hoaxquote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik werk wel eens met Macbooks hoor, ik repareer laptops als hobby
Werkt net zo goed daar je met hetzelfde geld een systeem kunt bouwen wat vele malen sneller is. Dat compenseert voor de optimalisatie op Mac's. Het enige wat wel eens gezeik wil opleveren in WiFi trouwens, maar daar heb ik geen last van gehad toen ik OS X op mijn Dell laptop had staan.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmm,, ik bedoel echt een legale versie he. Zou hij dan net zo soepel werken als je een mac koopt vanuit de winkel? Of heeft apple gewoon hardware gespecificeerd dat gewoon erg goed met elkaar werkt?
Want iedereen met een andere mening over Macs heeft er nog nooit op gewerktquote:Op zondag 20 juni 2010 21:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zolang je nooit ermee hebt gewerkt kan je er niet over meepraten, een mac is een verademing. Ik gebruik trouwens regelmatig multitouch, zelfs tijdens het browsen.
Valt wel mee, de meeste hardware in een Macbook is gelijk aan die in andere laptops (processor, geheugenbanken, harde schijf, videokaart etc.)quote:Op zondag 20 juni 2010 21:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmm,, ik bedoel echt een legale versie he. Zou hij dan net zo soepel werken als je een mac koopt vanuit de winkel? Of heeft apple gewoon hardware gespecificeerd dat gewoon erg goed met elkaar werkt?
Gelul, het werkt helemaal niet net zo goed. Veel problemen met graka's/netwerk/enz. Koop gewoon een echte, of kan je dat niet?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Werkt net zo goed daar je met hetzelfde geld een systeem kunt bouwen wat vele malen sneller is. Dat compenseert voor de optimalisatie op Mac's. Het enige wat wel eens gezeik wil opleveren in WiFi trouwens, maar daar heb ik geen last van gehad toen ik OS X op mijn Dell laptop had staan.
stukmaken kun je ze uiteraard welquote:Op zondag 20 juni 2010 21:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh ja, Macbooks gaan niet stuk. Dat was ik vergeten
Kan ik best. Mijn Windows laptop is net zo duur als de Mackbooks van die tijdquote:Op zondag 20 juni 2010 21:30 schreef TheDocter het volgende:
[..]
Gelul, het werkt helemaal niet net zo goed. Veel problemen met graka's/netwerk/enz. Koop gewoon een echte, of kan je dat niet?
bij dat laatste was je ook 1,5 uur je hond aan het uitlaten?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb je een 'multitouchpad' voor nodig?
Openklappen en meteen werken doet een snelle W7 laptop ook![]()
Overzetten van alle documenten etc. heb ik ook binnen 1,5 uur gedaan
Ik ben met mijn macbook meer dan 6 keer terug gegaan omdat er zoveel kapot ging... dat was binnen het eerste jaar, daarna is er nog een batterij en opladen kapot gegaan, dus zo goed zijn ze ook weer niet...quote:Op zondag 20 juni 2010 21:32 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
stukmaken kun je ze uiteraard welals je hem van 3 hoog naar beneden gooit ofzo!
mac eigenaars zijn haast altijd fanboys... De beste user zijn Linux gebruikers, die weten dat ze het beste hebben, terwijl het niets heeft gekost...quote:[b]Op zondag 20 juni 2010 21:37
Overigens valt het me op dat ik dit soort topics alleen van de hand van Windows-gebruikers zie. Ik zie nooit een topic in KLB over Windows gemaakt door een Mac-gebruiker. En hoevaak hoor je wel niet de term "Apple fanboy"? En hoevaak "Windows fanboy"? Sommige Windows-gebruikers hebben blijkbaar een soort 'haat' tegenover Mac's en zelfs Mac-gebruikers. Mac-gebruikers boeit het juist helemaal niet wat anderen gebruiken. Ze zijn gewoon blij met hun apparaat en that's it.
De gebruiker moet er ook mee kunnen omgaan natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik ben met mijn macbook meer dan 6 keer terug gegaan omdat er zoveel kapot ging... dat was binnen het eerste jaar, daarna is er nog een batterij en opladen kapot gegaan, dus zo goed zijn ze ook weer niet...
Zie hier een Apple fan die zijn aankoop verdedigt...quote:Op zondag 20 juni 2010 21:46 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
De gebruiker moet er ook mee kunnen omgaan natuurlijk.
Hoeveel krijg je van Steve Jobs voor je posts?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Het werken op een Mac is veel relaxter dan op een Windows, omdat OS X je gewoon met rust laat. Geen popups, errors, waarschuwingen, etc. De interface is minimalistisch, zo min mogelijk aanwezig zodat alle focus op de content ligt.
Als je bijv. een videobestand in Quicktime bekijkt zijn alle controls, balken, etc. gewoon weg. Je ziet alleen het beeld. De controls verschijnen pas als je je muis beweegt.
Het systeem is ook heel logisch opgebouwd. Elke applicatie werkt op dezelfde manier. Het installeren van een app is gewoon de app slepen naar de Applicaties map. Uninstall is gewoon in de prullenmand gooien. Van elke applicatie staan de instellingen op dezelfde plek en de bestanden zijn op dezelfde manier ingedeeld. Alles is heel consistent. Shortcuts zijn overal hetzelfde.
Het appraat zelf voelt ook kwalitatief aan. Volgens mij bestaat tegenwoordig elke Mac uit een aluminium unibody behuizing. Een tijdloos, naadloos design met slechts 1 knop, de aanknop. Het is niet voor niks dat Apple vele designprijzen in de wacht heeft gesleept.
Dit alles, en meer, maakt de Mac-ervaring. Maar die zal je pas leren kennen als je zelf een Mac uit gaat proberen. Mensen die oordelen over Macs zonder uberhaupt een Mac aangeraakt te hebben zijn wat mij betreft dus ook kansloos bezig.
Overigens valt het me op dat ik dit soort topics alleen van de hand van Windows-gebruikers zie. Ik zie nooit een topic in KLB over Windows gemaakt door een Mac-gebruiker. En hoevaak hoor je wel niet de term "Apple fanboy"? En hoevaak "Windows fanboy"? Sommige Windows-gebruikers hebben blijkbaar een soort 'haat' tegenover Mac's en zelfs Mac-gebruikers. Mac-gebruikers boeit het juist helemaal niet wat anderen gebruiken. Ze zijn gewoon blij met hun apparaat en that's it.
Nee. En natuurlijk ga je er ook niet op in, je weet gewoon niks nuttigs meer te zeggenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
bij dat laatste was je ook 1,5 uur je hond aan het uitlaten?
en de rest ga ik niet eens op in
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Als je bijv. een videobestand in Quicktime bekijkt zijn alle controls, balken, etc. gewoon weg. Je ziet alleen het beeld. De controls verschijnen pas als je je muis beweegt.
Of VLCquote:Op zondag 20 juni 2010 21:51 schreef Broder het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk niet in Windows media player![]()
Aandelen Apple gekocht ofzo?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef retorbrapi het volgende:
Het werken op een Mac is veel relaxter dan op een Windows, omdat OS X je gewoon met rust laat. Geen popups, errors, waarschuwingen, etc. De interface is minimalistisch, zo min mogelijk aanwezig zodat alle focus op de content ligt.
Het systeem is ook heel logisch opgebouwd. Elke applicatie werkt op dezelfde manier. Het installeren van een app is gewoon de app slepen naar de Applicaties map. Uninstall is gewoon in de prullenmand gooien. Van elke applicatie staan de instellingen op dezelfde plek en de bestanden zijn op dezelfde manier ingedeeld. Alles is heel consistent. Shortcuts zijn overal hetzelfde.
Het appraat zelf voelt ook kwalitatief aan. Volgens mij bestaat tegenwoordig elke Mac uit een aluminium unibody behuizing. Een tijdloos, naadloos design met slechts 1 knop, de aanknop. Het is niet voor niks dat Apple vele designprijzen in de wacht heeft gesleept.
Dit alles, en meer, maakt de Mac-ervaring. Maar die zal je pas leren kennen als je zelf een Mac uit gaat proberen. Mensen die oordelen over Macs zonder uberhaupt een Mac aangeraakt te hebben zijn wat mij betreft dus ook kansloos bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |