Waarschijnlijk scenario: Klaas uit 1765 is jong overleden, in 1774 werd een broer geboren die tevens Klaas werd genoemd, welke wel oud werd en trouwde.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:30 schreef Dagoduck het volgende:
explain this trouwens: van drenlias.nl
[ afbeelding ]
En mochten het verschillende zijn, hoe kom ik er dan achter welke de mijne is?
Idd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk scenario: Klaas uit 1765 is jong overleden, in 1774 werd een broer geboren die tevens Klaas werd genoemd, welke wel oud werd en trouwde.
Namen van overleden kinderen hergebruiken gebeurde heel veel
Bij mij in de familie is dat ook zo. De oudste broer van mijn vader overleedde eerder dan dat mijn vader geboren werd, en daarom heeft mijn vader nu dezelfde naam als die broer.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:56 schreef Leigh het volgende:
[..]
Idd.
Heb gezinnen waarin bijv. wel 4 Grietjes voorkomen. Eerste drie jong overleden en de laatste niet. Of soms ook.
Je gaat naar genlias.nl je klikt op zoeken in genlias/ zoeken in genlias database dan klik je zonder iets getypt te hebben op zoeken en daarna typ je iets in...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:32 schreef DeLuna het volgende:
Ik schiet er zo niks mee op als Genlias het steeds niet doet.
Mijn vader heeft ook de naam van een jonggestorven broer. Apart vind ik dat. Niemand meer die dat tegenwoordig nog zou doen (lijkt mij), maar één of twee generaties terug was dat nog volkomen normaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Bij mij in de familie is dat ook zo. De oudste broer van mijn vader overleedde eerder dan dat mijn vader geboren werd, en daarom heeft mijn vader nu dezelfde naam als die broer.
Dan vul ik niets in en maakt een melding bij opm. dat diegene niet gedoopt is. De meeste waren < 1811 wel gedoopt. Maar ook niet iedereen meteen bij geboorte. Ik heb meerdere in mijn stamboom die overleden zijn in de burgerlijke stand, en waarvan ik - gezien hun leeftijd bij overlijden en melding van geboorteplaats - wist wanneer ze ongeveer geboren/gedoopt moesten zijn niet kunnen vinden. Later vond ze alsnog, intussen volwassen mensen, die op dat moment alsnog gedoopt werden. Maakt het niet makkelijkerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
En wat zetten jullie bij "doop" neer als je zeker weet dat iemand niet gedoopt is? want als je het leeg laat en je komt er een keer langs en denkt, ik ga die doop nog eens opzoeken, dan ben je voor niets bezig..
Ah, dankjewelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je gaat naar genlias.nl je klikt op zoeken in genlias/ zoeken in genlias database dan klik je zonder iets getypt te hebben op zoeken en daarna typ je iets in...
Interessant, vertel es?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ben pas gedoopt toen ik 24 was
Ik heb mij destijds aangesloten bij een evangelische gemeente waar men doet aan volwassendoop door middels van onderdompelingquote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:12 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Interessant, vertel es?
Zit je neus recht?quote:Op zondag 27 juni 2010 00:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben echt achter iets heel grappigs gekomen in mijn familie![]()
In de 8e generatie vanaf mij krijgen Willem en Reijertje twee zonen. Cornelis en Teunis.
Teunis krijgt een kind, genaamd Cornelis. Die krijgt daarop Teunis (vader van mijn opa)
Cornelis, krijgt een kind, genaamd Christina, die Gijsberta krijgt. (moeder van mijn opa)
Teunis en Gijsberta krijgen dus mijn opa. Terwijl ze allebei van dezelfde "voorouders" komen
Hehe ik ben zulke dingen heel vaak tegengekomen in m'n kwartierstaatquote:Op zondag 27 juni 2010 00:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben echt achter iets heel grappigs gekomen in mijn familie![]()
In de 8e generatie vanaf mij krijgen Willem en Reijertje twee zonen. Cornelis en Teunis.
Teunis krijgt een kind, genaamd Cornelis. Die krijgt daarop Teunis (vader van mijn opa)
Cornelis, krijgt een kind, genaamd Christina, die Gijsberta krijgt. (moeder van mijn opa)
Teunis en Gijsberta krijgen dus mijn opa. Terwijl ze allebei van dezelfde "voorouders" komen
Ooit van de familie Mutsaerts/Musters/Mutsers gehoord? Volgens mij de grootste en wijdst verspreide familie van Nederlandquote:Op zondag 27 juni 2010 08:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
: 5 lijnen komen bij dezelfde voorouder uit!
Veendam, Nieuwe Pekela, Onstwedde, Nieuwolda, Termunten, Stadskanaal, Sappemeer, Martenshoek, Scheemda, Wildervank, Westerlee, Zuidbroek (het meeste in Veendam)quote:Op maandag 28 juni 2010 11:53 schreef Leigh het volgende:
Uit mijn hoofd: niet in de directe voorouderlijke lijn, Tara. Tenzij ik alleen 't patroniem en niet de achternaam heb. Welke regio zit deze familie?
Misschien dat het door de eeuwen heen is veranderd?quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:39 schreef Dagoduck het volgende:
Misschien dat het door de eeuwen heen is veranderd?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Namen werden nog wel eens verkeerd gespeld en veranderden dan
Broers en zussen met een verschillende schrijfwijze van de achternaam die dan wel aan het nageslacht zo werd doorgegeven.
KStableauquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe heette die genealogiesoftware waarbij je inteelt kan zien?
Neef/nicht-huwelijk zijn verre van ongewoon, hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb hier familie van Dijk en familie Steenbergen nu is een meneer van dijk getrouwd met een mevrouw steenbergen die kregen een kind van dijk die is getrouwd met een meneer steenbergen die als tante de eerder genoemde mevrouw steenbergen heeft, dus kleinkind gaat met kleinkinden dan denk je ohh, dat valt nog mee, nu hebben zei een kind gekregen en die is weer getrouwd met een ander kind van een van die kleinkinderen van de moeder van de als eerste genoemde steenbergen
![]()
Hoe heette die genealogiesoftware waarbij je inteelt kan zien?
Kan ik dat ergens gratis downloaden?quote:
Ja, de nieuwste versie had een nieuwe naam denk ikquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kan ik dat ergens gratis downloaden?
Ik heb trouwens net Genealogie Grafica gedownload, vet handige software die je gedcom controleert op fouten
Geef eens wat data?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan iemand vinden wanneer Hemmechien Hindriks van der Schuur (ook Hemmechien Hindriks/Hendriks, ook Hemmegien, Hemmigjen etc) overleden is?
Ik kan alle kinderen terugvinden, doop en huwelijk van haar en haar man, overlijden van man (Gerrit Jans Dijkstra) en meeste van de kinderen, boel huwelijken van kinderen, doop/geboorte van alle kinderen. Maar haar overlijden blijft een raadsel
familie vertoefde rondom Finsterwolde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |