abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 21:40:41 #251
302122 Dunwich
The Horror...
pi_83073149
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:19 schreef waht het volgende:

[..]

En daarom is emotioneel klootjesvolk in groepen zo gevaarlijk.
hoezo ? bedrijven als BP werken al tientallen jaren onze technologische evolutie tegen om zo hun winst te kunnen blijven behouden
als iemand het wel verdiend om vierkant de planeet af gelanceerd te worden zijn het dit soort bedrijven en hun eigenaren/directie
  zondag 20 juni 2010 @ 22:09:23 #252
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_83075287
Weet niet of het al genoemd is maar er is dus een 2e Olie Lek, dit maal in Hurghada, Egypte:

Egypt oil spill threatens Red Sea marine life

Het is ca. 5 dagen geleden begonnen en de verantwoordelijke bedrijven & autoriteiten hebben het niet gemeldt
pi_83078408
Ik lees nu trouwens pas dat ze sinds woensdag extra olie aftappen via buizen of zoiets?
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 20 juni 2010 @ 23:06:24 #254
93664 waht
Mushir
pi_83079279
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:40 schreef Dunwich het volgende:

[..]

hoezo ? bedrijven als BP werken al tientallen jaren onze technologische evolutie tegen om zo hun winst te kunnen blijven behouden
als iemand het wel verdiend om vierkant de planeet af gelanceerd te worden zijn het dit soort bedrijven en hun eigenaren/directie
Correctie: dat doen we allemaal.

Ik hou elke persoon die elke dag in de auto stapt verantwoordelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 juni 2010 @ 23:09:42 #255
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_83079472
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:06 schreef waht het volgende:
Sorry. Morgen weer honderden kilometers.
Abonneer voor meer.
  zondag 20 juni 2010 @ 23:26:36 #256
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83080491
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:49 schreef eriksd het volgende:
Obama is trouwens de regie helemaal kwijt hé. Die laat zich goed kennen nu.
Hij is de regie kwijt omdat de olie-industrie hem gesponsord heeft. De wereld wordt geregeerd door commercie.
Politici hebben geen enkele snars te vertellen voor grote issues.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83083512
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Sorry. Morgen weer honderden kilometers.
Ach, als je maar beseft hoe speciaal autorijden is. Je zult nooit meer klagen als je in de file staat!
pi_83087309
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:06 schreef waht het volgende:

pff dan ben ik blij dat ik al jaren geen auto meer heb

Ik hou mezelf als niet duurzaam consumerende westerling ook wel verantwoordelijk.
quote:
'Mogelijk 40.000 vaten olie per dag meer in zee'
Uitgegeven: 20 juni 2010 19:34
Laatst gewijzigd: 20 juni 2010 20:03

WASHINGTON - BP gaat er in het slechtste geval vanuit dat er omgerekend 100.000 olie vaten (15,9 miljoen liter) per dag uit de lekkende oliebron in de Golf van Mexico zullen stromen.

© AFPDat staat in een intern document van de Britse oliemaatschappij dat zondag is vrijgegeven door een Amerikaanse parlementariër.

De Amerikaanse regering was eerder uitgegaan van een 'worst case scenario' van 60.000 vaten (9,5 miljoen liter) per dag. De schattingen over hoeveel vaten er op dit moment in zee stromen lopen sterk uiteen.

Niet eerlijk geweest

Het ongedateerde document is vrijgegeven door de Democratische afgevaardigde Ed Markey, de voorzitter van een Congrescommissie die zich met de olieramp bezighoudt. BP heeft nog geen commentaar gegeven op de publicatie.

Volgens Markey is duidelijk dat BP vanaf het begin van de ramp, die begon met een explosie op een olieplatform, niet eerlijk is geweest tegen de regering en de Amerikaanse bevolking. BP meldde aanvankelijk dat duizend tot vijfduizend vaten per dag in zee stroomden.
Wat een oppertunisten die amerikaanse politici die op dit momentn bijna over elkaar heen buitelen om BP maar zoveel mogelijk aan een schandpaal te nagelen. Zoials ik al eerder gezegd heb waarom ook niet eens de hand in eigen boezem steken en kijken waarom er soepelere wetgeving voor diep water boringen doorgevoerd is. Kijken waarom hun eigen olieopruim programma niet functioneerd, kijken waarom ze geen gebruik willen maken van bewezen buitenlandse technologieen om olie vervuiling op zee op te ruimen, en zo zijn er nog wel wat meer vage dingen waarbij de introspectie van de amerikaanse overheid nogal te wensen over laat.
  maandag 21 juni 2010 @ 09:03:46 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83087557
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hij is de regie kwijt omdat de olie-industrie hem gesponsord heeft. De wereld wordt geregeerd door commercie.
Politici hebben geen enkele snars te vertellen voor grote issues.
Ik doel meer op het feit dat zijn oplossing van de crisis momenteel bestaat uit een zwaaiend vingertje. Als hij nou eerst eens de handen ineen slaat, dan hadden er tal van maatregelen reeds genomen kunnen worden om de schade enigzins beperkt te houden. Hij staat nu aan de hand te fulmineren dat "ze echt alles terug zullen halen bij BP".

Komop.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83088975
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben nooit zo'n fan van "mijn vader zegt" verhalen, maar hij werkt ook bij de olieexploratieafdeling van een grote oliemaatschappij, en dit was het eerste wat hij zei toen het nieuws bekend werd van het afbreken van de pijp.
Ach, als leek zijnde moet je je informatie ergens vandaan halen, en als jouw vader door zijn werk meer kennis van zaken heeft vind ik het logisch dat je naar hem luistert.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_83089106
quote:
Op zondag 20 juni 2010 01:00 schreef waht het volgende:

[..]

Een website als The Oil Drum is van onschatbare waarde. Er zitten altijd wel een paar lieden tussen die de wereld overmorgen zien vergaan, maar daar moet je doorheen kijken. Naast dat soort lui zitten er veel meer mensen die veel kennis van zaken hebben, voornamelijk op het gebied van energie.

Bovendien is dat hele 'doemscenario'-imago van dat soort websites de afgelopen jaren verminderd. Er zijn simpelweg vele grote risico's die kleven aan onze manier van leven. Dat is altijd zo geweest maar nu worden we op de feiten gedrukt.
Ik heb inmiddels meer positieve geluiden gehoord over The Oil Drum en de kennis die daar aanwezig is.

'Doemscenario's' bedoelde ik overigens niet sarcastisch ofzo. Mijns inziens hebben we inderdaad met een doemscenario te maken en het gaat er steeds meer op lijken dat het nog uit gaat komen ook. En dat is inderdaad het gevolg van de manier waarop we leven en met de aarde en het milieu omgaan.
when hatred consumes us
pi_83089129
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:08 schreef Dunwich het volgende:
hoezo overname ? laat ze creperen

de gehele top van het bedrijf persoonlijk falliet verklaren
alle grote aandeelhouders opsporen en lynchen

allemaal brandmerken in het gezicht met het BP logo , en op de run "Mobil, you're next"
when hatred consumes us
  maandag 21 juni 2010 @ 10:31:38 #263
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83089507
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef Procella het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels meer positieve geluiden gehoord over The Oil Drum en de kennis die daar aanwezig is.

'Doemscenario's' bedoelde ik overigens niet sarcastisch ofzo. Mijns inziens hebben we inderdaad met een doemscenario te maken en het gaat er steeds meer op lijken dat het nog uit gaat komen ook. En dat is inderdaad het gevolg van de manier waarop we leven en met de aarde en het milieu omgaan.
Dat is nog niet eens het erge, dat kapitalisme. Het erge is dat als het mis gaat dat men het downplayed en dat geld boven ramp gaat. Er wordt geen consequenties verbonden aan mismanagement.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83090161
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is nog niet eens het erge, dat kapitalisme. Het erge is dat als het mis gaat dat men het downplayed en dat geld boven ramp gaat. Er wordt geen consequenties verbonden aan mismanagement.
Nog erger is dat deze milieuramp wel eens een van de grootste kan worden die de mensheid heeft gekend, en en onnoemelijk veel leed veroorzaakt en nog zal veroorzaken.

Op zich ben ik met je eens dat het vreselijk is dat dit kan gebeuren en hoe er inderdaad wordt gelogen, gebagatelliseerd en gemanipuleerd. Deze ramp is absoluut het gevolg van menselijk falen, corruptie en gekonkel maar dat is helaas de situatie zoals ie is en waar we nu mee te maken hebben.

Ik vind het belangrijker dat nu alle krachten en kennis gebundeld wordt en iedereen er alles aan doet om tot een oplossing te komen, voor zover mogelijk dan. Belangrijker dan 'recht halen'.
when hatred consumes us
pi_83092601
Hoe lang zal het nog wel niet duren voordat het dicht is... Als het al dicht kan, want waar ik heel bang voor ben is dat heel de grond onder de blow-out preventor helemaal uitgehold wordt, en dus binnenkort inzakt, met nog meer lekkage en schade als gevolg...

Het kan me echt niet schelen wie fout is, wie wat wel/niet gedaan heeft, of had moeten doen, veel belangrijker vind ik dat het gat gewoon dicht gaat en onder controle komt. Erna kijken wie wat mag dragen qua verantwoordelijkheid en kosten, maar laat ze aub eerst focussen op het dichtmaken en controleren van dat gat. Want als dat niet lukt, zou het wel heel fout kunnen gaan Wat ik wel jammer vind, is dat er in het nieuws niks over te zien is, of is dit te "doems-achtig" voor de media?
  maandag 21 juni 2010 @ 12:07:40 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83092634
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:06 schreef Ermanon het volgende:
Hoe lang zal het nog wel niet duren voordat het dicht is... Als het al dicht kan, want waar ik heel bang voor ben is dat heel de grond onder de blow-out preventor helemaal uitgehold wordt, en dus binnenkort inzakt, met nog meer lekkage en schade als gevolg...

Het kan me echt niet schelen wie fout is, wie wat wel/niet gedaan heeft, of had moeten doen, veel belangrijker vind ik dat het gat gewoon dicht gaat en onder controle komt. Erna kijken wie wat mag dragen qua verantwoordelijkheid en kosten, maar laat ze aub eerst focussen op het dichtmaken en controleren van dat gat. Want als dat niet lukt, zou het wel heel fout kunnen gaan Wat ik wel jammer vind, is dat er in het nieuws niks over te zien is, of is dit te "doems-achtig" voor de media?
Dat dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83092777
- late tvp -
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83093840
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:06 schreef Ermanon het volgende:

Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens.

Maar het 'blame it on BP' lijkt de tendens te zijn in de berichtgeving over deze ramp. Blijkbaar willen mensen graag iets of iemand 'de schuld geven' en is dat belangrijker dan nadenken over oplossingen of over hoe het anders zou kunnen. En dat is dus schijnbaar ook de koers die Obama nu vaart.

Ik vind het persoonlijk bizar en onvoorstelbaar dat de meerderheid van de Nederlanders zich nauwelijks interesseert voor wat er aan de hand is. Mede onder het mom 'je kunt er toch niets aan doen'.

Het WK en Joran van der Sloot vindt men blijkbaar belangrijker. Nu kan dat deels komen door de manier waarop hierover in de Nederlandse pers wordt geschreven, maar dan nog. Waarom is er in het nieuws geen aandacht voor wat er kan gebeuren als het lek niet gedicht wordt?
when hatred consumes us
pi_83094172
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:49 schreef Procella het volgende:
Waarom is er in het nieuws geen aandacht voor wat er kan gebeuren als het lek niet gedicht wordt?
Omdat veel van die doom scenarios zwaar overdreven zijn.

Dan zou de media bijvoorbeeld ook veel meer aandacht moeten geven aan veel meer milieu verontreinigsproblemen en dat doen ze ook niet. wij importeren bijvoorbeeldheel veel goedkope rotzooi uit china. Het heeft verschillende redenen dat spullen daar zo geodkoop gemaakt kunnen worden, 1 van de redenen is het gebrek aan milieuwetgeving. Toch blijven we maar doorgaan met die rotzooi importeren.

http://article.wn.com/vie(...)pollution_census_v4/
pi_83094388
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

BP is gehalveerd in waarde. Aandeelhouders hebben derhalve significant minder vertrouwen in BP als winstgevend bedrijf. Dat is het gevolg van deze ramp.
pi_83094943
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 06:27 schreef NorthernStar het volgende:
Weet niet of deze hier al gepost was?

De ondergronds weglekkende olie zoekt zijn weg via de bodem.

De pijp is ondergronds gescheurd. In mijn vorige woning hadden we in de buurt eens een lek in de waterleiding. Eerst was het alleen een heel klein straaltje dat uit de grond omhoog kwam. Een paar uur later was er een groot gat en was de stoep half weggezakt. Vloeistof onder druk erodeert de bodem.

Je moet altijd oppassen met doemsverhalen maar ik vind het persoonlijk zorgwekkend worden. Er is een scenario mogelijk waarin we niet in staat zullen zijn het te stoppen en de snelheid waarmee de olie vrijkomt alleen maar toe zal nemen. We weten niet eens hoeveel olie er zit.

Voor een overzicht van nieuws: Gulf Oil Disaster
Doet me denken aan dat filmpje met die tuinslang waar ze die cap op proberen zetten. Wat gebeurt er indien de tuinslang vol gaatjes zit en de hoofduitgang geblokkeerd wordt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83094974
Ze maken het gat niet dicht omdat ze die olie nog willen hebben
pi_83095107
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:20 schreef erikdewaal het volgende:
Ze maken het gat niet dicht omdat ze die olie nog willen hebben
Die kunnen ze dan met die zogenaamde relief well gaan winnen.
pi_83095347
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die kunnen ze dan met die zogenaamde relief well gaan winnen.
Als die er komen, hoor er niks over en daar zijn ze ook al een tijd mee bezig...
pi_83095595
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan zou de media bijvoorbeeld ook veel meer aandacht moeten geven aan veel meer milieu verontreinigsproblemen en dat doen ze ook niet. wij importeren bijvoorbeeldheel veel goedkope rotzooi uit china. Het heeft verschillende redenen dat spullen daar zo geodkoop gemaakt kunnen worden, 1 van de redenen is het gebrek aan milieuwetgeving. Toch blijven we maar doorgaan met die rotzooi importeren.

http://article.wn.com/vie(...)pollution_census_v4/
Mee eens Daar zou inderdaad veel meer aandacht voor moeten zijn (niet alleen in het nieuws overigens) en de wetgeving zou asap moeten worden aangepast.
quote:
Omdat veel van die doom scenarios zwaar overdreven zijn.
Oneens. Het is een feit dat men er nog steeds niet in is geslaagd dit lek te dichten. Het begint er steeds meer op te lijken het scenario zoals op The Drum Oil wordt geschetst realistisch is. Als de pijpleidingen ook op andere plaatsen onder de zeebodem lekt kan de bodem destabiliseren en er een gat ontstaan waardoor het hele oliereservoir in de oceaan zal leeglopen. Dit is helaas een reele mogelijkheid en niks overdrevens aan.
when hatred consumes us
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')