt Bart dat het geen langdurige kwestie gaat worden', vertelt Wessel Weezenberg, de zaakwaarnemer van Schenkeveld. 'Dat is dus een opluchting. Bart verdraaide zijn enkel en had pijn, maar die is nu minder. We zullen moeten afwachten hoe alles zich verder ontwikkelt, maar zoals het er nu naar uitziet kan Bart snel weer op het veld staan.'
  maandag 28 juni 2010 @ 19:02:30 #138
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_83411010
quote:
Feyenoord moet Cissé week missen

Sekou Cissé werkte de eerste training van Feyenoord in zijn eentje af. De Ivoriaanse aanvaller is nog altijd niet helemaal hersteld van een voetblessure. Om volledig te herstellen reist Cissé af naar Frankrijk om zich te laten behandelen. Hij verwacht binnen acht dagen weer volledig fit terug te zijn in Rotterdam. Cissé laat zich in Frankrijk behandelen door dezelfde arts die zijn landgenoot Didier Drogba klaarstoomde voor het WK in Zuid-Afrika. De aanvaller van Chelsea brak in de aanloop naar het toernooi zijn arm, maar was dankzij de inspanningen van de Franse arts binnen twee weken weer inzetbaar
quote:
Excelsior legt Waisapy vast

Tobias Waisapy speelt komend seizoen voor Excelsior. De 22-jarige verdediger heeft een contract voor één jaar getekend op Woudestein. Waisapy speelde vorig jaar al op huurbasis bij de Kralingers. Feyenoord leende de Capellenaar aan Excelsior uit. Vorig seizoen speelde hij negen duels in de Jupiler League.
quote:
Vlaar: Achteraf beter dat ik WK niet meemaak

Ron Vlaar begon gisteren met Feyenoord aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De verdediger moest op het allerlaatste moment afhaken bij Oranje met een spierblessure, anders was hij wellicht actief geweest op het WK in Zuid-Afrika. Van dit kwetsuur, die hij opliep tijdens het trainingskamp van Oranje in Oostenrijk, is hij inmiddels volledig genezen.

,,Achteraf is het misschien beter dat ik het WK niet meemaak,'' vertelt Vlaar. Al wil je zoiets natuurlijk nooit missen. Mijn lichaam gaf vermoeidheidssignalen af. De vakantie heeft mij goed gedaan. Ik stond vanochtend echt te trappelen om weer te beginnen. Ik wil met Feyenoord een mooi seizoen draaien. Nee, ik denk niet aan vertrekken. Er speelt niets concreets. Ik ben na het vertrek van Van Bronckhorst, Makaay en Landzaat plotseling een routinier, ondanks mijn 25 jaar. Maar daar zie ik wel een uitdaging in.''
quote:
Geen nieuw contract Landzaat

Routinier Denny Landzaat krijgt geen nieuw contract. ,,We hebben misschien aan ervaring ingeboet, maar we hebben er veel talent voor terug gekregen'', aldus trainer Mario Been op de website van de club. ,,We zullen moeten gaan bouwen.'' Been hoopt nog voor het begin van de competitie een nieuwe spits in Rotterdam te mogen verwelkomen. ,,Daar ligt onze prioriteit. Dat is ook de reden dat we niet verder konden met Denny Landzaat. We hebben genoeg middenvelders en besteden het geld daarom liever aan iemand voor de spitspositie.''
  dinsdag 29 juni 2010 @ 08:25:50 #139
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83430010
Hoop dat Schenkeveld gauw weer fit is.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:17:55 #140
63192 ursel
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:42:03 #141
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83519693
quote:
En dan straks doorverkopen met dikke winst zeker
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83539415
quote:
Voorjaar 2010: Bekerfinale. Rotterdam. Feyenoord versus Ajax. Kaartverdeling: iedere club in beginsel 10.000 kaarten. Verzoek vanuit Feyenoord voor meer kaarten resoluut afgewezen. Dan maar een halfleeg stadion. ‘Beginsel van gelijkheid’, aldus de KNVB. ‘En mocht dat in Rotterdam niet mogelijk zijn, dan kan men er rekening mee houden de status van vaste speellocatie voor bekerfinales kwijt te raken’.

Zomer 2010: Super Cup. Amsterdam. Fc Twente versus Ajax. Kaartverdeling: Ajax 13.000 kaarten, Fc Twente slechts 3.200.
Vanwege ‘stringente veiligheidsmaatregelen die vanuit de KNVB, gemeente Amsterdam en politie Amsterdam worden opgedragen’.
No more further comments. Niet vanuit Amsterdam, niet vanuit de media, niet vanuit Zeist.

Typisch….
Feyenoord Rotterdam
pi_83539448
quote:
Tomasson loopt spierscheuring op

ROTTERDAM - De Deense international Jon Dahl Tomasson sluit pas eind deze maand aan bij de selectie van Feyenoord. De 33-jarige aanvaller heeft bij het WK in Zuid-Afrika een spierscheuring in zijn rechterbovenbeen opgelopen. Dat meldt de Rotterdamse club op de eigen website.

Tomasson ondergaat de komende week in Denemarken medische behandeling. Daarna gaat hij nog even op vakantie om bij te komen van het WK. Bij terugkeer in Nederland zal Tomasson waarschijnlijk nog enige tijd moeten revalideren voordat hij weer speelklaar is.

Denemarken werd bij het WK in groep E, met Nederland, uitgeschakeld. In de derde en beslissende poulewedstrijd tegen Japan (1-3) raakte Tomasson geblesseerd bij het nemen van een strafschop, die hij in de rebound benutte.
-
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:36:01 #144
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_83539600
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

En dan straks doorverkopen met dikke winst zeker
Hopelijk toch wel transferrechten afgedwongen idd.
quote:
Broer Boukhari van Feyenoord naar Sparta

De broer van Nourdin Boukhari, Anouar, speelt komend seizoen bij Sparta. De 19-jarige middenvelder komt over van Jong Feyenoord. Boukhari is voorlopig ingedeeld bij Jong Sparta, het team van Geert Meijer. Anouar Boukhari is de enige speler van buiten de Sparta-opleiding. De beloften beginnen 13 juli met de eerste training.
pi_83539637
quote:
Feyenoord krijgt eindelijk weer een trainingsveld met veldverwarming. De Rotterdamse club laat op haar digitale thuis weten dat de Feyenoord Business Club (FBC) de financiële reserve van circa 150.000 euro beschikbaar stelt voor de aanleg van veldverwarming bij het trainingsveld op Varkenoord. “Wij zijn hier heel erg mee geholpen”, zei commercieel directeur Mark Koevermans.

Feyenoord kon in de winterstop nauwelijks trainen, omdat het veld op Varkenoord geen veldverwarming had en de barre weersomstandigheden de mat onbespeelbaar hadden gemaakt. De Rotterdammers wilden graag veldverwarming aanleggen, maar hadden daar geen geld voor. Dankzij de steun van de FBC, die maandag besloot om de organisatie als zelfstandig orgaan op te heffen, is Feyenoord nu geholpen.

“Feyenoord wil naar een absoluut topsportklimaat, daar kan deze investering bij helpen”, zei FBC-voorzitter Aad de Vries. Koevermans bedankte de FBC: “Dankzij deze bijdrage kunnen wij verder investeren in de faciliteiten voor het eerste elftal. Wij zijn erg dankbaar voor het vertrouwen.”
Woensdag, 17 maart 2010 om 12:28. Lekker Feyenoord.
Feyenoord Rotterdam
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 18:42:22 #146
138438 crew  Pizzakoppo
pi_83541056
quote:

[..]

Van der Wiel geen dragende speler? Man, die jongen is zo belangrijk voor Ajax, dat zal elke Ajacied beamen. En Suarez is al een paar seizoen op rij aardig beslissend voor Groningen en Ajax, en die stijgende lijn trekt ie nu door op het WK. Die groei mis ik bij iemand als Wijnaldum... Je hoeft niet direct elke week beslissend te zijn, maar je moet wel elk seizoen iets beslissender worden.
Grappig dat je dit zegt want eigenlijk elke keer als ik Wijnaldum zag afgelopen seizoen verbaasde ik mij over zijn mooie dribbel en techniek maar tegelijkertijd ook over hoe weinig hij vooruit is gegaan ten opzichte van zijn debuut. Bijvoorbeeld zijn fysiek lijkt stil te staan daar waar bijv. bij Ajax een Vertonghen, vdWiel, Suarez en Huntelaar fikse stappen maakten lijkt hij nog steeds een pril jongetje van 16 zoals bij zijn debuut.
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:52:47 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83541459
Wijnaldum is nog steeds erg jong .
pi_83542042
Direct eerste bekerwedstrijd tegen Roda JC.
-
pi_83543845
Ben ik trouwens de enige die echt verbaasd is dat De Guzman nog nergens getekend heeft?

Hij zal wel onrealistische verwachtingen hebben voor wat betreft het niveau van de clubs die hem nu willen hebben en het mogelijke salaris wat hij wil. Als hij ergens in de middenmoot/subtop van de Premier League of La Liga 1-2 miljoen per jaar kan pakken mag hij natuurlijk eigenlijk niet klagen. Zou me niets verbazen als hij vlak voor het einde van de transferperiode bij PSV tekent.

Ongeacht wat je vindt van zijn houding, vind ik het nog steeds een enorme faal van Feyenoord dat zo'n groot talent op zijn 12e wordt gehaald, jarenlang wordt opgeleid, en 10 jaar later zomaar de deur uitloopt. Echt exemplarisch voor het beleid.

Beenhakker is trouwens flink aan het schreeuwen over het bestuur en over het halen van een spits. Als er niemand verkocht wordt (wat heel goed zou kunnen) en het bestuur voet bij stuk houdt, zou dat wel eens hoog op kunnen lopen. Ongeacht de publieke opinie zal dat er wel op neer komen dat Beenhakker die strijd verliest. Eerlijk gezegd ben ik het wel met hem eens dat de balans veel te ver doorgeslagen is naar bezuinigen, voorzover ik dat kan inschatten natuurlijk, want je weet natuurlijk niet alles. Maar sowieso is het onmogelijk dat er wel geld is voor een middenvelder en een rechtsbuiten, en driekwart miljoen voor een jaar contractverlenging van Van Bronckhorst, maar niet voor een spits. Het geld is er of het is er niet. En Beenhakker is technisch directeur, het is dus niet de bedoeling dat het bestuur gaat beslissen aan welke speler(s) geld uitgegeven mag worden. Er wordt geroepen dat er helemaal geen geld is, maar hoe kan men dan Van Bronckhorst een contract aanbieden?

[ Bericht 55% gewijzigd door heiden6 op 01-07-2010 20:12:48 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 20:19:42 #150
138438 crew  Pizzakoppo
pi_83544475
Ik snap het ook niet had toch zeker een Everton of Fiorentina verwacht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')