Dus je zegt dat ik een Islamofoob ben?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb vrij weinig met Edward Said te maken. Ik baseer hetgeen ik hier vertel op mijn eigen ervaringen. Dat jij een bepaald (kennelijk onveranderlijk) beeld hebt van de bevolking in die landen, daar kan ik vrij weinig aan doen. Het is voor mij verspilde moeite om het tegendeel te bewijzen. Het is net zoiets als tegen een notoire anti-semiet vertellen dat Joden echt niet allemaal slecht, dom of onderontwikkeld zijn.
[..]
Het verbaast me niet dat jij dat niet kon, als de Islamitische wereld zo enorm ontwikkeld was geweest, dan hadden we nu heel wat conflicten minder gehad, inclusief misschien, dit conflict.quote:Nou vertel eens? Al Jazeera doet net als elk ander kanaal verslag van de gebeurtenissen en heeft de beschikking over nabije bronnen. Ik heb hen in ieder geval nooit kunnen betrappen op leugens.
We hebben thuis schoteltelevisie, staat hier vaker aan dan de Nederlandse tv. We krijgen meer van het Midden-Oosten conflict mee middels de westerse media. Zeker.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Al die keren dat je kijkt naar de Arabische zenders, je zou bijna denken dat er geen conflict is, zucht hier maar niet heus.
Ik heb nergens gesproken over de Islam.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:29 schreef DeParo het volgende:
Dus je zegt dat ik een Islamofoob ben?
Je gaat helaas niet inhoudelijk op mijn post in. Verder is het zo dat waar twee vechten, doorgaans ook twee schuld hebben. Laten we bovendien niet vergeten dat het ontwikkelde Westen de Holocaust op haar geweten heeft gehad. Kennelijk is daar dus geen verband tussen.quote:Het verbaast me niet dat jij dat niet kon, als de Islamitische wereld zo enorm ontwikkeld was geweest, dan hadden we nu heel wat conflicten minder gehad, inclusief misschien, dit conflict.
Via de Westerse tv krijg ik eigenlijk bijna niet iets mee van het conflict, tenzij er echt iets groots en/of belangrijks is gebeurd, dat lijkt me wel duidelijk. Subjectieve bron is Al Jazeerah mbt dit soort onderwerpen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben thuis schoteltelevisie, staat hier vaker aan dan de Nederlandse tv. We krijgen meer van het Midden-Oosten conflict mee middels de westerse media. Zeker.²
Ofschoon het via de Westerse media wellicht ook wel meevalt schenken ze wel degelijk mee aandacht aan dan de Arabische zenders van deze wereld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Via de Westerse tv krijg ik eigenlijk bijna niet iets mee van het conflict, tenzij er echt iets groots en/of belangrijks is gebeurd, dat lijkt me wel duidelijk. Subjectieve bron is Al Jazeerah mbt dit soort onderwerpen.
Wat ben ik dan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesproken over de Islam.
[..]
Toen was het Westen een heel stuk minder ontwikkeld, bovendien een oorzaak, waarom de Islamitische wereld vandaag de dag ook wat minder ontwikkeld is, desalniettemin is het nu kennelijk wel zo, het is eigenlijk raar om te zien dat jij iets anders probeert te beweren!quote:Je gaat helaas niet inhoudelijk op mijn post in. Verder is het zo dat waar twee vechten, doorgaans ook twee schuld hebben. Laten we bovendien niet vergeten dat het ontwikkelde Westen de Holocaust op haar geweten heeft gehad. Kennelijk is daar dus geen verband tussen.
Kennelijk kijk jij naar heel andere Arabische Islamitische zenders dan ik.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon het via de Westerse media wellicht ook wel meevalt schenken ze wel degelijk mee aandacht aan dan de Arabische zenders van deze wereld.²
Ik ben niet in de positie om iemand voor iets uit te maken.quote:
Pardon? Het westen was ook toen verder ontwikkeld, desondanks zorgde het westen toen en nu nogsteeds voor hardnekkige conflicten. Daarmee is er dus geen verband tussen maten van "ontwikkeling" en "gewelddadige conflicten".quote:Toen was het Westen een heel stuk minder ontwikkeld, bovendien een oorzaak, waarom de Islamitische wereld vandaag de dag ook wat minder ontwikkeld is, desalniettemin is het nu kennelijk wel zo, het is eigenlijk raar om te zien dat jij iets anders probeert te beweren!
Hoe kun je nou denken dat mensen die onzin en leugens blijven slikken?quote:Op maandag 21 juni 2010 11:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk ook, het artikel in de Haaretz
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)-in-english-1.296809
Dat in het bold, dat we het even weten hé, het is wel 'onze' schuld dat het nog langer duurt met het opheffen/verlichten van die blokkade
Waarom doe je het dan toch zo vaak?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben niet in de positie om iemand voor iets uit te maken.
Zouden we dat vandaag de dag nog ontwikkeld noemen, bovendien, crisis, oorlog, vernietiging, Europa lag behoorlijk in puin hoorquote:Pardon? Het westen was ook toen verder ontwikkeld, desondanks zorgde het westen toen en nu nogsteeds voor hardnekkige conflicten. Daarmee is er dus geen verband tussen maten van "ontwikkeling" en "gewelddadige conflicten".
Ik weet niet hoe het in de landen golfstaten is en/of Syrie. Maar ik weet wel dat de regimes in Tunesie, Marokko, Algerije, Egypte, Irak, Saoedie Arabie etc zich vrijwel nooit uitlaten officieel over de kwestie. De staatskanalen geven verslag van de actualiteit maar een Bouteflika, Koning Hassan, Ben Ali of Moebarak heb ik nog niet kunnen betrappen op (veel) uitspraken over dat conflict en het misbruiken ervan. Zij hebben veel meer dingen aan hun hoofd dan dat conflict wat al jaren speelt. De staatsmedia geeft verslag van de laatste actualiteit, de staatskranten ook en het is overduidelijk dat de sympathie bij de Palestijnen ligt. Voor de rest kan je geen tastbare bewijzen vinden (denk ik) dat het wordt misbruikt voor eigen politieke gewin. Wat dat betreft zijn de tijden inderdaad wel verandert ook omdat het conflict met de tijd toch "verjaard" als je er verder vanaf staat. En ook omdat de pan-Arabische gedachten en idealen niet meer van deze tijd zijn zoals dat in de jaren 70 wel was bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze elke dag met een Palestijnse vlag op straat gaan staan. Ik zeg alleen dat ze de situatie misbruiken, het regime, voor hun eigen politieke gewin. Ik zeg dat de mensen zich, zoals jij stelt, achter de Palestijnen scharen zonder dat ze echt goed weten wat er speelt hier. Bovendien heb ik het niet over landen als Egypte of SA qua staatsinvloeden. Ik heb het over landen als Syrie, nu Turkije, en bijvoorbeeld Libie.
Dat heb je ook niet gedaan. Die beschuldiging was een drogreden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben niet in de positie om iemand voor iets uit te maken.
Het laatste is op een bepaalde manier wel correct, maar als je naar Turkije en Iran kijkt zal het meer betrekking krijgen op de Islamitische gedachte in het algemeen, maar ik ga verder niet in op je posts vanavond.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de landen golfstaten is en/of Syrie. Maar ik weet wel dat de regimes in Tunesie, Marokko, Algerije, Egypte, Irak, Saoedie Arabie etc zich vrijwel nooit uitlaten officieel over de kwestie. De staatskanalen geven verslag van de actualiteit maar een Bouteflika, Koning Hassan, Ben Ali of Moebarak heb ik nog niet kunnen betrappen op (veel) uitspraken over dat conflict en het misbruiken ervan. Zij hebben veel meer dingen aan hun hoofd dan dat conflict wat al jaren speelt. De staatsmedia geeft verslag van de laatste actualiteit, de staatskranten ook en het is overduidelijk dat de sympathie bij de Palestijnen ligt. Voor de rest kan je geen tastbare bewijzen vinden (denk ik) dat het wordt misbruikt voor eigen politieke gewin. Wat dat betreft zijn de tijden inderdaad wel verandert ook omdat het conflict met de tijd toch "verjaard" als je er verder vanaf staat. En ook omdat de pan-Arabische gedachten en idealen niet meer van deze tijd zijn zoals dat in de jaren 70 wel was bijvoorbeeld.
quote:Boot met joodse activisten nadert Gaza
Een boot met tien Joodse activisten uit Israël, Europa en de Verenigde Staten nadert de Gazastrook. De activisten willen de Israëlische blokkade van het gebied doorbreken.
Een woordvoerder van het Israëlische leger zei dinsdag dat de boot wordt tegengehouden, als de activisten het bevel om om te keren negeren. ,,We zijn op alles voorbereid. Het zou geweldloos kunnen verlopen, maar geweld is niet uitgesloten. Het hangt van de activisten af", aldus de zegsman
Aan boord is een 82-jarige man die de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog heeft overleefd. Hij ziet het als zijn plicht te protesteren tegen ,,de onderdrukking en de opsluiting van zoveel mensen in Gaza, onder wie meer dan 800.000 kinderen".
In mei bestormde het Israëlische leger een boot met activisten. Negen opvarenden kwamen om
Feit is dat er ook eens iets uit de Joodse gemeenschap zelf komt. Mag ook wel eens gemeld worden...quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:20 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Provoceren schiet je niets mee op. Jammer dit.
Zie het nut niet. Voor mijn part zijn het Belgen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Feit is dat er ook eens iets uit de Joodse gemeenschap zelf komt. Mag ook wel eens gemeld worden...
Ik denk dat het zeker nuttig is om aan te geven dat niet alle Joden en niet alle Israelis achter het beleid van de Israelische regering staan. Dat weten door sommige mensen namelijk niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:52 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zie het nut niet. Voor mijn part zijn het Belgen.
Provoceren om de zaak uit te lokken en zo de wereld opinie te beïnvloeden is wrong.
quote:Israelische commando's enteren activistenschip
Israëlische commando's hebben dinsdag 'op vreedzame wijze' de boot met Joodse activisten geënterd die op weg was naar de Gazastrook. Dat meldde een woordvoerder van het Israëlische leger. Volgens de zegsman wordt de boot naar de Israëlische stad Ashdod gesleept.
Kort voordat de commando's aan boord gingen, riep de Israëlische marine de boot op om terug te keren. Toen de boot niet wilde wijken, sneed een Israëlisch oorlogsschip de catamaran van de activisten de pas af en enterden enkele commando's het schip. De Joodse activisten willen protesteren tegen de Israëlische blokkade van de Gazastrook. De boot is gevuld met speelgoed, schoolboeken en prothesen.
In mei bestormde het Israëlische leger ook een boot met activisten. Negen opvarenden kwamen toen om.
Jodenvervolging
Op de boot zijn tien Joodse activisten uit Israël, Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Een van de opvarenden is een 82-jarige man die de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog heeft overleefd. Hij ziet het als zijn plicht te protesteren tegen ,,de onderdrukking en de opsluiting van zo veel mensen in Gaza, onder wie meer dan 800.000 kinderen".
Solidariteit
In een verklaring noemden de organisatoren de actie een ,,symbolische daad van solidariteit en protest en een oproep tot beëindiging van de blokkade van de Gazastrook".
Heel vreedzaam....?quote:Strafhof kan aanval Israël op schip behandelen
Uitgegeven: 28 september 2010 20:29
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 20:29
GENEVE - Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag kan zich werpen op de Israëlische aanval eind mei op een schip dat vanuit Turkije onderweg was met hulp en activisten naar Gaza.
© NU.nl/Richard mulder fotografie
Dat heeft een speciaal onderzoekscomité van de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties dinsdag in Genève laten weten.
Het comité is belast met onderzoek naar de Israëlische aanval op het schip de Mavi Marmara.
Bestorming
Het concludeerde afgelopen week al dat er voldoende bewijzen zijn die vervolging van Israël rechtvaardigen wegens moord en marteling, gepleegd bij de bestorming van het schip.
Daardoor werden negen Turkse opvarenden gedood. Zes van hen zijn volgens de commissie standrechtelijke geëxecuteerd.
© ANP
De entering waar ik op doelde is een meer recentelijk schip dat de Gazastrook probeerde te bereiken. Lees het bericht wat ik quote.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |