Gewoon wat ik zeg, dat het een opvallende actie is met alleen vrouwen aan bord.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:47 schreef paddy het volgende:
[..]
En de toevoeging van het vermelden dat er alleen vrouwen aan boord zijn is?
Als jij een blokkade voor een ander opwerpt, kan een ander natuurlijk een blokkade voor jou opwerpen.quote:Historic Victory at Oakland Port – Israeli Ship Blocked from Unloading
In a historic action and unprecedented action today, over 800 labor and community activists blocked the gates of the Oakland docks in the early morning hours, prompting longshore workers to refuse to cross the picketlines where they were scheduled to unload an Israeli ship.
“This is truly historic, never before has an Israeli ship been blocked in the United States!”
Omdat israel de vorige keer stellig beweerde dat er terroristen aan boord zouden zijn, wat daarna door de Amerikanen overigens is ontkracht.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gewoon wat ik zeg, dat het een opvallende actie is met alleen vrouwen aan bord.
"Julia" is one of two ships planning a blockade-busting trip from Lebanon to Gaza this month. Another ship called "Mariam," named after the virgin Mary, is also planning to make the voyage, carrying some 50 women activists including Arabs, Europeans and four American nuns as well as cancer medication to Gaza.
Al zou men een schip sturen met louter artsen en verpleegsters aan boord zou Israel nog beweren dat ze banden met Al Qaeda hadden.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Omdat israel de vorige keer stellig beweerde dat er terroristen aan boord zouden zijn, wat daarna door de Amerikanen overigens is ontkracht.
We zien wel wat er van gaat komen.
Schoolboeken en kleurpotloden verbieden is inderdaad kinderachtig maar ook erg wreed. Hebben we het nog niet eens over voedsel en medicijnen.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:36 schreef paddy het volgende:
Het valt mij wel steeds meer op dat volwassenen zich kleuterachtiger gedragen dan kleuters
eeuh, niet om het een of ander, maar je mag pas zeggen dat je creditcard gestolen is en gebruikt wordt door de dief nadat het is bewezen wie de dief precies was? Als al je papieren en telefoon ingenomen worden door het leger en gebruikt worden in de periode dat jij zelf in hechtenis zit, dan is het toch zo klaar als een klontje? Leuk ook dat mevrouw benadrukt dat de individuele soldaat gestraft gaat worden, dat lijkt mij nogal vanzelfsprekend, maar waarom zou je als bestolene je mond moeten houden tot dat individu gevonden is? Dat individu is toch onderdeel van een leger, en die horen zich aan de afspraken te houden ..quote:Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef paddy het volgende:
En over die creditcard? Uit je eigen aangegeven bron
[..]
How, wacht even. Waar staat in mijn post dat een bestolene zijn/haar mond moet houden? Zeg alleen dat de schuldige dan wel wordt gepakt en straf krijgtquote:Op maandag 21 juni 2010 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, niet om het een of ander, maar je mag pas zeggen dat je creditcard gestolen is en gebruikt wordt door de dief nadat het is bewezen wie de dief precies was? Als al je papieren en telefoon ingenomen worden door het leger en gebruikt worden in de periode dat jij zelf in hechtenis zit, dan is het toch zo klaar als een klontje? Leuk ook dat mevrouw benadrukt dat de individuele soldaat gestraft gaat worden, dat lijkt mij nogal vanzelfsprekend, maar waarom zou je als bestolene je mond moeten houden tot dat individu gevonden is? Dat individu is toch onderdeel van een leger, en die horen zich aan de afspraken te houden ..
Echt, ik meen dat ik wel duidelijk ben geweest. De goederen moeten daar ook gewoon heen komen. Dus ook schoolspullen als schriften potloden etc.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Schoolboeken en kleurpotloden verbieden is inderdaad kinderachtig maar ook erg wreed. Hebben we het nog niet eens over voedsel en medicijnen.
Ik zou zo dolgraag eens de volledige lijst willen zien van welke goederen Israel de afgelopen drie jaar heeft tegengehouden.
De artsen melden dat de kinderen tekorten hebben ondanks dat ze wel voldoende voedsel krijgen. Heeft Israel de lijst specifiek zo geselecteerd zodat men tekorten krijgt?
Waarom onderstreep je dat 'suggest waiting' dan .. geef je daarmee niet aan dat jij ook vindt dat die man had moeten wachten voor die ermee naar buiten komt?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:00 schreef paddy het volgende:
[..]
How, wacht even. Waar staat in mijn post dat een bestolene zijn/haar mond moet houden? Zeg alleen dat de schuldige dan wel wordt gepakt en straf krijgt
Nee, maar doelde meer op het feit dat ze wel degelijk de daders straffen itt wat men hier over wil laten komen. Dat je boos bent wanneer er geld van je rekening is gehaald en de daders gestraft wil zien snap ik heel goed dus.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom onderstreep je dat 'suggest waiting' dan .. geef je daarmee niet aan dat jij ook vindt dat die man had moeten wachten voor die ermee naar buiten komt?
Er valt natuurlijk best iets te regelen als internationale inspecteurs in de haven.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Echt, ik meen dat ik wel duidelijk ben geweest. De goederen moeten daar ook gewoon heen komen. Dus ook schoolspullen als schriften potloden etc.
Ik vind wel dat ze moeten mogen controleren op wapens. Wat jij denk ik niet met me eens bent
Tja, dat is de eventuele enkeling die evt wel te achterhalen is dankzij elektronische registratie .. maar de rest?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, maar doelde meer op het feit dat ze wel degelijk de daders straffen itt wat men hier over wil laten komen. Dat je boos bent wanneer er geld van je rekening is gehaald en de daders gestraft wil zien snap ik heel goed dus.
Ik zeg wapens hè. Ik vind dat redelijk begrijpelijk. Jij vind dat alle wapens gewoon naar gaza moeten kunnen geëxporteerd moeten kunnen worden?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er valt natuurlijk best iets te regelen als internationale inspecteurs in de haven.
Maar Israel heeft niet het recht te bepalen wie wel of niet in Gaza aan mag meren. Israel heeft niet het recht om mensen te verbieden van of naar Gaza te reizen. Israel heeft niet het recht schepen te enteren of onder dwang te inspecteren.
Als controleren op wapens zoals je zegt zou betekenen dat alles wat Gaza in en uitkomt door Israel bepaald blijft worden verandert er immers niks aan de status van Gaza als openluchtgevangenis.
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, dat is de eventuele enkeling die evt wel te achterhalen is dankzij elektronische registratie .. maar de rest?
Ik kan begrijpen dat geheugenkaarten ed gehouden worden, maar waarom wordt de apparatuur niet terug gegeven? Het zijn journalisten, geen actievoerders, die willen in eerste instantie hun spullen terug, die hebben ze nodig om hun levensonderhoud te verdienen
Ik niet eigenlijk. Controle en weer foetsie. Terug naar eigenaar.quote:Ik kan begrijpen dat geheugenkaarten ed gehouden worden,
tja, in een ideale wereld waarin informatie inderdaad openbaar is en de vrijheid van de pers gerespecteerd wordt gebeurt dat .. helaas is deze wereld verre van ideaal ..quote:Op maandag 21 juni 2010 22:11 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Ik niet eigenlijk. Controle en weer foetsie. Terug naar eigenaar.
Er zitten erg veel facetten aan dat hele verhaal .. ik heb het al vaker dan eens gezegd, zolang er geen Palestijnse staat is heeft Israël het beheer over de grondstoffen onder de Westbank en voor de kust van Gazaquote:Kut-oorlog ook daar. Voor jullie is er maar misschien maar één schuldige. voor mij dus niet.
wat het ook is, sterkte ..quote:Verdoving is uitgewerkt, dus ga offline
Wat in de praktijk betekent dat Israel controle houdt op alles wat Gaza in en uitkomt. Israel blijft dus de levens van de mensen in Gaza bepalen. Ook al laten ze alles door, dan nog is het omdat Israel het toestaat.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zeg wapens hè. Ik vind dat redelijk begrijpelijk. Jij vind dat alle wapens gewoon naar gaza moeten kunnen geëxporteerd moeten kunnen worden?
Voor de rest vind ik voedselhulp gewoon moeten kunnen en er zouden geen uitzonderingen voor moeten zijn. Controle op wapens begrijp ik dus wel
Betonnen bakstenen?quote:
Ik moest lachen, want ik dacht dat je het ironisch bedoelde.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]![]()
Goed nieuws. Als elk volk zo vergevingsgezind was als de Israëli's zou er geen oorlog zijn op de wereld.
Maar ik zag dat je het meende.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:16 schreef ouderejongere het volgende:
[..]door katusharaketten en ze hebben honderden bussen opgeblazen.
Het verschil is dat Israël tenminste nog probeert om de Hamas klootzakjes eruit te filteren.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik zag dat je het meende.![]()
De stand is nog steeds ongeveer 100 Palestijnen voor 1 joodse Israeliër, dus wat klaag je nou? Terwijl er nog steeds minder Palestijnen dan joodse Israeliërs zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |