abonnement Unibet Coolblue
pi_82880432


Welkom bij het Den Helder topic:

Den Helder is de noordelijkste gemeente op het vasteland van de Nederlandse provincie Noord-Holland. De regio waar Den Helder in ligt noemt men de Kop van Noord-Holland of Noordkop. De gemeente telt 57.439 inwoners (30 november 2009) op een oppervlakte van 178,83 km², waarvan 133,42 km² water. In de stad zelf wonen ongeveer 45.000 mensen. Bij de stad ligt de belangrijkste marinebasis van Nederland.

Ten noordwesten van Den Helder ligt de zandplaat Noorderhaaks, ten noorden het eiland Texel en ten oosten de uitgestrekte waddenplaat Balgzand.





Burgermeester: Momenteel
Koen Schuiling (VVD)



Dorpen:
Huisduinen
Julianadorp (aan zee)

Wikipedia:
Nederlands - Den Helder
Engels - Den Helder
Nedersaksisch - Den helder
Nederlands - Noord Holland

Nieuws:
http://www.denhelderactueel.nl/
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/


Info:
http://www.vvvkopvannoordholland.nl/
http://www.denhelder.nl



Vorige topics:
Den Helder
Den Helder #2
Den Helder #3 : Met Mr Jummy
Den Helder #4 : Burgemeester?
Den Helder #5: Iedereen wil weg, maar marinepikkies blijven
Den Helder #6: waar de wereld ophoudt
Den Helder #7: Op weg naar de zomer !

De Jutters:

Wil jij er ook bij? Voeg je zelf toe in de Wiki

Hier staat de OP


[ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 17-06-2010 13:48:07 ]
JA!
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:56:10 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82880478
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:26 schreef Dagoduck het volgende:
http://forum.fok.nl/user/history/55052

Woont ook in Den Helder. (Julianadorp)
koelkast

die heeft wel een appetijtelijk wijffie
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82881634
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

koelkast

die heeft wel een appetijtelijk wijffie
appeltaart wijfie? Foto's
JA!
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:28:55 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82882241
dacht dat ik haar in mijn hyves had staan... kennelijk niet meer
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:35:50 #5
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82882553
De hele haven vol boten

Lekker weer ook tering!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82883003
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
De hele haven vol boten

Lekker weer ook tering!
Gezien ja, was gisteravond nog even op het kantoor van de tres hombres.
Dan ligt het ook eens een keer vol, werd eens tijd.

Maar ik denk dat ze van het weekend allemaal door gaan naar texel ivm die zeilbootrace.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 16-06-2010 15:02:57 ]
JA!
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:46:40 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82883100
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:44 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Gezien ja, was gisteravond nog even op het kantoor van de tres hombres.
Dan ligt het ook eens een keer vol, werd eens tijd.

maar ik denk dat ze van het weekend allemaal door gaan naar texel ivm die zeilbootrace.
Maar het zijn helegaar geen zeilboten!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82884012
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:46 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Maar het zijn helegaar geen zeilboten!
Nope, het zijn kijkers!
JA!
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:04:11 #9
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82884062
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:03 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Nope, het zijn kijkers!
Lurkers zijn het
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82884430
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Lurkers zijn het
Beter lurkers dan bagger users zo als dagoduck zeg ik altijd maar!
JA!
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:11:16 #11
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82884476
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:10 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Beter lurkers dan bagger users zo als dagoduck zeg ik altijd maar!
Jammer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82886199
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Jammer.
JA!
  donderdag 17 juni 2010 @ 02:06:53 #13
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82915728
Nieuw topiccccccc!
pi_82917092
quote:
Plannen stadhuis blijven ongewijzigd

Den Helder – De plannen voor een nieuw stadhuis blijven, als het aan het college ligt, ongewijzigd. Uit aanvullend onderzoek is gebleken dat het oorspronkelijke plan echt het beste is. Dat betekent een nieuw stadhuis op de plek van het postkantoor en verhuizing van de bibliotheek naar School 7. Als de raad de voorstellen overneemt, kan de bouw van het stadhuis begin februari 2014 van start.

Er is de afgelopen jaren veel gesproken over de plannen voor het stadshart en dan met name de omgeving van het station. In het Uitwerkingsplan Stadshart werd al uitgegaan van verhuizing van de bibliotheek en een nieuw stadhuis, maar de afgelopen maanden bleek hier toch flink wat verzet tegen. Trots op Den Helder ging de verkiezingsstrijd zelfs in met de belofte dat er, als zij aan de macht zouden komen, geen nieuw stadhuis op de plek van het postkantoor zou komen. Uit een verdere uitwerking van het plan blijkt nu echter dat dit toch echt de beste optie is.

Sloop van het postkantoor, een nieuw stadhuis, aanpassing van het stationsomgeving en de bieb aan de Weststraat levert voor Den Helder de meeste winst op. Zeker als wordt gekozen voor de voorgestelde DBFM contractvorm, die in het kort inhoudt dat ontwerp, bouw, financiering, onderhoud en exploitatie in een contract wordt aanbesteed en vervolgens wordt uitgevoerd door een private partij. Dit levert niet alleen financieel gezien het meeste voordeel op, maar brengt bovendien voor de gemeente de minste risico’s met zich mee. Op verzoek van de raad is de afgelopen maanden echter alsnog gekeken naar andere contractvormen, maar die blijken uiteindelijk duurder uit te vallen. Bovendien is het dan nog maar de vraag of de gewenste totaalreconstructie van het stationsgebied kan worden gerealiseerd.

Eind 2011 ‘go/no-go’
De raad krijgt 28 juni in commissieverband een presentatie van het voorstel, inclusief maquettes van de locatie zoals die er over enkele jaren moet uitzien. Een week later moet de gemeenteraad dan beslissen of Den Helder doorgaat met dit plan of dat toch voor een andere optie wordt gekozen. “Het staat de raad natuurlijk vrij om te kiezen voor een andere contractvorm en, bijvoorbeeld, behoud van het postkantoor, maar dan gaat het allemaal langer duren en vallen de plannen duurder uit”, liet wethouder Pia Bruin woensdag weten. Mocht de raad akkoord gaan met het voorstel, dan betekent dit echter nog niet dat de nieuwbouw ook voor 100 procent zeker is. “Ja betekent alleen dat we dit plan verder uitwerken en alle voorbereidingen treffen, waarvoor de raad eerder al een krediet beschikbaar heeft gesteld”, aldus Bruin. In december 2011 moet dan definitief duidelijk zijn of nieuwbouw volgens het nu te kiezen concept daadwerkelijk niet duurder is dan behoud van de gemeentelijke diensten op de huidige drie locaties. “Eind 2011 volgt dus pas de definitieve go/no-go.”

Uit de gesprekken die de afgelopen maanden zijn gevoerd, blijkt in elk geval dat NS Vastgoed wel wil meewerken aan inpassing van het stationsgebouw in de nieuwe situatie, maar een compleet nieuw gebouw zal er niet komen. “Het huidige stationsgebouw blijft casco staan, maar de binnenkant wordt dan wel volledig heringericht. Het gebouw wordt dan aangesloten op het nieuwe stadhuis, zodat je vanuit de trein via het stationsgebouw zo het stadhuis binnenloopt.” De doorgang naar de Boerhaavestraat verdwijnt in dat geval. In de plannen is verder nog ruimte voor een groter hotel Wienerhof, zodat het hele gebied er straks ‘als nieuw’ uitziet.
Pfffff waarom hakken ze die knoop nou gewoon niet door, ze zijn hier al 80 jaar mee bezig.
JA!
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:29:21 #15
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82920287
Wtf, waarom zou je vanaf de trein zo het stadhuis binnen willen lopen...
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:50:39 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_82921001
Het is heul lekker weer!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_82921029
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:29 schreef Rupsebeest het volgende:
Wtf, waarom zou je vanaf de trein zo het stadhuis binnen willen lopen...
Voor de mensen die met het openbaar vervoer komen waarschijnlijk.
En aangezien ze toch heel de stad betaald parkeren hebben gemaakt moet het mensen ontmoedigen om met de auto te komen.

Ik ben ook tegenstander van een gemeentehuis op deze plek, de plek waar het nu zit is veel beter.
- Genoeg parkeer ruimte. (gratis)
- Centraal ivm Jdorp
JA!
pi_82921041
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:50 schreef Qwea het volgende:
Het is heul lekker weer!
Ja, lekker weer om op kantoor te zitten
JA!
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:35:44 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82925730
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:27 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Pfffff waarom hakken ze die knoop nou gewoon niet door, ze zijn hier al 80 51 jaar mee bezig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:35:37 #20
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82928529
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Voor de mensen die met het openbaar vervoer komen waarschijnlijk.
En aangezien ze toch heel de stad betaald parkeren hebben gemaakt moet het mensen ontmoedigen om met de auto te komen.

Ik ben ook tegenstander van een gemeentehuis op deze plek, de plek waar het nu zit is veel beter.
- Genoeg parkeer ruimte. (gratis)
- Centraal ivm Jdorp
Zouden er dan mensen bij de gemeente werken die niet in Den Helder wonen? Ik had begrepen dat dat niet mocht.. :p
pi_82928633
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:35 schreef Rupsebeest het volgende:

[..]

Zouden er dan mensen bij de gemeente werken die niet in Den Helder wonen? Ik had begrepen dat dat niet mocht.. :p
nou ja volgens mij was zelf een deel van het personeel inhuur van buiten de stad.
Maar ik had het hier gewoon even over de burger. dat die met het OV moeten komen ipv met de auto.

Ik werk bij de buur gemeente van den helder
JA!
pi_82928836
Zeg, kon er niet een mooie foto van de scheve bomen in de OP?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_82929024
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:42 schreef Kings het volgende:
Zeg, kon er niet een mooie foto van de scheve bomen in de OP?
Sorry! Nu beter?
JA!
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:27:26 #24
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_82934382
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:37 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

nou ja volgens mij was zelf een deel van het personeel inhuur van buiten de stad.
Maar ik had het hier gewoon even over de burger. dat die met het OV moeten komen ipv met de auto.

Ik werk bij de buur gemeente van den helder
Like alsof ik van mijn huis eerst naar Den Helder zuid ga en dan met de trein naar de stad. XD
pi_82935760
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:27 schreef Rupsebeest het volgende:

[..]

Like alsof ik van mijn huis eerst naar Den Helder zuid ga en dan met de trein naar de stad. XD
Of we hebben ook nog bussen lieverd!
JA!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')