quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:16 schreef Mastroianni het volgende:
Zal maar een serieuze post proberen te maken:
Op het moment laat ik bij een bespoke maker zoiets als de Corthay Wilfrid maken in zwart/zwart. Zodra ze af zijn zal ik foto's posten of misschien wel even tussen door van het passen.
[ afbeelding ]
Een mooi drie-delig dat een beetje vlot kleedt vind ik casual wel kunnen. Avondje uit in London, restaurant, club, etc... Prima. In de pub gewoon sneakers en t-shirt natuurlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:53 schreef Repeat het volgende:
Driedelig buiten je werk
Ik zou het op mn werk niet eens dragen, maar hoe zie je dat dan voor je? Met je driedelig pak naar de kroeg ?
Mooiquote:
Aah zo, ja piek revers zijn over het algemeen breder dan gewone revers. Op een smokingjasje zijn ze vaak nog ietsje breder en dan icm. met een enkele knoop.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:03 schreef Dalliance het volgende:
Ik vind ze zo breed. Zo breed ze je ze zelden op een single breasted jasje.
Ik vind deze wel heul breed..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:03 schreef Dalliance het volgende:
Ik vind ze zo breed. Zo breed zie je ze zelden op een single breasted jasje.
Is inderdaad een leuke serie. Veel zijn het voorbeeld van 'efortless' style.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:41 schreef tim2308 het volgende:
Meeste vind ik lelijk, maar hier 177 streetpics die modieus zijn http://www.gq.com/style/s(...)lorence-street-style
Welke pakken bedoel je? Of in het algemeen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 06:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Gadver, waarom zijn zulke pakken nu zo sjiek en stoer...Ik blijf hem even volgen..
een goed mooi strak pak, niet zomaar alle pakken natuurlijkquote:Op donderdag 1 juli 2010 07:14 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Welke pakken bedoel je? Of in het algemeen?
Ik zie dat de dasspelden weer terug zijn?quote:Op donderdag 1 juli 2010 06:33 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Is inderdaad een leuke serie. Veel zijn het voorbeeld van 'efortless' style.
Er zijn voorbeelden waarbij het goed kan ja.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zie dat de dasspelden weer terug zijn?
Lol @ afbeelding 26.. Zoiets had ik gister ook aan iig hetzelfde shirt en zo'n soort korte broek.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:41 schreef tim2308 het volgende:
Meeste vind ik lelijk, maar hier 177 streetpics die modieus zijn http://www.gq.com/style/s(...)lorence-street-style
Nee, ik vind een goedkoop net niet pak maar niets, eentje die echt goed past..quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:35 schreef Dalliance het volgende:
Dus als ik je goed begrijp vindt je een mooi en goed gesneden pak maar niets? Want te strak is niet mooi nee, hoort ook niet.
dat is voor mij juist het probleem, heb het in de zomer veel te druk met mijn werk zodat ik eigenlijk te weinig tijd heb om een pak te dragen en het daardoor zonde van mijn geld vind om een heel duur pak te kopen...maar mooi is het wel....quote:Heb toch veel bruiloften en andere events deze zomer, kan ik daar strak in pak heen
Maak anders eens een foto of tweequote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:26 schreef Drive-r het volgende:
Net weer een mooi pak aangeschaft! Bij Hackett ben ik sowieso altijd erg tevreden over de off-the-rack pakken. Kosten 450-600 pond per stuk, maar zijn erg netjes afgewerkt en hebben gewoon een mooie taillering. Momenteel uitverkoop, dus ik was ben even gaan kijken of ze toevallig nog iets in mijn maat hadden hangen.
Hoe dan ook, niks dat me direct trok, maar ze hadden wel weer hun gebruikelijke "tailor-made" aanbieding tijdens de sale. Dan betaal je 695 pond voor een pak met extra pantalon. Compleet op maat gemaakt op basis van hun bestaande lijn. Maar voor dat geld is het vrij netjes, je heb keuze uit 200 stoffen, 50 voeringen en eigenlijk kun je alle details verder zelf bepalen. Best leuk als je eens wat anders wil, etc. Heb er dus eentje laten opmeten in redelijk klassiek donker blauw, meteen ook 2 witte maatoverhemden erbij.
Heb toch veel bruiloften en andere events deze zomer, kan ik daar strak in pak heen. De casual events gewoon zonder das, maar met wit pochet ofzo. Als het bevalt haal ik er ook nog eentje in donker grijs en ga ik eens nadenken over iets "heftigers" qua ontwerp voor later. Al met al nog lang niet bespoke natuurlijk, maar wel een leuke middenweg.
Ik draag op werk ook altijd een pak, dus voor mij geen probleem...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat is voor mij juist het probleem, heb het in de zomer veel te druk met mijn werk zodat ik eigenlijk te weinig tijd heb om een pak te dragen en het daardoor zonde van mijn geld vind om een heel duur pak te kopen...maar mooi is het wel....
ik een overallquote:Op zondag 4 juli 2010 02:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik draag op werk ook altijd een pak, dus voor mij geen probleem...
Minder goed, zoals je dat meestal hebt bij suede. Maar ten eerste loop ik weinig in regenbuien en ten tweede kan ik er mee leven. Dan moet ik even borstelen en daarbij is het geen enorm dure schoen ofzo. Het is ook maar een casual schoen voor erbij, ik heb mijn huidige paar (ook suede, vrij vergelijkbaar) volgens mij ook nooit in een regenbui aangehad. Erger dan regen is natuurlijk een avondje uitgaan...quote:Op zondag 4 juli 2010 11:07 schreef Omkron het volgende:
Hoe gaan die schoen eruit zien als je in een regenbui hebt gelopen?
Precies, het is ook niet zo dat die dingen echt van suiker zijn natuurlijk. En suede blijft bij bruine schoenen mijn voorkeur hebben boven leer.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:22 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Mijn suède Santoni's houden zich verrassend goed. Ze hebben inmiddels meerdere regenbuien en avondjes stappen zonder verdere schade overleefd.
Goed onderhoud is de sleutel: borstelen en regelmatig impregneren. Dan kunnen ze lang mee.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:07 schreef Omkron het volgende:
Hoe gaan die schoen eruit zien als je in een regenbui hebt gelopen?
Bij mij ook. Onder een spijkerbroek ofzo dan, onder een pak vind ik het echt niks, maar die draag ik toch niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Precies, het is ook niet zo dat die dingen echt van suiker zijn natuurlijk. En suede blijft bij bruine schoenen mijn voorkeur hebben boven leer.
Onder een pak enkel als het wellicht casual bedoeld is, zeker niet voor werk of in een formele situatie.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bij mij ook. Onder een spijkerbroek ofzo dan, onder een pak vind ik het echt niks, maar die draag ik toch niet.
Volgens mij is het model dat ik heb enkel in een lichtere kleur verkrijgbaar. Ze hebben wel gave broques in allerlei felle kleuren, maar daar moet je van houden... Check de site, momenteel zijn alle schoenen in de uitverkoop.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:36 schreef don-diablo het volgende:
Zijn die suede schoenen van PS ook in andere kleuren verkrijgbaar Drive-r?
Oh noes!! Niet goed voor mn portemonnee dit..quote:Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij is het model dat ik heb enkel in een lichtere kleur verkrijgbaar. Ze hebben wel gave broques in allerlei felle kleuren, maar daar moet je van houden... Check de site, momenteel zijn alle schoenen in de uitverkoop.
Yup. Ik ga zo even langs bij hun winkel. Kijken of ik iets grappig kan kopen. Blauwe broek, blauwe broques met een relaxed shirtje ofzo. Lekker voor een dagje flashy zijn in Londen...quote:Op zondag 4 juli 2010 14:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Oh noes!! Niet goed voor mn portemonnee dit..Teveel gave schoenen.
Blauwe suede Brogues
My thoughts exactly. Ik zou er een gestreept shirtje bij doen en dan zo'n zakdoek ding als sjaaltje gebruiken. Beetje semi-naval achtig.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yup. Ik ga zo even langs bij hun winkel. Kijken of ik iets grappig kan kopen. Blauwe broek, blauwe broques met een relaxed shirtje ofzo. Lekker voor een dagje flashy zijn in Londen...
Laatst zag ik ergens in Maastricht schitterende lichtblauwe suede broguesquote:Op zondag 4 juli 2010 14:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Oh noes!! Niet goed voor mn portemonnee dit..Teveel gave schoenen.
Blauwe suede Brogues
Ik vind opanca meer casual dan voor onder een pak.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:37 schreef One_conundrum het volgende:
Gaat wel een topic over op stijlforum, maar niet echt eenduidig antwoord...
Ik wil ze in eerste instantie voor bij mijn pak, maar kan ook wel bij mooie jeans. Moeilijk, moeilijk, arme student zijn...
Heb een paar dat al 3+ jaar meegaat. Kostte destijds 250,- buiten de sale.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:50 schreef One_conundrum het volgende:
Ik ben verliefd geworden op een paar Magnanni's, maar die waren in de sale nog 200 e.
Zijn die schoenen dat ook waard qua kwaliteit?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:53 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb altijd problemen dat ze bijna niks hebben in mijn maat![]()
Ik ben net iets te smal waardoor overhemden aan de achterkant vaak te ruim zitten omdat ze een taille hebben etc etc, weet ik het allemaal, iig is het op maat te laten maken mij te duur. Dus ik ben fucked.
Bij broeken merk ik het ook wel trouwens, altijd zijn de kleinste maten nog te groot, of ze hebben bijna niks in mijn maat.
http://www.dassenonline.n(...)riem~suede~zwart.htmquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:49 schreef Beauregard het volgende:
Vrolijke vrinden, ik ben op zoek naar een suède riem, in het zwart.
Heb stad en land afgezocht, maar elke suède riem die je tegenkomt is donkerbruin, dat afgezaagde kleurtje.
Ik moet er eentje hebben, past mooi bij mijn onlangs aangeschafte schoeisel.
Dus, tips, URL's, et cetera? Meer dan welkom.
Ik zit er nu over na te denken en ik moet bekennen dat ik, voor zover ik weet, nergens een zwarte suède riem heb gezien. Ik heb zelf een grijze van suède die past bij mn Hugo Boss schoenen. Heeft me ook lange tijd gekost om die riem te vinden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:49 schreef Beauregard het volgende:
Heb stad en land afgezocht, maar elke suède riem die je tegenkomt is donkerbruin, dat afgezaagde kleurtje.
Handig, die ga ik bookmarken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
http://www.dassenonline.n(...)riem~suede~zwart.htm
Repeat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
200 euro valt nog wel mee als je het vergelijkt met Santoni's waar ze zeker in het begin toch erg veel op leken. Het draagt heerlijk soepel, maar slijt ook wel sneller dan bijvoorbeeld een degelijke Britse schoen. Ik ga toch voor de Italiaanse of Spaanse schoen omdat ze heerlijk lopen. Maargoed ik sloop mijn schoenen ook erg snel. Als je meer tijd besteed aan onderhoud gaan ze wel langer mee.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:50 schreef One_conundrum het volgende:
Ik ben verliefd geworden op een paar Magnanni's, maar die waren in de sale nog 200 e.
Zijn die schoenen dat ook waard qua kwaliteit?
Dan laat je het toch aanpassen bij SS? Kunnen ze daar tochquote:Op zondag 8 augustus 2010 01:43 schreef ssebass het volgende:
Laatst ook weer op zoek geweest naar een pak. Wat een gedoe is dat zeg. Ik pas dus in bijna geen enkele confectiemaat en maatwerk haalde ik tijdtechnisch niet. Mijn schouders zijn te breed en mijn benen ook. Bij Boss houden de schoudervullingen halverwege mijn schouders op en dat ziet er niet uit. Armani trekt in de rug etc. Ook tussenmaten geprobeerd, maar ook dat was geen succes. Suit supply moest ook bijna alles veranderd worden en ik vind de confectiepakken ook niets. Geen mooie stoffen.
Het enige pak dat ik paste was een Corneliani en die dan wat laten tailleren. Ondertussen wel alle grote steden gehad. Kon mij niet herinneren dat het zoveel werk was. Gelukkig toch nog gelukt.
Nogal dun die riemen niet? Als je die een paar keer draagt lijkt me dat er al snel zo'n 'breuk' in komt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Op Assem.nl was een zwarte suede Santoni-riem afgeprijsd van 140 naar 35 als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:49 schreef Beauregard het volgende:
Ik vond de pakken van suit supply niets. Totaal niet te vergelijken met de andere pakken die ik aanhad zoals Zegna en Corneliani. Maargoed er is ook een duidelijk prijsverschil. Corneliani en Gucci waren eigenlijk de enige pakken waarvan het jasje goed zat.quote:Op zondag 8 augustus 2010 01:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan laat je het toch aanpassen bij SS? Kunnen ze daar toch
Misschien moet je het jasje eens laten aanpassen, dan zit het allemaal veel beter.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:59 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik vond de pakken van suit supply niets. Totaal niet te vergelijken met de andere pakken die ik aanhad zoals Zegna en Corneliani. Maargoed er is ook een duidelijk prijsverschil. Corneliani en Gucci waren eigenlijk de enige pakken waarvan het jasje goed zat.
Het gaat niet alleen om pasvorm.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:26 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Misschien moet je het jasje eens laten aanpassen, dan zit het allemaal veel beter.
Bij SS/soc.shop kun je van snelle tailoring tot compleet maatwerk..dus lijkt me sterk dat alleen Gucci voor jouw geschikt is.quote:
SS doet wel compleet maatwerk, maar nog steeds enkel van hun "standaard" modellen. Als die pasvorm jou niet goed zit, dan wordt het nooit echt wat. Dat is het grote verschil tussen "maatwerk" en "bespoke". Maatwerk is niks anders dan een bepaald model pak aan jouw maten aanpassen. Maar sommige modellen staan of zitten nou eenmaal minder bij een bepaald persoon dan anderen, da's vrij simpel. Bij bespoke kies je model en maat. Bij maatwerk enkel maat.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:25 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Bij SS/soc.shop kun je van snelle tailoring tot compleet maatwerk..dus lijkt me sterk dat alleen Gucci voor jouw geschikt is.
Je ziet het hier in Londen nauwelijks, maar ik zat toevallig deze week in het vliegtuig en bij aankomst liep er zo'n vertegenwoordiger voor me met opanca's. Gewoon lelijk eigenlijk, ik kan er niks anders van maken. Het is dat ik weet dat het blijkbaar iets deftigs is in Italie, maar anders zou ik zeggen dat het zo'n Turkse paar leren schoenen was met overdreven afwerken van het leer.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik vind opanca meer casual dan voor onder een pak.
Klopt niet helemaal, bij bespoke kies je geen model namelijk. Het patroon wordt speciaal voor jou gemaakt, dat gaat echt heel wat verder dan een model kiezen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
SS doet wel compleet maatwerk, maar nog steeds enkel van hun "standaard" modellen. Als die pasvorm jou niet goed zit, dan wordt het nooit echt wat. Dat is het grote verschil tussen "maatwerk" en "bespoke". Maatwerk is niks anders dan een bepaald model pak aan jouw maten aanpassen. Maar sommige modellen staan of zitten nou eenmaal minder bij een bepaald persoon dan anderen, da's vrij simpel. Bij bespoke kies je model en maat. Bij maatwerk enkel maat.
Dat was wat ik bedoelde. Bij maatwerk kies je een model dat verder vast ligt en worden de maten naar wens aangepast. Bij bespoke wordt het model en de maat naar wens aangepast, dan kies je inderdaad geen model, maar maak je een model naar wens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:08 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, bij bespoke kies je geen model namelijk. Het patroon wordt speciaal voor jou gemaakt, dat gaat echt heel wat verder dan een model kiezen.
ftfy.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:04 schreef ScarFace- het volgende:
RTW - Ready to wear : confectiepak dat nog wat aangepast kan worden, o.a. door de pijpen om te zomen, de mouwen te verlengen of in te korten en het pak wat extra te tailleren.
CttB - Cut to the Bone: een pak dat zo strak mogelijk gesneden is, oftewel niet op het lichaam gesneden maar op de onderliggende botten. Kan maatwerk zijn, hoeft in het geheel niet comfortabel te zitten.
MtM - Made to Measure: een confectiepak wordt op jouw maten gemaakt. Dit is wat vrijwel alle winkels als "maatpak" aanprijzen.
Bespoke: Echt, 100% maatwerk. Je hele lichaam wordt opgemeten en het hele pak wordt op maat gemaakt. Definiërende factor is dat degene die je maten opneemt ook het patroon tekent en de stukken stof waaruit je pak gemaakt wordt knipt.
Cttb = Mtm bij Suit Supply, ik heb een aantal Cttb-shirts en die zijn echt niet uit het rek gepakt en aangepast, dat kan met mijn maten helemaal niet zonder dat het een zooi wordt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:04 schreef ScarFace- het volgende:
RTW - Ready to wear :
CttB (suit supply term) - RTW + verstellen: Een semi-zittend jasje laten aanpassen. Wordt nooit supercomfortabel, maar het staat en zit wel mooi.
MtM - Made to Measure: een confectiepak wordt op jouw maten gemaakt. Dit is wat vrijwel alle winkels als "maatpak" aanprijzen.
Bespoke: Echt, 100% maatwerk. Je hele lichaam wordt opgemeten en het hele pak wordt op maat gemaakt.
En toch heb je 't niet goed gefixedquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:53 schreef W1ZZ het volgende:
Hoezo hoop discussie om weinig!? Ik vind 't schandalig dat sommige pakkenwinkels schermen met termen als bespoke omdat ze weten dat klanten ooit ergens gelezen hebben dat dat het summum is, en dat dan uiteraard niet leveren. Uitholling van deze termen en van het ambacht.
Maar wat is het probleem daarmee? Degene die het patroon maakt is key. Hij moet jouw wensen interpreteren en daar "meer" van maken. Dat hij de stof niet knipt zal me verder boeien, hij zorgt er wel voor dat dat goed gebeurt tenslotte. Je kiest op Savile Row toch voor de stijl van een bepaald huis, niet voor de cutter.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:56 schreef W1ZZ het volgende:
The Row is natuurlijk ook aan verandering onderhevig. Van oudsher was degene die je opmat en de stof knipte de 'senior,' degene die de verantwoordelijkheid had het pak perfect zittend te maken en de gevaarlijkste klus moest doen: een verkeerde haal van een schaar = dure stof naar de klote, terwijl een verkeerd in elkaar genaaid pak uit juist geknipte stukken stof als het moet altijd weer uit elkaar gehaald kan worden. Dat de groten dit niet meer doen wijt ik eerder aan het feit dat ze tegenwoordig grote winkels met verkopers hebben dan aan een veranderende of een altijd bestaande andere definitie van bespoke. Voor mij is bespoke ook eerder iets zoals Thomas Mahon of de kleine onafhankelijke kleermakers uit Napels.
Een andere definitie van bespoke die ik vaak ben tegengekomen is dat je bespoke krijgt als je een stuk stof uitkiest en dat dan voor jouw pak bestemd is. Maarja, dan valt behalve RTW ineens alles onder bespoke.
Omdat hier drie mensen dezelfde uitleg geven op verschillende manier. Ik denk dat iedereen RTW, MTM en bespoke inmiddels wel door heeft. Verder moet mensen gewoon begrijpen dat daartussen en groot grijs gebied ligt, dat soms "misbruikt" wordt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:53 schreef W1ZZ het volgende:
Hoezo hoop discussie om weinig!? Ik vind 't schandalig dat sommige pakkenwinkels schermen met termen als bespoke omdat ze weten dat klanten ooit ergens gelezen hebben dat dat het summum is, en dat dan uiteraard niet leveren. Uitholling van deze termen en van het ambacht.
Ik heb ook geen probleem met de werkwijze van de Row, ik zeg alleen dat dat in mijn ogen geen bespoke (meer) is. Ik ben daar blijkbaar wat preciezer in dan jij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem daarmee? Degene die het patroon maakt is key. Hij moet jouw wensen interpreteren en daar "meer" van maken. Dat hij de stof niet knipt zal me verder boeien, hij zorgt er wel voor dat dat goed gebeurt tenslotte. Je kiest op Savile Row toch voor de stijl van een bepaald huis, niet voor de cutter.
Want een complete onzin. Bespoke is nooit gedefinieerd geweest als zodanig. Bespoke is traditie-getrouw (en daar kan je eindeloos veel bronnen op raadplegen) geassocieerd met het feit dat het kledingstuk geknipt wordt uit een patroon dat speciaal getekend is voor een bepaalde klant. Daarin onderscheidt het zich dus ook van RTW of MTM.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:05 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik heb ook geen probleem met de werkwijze van de Row, ik zeg alleen dat dat in mijn ogen geen bespoke (meer) is. Ik ben daar blijkbaar wat preciezer in dan jij.
Kan ik het wederom niet mee eens zijn. Natuurlijk waren er vroeger kleine ateliers waar 1 enkele persoon alles deed. Vroeger was bespoke ook zelfs goedkoop, juist om die reden. Kwaliteit was vaak vrij slecht. Maar je had ook toen al grotere ateliers waar mensen kwamen voor de stijl van de eigenaar, en die sneed niet alles zelf.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:58 schreef W1ZZ het volgende:
En zoals ik een paar posts naar boven ook al uitlegde waren traditiegetrouw de maatnemer, de patroontekenaar en de knipper dezelfde persoon. Dus als we tradities als leidraad nemen klopt mijn definitie prima.
Die eigenlijk betekenis gebruikt niemand meer, ik gaf je volgens mij al de algemeen geaccepteerd definitie en die maakt duidelijk onderscheidt tussen MTM, RTW en bespoke - ik zie je probleem niet.quote:Daarnaast is de eigenlijke letterlijke betekenis van bespoke dat de klant een stuk stof uitkoos dat dan voor zijn pak gereserveerd werd, oftewel het stuk stof was spoken for / bespoke. Maar zoals ik bovenstaand ook al uitlegde zou die definitie tegenwoordig letterlijk alles behalve RTW omvatten.
Zucht.quote:We moeten dus met een modernere definitie werken, en ik kies ervoor om de mijne te hanteren. Dat jij 'm ruimer wilt nemen moet je zelf weten.
Sorry, ik laat me meeslepen. On-topic:quote:
Dat is niet alleen op de schouder, maar ook de zakken zijn dichtgenaaid en de knopen op de mouw zijn nog niet aangezet. Zo voorkom je dat de zakken openstaan in de winkel en het Is makkelijker met vermaken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:45 schreef tim2308 het volgende:
Waarom zitten er bij de duurdere pakken nog altijd de (witte) draden op de schouder als ze in de winkel hangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |