abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82944219
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.

Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.

Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.

bron en meer: http://www.telegraaf.nl/b(...)staties__.html?p=3,3

Dan toch maar aparte scholen voor de diverse groepen nederlanders ?

Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
nothing will change without a rebel
pi_82944359
quote:
Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
No shit
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:01:57 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82944596
Ik stel voor om veel asielzoekers uit Bangladesh toe te laten.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82944884
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:01 schreef TomLievense het volgende:
Ik stel voor om veel asielzoekers uit Bangladesh toe te laten.
ja goed idee, de meeste kunnen al zwemmen...integratiegarantie nietwaar
pi_82945107
Even de causaliteit omdraaien...
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82945188
Omgevingsfactoren zijn toch nooit een argument voor rechtse mensen?
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:26:00 #7
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82945551
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
Volgens het onderzoek doen puur zwarte scholen het ook beter dan gemengde scholen. Ik denk alleen dat etnischiteit hier weinig me te maken heeft.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82945588
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef bendk het volgende:
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..
Meer leerlingen van meer etniciteiten is niet de oorzaak... wel de sociaal-ekonomische klasse en dat men van huis uit minder goed Nederlands meekrijgt, van ouders die ook niet zo goed geschoold zijn.
De conclusie dat het aan het ontbreken van de factor homogeniteit ligt is vooralsnog bogus...
pi_82945735
quote:
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.

Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.

Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
Je biedt slechts 1 "oplossing".
Een andere oplossing kan zijn om vaker met les-assistenten te werken zodat per leerling meer aandacht gegeven kan worden.

Met jouw "oplossing" krijg je alleen maar klassen met buitenlanders die slecht blijven presteren, nog meer drukte voor de docent en uiteindelijk nog meer kansarmen op de arbeidsmarkt.
En dat mogen jij en ik betalen van ons belastinggeld.

Oh nee, jij niet, want jij woont in DK

Ik zeg; kleinere klassen of meer les-assistenten.
pi_82945739
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..
Meer leerlingen van meer etniciteiten is niet de oorzaak... wel de sociaal-ekonomische klasse .
In hetzelfde bericht:
quote:
Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”
Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:31:43 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82945803
Ik dacht dat er maar één ras was? Het menselijk ras. Dat eugenetische gesmijt met de term 'rassen' in de OP geeft me huiveringen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:33:49 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82945908
quote:
Linksom of rechtsom, het lijkt me geen wenselijke situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:34:09 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82945926
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dat er maar één ras was? Het menselijk ras. Dat eugenetische gesmijt met de term 'rassen' in de OP geeft me huiveringen...
Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:34:21 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82945938
En waarom moet dit weer in POL?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_82946032
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

In hetzelfde bericht:
[..]

Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.
Er wordt zoveel gezegd...
Hij zal wel in een rapport een argumentatie en andere verklaring geven... voorlopig lijkt het me logischer aan te nemen dat ouders met mindere scholing en minder vaardigheid in het Nederlands ook eerder dit aan de kinderen meegeven.. gelukkig is dit geen strikte sociologsche wet
En klassen met meer Nederlandse kinderen lijken klassen te zijn met meer vaardigheid in het Nederlands en met ouders die een betere opleiding hadden.

Dat over rassen was niet een opmerking van de onderzoeker, toch ?
pi_82946209
quote:

De oplossing is dus duidelijk! We moeten leden van het "Zuid en oost aziatisch ras" in klassen gaan dumpen. In klassen met leden van het "islamistich ras" stijg de prestatie dan weer tot het oude gemiddelde, in klassen zonder deze zelfs hierboven!

Meer diversiteit aan "rassen in een klas dus!!!

Lang leve de etnische diversiteit!
pi_82946278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er wordt zoveel gezegd...
Hij zal wel in een rapport een argumentatie en andere verklaring geven... voorlopig lijkt het me logischer aan te nemen dat ouders met mindere scholing en minder vaardigheid in het Nederlands ook eerder dit aan de kinderen meegeven.. gelukkig is dit geen strikte sociologsche wet
En klassen met meer Nederlandse kinderen lijken klassen te zijn met meer vaardigheid in het Nederlands en met ouders die een betere opleiding hadden.

Dat over rassen was niet een opmerking van de onderzoeker, toch ?
Er wordt ook niet bestreden dat de sociaal economische klasse van ouders geen invloed heeft op de prestaties van het kind. Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel. En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.
pi_82946343
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.
jawel want er zijn apen
pi_82946447
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:43 schreef Picchia het volgende:

Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel.
Dat is mij niet duidelijk uit het verhaal
quote:
En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.
Een andere verbindende factor kan zijn onvoldoende taalbeheersing, lagere schoolopleiding . toch ?
Dat de islam ook hier weer de schuld van is.. komt mij bezopen over ..
pi_82946542
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:44 schreef bendk het volgende:

[..]

jawel want er zijn apen
er zijn ook tulpenbollen.. wat wil je daarmee zeggen dan ?
stiekem verkapt racistisch zijn... reacties uit lokken en dan huilen....... : ze schelden me weer uit voor racist.??

ff serieus.. nu.. ik zie nergens een verwijzing naar rassen staan in het verhaal van de onderzoeker... waarom maak jij daar rassen van ?
pi_82946567
quote:
flauwekul opmerking..iedere sociale klasse is met verbonden met die leerprestatie die haalbaar is.

Als een academicus geen goed nederlands spreekt en schrijft dan is dat slecht, voor een lagere sociale klasse is die zelfde prestatie weer acceptabel

Het IQ EQ en SQ bepaalt, niet de sociale klasse.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:29 #22
27648 Weakling
available in strong mint
pi_82946708
Niet slechte prestaties, maar slechtere prestaties. Hoeveel slechter? Is de leerprestatie het enige dat gemeten is? Wat is het effect op bijvoorbeeld integratie van gemende klassen t.o.v. niet gemende klassen, zowel wat betreft de leerlingen als de ouders? Het resultaat van het onderzoek zal vast kloppen, maar er zijn wel wat meer aspecten van belang dan alleen maar leerprestaties.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_82951655
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef Weakling het volgende:
Niet slechte prestaties, maar slechtere prestaties. Hoeveel slechter? Is de leerprestatie het enige dat gemeten is? Wat is het effect op bijvoorbeeld integratie van gemende klassen t.o.v. niet gemende klassen, zowel wat betreft de leerlingen als de ouders? Het resultaat van het onderzoek zal vast kloppen, maar er zijn wel wat meer aspecten van belang dan alleen maar leerprestaties.
Oja? Volgens mij zit je op school om iets te leren. Dat uit zich in prestaties, of het uitblijven er van, zoals op de scholen uit het onderzoek. Het onderzoek bewijst wat iedereen die logisch kan redeneren en observeren al wist: gemengde scholen zijn slechter dan witte scholen. Maar frappant is dat ze zelfs slechter zijn dan de meeste zwarte scholen. Gedwongen multiculturalisme is dus een groter probleem dan een specifieke cultuur op zichzelf, aldus het onderzoek.
pi_82954035
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:44 schreef bendk het volgende:

[..]

jawel want er zijn apen
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:57:45 #25
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82957491
quote:
Ja, dat is weer de aloude (Marxistische) misvatting dat het allemaal door "inkomen" door lagere sociale klasse.
Je weet inmiddels best zelf ook dat het door cultuur en mentaliteit komt en dat inkomen of vermogen van de ouders niets, maar dan ook helemaal niets hiermee te maken heeft.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82959416
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, dat is weer de aloude (Marxistische) misvatting dat het allemaal door "inkomen" door lagere sociale klasse.
Je weet inmiddels best zelf ook dat het door cultuur en mentaliteit komt en dat inkomen of vermogen van de ouders niets, maar dan ook helemaal niets hiermee te maken heeft.
Het is toch allang bekend dat als de ouders slecht Nederlands spreken of niet zo goed opgeleid zijn, dat zij dit gedrag doorgeven?
Het werkt niet 1 op 1 gelukkig
En dat kun je cultuur en mentaliteit noemen..... maar dat heeft niets te maken met buitenlands op zich en godsdienstigheid..
Het inkomen van de ouders is ook niet de oorzaak van dit cultuuroverdracht.... maar is wel gerelateerd... volgens het systeem van hoe lager de opleiding, hoe lager het loon.
Een ander verhaal is dat studiekosten niet betaald kan worden.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:35:29 #27
94405 Tarak
pi_82959491
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch allang bekend dat als de ouders slecht Nederlands spreken of niet zo goed opgeleid zijn, dat zij dit gedrag doorgeven?
Het werkt niet 1 op 1 gelukkig
En dat kun je cultuur en mentaliteit noemen..... maar dat heeft niets te maken met buitenlands op zich en godsdienstigheid..
Het inkomen van de ouders is niet de oorzaak van dit cultuuroverdracht.... maar is wel gerelateerd.
Een ander verhaal is dat studiekosten niet betaald kan worden.
De onderzoeker zegt zelf ook dat het niet alleen met sociaal-economische positie van de ouders te maken heeft:
quote:
Allochtone leerlingen afkomstig uit islamitische landen scoren duidelijk lager dan alle andere groepen leerlingen die Dronkers onderscheidt. Dat heeft niets te maken met het feit dat zij vaak afkomstig zijn uit lagere sociaal-economische klassen, blijkt uit de cijfers. Dronkers vermoedt dat de verklaring in de islam zelf te vinden is. „Kennelijk zijn bepaalde islamitische waarden en normen – bijvoorbeeld over man-vrouwverhoudingen of eer en schaamte – contraproductief in de moderne westerse samenleving.”
Bron: http://www.trouw.nl/onder(...)ce?comments#comments

Ik kan me herinneren dat er ook een Italiaans onderzoek was dat hetzelfde beweerde: islamitische kinderen presteerden minder op school, ook als gecorrigeerd werd voor inkomen en opleiding van de ouders.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82960199
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:35 schreef Tarak het volgende:

Ik kan me herinneren dat er ook een Italiaans onderzoek was dat hetzelfde beweerde: islamitische kinderen presteerden minder op school, ook als gecorrigeerd werd voor inkomen en opleiding van de ouders.
lijkt me nonsens... en deze onderzoeker heeft ook niet beweerd dat zekere godsdienstigheid of ras de oorzaak is..
ik zag hem op tv vanavond en hij noemde als oorzaak voor mindere presteren dat leerkracht en leerlingen veel tijd en energie steken in het overbruggen van culturele verschillen..
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:04:56 #29
94405 Tarak
pi_82960877
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

lijkt me nonsens... en deze onderzoeker heeft ook niet beweerd dat zekere godsdienstigheid of ras de oorzaak is..
ik zag hem op tv vanavond en hij noemde als oorzaak voor mindere presteren dat leerkracht en leerlingen veel tijd en energie steken in het overbruggen van culturele verschillen..
Uit het artikel in Trouw blijkt dat hij wel degelijk de Islam als religie als beperkende factor ziet.
pi_82961236
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:04 schreef Tarak het volgende:
Uit het artikel in Trouw blijkt dat hij wel degelijk de Islam als religie als beperkende factor ziet.

staat er niet in .... :
http://www.trouw.nl/nieuw(...)emengde_scholen.html
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:43:11 #31
94405 Tarak
pi_82962248
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

staat er niet in .... :
http://www.trouw.nl/nieuw(...)emengde_scholen.html
Staat er wel in, zie mijn eerdere quote, zie ook het uitgebreide artikel op het onderwijsdeel van Trouw:
Directe link: http://www.trouw.nl/onder(...)ce?comments#comments
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:25:20 #32
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83036091
Wat maakt het uit, dat er niks van die kids op school terecht komt, hier in NL hoef je je geen zorgen te maken over je toekomst, je kunt toch fijn aan de uitkering?
pi_83039642
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:43 schreef Tarak het volgende:

[..]

Staat er wel in, zie mijn eerdere quote, zie ook het uitgebreide artikel op het onderwijsdeel van Trouw:
Directe link: http://www.trouw.nl/onder(...)ce?comments#comments
staat er niet in.... nergens zegt de onderzoeker dat de islamitische godsdienst de grote boosdoener is...
Hij constateert dat scholieren met een afkomst uit een islamitisch land lager scoren... maar dat is oud nieuws en dat is niet wat hij zegt over het verminderd presteren van gemengde scholen.
De grote boosdoer daarvan legt hij bij het energieslurpend overbruggen van het verschil tussen diverse culturen..
  zondag 20 juni 2010 @ 00:59:15 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83042639
quote:
Apartheid was toch al eens geprobeerd in andere landen?

Maar ja, ik vergeet dan ook iedere keer weer dat de PVV eigenlijk niet zo'n probleem heeft met Apartheid, en ze hebben al 24 zetels....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_83045932
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Apartheid was toch al eens geprobeerd in andere landen?

Maar ja, ik vergeet dan ook iedere keer weer dat de PVV eigenlijk niet zo'n probleem heeft met Apartheid, en ze hebben al 24 zetels....
Als er iemand voorstander is van apartheid zijn het wel de moslims en schreeuwend achteraan hobbelend de blinde vinken die dat niet willen zien, hun haat spuwend richting PVV en aanhangers.
pi_83045954
Lees en begrijp de werken van Maslow, een socioloog, eens en dan begrijp je dat integratie -wat dat ook mag zijn- niet bestaat.
pi_83046088
quote:
Op zondag 20 juni 2010 07:35 schreef bendk het volgende:
Lees en begrijp de werken van Maslow, een socioloog, eens en dan begrijp je dat integratie -wat dat ook mag zijn- niet bestaat.
Allereerst:
Abraham Maslow was een (klinisch) psycholoog, géén socioloog.

Ten tweede:
Nu ken ik de werken van Maslow vrij goed, maar ik heb nog nooit jouw bovenstaande stelling m.b.t. integratie hieruit kunnen halen. Zou jij deze stelling eens kunnen onderbouwen a.d.h.v. de theoriën van Maslow?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 20 juni 2010 @ 08:30:15 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83046106
quote:
Op zondag 20 juni 2010 07:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als er iemand voorstander is van apartheid zijn het wel de moslims en schreeuwend achteraan hobbelend de blinde vinken die dat niet willen zien, hun haat spuwend richting PVV en aanhangers.
Vind je het gek? 1,6 miljoen mensen stemmen op een partij waarvan +- 1,2 miljoen de standpunten toch al niet begrijpt, ontkent of afzwakt.

Alsof we met dat volk de oorlog (voor zover daar sprake van is) zouden winnen. De PVV en haar stemmers vormen een substantiele ruis in ons politieke plaatje, maar ze denken de boel ten goede te gaan veranderen.

Tragisch, maar vooral heel vervelend voor de mensen die wél verder willen met het land en hun leven.

Maar jij zit lekker ver weg in Hongarije, dus wat kan jou het schelen? Blaat lekker mee, jij zit straks toch niet in de shit.
Intelligent, but fucked up.
pi_83046160
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:27 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Allereerst:
Abraham Maslow was een (klinisch) psycholoog, géén socioloog.

Ten tweede:
Nu ken ik de werken van Maslow vrij goed, maar ik heb nog nooit jouw bovenstaande stelling m.b.t. integratie hieruit kunnen halen. Zou jij deze stelling eens kunnen onderbouwen a.d.h.v. de theoriën van Maslow?
de behoefte aan waardering door anderen; d.w.z.: respect, aanvaarding, erkenning als persoon, erkenning op grond van kwaliteiten, verwerven van een bepaalde status, een 'eigen plaats' in de groep op grond van je 'jou-zijn', op grond van wie je bent.

Dit bovenstaander zegt dat mensen een plaats zoeken in een groep...je kiest uit met wie je wilt omgaan, zakelijk alswel privé

ter gemak en info over zijn pyramide, ik heb geen zin om alles te typen als het er al staat:

http://home.wanadoo.nl/a.heer/Maslow.htm

ik dacht dat hij een socioloog was, het is al weer een tijdje geleden, studie.
pi_83046169
quote:
Hoezo, er bestaan alleen behoeften ofzo?

Lekker overzichtelijk natuurlijk, maar ook meer dan eens bekritiseerd.

Altijd goed om te zien dat de sociologische wetenschap wordt gebruikt om racisme te rechtvaardigen trouwens..
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_83046202
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:41 schreef bendk het volgende:

[..]

de behoefte aan waardering door anderen; d.w.z.: respect, aanvaarding, erkenning als persoon, erkenning op grond van kwaliteiten, verwerven van een bepaalde status, een 'eigen plaats' in de groep op grond van je 'jou-zijn', op grond van wie je bent.

Dit bovenstaander zegt dat mensen een plaats zoeken in een groep...je kiest uit met wie je wilt omgaan, zakelijk alswel privé

ter gemak en info over zijn pyramide, ik heb geen zin om alles te typen als het er al staat:

Wat heeft dit met integratie te maken? Je kunt natuurlijk doen alsof er één grote groep bestaat waarin het individu moet integreren om waardering van anderen te krijgen, maar feitelijk bestaan er natuurlijk 800 (miljoen) miljard verschillende sociale groepen. Een zogenaamde kut-Marokkaan voelt zich best gewaardeerd bij z'n matties hoor.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_83046222
quote:
Op zondag 20 juni 2010 07:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Welke politieke maatregelen die bevolkingsgroepen juridisch van elkaar laat verschillen wensen Moslims precies?
pi_83046225
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:41 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik heb het bovenstaande driemaal gelezen, maar ik kan nog steeds niet jouw stelling m.b.t. integratie verklaren. Zou je dat iets uitvoeriger kunnen doen en specifiek relateren aan jouw (onderstaande) stelling?

Help me het begrijpen...
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door Iced_Lips op 20-06-2010 09:05:03 ]
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 20 juni 2010 @ 09:00:18 #44
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83046236
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:56 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Welke politieke maatregelen die bevolkingsgroepen juridisch van elkaar laat verschillen wensen Moslims precies?
WHY DO YOU HATE OUR FREEDOMS!?
pi_83046256
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat heeft dit met integratie te maken? Je kunt natuurlijk doen alsof er één grote groep bestaat waarin het individu moet integreren om waardering van anderen te krijgen, maar feitelijk bestaan er natuurlijk 800 (miljoen) miljard verschillende sociale groepen. Een zogenaamde kut-Marokkaan voelt zich best gewaardeerd bij z'n matties hoor.
Je vraagt nu aan me wat integratie is, dat weet ik niet. (Ik heb enkele jaren geleden een mail verzonden aan de nederlandse politieke partijen met de vraag: wat is integratie. Ik kreeg van geen enkele partij een antwoord !
Na aandringen van mij aan de PvdA -dit is motor voor immigranten- kreeg uiteindelijk aan antwoord. Ik vroeg hoe ze aan dat antwoord kwamen...reaktie PvdA: dat staat in het woordenboek)

Mensen zoeken mensen op die bij ze passen, de groep dus, ze hebben hun eigen motieven daarvoor.

Mensen uit zuidelijke landen, spanje italie griekenland turkije egypte marokka etc hebben een andere cultuur dan de midden- en noord europese mensen.

De zuideuropese landen zijn erg gericht op een gezamenlijke familie beleving, dat stuurt nog eens extra het groepsgevoel aan, het relationele aspect.

In concreto en als voorbeeld: marokkanen zoeken de marokkaanse groep op, de griekse de griekse, de turkse de turkse, de surinaamse de surinaamse enz.

Niets bijzonders en heel normaal.

Daarnaast speelt ook in anno 2010 iets anders een rol om die groepsgedachte van anderen te stimuleren, en wel dat je als bv nederlander zegt: ik wil niet bij die ene groep horen, daar wil ik niet mee geassocieerd worden, een versterking van die andere groep dus.

Laat de vraag wat is integratie nu maar achterwege en kijk wat er gebeurt in de maatschappij en dan zie dat er groepen zich gaan vormen en een gesloten gemeenschap gaan worden.

Niet toegankelijk voor anderen. Het enige wat er dan gebeurt als je een groep benadert is een sociaal gewenst gedrag van die ander en dat is vooral vriendelijk maar tijdelijk of vijandelijk maar dan steeds herhalend bepalend.

[ Bericht 4% gewijzigd door bendk op 20-06-2010 09:25:20 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 09:10:00 #46
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83046271
Okee... Maslow kunnen we beter gewoon laten varen denk ik
pi_83046338
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:06 schreef bendk het volgende:

[..]

Je vraagt nu aan me wat integratie is, dat weet ik niet. (Ik heb enkele jaren geleden een mail verzonden aan de nederlandse politieke partijen met de vraag: wat is integratie. Ik kreeg van geen enkele partij een antwoord !
Na aandringen van mij aan de PvdA -dit is motor voor immigranten- kreeg uiteindelijk aan antwoord. Ik vroeg hoe ze aan dat antwoord kwamen...reaktie PvdA: dat staat in het woordenboek)

Mensen zoeken mensen op die bij ze passen, de groep dus, ze hebben hun eigen motieven daarvoor.

Mensen uit zuidelijke landen, spanje italie griekenland turkije egypte marokka etc hebben een andere cultuur dan de midden- en noord europese mensen.

De zuideuropese landen zijn erg gericht op een gezamenlijke familie beleving, dat stuurt nog eens extra het groepsgevoel aan, het relationele aspect.

In concreto en als voorbeeld: marokkanen zoeken de marokkaanse groep op, de griekse de griekse, de turkse de turkse, de surinaamse de surinaamse enz.

Niets bijzonders en heel normaal.

Daarnaast speelt ook anno 2010 iets anders een rol, om die groepsgedachte van anderen te stimuleren en wel dat je als bv nederlander zegt: ik wil niet bij die ene groep horen, daar wil ik niet mee geassocieerd worden, een versterking dus.
Dit is een pleidooi voor segregatie en polarisering tussen groepen ofzo? Volgens mij is het punt van integratie dat in een multiculturele samenleving een aantal overkoepelende waarden verschillende groepen vreedzaam naast elkaar laten leven. Denk aan verdraagzaamheid, tolerantie en een zekere mate van beschaafdheid. Wanneer deze waarden niet door alle individuen worden gedeeld kunnen er problemen ontstaan, die over het algemeen het best worden bestreden door de rechtstaat (waarin minderheden worden beschermd, niet gestraft vanwege hun anders-zijn).
pi_83046348
quote:
Op zondag 20 juni 2010 08:56 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Vooral sekseverschil. Wil je werkelijk ontkennen dat dat bij moslims niet zo is? Van aparte scholen, artsen, e.d. gewoon teveel om op te noemen uitgaand vanwege een zogenaamde religie waar de vrouw vaak niet meer is dan voor oversekste idioten uit de prehistory die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden fungeert de vrouw als een broedmachine voor vooral toekomstige haatbaardjes uit te poepen. Dat men dat doet in achterlijke landen waar de islam het leven, het doen en laten domineert zal mij een worst wezen maar dat men dat van de westerse wereld praktisch "eist" onder het mom van religievrijheid gaat mij behoorlijk te ver.
pi_83046377
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:21 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dit is een pleidooi voor segregatie en polarisering tussen groepen ofzo? Volgens mij is het punt van integratie dat in een multiculturele samenleving een aantal overkoepelende waarden verschillende groepen vreedzaam naast elkaar laten leven. Denk aan verdraagzaamheid, tolerantie en een zekere mate van beschaafdheid. Wanneer deze waarden niet door alle individuen worden gedeeld kunnen er problemen ontstaan, die over het algemeen het best worden bestreden door de rechtstaat (waarin minderheden worden beschermd, niet gestraft vanwege hun anders-zijn).
Dat is dan de visie -de bril- van diegene die dat zo wil zien. Dat is een andere werkelijkheid, een gewenste of een echte is de vraag dan.
pi_83046407
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Dat is dan de visie -de bril- van diegene die dat zo wil zien. Dat is een andere werkelijkheid.
Net zo goed dat jij met een visie (de bril) kijkt van degene die het anders wil zien.

Maar kun je jouw onderstaande stelling m.b.t. Maslow nog wat extra toelichten, ik ben namelijk nogal benieuwd naar de argumentatie waarom volgens Maslow integratie niet bestaat.

Alvast bedankt.
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door Iced_Lips op 20-06-2010 09:46:48 ]
pi_83046519
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vooral sekseverschil. Wil je werkelijk ontkennen dat dat bij moslims niet zo is? Van aparte scholen, artsen, e.d. gewoon teveel om op te noemen uitgaand vanwege een zogenaamde religie waar de vrouw vaak niet meer is dan voor oversekste idioten uit de prehistory die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden fungeert de vrouw als een broedmachine voor vooral toekomstige haatbaardjes uit te poepen. Dat men dat doet in achterlijke landen waar de islam het leven, het doen en laten domineert zal mij een worst wezen maar dat men dat van de westerse wereld praktisch "eist" onder het mom van religievrijheid gaat mij behoorlijk te ver.
De erkenning van religieuze diversiteit in 1917 is één van de beste dingen die de Nederlandse democratie ooit is overkomen; gelijkheid en vrijheid voor iedereen, ongeacht religieuze afkomst. Aanpassing van het huidige systeem om Moslims meer rechten te geven dan andere religieuze groeperingen zou belachelijk zijn. De 'andere' behandeling van Moslims zoals die nu plaatsvind past echter in de vrijheid van religiositeit.
pi_83046566
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:31 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Net zo goed dat jij met een visie (de bril) kijkt van degene die het anders wil zien.

......waarom volgens Maslow integratie niet bestaat.

Alvast bedankt.
[..]

dat schrijf ik niet !
pi_83046601
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:46 schreef bendk het volgende:

[..]

dat schrijf ik niet !
Wat bedoel je dan? En zou je dat kunnen toelichten.

Alvast bedankt.
quote:
pi_83046648
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Dat is dan de visie -de bril- van diegene die dat zo wil zien. Dat is een andere werkelijkheid, een gewenste of een echte is de vraag dan.
Doe nou niet zo schuchter! Waarom klopt dit verhaal niet? het zou een prima voedingsbodem kunnen zijn voor PVV'ers volgens mij, trouwens.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:09:12 #55
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_83046822
segregatie is the key

[ Bericht 2% gewijzigd door mlg op 20-06-2010 10:16:50 ]
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_83046864
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:49 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? En zou je dat kunnen toelichten.

Alvast bedankt.
[..]

ik laat het hier maar bij...
  zondag 20 juni 2010 @ 10:16:33 #57
294269 mlg
pi_83046906
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:09 schreef mlg het volgende:
segregratie is the key
Nee, maar even serieus. Ik ben niet te spreken over de grote mate allochtonen in dit land. De mensen die hier zijn verdienen net als iedereen een goed leven, maar ik denk dat de overheid en ook het volk teveel hamert op integratie, terwijl dat er juist voor zorgt dat wij de verschillen in culturen zien en dat zal juist zorgen dat we meer polariseren. Waarom laten we niet gewoon iedereen met rust, laten we ieder zijn eigen ding doen en laten we iedereen zelf de keuze naar welke school ze gaan of in welke buurt ze wonen, in de hoop dat het vanzelf een keer naar elkaar toegroeit zonder dat de overheid ons dwingt met elkaar om te gaan.
pi_83047072
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:13 schreef bendk het volgende:

[..]

ik laat het hier maar bij...
Das makkelijk...

1. je roept iets;
2. om dat te bekrachtigen, haal je er vervolgens een bekende wetenschapper bij;
3. er wordt gevraagd voor wat extra uitleg en toelichting;
4. en dan haak je af...

Kom op! Jij haalde Maslow erbij, geef dan ook even aan hoe dat met integratie te maken heeft!
  zondag 20 juni 2010 @ 10:45:42 #59
294269 mlg
pi_83047296
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:28 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Das makkelijk...

1. je roept iets;
2. om dat te bekrachtigen, haal je er vervolgens een bekende wetenschapper bij;
3. er wordt gevraagd voor wat extra uitleg en toelichting;
4. en dan haak je af...

Kom op! Jij haalde Maslow erbij, geef dan ook even aan hoe dat met integratie te maken heeft!
Ik weet niet exact waar het nu precies over gaat, maar het heeft direct niks met integratie te maken. Maar een immigrant komt in een samenleving waar de grenzen van de pyramide van maslow ergens anders liggen dan in hun land van herkomst. Misschien dat hij bedoelt dat, dat die immigranten minder meekomen met de samenleving en dat het nadelig gevolgen kan hebben voor een samenleving, omdat een samenleving een stapje terug moet doen om ze mee te laten komen.
pi_83047426
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:45 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik weet niet exact waar het nu precies over gaat, maar het heeft direct niks met integratie te maken. Maar een immigrant komt in een samenleving waar de grenzen van de pyramide van maslow ergens anders liggen dan in hun land van herkomst. Misschien dat hij bedoelt dat, dat die immigranten minder meekomen met de samenleving en dat het nadelig gevolgen kan hebben voor een samenleving, omdat een samenleving een stapje terug moet doen om ze mee te laten komen.
Wellicht is het handig om bendk e.e.a. te laten uitleggen, aangezien hij degene was die Maslow in dit topic introduceerde. We kunnen met z'n allen gissen wat de theoriën van Maslow te maken hebben met integratie, maar bendk heeft daarin een duidelijk idee en bracht het in om zijn standpunt schijnbaar te versterken.

Dus... bendk, leg aub nu eens uit wat je bedoelde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')