abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83141832
Net als dat het moslims zijn die last hebben van islamitische terreurbewegingen.
pi_83142624
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:05 schreef IHVK het volgende:
Hellas Nee echt wat een gelul. Gewoon een compleet verkeerde voorstelling van zaken, gevoerd door pure haat.
IHVK

Jij bent een Turk die niet tegen de waarheid kan, je kunt mijn reacties niet met argumenten ontkrachten vandaar je persoonlijke aanvallen
pi_83142696
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ook verzet waarbij burgers worden afgemaakt? Legitiem?
Ik lees toch echt dat er alleen maar Turkse soldaten worden afgemaakt. Zij representeren de Turkse staat en vormen een legitiem doelwit volgens vele experts.

En dat meisje dat is omgekomen (dochter van een legerofficier) is vergelijkbaar met de vele onschuldige Koerden die zijn afgeslacht door de Turkse staat.
pi_83142867
Alsof jij ook maar iets geeft om de Koerden.

Je ziet een heel volk als wapen om te ondersteunen hoe erg je Turken haat. Als Koerden ergens niets aan hebben zijn het figuren als jij.

Trouwens meer dan de helft van je bronnen is enorm onbetrouwbaar.
pi_83142934
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
Alsof jij ook maar iets geeft om de Koerden.

Je ziet een heel volk als wapen om te ondersteunen hoe erg je Turken haat. Als Koerden ergens niets aan hebben zijn het figuren als jij.
In ieder geval meer dan jij

Jij zwijgt hun onderdrukking dood terwijl ik er aandacht aan besteed!
quote:
Trouwens meer dan de helft van je bronnen is enorm onbetrouwbaar.
Omdat het Koerdische bronnen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 22-06-2010 14:39:11 ]
pi_83143039
De regering heeft verklaard dat de toenadering helemaal niet is gestopt.

Echter, ik denk dat bij de verkiezingen de twee oppositiepartijen (seculieren en extreem-rechts) winst zullen boeken.
pi_83143120
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

In ieder geval meer dan jij

Jij zwijgt hun onderdrukking dood terwijl ik er aandacht aan besteed!
Ik verzwijg hun onderdrukking niet dood. Ik heb al vaak genoeg aangegeven waar het probleem zit en wat er allemaal gebeurd.

Wat jij doet is echter met extreem-subjectieve bronnen je haat voeden tegen een bepaald volk. Dat jij mij voor racist uitmaakt vind ik best grappig. Ik ben namelijk gedeeltelijk van Koerdische komaf.

Er zijn dingen die fout zijn, maar hoe jij de situatie voorstelt. De meeste Koerden moeten gewoon niks van de PKK hebben. Maar de discriminatie in Turkije moet ook stoppen en zo snel mogelijk.
quote:
Omdat het Koerdische bronnen zijn.
Dat zal het zijn ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 22-06-2010 14:39:32 ]
pi_83143264
Maar goed ze zijn nu ook weer bezig in Istanbul dus.

PKK idioten.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:40:31 #59
8781 crew  Frutsel
pi_83143318
Stop aub met het persoonlijke gefrutsel Elkaar uitmaken voor troll of voor racist werkt niet bevorderlijk en op die manier help je ook je (eigen) topic omzeep.
pi_83143440

De slachtoffers van vandaag uitgebreid aan bod gekomen in de pers. Is ook niet echt bevorderlijk voor de sfeer in het land.

Ik denk niet dat het escaleert, Turkije is al vaker door dit soort periodes geweest, maar ik denk dat een lange termijnoplossing weer een stap verder weg is..
pi_83143515
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Frutsel het volgende:
Stop aub met het persoonlijke gefrutsel Elkaar uitmaken voor troll of voor racist werkt niet bevorderlijk en op die manier help je ook je (eigen) topic omzeep.
Ok sorry, ik zal ermee ophouden.

IHVK mag dan voortaan het 'quote-knopje' gebruiken en aangeven wat er precies niet klopt aan de nieuwsberichten die ik in dit topic post want alleen roepen dat het 'extreem-subjectieve bronnen', daar heeft niemand wat aan!
pi_83143562
2 jaar geleden had de PKK trouwens gewoon even zomaar een aanslag gepleegd in een park op een mooie zomeravond. Waren alleen maar recreanten die voorbij liepen.

Bommen gelegd in een prullenbak. Ik snap niet dat je voor zo een organisatie op kunt komen.
pi_83143757
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat er alleen maar Turkse soldaten worden afgemaakt. Zij representeren de Turkse staat en vormen een legitiem doelwit volgens vele experts.

En dat meisje dat is omgekomen (dochter van een legerofficier) is vergelijkbaar met de vele onschuldige Koerden die zijn afgeslacht door de Turkse staat.
Ik snap je ergens ook wel als gefrustreerde Griek die honderden jaren achter elkaar genomen is door de Turken ten tijde van de Ottomaanse gloriedagen. En jij weet zoals ik dat als Turkije nu Griekenland van de kaart wil vegen dat binnen een weekje is gebeurt, beetje gedeisd houden dus Nikos

Wel te prijzen dat je dus ook de Palestijnse Hamas steunt in hun aanslagen op Israeliers die dezelfde redenering gebruiken om Israelische burgers aansprakelijk te stellen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_83143760
Koerden die in sommige gebieden niet stemmen op de partij van de PKK worden vermoord of gemarteld.
Het doel van de PKK is een gewelddadige marxistische revolutie beginnen in het zuid-oosten van Turkije.

HRW heeft een waslijst van misdaden die door de PKK zijn begaan.
pi_83143774
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef IHVK het volgende:
2 jaar geleden had de PKK trouwens gewoon even zomaar een aanslag gepleegd in een park op een mooie zomeravond. Waren alleen maar recreanten die voorbij liepen.

Bommen gelegd in een prullenbak. Ik snap niet dat je voor zo een organisatie op kunt komen.
Dat was vast een foutje en niet de bedoeling, kan gebeuren!

Maar als de PKK echt alleen maar burgers doodt, waarom doen ze dan zoveel moeite om goedgetrainde Turkse commando's af te maken i.p.v autobommen te laten ontploffen bij soft targets in Istanbul? Al-Qaeda heeft enkele jaren geleden toch ook tientallen mensen afgeslacht in Turkije met hun autobommen en zelfmoordterroristen? Dat heb ik de PKK nog niet zien doen.
pi_83143810
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wel te prijzen dat je dus ook de Palestijnse Hamas steunt in hun aanslagen op Israeliers die dezelfde redenering gebruiken om Israelische burgers aansprakelijk te stellen.
Hamas blaast burgers op in stadbussen. Dat heb ik de PKK niet zien doen.
pi_83143820
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen fout. Dat is gewoon opzettelijk gedaan. Er worden ook zo vaak aanslagen verijdeld van de PKK die niet zelden op burgers zijn gericht.
pi_83143841
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Frutsel het volgende:
gefrutsel
pi_83143845
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Hamas blaast burgers op in stadbussen. Dat heb ik de PKK niet zien doen.
Grapjas. Nog een tijdje terug in Diyarbakir nog..
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:52:24 #70
8781 crew  Frutsel
pi_83143936
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Daar las je eerst overheen zeker
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Grapjas. Nog een tijdje terug in Diyarbakir nog..
Hoe staat de huidige regering van Irak er eigenlijk nu in? Vinden zij dat prima dat Turkse militairen de grens over steken en Koerden aanvallen?
pi_83143956
Ik kan het even allemaal niet vinden omdat Google gedomineerd word door het nieuws van vandaag.
pi_83143987
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Daar las je eerst overheen zeker
Yep
quote:
Hoe staat de huidige regering van Irak er eigenlijk nu in? Vinden zij dat prima dat Turkse militairen de grens over steken en Koerden aanvallen?
Nee ze vinden het niet leuk de Iraakse regering.

Iraqi Foreign Minister Hoshyar Zebari, himself a Kurd, criticised the "unilateral" Turkish action and called on Erdogan's government to return to peaceful efforts to woo Turkey's large Kurdish minority away from violence.
http://news.yahoo.com/s/a(...)siraq_20100620140400
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:53:42 #73
8781 crew  Frutsel
pi_83143988
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef IHVK het volgende:
Ik kan het even allemaal niet vinden omdat Google gedomineerd word door het nieuws van vandaag.
Wat dat van de bavariababes?
pi_83143999
Gevonden, een duidelijke aanval op burgers dus.

http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Istanbul_bombings
pi_83144022
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat dat van de bavariababes?
Nee helaas niet.

Als je googelt op bom istanbul PKK gaat het over vandaag.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:54:35 #76
8781 crew  Frutsel
pi_83144036
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef Hellas2009 het volgende:

Iraqi Foreign Minister Hoshyar Zebari, himself a Kurd, criticised the "unilateral" Turkish action and called on Erdogan's government to return to peaceful efforts to woo Turkey's large Kurdish minority away from violence.
http://news.yahoo.com/s/a(...)siraq_20100620140400
Maar ze vinden het niet 'erg genoeg' om troepen te stationeren om "turkse agressie" te beantwoorden?
pi_83144041
Het Iraakse leger heeft ook gereageerd:

Iraq top brass vows defense for Kurdistan against Iranian violations

ARBIL / Aswat al-Iraq: The Iraqi army’s chief of staff said on Thursday that the government in Baghdad has sent a high-level delegation to Arbil, the capital of the Iraqi Kurdistan region, to get abreast of “Iranian violations” and work on stopping them.

“So far the government has not asked the U.S. side to intervene to stop these Iranian violations,” General Babakr Zebari said during a joint press conference with the interior minister of the Iraqi Kurdistan region Kareem Sinjari and the peshmerga (Kurdish forces) minister Sheikh Jaafar Mustafa at the ministry headquarters in Arbil.

“The Iraqi government would defend the Iraqi Kurdistan region like it would do with Basra and Baghdad,” said Zebari, asserting that “any encroachments on the Iraqi Kurdistan region is in general considered encroachments on the Iraqi sovereignty”.

He noted that the Iraqi government would seek solution to crises through diplomatic means in a bid to avoid escalations.

The Iranian artillery have been shelling some border areas of Iraq under the pretext of attacking outposts of the anti-Iran militias PJAK, killing a Kurdish girl, wounding others and driving dozens of families out of their border villages.

The PJAK, or the Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê (Party of Free Life of Kurdistan), is a militant Kurdish nationalist group based in northern Iraq that has been carrying out attacks in the Kurdistan Province of Iran and other Kurdish-inhabited areas.

PJAK is a member of the Kurdistan Democratic Confederation (Koma Civakên Kurdistan or KCK), which is an alliance of outlawed Kurdish groups and divisions lead by an elected Executive Council.

Led by Haji Ahmadi, the PJAK’s objective is to establish a semiautonomous regional entities or Kurdish federal states in Iran, Turkey and Syria similar to the Kurdistan Regional Government (KRG) in Iraq.

The PJAK, an Iranian Kurdish party that broke away from the PKK, or Partiya Karekeren Kurdistan in Kurdish, in 2004 after the imprisonment of PKK leader Abdullah Ocalan, has started its armed struggle against the regime in Iran with the aim of building a federacy for Iran’s Kurdistan. The PJAK has about 3,000 armed militiamen.

http://en.aswataliraq.info/?p=133043
pi_83144079
Turkije heeft volgens mij relatief goede banden met het Koerdische bestuur in Noord-Irak. Er is ook veel handel enzo daar.
pi_83144095
Dat gaat over Iran he.
pi_83144113
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maar ze vinden het niet 'erg genoeg' om troepen te stationeren om "turkse agressie" te beantwoorden?

Ze zijn verzwakt na de Amerikaanse invasie. Ze kunnen het niet winnen van het Turkse leger dat samen met het Iraanse leger Irak om de paar weken binnenvalt.
pi_83144214
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

.
pi_83144215
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ze zijn verzwakt na de Amerikaanse invasie. Ze kunnen het niet winnen van het Turkse leger dat samen met het Iraanse leger Irak om de paar weken binnenvalt.
Je doet echt alsof je een ervaringsdeskundige bent op dit gebied.

De Koerdische fedarele regeringen heeft goede banden met Ankara. Ze gaan vaak over een weer. En van de PKK moeten ze niets hebben.
pi_83144253
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef IHVK het volgende:
Gevonden, een duidelijke aanval op burgers dus.

http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Istanbul_bombings
"Nobody has claimed responsibility for the bombing as yet, although Kurdish separatist militants are suspected"

Ik vertrouw de Turkse autoriteiten niet.
pi_83144350
O ja ik weet trouwens weer hoe het ging.

De eerste bom was een geluidsbom, waardoor alle mensen kwamen kijken wat er aan de hand was en er een grote drukte ontstond.
Toen ontplofte er een tweede bom, de echte bom, waardoor er zoveel mogelijk mensen omkwamen.

Echt heel laf. Maar goed de PKK mishandelt en vermoord ook onschuldige Koerden in het Zuid-Oosten, dus veel menselijkheid moet je er niet van verwachten.
pi_83144353
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

De Koerdische fedarele regeringen heeft goede banden met Ankara. Ze gaan vaak over een weer. En van de PKK moeten ze niets hebben.
De Koerdische regering in Irak heeft sinds kort hun relatie verbeterd met Ankara, maar dat komt doordat de Amerikanen binnenkort vertrekken uit Irak en de Koerden in Irak een bondgenoot willen.

Maar dit neemt niet weg dat de Koerdische regering in Irak niet blij is met de Turkse onderdrukkers en hoe zij omgaan met hun eigen Koerdische bevolking.
pi_83144428
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

De Koerdische regering in Irak heeft sinds kort hun relatie verbeterd met Ankara, maar dat komt doordat de Amerikanen binnenkort vertrekken uit Irak en de Koerden in Irak een bondgenoot willen.

Maar dit neemt niet weg dat de Koerdische regering in Irak niet blij is met de Turkse onderdrukkers en hoe zij omgaan met hun eigen Koerdische bevolking.
Ik denk dat ze wel blij zijn met Erdogan. Hij heeft zoveel verbeterd wat betreft Koerdenrechten in Turkije. Zal een verademing geweest zijn. En als de Amerikanen weg zijn inderdaad, dan hebben ze een bondgenoot nodig. Als de PKK weg is dan kan dat gewoon heel goed.
pi_83144468
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef IHVK het volgende:

Echt heel laf. Maar goed de PKK mishandelt en vermoord ook onschuldige Koerden in het Zuid-Oosten, dus veel menselijkheid moet je er niet van verwachten.
Ze hebben de aanslag niet opgeëist.

En verder valt het me juist mee dat ze niet vaker burgers afslachten, want ze zijn daar in toe staat maar doen het niet. Het is een volwassen vezetsorganisatie.
pi_83144571
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel blij zijn met Erdogan. Hij heeft zoveel verbeterd wat betreft Koerdenrechten in Turkije. Zal een verademing geweest zijn. En als de Amerikanen weg zijn inderdaad, dan hebben ze een bondgenoot nodig. Als de PKK weg is dan kan dat gewoon heel goed.
Heb je Frutsel's reactie van vanochtend niet gelezen? Die toenadering van Erdogan stelde helemaal niks voor. Zolang de Turkse grondwet niet veranderd zal de positie van de Koerden dus nooit verbeteren.

Was Erdogan niet aan de macht toen het Turkse leger Irak binnenviel in 2008 en na 1 week vertrok omdat ze werden afgeslacht?
pi_83144604
quote:
Abuses by the PKK

Human Rights Watch has stated the following about the tactics of the PKK::

* Consequently, all economic, political, military, social and cultural organizations, institutions, formations—and those who serve in them—have become targets. The entire country has become a battlefield.
* The PKK also promised to "liquidate" or "eliminate" political parties, "imperialist" cultural and educational institutions, legislative and representative bodies, and "all local collaborators and agents working for the Republic of Turkey."[42]
* Many who died were unarmed civilians, caught in the middle between the PKK and security forces, targeted for attacks by inevitably, PKK suicide bombers.[43]

According to Amnesty International, the PKK killed and tortured Kurdish peasants and its own members in the 1980s. A number of Kurds have been abducted and killed because they were suspected of being "collaborators" or "informers" and it was a common practice for the PKK to kill their whole families.[44]

According to a 1996 report by Amnesty International, "in January 1996 the [Turkish] government announced that the PKK had massacred 11 men near the remote village of Güçlükonak. Seven of the victims were members of the local village guard force".[45]
wiki

ze slachten zo vaak burgers af. Vooral onder Koerden. Het doel is een gewelddadige marxistische revolutie.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:07:41 #90
8781 crew  Frutsel
pi_83144661
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

En waarom helpen de Amerikanen niet tegen de Iraanse agressie in Irak? Zou ze best goed uitkomen lijkt me
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef IHVK het volgende:

[..]
Ik weet er bijna niets vanaf, hooguit wat je in de media leest. En of dat klopt?

Wat ik wel hoorde is dat topic 1 een puinhoop zou zijn geweest afgelopen weekend, dus deze probeer ik ff te sturen met wat berichten en vragen Plus dat ik probeer zelf ook weer wat op te steken.
pi_83144711
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef IHVK het volgende:

[..]

wiki

ze slachten zo vaak burgers af. Vooral onder Koerden. Het doel is een gewelddadige marxistische revolutie.
Het Marxisme hebben ze naar mijn weten laten varen en ingeruild voor Koerdisch nationalisme.

En kun je nu een HRW report posten over Turkije en hoe zij omgaan met mensenrechten?

Is het waar dat er 2.700 kinderen in de gevangenis zitten in Turkije?
pi_83144790
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En waarom helpen de Amerikanen niet tegen de Iraanse agressie in Irak? Zou ze best goed uitkomen lijkt me
Omdat de Iraakse (sjiitische) regering de hulp van de Amerikanen niet heeft ingeroepen. Ze moeten ook aan de toekomst denken, als de Amerikanen vertrekken en Iran de regering kapot zal maken mochten ze nu anti-Iraanse stappen nemen.
pi_83144908
Ja Erdogan wilde die stenengooiers (kinderen vooral) uit de gevangenis maar wordt gefrustreerd door de oppositie.

Dit soort aanslagen helpen er niet echt bij.
pi_83144958
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Ik weet er bijna niets vanaf, hooguit wat je in de media leest. En of dat klopt?

Wat ik wel hoorde is dat topic 1 een puinhoop zou zijn geweest afgelopen weekend, dus deze probeer ik ff te sturen met wat berichten en vragen Plus dat ik probeer zelf ook weer wat op te steken.
Ok bedankt voor de moeite en tijd

Maar neem niet meteen aan wat iedereen zegt. Wees kritisch!
pi_83145096
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef IHVK het volgende:
Ja Erdogan wilde die stenengooiers (kinderen vooral) uit de gevangenis maar wordt gefrustreerd door de oppositie.

Dit soort aanslagen helpen er niet echt bij.
Er is een verschil tussen willen en doen. Erdogan heeft dus helemaal niets gedaan. Net zoals Obama (na zijn speech in Cairo gericht aan de islamitische wereld) niets heeft gedaan voor de moslims.

Het PKK-geweld is nodig om de nationalistisch-fascistische Turken wakker te schudden. Voordat de PKK geweld gebruikte werd het bestaan van de Koerden in Turkije simpelweg ontkend, ze werden bergturken genoemd.
pi_83145150
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
Koerden die in sommige gebieden niet stemmen op de partij van de PKK worden vermoord of gemarteld.
Het doel van de PKK is een gewelddadige marxistische revolutie beginnen in het zuid-oosten van Turkije.

HRW heeft een waslijst van misdaden die door de PKK zijn begaan.
Beetje zoals hamas deed? (human rights)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_83145186
Hamas is sowieso ook een beweging die de eigen burgers terroriseert ja.
pi_83145270
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Beetje zoals hamas deed? (human rights)
Hamas en de PKK zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Zie dit artikel dat eerder in dit topic is gepost:
Turks-Koerdisch conflict #2

De PKK wil de Turken niet in de zee drijven, ze vechten voor de rechten van de Koerden. Hamas wil alle joden doden. En het rijmt nog ook.
pi_83145368
Hamas wil het einde van Israel, niet alle joden doden. De PKK wil het einde van Turkije.

Beide zijn het terreurbewegingen die de eigen bevolking terroriseren en aanslagen plegen op de buurbevolking.
pi_83145422
Marxisme laten vallen is ook onzin trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')