abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83225431
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nou lees ik vandaag in de krant dat cement en betonijzer weer niet mogen.
Ze zullen met bouwmaterialen wel stropakken of Legoblokjes bedoelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83225612
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou lees ik vandaag in de krant dat cement en betonijzer weer niet mogen.
Ze zullen met bouwmaterialen wel stropakken of Legoblokjes bedoelen.
Of van scheerzeep. Dat mag er nu wel in. .
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83225893
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:09 schreef waht het volgende:

[..]

We zullen zien. Ik verwacht in ieder geval niet dat Israël wapentuig zal toelaten dus er zal sowieso een vorm van een blokkade blijven.
Wat een merkwaardige gedachtengang.
In Nederland bepaalt de eigen douane wat er ingevoerd mag worden.
In het geval van Gaza, een gebied met een democratisch gekozen bestuur, wordt door een buitenland bepaald wat er ingevoerd mag worden. Dat is illegaal, bijna per definitie. Dus dat sowieso is uiterst merkwaardig.

Het enige dat een land kan verbieden is invoer of doorvoer. Israel kan doorvoer over land verbieden, uiteraard, zoals Nederland doorvoer van militair spul van de VSvA naar Israel via Schiphol zou kunnen verbieden.
Maar Gaza heeft een kust. Dus uitweg naar open water.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83225943
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

Of van scheerzeep. Dat mag er nu wel in. .
Ja, haha.
Alsof die haatbaarden zich wel eens scheren.
pi_83226096
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, haha.
Alsof die haatbaarden zich wel eens scheren.
Ja want het zijn allemaal haatbaarden . Stel je eens voor dat het normale mensen zijn. Doe maar wat aan die haatbakkebaarden. Of die vrijmetselaars met haatgladdekinnen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_83226260
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Leuk ook, het artikel in de Haaretz
[..]

http://www.haaretz.com/ne(...)-in-english-1.296809

Dat in het bold, dat we het even weten hé, het is wel 'onze' schuld dat het nog langer duurt met het opheffen/verlichten van die blokkade
"a clerical ommission on behalf of the Pime Minister's Office".
Mijn Engels is misschien niet goed genoeg, maar in het Nederlands betekent het woord "clerus": "de gezamenlijke priesters".
Nou, we weten inmiddels dat Hebreeuws een averechtse taal is.
pi_83226514
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef paddy het volgende:
En over die creditcard? Uit je eigen aangegeven bron
[..]

Lees de Volkskrant, zaterdagbijlage, een of twee weken geleden. Verslag van de Zweedse schrijver van Wallander.
Israelische soldaten zijn gewoon ook ordinaire dieven.
Dat is niks nieuws: wij in Europa kennen dat van de Duitse soldaten, de Russen in Oost-Europa en de geallieerden in bevrijd Nederland. Maar dit was een korte actie, een soort ME-actie.
Ik heb nog nooit gehoord dat de ME spullen van krakers had gejat, bijvoorbeeld.
pi_83226668
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:23 schreef C_N het volgende:

[..]

morgen gaan alllllllllllllllll de Israelish de zee in en geven Israel aan de palies zou dat goed zijn .............
nop denk het niet
Als een schmous zoiets zegt, zou ik extra op mijn hoede zijn: hij bedoelt vast het omgekeerde!

(Oh, en voor dit wordt geëdit door een mod: waarom schmous wel verwijderen en pallies niet?)
pi_83227001
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:12 schreef Lolque het volgende:

[..]

Het verschil is dat Israël tenminste nog probeert om de Hamas klootzakjes eruit te filteren.
Ook al valt dit vies tegen aangezien ze door kinderen en oudere mensen als helden en verlossers worden gezien en dus vrolijk met ze meelopen.
Pardon? Probeert te filteren?
Een van de eerste doelen die Israel aan viel in Gaza begin vorig jaar was een politieacademie. En het parlement, was ook al snel doelwit. En wegen.
In Libanon waren bruggen doelwit.
Eerst kijken, en dan pas een mening vormen.
pi_83239510
quote:
An overwhelming majority of the United States Senate has signed a letter to President Obama encouraging him to stand strongly behind Israel in the face of "challenges" to its international standing.

The letter, written in the midst of a continuing international onslaught against Israel in the wake of the flotilla-Gaza blockade situation, emphasizes that it is in “our national interest to support Israel at a moment when Israel faces multiple threats from Hamas in Gaza, Hizbullah in Lebanon, and the current regime in Iran.”

The missive has been signed by 87 senators, and was spearheaded by Senate Majority Leader Harry Reid (D-Nv) and Senate Republican Leader Mitch McConnell (R-Ky).

“Israel’s opponents have developed clever diplomatic and tactical ploys to challenge its international standing,” the letter states, including “the effort to isolate Israel at the Nuclear Non-Proliferation Treaty review conference [and] the recent effort to breach the naval blockade around Gaza… Israel’s naval blockade, which is legal under international law, allows Israel to keep dangerous goods from entering Gaza by sea.”

IHH Connections With Hamas
Describing Israel’s response to the terror activists who attempted to break the blockade, the letter states that the Israeli forces who boarded the ship owned by the Turkish Humanitarian Relief Foundation (IHH), were “brutally attacked with iron rods, knives, and broken glass. They were forced to respond to that attack and we regret the loss of life that resulted. We are deeply concerned about the IHH’s role in this incident and have additional questions about Turkey and any connections to Hamas. The IHH is a member of a group of Muslim charities, the Union of Good, which was designated by the US Treasury Department as a terrorist organization. The Union of Good was created by and strongly supports Hamas, which has been designated as a foreign terrorist organization by the US State Department. We recommend that your administration consider whether the IHH should be put on the list of foreign terrorist organizations…”

The Senators commend Obama on the prevention of an “unfair United Nations Security Council resolution” against Israel, and “deplore the actions of the United Nations Human Rights Council which, once again, singled out Israel… We ask you to stand firm in the future at the United Nations Security Council and to use your veto power, if necessary, to prevent any similar biased or one-sided resolutions from passing.”

The letter concludes with the hope for the continuation of peace talks leading to a two-state solution.

Similar House Letter
The Senate letter comes four days after a similar letter in the House of Representatives, signed by 75% of the members. It was initiated by Rep. Ted Poe (R-Tx) and Rep. Gary Peters (D-Mi), and bears the signatures of more than 320 of their colleagues. The House letter to Obama details the true intentions of the IHH and the Gaza flotilla, and calls on the president to use his veto power in the U.N. Security Council to block one-sided, anti-Israel resolutions.

“We urge you to remain steadfast in the defense of Israel in the face of the international community’s rush to unfairly judge and condemn Israel in international fora such as the UN Security Council,” the House letter states. (IsraelNationalNews.com)
Nu zijn de activisten terroristen en hun organisatie moet op 'terreurlijst' staan!
pi_83241896
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mijn Engels is misschien niet goed genoeg, maar in het Nederlands betekent het woord "clerus": "de gezamenlijke priesters".
huh, het is toch gewoon Engels? En in het Engels betekent het dus gewoon administratief, de geestelijkheid wordt clergy genoemd. Ik denk dat het voortkomt uit het feit dat vroeger de kerk de administratie bijhield, de geletterden, de clerus .. tegenwoordig heet dat gewoon klerk?
pleased to meet you
pi_83244898
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als een schmous zoiets zegt, zou ik extra op mijn hoede zijn: hij bedoelt vast het omgekeerde!

(Oh, en voor dit wordt geëdit door een mod: waarom schmous wel verwijderen en pallies niet?)
Whut? Wat heb ik weggehaald dan?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_83269480
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Whut? Wat heb ik weggehaald dan?
Niks. Maar dat wilde ik voor de zekerheid voorkomen. Die discussie over het gebruik van schmous en pallies hebben we vaker gehad.
pi_83269554
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

huh, het is toch gewoon Engels? En in het Engels betekent het dus gewoon administratief, de geestelijkheid wordt clergy genoemd. Ik denk dat het voortkomt uit het feit dat vroeger de kerk de administratie bijhield, de geletterden, de clerus .. tegenwoordig heet dat gewoon klerk?

Mijn Engels is dus niet goed genoeg.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:08:47 #65
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_83272893
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jumping to conclusions

Tsja, hoe zeg je dat in het Nederlands? Of in het Hebreeuws
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_83273066
Is die Iraanse (aanvals/provocatie)vloot al gearriveerd?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:31:48 #67
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_83273482
http://www.haaretz.com/me(...)ewAll=LatestArticles

Een lijst me artikelen van Haaretz erover. Er is van alles onderweg en er wordt veel gepraat en gedreigd, maar of er daadwerkelijk weer tot een run op de blokkade komt is niet duidelijk.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_83289181
Netanyahu schijt inmiddels regenboogkleuren voor Obama.
pi_83291494
De vijfde kolonne is weer bezig.

Ondanks de groeiende internationale veroordeling en het toenemende isolement van de Israëlische regering van Benjamin Netanyahu, doet de zogenaamde Israël-lobby het bijzonder goed in het Amerikaanse Congres.

In de laatste weken haalde de lobby nog overwinningen binnen zoals de goedkeuring van sancties tegen Iran en het schot voor de boeg van de Turkse eerste minister Tayyip Erdogan, die de internationale kritiek op Israël aanvoert.

Hoewel ze in private kring vaak erg kritisch zijn voor Israëls gedrag, is de regering-Obama publiek erg voorzichtig uit schrik voor de verkiezingen in november. Obama ontvangt Netanyahu begin juli zelfs om de joodse kiezers gerust te stellen. Volgens geruchten hoopt Obama op zijn beurt op een uitnodiging in oktober, een maand voor de verkiezingen.

Ondanks hun relatief klein aandeel in het Amerikaanse kiezerskorps zijn de Amerikaanse joden belangrijke geldschieters voor verkiezingscampagnes. Ze zijn goed voor een kwart van alle verkiezingsbijdragen en zelfs van 40 procent van alle bijdragen voor de Democraten.

Politici gaan er vaak en soms onterecht van uit dat de joodse kiezer onvoorwaardelijk achter het Israëlische beleid staat en de Amerikaanse politici beloont of bestraft naargelang van hun positie ten opzichte van dat beleid. "Als een donor een joodse naam heeft, of men weet dat hij of zij joods is, dan neemt men automatisch aan dat hij pro-Israël is en ontevreden zal zijn over een afwijking van de Israëlische lijn", zegt M.J. Rosenberg, een Midden-Oostenanalist die in de jaren tachtig werkte voor de machtigste joodse lobbygroep, het American Israel Public Affairs Committee (Aipac).

Tegelijk kan te harde kritiek van de regering op Israël de rechtse christenen mobiliseren, die een belangrijk kiezersblok vormen voor de Republikeinse Partij. Reden genoeg voor Obama en zijn regering om een harde confrontatie met Israël te vermijden, en de joodse lobbygroepen maken van die kennis gretig gebruik op Capitol Hill.

Onder druk van de lobby keurden de Democraten de harde sancties tegen Iran goed, waarover maandag gestemd werd in het Congres. Veel waarnemers wijzen ook op een brief aan Obama waarin AIPAC de spierballen laten rollen. In de brief, die door 87 van de 100 senatoren getekend is, wordt de steun uitgesproken voor de Israëlische blokkade van Gaza en meer in het bijzonder voor de Israëlische inspanningen om die blokkade af te dwingen, waaronder de aanval op de Turkse schepen met hulpgoederen.

De brief roept de Amerikaanse regering ook op om de Turkse organisatie IHH, die het konvooi organiseerde, toe te voegen aan de lijst met terroristische organisaties.

http://www.dewereldmorgen(...)zen-joodse-kiezer-vs
pi_83298904
Ja jongens, dat dit kan in the U S OF A!
pi_83299282
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:15 schreef Amos_ het volgende:
Is die Iraanse (aanvals/provocatie)vloot al gearriveerd?
Israël entert gewoon en d'r gebeurt niks.
Ahmadinejad zal wel weer moord en brand schreeuwen maar is ondertussen toch te verstandig een full scale oorlog tegen Israël te lanceren.
kei lief.
pi_83299428
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:50 schreef Lolque het volgende:

[..]

Israël entert gewoon en d'r gebeurt niks.
Ahmadinejad zal wel weer moord en brand schreeuwen maar is ondertussen toch te verstandig een full scale oorlog tegen Israël te lanceren.
Tja Iran wilt ook niet weggevaagd worden dus een verstandige keus . Maar de CIA heb wel zijn maniertjes om Iran op andere manieren te pakken , buiten sancties om.
pi_83299683
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Tja Iran wilt ook niet weggevaagd worden dus een verstandige keus . Maar de CIA heb wel zijn maniertjes om Iran op andere manieren te pakken , buiten sancties om.
Heb ik net mijn post geplaatst lees ik dit op Spitsnieuws: http://www.spitsnieuws.nl(...)n_hulpschip_naa.html
kei lief.
pi_83301088
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:00 schreef Lolque het volgende:

[..]

Heb ik net mijn post geplaatst lees ik dit op Spitsnieuws: http://www.spitsnieuws.nl(...)n_hulpschip_naa.html
Wat een lafaards
pi_83312939
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jumping to conclusions

Tsja, hoe zeg je dat in het Nederlands? Of in het Hebreeuws
In het Nederlands weet ik geen equivalent.
In het Hebreeuws is er vast wel iets als heel zeker weten of wedden dat.

In het Engels denk ik dan aan een songtekst:

I was jumping to conclusions
and one of them jumped back.
My ennemies have sweet voices
their tones are soft and kind,
when I hear my hart rejoices:
I do not seem to mind.

Ik heb al nederig toegegeven dat mijn Engels niet toereikend is.
pi_83313087
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:41 schreef Burakius het volgende:
Ja jongens, dat dit kan in the U S OF A!
The land of the brave and the home of the free!
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 15:59:37 #77
8781 crew  Frutsel
pi_84775765
Zojuist op het nieuws, zo te zien komt er dus een 'onafhankelijk' VN/Internationaal onderzoek naar het incident.

quote:
U.N. Chief Ban Ki-Moon announces launch of international inquiry into the May 31 Gaza flotilla incident
pi_84775834
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:59 schreef Frutsel het volgende:
Zojuist op het nieuws, zo te zien komt er dus een 'onafhankelijk' VN/Internationaal onderzoek naar het incident.
[..]

"Onafhankelijk"?
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 16:02:37 #79
8781 crew  Frutsel
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 16:05:32 #80
8781 crew  Frutsel
pi_84776032
quote:
VN-chef lanceert onderzoek hulpvloot

JERUZALEM - VN-chef Ban Ki-moon heeft maandag een internationaal onderzoek gelanceerd naar de Israëlische bestorming van een pro-Palestijns hulpkonvooi richting Gazastrook in mei, waarbij negen Turkse activisten werden gedood.

Israëlische ministers zegden maandag medewerking van Israël toe, berichtten Israëlische media.

Het onderzoekspanel telt vier leden, onder wie een Turks en een Israëlisch lid.
pi_84776196
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:02 schreef Frutsel het volgende:
Ja?
Je schrijft het alsof het niet onafhankelijk zou zijn. Bedoel je dat?
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 16:18:13 #82
8781 crew  Frutsel
pi_84776551
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je schrijft het alsof het niet onafhankelijk zou zijn. Bedoel je dat?
voor sommige mensen zou dat wel eens zo kunnen zijn ja. Dat de VS bijv een te grote (financiele) vinger in de pap heeft.

zelf ga ik er van uit dat het gewoon onafhankelijk is.

Maar ook dan, wat dan? Een veroordeling/straf wordt vermoedelijk door een vetorecht geblokkeerd.

Maar okay, zonder " was beter :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:24:51 #83
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84776813
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ik zag dat je het meende. ;(
De stand is nog steeds ongeveer 100 Palestijnen voor 1 joodse Israeliër, dus wat klaag je nou? Terwijl er nog steeds minder Palestijnen dan joodse Israeliërs zijn.
In de tweede wereldoorlog waren er veel meer Duitse slachtoffers dan Amerikaanse slachtoffers.

Conclusie: in de tweede wereldoorlog waren de Amerikanen slecht en de Duitsers goed.

Even om aan te geven dat aantallen slachtoffers niets waard zijn zonder ze in context te zetten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:10:58 #84
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_84782777
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

"Onafhankelijk"?
De Verenigde Nazi's zijn natuurlijk nooit onafhankelijk.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2010 @ 19:52:38 #85
137949 Disana
pi_84784501
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:10 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

De Verenigde Nazi's zijn natuurlijk nooit onafhankelijk.
Lees nog eens goed wat je hier schrijft :X
pi_84789161
De Palestijnen weigeren toch weer vredesonderhandelingen, Obama heeft Israel onder druk gezet en is er in geslaagd om dingen te bereiken, nu het kon en zou kunnen lukken zijn het weer de Palestijnen die weigeren en het voor iedereen verpesten. Dat je nu nog kan geloven in de leiders van het Palestijnste volk. Ze worden van alle kanten misbruikt door de eigen leiders. Het is te erg voor woorden.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:17:17 #87
8781 crew  Frutsel
pi_84805846
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:34 schreef DeParo het volgende:
De Palestijnen weigeren toch weer vredesonderhandelingen, Obama heeft Israel onder druk gezet en is er in geslaagd om dingen te bereiken, nu het kon en zou kunnen lukken zijn het weer de Palestijnen die weigeren en het voor iedereen verpesten. Dat je nu nog kan geloven in de leiders van het Palestijnste volk. Ze worden van alle kanten misbruikt door de eigen leiders. Het is te erg voor woorden.
Verkeerde topic DeParo, dit gaat louter over het hulpkonvooi-incident :)
Je moet in die andere zijn
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:18:02 #88
8781 crew  Frutsel
pi_84805875
quote:
Oppositie Israël hekelt steunen VN-onderzoek

JERUZALEM - De Israëlische oppositieleidster Tzipi Livni heeft dinsdag felle kritiek geleverd op het besluit van de rechtse regering van premier Benjamin Netanyahu om mee te werken aan een VN-onderzoek naar de bestorming van een hulpvloot voor de Gazastrook op 31 mei. Livni zei dat Israël zich in de hoek laat drijven, aldus de Israëlische krant Haaretz.

Volgens Livni, leider van de centrumpartij Kadima, had de Joodse staat veel beter zelf een geloofwaardig en serieus onderzoek kunnen doen naar het incident met de hulpvloot voor Gaza. Livni stelde dat ze dat al lang geleden heeft geadviseerd.

VN-topman Ban Ki-moon maakte maandag bekend dat een VN-commissie onderzoek gaat doen naar het incident, waarbij negen Turkse activisten om het leven werden gebracht door Israëlische commando's.
pi_85703378
Panorama BBC had laatst een goede uitzending over wat er nu gebeurde aan boord van het schip.
In deze docu is duidelijk te zien dat het helemaal niet zo'n vredige bedoeling was op die vloot.
Wel respect voor de Turkse mensen die de Israelische soldaten hebben geprobeerd te beschermen.
Zo hoort het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 25-08-2010 21:13:52 ]
pi_85703418
Ongelooflijk, de reportage van Netwerk in Hebron net op TV. Die kolonisten :r

Wel een eye-opener. :N Ik raad eenieder die het niet gezien heeft het te bekijken op uitzendinggemist.nl
Allah Al Watan Al Malik
pi_85704130
Och, ik zou ook eens kijken wat er gebeurt in bv de Westelijke Sahara, in Libie, in Algerije, Sudan etc etc etc

Even de boel in verhouding zetten de en de hypocrieten alhier de mond snoeren:

pi_85704253
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
Ongelooflijk, de reportage van Netwerk in Hebron net op TV. Die kolonisten :r

Wel een eye-opener. :N Ik raad eenieder die het niet gezien heeft het te bekijken op uitzendinggemist.nl
Wat een hypocriet ben jij zeg, een eye-opener zeg, net of je ooit anders gedacht had!
Je bent duidelijk bevooroordeeld dus uiteraard zal jij een dergelijke reportage fantastisch vinden!
pi_85704302
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Och, ik zou ook eens kijken wat er gebeurt in bv de Westelijke Sahara, in Libie, in Algerije, Sudan etc etc etc

[ afbeelding ]
Het gaat niet om het aantal doden. Niemand geeft om die hongernegertjes die verkracht en/of vermoord worden.

Maar de bezetting van Palestina is natuurlijk duivels. Die Zionisten zijn de bron van al het kwaad op de wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85704350
quote:

[ afbeelding ]
Dan hebben we het nog niet eens over een gemiddelde volgens mij, het conflict in Israel en Palestina duurt al decennia, de slachtoffers van die Afrikaanse burgeroorlogen bijvoorbeeld is vaak over veel minder jaren.
pi_85704892
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:10 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal doden. Niemand geeft om die hongernegertjes die verkracht en/of vermoord worden.

Maar de bezetting van Palestina is natuurlijk duivels. Die Zionisten zijn de bron van al het kwaad op de wereld.
Dat is zeker waar. Het is allemaal afschuwelijk. Niet te geloven dat de VN veiligheidsraad dit tolereert! Ik bedoel, al die sancties tegen China, Algerije, Marokko, Turkije, Sudan tenslotte!

Trouwens, wat is er nog meer bezet in de wereld?
pi_85705086
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Het is allemaal afschuwelijk. Niet te geloven dat de VN veiligheidsraad dit tolereert! Ik bedoel, al die sancties tegen China, Algerije, Marokko, Turkije, Sudan tenslotte!
Zeker, het is niet te geloven.
quote:
Trouwens, wat is er nog meer bezet in de wereld?
Goede vraag. Tibet, delen van Georgië, Irak, Afghanistan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85705192
Ik vind de verdeling trouwens nog vrij ruim hoor:

Waarom sluit de Westbank zich niet gewoon aan bij Jordanie? Oh wacht, is dat misschien omdat uit Jordanie al het tuig in de Westbank gedumpt werd wat oa bomaanslagen op de koning van Jordanie pleegde?

En waarom in godsnaam die belachelijke definitie van vluchtelingen? ALLEEN voor de Palestijnen worden de nakomelingen (zelfs die meer dan een halve eeuw erna geboren zijn) meegeteld. Ook als ze gewoon in huizen wonen ed. Volgens die definitie zijn 30 miljoen Duitsers vluchteling.

Dit noemt men bv een vluchtelingenkamp:

Ik noem dat een stad.
pi_85705361
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:25 schreef waht het volgende:

Goede vraag. Tibet, delen van Georgië, Irak, Afghanistan?
Je gaat bij lange na niet ver genoeg terug. Een halve eeuw is het minimum. Deze landen moeten er dus nog sowieso bij en er zal nog wel meer zijn:

Westelijke Sahara
Duitsland
Polen
Ierland
Rusland
Roemenie
Hongarije
Tjechoslowakije
Yougoslavie
pi_85706054
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een hypocriet ben jij zeg, een eye-opener zeg, net of je ooit anders gedacht had!
Je bent duidelijk bevooroordeeld dus uiteraard zal jij een dergelijke reportage fantastisch vinden!
Ik had inderdaad niet gedacht dat de kolonisten zich zo fascistisch konden gedragen. En ik vind elke reportage die dit soort wantoestanden (waar ze ook ter wereld gebeuren) laat zien fantastisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85706190
quote:

[ afbeelding ]
Sudan, de Westelijke Sahara en Congo hebben ieder hun eigen topic. Ik zie niet in waarom het één erger is dan het ander. Dat in de reguliere media dit veel meer aandacht krijgt is meer vanwege de geopolitieke belangen die een rol spelen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')