abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2010 @ 12:18:56 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84463152
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?

Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84463353
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.
Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?
  zondag 25 juli 2010 @ 12:28:52 #103
66444 Lord_Vetinari
pi_84463435
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:25 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?
Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.

En wie zegt dat ik alles lees? Net als thuis ben je soms in de stemming voor het één en soms voor het ander. Best mogelijk dat er boeken ongelezen mee teruggaan omdat mijn hoofd er niet naar stond.
pi_84463533
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.

En wie zegt dat ik alles lees? Net als thuis ben je soms in de stemming voor het één en soms voor het ander. Best mogelijk dat er boeken ongelezen mee teruggaan omdat mijn hoofd er niet naar stond.
Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:35:17 #105
66444 Lord_Vetinari
pi_84463620
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.
Ze passen in een boodschappenkrat, hoor :)

Maar ruimte genoeg:

pi_84463859
Dat is een ideaal wagentje om mee te gaan kamperen. Wij hebben een station maar daar kunnen geen aardappelen of een krat boeken in mee.

Wens je overigens alvast een fijne vakantie.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:45:02 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_84463918
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Stali het volgende:
Dat is een ideaal wagentje om mee te gaan kamperen. Wij hebben een station maar daar kunnen geen aardappelen of een krat boeken in mee.
Is het een Smart station dan of zo? Overigens gaat er nog een caravan achter, hoor. En de hond en de poes moeten er ook nog in.

quote:

Wens je overigens alvast een fijne vakantie.
Vandaag over 4 weken gaan we pas weg ;(
pi_84464299
Wij gaan trekken met tenten en dan zit het heel snel vol.
Waar gaan jullie heen?

Oja, ik mag wel eens wat gaan doen. Maandagnacht vertrekken en ik heb nog niets gedaan.
Traditie, alles op het allerlaatste moment. :').
pi_84464578
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?

Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Ik had hier al eerder gepost dat ik op vakantie eigenlijk alleen makkelijk leesbare boeken mee neem (detectives, chicklit etc.). Ik lees dan rustig een hele Agatha Christie - vijfling (twee boeken en drie korte verhalen) op één dag ja. En dat is geen stoerdoenerij, dat is gewoon mijn favoriete vakantiebesteding - lekker lezen in een ligstoel aan het zwembad. :)
pi_84464612
Overigens vliegen wij naar Portugal dit jaar. :)
  zondag 25 juli 2010 @ 14:26:02 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_84467102
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:00 schreef Stali het volgende:
Wij gaan trekken met tenten en dan zit het heel snel vol.
Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.

Wij gaan naar Saarland, tegen de Luxemburgse grens aan.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:31:54 #112
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84479988
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort
Dat valt wel mee hoor.

Snap alleen nog steeds niet dat er hier mensen zijn die 1 boek per dag kunnen lezen, maarja, heb zelf kids en overdag kan je dan echt niet lezen. En mijn boeken zijn gemiddeld altijd 800 pagina's en ben al blij als ik er 1 per week haal.
I intend to be formidably armed
pi_84489841
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.

Wij gaan naar Saarland, tegen de Luxemburgse grens aan.
Zit je me nu in het ootje te nemen? -O- .
Als je wel serieus bent dan had ik jou toch heel anders ingeschat. Veel avontuurlijker en als kunsthistoricus ga je toch niet drie weken op een plek bij Luxemburg zitten?

De enige reden dat ik van kamperen ben gaan houden is het trekken, dingen zien en avontuur. Daarnaast ben ik er inmiddels zo bedreven in geraakt dat ik, terwijl dochter met de hond wandelt, Ryan naar het badhuis gaat, ik de tenten oppak, inpak en we binnen drie kwartier weer onderweg zijn. Drie weken op dezelfde camping en dan nabij Luxemburg. Het lijkt mij een nachtmerrie.

Tip: neem twee kratten boeken mee, want als jij niet naar een bergkam zit te kijken naar wat weer zal brengen dan zit je in de regen in je caravan boeken te lezen.
pi_84489897
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Overigens vliegen wij naar Portugal dit jaar. :)
Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?
Nee, het begint nu wel bij me in te dalen waarom jullie zoveel boeken lezen.
  maandag 26 juli 2010 @ 06:11:20 #115
66444 Lord_Vetinari
pi_84493268
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Zit je me nu in het ootje te nemen? -O- .
:N

quote:

Als je wel serieus bent dan had ik jou toch heel anders ingeschat. Veel avontuurlijker en als kunsthistoricus ga je toch niet drie weken op een plek bij Luxemburg zitten?
Tja, als ik kunsthistoricus geweest was, was ik misschien wel ergens anders gaan zitten, daar heb je gelijk in.

quote:

De enige reden dat ik van kamperen ben gaan houden is het trekken, dingen zien en avontuur. Daarnaast ben ik er inmiddels zo bedreven in geraakt dat ik, terwijl dochter met de hond wandelt, Ryan naar het badhuis gaat, ik de tenten oppak, inpak en we binnen drie kwartier weer onderweg zijn. Drie weken op dezelfde camping en dan nabij Luxemburg. Het lijkt mij een nachtmerrie.
De gustibus....

quote:

Tip: neem twee kratten boeken mee, want als jij niet naar een bergkam zit te kijken naar wat weer zal brengen dan zit je in de regen in je caravan boeken te lezen.
We gaan al jaren naar hetzelfde gebied en hebben al jaren prima weer. Vorig jaar twee heerlijke dagen in Xanten doorgebracht met het bekijken van de Romeinse gebouwen en overblijfselen.
pi_84495080
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?
Nee, het begint nu wel bij me in te dalen waarom jullie zoveel boeken lezen.
Nee, we zitten in een dorpje vlakbij Lissabon. We willen inderdaad genieten van zon, zee, strand, maar uiteraard ook van de cultuur. We doen dat altijd ongeveer 50/50 - t wordt dus de ene dag aan het zwembad/strand liggen met een boek, en de volgende dag een uitstapje (Lissabon uiteraard, Sintra, Tomar, Fatima zijn plaatsen die we sowieso willen gaan bezoeken).

En die denigrerende toon begint wel een beetje vervelend te worden. Sinds wanneer is er iets mis met veel boeken lezen, aan het strand liggen of naar Luxemburg op vakantie gaan? :?
  maandag 26 juli 2010 @ 09:43:29 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84495140
Ging het nu over boeken in je koffer of over waar je die koffer wel niet durft uit te pakken?
En hoezo een koffer? Rugzakken willen we. Of onze blote handen en rug.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 26 juli 2010 @ 18:00:15 #118
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84512961
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:43 schreef Copycat het volgende:
Ging het nu over boeken in je koffer of over waar je die koffer wel niet durft uit te pakken?
En hoezo een koffer? Rugzakken willen we. Of onze blote handen en rug.
Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn god :X
I intend to be formidably armed
pi_84517771
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn god :X
Kamperen voor sbs volk?
Volgens mij zijn de volledig georganiseerde vakantiereizen (inclusief hotels) iets voor de minder ontwikkelde mensch. Je hoeft niets te doen, behalve consumeren, en als een amoebe in een strandstoel hangen. Trekken is voor de adel onder het vakantievolk, heb ik altijd begrepen.
I´m back.
pi_84519892
Ik begrijp wel dat iemand dat zegt over SBS6 publiek. Ik zie ook wel dat er mensen zijn die een vaste stacaravan hebben en daar ieder weekend en in de vakantie naar toe gaan. Schoteltjes erbij, op camping meedoen aan bingo en klaverjassen. De Telegraaf lezen.

Het zou mij absoluut niet liggen en heeft ook niets met kamperen te maken. Maar het trekken vind ik echt geweldig. Denk er ook wel over na om over een paar jaar wat luxer een camper te kopen. Eerst maar eens flink sparen.
pi_84523923
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:47 schreef Stali het volgende:

Het zou mij absoluut niet liggen en heeft ook niets met kamperen te maken. Maar het trekken vind ik echt geweldig. Denk er ook wel over na om over een paar jaar wat luxer een camper te kopen. Eerst maar eens flink sparen.
Ik snap het dilemma van de snob-kampeerder ook wel; enerzijds wil hij/zij trekken, dan behoor je immers tot de adel van het vakantievolk en ben je dus gepatenteerd niet-sbsvolk, anderzijds wil je zo veel mogelijk, het liefst zo ingewikkeld mogelijke boeken meenemen (want je bent immers niet van de straat), echter als je trekt heb je bijna per definitie weinig ruimte (en in veel gevallen ook weinig tijd om te lezen), terwijl je juist om intellectueel te pimpen zoveel mogelijk boeken wil meenemen...

Sommige mensen gooien een aanhangertje vol boeken achter de auto en zeggen dan dat ze net zo snel kunnen lezen als John F. Kennedy. Ja, dat is natuurlijk een goed antwoord. Echter daar staat tegenover dat als John F. Kennedy misschien eens wat langzamer en bedachtzamer had gelezen, hij niet zo'n godvergeten kutzooi had gemaakt van zijn regering en dan was hij misschien ook niet voor zijn raap geschoten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 27-07-2010 12:16:21 ]
I´m back.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 00:22:59 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84530242

dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
Nog 14 dagen en dan in het vliegtuig naar Mooloolaba *O*
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_84533104
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
kan je geen grotere plaatjes posten? :|W
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 02:12:17 #124
6941 APK
Factual, I think.
pi_84533849
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat leest wel makkelijk weg ja, wel een beetje weinig voor 12 dagen. :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_84534351
Kamperen voor SBS6-volk? :N
Mijn ouders namen mij en mijn zusje van jongs af aan elk jaar mee naar Frankrijk, met de vouwwagen. Mijn mooiste herinneringen heb ik aan die tijd...
En nee, mijn ouders zijn ver van SBS6-volk. Ze hebben, net als ik, een pesthekel aan SBS6, Veronica, Telegraaf, Story etc. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')