abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82911867
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:18 schreef sneakypete het volgende:

[..]

De Imams die speciaal op visite komen bij onze moskeeën voor radicale preken zijn dat bijv. wel. En dat doen ze, met als gevolg bijv. dat meer vrouwen een hoofddoek gaan dragen. Die dingen gebeuren. Daarnaast vormt bijna de hele allochtone gemeenschap een groeiende onderklasse in een samenleving die sowieso het fenomeen onderklasse faciliteert. Dat jij totaal geen verbanden ziet leidt er toe dat je alles als een losstaand, klein probleempje ziet. Ik denk daar echt anders over.
Je moet in ieder geval af van het idee dat een vrouw met een hoofddoek een bedreiging is.
quote:
Daarom zijn er ook gelukkig andere partijen waardoor het niet zo ver zal komen, ook niet met een PVV in een regering. De onzin eruit, het nodige behouden, zoals een immigratiestop voor bepaalde groepen, hogere straffen en uitzetting van staatsgevaarlijke mensen en draaideurmisdadigers. Daar is gewoon niks mis mee, ook niet als een of andere papieren tijger in de weg zit.
Tja, dat zie ik gewoon anders. Een partij die fundamenteel niet deugt, deugt gewoon niet. Dat wordt echt niet anders als het verwerpelijke aspect van het gedachtengoed eruit wordt gefilterd door de coalitiegenoten.

Een gevaar voor de rechtstaat moet politiek worden vernietigd, niet worden omarmd.
quote:
Wilders doet aan volksmennerij en realpolitik. In werkelijkheid echter denk ik dat hij niet alles meent wat hij uitkraamt. Desondanks kán het gevaarlijk zijn wanneer hij te groot wordt, die gaf ik je al. Maar roepen dat zo'n 'nazi' geen recht van spreken mag hebben (zie het proces tegen hem bijv) is net zo schadelijk voor het draagvlak van onze democratie.
Ik zeg niet dat Wilders niet mag zeggen wat hij zegt. Ook ik vind zijn strafrechtelijke vervolging een bedenkelijke gang van zaken (bovendien op basis van een evenzo bedenkelijke uitspraak van de raadkamer van het Hof). Wilders moet juist zeggen wat hij wil. Alleen dan kan hij ontmaskerd worden voor het gevaar dat hij in potentie is.
quote:
En jij moet je afvragen waar die kiezers vandaan komen ipv het af te doen als dom pauperisme.
Het is gewoon dom pauperisme. In 2002 hobbelden ze achter Fortuin aan (die notabene DOOD!!!!! was). Vervolgens ging het in de vorm van een zetel of 15 naar de SP en nu zijn ze aanbeland bij de PVV. Gewoon zon kliekje van een zetel of 15 die gebukt gaan onder een ingebakken ontevredenheid, niet bij machte (maar vaak zelfs te lui) om zelf iets te doen aan hun kleine alledaagse ergernisjes. In plaats daarvan wordt de frustratie geprojecteerd op de samenleving en de zondebokken die daar te vinden zijn. Vandaag de dag zijn dat moslims en de zittende regering. Die laatste is overigens altijd en per definitie een zondebok.

Dat zijn, in ieder geval in politiek opzicht, waardeloze, overbodige mensen, die via het fenomeen vrije verkiezingen er keer op keer in slagen het politiek systeem te vergiftigen. Ik snap ook wel dat er geen enkele mogelijkheid bestaat om dit te veranderen omdat juist vrije verkiezingen de kern van een echt vrije democratie vormen, maar dat weerhoudt mij er niet van om die vrije verkiezingen als oorzaak van het probleem aan te wijzen.

Die paupers die klagen toch wel. Of ze nou gestemd hebben of niet.
quote:
Ik sluit mijn ogen niet voor de paralellen, echter ik benoem ook de belangrijke verschillen want die zijn er ook. Wilders wil de democratie niet afschaffen, hooguit hervormen. Welnu, staatshervormingen staan ook op het program van D66.
Ik zie Wilders pleiten voor een verbod op de pedopartij. Op het eerste gezicht een sympathiek standpunt dat dus op veel bijval kan rekenen. Meer abstract gezien is het gevaar op een coalitie of partij die zich het recht voorbehoud andere partijen te verbieden natuurlijk niet te miskennen. Je gaat er wel erg voetstoots vanuit dat Wilders de democratie niet wil afschaffen. Als dat er voor nodig is om de Islam voor eens en voor altijd uit NL te verdrijven en hij zou in de gelegenheid zijn (en met een absolute meerderheid in het parlement en voldoende maatschappelijk draagvlak kan hij letterlijk alles voor elkaar krijgen) dan weet ik het zo net nog niet.

Dat wil niet zeggen dat hem dat zou lukken of dat het gevaar uberhaupt maar reeel is, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij, net als de NSDAP van destijds, pleit voor het aanwenden van overheidsmacht met het enkele doel een bepaalde bevolkingsgroep maatschappelijk te ondermijnen.
quote:
Wat zou je wel willen? Welke partijen zie jij het doen? Je kunt natuurlijk wel raden wat i kheb gekozen (met uiteraard ook wat twijfels en kritische noten aangaande het programma, maar democratie is het minst slechte kiezen, niet het beste). Ik sta voor dat geluid en de PVV kan dat geluid aanvullen mits er concessies worden gedaan.
Misschien heel vreemd, maar ik vind dat partijen die antirechtstatelijke programmapunten hebben, ver buiten de regeringsmacht gehouden moeten worden. Nogmaals, ik vind dat ze politiek vernietigd moeten worden, als dat uberhaupt zou kunnen.

Natuurlijk vind ik in meer reele zin dat de PVV lekker in de regering moet. Zoals ik al zei, de zittende regering is per definitie een zondebok voor pauperend Nederland. Het zal even duren, maar weldra zullen ook zij door hebben dat de PVV hun dagelijkse ergernisjes niet kan oplossen. En dan hobbelt het wel weer naar een andere partij.
quote:
Maar jij wilt dat niet, met als gevolg dat de veenbrand steeds verder aangewakkerd wordt. Want de moord op Fortuyn heeft ook zijn geluid niet in de kiem gesmoord. Een boycot op Wilders doet dat ook niet.
Nee, het liefst zou ik pauperend Nederland geheel en al negeren. Laat ze maar lekker bierdrinken, darten in de kroeg, af en toe hun vrouw verrot schelden en in hun blote pens in de voortuin gaan zitten. No way dat we rechtsstatelijke waarborgen gaan relativeren of zelfs helemaal wegnemen om tegemoet te komen aan dat volk. No way. Never. Nooit. Laat de blote pensen maar heen en weer schudden op het Malieveld. Ik lust ze rauw.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_82913671
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Niet alleen het virulente racisme maar vooral ook het banale, onovertuigde racisme moet ons momenteel zorgen baren. Want dat laatste kenmerkt de aanhang van Wilders. Ook degenen die zeggen dat ze niets tegen moslims hebben maar gewoon fatsoenlijke ouderenzorg willen. Zorgelijk is niet hun racisme, maar dat ze zo gemakkelijk over Wilders’ racisme heenstappen.

Hier ligt nou precies de fout van de politieke elite, hetgeen ze al jaren laten liggen.
Mensen die PVV stemmen hebben volgens mij zo ontzettend genoeg van de huidige politieke bezetting, die stemmen alles wat een duidelijk alternatief biedt.

De politiek heeft in 2002 een ontzettende wake up call gehad met Pim Fortuyn, en er is NIETS van geleerd, sterker nog ze hebben hun `Hoe luister ik zo min mogelijk naar de stem van het volk`- cultuur nog meer geperfectioneerd. Sowieso was het ook ontzettend dom omdat er een enorm electoraat voor het oprapen lag. Door dit soort politieke missers krijgen mensen als Wilders een weg naar binnen.

Ergens vind ik het lullig voor de gemiddelde moslim, die trek je namelijk zo mee in een al jarenlang slepend conflict tussen de burger en de gevestigde orde in de politiek. Ik hoop dat er moslims zijn die dat zelf ook inzien ipv dat ze luisteren naar de bangmakerij van talloze personen ( Umberto Tan bijv. ) over hoe Moslims gediscrimineerd worden door een aanzienlijk deel van de bevolking. ( 1,5 mln. )

Van dat aanzienlijke deel van de bevolking kan 90 % Wilders zijn Islamstandpunten missen als kiespijn..

[ Bericht 8% gewijzigd door Twin1983 op 17-06-2010 00:23:39 ]
pi_82914616
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:17 schreef Twin1983 het volgende:
De politiek heeft in 2002 een ontzettende wake up call gehad met Pim Fortuyn, en er is NIETS van geleerd, sterker nog ze hebben hun `Hoe luister ik zo min mogelijk naar de stem van het volk`- cultuur nog meer geperfectioneerd.
Er valt ook niets te leren van de dagelijkse ergernisjes van de chronisch ontevreden Nederlander. Daar is de overheid ook helemaal niet voor en de overheid zal er ook nooit in slagen om het de chronisch ontevreden Nederlander naar de zin te maken. Vandaar ook dat 'chronisch'.

Maar goed, wat zou die chronisch ontevreden Nederlander de politiek uberhaupt te leren hebben? Dat de belastingen omlaag moeten? Dat de uitkeringen omhoog moeten? Dat de gulden terug moet? De chronisch ontevreden Nederlander heeft letterlijk niets toe te voegen aan welk beleidsvraagstuk dan ook. Dat hebben we met het EU-referendum nog gezien.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:54:34 #54
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_82914767
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:10 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dit is een academicus? Henkie op de hoek had ongeveer hetzelfde kunnen schrijven, met hier en daar iets minder sjieke woorden. Wat echter tussen dat taalgebruik opvalt is het smijten met termen als 'racisme' en 'rassenhaat'. En dat niet één keer, maar minstens tien keer. Terwijl het overduidelijk is: Wilders is géén racist in letterlijke zin des woords. Een laaggeschoolde in de kroeg die hem racist noemt maar eigenlijk iets anders bedoelt, neem ik dat niet kwalijk. Een academicus die een platform krijgt in een 'kwaliteitskrant' wel.
Het stukje is één grote reductio ad Hitlerum. Natuurlijk bewijst de nazitijd dat vooroordelen over elkaar, economische problemen en de roep om iemand die het wel even klaart een gevaarlijke cocktail zijn. Maar weet je wat de nazitijd ook bewijst, of eigenlijk het interbellum bewijst? Dat als je problemen lang laat broeien (de spanningen tussen Europa en Duitsland in dit geval) eens de bom barst. Want Hitler kwam vooral op doordat Duitsland werd afgesloten van de buitenwereld, straatarm gemaakt was (en zichzelf nog armer maakte door de hyperinflatie).

Ik vraag me af wat de schrijver nu wil toevoegen met zoiets als dit. Nieuwe inzichten zijn het niet. Goede inzichten eigenlijk ook niet echt. En het bevat ook niet erg veel snedige zinnen waardoor het nog leuk is om te lezen.
Uitstekende post.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:56:33 #55
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82914829
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Er valt ook niets te leren van de dagelijkse ergernisjes van de chronisch ontevreden Nederlander. Daar is de overheid ook helemaal niet voor en de overheid zal er ook nooit in slagen om het de chronisch ontevreden Nederlander naar de zin te maken. Vandaar ook dat 'chronisch'.

Maar goed, wat zou die chronisch ontevreden Nederlander de politiek uberhaupt te leren hebben? Dat de belastingen omlaag moeten? Dat de uitkeringen omhoog moeten? Dat de gulden terug moet? De chronisch ontevreden Nederlander heeft letterlijk niets toe te voegen aan welk beleidsvraagstuk dan ook. Dat hebben we met het EU-referendum nog gezien.

Dus willen dat Nederland een onafhankelijk land blijft maakt mensen een chronisch ontevreden Nederlander?

Er staat zoveel onzin in je post dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Allereerst heb je een verkeerde basishouding: de overheid staat ten dienst van de burger, de burger staat niet ten dienst van de overheid.
Zo te lezen heb je de moreel verheven anti-democratische houding van de naive kosmopoliet die voor anderen gaat bepalen wat hij/zij moet denken.

Er staat me overigens dat jij PVV had gestemd, maar goed.. Ah, ik zie het al: CDA, de partij van de totalitaire staat: total government control, de burger moet belasting betalen en z'n bek houden en inderdaad: "wij beslissen wat goed voor u is". De partij die het DNA van alle Nederlanders wil registreren, de partij met een voormalig leider die de uitslag van een volksraadpleging het dieptepunt in zijn carrière noemt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tarak op 17-06-2010 01:02:21 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 17 juni 2010 @ 01:01:00 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_82914943
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:56 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dus willen dat Nederland een onafhankelijk land blijft maakt mensen een chronisch ontevreden Nederlander?

Er staat zoveel onzin in je post dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Allereerst heb je een verkeerde basishouding: de overheid staat ten dienst van de burger, de burger staat niet ten dienst van de overheid.
Zo te lezen heb je de moreel verheven anti-democratische houding van de naive kosmopoliet die voor anderen gaat bepalen wat hij/zij moet denken.

Er staat me overigens dat jij PVV had gestemd, maar goed..
Juist. Wat een verwaande flauwekul om de PVV-stemmer weg te zetten als pauper. Zelfs al zou dat waar zijn, ook de stem van een pauper dient gehoord te worden, ook de grieven van een pauper zijn legitiem, de staat is er ook voor de pauper. Wie anders meent manifesteert zich nu juist als nazi/fascist.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_82916081
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De islam deugt minder dan een heleboel collega-religies, en daarom is er ook meer kritiek op. Waarom zou dat racistisch zijn? Let wel dat de aanhangers van Mohammed helemaal niet anders worden behandeld dan anderen: alleen omdat hun geloof minder deugt krijgen ze meer kritiek, het heeft niks te maken met een 'aangeboren'-kwestie oid.

Zie bv aanhangers van Stalin ook meer kritiek krijgen dan aanhangers van Job Cohen.
Maar wat heeft dat alles met ons in Europa te maken?

515 terroristische aanslagen in EU: 1 door moslims

In 2008 meldden 7 EU-landen 515 pogingen tot terroristische aanslagen. Slechts 1 daarvan was afkomstig van moslimzijde. Zo blijkt uit het trendrapport van Europol: the European Union Terrorism Situation and Trend Report (TE-SAT) 2009.

Van de 515 pogingen zijn 137 afkomstig van de Corsicaanse afscheidingsbeweging in Frankrijk en 253 van de Baskische afscheidingsorganisatie ETA in Spanje. Spanje voert de lijst met 263 aanslagpogingen aan. Groot-Brittannië staat met 74 aanslagen op de derde plaats van EU-landen waar aanslagen hebben plaatsgevonden. Dit gaat dan om aanslagen van de Noordierse IRA. 441 van de 515 aanslagpogingen zijn ook gelukt.
Vanuit linkse hoek werden er 28 aanslagpogingen ondernomen. Vanuit de rechtervleugel geen, hoewel niet uit te sluiten valt dat die wel ondernomen zijn, maar niet als zodanig zijn herkend. In Frankrijk en Italië heeft namelijk een aantal aanslagen plaatsgevonden die niet toegeschreven konden worden aan een groep. Aanslagen vanuit rechtse en linkse kringen worden door een aantal landen overigens niet als terrorisme genoteerd maar als extremisme.

1009 mensen zijn in 2008 in de EU gearresteerd en vooral op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Ongeveer 1/3 (359) zijn ook voor de rechter verschenen, de helft daarvan waren moslims. 29% van de gedaagden zijn vrijgesproken.
De meesten zijn in Frankrijk opgepakt: 402, waarvan de 2 grootste groepen separatisten (283) zijn en moslims (78). In Nederland werden 4 moslims op verdenking van terrorisme opgepakt (Hofstadgroep, red.).

Het profiel van de van terrorisme verdachte personen is man en rond de 35 jaar. Het aantal gearresteerde vrouwen is laag, maar vrouwen spelen wel een belangrijke rol als het gaat om het ondersteunen van terroristische activiteiten, aldus Europol. Terroristen met een moslimachtergrond zijn over het algemeen ouder dan zij die gearresteerd zijn voor linksextremisme of separatisme. Rechtsextremisten zijn vaak jonger dan 30 jaar.

Het algemene beeld dat rijst uit de trendrapportage van Europol is echter dat het aantal aanslagen daalt ten opzichte van het jaar 2007. En hoewel er slechts 1 terroristische aanslag in 2008 in de EU is gepleegd door moslims, wordt moslimterrorisme nog wel als grootste bedreiging gezien.

http://www.wereldjournali(...)n_eu_1_door_moslims/
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:21:35 #58
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82918317
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:28 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dus jij vindt bijvoorbeeld het fascisme gelijkwaardig aan het humanisme?
En een vegetariër gelijkwaardig aan een kannibaal?
Nee.
pi_82927509
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 01:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Juist. Wat een verwaande flauwekul om de PVV-stemmer weg te zetten als pauper. Zelfs al zou dat waar zijn, ook de stem van een pauper dient gehoord te worden, ook de grieven van een pauper zijn legitiem, de staat is er ook voor de pauper. Wie anders meent manifesteert zich nu juist als nazi/fascist.
ik doe met paupers niets anders dan Wilders met moslims.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')