abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 20:39:48 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83893046
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:22 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Gameboy Light bleef inderdaad in Japan. Opvallend is trouwens wel dat de eerste upgrade (Pocket) pas na een jaar of zes/zeven kwam, dat is sinds de GBA wel anders. Sowieso is de Gameboy ziekelijk lang meegegaan, '89 t/m ongeveer 2000 zie ik geen enkele moderne handheld nadoen.


omdat er geen noemenswaardige concurrentie was, nu is dat wel anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 20:56:24 #252
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_83893561
De Game Gear was anders net zo hard concurrentie als de PSP vandaag de dag. En de Atari Lynx natuurlijk, maar dat bleek meer de N-Gage van die generatie te zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Donald Duck held zaterdag 10 juli 2010 @ 20:57:39 #253
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83893594
De PSP zou ik eigenlijk ook nauwelijks geloofwaardige concurrentie noemen. De invloed ervan op de verkopen van de DS was niet-bestaand of hooguit miniem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:01:57 #254
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_83893793
Uiteindelijk niet, maar het is vanaf het begin natuurlijk een serieus te nemen concurrent geweest, het is gewoon een heel degelijk apparaat. Maar goed, net zoals SEGA destijds is het Sony om verschillende redenen (nog) niet gelukt er iets heel fantastisch van te maken. Niet genoeg om Nintendo zeer te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 10-07-2010 21:10:30 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 21:06:15 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83893948
mwah de PSP gaat nu al langer mee dan de bv de Game Gear bovendien heeft de PSP gewoon een groter marktaandeel in handen

niet dat Nintendo er heel bang voor hoeft te zijn maar ze moeten het ook niet negeren
je ziet dat ook aan de presentatie van de 3DS, ze willen de oudere handheldgamer terug, zeggen ze bijna letterlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 21:11:30 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83894163
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:01 schreef Kriegel het volgende:
Uiteindelijk niet, maar het is vanaf het begin natuurlijk een serieus te nemen concurrent geweest, het is gewoon een heel degelijk apparaat. Maar goed, net zoals SEGA is het Sony om verschillende redenen (nog) niet gelukt er iets heel fantastisch van te maken. Niet genoeg om Nintendo zeer te doen.


precies, het ding is toch niet voor niets 80 miljoen keer over de toonbank gegaan!
dat zijn flink wat consoles die Nintendo graag had willen verkopen gok ik

sterker nog in een goede week zoals bv tijdens de release van kingdom hearts geloof ik verkocht de PSP (alle versies dus incl de Go (maar ook exclusief de Go ) beter dan de DS (alle versies) in Japan en dat is de game gear denk ik nooit gelukt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 21:26:27 #257
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_83894758
Je kan sony bijna niet vergelijken met sega, Sony heeft namelijk veel geld van het moederbedrijf in het game deel gestoken. Dit kon Sega niet doen, en op het moment toen Sega het dus even moeilijk kreeg ging het hard achteruit. Uiteraard heeft dit ook te maken met veel andere aspecten. Uiteindelijk zag je dat Sega noodgedwongen de kantoren moest sluiten en daardoor al helemaal geen gerichte regionale marketing te kunnen maken.

Nintendo kent zijn doelgroepen gewoon extreem goed. Want het enige echte verschil is marketing. Ze zijn ook telkens weer enorm op zoek naar nieuwe toppers. Zie bijvoorbeeld professor layton. Een spel dat niet is ontwikkelt door Nintendo zelf maar waar Nintendo direct van in zag dat het een topper kon worden in de westerse markt. Nintendo heeft de marketing voor dit spel gedaan, en vooral het spel is vooral op de Europese markt een hit. En dan de Wii, hoe overduidelijk wil je de genialiteit van de marketing afdeling van Nintendo in de praktijk hebben. In plaats van 1 op 1 concurreren met Microsoft en Sony heeft Nintendo zich geheel gericht op het uniek maken van de console.

Nintendo voelt de hete adem van Sony echt wel in de nek. Ook in de handheld markt. Nog nooit is er een concurrent geweest die zo'n groot markt aandeel had weggesnoept als bij de eerste generatie DS en PSP. Pas wanneer Nintendo de DS lite uitbracht kwam er een grote voorsprong. Titels zoals Nintendogs hebben voor deze shift gezorgd. Maar ook het aantrekkelijker maken van het design van de DS maakte de DS lite een must have. Daar waar de PSP vooral eruit ziet als een mannen gatchet, is de DS aantrekkelijk voor zowel mannen als vrouwen.

Al met al zie je dat Nintendo flexibel is en op een of andere wijze steeds een stapje voor de rest is. Maar ze zijn de mist in gegaan bij het Playstation 1 tijdperk, en daar heeft Sony dan ook veel gewonnen. Sony heeft nu al veel vertrouwen gewonnen bij veel gamers door 3 goede systemen op de markt te brengen. Juist die vertrouwen kan er voor zorgen dat ze op de handheld markt Nintendo nog heel lang heel lastig kunnen gaan maken.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  Donald Duck held zaterdag 10 juli 2010 @ 21:40:07 #258
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83895294
Ja in PSX-tijd is Nintendo wel flink op z'n bek gegaan met de N64. Dat was echt een enorme misrekening. De Gamecube sleepte die erfenis mee.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:04:41 #259
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_83896339
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja in PSX-tijd is Nintendo wel flink op z'n bek gegaan met de N64. Dat was echt een enorme misrekening. De Gamecube sleepte die erfenis mee.


eind jaren 90 waren sowieso niet echt de beste tijden voor nintendo met de N64 en de Virtua Boy en sega ook niet echt een concurrent was voor sony vanwege hoge release prijzen en een matige gamelineup.

Bij de handheld markt was het grootste probleem de batterij duur, de game gear en de lynx waren technisch gezien superieur aan de gameboy(color) maar om met 4 AA batterijen hooguit 4 uurtjes te kunnen spelen was prijzig, waar de GB(color) op die batterijen ong het dubbele van die tijd kon draaien, dat is met die accus natuurlijk opgelost.

Nintendo heeft vanaf de Gameboy de handheld markt gedomineert, en ookal heeft de PSP een aardig marktaandeel weten te kapen moet sony toch echt meer doen aan 'handheld' titels, de casual gamer die Fifa, NFS of GTA op een handheld wilt spelen kan dat nu, maar er blijven te weinig nieuwe installments en de 'nieuwe' titels zijn over het algemeen side storys(MGS,GTA), waar nintendo met titels als Pokemon, Golden sun en Mario & Luigi en 3rd party installments als Phoenix Right, The World ends with you en in nieuwe en remakes van in het westen onuitgebrachte DQ titels, afgezien van de braintrainers en puzzelgames een veel gevarieerder aanbod heeft.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 23:20:34 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83900093
Sony doet ook wel heel erg vreemde dingen met de PSP hoor, alsof ze niet willen dat het een succes is

ik heb het al vaker gezegd maar dat er tijdens de launch van Chains of Olympus nergens een PSP te koop was (2000 kwam eraan geloof ik, de ouden waren uit de schappen gehaald vanwege iets met piracy ofzo) is natuurlijk te gek voor woorden!

krijg vaak het gevoel alsof ze gewoon een beetje het ijs aan het testen zijn
niet teveel geld erin stoppen maar ook niet te weinig ... easy does it
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:30:05 #261
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_83900506
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:20 schreef sp3c het volgende:
Sony doet ook wel heel erg vreemde dingen met de PSP hoor, alsof ze niet willen dat het een succes is

ik heb het al vaker gezegd maar dat er tijdens de launch van Chains of Olympus nergens een PSP te koop was (2000 kwam eraan geloof ik, de ouden waren uit de schappen gehaald vanwege iets met piracy ofzo) is natuurlijk te gek voor woorden!

krijg vaak het gevoel alsof ze gewoon een beetje het ijs aan het testen zijn
niet teveel geld erin stoppen maar ook niet te weinig ... easy does it


De marketing voor de PSP was, zeker in de eerste 2 jaar, behoorlijk dramatisch daarnaast heeft het vanaf de launch bijna 2 jaar geduurt voordat er een MGS of GTA op te vinden viel en kwamen ze met games die nog geen jaar daarvoor al op de PS2 te spelen waren. Je komt dan met het probleem te zitten of de handheld gamer het wel de moeite waard vind om een game in zo'n kort tijdsbestek voor de tweede keer te kopen, ookal kan deze het dan wel overal spelen waar hij wilt, laatstaan dat de UMD als opslagmedium sowieso een wilde gok was(draaiende mediums in een apparaat kost meer energie, en je kan je film of concert nergens anders op afspelen).

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-07-2010 00:03:02 ]
pi_83901037
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:20 schreef sp3c het volgende:
Sony doet ook wel heel erg vreemde dingen met de PSP hoor, alsof ze niet willen dat het een succes is

ik heb het al vaker gezegd maar dat er tijdens de launch van Chains of Olympus nergens een PSP te koop was (2000 kwam eraan geloof ik, de ouden waren uit de schappen gehaald vanwege iets met piracy ofzo) is natuurlijk te gek voor woorden!

krijg vaak het gevoel alsof ze gewoon een beetje het ijs aan het testen zijn
niet teveel geld erin stoppen maar ook niet te weinig ... easy does it
Als iets niet te krijgen is wil je het des te meer. Strategie dus.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:44:24 #263
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_83901114
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:42 schreef Snever het volgende:

[..]

Als iets niet te krijgen is wil je het des te meer. Strategie dus.


Maar een domme strategie, als de kaasboer geen kaas verkoopt ga je wel naar een andere kaasboer, ookal heeft je gangbare kaasboer normaal gesproken de lekkerste kaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-07-2010 00:01:18 ]
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 00:39:04 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83903412
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:42 schreef Snever het volgende:

[..]

Als iets niet te krijgen is wil je het des te meer. Strategie dus.

dit is een AAA titel, moet je helemaal uitmelken vanwege de naamsbekendheid, dan moet je niet de hardware uit de winkel trekken want dat heb je nu eenmaal nodig om het spel te kunnen spelen (en om er geld aan uit te geven)

de ontwikkelaar zal er ook niet om hebben kunnen lachen gok ik

wacht daar dan ff mee als dat zo nodig moet of stel de launch ietsjes uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_84080881
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:39 schreef sp3c het volgende:

[..]


dit is een AAA titel, moet je helemaal uitmelken vanwege de naamsbekendheid, dan moet je niet de hardware uit de winkel trekken want dat heb je nu eenmaal nodig om het spel te kunnen spelen (en om er geld aan uit te geven)

de ontwikkelaar zal er ook niet om hebben kunnen lachen gok ik

wacht daar dan ff mee als dat zo nodig moet of stel de launch ietsjes uit
Ja ik snap dat ook niet. Ze zijn gewoon dom bezig. De Playstation 3 heeft nu ook zo'n periode waarin die slecht geleverd wordt. Best triest.
pi_84081461
Ocarina of time op de 3DS alleen daarvoor koop ik m al!!!!!!!!!!!!
As A Finishing Touch God Created The Dutch
pi_84084777
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:50 schreef KaNeNiTe het volgende:
Ocarina of time op de 3DS alleen daarvoor koop ik m al!!!!!!!!!!!!
Nintendo's succesformule in de praktijk

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2010 12:16:28 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:50:42 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_84577896
Eurogamer hands-on:

NIntendogs
quote:
The addition of cats to Nintendo's wildly successful virtual pet simulator theoretically redeems it from being nothing more than a re-release, but sadly we're not allowed to play with kitties yet - only a beagle, a golden Lab and a terrier, gambolling around in a typically sparse Nintendo virtual living room.

I wonder, fleetingly, what on earth happened to my old Nintendog, Steven the black Labrador, in the several years since I last switched on his cartridge. Does he still sit in that virtual living room, flea-ridden, awaiting my return, or has he finally given up on me and run away? Thankfully the 3D effect in this update is breathtaking enough to distract my conscience.

The Nintendogs themselves always were profoundly adorable, but 3D multiplies the cute factor. Using a flat touch-screen to pet a 3D virtual animal feels strange at first, but you soon get used to it, and seeing a ball apparently disappear into the distance when you chuck it into the screen can't help but amaze. The doggies scamper in and out of the screen without screwing with your depth perception at all. When they're stood up on their hind legs with their paws up against the screen, the instinctive temptation is to reach out and try to touch their paws.

The 3D effect isn't the only addition. The camera allows for facial recognition, meaning that your puppy now recognises when you're holding the 3DS up to your face and leaps up for some enthusiastic licking. This didn't exactly delight me - I'm a cat person - but it reduced two grown men standing behind me to girlish giggling. It will be interesting to see how far the facial recognition goes: will Nintencats and dogs recognise their owners, or be able to tell the difference between new playmates and old ones?
Pilotwings
quote:
At first it's difficult to decide which fact is most incredible: the eventual appearance of a brand-new Pilotwings years after most fans had given up the ghost, or the fact that it's magically in 3D in your hands. It feels made for this technology. A flying game is in many ways the ideal showcase for the 3DS - hillsides and buildings come gradually towards you and banking narrowly around corners feels absolutely instinctive when canyon walls come rearing out of the screen. The demo consists of two levels - a ring challenge in a biplane, and a jetpack challenge where the goal is to burst as many floating balloons as possible with your fast-zooming little form.

The demo appears to be set on the Wii Sports Resort Island. I spotted the swordfighting dais, the baseball stadium and a few other prominent landmarks from my hours spent doodling around in free flight mode in Island Flyover, wishing for a new Pilotwings. Gently guiding the biplane through hoops in Ring Challenge feels almost as natural with the sensitive, lovely-to-use 3DS analogue stick as it does with the MotionPlus. The quality of the hardware here is beyond question. The responsive stick is so far removed from the PSP's fiddly nub that it beggars belief.

The rocket challenge features a very Mii-like jetpack wearer, which raises the possibility that Miis might go cross-platform. It's simple to control - you press A to fire up the rockets and use the analogue stick to adjust the direction of the jets. The little pilot goes zooming and bouncing around the island at surprising speed, but the 3D effect and depth of field has no trouble adjusting. I found it worked a little better with the 3D effect turned down slightly with the slider on the side of the screen - otherwise my eyes would occasionally try to focus on my plane and the background at the same time and send me crashing into the side of a building.
Hollywood 61
quote:
As a Ubisoft-developed title, Hollywood 61 is the only non-Nintendo game playable at the showcase, and unfortunately the difference is immediately apparent. The 3D isn't well-suited to the hand-drawn graphical style and all the characters and objects on-screen look like poorly stacked cardboard cut-outs. Turning the 3D effect down confuses the image, too. The cut-out effect might be intentional, though, and it's very much a work in progress, so there's no need to rush into the comments thread and proclaim that third-party developers can't make games for the 3DS just yet.

It's a puzzle-based murder mystery game, clearly aimed at the bewilderingly enormous Professor Layton-devoted portion of the DS-owning casual crowd. The demo opens with a car journey towards an old theatre, during which a comically animated cardboard man gives us a little badly lip-synched background information about the murderer on the loose, who has a dangerous obsession with the as-yet-unnamed protagonist.

The 3D makes parking up outside the theatre and getting out of the car far more visually interesting than it should be, and a lot more interesting than the first challenge, which is a light puzzle designed to turn on the floodlights in the theatre. I've mentioned before on Eurogamer that I have absolutely no capacity whatsoever for light puzzles. My brain just cannot understand how they work. Once the floodlight is eventually awakened through sheer trial and error, it reveals a body hanging above the stage with a written note inviting me to pan the camera around to find the hidden message. Panning all the way to the left and right of the stage reveals the words "YOU'RE NEXT!" daubed on the stage curtain in white paint, before the demo ended. To be honest I'm not enormously scared yet, Ubisoft, but the finished game does have the potential to be interesting.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 09:25:54 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84578447
klinkt erg tof allemaal
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_84578588
Morgen hands on FOK!games *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:55:07 #271
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_84608567
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Donald Duck held woensdag 28 juli 2010 @ 23:15:59 #272
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84609578
Dat ding is wel superglanzend zeg. Hopelijk krijgt de definitieve versie een matte afwerking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84611543
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:31 schreef Pheno het volgende:
Morgen hands on FOK!games *O*
mag je dan ook games spelen?
pi_84613750
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

mag je dan ook games spelen?
Ik neem aan dat spelen mag, maar uitgaande van de filmpjes een aantal posts naar boven mogen ze het niet filmen, helaas
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
pi_84615446
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

mag je dan ook games spelen?
Ja, gelukkig wel. Filmen zal niet mogen, maar misschien dat ik wat persmateriaal krijg, geen idee. Dat zien we zo wel. Eerst het hele land doorcrossen om er te komen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')