Overhemd en nette schoenen? Is het een date of een sollicitatiegesprek?quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En wil je het ècht op safe spelen: lange broek, overhemd en (redelijk) nette schoenen (dus geen sneakers en al helemaal geen slippers).
En inderdaad, had er ook nog nooit van gehoord maar mijn god, die E5 zooi kun je beter laten voor wat het is.
Ben ik het niet mee eens...ik denk dat bij veel meiden in de zomer een net overhemd (mouwen opgestroopt) met een korte broek tot over je knie en slippertjes ook echt wel kan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En wil je het ècht op safe spelen: lange broek, overhemd en (redelijk) nette schoenen (dus geen sneakers en al helemaal geen slippers).
En inderdaad, had er ook nog nooit van gehoord maar mijn god, die E5 zooi kun je beter laten voor wat het is.
Je miste het stukje "En wil je het ècht op safe spelen" zeker? Beter te goed dan te slecht gekleed.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:27 schreef Maanvis het volgende:
Overhemd en nette schoenen? Is het een date of een sollicitatiegesprek?
Tja, Nederlanders staan er niet voor niets om bekend om dat ze zo'n beetje het slechtst geklede Westerse volk zijn. Maar ach, wie ben ik.quote:
ja ik lees nooit goed, anders kost het teveel tijd en haal ik de hoogste regionen van de topposters niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Je miste het stukje "En wil je het ècht op safe spelen" zeker? Beter te goed dan te slecht gekleed.
Slechts geklede Westerse volk?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, Nederlanders staan er niet voor niets om bekend om dat ze zo'n beetje de slechtst geklede Westerse volk zijn. Maar ach, wie ben ik.
Nou wie ben je dan? Wat kun je dan?!quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, Nederlanders staan er niet voor niets om bekend om dat ze zo'n beetje de slechtst geklede Westerse volk zijn. Maar ach, wie ben ik.
Euh ik vind oost-europeanen juist wel redelijk gekleed. De engelsen spannen de kroon!quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:09 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Slechts geklede Westerse volk?
Kijk eens naar Duitsers....of nog erger Oostenrijkers, of Bulgaren of polen en eigenlijk alles wat ten Oosten van Duitsland ligt.
Kom je wel eens in het buitenland??![]()
Jij bent iemand die dingen roept op een forum maar er niks vanaf weet. Sowieso als je zo generaliseert/polariseert zit je er per definitie al naast.
Een shirt met spijkerbroek en nette schoenen kan er zeker wel slechter uitzien dan overhemd, korte broek en slippertjes...nogal context afhankelijk he?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben een buitenlander.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:09 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Kom je wel eens in het buitenland??![]()
'nuff said. Stijlforum is geen autoriteit, dat zijn wannabe'squote:
Stijlforum is slechts een van de velen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
'nuff said. Stijlforum is geen autoriteit, dat zijn wannabe's.
Wannabe's ja.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:34 schreef Techno het volgende:
[..]
Stijlforum is slechts een van de velen.
Er bestaat zoiets als etiquette. Dat heeft verder weinig met 'stijl kopen' te maken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Maanvis het volgende:
Wannabe's ja.
De illiusie hebben dat stijl te koop is
etiquette is ook afhankelijk van cultuurquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als etiquette. Dat heeft verder weinig met 'stijl kopen' te maken.
Dat hangt er maar vanaf in welke kringen je je begeeft. Maar goed, het ging om wat je wel of niet kunt dragen bij een date, wat Oost-Europeanen doen lijkt me derhalve niet erg relevant.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:45 schreef Maanvis het volgende:
etiquette is ook afhankelijk van cultuur. je kunt oost-europeanen niet beoordelen op hun etiquette want daar is de etiquette anders dan hier.
Als je stijl forums als uitgangspunt neemt dan sla je sws al de plank mis want hebben de meeste mensen daar sws al een vrij expressieve / exclusieve smaak wat betreft kleding.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:28 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik ben een buitenlander.
Maar goed, neem eens een kijkje op stijlforum ofzo. Die mening komt niet uit de lucht vallen.
Waarom zou dat niet kunnen? Omdat het niet in jouw straatje past? En alsof de gemiddelde mening ook de juiste is? Kom op zeg. Wat een drogredenatie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:56 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Als je stijl forums als uitgangspunt neemt dan sla je sws al de plank mis want hebben de meeste mensen daar sws al een vrij expressieve / exclusieve smaak wat betreft kleding.
Allesbehalve representatief voor de mening van de gemiddelde NL h&m / vera moda / only meisje. De mening op een stijlforum kan je niet als uitgangspunt nemen.
Daar valt wel degelijk over te twisten - er bestaan notabene hele boekwerken over - en over generaliseren en hokjes gesproken...quote:Sws....over smaakt valt niet te twistennnnnn, met je hokjes (wereld)beeld. Zoiets is nogal situatie afhankelijk he!?
Iets met pot, zwart en ketel. Beetje kansloos dus. Als je anderen iets verwijt, doe het zelf dan ook niet.quote:Kijk eens naar Duitsers....of nog erger Oostenrijkers, of Bulgaren of polen en eigenlijk alles wat ten Oosten van Duitsland ligt.
Het gaat niet om juist of niet juist, het gaat om dat het niet reeeel is om dat als uitgangspunt te nemen voor een gemiddeld meisje op een date? Dus gewoon een willekeurig type van de straat geplukt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Omdat het niet in jouw straatje past? En alsof de gemiddelde mening ook de juiste is? Kom op zeg. Wat een drogredenatie.
Er bestaan ook boekwerken over kabouters, heksen en ufo's, dat wil niet zeggen dat het per definitie de waarheid is. Er valt over te twisten maar er valt nooit een conclusie aan te verbinden (een exacte uitkomst) omdat het nou een keer SMAAK betreft. Dus je kan er wel over twisten, maar er zal nooit een uitkomst uitkomen wat dus min of meer betekent dat je er net zo goed niet over kan twisten.quote:
[..]
Daar valt wel degelijk over te twisten - er bestaan notabene hele boekwerken over - en over generaliseren en hokjes gesproken...
[..]
Hier heb je gelijk, alleen zeg ik niet dat die mensen per definitie slecht gekleed zijn. Alleen dat ik uit eigen ervaring vaak slecht geklede heb gezien. Maar dat is wederom smaakquote:Iets met pot, zwart en ketel. Beetje kansloos dus. Als je anderen iets verwijt, doe het zelf dan ook niet.
Nogmaals, het enige wat ik aangaf is dat je beter tè goed dan tè slecht gekleed kan gaan. Die eerste indruk kan je maar één keer maken. Tenzij je de date in kwestie al door en door kent, maar dan gaat dat hele kledingverhaal uberhaupt niet meer op.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:11 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Het gaat niet om juist of niet juist, het gaat om dat het niet reeeel is om dat als uitgangspunt te nemen voor een gemiddeld meisje op een date? Dus gewoon een willekeurig type van de straat geplukt.
Alleen heb je hier te maken met etiquette. Bepaalde zaken zijn gewoon not done. Zoals witte sokken, een afritsbroek en sandalen. En voor tips op dat gebied kun je prima op een stijlforum terecht.quote:Er bestaan ook boekwerken over kabouters, heksen en ufo's, dat wil niet zeggen dat het per definitie de waarheid is. Er valt over te twisten maar er valt nooit een conclusie aan te verbinden (een exacte uitkomst) omdat het nou een keer SMAAK betreft. Dus je kan er wel over twisten, maar er zal nooit een uitkomst uitkomen wat dus min of meer betekent dat je er net zo goed niet over kan twisten.
Dat heb ik helemaal nergens gesteld, iets beter lezen de volgende keer. Nederlanders staan in het buitenland niet bepaald bekend om hun goede of verfijnde kledingsmaak. Alleen wil dat natuurlijk niet zeggen dat iedere Nederlander per definitie slecht gekleed is.quote:Hier heb je gelijk, alleen zeg ik niet dat die mensen per definitie slecht gekleed zijn. Alleen dat ik uit eigen ervaring vaak slecht geklede heb gezien. Maar dat is wederom smaak
Veel plezier nog.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:23 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
oke...je hebt me te pakken!![]()
Nu ga ik verder met m'n leven, fijne dag nog! doei!
Als mijn date in pak komt aanzetten, met een pot gel, denk ik meteen al, later!quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef Techno het volgende:
[..]
Nogmaals, het enige wat ik aangaf is dat je beter tè goed dan tè slecht gekleed kan gaan. Die eerste indruk kan je maar één keer maken. Tenzij je de date in kwestie al door en door kent, maar dan gaat dat hele kledingverhaal uberhaupt niet meer op.
Heb ik het ergens over een pak of een pot gel gehad? Dacht het niet, dus verzin er dan ook niet vanalles bij. Tja, en witte sportsokken die draag je inderdaad met... sporten. Niet onder je normale kleding in ieder geval.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als mijn date in pak komt aanzetten, met een pot gel, denk ik meteen al, later!
Liever een jongen die lekker zichzelf is.
Dan ziet hij er altijd leuk uit, wat hij ook aanheeft.
En wat is er mis met witte sportsokken? Dat is zo'n cliche.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |