abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83008493
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:30 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik stel nergens iets.
Injetta schreef heel duidelijk dat de schuld bij opvoeding ligt.

Ik trek dit enkel sterk in twijfel en speculeer dus ook niet over dit soort stompzinnig geneuzel.
Heb je soms zelf een kind dat ontspoord is?
Je reageert wel heel emotioneel......
Na 48 topics met een en al gespeculeer over letterlijk alles en 48 topics vol met meningen, is een mening over de moeder van Joran en opvoeding, ineens onverdraaglijk voor je...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_83008550
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:58 schreef zoefbust het volgende:
Gisteren was dat Cnn filmpje te zien, maar de werkelijkheid zal in die gevangenissen toch heel anders zijn .En zeker als hij over enkele weken tussen de andere gevangenen komt .
Ik vond het wel een beetje raar dat die directeur zei "De Nederlanders kunnen er gerust op zijn dat hun landgenoot niets overkomt" enzo. Alsof wij allemaal Joran-supporters zijn.
pi_83008661
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:32 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Het spijt me, maar dat doe je wel Door te stellen dat Van der Sloot al zonder geweten ter wereld zou zijn gekomen. Dat weet je niet.
Ah, en daarom reageer je op mij maar niet op die andere user die zo graag de ouders de schuld wilt geven.

Ik probeerde het naar het neutrale te trekken maar blijkbaar moeten er eieren gegooid worden en is moeder Joran schuldig. .

Laat maar doen, ik volg het nieuws wel via deze reeks and that's it. .
pi_83008690
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:34 schreef Injetta het volgende:

[..]

Heb je soms zelf een kind dat ontspoord is?
Je reageert wel heel emotioneel......
Na 48 topics met een en al gespeculeer over letterlijk alles en 48 topics vol met meningen, is een mening over de moeder van Joran en opvoeding, ineens onverdraaglijk voor je...
Jij hebt ook werkelijk geen enkele moeite om irrationeel persoonlijk te worden he?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:41:45 #255
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_83008708
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:30 schreef Injetta het volgende:
Er zijn toch ook ouders die op een gegeven moment heus wel inzien dat hun kun psychotisch, schizofreen of psychopaat is hoor. Die bestaan echt wel.
En ouders zien daarnaast ook altijd de goede kanten in het kind die de anderen niet zien. Die zien alleen het monster...
Joran komt over als iemand die heel makkelijk contact maakt, open is en heel lief kan doen.
En zij kent hem vanaf de eerste ademtocht die Joran heeft gemaakt.

Toch blijf ik erbij dat je ook als ouder niet je ogen mag sluiten en ook moet proberen de realiteit te zien. Dus ook die andere kant van je kind.

Als ouder heb je die verantwoordelijkheid. En als je dan alles hebt gedaan wat in je vermogen ligt en je zoon lijkt iemand te hebben vermoord, dan zou je toch rekening moeten houden met de mogelijkheid dat hij we de dader zou kunnen zijn.

Maar.. ik denk dat ze echt zo blind op Joran vertrouwd en het idee al zoooo angstaanjagend vindt, dat ze wellicht niet anders kan.
Eens.
Als de ouders van Joran al jaren eerder onder ogen hadden gezien dat één en ander aan Joran niet pluis was, en hem tijdens de Holloway-affaire niet zo beschermd zouden hebben, had hij misschien binnen het Koninkrijk een jeugddetentie en een behandeling gekregen.
Nou weet ik wel dat daarmee niet elke jongere daarna op het goede pad blijft, maar wellicht was hij daarna toch niet zo triest geëindigd als nu, in die horror van de Castrogevangenis.
En ik blijf beweren dat het lullig is van moeder Anita om Joran als een lieve, goede jongen af te schilderen, terwijl ze weet dat hij zijn jongere broertje heeft mishandeld. Buitengewoon lullig.
pi_83008739
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik vond het wel een beetje raar dat die directeur zei "De Nederlanders kunnen er gerust op zijn dat hun landgenoot niets overkomt" enzo. Alsof wij allemaal Joran-supporters zijn.
Dat komt door Pricella. .
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:43:40 #257
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83008756
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Ah, en daarom reageer je op mij maar niet op die andere user die zo graag de ouders de schuld wilt geven.

Ik probeerde het naar het neutrale te trekken maar blijkbaar moeten er eieren gegooid worden en is moeder Joran schuldig. .

Laat maar doen, ik volg het nieuws wel via deze reeks and that's it. .
Ik reageerde op je, omdat ik de post van Injetta helemaal niet zo gek vond, en ik zag hoe kwaad jij erop reageerde. En ik reageer omdat ik dit onderwerp wél interessant en zinnig vind, in tegenstelling tot wat Van der Sloot nog gaat overkomen in de gevangenis, etc.
Overigens worden hier geen eieren gegooid. Althans niet door mij. Maar dat het ziektebeeld van Van der Sloot psychopathie is, ben ik wel van overtuigd. Hoe dit is ontstaan? Geen idee. Maar je kan geen dingen uitsluiten, omdat we simpelweg niet weten hoe of wat, in de eerste jaren van Van der Sloots leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Robijn48 op 19-06-2010 00:51:50 ]
Leef en Laten Leven
pi_83008885
Over opvoeding gesproken:

Ik vond het echt zo mooi bij Pauw en Witteman:
Moeders vertelt tot in den treueueueueuere dat ze Joran goed hebben opgevoed en dat hij altijd respect voor meisjes had, etc, maar boven al dat toch wel dat hij zo ontzettend goed is opgevoed!!!

Joran gooit glas wijn in Peter R z'n ogen. De moeder van Joran *zucht* wat, waarop de vrouw van Peter haar boos aankijkt en zegt:
Nou! Die heb je goed opgevoed!

Haha. Ja sorry hoor, je hoort mij echt niet zeggen dat alles aan de opvoeding ligt, die Joran was gewoon onhandelbaar, duidelijk, maar laten we wel wezen: Als ik daar met mijn ouders aan tafel had gezeten voor een interview over zo'n belangrijke zaak en ik had uit pure frustratie iemand een glas wijn in z'n ogen gegooid, had mijn pa mij een kei harde terechte tik op m'n kop gegeven, en ik ben een stuk ouder dan Joran.

Mijn pa had zich dan echt kapot geschaamd voor mijn gedrag, en dat direct in een "movement" duidelijk gemaakt!!! Fur sure.

Wat iemand hier al eerder zei: pappen en nathouden, daar bereik je niks mee. Al helemaaaaal niet bij een onhandelbaar of ontspoort kind.
pi_83008894
Je bent toch geen ruzie aan het maken hè Robijn.
pi_83008950
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:43 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik reageerde op je, omdat ik de post van Injetta helemaal niet zo gek vond, en ik zag hoe kwaad jij erop reageerde. En ik reageer omdat ik dit onderwerp wél interessant en zinnig vind, in tegenstelling tot wat Van der Sloot nog gaat overkomen in de gevangenis, etc.
Waarom reageer je nergens inhoudelijk op mijn posts?

Die injetta gooit alles op nurture en daar ga jij inhoudelijk niet op in maar valt mij aan en doet de inhoud er niet zoveel toe maar gaat het jullie kennelijk vooral om eieren gooien en zodra er geen weerwoord meer is dan heb ik zogenaamd een ontspoord kind en heb ik in deze reeks nog niet eerder gepost. Terwijl ik dit zeker wel gedaan heb. Tot op het sensatierandje zelfs. Vaag vind ik dan weer.
pi_83009119
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:48 schreef Luna3 het volgende:
Over opvoeding gesproken:

Ik vond het echt zo mooi bij Pauw en Witteman:
Moeders vertelt tot in den treueueueueuere dat ze Joran goed hebben opgevoed en dat hij altijd respect voor meisjes had, etc, maar boven al dat toch wel dat hij zo ontzettend goed is opgevoed!!!

Joran gooit glas wijn in Peter R z'n ogen. De moeder van Joran *zucht* wat, waarop de vrouw van Peter haar boos aankijkt en zegt:
Nou! Die heb je goed opgevoed!

Haha. Ja sorry hoor, je hoort mij echt niet zeggen dat alles aan de opvoeding ligt, die Joran was gewoon onhandelbaar, duidelijk, maar laten we wel wezen: Als ik daar met mijn ouders aan tafel had gezeten voor een interview over zo'n belangrijke zaak en ik had uit pure frustratie iemand een glas wijn in z'n ogen gegooid, had mijn pa mij een kei harde terechte tik op m'n kop gegeven, en ik ben een stuk ouder dan Joran.

Mijn pa had zich dan echt kapot geschaamd voor mijn gedrag, en dat direct in een "movement" duidelijk gemaakt!!! Fur sure.

Wat iemand hier al eerder zei: pappen en nathouden, daar bereik je niks mee. Al helemaaaaal niet bij een onhandelbaar of ontspoort kind.
Ik zou me als ouder kapot schamen voor het gedrag van Joran ookal begreep ik die glas wijn toestand an sich wel. Maar zijn hier eigenlijk wel ouders anders dan van peutertjes in dit topic vraag ik me dan af? Denken jullile nu echt dat alles op te lossen valt met nurture en bij een meerderjarige vent een draai om de oren. Denken jullie nu echt dat dit werkt? .

Ik zie dit ook altijd zo duidelijk in het subforum OUD. De zwangerschap wordt breed uitgemeten en het baby-peuter en kleuter geneuzel ook maar erna hoor je vrijwel niets meer over al die bloedmooie wondertjes.
pi_83009190
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:43 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Precies. Het is uiterst interessant om na te gaan wat er in het leven van Joran heeft plaats gevonden en welke rol de ouders hierin gespeeld hebben.

Je kunt kinderen niet totaal los zien van de ouders.
Ik legde de nadruk op de verantwoordelijkheid van ouders om waar ze kunnen het kind grenzen te stellen en iets van goed/kwaad mee te geven. Een kind dat geboren is "zonder geweten" is dat niet bij te brengen, maar dat ontslaat nog steeds niet van de verantwoordelijkheid om te kijken wat je hiermee kunt.

Ik blijf het vreemd vinden dat moeder niet eens een beetje twijfelt of Joran werkelijk de onschuld zelve is, als er toch heel veel aanwijzingen zijn dat hij heel veel liegt, mensen onder druk zet om geld te krijgen, en zij heeft toch ook de filmpjes gezien van de koffie? Het bloed en zijn shirt?

Een ouder moet naast liefde en vertrouwen ook realistisch blijven, en ook inzien dat er iets mis kan zijn met het kind.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:01:29 #263
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83009231
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom reageer je nergens inhoudelijk op mijn posts?

Die injetta gooit alles op nurture en daar ga jij inhoudelijk niet op in maar valt mij aan en doet de inhoud er niet zoveel toe maar gaat het jullie kennelijk vooral om eieren gooien en zodra er geen weerwoord meer is dan heb ik zogenaamd een ontspoord kind en heb ik in deze reeks nog niet eerder gepost. Terwijl ik dit zeker wel gedaan heb. Tot op het sensatierandje zelfs. Vaag vind ik dan weer.
Ik héb inhoudelijk gereageerd, door een uitleg van psychopathie te plaatsen, want daar gaat het hier toch om.
Ik vind verder dat je je dit te erg aantrekt, hoor. Heb zelf niet het idee dat je aangevallen wordt, we hebben het toch over Van der Sloot en hoe hij zo geworden kan zijn? Het enige wat sterk overeenkomt is het genoemde ziektebeeld, en voor de rest weten we niet-allemaal niet- welke oorzaak het precies is, waardoor het ontstaan is.
Peace!
Leef en Laten Leven
pi_83009372
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:00 schreef Injetta het volgende:

[..]

Precies. Het is uiterst interessant om na te gaan wat er in het leven van Joran heeft plaats gevonden en welke rol de ouders hierin gespeeld hebben.

Je kunt kinderen niet totaal los zien van de ouders.
Ik legde de nadruk op de verantwoordelijkheid van ouders om waar ze kunnen het kind grenzen te stellen en iets van goed/kwaad mee te geven. Een kind dat geboren is "zonder geweten" is dat niet bij te brengen, maar dat ontslaat nog steeds niet van de verantwoordelijkheid om te kijken wat je hiermee kunt.

Ik blijf het vreemd vinden dat moeder niet eens een beetje twijfelt of Joran werkelijk de onschuld zelve is, als er toch heel veel aanwijzingen zijn dat hij heel veel liegt, mensen onder druk zet om geld te krijgen, en zij heeft toch ook de filmpjes gezien van de koffie? Het bloed en zijn shirt?

Een ouder moet naast liefde en vertrouwen ook realistisch blijven, en ook inzien dat er iets mis kan zijn met het kind.
Dom stupide wijf. Je valt me persoonlijk aan en nu dit onnozel geneuzel weer.

Jij moet eens een keer neuken en kijken wat er van komt en dan in OUD gaan posten of eens een boek gaan lezen, dat kan ook. Hosanna. .
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:07:49 #265
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83009412
Jeetje...
Leef en Laten Leven
pi_83009552
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:57 schreef Stali het volgende:
Ik zou me als ouder kapot schamen voor het gedrag van Joran ookal begreep ik die glas wijn toestand an sich wel. Maar zijn hier eigenlijk wel ouders anders dan van peutertjes in dit topic vraag ik me dan af? Denken jullile nu echt dat alles op te lossen valt met nurture en bij een meerderjarige vent een draai om de oren. Denken jullie nu echt dat dit werkt? .
Ik zie dit ook altijd zo duidelijk in het subforum OUD. De zwangerschap wordt breed uitgemeten en het baby-peuter en kleuter geneuzel ook maar erna hoor je vrijwel niets meer over al die bloedmooie wondertjes.
Weet je; hoe ik me kleed, vermink (in hun ogen dan heh) met piecings of wat dan ook, daar kunnen m'n ouders zich misschien aan storen, maar zij zullen zich daar nooit voor schamen: Want ik ben volwassen en ik doe wat ik wil, tuurlijk.

Echter, als ik mezelf in de nesten had gewerkt, beschuldigd werd van het verduisteren van een meisje, beschuldigd werd voor eventueel moord van dat meisje, en mijn ouders geloven werkelijk in mijn onschuld, gaan vervolgens met mij mee om over deze zaak een interview op televisie te geven. Vertellen daar in dat interview een honderd maal dat hun dochter wel onschuldig moet zijn, want zij is altijd een lieve dochter geweest en ze hebben haar heel goed opgevoed...

...als ik dan een glas wijn in iemand z'n face zou gooien, -gewoon uit woede- zou ik heel hun bijdrage aan mijn verdediging in 1 klap teniet doen, ze zouden zich kapot schamen voor mijn gedrag en ze zouden er zeker niet bij gaan staan gapen met "och nee" en "oe oe". Dan weet ik zeker dat mijn ouders (met name mijn vader) me een tik voor m'n kop zou geven, of in ieder geval de wind van voren had gegeven waar iedereen bij was.

En terecht; ik ben toch nog hun kind?! Als moeder vol blijft houden dat haar kind zo'n schatje is, en hem nu steunt juist omdat het haar kind is (ook terecht wellicht) dan had ze hem ook kunnen bijsturen toen het ergens mis ging (verslaving, wangedrag, argessie), althans, een goede poging kunnen doen, en geen "och nee" en "oe oe".

Ik vond hun reactie bijzonder slap!!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:14:57 #267
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83009589
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ben moeder van een 24 jarige zoon
Leef en Laten Leven
pi_83009614
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:01 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik héb inhoudelijk gereageerd, door een uitleg van psychopathie te plaatsen, want daar gaat het hier toch om.
Ik vind verder dat je je dit te erg aantrekt, hoor. Heb zelf niet het idee dat je aangevallen wordt, we hebben het toch over Van der Sloot en hoe hij zo geworden kan zijn? Het enige wat sterk overeenkomt is het genoemde ziektebeeld, en voor de rest weten we niet-allemaal niet- welke oorzaak het precies is, waardoor het ontstaan is.
Peace!
Je hebt niet inhoudelijk gereageerd maar wel je standpunt ingenomen.

Flikkker toch op, er zijn legio topics op FOK! die gaan over nurture and nature en daar hebben jij en dat injtettagevalletje nog nooit in verdiept laat staan in gelezen. Lees dan eens wat verder voordat je de ouders van Joran gaat beschuldigen. Het kan best zijn dat ze e.e.a. verzaakt hebben, ze zijn de enige ouders niet die niet zo perfect blijken maar kap eens met die lege veroordelinkjes. Jij veroordeelt niet maar je verdedigd het even zo vrolijk wel.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:17:23 #269
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83009646
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:16 schreef Stali het volgende:

[..]

Je hebt niet inhoudelijk gereageerd maar wel je standpunt ingenomen.

Flikkker toch op, er zijn legio topics op FOK! die gaan over nurture and nature en daar hebben jij en dat injtettagevalletje nog nooit in verdiept laat staan in gelezen. Lees dan eens wat verder voordat je de ouders van Joran gaat beschuldigen. Het kan best zijn dat ze e.e.a. verzaakt hebben, ze zijn de enige ouders niet die niet zo perfect blijken maar kap eens met die lege veroordelinkjes. Jij veroordeelt niet maar je verdedigd het even zo vrolijk wel.
Sjonge jonge. Het is nu al tig keer uitgelegd, en je wilt het niet begrijpen. Nou, dan maar niet.
Leef en Laten Leven
pi_83009665
In Nederland leefde er vlak na de oorlog een zekere Robert.
Die jongen leefde in een eigen wereld en was een pathologishe leugenaar. Hij wist zijn ouders en een groep mensen ervan te overtuigen dat hij uitverkoren was door een geheimgenootschap om eens wereldleider te worden. Er stond een derde wereldoorlog op uitbreken en hij had een groep mensen gekozen om samen met hem naar een stuk land te gaan in Zuid-Afrika om daar een nieuw rijk te stichten.

Zijn ouders en zussen/broers geloofden hem onvoorwaardelijk.
Hij wist een heel groep zeer welgestelde mensen zo ver te brengen dat ze alles verkocht wat ze hadden en het geld aan hem gaven.
Ook zijn familie gaven al hun geld en bezittingen aan hem.

Hij kocht een enorme boot en voorraad, nam de mensen hun reispapieren en vaarde met de groep richting Zuid-Afrika.
Ze bereikten het echter nooit, want ze meerder overal maandenlang aan. Robert besliste alles en liet zich zelfs door de groep als president van het nieuwe land benoemen in een ritueel. Hij zond zichzelf allemaal gelukwensen van de Paus en de grootste wereldleiders. Want daar stond hij immers mee in contact?
Alles kostte handenvol geld.

Een aantal mensen op die boot kregen argwaan en geloofden zijn verhalen niet meer. Ze wilden hun paspoorten terug.
Uiteindelijk is die Robert gearresteerd en onderzocht door psychiaters. Hij kreeg o.a. het label pathologische moordenaar.
Zelfs toen konden zijn ouders nog niet geloven dat alles in zijn fantasie en hoofd afspeelde. En dan al het geld gewoon verbrast was.

Hadden die ouders deze Robert kunnen "genezen" door opvoeding? Was het een gevolg van opvoeding?
Ik denk het niet..
Maar.. wat wel een gevolg van hun blindheid en goedgelovigheid was dat hij daardoor jarenlang zijn gang kon gaan en een hele club mensen in zijn fantasie heeft meegesleept.
Doordat zij blindelings in hem geloofden heeft hij een hele club mensen al hun bezittingen 'afgenomen' en hun meegesleurd in een vreemd avontuur.

Ook al is het je eigen kind... alles goedkeuren, goedpraten en blindelings geloven lijkt me niet juist. Hoe lastig het ook is. Je moet je ogen openhouden. Ook jouw kind kan rottig zijn.. Niet alleen andere kinderen...
pi_83009674
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:14 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nou mooi. Ik heb een gezonde dochter van tien.

Nurture vs. nature vraag staat nog open. Waarom negeer je dit?
pi_83009703
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:17 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Sjonge jonge. Het is nu al tig keer uitgelegd, en je wilt het niet begrijpen. Nou, dan maar niet.
Je maakt je er dus van af en is het nu de bedoeling dat we hier de schuld gaan leggen bij de ouders van Joran?
pi_83009706
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:14 schreef Robijn48 het volgende:
Ik ben geen moeder, maar mijn ouders zien mij echt nog wel als "hun kleine meisje" hoor. Zeker als ik iets doe wat niet door de beugel kan. Ze blijven "proberen" me nog bij te sturen en op te voeden. Alleen al met zeik-leuzen als "doe je wel een jas aan" of "ga je zo laat nog de deur uit". Ik vind dat wel schattig. Tja, het blijven ouders heh, dat was hun keuze; ouder worden.

Als ik iemand zou vermoorden uit woede dan zouden ze daar ook echt niet bij staan te helpen om het lichaam te verduisteren...ik bedoel maar...
pi_83009751
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:18 schreef Injetta het volgende:

Hadden die ouders deze Robert kunnen "genezen" door opvoeding? Was het een gevolg van opvoeding?
Ik denk het niet..
Waarom denk je nu dan wel dat er schuld ligt bij de ouders van Joran?
pi_83009755
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Je maakt je er dus van af en is het nu de bedoeling dat we hier de schuld gaan leggen bij de ouders van Joran?
Dit is niet voor mij bedoeld, toch.
Want ik geef de ouders niet de schuld van Jorans moordlust oid heh.
Ik zeg alleen dat ze niet echt opvoedkundig goed hebben gehandeld toen Joran ontspoorde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')