Ik verwijs naar de website van de producent van die dingen:quote:
http://www.boogieblast.co.za/index.htm#truthvuvuquote:THE LONG AWAITED TRUTH ABOUT THE VUVUZELA.
The vuvuzela was introduced to South Africa as a toy for kids to blow, and hardly got off the ground. Selling the vuvuzela proved almost impossible, until the full potential was realized by the local soccer supporters.
The first prototype was from America and changed somewhat for more comfortable blowing and effectiveness. We have researched the history of the Vuvuzela, and follows a trail back to a women's Chinese basketball team, AMAZING...
The word, VUVUZELA, was first used by a few soccer supporters. There are many claims to what the word really means, but more generally it means to pump up ones performance in a truly South African manner.
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:34 schreef Saekerhett het volgende:
Kutdingen.
Ja, toevallig sloeg de hype aan en inmiddels is het ingeburgerd in ZA voetbal.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:32 schreef Biogarde het volgende:
Mooie post uit het vorige topic, dus geen post van mij of een aanvulling van mijn kant:
[..]
Ik verwijs naar de website van de producent van die dingen:
[..]
http://www.boogieblast.co.za/index.htm#truthvuvu
De link tussen die toeter en voetbal is flinterdun en zelfs met Zuid-Afrika heeft het weinig te maken. Toevallig sloeg de hype daar aan, da's alles.
Het is cultuur.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:37 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja, toevallig sloeg de hype aan en inmiddels is het ingeburgerd in ZA voetbal.
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Oja, jij was bezig 'je land te verdedigen'quote:Op zondag 13 juni 2010 22:37 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:37 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik doe niet andersquote:Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oja, jij was bezig 'je land te verdedigen'
Ja, nu weer voetbalcultuur. Wat is het nou.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is voetbalcultuur. Je hebt het door
Daar zijn tentoonstellingen en musea voor, op het WK moet gevoetbald worden en als dat door die toeters lastig wordt gemaakt dan mag die 'cultuur' ondergeschikt worden aan de mogelijke verbetering van de kwaliteit van het spel.quote:
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, nu weer voetbalcultuur. Wat is het nou.
Anders nog iets?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is voetbalcultuur daar. Ze doen het al jaren, ze doen het graag en ze hebben er lol in. Het is dus voetbalcultuur ja. Ik heb het niet verzonnen, het is gewoon zo.
Als je dat niet in kan zien leef je in een verdomd klein wereldje en misschien moet je jezelf maar eens laten nakijken.
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:39 schreef Pino112 het volgende:
http://twitter.com/Querbz/status/16096153434![]()
Precies, het is alleen maar lawaai maken om het lawaai maken.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:46 schreef Pinterman het volgende:
Waarvoor? Je weet niet eens voor wie ze toeteren.
Ja, dan wel.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:46 schreef Pinterman het volgende:
Als het in Nederland cultuur is om voor de wedstrijd op de middenstip te schijten, moet de rest van de wereld dat dan ook accepteren?
Bron?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:59 schreef Harlon het volgende:
kost kijkers
Journaal, mensen die aangaven dat ze hem maar uit hadden gezetquote:
Inderdaad, echt achterlijkheid. Dat ze de boel afbreken als Bafana Bafana scoort, dat snap ik. Maar om nou 90 minuten te blazenquote:Op zondag 13 juni 2010 22:51 schreef Misstique het volgende:
[..]
Precies, het is alleen maar lawaai maken om het lawaai maken.
quote:Op zondag 13 juni 2010 23:59 schreef Monco10 het volgende:
de NOS gaf zojuist aan dat ze het volume omlaag draaien op veler verzoek
quote:Op zondag 13 juni 2010 23:49 schreef GlenSpey het volgende:
Gelijk eruit die krengen.
En liever gisteren dan vandaag
Hele wedstrijden lang is het t enige wat je hoort, vanuit het publiek dan.
Ben benieuwd hoe dat morgen is... of de oranje tribunekoren die normaal het stadion domineren ook overschalt worden door die plastic teringtroep
Dat is leuk, maar dan hoor je de rest dus ook allemaal minder.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:59 schreef Monco10 het volgende:
de NOS gaf zojuist aan dat ze het volume omlaag draaien op veler verzoek
Laten we niet te hard van stapel lopen. Eerst glijmiddel en met de puntige kant eerst. Willen ze dan niet luisteren, kun je het een gradatie opvoeren.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar dan hoor je de rest dus ook allemaal minder.
Ze moeten gewoon bij elke neger die zo een ding mee naar binnen wilt nemen het overdwars anaal inbrengen zonder glijmiddel.
Kuttoeters
En jij denkt dat de Nederlanders daar geen toeters hebben?quote:Op maandag 14 juni 2010 @ 00:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vanaf 1.40. Viva Hollandia [afbeelding]
Dat gaan ze overstemmen met die kuttoeters
Oke.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En jij denkt dat de Nederlanders daar geen toeters hebben?
Ik denk dat het morgen alleen maar erger zal zijn.
Helaas.quote:
Ohoh wat was dat geweldig! Nederland-Italie bijgewoond via prijsvraag (tussen 100 andere winnaars, die niet eens wisten wat buitenspel was, maar dat terzijdequote:Op maandag 14 juni 2010 00:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vanaf 1.40. Viva Hollandia![]()
Dat gaan ze overstemmen met die kuttoeters
Dat achterlijke carnavalspubliek in dit schijtland moet gewoon zn gore melkmuil houden.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar dan hoor je de rest dus ook allemaal minder.
Ze moeten gewoon bij elke neger die zo een ding mee naar binnen wilt nemen het overdwars anaal inbrengen zonder glijmiddel.
Kuttoeters
... en waarschijnlijk ook helemaal geen last van publieksgeluiden gehad. Onbegrijpelijk dat je die sfeer niet mist.quote:Op maandag 14 juni 2010 07:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik heb werkelijk nog geen seconde last van die toeters gehad.
écht onbegrijpelijk ja.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
... en waarschijnlijk ook helemaal geen last van publieksgeluiden gehad. Onbegrijpelijk dat je die sfeer niet mist.
Klopt, ik vind die vuvuzela's irritant omdat anderen dat vindenquote:Op maandag 14 juni 2010 07:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat achterlijke carnavalspubliek in dit schijtland moet gewoon zn gore melkmuil houden.
Ik heb werkelijk nog geen seconde last van die toeters gehad. Maar zelfs over dit soort dingen kan de Nederlander schijnbaar niet uit zonder de massa na te praten. Heb je weer lekker wat over te lullen met al die andere ingedutte burgerlullen.
De NOS maakt een behoorlijke inschattingsfout door dit publiek serieus te nemen. Het valt namelijk niet serieus te nemen.
Ik vind die "toeternegers" gewoon goede feestvierders. Dat gezoem hoor ik al niet meer. Nee dan die fijne Europese supporters en hun hooligans. DAT is wat een WK verpest. In Zuid Afrika is enkel nog gereld omdat de stewards niet voldoende betaald kregenquote:Op maandag 14 juni 2010 08:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
écht onbegrijpelijk ja.
totaal geen emotie in het stadion hoorbaar, het krijgt de sfeer van een oefenpotje van de veteranen hier in het dorp zo![]()
ik kan echt niet begrijpen dat die achterlijke toeternegers niet doorhebben dat ze hun toernooi voor de hele wereld aan het verneuken zijn, normale gastlanden doen er alles aan om zich van hun allerbeste kant te tonen, maar die achterlijke afrikanen hebben daar blijkbaar schijt aan en doen gewoon lekker wat ze zelf willen...schijt aan de rest van de wereld, als wij maar plezier hebben
[ afbeelding ]
De dag dat de FIFA iets democratisch gaat besluiten zal wel ergens in de 22e eeuw zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
Jammer dat de Fifa niet een poll op de site heeft staan met de vraag of die vuvzela's verboden moeten worden.
quote:
QFTquote:Op zondag 13 juni 2010 22:46 schreef Pinterman het volgende:
Al was het cultuur, dat maakt geen fuck uit. Als het in Nederland cultuur is om voor de wedstrijd op de middenstip te schijten, moet de rest van de wereld dat dan ook accepteren? Bij de wedstrijden van de afgelopen dagen was het duidelijk te zien dat het voetbal hinder ondervindt van dat getoeter - spelers horen het fluitje van de scheidsrechter niet meer, de keeper kan de verdediging niet meer aansturen, en spelers onderling kunnen een stuk moeilijker communiceren.
Als ze het nou alleen deden als hun eigen team speelt, fine. Maar bij Duitsland - Australië staan al die negers ook 90 minuten te toeteren. Waarvoor? Je weet niet eens voor wie ze toeteren.
Mocht je versterker een EQ hebben dan kan je het zelf ook wegfilteren.quote:Simple Software Can Filter Out That Vuvuzela Whine From World Cup Broadcasts
Long after the game has ended and the TV has been shut off, the vuvuzela continues to echo in our ears. The plastic stadium horn, blown by World Cup fans to celebrate such moments in a game as — well, every moment — has achieved unprecedented fame and rancor this Cup, as its B-flat drone is broadcast around the world.
From German blog Surfpoeten comes a DIY solution for home Cup-watchers driven to distraction by the stadium horns: a software filter that selectively mutes the particular frequency of the vuvuzela. The horn drones, apparently, at 233 Hz, with harmonic overtones at 466 Hz, 932 Hz, and 1864 Hz.
Tube, the inventor behind Surfpoeten, runs the audio from his TV through a Mac Mini running Logic Express. A series of bandpass EQ filters in the software neatly excise the offensive frequencies, leaving the game blissfully vuvuzela-free.
Tube isn't the only one with that idea — I noticed at least one pub in New York yesterday doing the same with a component graphic equalizer hooked to a giant TV. For those of you following at home, that's 233, 466, 932, 1864.
In-person spectators at the games still have little recourse. Perhaps in 2022, when we all attend holographic games at our home stadia, EQ filters will be built in.
Scapino en feestwinkels enzo.quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:49 schreef OleUSA het volgende:
Ik snap best dat er tegenstanders zijn van deze enorme irritante toeter.
Maar ik vind dat je ze niet moet verbieden, dit hoort bij Zuid-Afrika, wij moeten geen westerse landen zijn die zeggen van foei foei dat willen wij niet.
Wanneer het Nederlandselftal speelt en mensen hebben last van Kleintje Pils (De oranje band die te vinden is bij het schaatsen en voetbal voor de leken onder ons), betekend dat toch ook niet dat deze niet meer binnen mogen komen in het stadion.
Wij moeten maar gewoon accepteren dat daar die toeter wordt gebruikt, in Nederland hadden we vroeger de gastoeter die was ook heel irritant.
Gelukkig is het volgende WK in Brazilie en kunnen we genieten van de Samba danseressen, met een samba muziekje.
Ik twijfel aan dat 'commerciele'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
'hoort bij Zuid-Afrika' stelt niet zoveel voor. Dat ding is gewoon een commercieel product. Er is 0.0 cultuur aan, 0.0 historie. Maar het verpest wel gruwelijk een evenement waar de hele voetballiefhebbende wereld naar uitkijkt.
De Afrikanen verpesten het gigantisch voor zichzelf. Dit was eindelijk hun kans om zichzelf aan de wereld te presenteren. Maar de vuvuzela gooit alles in het water. Iedereen zal zich straks alleen maar die takkeherrie herinneren en niks anders.
quote:The vuvuzela (English pronunciation: /vuːvuːˈzeɪlə/) , sometimes called a "lepatata" (its Tswana name) or a stadium horn, is a blowing horn up to approximately 1 m (3 ft 3 in) in length. It is commonly blown by fans at football matches in South Africa.[1] The instrument requires some lip and lung strength to blow and emits (from the standard shorter horn of 60–65 cm) a loud monotone (B♭3). A similar instrument (known as corneta in Brazil and other Latin American countries) is used by football fans in South America.[2] Very similar plastic horns have also been a tradition at the Quebec Winter Carnival for many years.[3]
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Iedereen zal zich straks alleen maar die takkeherrie herinneren en niks anders.
Klopt natuurlijk 100% wat je zegt, alleen is Blatter zo corrupt als de tering, dus kun je een verbod op die kk dingen uitsluiten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:58 schreef Pinterman het volgende:
Je ziet het gewoon echt in élke wedstrijd. Élke keer zie je spelers in beeld gebaren dat ze geen fuck kunnen horen. Ze horen de keeper niet, ze horen elkaar niet, ze horen de scheidsrechter niet, ze horen gewoon niets. Dus loopt men door na het fluitje, kopt men de bal achter als je 'm ook uit kunt laten gaan, geeft men de bal niet af als het kan, etc.
De vuvuzela staat het voetbal in de weg. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het kankerirritant is. Als je het niet doet voor de kijker thuis en in het stadion, doe het dan gvd voor de voetballer en schaf die dingen af. De kwaliteit van het voetbal en dus het toernooi heeft er gewoon van te leiden.
Hij zou inderdaad voldoende druk moeten kunnen uitoefenen om tot een verbod te komen. Maarja, hij is zo conservatief en passief als het maar zijn kan, wat voetbal betreft. Erg jammer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk 100% wat je zegt, alleen is Blatter zo corrupt als de tering, dus kun je een verbod op die kk dingen uitsluiten.
Echt, ik hoop dat hij gewoon een keer ter plekke neervalt, rat dat hij is
Gewoon wat oorpluisies indoen dusquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Reacties van Zuid-Afrikanen zelf is ook wel leuk om te lezen:
http://www.beeld.com/Suid-Afrika/Nuus/Vuvu-fobie-styg-20100614
leuk taaltje dat afrikaans
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Reacties van Zuid-Afrikanen zelf is ook wel leuk om te lezen:
http://www.beeld.com/Suid-Afrika/Nuus/Vuvu-fobie-styg-20100614
leuk taaltje dat afrikaans
Dat vind ik wel de mooiste reactie. Ze denken dus serieus dat je team erdoor gesteund wordt. Mogen ze mij eens uitleggen hoe een speler op het veld in godsnaam weet wie er op dat klere ding blaast en of dat voor hem of de tegenstander is.quote:pro-vuvu:
Die vuvuzela is die beste ding wat sokker nog ooit getref het. En almal wat kla, sit dan die klank af. Hierdie Trotse Suid-Afrikaner LOVE dit! Laat die wereld sien wat dit beteken om jou span met jou hart en siel te ondersteun!
Oftewel stuur Wolter Kroes daar eens heen laat hem een liedje schrijven en dan kan dat lawaai stoppen.quote:Sjoe maar julle mense is oud voor julle tyd! Suurgatte. Ek vind dit heel opwindend om die vuvuzelas te hoor en dit dra by om die mense as 'n eenheid saam te kry. Ons land se probleem is dat ons nie liedjies het wat ons saam kan sing nie - so ten minste is dit iets wat ons almal saam kan doen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |