abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85717635
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar om dit even aan te halen: er is maar één conflict waarbij de daders/aanvallers verdedigd worden.
Dat dat het conflict is met de minste slachtoffers, maakt de verdediging niet minder hypocriet of selectief.
Hoe kom je daar bij? Totale kolder. Ook in al die andere conflicten worden beide standpunten door respectievelijke aanhangers verdedigd (zo vindt BV Mutant de muur in de Sahara en de gewelddadige acties tegen de Polisario heel terecht maar wat Israel doet heel erg).
pi_85720076
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah, en dat baseer jij op? Je weet net zo goed als ik dat dit kul is, en als de Arabische wereld er aandacht aan besteed dan wordt het gebracht als een grootscheepse aanval op de Islamitische wereld!
Waar ik dat op baseer? Eigen ervaring. De Arabische media is voor eenieder via de satteliet beschikbaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85720105
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 07:47 schreef Ron_Jeremy het volgende: (zo vindt BV Mutant de muur in de Sahara en de gewelddadige acties tegen de Polisario heel terecht maar wat Israel doet heel erg).
Je moet niet zo liegen, dat siert je niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85721828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je moet niet zo liegen, dat siert je niet.
IK lieg dan ook niet: Bezetting Westelijke Sahara door Marokko
pi_85721878
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Je liegt overduidelijk, waar zie jij mij de geweldadige acties goedkeuren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85730827
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar ik dat op baseer? Eigen ervaring. De Arabische media is voor eenieder via de satteliet beschikbaar.
Dan kijk je toch naar rare zenders, de Islamitische en Arabische zenders die ik kan ontvangen, die zenden vaak iets over Israel uit, ik kan het niet altijd verstaan ;), maar een Israelische vlag/stad spreekt boekdelen :).
pi_85734027
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Interessante discussie is dat ja. Ik lees hem nog een keer door.
pi_85737901
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan kijk je toch naar rare zenders, de Islamitische en Arabische zenders die ik kan ontvangen, die zenden vaak iets over Israel uit, ik kan het niet altijd verstaan ;), maar een Israelische vlag/stad spreekt boekdelen :).
Nee hoor, ik kijk naar de meest gangbare Arabische zenders. Daaronder versta ik dus de zenders van Algerije, Marokko, Libie, Egypte, Jordanie, Tunesie en Saoedie Arabie. Ze zenden vrijwel nooit daarover uit. De nieuwszenders als Al Arabya en Al Jazeera brengen het net als ieder ander nieuws.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85739299
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik kijk naar de meest gangbare Arabische zenders. Daaronder versta ik dus de zenders van Algerije, Marokko, Libie, Egypte, Jordanie, Tunesie en Saoedie Arabie. Ze zenden vrijwel nooit daarover uit. De nieuwszenders als Al Arabya en Al Jazeera brengen het net als ieder ander nieuws.
Die nationale zenders daar hebben er niet meer items over dan de lokale zenders van Belgie, Nederland, of zelfs de VS. Het zijn hier ook de grotere nieuwszenders als CNN en de BBC die het niet veel anders of meer/minder brengen dan bijvoorbeeld AB of AJ, het is dus uiterst dom om te zeggen dat ze er daar minder aandacht aan besteden, terwijl het kwestie van aanbod gewoon ongeveer gelijk is van deze nieuwszenders.
pi_85739585
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die nationale zenders daar hebben er niet meer items over dan de lokale zenders van Belgie, Nederland, of zelfs de VS. Het zijn hier ook de grotere nieuwszenders als CNN en de BBC die het niet veel anders of meer/minder brengen dan bijvoorbeeld AB of AJ, het is dus uiterst dom om te zeggen dat ze er daar minder aandacht aan besteden, terwijl het kwestie van aanbod gewoon ongeveer gelijk is van deze nieuwszenders.
Nee, AB/AJ zijn geen lokale zender nee. Dat terwijl ik het daar nu juist wel over heb (de lokale zenders dus, die ook de meeste kijkers hebben). Het is dus vrij dubieus om te stellen dat het conflict een "bliksem-afleider" zou zijn voor de Arabische leiders. Arabieren kunnen prima voor zichzelf denken en zijn meer geinteresseerd in de zaken om hun nabije omgeving dan wat er in Israel gebeurt. Dat blijkt eens te meer uit het lokale media aanbod.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85740414
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, AB/AJ zijn geen lokale zender nee. Dat terwijl ik het daar nu juist wel over heb (de lokale zenders dus, die ook de meeste kijkers hebben). Het is dus vrij dubieus om te stellen dat het conflict een "bliksem-afleider" zou zijn voor de Arabische leiders. Arabieren kunnen prima voor zichzelf denken en zijn meer geinteresseerd in de zaken om hun nabije omgeving dan wat er in Israel gebeurt. Dat blijkt eens te meer uit het lokale media aanbod.
Haha kom op Mutant01, het is al sinds het begin, en zelfs daarvoor al een bliksemafleider.
Zie de steun die ze direct, indirect, open, en stiekem geven, aan de terreur.
Kijk eens naar Syrie, of nu weer naar Libanon, kijk eens naar nutteloze schepen uit Libie en Algerije en de uitspraken van bepaalde leiders. Ze lopen in die landen qua bepaalde ontwikkelingen nu eenmaal achter.
pi_85740484
Al-Jazeera (de Engelse dan) heeft vaak erg goede diepe documentaires over zaken.
pi_85740610
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef Monidique het volgende:
Al-Jazeera (de Engelse dan) heeft vaak erg goede diepe documentaires over zaken.
Dat kan ik niet ontkennen, maar ze zijn ook geregeld behoorlijk bevooroordeeld over bepaalde zaken, zoals het conflict tussen Israel en de Palestijnen. Dan vind ik zenders als de BBC en CNN toch een stuk objectiever.
pi_85740634
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha kom op Mutant01, het is al sinds het begin, en zelfs daarvoor al een bliksemafleider.
Zie de steun die ze direct, indirect, open, en stiekem geven, aan de terreur.
Kijk eens naar Syrie, of nu weer naar Libanon, kijk eens naar nutteloze schepen uit Libie en Algerije en de uitspraken van bepaalde leiders. Ze lopen in die landen qua bepaalde ontwikkelingen nu eenmaal achter.
Ik weet niet DeParo, maar het beeld dat jij hebt van het dagelijks leven van de inwoners van deze landen, strookt niet met de realiteit. Ze voelen zich uiteraard verbonden met de Palestijnse zaak., maar in het dagelijks leven is daar geen drol van te merken. Ten tweede mag je van mij eens onderzoeken hoe vaak een Arabische leider zich al dan niet uit over Israel of het Israelische beleid. Met uitzondering van Ghadaffi zijn de publieke uitspraken erg schaars en vaak ook zeer mild. Niet zo vreemd ook, omdat landen als Saoedie Arabie en Egypte grote spelers zijn in de vredesbesprekingen. Dit was vroeger wel anders - in de jaren 90, 80 en 70 vormde dit conflict inderdaad een bliksemafleider. Maar dat werkt nu niet meer, de bevolking ziet nu dondersgoed ook de eigen binnenlande problematiek en laat dat ook horen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85740709
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat kan ik niet ontkennen, maar ze zijn ook geregeld behoorlijk bevooroordeeld over bepaalde zaken, zoals het conflict tussen Israel en de Palestijnen. Dan vind ik zenders als de BBC en CNN toch een stuk objectiever.
Al-Jazeera heeft eerder lak aan politiek-correctisme dan dat het bevooroordeeld is, hetzelfde geldt voor de BBC. CNN is echter een waardeloze tv-tabloid, met een duidelijke kortzichtige ietwat rechtsere waan-van-de-dag signatuur. Dat is rommel, meer niet.
pi_85740849
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet DeParo, maar het beeld dat jij hebt van het dagelijks leven van de inwoners van deze landen, strookt niet met de realiteit. Ze voelen zich uiteraard verbonden met de Palestijnse zaak., maar in het dagelijks leven is daar geen drol van te merken. Ten tweede mag je van mij eens onderzoeken hoe vaak een Arabische leider zich al dan niet uit over Israel of het Israelische beleid. Met uitzondering van Ghadaffi zijn de publieke uitspraken erg schaars en vaak ook zeer mild. Niet zo vreemd ook, omdat landen als Saoedie Arabie en Egypte grote spelers zijn in de vredesbesprekingen. Dit was vroeger wel anders - in de jaren 90, 80 en 70 vormde dit conflict inderdaad een bliksemafleider. Maar dat werkt nu niet meer, de bevolking ziet nu dondersgoed ook de eigen binnenlande problematiek en laat dat ook horen.
Ik zeg ook niet dat ze elke dag met een Palestijnse vlag op straat gaan staan. Ik zeg alleen dat ze de situatie misbruiken, het regime, voor hun eigen politieke gewin. Ik zeg dat de mensen zich, zoals jij stelt, achter de Palestijnen scharen zonder dat ze echt goed weten wat er speelt hier. Bovendien heb ik het niet over landen als Egypte of SA qua staatsinvloeden. Ik heb het over landen als Syrie, nu Turkije, en bijvoorbeeld Libie.
pi_85740905
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Al-Jazeera heeft eerder lak aan politiek-correctisme dan dat het bevooroordeeld is, hetzelfde geldt voor de BBC. CNN is echter een waardeloze tv-tabloid, met een duidelijke kortzichtige ietwat rechtsere waan-van-de-dag signatuur. Dat is rommel, meer niet.
Ik zeg dat ze objectiever zijn, ik heb het niet over de diepgang van hun programma's, daar oordeel ik nu niet over. Al-Jazeera waant zich misschien niet achter een enkele staat, maar wel achter de Islamitische staten als een eenheid gezien,
dat is wel duidelijk.
pi_85741064
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef DeParo het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze elke dag met een Palestijnse vlag op straat gaan staan. Ik zeg alleen dat ze de situatie misbruiken, het regime, voor hun eigen politieke gewin. Ik zeg dat de mensen zich, zoals jij stelt, achter de Palestijnen scharen zonder dat ze echt goed weten wat er speelt hier. Bovendien heb ik het niet over landen als Egypte of SA qua staatsinvloeden. Ik heb het over landen als Syrie, nu Turkije, en bijvoorbeeld Libie.
Er is alleen geen enkel politiek gewin mee te halen. Zoals ik al stelde, de bevolking van de jaren 80 en 90 is niet dezelfde bevolking van nu. Bovendien vind ik het frappant dat je de landen die gewoon hulp geven zo beschuldigd, terwijl ik je niet hoor over de medestanders van Israel die net zo goed op basis van eigen belangen handelen. Overigens weten de mensen meer dan jij denkt. Het beeld van de "slaafse" bevolking is echt outdated.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85741122
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zeg dat ze objectiever zijn, ik heb het niet over de diepgang van hun programma's, daar oordeel ik nu niet over. Al-Jazeera waant zich misschien niet achter een enkele staat, maar wel achter de Islamitische staten als een eenheid gezien,
dat is wel duidelijk.
Eens te meer laat je zien dat je niets weet over het media en cultuur-landschap in de Arabische en Islamitische wereld. Al Jazeera wordt juist vanwege haar objectiviteit gehaat door de meeste Arabische landen. Ze hebben vaak met represailles te maken gehad en meer dan eens hun departementen moeten sluiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85741320
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is alleen geen enkel politiek gewin mee te halen. Zoals ik al stelde, de bevolking van de jaren 80 en 90 is niet dezelfde bevolking van nu. Bovendien vind ik het frappant dat je de landen die gewoon hulp geven zo beschuldigd, terwijl ik je niet hoor over de medestanders van Israel die net zo goed op basis van eigen belangen handelen. Overigens weten de mensen meer dan jij denkt. Het beeld van de "slaafse" bevolking is echt outdated.
Jij hebt makkelijk praten hier van uit het analyserende Nederland.
Die mensen worden geleid door andere waarden en normen dan wij Nederlanders.

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eens te meer laat je zien dat je niets weet over het media en cultuur-landschap in de Arabische en Islamitische wereld. Al Jazeera wordt juist vanwege haar objectiviteit gehaat door de meeste Arabische landen. Ze hebben vaak met represailles te maken gehad en meer dan eens hun departementen moeten sluiten.
In het Westen worden ze juist bekritiseerd vanwege hun subjectiviteit met betrekking tot bepaalde kwesties.
Je maakt je eigen keuze maar, ik heb mijn keuze bepaald, dat is wel duidelijk.
pi_85741406
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:26 schreef DeParo het volgende:
Jij hebt makkelijk praten hier van uit het analyserende Nederland.
Die mensen worden geleid door andere waarden en normen dan wij Nederlanders.
Ik zit geregeld voor langere periodes in die landen.

quote:
In het Westen worden ze juist bekritiseerd vanwege hun subjectiviteit met betrekking tot bepaalde kwesties.
Je maakt je eigen keuze maar, ik heb mijn keuze bepaald, dat is wel duidelijk.
Dat zal best. Neutraliteit is zelf subjectief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85741665
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zit geregeld voor langere periodes in die landen.
[..]
Toch ben je kennelijk hier geboren en getogen, of een van die twee, je bent opgegroeid in een andere cultuur met andere normen en waarden. Je hebt bovendien gestudeerd aan een Westerse universiteit waar je ook een bepaalde manier van denken is bijgebracht. Je moet eens weten hoe Edward Said op dezelfde manier als jij de Arabische volkeren ondersteunden in zijn werken. Tegelijk werd hij echter zwaar teleurgesteld als hij in discussie ging met die Arabische mensen of de situatie zelf weer eens ging bekijken.

quote:
Dat zal best. Neutraliteit is zelf subjectief.
Jij moet het weten, jij bent advocaat, jij verkoopt je ziel nog aan de duivel.
Moet je eens bedenken aan wie Al Jazeerah haar of zijn ziel heeft verkocht.
pi_85741803
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:34 schreef DeParo het volgende:
Toch ben je kennelijk hier geboren en getogen, of een van die twee, je bent opgegroeid in een andere cultuur met andere normen en waarden. Je hebt bovendien gestudeerd aan een Westerse universiteit waar je ook een bepaalde manier van denken is bijgebracht. Je moet eens weten hoe Edward Said op dezelfde manier als jij de Arabische volkeren ondersteunden in zijn werken. Tegelijk werd hij echter zwaar teleurgesteld als hij in discussie ging met die Arabische mensen of de situatie zelf weer eens ging bekijken.
Ik heb vrij weinig met Edward Said te maken. Ik baseer hetgeen ik hier vertel op mijn eigen ervaringen. Dat jij een bepaald (kennelijk onveranderlijk) beeld hebt van de bevolking in die landen, daar kan ik vrij weinig aan doen. Het is voor mij verspilde moeite om het tegendeel te bewijzen. Het is net zoiets als tegen een notoire anti-semiet vertellen dat Joden echt niet allemaal slecht, dom of onderontwikkeld zijn.

quote:
Jij moet het weten, jij bent advocaat, jij verkoopt je ziel nog aan de duivel.
Moet je eens bedenken aan wie Al Jazeerah haar of zijn ziel heeft verkocht.
Nou vertel eens? Al Jazeera doet net als elk ander kanaal verslag van de gebeurtenissen en heeft de beschikking over nabije bronnen. Ik heb hen in ieder geval nooit kunnen betrappen op leugens.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:46:52 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85742174
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan dit beamen, we krijgen via de Westerse media veel meer mee van het conflict. Dat is zeker. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85743775
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan dit beamen, we krijgen via de Westerse media veel meer mee van het conflict. Dat is zeker. :{

:{²
Al die keren dat je kijkt naar de Arabische zenders, je zou bijna denken dat er geen conflict is, zucht hier maar niet heus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')