IHVKquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:05 schreef IHVK het volgende:
HellasNee echt wat een gelul. Gewoon een compleet verkeerde voorstelling van zaken, gevoerd door pure haat.
Ik lees toch echt dat er alleen maar Turkse soldaten worden afgemaakt. Zij representeren de Turkse staat en vormen een legitiem doelwit volgens vele experts.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ook verzet waarbij burgers worden afgemaakt? Legitiem?
In ieder geval meer dan jijquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
Alsof jij ook maar iets geeft om de Koerden.
Je ziet een heel volk als wapen om te ondersteunen hoe erg je Turken haat. Als Koerden ergens niets aan hebben zijn het figuren als jij.
Omdat het Koerdische bronnen zijn.quote:Trouwens meer dan de helft van je bronnen is enorm onbetrouwbaar.
Ik verzwijg hun onderdrukking niet dood. Ik heb al vaak genoeg aangegeven waar het probleem zit en wat er allemaal gebeurd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
In ieder geval meer dan jij
Jij zwijgt hun onderdrukking doodterwijl ik er aandacht aan besteed!
Dat zal het zijn ja.quote:Omdat het Koerdische bronnen zijn.
Ok sorry, ik zal ermee ophouden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Frutsel het volgende:
Stop aub met het persoonlijke gefrutsel Elkaar uitmaken voor troll of voor racist werkt niet bevorderlijk en op die manier help je ook je (eigen) topic omzeep.
Ik snap je ergens ook wel als gefrustreerde Griek die honderden jaren achter elkaar genomen is door de Turken ten tijde van de Ottomaanse gloriedagen. En jij weet zoals ik dat als Turkije nu Griekenland van de kaart wil vegen dat binnen een weekje is gebeurt, beetje gedeisd houden dus Nikosquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik lees toch echt dat er alleen maar Turkse soldaten worden afgemaakt. Zij representeren de Turkse staat en vormen een legitiem doelwit volgens vele experts.
En dat meisje dat is omgekomen (dochter van een legerofficier) is vergelijkbaar met de vele onschuldige Koerden die zijn afgeslacht door de Turkse staat.
Dat was vast een foutje en niet de bedoeling, kan gebeuren!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef IHVK het volgende:
2 jaar geleden had de PKK trouwens gewoon even zomaar een aanslag gepleegd in een park op een mooie zomeravond. Waren alleen maar recreanten die voorbij liepen.
Bommen gelegd in een prullenbak. Ik snap niet dat je voor zo een organisatie op kunt komen.
Hamas blaast burgers op in stadbussen. Dat heb ik de PKK niet zien doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wel te prijzen dat je dus ook de Palestijnse Hamas steunt in hun aanslagen op Israeliers die dezelfde redenering gebruiken om Israelische burgers aansprakelijk te stellen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Dat was vast een foutje en niet de bedoeling, kan gebeuren!
Grapjas. Nog een tijdje terug in Diyarbakir nog..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Hamas blaast burgers op in stadbussen. Dat heb ik de PKK niet zien doen.
Daar las je eerst overheen zekerquote:
Hoe staat de huidige regering van Irak er eigenlijk nu in? Vinden zij dat prima dat Turkse militairen de grens over steken en Koerden aanvallen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Grapjas. Nog een tijdje terug in Diyarbakir nog..
Yepquote:
Nee ze vinden het niet leuk de Iraakse regering.quote:Hoe staat de huidige regering van Irak er eigenlijk nu in? Vinden zij dat prima dat Turkse militairen de grens over steken en Koerden aanvallen?
Wat dat van de bavariababes?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef IHVK het volgende:
Ik kan het even allemaal niet vinden omdat Google gedomineerd word door het nieuws van vandaag.
Maar ze vinden het niet 'erg genoeg' om troepen te stationeren om "turkse agressie" te beantwoorden?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef Hellas2009 het volgende:
Iraqi Foreign Minister Hoshyar Zebari, himself a Kurd, criticised the "unilateral" Turkish action and called on Erdogan's government to return to peaceful efforts to woo Turkey's large Kurdish minority away from violence.
http://news.yahoo.com/s/a(...)siraq_20100620140400
Ze zijn verzwakt na de Amerikaanse invasie. Ze kunnen het niet winnen van het Turkse leger dat samen met het Iraanse leger Irak om de paar weken binnenvalt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar ze vinden het niet 'erg genoeg' om troepen te stationeren om "turkse agressie" te beantwoorden?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Dat was vast een foutje en niet de bedoeling, kan gebeuren!
Je doet echt alsof je een ervaringsdeskundige bent op dit gebied.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ze zijn verzwakt na de Amerikaanse invasie. Ze kunnen het niet winnen van het Turkse leger dat samen met het Iraanse leger Irak om de paar weken binnenvalt.
"Nobody has claimed responsibility for the bombing as yet, although Kurdish separatist militants are suspected"quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:53 schreef IHVK het volgende:
Gevonden, een duidelijke aanval op burgers dus.
http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Istanbul_bombings
De Koerdische regering in Irak heeft sinds kort hun relatie verbeterd met Ankara, maar dat komt doordat de Amerikanen binnenkort vertrekken uit Irak en de Koerden in Irak een bondgenoot willen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je doet echt alsof je een ervaringsdeskundige bent op dit gebied.![]()
De Koerdische fedarele regeringen heeft goede banden met Ankara. Ze gaan vaak over een weer. En van de PKK moeten ze niets hebben.
Ik denk dat ze wel blij zijn met Erdogan. Hij heeft zoveel verbeterd wat betreft Koerdenrechten in Turkije. Zal een verademing geweest zijn. En als de Amerikanen weg zijn inderdaad, dan hebben ze een bondgenoot nodig. Als de PKK weg is dan kan dat gewoon heel goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
De Koerdische regering in Irak heeft sinds kort hun relatie verbeterd met Ankara, maar dat komt doordat de Amerikanen binnenkort vertrekken uit Irak en de Koerden in Irak een bondgenoot willen.
Maar dit neemt niet weg dat de Koerdische regering in Irak niet blij is met de Turkse onderdrukkers en hoe zij omgaan met hun eigen Koerdische bevolking.
Ze hebben de aanslag niet opgeëist.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef IHVK het volgende:
Echt heel laf. Maar goed de PKK mishandelt en vermoord ook onschuldige Koerden in het Zuid-Oosten, dus veel menselijkheid moet je er niet van verwachten.
Heb je Frutsel's reactie van vanochtend niet gelezen? Die toenadering van Erdogan stelde helemaal niks voor. Zolang de Turkse grondwet niet veranderd zal de positie van de Koerden dus nooit verbeteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel blij zijn met Erdogan. Hij heeft zoveel verbeterd wat betreft Koerdenrechten in Turkije. Zal een verademing geweest zijn. En als de Amerikanen weg zijn inderdaad, dan hebben ze een bondgenoot nodig. Als de PKK weg is dan kan dat gewoon heel goed.
wikiquote:Abuses by the PKK
Human Rights Watch has stated the following about the tactics of the PKK::
* Consequently, all economic, political, military, social and cultural organizations, institutions, formations—and those who serve in them—have become targets. The entire country has become a battlefield.
* The PKK also promised to "liquidate" or "eliminate" political parties, "imperialist" cultural and educational institutions, legislative and representative bodies, and "all local collaborators and agents working for the Republic of Turkey."[42]
* Many who died were unarmed civilians, caught in the middle between the PKK and security forces, targeted for attacks by inevitably, PKK suicide bombers.[43]
According to Amnesty International, the PKK killed and tortured Kurdish peasants and its own members in the 1980s. A number of Kurds have been abducted and killed because they were suspected of being "collaborators" or "informers" and it was a common practice for the PKK to kill their whole families.[44]
According to a 1996 report by Amnesty International, "in January 1996 the [Turkish] government announced that the PKK had massacred 11 men near the remote village of Güçlükonak. Seven of the victims were members of the local village guard force".[45]
En waarom helpen de Amerikanen niet tegen de Iraanse agressie in Irak? Zou ze best goed uitkomen lijkt mequote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ze zijn verzwakt na de Amerikaanse invasie. Ze kunnen het niet winnen van het Turkse leger dat samen met het Iraanse leger Irak om de paar weken binnenvalt.
Ik weet er bijna niets vanaf, hooguit wat je in de media leest. En of dat klopt?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je doet echt alsof je een ervaringsdeskundige bent op dit gebied.![]()
Het Marxisme hebben ze naar mijn weten laten varen en ingeruild voor Koerdisch nationalisme.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
wiki
ze slachten zo vaak burgers af. Vooral onder Koerden. Het doel is een gewelddadige marxistische revolutie.
Omdat de Iraakse (sjiitische) regering de hulp van de Amerikanen niet heeft ingeroepen. Ze moeten ook aan de toekomst denken, als de Amerikanen vertrekken en Iran de regering kapot zal maken mochten ze nu anti-Iraanse stappen nemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En waarom helpen de Amerikanen niet tegen de Iraanse agressie in Irak? Zou ze best goed uitkomen lijkt me![]()
Ok bedankt voor de moeite en tijdquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En waarom helpen de Amerikanen niet tegen de Iraanse agressie in Irak? Zou ze best goed uitkomen lijkt me![]()
[..]
Ik weet er bijna niets vanaf, hooguit wat je in de media leest. En of dat klopt?
Wat ik wel hoorde is dat topic 1 een puinhoop zou zijn geweest afgelopen weekend, dus deze probeer ik ff te sturen met wat berichten en vragenPlus dat ik probeer zelf ook weer wat op te steken.
![]()
Er is een verschil tussen willen en doen. Erdogan heeft dus helemaal niets gedaan. Net zoals Obama (na zijn speech in Cairo gericht aan de islamitische wereld) niets heeft gedaan voor de moslims.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef IHVK het volgende:
Ja Erdogan wilde die stenengooiers (kinderen vooral) uit de gevangenis maar wordt gefrustreerd door de oppositie.
Dit soort aanslagen helpen er niet echt bij.
Beetje zoals hamas deed? (human rights)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
Koerden die in sommige gebieden niet stemmen op de partij van de PKK worden vermoord of gemarteld.
Het doel van de PKK is een gewelddadige marxistische revolutie beginnen in het zuid-oosten van Turkije.
HRW heeft een waslijst van misdaden die door de PKK zijn begaan.
Hamas en de PKK zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Zie dit artikel dat eerder in dit topic is gepost:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Beetje zoals hamas deed? (human rights)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |