Er is geen reden om een eigen gebied in Iran te verkrijgen, in tegenstelling tot in Irak en Turkije om de zo net genoemde redenen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:48 schreef zarGon het volgende:
Ja, leuk. Maar als er dus een Koerdistan gesticht wordt op de gebieden waar er Koerden zijn, zou dit ook betekenen dat er ook een stukje Koerdistan op wat nu Iraans grondgebied is komen. Of hebben de Koerden geen recht op Iraans grondgebied?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Er is geen reden om een eigen gebied in Iran te verkrijgen, in tegenstelling tot in Irak en Turkije om de zo net genoemde redenen.
Preciesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alsof het Turkse volk (om maar even te generaliseren) probleemen heeft met Koerden.. Als je dat beweert begrijp je er namelijk helemaal niets van.
Je kan wel zo'n emoticon plaatsen, maar ik beargumenteer het tenminste. In Iran wonen de Koerden tussen hun volksgenoten, waarom dan een eigen gebied opeisen? Zou wel van de gekke zijn.quote:
Ik heb mijn post gewijzigd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:50 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Je kan wel zo'n emoticon plaatsen, maar ik beargumenteer het tenminste. In Iran wonen de Koerden tussen hun volksgenoten, waarom dan een eigen gebied opeisen? Zou wel van de gekke zijn.
Dezelfde vraag, maar anders geformuleerd. Ik heb je al antwoord gegeven; er is geen enkele reden voor de Koerden om in Iran, het land van de Iraniers (Ariers), een eigen gebied op te eisen. De Koerden behoren tot de Iraanse volkeren en het land Iran biedt plaats voor alle Iraniers, dus ook de Koerden, net zoals de Perzen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:54 schreef zarGon het volgende:
Zoals je ziet zijn er dus Koerden in o.a. Turkije en Iran. Laten we even stellen dat er een Koerdistan komt gebaseerd op het plaatje hierboven, gebieden waar er Koerden wonen. Wat zou je er dan vinden van het feit dat Iran kleiner wordt?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:50 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Je kan wel zo'n emoticon plaatsen, maar ik beargumenteer het tenminste. In Iran wonen de Koerden tussen hun volksgenoten, waarom dan een eigen gebied opeisen? Zou wel van de gekke zijn.
Pfrt. Ik zet er zelfs "laten we even stellen" bij.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:57 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Dezelfde vraag, maar anders geformuleerd. Ik heb je al antwoord gegeven; er is geen enkele reden voor de Koerden om in Iran, het land van de Iraniers (Ariers), een eigen gebied op te eisen. De Koerden behoren tot de Iraanse volkeren en het land Iran biedt plaats voor alle Iraniers, dus ook de Koerden, net zoals de Perzen.
Een volk is sowieso een verzonnen term, als de Koerden zich voldoende anders voelen dan de Perzen dan hoeven ze zich niet thuis te voelen in dat land?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:57 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Dezelfde vraag, maar anders geformuleerd. Ik heb je al antwoord gegeven; er is geen enkele reden voor de Koerden om in Iran, het land van de Iraniers (Ariers), een eigen gebied op te eisen. De Koerden behoren tot de Iraanse volkeren en het land Iran biedt plaats voor alle Iraniers, dus ook de Koerden, net zoals de Perzen.
'Als'. De Koerden willen geen eigen grondgebied.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef zarGon het volgende:
Pfrt. Ik zet er zelfs "laten we even stellen" bij.
Laten we nou even stellen dat er dus wel een reden is voor de Koerden, laten we even stellen dat ze zich willen aansluiten bij Koerdistan. Wat zou je er dan van vinden? Ontloop de hypothetische vraag nou niet.
Jawohlquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok bedankt voor de moeite en tijd
Maar neem niet meteen aan wat iedereen zegt. Wees kritisch!
Het land 'Iran' is niet van de Perzen, maar van de Iraniers.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Een volk is sowieso een verzonnen term, als de Koerden zich voldoende anders voelen dan de Perzen dan hoeven ze zich niet thuis te voelen in dat land?
Ik ben een voorstander van meer autonomie.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Turks-Koerdisch conflict
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga maar weg. Je beschuldigt anderen ervan te liegen zonder dat je zelf met feiten komt. Ik kom met feiten, bronnen etc. Je kunt het gewoon niet weerleggen vandaar je persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef IHVK het volgende:
Het overgrote deel van de Turken heeft niets tegen Koerden. Zelfs bij de rechtse partijen zijn veel Koerden actief. En iedere Turk heeft wel Koerden in de familie.
Maar goed iemand die liegt is gewoon niet betrouwbaar dus ja, ik ga weer even weg.
http://www.globalpost.com(...)agogue-gaza?page=0,0quote:Ik lees net dat de Joden in angst leven in Turkije, en dit stuk was ook interessant:
A 2008 Pew survey on European attitudes toward Jews and Muslims found that 76 percent of Turks had a negative view of Jews, up from 49 percent in 2004. A study on hate speech in Turkey’s national press by the Hrant Dink Foundation this past fall found that Jews were the third-most targeted group, falling just behind Kurds and Armenians.
De Turken haten de Koerden meer dan dat ze de Joden haten! Wat een prachtvolk
Het is maar goed dat de Turken de Koerden als broeders beschouwen he, anders hadden we Hitleriaanse praktijken gehad
Lame ass. Ontwijk de vraag maar. Dat zegt genoeg.quote:Op [url= 22 juni 2010 16:01[/url] schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
'Als'. De Koerden willen geen eigen grondgebied.
Zou ik nu ook zeggen Garibaldi, maar je weet dat je best door de mand bent gevallen..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van meer autonomie.
O, leg eens uit dan? Ik veroordeel de strijd van de PJAK niet. De PJAK wil voor zover ik weet geen eigen grondgebied in Iran.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zou ik nu ook zeggen Garibaldi, maar je weet dat je best door de mand bent gevallen..
Je stelt 'als' vragen. Mocht je ooit een baan als politicus of in de bedrijfswereld ambiëren dan is het eerste wat je leert om niet op dergelijke vragen in te gaan. Die corresponderen immers niet met de realiteit. Stel een andere vraag en ik beantwoord hem.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Lame ass. Ontwijk de vraag maar. Dat zegt genoeg.
Net of ik dat letterlijk meende. Ik heb ook nog een citaat + link bij die reactie toegevoegd waarin stond dat het verboden is om Koerdisch te praten in het Turkse parlement. Daar doelde ik dus op. Waarom ga je daar niet op in, of wil je liever weer mij persoonlijk aanvallen om de aandacht van de Turkse wandaden af te leiden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef IHVK het volgende:
Het is net bewezen dat je loog Hellas. Het is simpelweg niet waar dat verboden is om het woord 'Koerd' te gebruiken in het parlement.
Het gebeurde vandaag nog en dit wist jij zelf ook. Dus liegen.
Dat werkt toch niet. Iedereen zegt dat ze voor 'autonoom gebied' strijden. In werkelijkheid hebben ze heus wel als einddoel onafhankelijkheid. Stapje voor stapje he?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:05 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
O, leg eens uit dan? Ik veroordeel de strijd van de PJAK niet. De PJAK wil voor zover ik weet geen eigen grondgebied in Iran.
Ik baseer mij op hetgeen wat de PJAK zelf zegt. Dus als jij door middel van een glazen bol doorkrijgt dat ze in werkelijk wel voor een Koerdisch grondgebieden strijden, dan heb ik daar niets mee te maken. Ik steun de PJAK in hun strijd tegen het Iraanse regime.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef TeenWolf het volgende:
Dat werkt toch niet. Iedereen zegt dat ze voor 'autonoom gebied' strijden. In werkelijkheid hebben ze heus wel als einddoel onafhankelijkheid. Stapje voor stapje he?![]()
PKK wil ook een 'autonoom' gebied, maar geloof je dat echt? Zo ook PJAK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |