quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:18 schreef sneakypete het volgende:[..]
De Imams die speciaal op visite komen bij onze moskeeën voor radicale preken zijn dat bijv. wel. En dat doen ze, met als gevolg bijv. dat meer vrouwen een hoofddoek gaan dragen. Die dingen gebeuren. Daarnaast vormt bijna de hele allochtone gemeenschap een groeiende onderklasse in een samenleving die sowieso het fenomeen onderklasse faciliteert. Dat jij totaal geen verbanden ziet leidt er toe dat je alles als een losstaand, klein probleempje ziet. Ik denk daar echt anders over.
Je moet in ieder geval af van het idee dat een vrouw met een hoofddoek een bedreiging is.
quote:
Daarom zijn er ook gelukkig andere partijen waardoor het niet zo ver zal komen, ook niet met een PVV in een regering. De onzin eruit, het nodige behouden, zoals een immigratiestop voor bepaalde groepen, hogere straffen en uitzetting van staatsgevaarlijke mensen en draaideurmisdadigers. Daar is gewoon niks mis mee, ook niet als een of andere papieren tijger in de weg zit.
Tja, dat zie ik gewoon anders. Een partij die fundamenteel niet deugt, deugt gewoon niet. Dat wordt echt niet anders als het verwerpelijke aspect van het gedachtengoed eruit wordt gefilterd door de coalitiegenoten.
Een gevaar voor de rechtstaat moet politiek worden vernietigd, niet worden omarmd.
quote:
Wilders doet aan volksmennerij en realpolitik. In werkelijkheid echter denk ik dat hij niet alles meent wat hij uitkraamt. Desondanks kán het gevaarlijk zijn wanneer hij te groot wordt, die gaf ik je al. Maar roepen dat zo'n 'nazi' geen recht van spreken mag hebben (zie het proces tegen hem bijv) is net zo schadelijk voor het draagvlak van onze democratie.
Ik zeg niet dat Wilders niet mag zeggen wat hij zegt. Ook ik vind zijn strafrechtelijke vervolging een bedenkelijke gang van zaken (bovendien op basis van een evenzo bedenkelijke uitspraak van de raadkamer van het Hof). Wilders moet juist zeggen wat hij wil. Alleen dan kan hij ontmaskerd worden voor het gevaar dat hij in potentie is.
quote:
En jij moet je afvragen waar die kiezers vandaan komen ipv het af te doen als dom pauperisme.
Het is gewoon dom pauperisme. In 2002 hobbelden ze achter Fortuin aan (die notabene DOOD!!!!! was). Vervolgens ging het in de vorm van een zetel of 15 naar de SP en nu zijn ze aanbeland bij de PVV. Gewoon zon kliekje van een zetel of 15 die gebukt gaan onder een ingebakken ontevredenheid, niet bij machte (maar vaak zelfs te lui) om zelf iets te doen aan hun kleine alledaagse ergernisjes. In plaats daarvan wordt de frustratie geprojecteerd op de samenleving en de zondebokken die daar te vinden zijn. Vandaag de dag zijn dat moslims en de zittende regering. Die laatste is overigens altijd en per definitie een zondebok.
Dat zijn, in ieder geval in politiek opzicht, waardeloze, overbodige mensen, die via het fenomeen vrije verkiezingen er keer op keer in slagen het politiek systeem te vergiftigen. Ik snap ook wel dat er geen enkele mogelijkheid bestaat om dit te veranderen omdat juist vrije verkiezingen de kern van een echt vrije democratie vormen, maar dat weerhoudt mij er niet van om die vrije verkiezingen als oorzaak van het probleem aan te wijzen.
Die paupers die klagen toch wel. Of ze nou gestemd hebben of niet.
quote:
Ik sluit mijn ogen niet voor de paralellen, echter ik benoem ook de belangrijke verschillen want die zijn er ook. Wilders wil de democratie niet afschaffen, hooguit hervormen. Welnu, staatshervormingen staan ook op het program van D66.
Ik zie Wilders pleiten voor een verbod op de pedopartij. Op het eerste gezicht een sympathiek standpunt dat dus op veel bijval kan rekenen. Meer abstract gezien is het gevaar op een coalitie of partij die zich het recht voorbehoud andere partijen te verbieden natuurlijk niet te miskennen. Je gaat er wel erg voetstoots vanuit dat Wilders de democratie niet wil afschaffen. Als dat er voor nodig is om de Islam voor eens en voor altijd uit NL te verdrijven en hij zou in de gelegenheid zijn (en met een absolute meerderheid in het parlement en voldoende maatschappelijk draagvlak kan hij letterlijk alles voor elkaar krijgen) dan weet ik het zo net nog niet.
Dat wil niet zeggen dat hem dat zou lukken of dat het gevaar uberhaupt maar reeel is, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij, net als de NSDAP van destijds, pleit voor het aanwenden van overheidsmacht met het enkele doel een bepaalde bevolkingsgroep maatschappelijk te ondermijnen.
quote:
Wat zou je wel willen? Welke partijen zie jij het doen? Je kunt natuurlijk wel raden wat i kheb gekozen (met uiteraard ook wat twijfels en kritische noten aangaande het programma, maar democratie is het minst slechte kiezen, niet het beste). Ik sta voor dat geluid en de PVV kan dat geluid aanvullen mits er concessies worden gedaan.
Misschien heel vreemd, maar ik vind dat partijen die antirechtstatelijke programmapunten hebben, ver buiten de regeringsmacht gehouden moeten worden. Nogmaals, ik vind dat ze politiek vernietigd moeten worden, als dat uberhaupt zou kunnen.
Natuurlijk vind ik in meer reele zin dat de PVV lekker in de regering moet. Zoals ik al zei, de zittende regering is per definitie een zondebok voor pauperend Nederland. Het zal even duren, maar weldra zullen ook zij door hebben dat de PVV hun dagelijkse ergernisjes niet kan oplossen. En dan hobbelt het wel weer naar een andere partij.
quote:
Maar jij wilt dat niet, met als gevolg dat de veenbrand steeds verder aangewakkerd wordt. Want de moord op Fortuyn heeft ook zijn geluid niet in de kiem gesmoord. Een boycot op Wilders doet dat ook niet.
Nee, het liefst zou ik pauperend Nederland geheel en al negeren. Laat ze maar lekker bierdrinken, darten in de kroeg, af en toe hun vrouw verrot schelden en in hun blote pens in de voortuin gaan zitten. No way dat we rechtsstatelijke waarborgen gaan relativeren of zelfs helemaal wegnemen om tegemoet te komen aan dat volk. No way. Never. Nooit. Laat de blote pensen maar heen en weer schudden op het Malieveld. Ik lust ze rauw.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.