Los van hoe je over Wilders denkt zou vrijheid en democratie ook in moeten houden dat je kan kiezen voor een Adolf Hitlerquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:39 schreef BrotherMarquis het volgende:
Ik ben het wel met je eens wat betreft dat de westerse wereld bekrompen is, alleen vind ik vrijheid en Wilders combineren nogal een ongelukkig voorbeeld
Het betreft de reactie daarop. Het lijkt zo te zijn dat westerlingen alles wat anders is als slecht afschepenquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:40 schreef Klonterpot het volgende:
Wat is nu het probleem? Dat 9 op de 10 moslimmeisjes wordt uitgehuwelijkt en dat 1 op de 100.000 mannen in Nederland een open relatie heeft waarvoor beide partners zelf kiezen? Daarnaast is iedereen wel op z'n eigen manier enigszins bekrompen natuurlijk.
De keuze voor Adolf Hitler zou gemaakt kunnen worden, alleen je faalt je topic na twee posts al snoeihard omdat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:53 schreef tsjas het volgende:
[..]
Los van hoe je over Wilders denkt zou vrijheid en democratie ook in moeten houden dat je kan kiezen voor een Adolf Hitler
Vind je? Volgens mij is democratie niet het zelfde als onbekrompen, ik vind bijvoorbeeld mensenrechten belangrijker dan democratie. Als een democratische gekozen leider de mensenrechten schend heb ik liever iets minder democratie.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:53 schreef tsjas het volgende:
[..]
Los van hoe je over Wilders denkt zou vrijheid en democratie ook in moeten houden dat je kan kiezen voor een Adolf Hitler
Hitler was moslimquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:55 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
De keuze voor Adolf Hitler zou gemaakt kunnen worden, alleen je faalt je topic na twee posts al snoeihard omdat.
Neemt niet weg dat ik Wilders slecht vind.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:55 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
De keuze voor Adolf Hitler zou gemaakt kunnen worden, alleen je faalt je topic na twee posts al snoeihard omdat.
Wilders is vegetariërquote:
Dat is leuk dat je dit noemt, ik nam Adolf Hitler juist als symbol. Juist ik ben één van de weinige tegenstanders van Adolf Hitler. Men gaat namelijk voorbij aan het feit dat de jodenvervolging plaats vond in oorlogstijd toen de joden duitsland in de tang hadden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:55 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
We kunnen het niet hebben dat moslims niet openminded zijn, maar peter R de vries heeft een open relatie. Ook hier kunnen de NLers blijkbaar niet tegen wat eigenlijk hun eigen bekrompenheid aangeeft. We voldoen blijkbaar alleen als we precies even openminded zijn als de gemiddelde nederlander, niets meer en niets minder. Sociale controle dus en geen vrijheidquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:13 schreef Flashwin het volgende:
TS, ik snap de link met het Peter r de Vries nieuwsbericht niet.
Kun je die toelichten?
Ik ben het met jou eens, ik probeer juist de scheefheid van dit soort zaken aan te tonenquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:00 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Vind je? Volgens mij is democratie niet het zelfde als onbekrompen, ik vind bijvoorbeeld mensenrechten belangrijker dan democratie. Als een democratische gekozen leider de mensenrechten schend heb ik liever iets minder democratie.
Nee, maar dat is wel waar democratie voor staat. Immers... Meeste stemmen gelden. Als wij vinden dat jij aan het kruis moet hangen en branden dan doen we dat ookquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:55 schreef Tocadisco het volgende:
Moet ik dan zo open minded zijn dat ik intolerantie moet tolereren?
Democratie staat helemaal nergens voor. Democratie is een middel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:38 schreef tsjas het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel waar democratie voor staat. Immers... Meeste stemmen gelden. Als wij vinden dat jij aan het kruis moet hangen en branden dan doen we dat ook
Dan begrijp je het principe en geschiedenis van democratie nietquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:06 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Democratie staat helemaal nergens voor. Democratie is een middel.
Tja op sommige vlakken ben ik zelfs ronduit closeminded, dat terwijl ik me over het algemeen best ruimdenkend mag noemen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:34 schreef tsjas het volgende:
Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, maar dit leek mij wel politiek. Mocht ik verkeerd zitten, mijn excuses.
De westerse wereld spiegelde mij het beeld voor dat moslims bekrompen waren en een soort holbewoners waren zonder hersens.
Je wordt uitgehuwelijkt en je kent het allemaal wel...
Als dan echter het volgende bericht in de krant verschijnt http://www.spitsnieuws.nl(...)_peter_r_de_vri.html (lees reacties eronder) sta ik verbaast van dezelfde bekrompen houding van het eigen volk tegenover het tegenovergestelde. Blijkbaar ziet de westerse wereld iedereen als gek behalve als ze in hun eigen straatje passen.
Blijkbaar zijn wij westerlingen helemaal niet zo "openminded" en vrij
Nog een voorbeeld:
Wij zijn hier o zooo democratisch... Maar alleen als je op de standaard partijen stemt. Nu dat wilders democratisch groot geworden is moeten we allerlei manieren verzinnen om zijn gezag te ondermijnen.
Blijkbaar helemaal niet zo openminded, democratisch en vrij.
Conclusie:
Zoals moslims gebrainwashed zijn vanuit hun eigen cultuur, zo zijn wij westerlingen dat net zo. Echter juist omdat we zelf ook gebrainwashed zijn kunnen we dit erg moeilijk onder ogen zien, totdat je met je neus op de feiten gedrukt wordt. Zoals ik met bovenstaande 2 punten dus.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Voel je je gebrainwashed?
Van Amerikanen is het overduidelijk. Is het dan niet naief te denken dat wij de enige niet gebrainwashden zijn in de wereld
Ja, maar dat neemt niet weg dat het een middel is en dat het nergens voor staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:14 schreef tsjas het volgende:
[..]
Dan begrijp je het principe en geschiedenis van democratie niet
Democratie houdt in dat volksvertegenwoordigers die gekozen zijn aan de hand van een meerderheid het volk vertegenwoordigen.
Maar in zo'n geval kun je het moeilijk meer een democratie noemen, eerder een dictatuur van de meerderheidquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:38 schreef tsjas het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel waar democratie voor staat. Immers... Meeste stemmen gelden. Als wij vinden dat jij aan het kruis moet hangen en branden dan doen we dat ook
Welles!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |