Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?
Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?quote:Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat voor boek, he? Een boekje van 50 pagina's leest makkelijker weg dan eentje van 400. Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort. Plus dat ik rekening hou met teleurstellingen. Best kans dat een stuk of wat boeken tegenvallen. Dan wil ik iets hebben om op terug te vallen.
Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Zo denk ik daar ook over. Maar 24 boeken?
Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik lees snel, ik lees veel en ik heb 3 weken de tijd. We doen het al jaren zo en we hebben al jaren een prima vakantie met uitstapjes, sex, zwemmen enzovoort. En lezen. Iedereen doet zijn eigen ding op vakantie en zo doen wij het.
En wie zegt dat ik alles lees? Net als thuis ben je soms in de stemming voor het één en soms voor het ander. Best mogelijk dat er boeken ongelezen mee teruggaan omdat mijn hoofd er niet naar stond.
Ze passen in een boodschappenkrat, hoorquote:Op zondag 25 juli 2010 12:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus dit topic gaat eigenlijk over of je een grote auto hebt om veel boeken mee te nemen.
Is het een Smart station dan of zo? Overigens gaat er nog een caravan achter, hoor. En de hond en de poes moeten er ook nog in.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Stali het volgende:
Dat is een ideaal wagentje om mee te gaan kamperen. Wij hebben een station maar daar kunnen geen aardappelen of een krat boeken in mee.
Vandaag over 4 weken gaan we pas wegquote:
Wens je overigens alvast een fijne vakantie.
Ik had hier al eerder gepost dat ik op vakantie eigenlijk alleen makkelijk leesbare boeken mee neem (detectives, chicklit etc.). Ik lees dan rustig een hele Agatha Christie - vijfling (twee boeken en drie korte verhalen) op één dag ja. En dat is geen stoerdoenerij, dat is gewoon mijn favoriete vakantiebesteding - lekker lezen in een ligstoel aan het zwembad.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?
Ik zal uiteraard wel simpel zijn maar ik lees ook op vakantie en dan hoop ik altijd dat ik een boek te pakken hebt waar ik ook nog over kan nadenken en het jammer vind wanneer het uit is. Meer dan een boek per dag lezen komt op mij over als stoerdoenerij.
Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:00 schreef Stali het volgende:
Wij gaan trekken met tenten en dan zit het heel snel vol.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederlands leest weer makkelijker dan Engels enzovoort enzovoort
Zit je me nu in het ootje te nemen?quote:Op zondag 25 juli 2010 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk ook. Dan ben je een deel van je vakantie kwijt aan opbouwen, afbreken, inpakken, uitpakken, reizen. Minder tijd om te lezen.
Wij gaan naar Saarland, tegen de Luxemburgse grens aan.
Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Overigens vliegen wij naar Portugal dit jaar.
quote:
Tja, als ik kunsthistoricus geweest was, was ik misschien wel ergens anders gaan zitten, daar heb je gelijk in.quote:
Als je wel serieus bent dan had ik jou toch heel anders ingeschat. Veel avontuurlijker en als kunsthistoricus ga je toch niet drie weken op een plek bij Luxemburg zitten?
De gustibus....quote:
De enige reden dat ik van kamperen ben gaan houden is het trekken, dingen zien en avontuur. Daarnaast ben ik er inmiddels zo bedreven in geraakt dat ik, terwijl dochter met de hond wandelt, Ryan naar het badhuis gaat, ik de tenten oppak, inpak en we binnen drie kwartier weer onderweg zijn. Drie weken op dezelfde camping en dan nabij Luxemburg. Het lijkt mij een nachtmerrie.
We gaan al jaren naar hetzelfde gebied en hebben al jaren prima weer. Vorig jaar twee heerlijke dagen in Xanten doorgebracht met het bekijken van de Romeinse gebouwen en overblijfselen.quote:
Tip: neem twee kratten boeken mee, want als jij niet naar een bergkam zit te kijken naar wat weer zal brengen dan zit je in de regen in je caravan boeken te lezen.
Nee, we zitten in een dorpje vlakbij Lissabon. We willen inderdaad genieten van zon, zee, strand, maar uiteraard ook van de cultuur. We doen dat altijd ongeveer 50/50 - t wordt dus de ene dag aan het zwembad/strand liggen met een boek, en de volgende dag een uitstapje (Lissabon uiteraard, Sintra, Tomar, Fatima zijn plaatsen die we sowieso willen gaan bezoeken).quote:Op maandag 26 juli 2010 00:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Om daar veertien dagen aan een zwembad te liggen?
Nee, het begint nu wel bij me in te dalen waarom jullie zoveel boeken lezen.
Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn godquote:Op maandag 26 juli 2010 09:43 schreef Copycat het volgende:
Ging het nu over boeken in je koffer of over waar je die koffer wel niet durft uit te pakken?
En hoezo een koffer? Rugzakken willen we. Of onze blote handen en rug.
Kamperen voor sbs volk?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Camperen is voor sbs volk. Alleen hotels met minimaal 3 sterren hier hoor. Liever niet op vakantie dan naar een camping... mijn god
Ik snap het dilemma van de snob-kampeerder ook wel; enerzijds wil hij/zij trekken, dan behoor je immers tot de adel van het vakantievolk en ben je dus gepatenteerd niet-sbsvolk, anderzijds wil je zo veel mogelijk, het liefst zo ingewikkeld mogelijke boeken meenemen (want je bent immers niet van de straat), echter als je trekt heb je bijna per definitie weinig ruimte (en in veel gevallen ook weinig tijd om te lezen), terwijl je juist om intellectueel te pimpen zoveel mogelijk boeken wil meenemen...quote:Op maandag 26 juli 2010 20:47 schreef Stali het volgende:
Het zou mij absoluut niet liggen en heeft ook niets met kamperen te maken. Maar het trekken vind ik echt geweldig. Denk er ook wel over na om over een paar jaar wat luxer een camper te kopen. Eerst maar eens flink sparen.
kan je geen grotere plaatjes posten?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
Nog 14 dagen en dan in het vliegtuig naar Mooloolaba![]()
Dat leest wel makkelijk weg ja, wel een beetje weinig voor 12 dagen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit moet voor mij wel genoeg zijn voor 12 dagen, en anders is er altijd nog wel een boekhandel dichtbij om wat versterking aan te schaffen.
Nog 14 dagen en dan in het vliegtuig naar Mooloolaba![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |