Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?
Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?quote:Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.
Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?
Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.
En wie zegt dat ik alles lees? Net als thuis ben je soms in de stemming voor het één en soms voor het ander. Best mogelijk dat er boeken ongelezen mee teruggaan omdat mijn hoofd er niet naar stond.
Ze passen in een boodschappenkrat, hoorquote:Op zondag 25 juli 2010 12:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.
Is het een Smart station dan of zo? Overigens gaat er nog een caravan achter, hoor. En de hond en de poes moeten er ook nog in.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Stali het volgende:
Dat is een ideaal wagentje om mee te gaan kamperen. Wij hebben een station maar daar kunnen geen aardappelen of een krat boeken in mee.
Vandaag over 4 weken gaan we pas wegquote:
Wens je overigens alvast een fijne vakantie.
Ik had hier al eerder gepost dat ik op vakantie eigenlijk alleen makkelijk leesbare boeken mee neem (detectives, chicklit etc.). Ik lees dan rustig een hele Agatha Christie - vijfling (twee boeken en drie korte verhalen) op één dag ja. En dat is geen stoerdoenerij, dat is gewoon mijn favoriete vakantiebesteding - lekker lezen in een ligstoel aan het zwembad.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:00 schreef Stali het volgende:
Wij gaan trekken met tenten en dan zit het heel snel vol.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort
Zit je me nu in het ootje te nemen?quote:Op zondag 25 juli 2010 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.
Wij gaan naar Saarland, tegen de Luxemburgse grens aan.
Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Overigens vliegen wij naar Portugal dit jaar.
quote:
Tja, als ik kunsthistoricus geweest was, was ik misschien wel ergens anders gaan zitten, daar heb je gelijk in.quote:
Als je wel serieus bent dan had ik jou toch heel anders ingeschat. Veel avontuurlijker en als kunsthistoricus ga je toch niet drie weken op een plek bij Luxemburg zitten?
De gustibus....quote:
De enige reden dat ik van kamperen ben gaan houden is het trekken, dingen zien en avontuur. Daarnaast ben ik er inmiddels zo bedreven in geraakt dat ik, terwijl dochter met de hond wandelt, Ryan naar het badhuis gaat, ik de tenten oppak, inpak en we binnen drie kwartier weer onderweg zijn. Drie weken op dezelfde camping en dan nabij Luxemburg. Het lijkt mij een nachtmerrie.
We gaan al jaren naar hetzelfde gebied en hebben al jaren prima weer. Vorig jaar twee heerlijke dagen in Xanten doorgebracht met het bekijken van de Romeinse gebouwen en overblijfselen.quote:
Tip: neem twee kratten boeken mee, want als jij niet naar een bergkam zit te kijken naar wat weer zal brengen dan zit je in de regen in je caravan boeken te lezen.
Nee, we zitten in een dorpje vlakbij Lissabon. We willen inderdaad genieten van zon, zee, strand, maar uiteraard ook van de cultuur. We doen dat altijd ongeveer 50/50 - t wordt dus de ene dag aan het zwembad/strand liggen met een boek, en de volgende dag een uitstapje (Lissabon uiteraard, Sintra, Tomar, Fatima zijn plaatsen die we sowieso willen gaan bezoeken).quote:Op maandag 26 juli 2010 00:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?
Nee, het begint nu wel bij me in te dalen waarom jullie zoveel boeken lezen.
Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn godquote:Op maandag 26 juli 2010 09:43 schreef Copycat het volgende:
Ging het nu over boeken in je koffer of over waar je die koffer wel niet durft uit te pakken?
En hoezo een koffer? Rugzakken willen we. Of onze blote handen en rug.
Kamperen voor sbs volk?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn god
Ik snap het dilemma van de snob-kampeerder ook wel; enerzijds wil hij/zij trekken, dan behoor je immers tot de adel van het vakantievolk en ben je dus gepatenteerd niet-sbsvolk, anderzijds wil je zo veel mogelijk, het liefst zo ingewikkeld mogelijke boeken meenemen (want je bent immers niet van de straat), echter als je trekt heb je bijna per definitie weinig ruimte (en in veel gevallen ook weinig tijd om te lezen), terwijl je juist om intellectueel te pimpen zoveel mogelijk boeken wil meenemen...quote:Op maandag 26 juli 2010 20:47 schreef Stali het volgende:
Het zou mij absoluut niet liggen en heeft ook niets met kamperen te maken. Maar het trekken vind ik echt geweldig. Denk er ook wel over na om over een paar jaar wat luxer een camper te kopen. Eerst maar eens flink sparen.
kan je geen grotere plaatjes posten?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
Nog 14 dagen en dan in het vliegtuig naar Mooloolaba![]()
Dat leest wel makkelijk weg ja, wel een beetje weinig voor 12 dagen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
Nog 14 dagen en dan in het vliegtuig naar Mooloolaba![]()
jawel hoor, zal even zoekenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
kan je geen grotere plaatjes posten?
Als het nu nog grappig was. Het is alleen maar simpel venijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap het dilemma van de snob-kampeerder ook wel; enerzijds wil hij/zij trekken, dan behoor je immers tot de adel van het vakantievolk en ben je dus gepatenteerd niet-sbsvolk, anderzijds wil je zo veel mogelijk, het liefst zo ingewikkeld mogelijke boeken meenemen (want je bent immers niet van de straat), echter als je trekt heb je bijna per definitie weinig ruimte (en in veel gevallen ook weinig tijd om te lezen), terwijl je juist om intellectueel te pimpen zoveel mogelijk boeken wil meenemen...
Sommige mensen gooien een aanhangertje vol boeken achter de auto en zeggen dan dat ze net zo snel kunnen lezen als John F. Kennedy. Ja, dat is natuurlijk een goed antwoord. Echter daat staat tegenover dat als John F. Kennedy misschien eens wat langzamer en bedachtzamer had gelezen, hij niet zo'n godvergeten kutzooi had gemaakt van zijn regering en dan was hij misschien ook niet voor zijn raap geschoten.
wat jij zegt Dagonet, mooie boeken maar ze zijn mij te zwaar om te lezen op vakantie, voor mij graag een boek waarbij ik tussendoor even een tukje kan doen en om dan zonder problemen de draad weer op te pakkenquote:Op zondag 4 juli 2010 13:26 schreef Dagonet het volgende:
Dit wordt het:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met nog wat lichter spul op de telefoon voor de afwisseling.
Het verschilt gewoon enorm per persoon. Aanleg, leeservaring, noem maar op, spelen allemaal een rol.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat is nu juist het leuke van smaak, dat het een van de weinige dingen is waarover je wel kunt twisten! De meeste problemen zijn wiskundig of logisch op te lossen, maar subjectieve dingen niet. 1 + 1 is altijd twee, daar kunnen we niet over twisten, maar of een boek boeiend is.... en dus kun je er over twistenquote:Op maandag 26 juli 2010 06:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Tja, als ik kunsthistoricus geweest was, was ik misschien wel ergens anders gaan zitten, daar heb je gelijk in.
[..]
De gustibus....
[..]
We gaan al jaren naar hetzelfde gebied en hebben al jaren prima weer. Vorig jaar twee heerlijke dagen in Xanten doorgebracht met het bekijken van de Romeinse gebouwen en overblijfselen.
Ik denk dat het merendeel hier gewoon loopt op te scheppen hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:59 schreef Young_David het volgende:
Jeumig, als ik dit soort topics doorlees voel ik me een trage analfabeet. Ben net een week weggeweest en ben nog niet eens een half boek verder (Clash of Kings), maar iedereen viert ook anders vakantie. Ik ben juist actief op vakantie (heb dan wel een weekend nodig om weer bij te komen) en zou ook niet anders willen.
Maar het is wel een aardig idee om eens een weekend met een tentje ergens te staan en me helemaal te verdiepen in bijvoorbeeld een boek.
Jij begrijpt mij denk ik niet. Iemand zegt 24 boeken te gaan lezen. Vervolgens wordt daar na wat kritiek nuance in gebracht, en nog een nuance en nog een en uiteindelijk blijkt dat er helemaal geen 24 boeken gelezen worden maar er 24 boeken meegaan. Als je die ruimte hebt en nogal besluiteloos bent, waarom ook niet? Niemand leest 24 boeken wanneer op vakantie. Dan kun je net zo goed thuisblijven en meer dan een boek per dag lezen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:29 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Het verschilt gewoon enorm per persoon. Aanleg, leeservaring, noem maar op, spelen allemaal een rol.
Zelf lees ik ook enorm veel en snel. Gisteravond begon ik om 23.00 uur met Zomertijd van Coetzee, en om 2.30 had ik het uit. Dat is 297 / 3,5 = ruim 80 pagina's per uur. In het Engels gaat het wat langzamer, en het hangt natuurlijk van het soort boek af. Mulisch gaat trager dan Elsschot, literatuur sneller dan informatief.
Het is jammer dat je dat wegzet als stoerdoenerij, het gaat nu eenmaal op dit tempo, en waarom zou je daar geen gebruik van maken als je het leuk vindt om te lezen? Ieder zijn ding toch? Een ander timmert in no-time een mooie kast in elkaar, dat kost mij weer uren.
Er is net zoveel kans, dat ik WEL alle boeken lees. Tot nu toe heb ik elk jaar mijn hele krat uitgelezen in drie weken. Dat kun jij veel vinden of niet, dat kun jij goedkeuren of niet, daar kun jij elk waardeoordeel over mij, mijn vakantie of mijn huwelijk aanhangen dat je wilt, dat zal mij toch echt aan mijn achterwerk oxyderen. Ik hou vakantie zoals ik dat wil, zoals het mij bevalt en zoals ik het beste en meeste uitrust.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij begrijpt mij denk ik niet. Iemand zegt 24 boeken te gaan lezen. Vervolgens wordt daar na wat kritiek nuance in gebracht, en nog een nuance en nog een en uiteindelijk blijkt dat er helemaal geen 24 boeken gelezen worden maar er 24 boeken meegaan. Als je die ruimte hebt en nogal besluiteloos bent, waarom ook niet? Niemand leest 24 boeken wanneer op vakantie. Dan kun je net zo goed thuisblijven en meer dan een boek per dag lezen.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En als ik heel eerlijk ben: De mening hierover van wie dan ook boeit me minder dan niets.
Ik zou niet weten waarom ik je niet zou begrijpen. Wel vind ik, je laatste reacties meegenomen, dat je een zure gratenkut bent die wat meer respect op zou kunnen brengen voor wat een ander wil en doet. Er liep een leuk topic waar mensen praten over boeken die ze graag lezen en mee willen nemen op vakantie, en jij loopt bij iedereen die veel boeken wil lezen en aangeeft snel te kunnen lezen je azijn te spuwen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij begrijpt mij denk ik niet. Iemand zegt 24 boeken te gaan lezen. Vervolgens wordt daar na wat kritiek nuance in gebracht, en nog een nuance en nog een en uiteindelijk blijkt dat er helemaal geen 24 boeken gelezen worden maar er 24 boeken meegaan. Als je die ruimte hebt en nogal besluiteloos bent, waarom ook niet? Niemand leest 24 boeken wanneer op vakantie. Dan kun je net zo goed thuisblijven en meer dan een boek per dag lezen.
Dat je veel leest is iets anders. En dat je niet kunt kiezen wat je gaat lezen ook. Ik ben bijv. net klaar met pakken en sta nu nog te dreutelen welke drie boeken ik ga meenemen en ik vertrek over een kleine vier uurtjes.
Mwah, ik heb er inmiddels toch wel flink wat meer gelezen en het einde van de vakantie is nog niet in zicht.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Niemand leest 24 boeken wanneer op vakantie. Dan kun je net zo goed thuisblijven en meer dan een boek per dag lezen.
Ik ben jaloers, ik wou dat ik die boeken nog niet gelezen hadquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef Lov1 het volgende:
Er gaan 3 boeken mee, welke ik niet verwacht allemaal uit te lezen, maar ik hoop van wel![]()
[ afbeelding ]
Paul Auster - Onzichtbaar
[ afbeelding ]
Haruki Murakami - Norwegian Wood
[ afbeelding ]
Roberto Bolano - 2666 (al in begonnen)
Blijft jammer dat je mensen toch blijkbaar niet in hun waarde kunt laten, maar er een waarde-oordeel aan meent te moeten hangen als iemand dingen anders doet dan jij...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
Verder 1 Luxemburgs gezin gezien die wrs net als Lordie 24 boeken op 1 vakantie lezen.
Tof!quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
waaronder een box met alle kinderboeken van Roald Dahl in het Engels![]()
Volgens mij gaat het niet om dagboeken, maar komt er binnenkort een nieuwe biografie uit, die in de Daily Mail (zie link hierboven) stom genoeg steeds 'autobiografie' wordt genoemd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In Engeland zijn nu de dagboeken van Dahl verschenen en daar komen sappige details uit naar voren:
http://www.dailymail.co.u(...)men-working-spy.html
Welja, zesentwintig boeken. Dan valt er toch wel een kasteeltje af? Hoewel die heb je natuurlijk allemaal wel gezien wanneer je ieder jaar naar dezelfde regio gaat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vandaag besteld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaan denk ik ook nog wel mee
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Dat Luxemburgse gezin bestond uit 7 personen en die hadden wrs bij elkaar net zoveel boeken bij zich dan jij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Blijft jammer dat je mensen toch blijkbaar niet in hun waarde kunt laten, maar er een waarde-oordeel aan meent te moeten hangen als iemand dingen anders doet dan jij...
Nou, het kampvuur nog net niet, maar om nou te zeggen dat het een fantastisch boek is.... Geen idee waarom de schrijfster het nodig vindt de helft van het boek te vullen met (auto)biografische herinneringen en ik kom gewoon voetnoten twee of meer keer tegen. Erg irritant, overigens. Voetnoten. Maak er dan eindnoten van.quote:Op zondag 25 juli 2010 02:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat boek The lost life of Eva Braun kun je trouwens op het kampvuur gooien hoor.
Hoe is het weer?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tot nu toe keurig op schema: 1 week weg, 7 boeken weg. Even een dagje naar huis ivm dentaal probleempje, dus mooie gelegenheid de gelezen boeken om te ruilen voor ongelezen exemplarenMorgenmiddag weer terug naar de caravan. Oh ja, ook al lekker gewandeld en komende week bezoekje brengen aan spoorwegmuseum in de buurt, nog een wandeling maken, misschien nog een dagje naar Trier.
Beter dan hier. We hebben wel regen gehad, maar gisteren bijvoorbeeld heb ik toch het grootste deel van de dag buiten in het zonnetje gezeten en me geërgerd aan de dubbele voetnoten in The Lost Life of Eva Braunquote:
Het lijstje was nog iets veranderd, ik had 'een vuurplaats in steen' van Jean M. Auel nog niet uit, dus die is meegegaan in plaats van één van de vijflingen. Heb alles gelezen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En hier mijn definitieve lijstje van de boeken die ik mee neem. Ben net jarig geweest, heb maar liefst 27 boeken gehad, waaronder een box met alle kinderboeken van Roald Dahl in het Engels, dus weet nu echt wat ik meeneem.
- 3 van de kinderboeken uit de box, moet nog even beslissen welke
- 'De Wintergeest' van Kate Mosse
- De omnibus 'Melody' van Virginia Andrews (volledige serie, dus vijf boeken)
- Twee Vijflingen van Agatha Christie, nummers 8 en 9.
Net alsof de "Da Vinci Code" om door te komen was. Ik begrijp het succes nog steeds niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef Dagonet het volgende:
Wil je iets leuks of wil je een daVinci Code voor pseudo-intellectuele masochisten?. Foucault is leuk hoor maar ik vond hem erg taai en af en toe te hoogdravend.
Ik krijg een deja vu bij deze post..
Wat vond je ervan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het lijstje was nog iets veranderd, ik had 'een vuurplaats in steen' van Jean M. Auel nog niet uit, dus die is meegegaan in plaats van één van de vijflingen. Heb alles gelezen.
Ik vond de Naam van de Roos echt geweldig en ik houd wel van een uitdaging. Ik lees Eco's boeken in ieder geval graag. Dan Brown net zo goed! Het gaat mij echt niet om het intellectuele niveau van een boek, als het maar goed in elkaar zit en spannend is. Met spelfouten en stijlfouten en 'Mary Sues' moet je bij mij echter niet aankomen, dan lees ik het écht niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef Dagonet het volgende:
Wil je iets leuks of wil je een daVinci Code voor pseudo-intellectuele masochisten?. Foucault is leuk hoor maar ik vond hem erg taai en af en toe te hoogdravend.
Ik krijg een deja vu bij deze post..
Ik zeker wel! Ik vond het boek juist heel makkelijk om door te komen. Heb een tijd lang concentratieproblemen gehad en die korte hoofdstukjes waren de reden dat ik enkel door Dan Brown heen kwam. Het succes zit hem denk ik gewoon in de spanning van zijn boeken, ze zijn vlot geschreven en makkelijk, maar nooit op een beledigende manier.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Net alsof de "Da Vinci Code" om door te komen was. Ik begrijp het succes nog steeds niet..
Ja, oke. Maar niet iedereen heeft een aandoening, denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:40 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik zeker wel! Ik vond het boek juist heel makkelijk om door te komen. Heb een tijd lang concentratieproblemen gehad en die korte hoofdstukjes waren de reden dat ik enkel door Dan Brown heen kwam. Het succes zit hem denk ik gewoon in de spanning van zijn boeken, ze zijn vlot geschreven en makkelijk, maar nooit op een beledigende manier.
Hier ben ik het wel mee eens trouwens. Ik heb het wel gehad met de Nederlandse literatuur.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:38 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik vond de Naam van de Roos echt geweldig en ik houd wel van een uitdaging. Ik lees Eco's boeken in ieder geval graag. Dan Brown net zo goed! Het gaat mij echt niet om het intellectuele niveau van een boek, als het maar goed in elkaar zit en spannend is. Met spelfouten en stijlfouten en 'Mary Sues' moet je bij mij echter niet aankomen, dan lees ik het écht niet.
Haha Nederlandse literatuur! Praat me er niet van. De enige leuke was Piet Paaltjens, daarna is het snel heuvelafwaarts gegaan (idd, ik heb geen ene FUCK met Nederlandse schrijvers).quote:Op woensdag 1 september 2010 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens trouwens. Ik heb het wel gehad met de Nederlandse literatuur.
Ben die brei van bijvoeglijk naamwoorden zat ook en ik wil niets meer weten van de geur van vergeten boter in het huis van oma. Dat is gewoon klaar. Liever een goed verteld verhaal..
quote:In een wip was de lust
Om te vrijen gebluscht
Bij het paar. Zelfs geen woord dorst het te spreken.
't Zag van schrik zóó spierwit
Als een laken, wen dit
Reeds een dag op het gras ligt te bleeken.
Dat vond ik ook nog wel tegenvallen eigenlijk maar het is al jaaaaaaren geleden dat ik het gelezen heb.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:38 schreef TheHappyPrince het volgende:
Het gaat mij echt niet om het intellectuele niveau van een boek, als het maar goed in elkaar zit en spannend is.
Ik vond dit deer juist weer wel leuk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat vond je ervan?
Kreeg het boek jaren terug voor mijn verjaardag. Had toen op aanraden van een collega alles van de reeks gelezen en dit boek is o.a. een paar maanden geleden met het oud papier meegegaan. Nee, niet uitgelezen want ik vond het te slecht.
Nietes het is allemaal waarquote:Op woensdag 1 september 2010 08:00 schreef Ryan3 het volgende:
De Da Vinci code is een beetje gebaseerd op een hoax hè.
Linkje: De 'Priorij van Sion' hoax .
quote:Op woensdag 1 september 2010 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens trouwens. Ik heb het wel gehad met de Nederlandse literatuur.
Ben die brei van bijvoeglijk naamwoorden zat ook en ik wil niets meer weten van de geur van vergeten boter in het huis van oma. Dat is gewoon klaar. Liever een goed verteld verhaal..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |