ALWEEEER EEN WINNAAR!quote:Op zondag 20 juni 2010 20:56 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Liever een goeie Suzuki Alto dan een krappe Porsche met een dildo ingebouwd in de bestuurdersstoel die je elke 20 seconden penetreert, waarmee je alleen op door Apple bepaalde wegen mag rijden en de speciale benzine maar bij 10 pompen in NL te vinden is.
Waar heb je een 'multitouchpad' voor nodig?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:10 schreef E.T. het volgende:
Multitouchpad![]()
![]()
Bij openklappen meteen werken.. maakt niet uit hoe lang dicht geweest![]()
![]()
Na twee weken windows ben ik weer zo vreselijk blij met m'n macbook![]()
En vergeet niet: bij eerste gebruik snoertje in oude macbook, andere kant in nieuwe macbook en 1,5 uur later staan al je instellingen, documenten, wachtwoorden, programma's en weetikwatnogmeer... alles staat weer precies zo in je nieuwe macbook en je kunt zo verder waar je gebleven was
Mac is voor mensen die hun computer als een hulpmiddel zien, niet als een doel.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:12 schreef Lespaulspelert het volgende:
Mac is gewoon je hoofd leeghalen, focussen op wat je wilt doen en dat doen, in plaats van je druk hoeven te maken met hoe dat dan gebeurd, want dat moet je pc voor je doen, niet jij zelf.
Zolang je nooit ermee hebt gewerkt kan je er niet over meepraten, een mac is een verademing. Ik gebruik trouwens regelmatig multitouch, zelfs tijdens het browsen.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb je een 'multitouchpad' voor nodig?
Openklappen en meteen werken doet een snelle W7 laptop ook![]()
Overzetten van alle documenten etc. heb ik ook binnen 1,5 uur gedaan
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Kun je MAC OSX ook installeren op een custom gebouwde pc?
Dat ook. Een hulpmiddel waarvan jij het hulpmiddel niet hoeft te zijn. Tering, had ik maar ff 1700 euro.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mac is voor mensen die hun computer als een hulpmiddel zien, niet als een doel.
Ja, met Hackintosh?! (correct me if i'm wrong! )quote:Op zondag 20 juni 2010 21:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Kun je MAC OSX ook installeren op een custom gebouwde pc?
Hmm,, ik bedoel echt een legale versie he. Zou hij dan net zo soepel werken als je een mac koopt vanuit de winkel? Of heeft apple gewoon hardware gespecificeerd dat gewoon erg goed met elkaar werkt?quote:
je faalt.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat laatste. (althans de software is geschreven voor specifieke hardware)quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmm,, ik bedoel echt een legale versie he. Zou hij dan net zo soepel werken als je een mac koopt vanuit de winkel? Of heeft apple gewoon hardware gespecificeerd dat gewoon erg goed met elkaar werkt?
Apple heeft alles zelf gemaakt -zeggen ze- en dan nog wel dat ze alles 'zorgvuldig' hebben samengesteld! dus zodoende(!) is het wss wel dat het niet super goed soepel werkt. maar het kan wel werken!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmm,, ik bedoel echt een legale versie he. Zou hij dan net zo soepel werken als je een mac koopt vanuit de winkel? Of heeft apple gewoon hardware gespecificeerd dat gewoon erg goed met elkaar werkt?
Het is illegaal en Apple biedt er geen ondersteuning voor.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
het is niet illegaal (in de illegale wereldquote:Op zondag 20 juni 2010 21:22 schreef TheDocter het volgende:
[..]
Het is illegaal en Apple biedt er geen ondersteuning voor.
probeer mij niet te verbeteren als je daarvoor te stom bent, achterlijke loser.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:24 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
het is niet illegaal (in de illegale wereld)
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:18 schreef Aestivate het volgende:
Ah het dagelijkse Apple vs. Windows topic.
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:12 schreef Lespaulspelert het volgende:
Mac is gewoon je hoofd leeghalen, focussen op wat je wilt doen en dat doen, in plaats van je druk hoeven te maken met hoe dat dan gebeurd, want dat moet je pc voor je doen, niet jij zelf.
Ik verbeter je niet. ik probeer je woorden meer waard te maken!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef TheDocter het volgende:
[..]
probeer mij niet te verbeteren als je daarvoor te stom bent, achterlijke loser.
Ik werk wel eens met Macbooks hoor, ik repareer laptops als hobbyquote:Op zondag 20 juni 2010 21:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zolang je nooit ermee hebt gewerkt kan je er niet over meepraten, een mac is een verademing. Ik gebruik trouwens regelmatig multitouch, zelfs tijdens het browsen.
ok dan mag hetquote:Op zondag 20 juni 2010 21:27 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
Ik verbeter je niet. ik probeer je woorden meer waard te maken!
hoaxquote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik werk wel eens met Macbooks hoor, ik repareer laptops als hobby
Werkt net zo goed daar je met hetzelfde geld een systeem kunt bouwen wat vele malen sneller is. Dat compenseert voor de optimalisatie op Mac's. Het enige wat wel eens gezeik wil opleveren in WiFi trouwens, maar daar heb ik geen last van gehad toen ik OS X op mijn Dell laptop had staan.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Want iedereen met een andere mening over Macs heeft er nog nooit op gewerktquote:Op zondag 20 juni 2010 21:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zolang je nooit ermee hebt gewerkt kan je er niet over meepraten, een mac is een verademing. Ik gebruik trouwens regelmatig multitouch, zelfs tijdens het browsen.
Valt wel mee, de meeste hardware in een Macbook is gelijk aan die in andere laptops (processor, geheugenbanken, harde schijf, videokaart etc.)quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Gelul, het werkt helemaal niet net zo goed. Veel problemen met graka's/netwerk/enz. Koop gewoon een echte, of kan je dat niet?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Werkt net zo goed daar je met hetzelfde geld een systeem kunt bouwen wat vele malen sneller is. Dat compenseert voor de optimalisatie op Mac's. Het enige wat wel eens gezeik wil opleveren in WiFi trouwens, maar daar heb ik geen last van gehad toen ik OS X op mijn Dell laptop had staan.
stukmaken kun je ze uiteraard welquote:Op zondag 20 juni 2010 21:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh ja, Macbooks gaan niet stuk. Dat was ik vergeten
Kan ik best. Mijn Windows laptop is net zo duur als de Mackbooks van die tijdquote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef TheDocter het volgende:
[..]
Gelul, het werkt helemaal niet net zo goed. Veel problemen met graka's/netwerk/enz. Koop gewoon een echte, of kan je dat niet?
bij dat laatste was je ook 1,5 uur je hond aan het uitlaten?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben met mijn macbook meer dan 6 keer terug gegaan omdat er zoveel kapot ging... dat was binnen het eerste jaar, daarna is er nog een batterij en opladen kapot gegaan, dus zo goed zijn ze ook weer niet...quote:Op zondag 20 juni 2010 21:32 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
stukmaken kun je ze uiteraard welals je hem van 3 hoog naar beneden gooit ofzo!
mac eigenaars zijn haast altijd fanboys... De beste user zijn Linux gebruikers, die weten dat ze het beste hebben, terwijl het niets heeft gekost...quote:[b]Op zondag 20 juni 2010 21:37
Overigens valt het me op dat ik dit soort topics alleen van de hand van Windows-gebruikers zie. Ik zie nooit een topic in KLB over Windows gemaakt door een Mac-gebruiker. En hoevaak hoor je wel niet de term "Apple fanboy"? En hoevaak "Windows fanboy"? Sommige Windows-gebruikers hebben blijkbaar een soort 'haat' tegenover Mac's en zelfs Mac-gebruikers. Mac-gebruikers boeit het juist helemaal niet wat anderen gebruiken. Ze zijn gewoon blij met hun apparaat en that's it.
De gebruiker moet er ook mee kunnen omgaan natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik ben met mijn macbook meer dan 6 keer terug gegaan omdat er zoveel kapot ging... dat was binnen het eerste jaar, daarna is er nog een batterij en opladen kapot gegaan, dus zo goed zijn ze ook weer niet...
Zie hier een Apple fan die zijn aankoop verdedigt...quote:Op zondag 20 juni 2010 21:46 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
De gebruiker moet er ook mee kunnen omgaan natuurlijk.
Hoeveel krijg je van Steve Jobs voor je posts?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Het werken op een Mac is veel relaxter dan op een Windows, omdat OS X je gewoon met rust laat. Geen popups, errors, waarschuwingen, etc. De interface is minimalistisch, zo min mogelijk aanwezig zodat alle focus op de content ligt.
Als je bijv. een videobestand in Quicktime bekijkt zijn alle controls, balken, etc. gewoon weg. Je ziet alleen het beeld. De controls verschijnen pas als je je muis beweegt.
Het systeem is ook heel logisch opgebouwd. Elke applicatie werkt op dezelfde manier. Het installeren van een app is gewoon de app slepen naar de Applicaties map. Uninstall is gewoon in de prullenmand gooien. Van elke applicatie staan de instellingen op dezelfde plek en de bestanden zijn op dezelfde manier ingedeeld. Alles is heel consistent. Shortcuts zijn overal hetzelfde.
Het appraat zelf voelt ook kwalitatief aan. Volgens mij bestaat tegenwoordig elke Mac uit een aluminium unibody behuizing. Een tijdloos, naadloos design met slechts 1 knop, de aanknop. Het is niet voor niks dat Apple vele designprijzen in de wacht heeft gesleept.
Dit alles, en meer, maakt de Mac-ervaring. Maar die zal je pas leren kennen als je zelf een Mac uit gaat proberen. Mensen die oordelen over Macs zonder uberhaupt een Mac aangeraakt te hebben zijn wat mij betreft dus ook kansloos bezig.
Overigens valt het me op dat ik dit soort topics alleen van de hand van Windows-gebruikers zie. Ik zie nooit een topic in KLB over Windows gemaakt door een Mac-gebruiker. En hoevaak hoor je wel niet de term "Apple fanboy"? En hoevaak "Windows fanboy"? Sommige Windows-gebruikers hebben blijkbaar een soort 'haat' tegenover Mac's en zelfs Mac-gebruikers. Mac-gebruikers boeit het juist helemaal niet wat anderen gebruiken. Ze zijn gewoon blij met hun apparaat en that's it.
Nee. En natuurlijk ga je er ook niet op in, je weet gewoon niks nuttigs meer te zeggenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
bij dat laatste was je ook 1,5 uur je hond aan het uitlaten?
en de rest ga ik niet eens op in
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Als je bijv. een videobestand in Quicktime bekijkt zijn alle controls, balken, etc. gewoon weg. Je ziet alleen het beeld. De controls verschijnen pas als je je muis beweegt.
Of VLCquote:Op zondag 20 juni 2010 21:51 schreef Broder het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk niet in Windows media player![]()
Aandelen Apple gekocht ofzo?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Het werken op een Mac is veel relaxter dan op een Windows, omdat OS X je gewoon met rust laat. Geen popups, errors, waarschuwingen, etc. De interface is minimalistisch, zo min mogelijk aanwezig zodat alle focus op de content ligt.
Het systeem is ook heel logisch opgebouwd. Elke applicatie werkt op dezelfde manier. Het installeren van een app is gewoon de app slepen naar de Applicaties map. Uninstall is gewoon in de prullenmand gooien. Van elke applicatie staan de instellingen op dezelfde plek en de bestanden zijn op dezelfde manier ingedeeld. Alles is heel consistent. Shortcuts zijn overal hetzelfde.
Het appraat zelf voelt ook kwalitatief aan. Volgens mij bestaat tegenwoordig elke Mac uit een aluminium unibody behuizing. Een tijdloos, naadloos design met slechts 1 knop, de aanknop. Het is niet voor niks dat Apple vele designprijzen in de wacht heeft gesleept.
Dit alles, en meer, maakt de Mac-ervaring. Maar die zal je pas leren kennen als je zelf een Mac uit gaat proberen. Mensen die oordelen over Macs zonder uberhaupt een Mac aangeraakt te hebben zijn wat mij betreft dus ook kansloos bezig.
Stuk over het installeren etc is inderdaad wel makkelijk, dat is een voordeel. Toch bepaal ik nog altijd liever zelf waar ik mijn programma's installeer en isntalleren onder Windows komt ook neer op "Volgende" => "Accept" => "Volgende" => "Volgende" => "Finish" als je niks bijzonders wilt.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Dat kan ook met een Mac....quote:Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef Kieswiel het volgende:
Ik weet echt niks van computers, dus ik dacht dat een mac wel iets voor mij zou zijn omdat ik hoorde dat alles zo simpel was. Na een aantal keer op dat pokkeding gewerkt te hebben ben ik met hangende pootjes teruggegaan naar de pc. Copy-pasten met je rechtermuisknop, dat was pas een verademing.
Na eerst de rechtermuisknop ingeschakeld te hebben (!!)quote:
Het gaat om de manier waarop. Apple gebruikers vertellen het zo 'geromantiseerd', klinkt verschrikkelijk knullig in ieder geval. Ik hoef niet te vertellen waarom het zo goed is, het werkt gewoon en ik loop geen vertraging op door overbodig lang wachten etc. Prima dus, daar hoef ik geen lang epistel over te schrijven.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:56 schreef retorbrapi het volgende:
Oh ja, die is ook zo leuk.
Als je tevreden bent over Windows, is Windows gewoon een goed product.
Als je tevreden bent over Apple, word je betaald door Steve Jobs, heb je Apple aandelen of ben je gewoon lid van de Apple sekte.
uhhhh wat?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Na eerst de rechtermuisknop ingeschakeld te hebben (!!)
Dus op je 13" schermpje wil je filmpjes nóg kleiner gaan bekijken?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik heb het niet over fullscreen idiots
Sorry hoor, maar wie voelt zich hier nu elitair? Moet je eens kijken hoe men hier afgeeft op Mac gebruikers. Mijn post is alleen al een bewijs daarvan. Ik geef alleen mijn persoonlijke ervaring weer, vervolgens wordt er shit geroepen als "sektelid" of "daar wil je niet mee geassocieerd worden". Het strontgooien wordt in dit topic voorlopig alleen door Windowsgebruikers gedaan.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze zich elitair voelen omdat ze een te dure laptop hebben gekocht... en dat ze zichzelf zo tof vinden...
Je mag je pas elitair voelen als je Linux gebruikt en een IBM M hebt.
Ja omdat je post onzin is... Ik schaam mij gewoon dat ik een macbook heb vanwege jullie fanboy.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wie voelt zich hier nu elitair? Moet je eens kijken hoe men hier afgeeft op Mac gebruikers. Mijn post is alleen al een bewijs daarvan. Ik geef alleen mijn persoonlijke ervaring weer, vervolgens wordt er shit geroepen als "sektelid" of "daar wil je niet mee geassocieerd worden". Het strontgooien wordt in dit topic voorlopig alleen door Windowsgebruikers gedaan.
Op mijn 27" ga ik 480p filmpjes niet fullscreen bekijken. Dan is het wel prettig dat ik die extra screen real estate terugkrijg door de balken ed weg te halen. Het kijkt ook veel prettiger.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus op je 13" schermpje wil je filmpjes nóg kleiner gaan bekijken?
IBM Mquote:Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Het ergste is nog wel dat ze zich elitair voelen omdat ze een te dure laptop hebben gekocht... en dat ze zichzelf zo tof vinden...
Je mag je pas elitair voelen als je Linux gebruikt en een IBM M hebt.
Wat is dan onzin? Ik zeg niks dat feitelijk incorrect is, voor de rest is het mijn persoonlijke ervaring. Hoe is dat onzin?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja omdat je post onzin is... Ik schaam mij gewoon dat ik een macbook heb vanwege jullie fanboy.
Ik heb haast zin om Linux op mijn mac te gaan draaien..
Dat dusquote:Op zondag 20 juni 2010 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Apple is prima ja, heb zelf ook een MacBook. Waar ik alleen niet tegen kan zijn figuren die Apple zien als heilig en al het andere als crap. Ik bedoel, Apple is best okay, maar mijn Windows PC thuis werkt ook prima.
Een 27" Macbook? Ik bedoel, we hebben het toch over Macbooks hier?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Op mijn 27" ga ik 480p filmpjes niet fullscreen bekijken. Dan is het wel prettig dat ik die extra screen real estate terugkrijg door de balken ed weg te halen. Het kijkt ook veel prettiger.
Mijn god zeg..quote:Op zondag 20 juni 2010 21:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik heb het niet over fullscreen idiots
Dat zou kunnen. Ik noemde het alleen maar als voorbeeld van de designfilosofie van Apple, de focus op de content. Die is door het hele systeem aanwezig, niet alleen bij de Quicktime player.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zijn toch genoeg afspeelprogramma's die dat gewoon doen?
Dat is dus niet zoals bij Quicktime.. je weet het zelf dus niet.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn god zeg..
Wat jij zegt - "niet zeiken als je het niet weet" - geldt ook voor jezelf
Bekijk deze YouTube-video
Ga jij even onderuit
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat is dus niet zoals bij Quicktime.. je weet het zelf dus niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |