Zie je het al voor je? Dit pak in het blauw?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wen er maar aan... Krijgsmachtbreed naar wat ik vernomen heb.
Het uniform van de Gouverneur generaal;quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef revolutionarymen het volgende:
Hoe heten die oude uniformen met die varens op de kraag. Dat is nog eens een mooi uniform zo'n koloniaal pak
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Het uniform van de Gouverneur generaal;
[ afbeelding ]
Zover ik weet staat het gewoon bekend als 'Het uniform van de Gouverneur generaal'.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:28 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Misschien had ik de Crye broek niet in het lijstje moeten zetten omdat het hier ondanks dat deze 'build-in' kniebeschermers hebben het deel voor de knie cap buiten de stof steekt. De beschermers die je in de ACU (van onder af aan de buitenkant) of in de 5.11 van de zijde aan de binnenkant) in je broek stopt zijn echter door stof bedekt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:49 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..quote:Op donderdag 14 juli 2011 04:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.
Misschien zijn de broeken van Sine wel van beter materiaal dan de NL broeken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..
slijten van de stof lijkt me nogal een logisch gevolg..het gaat gewoon schuren en wrijving geven met de ondergrond..
dat heb ik al met broeken zonder kniebeschermer als ik ga OVG én ..
In opleiding mocht ik geen kniebeschermers aan de buitenkant dragen.. goed, dan maar toch lekker in mijn broek![]()
resultaat.. na 3 dagen in 3 broeken een gat @ my right knee.
Al had ik de eckte eckte ten cate broeken gebruikt.. kan me niet voorstellen dat er ander resultaat optreed. mgoed, deze discussie gaat nergens over, ik weet tenslotte niet hoe hard/flexibel de pads zijn die je intern in een broek gebruikt in jou geval.
Mooi. Dan is dat vraagstuk dus de wereld uit geholpen.quote:
Wut? Dat is mij nog nooit overkomen. En ik heb die tas toch aardig vaak om.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef Thaboel het volgende:
Ik kan dr wel inkomen hoor. Harde beschermer+de kl broek en dan op stenen. Zo waren mijn broeken aan de linker(?)Kant ook steeds stuk daar de cbrntas
draag jij je kniebeschermer onder je broek?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef Thaboel het volgende:
Ik kan dr wel inkomen hoor. Harde beschermer+de kl broek en dan op stenen. Zo waren mijn broeken aan de linker(?)Kant ook steeds stuk daar de cbrntas
Ik weeg enkele malen dat en ga ook vaak genoeg door de knieën.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..
slijten van de stof lijkt me nogal een logisch gevolg..het gaat gewoon schuren en wrijving geven met de ondergrond..
En precies daar ligt het probleem, je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
mgoed, deze discussie gaat nergens over, ik weet tenslotte niet hoe hard/flexibel de pads zijn die je intern in een broek gebruikt in jou geval.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef Thaboel het volgende:
Sine vind je het een echte verbetering tov een kniebeschermer die je zelf om moet doen?
En zie ik het nou goed dat bij de nieuwe uniformen de kraagjes een andere kleur hebben?
Ja en wel op meerdere punten, zo heb ik bv. geen "knellende" banden in mijn knie holte. Maar ook kan ik knie bescherming dragen zonder meteen als "Rambo" te moeten rondlopen. En op deze manier heb ik ze altijd bij me. Dus als ik bv. een lesje geef in CPR, COF, CQB etc. hoef ik niet eerst naar mijn knie bescherming te grijpen omdat ik om de haverklap door de knieen moet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef Thaboel het volgende:
Sine vind je het een echte verbetering tov een kniebeschermer die je zelf om moet doen?
En zie ik het nou goed dat bij de nieuwe uniformen de kraagjes een andere kleur hebben?
als dat de Nederlandse gevechts tenue?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:05 schreef MrMofo het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat ''action shots''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |