abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83147970
quote:
Op [url= 22 juni 2010 16:07[/url] schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Je stelt 'als' vragen. Mocht je ooit een baan als politicus of in de bedrijfswereld ambiëren dan is het eerste wat je leert om niet op dergelijke vragen in te gaan. Die corresponderen immers niet met de realiteit. Stel een andere vraag en ik beantwoord hem.
Jongen, het is al goed. Je hoeft geen excuses te verzinnen.
pi_83147982
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef IHVK het volgende:
Je zei iets wat je niet meende?

Ik snap het niet meer..
Begrijp je wat het woord "letterlijk" betekent?

Ok, nogmaals, speciaal voor jou. Even die reactie terughalen:
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:32 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

De Koerden van Turkije worden niet erkend als een minderheid. Ze bestaan simpelweg niet. Ze hebben dus minder rechten dan alle andere minderheden (zoals de joden die wel worden erkend).

Als je als politicus ook maar het woord "Koerd" in de mond neemt in het Turks parlement dan mag je de cel ingaan.

___

Leyla Zana (born May 3, 1961), is a Kurdish female politician of Kurdish descent from Eastern Turkey, who was imprisoned for 10 years for speaking her native language of Kurdish in the Turkish Parliament after taking her parliamentary oath and for her political actions which were claimed to be against the unity of Turkey.

She was nominated for the Nobel Peace Prize in 1995 and in 1998 and was awarded the 1995 Sakharov Prize by the European Parliament, but was unable to collect it until her release in 2004.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leyla_Zana

___
IHVK, weet je wel wat dit betekent:

En nu niet meer zeuren en ontopic blijven please.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:14:39 #153
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_83148098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Ik baseer mij op hetgeen wat de PJAK zelf zegt. Dus als jij door middel van een glazen bol doorkrijgt dat ze in werkelijk wel voor een Koerdisch grondgebieden strijden, dan heb ik daar niets mee te maken. Ik steun de PJAK in hun strijd tegen het Iraanse regime.
Autonoom zijn werkt niet joh! Daarvoor is teveel gebeurd. Geldt in alle delen van de wereld waar de idealen lijnrecht tegenovergesteld staan.

Zoiets zou misschien wel werken b.v. in Nederland met de Friezen, hier zou de nuchterheid de autonomie wel laten werken, maar in die gebieden, je weet dat dat niet gaat werken Garibaldi.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_83148139
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jongen, het is al goed. Je hoeft geen excuses te verzinnen.
Reageer dan helemaal niet, want verder dan het posten van emoticons, 'als' vragen en korte zinloze zinnen kom je klaarblijkelijk niet.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_83148153
quote:
Op [url= 22 juni 2010 16:03[/url] schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Ik ben een voorstander van meer autonomie.
Autonomie in Iran, eigen land in Turkije, ja?
pi_83148272
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef TeenWolf het volgende:
Autonoom zijn werkt niet joh! Daarvoor is teveel gebeurd. Geldt in alle delen van de wereld waar de idealen lijnrecht tegenovergesteld staan.

Zoiets zou misschien wel werken b.v. in Nederland met de Friezen, hier zou de nuchterheid de autonomie wel laten werken, maar in die gebieden, je weet dat dat niet gaat werken Garibaldi.
Verdiep jij je nou maar eerst in het conflict. De meeste Koerden strijden tegen het Iraanse regime, niet tegen de Iraanse bevolking of voor eigen grondgebied. De Koerden behoren tot het Iraanse volk, spreken een Iraanse taal en cultureel gezien zijn ze ook Iraniers, dus een ideologisch verschil zal er nooit ontstaan.
pi_83148314
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef zarGon het volgende:
Autonomie in Iran, eigen land in Turkije, ja?
Een land als Iran met haar bevolking en een land als Turkije met haar bevolking zijn dan ook identiek aan elkaar.
pi_83148388
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Je stelt 'als' vragen. Mocht je ooit een baan als politicus of in de bedrijfswereld ambiëren dan is het eerste wat je leert om niet op dergelijke vragen in te gaan. Die corresponderen immers niet met de realiteit. Stel een andere vraag en ik beantwoord hem.
Verstandig. Ik zou ook niet ingaan op de 'divide & conquer-strategie' van de Turken (en de Turk-wannabe's). Dit topic gaat namelijk over de Turkse onderdrukkers en heeft niet zoveel met de situatie in Iran te maken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:21:08 #159
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_83148447
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:17 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Verdiep jij je nou maar eerst in het conflict. De meeste Koerden strijden tegenhet Iraanse regime, niet tegen de Iraanse bevolking of voor eigen grondgebied. De Koerden behoren tot het Iraanse volk, spreken een Iraanse taal en cultureel gezien zijn ze ook Iraniers, dus een ideologisch verschil zal er nooit ontstaan.
En gebruik jij je rationele boerenverstand is even, een autonoom gebied gaat daar niet werken geloof me. kijk naar de autonome gebieden zoals b.v. Tsjetsjenië of Tibet, er zal altijd strijd zijn naar onafhankelijkheid. Autonomie werkt daar simpelweg niet en zeker niet in Iran met zijn regime.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_83148458
Jij bent de enige hier met een strategie Hellas. Ik post omdat ik me irriteer aan de onzinnige onwaarheden die je post. (en omdat ik in de rij sta in het gemeentehuis)
pi_83148649
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef TeenWolf het volgende:
En gebruik jij je rationele boerenverstand is even, een autonoom gebied gaat daar niet werken geloof me. kijk naar de autonome gebieden zoals b.v. Tsjetsjenië of Tibet, er zal altijd strijd zijn naar onafhankelijkheid. Autonomie werkt daar simpelweg niet en zeker niet in Iran met zijn regime.
Een autonoom gebied zal daar wel werken. Waarom, omdat andere Iraanse volkeren in Iran ook een autonoom gebied kennen. Het verschil met Tsjetsjenië en Tibet is het feit dat ze een ander geloof delen, tot een ander volk behoren en cultureel gezien ook van elkaar enorm verschillen. Niemand strijdt voor een eigen land als het land waar ze in leven cultureel en linguïstisch gezien dicht bij die van hen ligt.
pi_83148727
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:19 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Verstandig. Ik zou ook niet ingaan op de 'divide & conquer-strategie' van de Turken (en de Turk-wannabe's). Dit topic gaat namelijk over de Turkse onderdrukkers en heeft niet zoveel met de situatie in Iran te maken.
Het verschil met Iran is het feit dat de Koerden enkele tegenover het Iraanse regime staan en niet zoals in Turkije ook tegenover een deel van het volk.
pi_83148856
quote:
Op [url= 22 juni 2010 16:19[/url] schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te bereiken door zo te posten?
pi_83148999
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:25 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Het verschil met Iran is het feit dat de Koerden enkele tegenover het Iraanse regime staan en niet zoals in Turkije ook tegenover een deel van het volk.
Ik weet dat de Koerden tot de Iraanse volkeren behoren. Veel mensen begrijpen dit niet. Zelfs die Iraanse Mullah-lover op de FP, Mohsin
pi_83149084
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef IHVK het volgende:
Jij bent de enige hier met een strategie Hellas. Ik post omdat ik me irriteer aan de onzinnige onwaarheden die je post. (en omdat ik in de rij sta in het gemeentehuis)
Ja dit is al de duizendste keer dat je mij van onwaarheden beticht, maar feiten posten om mijn reactie te weerleggen, ho maar.
pi_83149123
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te bereiken door zo te posten?
Dat mensen ontopic gaan
pi_83149259
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:28 schreef Hellas2009 het volgende:
Ik weet dat de Koerden tot de Iraanse volkeren behoren. Veel mensen begrijpen dit niet. Zelfs die Iraanse Mullah-lover op de FP, Mohsin
Klopt, maar ook de Koerden in Iran worden onderdrukt, net zoals overigens haast elke Iraniër. Maar het zou ook fijn zijn als de internationale wereld daar eens aandacht aan besteed!
quote:
Iran: Kurds form front to demand rights

A group of Iranian Kurds has created a movement aimed at "peacefully" promoting democracy and demanding rights that they say have been neglected. Some Kurdish activists believe, however, that the creation of the Kurdish United Front is simply an attempt by reformist groups to regain some political power.

A group of Iranian Kurds has formed a movement that aims to "peacefully" demand rights that they say have been neglected or denied Iran's sizable Kurdish minority.

The Kurds account for about 7% of Iran's 68 million-strong population, making them one of the country's largest ethnic groups. Most live in Iran's western provinces, amongst the least developed in the country.

The group claims to have the backing of Kurdish activists, NGOs, and several thousand supporters.

Speaking to RFE/RL, Bahaeddin Adab, the founder of the Kurdish United Front, said that democracy and equal rights are key aims of the group.

"There is very little freedom in areas with a Kurdish population, and democracy for all Iranian people -- especially for Kurds -- is a necessity," he said. "The second issue is equal rights," he continued, claiming that "Kurdish areas suffer from discrimination and [official] contempt in all political, economic, social and cultural areas of life. Kurds have no share in the distribution of power or regarding economic development; the four Kurdish provinces of our country are not developed and are deprived. They face limitations in their cultural activities, which is preventing cultural development."

Adab blames inequality and neglect for a "social problems that never before existed in Kurdish areas. Divorce, suicide, and addiction, for example, are widespread now."

Violence And Nonviolence

He also linked these problems to violent clashes with the authorities seen in several Kurdish cities in the summer of 2005. In July, the shooting in Mahabad of a Kurd, Shavaneh Qaderi, by security forces led to demonstrations and dozens of arrests. The unrest spread to other cities -- including Baneh, Sanandaj and Sardasht -- and reportedly resulted in the deaths of several civilians and police officers.

Adab sees a lack of representation as a major contributory factor in the unrest, which he believes demonstrated the need to create the Kurdish United Front.

"Because such issues are brought up and pursued individually, there are no results. That leads to the use of violence by the government," he contends. "That has a high cost for the nation and that is not, we believe, in the interests of the people or of the government because it widens the gap between the people and the establishment."

Iranian authorities blamed the unrest on "hooligan and criminal elements" and charged that "public and state-owned buildings, including banks, were damaged."

A number of rights activists and journalists were jailed after the killings, some of them for long terms. Human rights organizations have called for their release and for an investigation into the deaths.

Adab, who says the summer's violence "offended the majority of the people," promised that the Front would work within the framework of law and would eschew violence.

Advancing The Front

The Kurdish United Front says a recent opinion poll in areas with Kurdish population showed that most people supported the creation of a front that would enable them to pursue and assert their legitimate rights.

Adab insists that the movement is not an official party or a nongovernmental organization. Such groups require the state's permission to meet, advertise, and register new members. A number of Kurdish parties are banned in Iran.

The Front plans to help Kurdish representatives gain seats in city councils and in the national parliament, as well as to raise Kurds' awareness of their rights.

In August, the UN?s special rapporteur on housing and land rights Miloon Kothari concluded at the end of a 12-day visit to Iran that minorities in Iran, including the Kurds, face discrimination when it comes to gaining access to housing, civic services, and land.

While Adab is optimistic that his group will be able to achieve positive results, other Kurdish activists in Iran express doubt.

"Our current president [Mahmud Ahmadinejad] also talks about the same issue. He says he wants justice for all Iranians," says Mohammad Sadegh Kabudvand, head of the Human Rights Organization of Kurdistan. "Mr. Adab also says the same thing, or he talks about democracy. The reformists also spoke of democracy. But do the Kurdish people have democracy and justice? No."

Kabudvand is similarly skeptical about the prospects that Kurds' language rights will be observed. "Mr Adab says we will work within the framework of law. The law says ethnic languages can be taught. These laws have been in place for the past 25 years, but will the government let them be applied? No step has been taken in an issue as basic as this, let alone regarding the other rights that Kurdish people are demanding."

Kabubvand instead sees the formation of the Kurdish United Front as a personal political vehicle for Adab and other members of the movement. "Most activists believe that this front wants to gain a share of power once more. That is all," he says.

Adab, an outspoken former member of parliament, was barred from running again for parliament in 2004 after the Guardians Council, which oversees elections and vets legislation, disqualified him from the race, along with thousands of other independent and reform-minded candidates.
pi_83149391
quote:
Op [url= 22 juni 2010 16:30[/url] schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Dat mensen ontopic gaan
Dan moet je je insinuaties even voor je houden. Ik weet nog hoe snel je van onderwerp verandert als er iets over Grieken die de Turkse gemeenschap in Griekenland onderdrukken gezegd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 16:35:05 ]
pi_83149609
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:32 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Klopt, maar ook de Koerden in Iran worden onderdrukt, net zoals overigens haast elke Iraniër. Maar het zou ook fijn zijn als de internationale wereld daar eens aandacht aan besteed!
[..]

De internationale gemeenschap doet dat niet (hypocrieten), daarom had ik het ook over de hypocrisie van Erdogan om zgn. voor de 'onderdrukten' op te komen terwijl hij zelf een onderdrukker is.

PJAK strijdt tegen het Iraanse regime ja, net zoals er verschillende andere Iraanse groeperingen zijn die tegen het regime strijden, MEK etc.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:38:19 #170
8781 crew  Frutsel
pi_83149690
quote:
De Koerdische splintergroepering TAK zegt dat ze vanochtend de bomaanslag op een Turkse legerbus in Istanbul heeft gepleegd. Bij die aanslag kwamen vijf militairen om. De bom explodeerde op een weg bij een militair complex.

De autoriteiten zeggen dat de TAK banden heeft met Koerdische extremisten van de PKK. De splintergroepering heeft de burgers gewaarschuwd uit de buurt te blijven van militairen omdat er meer aanslagen zullen volgen.
Aldus de NOS
pi_83149928
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Aldus de NOS
En daarom had ik het ook over verschillende Koerdische groeperingen die actief zijn in Turkije. Een van die groeperingen is extremistischer dan de PKK... ze zijn zeg maar geradicaliseert...

Ik weet niet of ze TAK heten.
pi_83150662
Gewoon PKK. Ze geven zichzelf elke maand een nieuwe naam ongeveer.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:39:27 #173
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_83153254
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:24 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Een autonoom gebied zal daar wel werken. Waarom, omdat andere Iraanse volkeren in Iran ook een autonoom gebied kennen. Het verschil met Tsjetsjenië en Tibet is het feit dat ze een ander geloof delen, tot een ander volk behoren en cultureel gezien ook van elkaar enorm verschillen. Niemand strijdt voor een eigen land als het land waar ze in leven cultureel en linguïstisch gezien dicht bij die van hen ligt.
Het zal 100% niet werken en als ze al autonoom gebied krijgen zullen de Azeri's ook op de deuren bonken voor Autonomie en houdt Iran geen grondgebied meer over. Maar boven alles zal het Iraanse regime dit nooit toestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door TeenWolf op 22-06-2010 17:58:11 ]
pi_83153429
MHP heeft al aangegeven dat zij het Koerdische probleem binnen 6 maanden gaan oplosen
ghjghj
pi_83154212
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:39 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Het zal 100% niet werken en als ze al autonoom gebied krijgen zullen de Azeri's ook op de deuren bonken voor Autonomie en houdt Iran geen grondgebied meer over. Maar boven alles zal het Iraanse regime dit nooit toestaan.
De Koerden in Irak hebben autonomie en dat werkt goed, sinds 1992 hebben ze een eigen gebied wat ze democratisch besturen. Nederland heeft een consulaat geopend in Iraaks Koerdistan. Het gebied is zeer veilig vergeleken met de rest van Irak waar dagelijks mensen worden opgeblazen.

Hoezo autonomie werkt niet. Tuurlijk werkt het wel. Dat is juist een goede oplossing van het conflict!

_

Koerdische Autonome Regio

De Koerdische Autonome Regio is een federaal erkende autonome regio in het noorden van Irak. De regio is in 1992 gestabiliseerd en was tot de erkenning van de Iraakse grondwet in 2005 de facto onafhankelijk, maar de jure wel onderdeel van Irak. Sindsdien is het een federaal erkend gebied, en tevens de enige Koerdische politieke entiteit in de wereld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Autonome_Regio

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')