quote:Op zondag 20 juni 2010 19:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Populisme is kortetermijnbeleid gebaseerd op de waan van de dag. Geen visie voor de toekomst, slechts regentesk op een makkelijke manier zeteltjes scoren zonder een duidelijk doel voor ogen. Macht om de macht dus, geen macht om ook echt ideeën in werkelijkheid te brengen.
Beter een breekpunt opheffen en willen regeren en dus compromissen moeten stellen dan zoals het CDA poot stijf houden en nog niet eens willen praten. Iedere partij zal compromissen moeten maken, je kunt niet verwachten 100% van je programma te realiseren zeker niet met zoveel relatief kleine andere partijen.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ander voorbeeld: De AOW-leeftijd is een breekpunt. Mooi, denken de domme tokkies en stemmen Wilders. Die vervolgens binnen 12 uur na het sluiten van de stemlokalen dat breekpunt van tafel veegt en vrolijk meepraat over AOW naar 67
Ik zou nog eens opzoeken wat 'breekpunt' inhoudt. Bovendien, als je al breekpunten laat vallen, doe je dat als er al onderhandelingen gaande zijn en de boel echt vast blijkt te zitten op net dat ene punt. Niet van te voren al.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:57 schreef ooge het volgende:
[..]
Beter een breekpunt opheffen en willen regeren en dus compromissen moeten stellen dan zoals het CDA poot stijf houden en nog niet eens willen praten. Iedere partij zal compromissen moeten maken, je kunt niet verwachten 100% van je programma te realiseren zeker niet met zoveel relatief kleine andere partijen.
verder ben ik het wel met TS eens, populisme is wat het volk wil dus eigenlijk Populisme = Democratie.
Onzin. We kunnen verdragen aanpassen. In Frankrijk en Italië speelt er ook zo'n discussie (en waarschijnlijk wel in meer landen), en het VN verdrag verbiedt alleen mensen stateloos te maken: dat gebeurd niet als je 1 van de 2 nationaliteiten ontneemt.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Populisme schept valse verwachtingen. Zie de PVV: Als we aan de macht komen gooien we de marokkanen eruit. Kan dus helemaal niet, maar heel veel dombo's weten dat niet en stemmen vol hoop op die volle hoop. Vervolgens worden ze teleurgesteld, waardoor ze de volgende keer op een nog extremere populist zullen stemmen.
Er werden geen onderhandelingen gevoerd (het CDA wilde niet), dus 'vrolijk meepraten over de AOW naar 67' is geen feitelijke weergave.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ander voorbeeld: De AOW-leeftijd is een breekpunt. Mooi, denken de domme tokkies en stemmen Wilders. Die vervolgens binnen 12 uur na het sluiten van de stemlokalen dat breekpunt van tafel veegt en vrolijk meepraat over AOW naar 67
'Een breekpunt op tafel leggen is gewoon politiek cowboygedrag'quote:Op zondag 20 juni 2010 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou nog eens opzoeken wat 'breekpunt' inhoudt.
Dat feestje is me wel door m'n strot geduwd. Daarnaast is het niet echt valide. Als een bepaalde groep gasten moedwillig zooi gaat maakt, spullen kapot gaat maken en andere gasten gaan intimideren, dan stuur ik ze zelf mijn huis uit, ookal heb ik ze zelf uitgenodigd.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:15 schreef ethiraseth het volgende:
Holograph, als jij een feestje geeft, en je gasten maken er een troep van. Verzamel je die troep dan ook, onderverdeeld per huishouden dat die troep maakt, om vervolgens de rotzooi in de tuin van die mensen te gooien? Of ruim je de troep zelf op, want het was nu eenmaal jouw feestje?
Je hebt allochtonen wiens ouders in Nederland geboren zijn, en zelf geen andere taal dan Nederlands spreken. O.a de Marokkaanse Nationaliteit kan je niet inleveren, als iemand dan gedenaturaliseerd word, is het voor hen net zo erg om naar Marokko gestuurd te worden met alleen een Marokkaans paspoort als dat het voor jou is.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:05 schreef Holograph het volgende:
[..]
Onzin. We kunnen verdragen aanpassen. In Frankrijk en Italië speelt er ook zo'n discussie (en waarschijnlijk wel in meer landen), en het VN verdrag verbiedt alleen mensen stateloos te maken: dat gebeurd niet als je 1 van de 2 nationaliteiten ontneemt.
Wat ik me wel afvraag: Waarom zijn progressieve mensen opeens niet meer zo 'vooruitstrevend' als het gaat om denaturaliseren van criminele allochtonen. Dan wordt opeens hun mening een feit (Ik wil het niet = Het kan niet).
Het probleem met populisme is dat je complexe problematiek gaat versimplificeren om het begrijpelijk te maken voor "het volk". Hierdoor verdwijnt elke nuance (vandaar ook dat populistische leiders een hekel hebben aan nuance) en ontstaat er een wereldbeeld wat niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.quote:Populisme is een manier van communiceren waarin eenvoudig taalgebruik en gerichtheid op het volk centraal staan. Deze manier van communiceren heeft vaak tot doel de gevestigde orde 'wakker te schudden' en 'omver te werpen'. Soms wordt populisme ook in verband gebracht met het 'meewaaien met de wind' in het vormen van de mening van de partij.
1 citaat waarin de pvv aangeeft dat ze zomaar Marokkanen het land uit willen gooien.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Populisme schept valse verwachtingen. Zie de PVV: Als we aan de macht komen gooien we de marokkanen eruit. Kan dus helemaal niet, maar heel veel dombo's weten dat niet en stemmen vol hoop op die volle hoop. Vervolgens worden ze teleurgesteld, waardoor ze de volgende keer op een nog extremere populist zullen stemmen.
Daarom is het dan ook verstandig om dan geen misdrijf te begaan. Ik zou het niet 'zielig' vinden als Allochtonen een winkel overvallen, en dat ze dan worden gedenaturaliseerd. Overigens heb ik wel het idee dat veel Marokkanen wel Arabisch spreken.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:32 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hebt allochtonen wiens ouders in Nederland geboren zijn, en zelf geen andere taal dan Nederlands spreken. O.a de Marokkaanse Nationaliteit kan je niet inleveren, als iemand dan gedenaturaliseerd word, is het voor hen net zo erg om naar Marokko gestuurd te worden met alleen een Marokkaans paspoort als dat het voor jou is.
Ik hoef toch niet weer het linkje te plaatsen naar het Deense interview met Wilders, he?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1 citaat waarin de pvv aangeeft dat ze zomaar Marokkanen het land uit willen gooien.
Sorry hoor, maar het interesseert me helemaal geen flikker als die Marokkaan wel of niet in Nederland is geboren, als hij zich aan de wet houdt en gewoon mee doet dan is hij gelijk aan iedereen, sterker nog, je kan dan burgermeester worden van een hele grote stad. En ik ben daar oprecht trots op dat dat kan in Nederland, iedereen is gelijk totdat je buiten de rechtstaat gaat. Tot zover mijn multiculturele praatje.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:32 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hebt allochtonen wiens ouders in Nederland geboren zijn, en zelf geen andere taal dan Nederlands spreken. O.a de Marokkaanse Nationaliteit kan je niet inleveren, als iemand dan gedenaturaliseerd word, is het voor hen net zo erg om naar Marokko gestuurd te worden met alleen een Marokkaans paspoort als dat het voor jou is.
Ja, ik wil namelijk zien of horen dat de pvv zomaar buitenlanders het land uit gooit. Zo niet dan is het de zoveelste keer dat jij flauwekul op dit forum loopt te spuien.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet weer het linkje te plaatsen naar het Deense interview met Wilders, he?
Het land van herkomst is in dat geval Nederland slimmerdquote:Op zondag 20 juni 2010 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Als een Marokkaan in Nederland is geboren maar zijn/haar ouders heeft een andere Nationaliteit dan de Nederlandse en hij gedraagt zich niet conform onze regels dan mag hij gewoon zonder enig pardon naar het land van herkomst gestuurd worden, met ouders en al. Kind opvoeden en mee doen, niet doen is exit. (nuance: Het is natuurlijk niet zo dat je voor 1 blikje stelen bij de plaatselijke supermarkt dat je dan meteen wordt uitgezet)
Of "Vandalen gaan betalen"quote:Op zondag 20 juni 2010 21:19 schreef eltopo2010 het volgende:
Populisme bestaat uit vaak holle kreten om zetels te winnen zoals:
"als ze de wet overtreden gaan ze het land uit"
of
"de boel bij elkaar houden..iedereen telt mee"
http://www.nd.nl/artikele(...)slims-weg-uit-europa het interview waarover hij het heeft. Citaat van Wilders uit het interview:quote:Op zondag 20 juni 2010 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik wil namelijk zien of horen dat de pvv zomaar buitenlanders het land uit gooit. Zo niet dan is het de zoveelste keer dat jij flauwekul op dit forum loopt te spuien.
Redelijk voorstel, lijkt me.quote:We zullen ze zelfs helpen door ze geld te geven voor bijvoorbeeld een opleiding. Maar zodra ze een misdrijf plegen, denk aan jihad en sharia (islamitische strijd en islamitische wetgeving, red.), sturen we ze terug.
Ik heb het over het land van herkomst van zijn ouders slimmerdquote:Op zondag 20 juni 2010 21:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het land van herkomst is in dat geval Nederland slimmerd.
Of ''eerlijke kansen voor iedereen''quote:
Wilders wil dat van alle criminele moslims hun Nederlandse, Deense of andere Europese nationaliteit wordt ingetrokken. Moslims die zich aan de wet en westerse waarden houden, zijn volgens de PVV'er welkom. ,,We zullen ze zelfs helpen door ze geld te geven voor bijvoorbeeld een opleiding. Maar zodra ze een misdrijf plegen, denk aan jihad en sharia (islamitische strijd en islamitische wetgeving, red.), sturen we ze terug.''quote:Op zondag 20 juni 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)slims-weg-uit-europa het interview waarover hij het heeft. Citaat van Wilders uit het interview:
[..]
Redelijk voorstel, lijkt me.
Je hebt het over het terugsturen van dat kind, zo staat het letterlijk in je post. Dat kind is niet 'terug te sturen' omdat het gewoon uit Nederland komt domboquote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het over het land van herkomst van zijn ouders slimmerd
Veel Marokkanen van de tweede generatie spreken geen Arabisch, zijn nog nooit in Marokko geweest en hebben de Nederlandse nationaliteit. Ik zie niet hoe je burgers met de Nederlandse nationaliteit verschillend kán en wíl behandelen, het zijn immers Nederlandse staatsburgers.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het over het land van herkomst van zijn ouders slimmerd
Diepgewortelde xenofobie vermoed ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Veel Marokkanen van de tweede generatie spreken geen Arabisch, zijn nog nooit in Marokko geweest en hebben de Nederlandse nationaliteit. Ik zie niet hoe je burgers met de Nederlandse nationaliteit verschillend kán en wíl behandelen, het zijn immers Nederlandse staatsburgers.
Het gebeurd al! Met terrorisme bijvoorbeeld. Mensen met 2 nationaliteiten kunnen hun Nederlandse nationaliteit verliezen, terwijl ze gewoon 'Nederlander' zijn. En ik heb het idee dat heel veel mensen wel Arabisch spreken, en dat ze bijna elk jaar in Marokko op vakantie gaan.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Veel Marokkanen van de tweede generatie spreken geen Arabisch, zijn nog nooit in Marokko geweest en hebben de Nederlandse nationaliteit. Ik zie niet hoe je burgers met de Nederlandse nationaliteit verschillend kán en wíl behandelen, het zijn immers Nederlandse staatsburgers.
Dat tweedegeneratie Marokkaanse ingezeten ook de Marokkaanse nationaliteit hebben, daar heeft Nederland helemaal niks mee te maken. Hoogstens kan Nederland bij Marokko onderhandelen omdat het onwenselijk is, maar ik vind niet dat tweedegeneratie Nederlandse Marokkanen van dat beleid van de Marokkaanse staat de dupe moeten worden.
Daarom zeg ik ook dat populisme een te smalle basis vormt voor beleid, maar een paar populistische maatregelen is niet erg lijkt me. Het populisme heeft immers altijd gelijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:45 schreef Lespaulspelert het volgende:
Als mensen van populisme uitgaan dan letten ze niet meer op de feiten, dat is slecht.
/topic.
Dat laatste is fout, heeft het grootste gedeelte wat denkt dat allochtonen slecht zijn voor nl gelijk?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat populisme een te smalle basis vormt voor beleid, maar een paar populistische maatregelen is niet erg lijkt me. Het populisme heeft immers altijd gelijk.
Nou ja, laten we maar beleid gaan voeren gebaseerd op jouw vermoedens dan hè?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het gebeurd al! Met terrorisme bijvoorbeeld. Mensen met 2 nationaliteiten kunnen hun Nederlandse nationaliteit verliezen, terwijl ze gewoon 'Nederlander' zijn. En ik heb het idee dat heel veel mensen wel Arabisch spreken, en dat ze bijna elk jaar in Marokko op vakantie gaan.
Heeft veel met vreemdelingen haat te makenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt het over het terugsturen van dat kind, zo staat het letterlijk in je post. Dat kind is niet 'terug te sturen' omdat het gewoon uit Nederland komt dombo
Wat lul je nou simpele?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft veel met vreemdelingen haat te maken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar dan is Amerika Nieuw-Zeeland Switserland Canada Denemarken enz enz enz xenofoob?
Als een Nederlandse man een kind krijgt bij een Marokkaanse vrouw of visa versa, krijgt kind automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Je kunt er geen afstand van doen (dit geld ook voor kinderen met alleen Marokkaanse ouders).quote:Op zondag 20 juni 2010 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het interesseert me helemaal geen flikker als die Marokkaan wel of niet in Nederland is geboren, als hij zich aan de wet houdt en gewoon mee doet dan is hij gelijk aan iedereen, sterker nog, je kan dan burgermeester worden van een hele grote stad. En ik ben daar oprecht trots op dat dat kan in Nederland, iedereen is gelijk totdat je buiten de rechtstaat gaat. Tot zover mijn multiculturele praatje.
Als een Marokkaan in Nederland is geboren maar zijn/haar ouders heeft een andere Nationaliteit dan de Nederlandse en hij gedraagt zich niet conform onze regels dan mag hij gewoon zonder enig pardon naar het land van herkomst gestuurd worden, met ouders en al. Kind opvoeden en mee doen, niet doen is exit. (nuance: Het is natuurlijk niet zo dat je voor 1 blikje stelen bij de plaatselijke supermarkt dat je dan meteen wordt uitgezet)
En ja ik weet dat dat momenteel nog niet kan door die klote eu verdragen, daarom moeten we daar ook zo snel mogelijk van af. Voor een rechtvaardig Nederland. En als we dat eens zouden doen dan zouden de overige allochtonen veel minder aangekeken worden op hun achtergrond.
Dat is precies wat hij wil doen ja, tenminste, zo staat het in zijn post. Volkomen debiel.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Als een Nederlandse man een kind krijgt bij een Marokkaanse vrouw of visa versa, krijgt kind automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Je kunt er geen afstand van doen (dit geld ook voor kinderen met alleen Marokkaanse ouders).
Ga je dan dat kind en de ouders ook uitwijzen? Ook al is de vader of moeder een 'normale' Nederland en heeft het kind nog nooit een stap in Marokko gezet?
Retardquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |