Goed, ik ga even wat tegenwicht erin gooien om dit topic anders niet te laten vervallen tussen wij > zij (PVV > anti), Want daar hebben we al zat topics van. Niet dat ik er vies van ben, maar ach.
NOS Journaal verzint allochtonenangst voor WildersDoor Joost Niemoller
Anderhalf miljoen Wilders stemmers zitten ernaast, zo vertelt het NOS Journaal ons avond aan avond. De allochtonen zijn juist enthousiast werkende medelanders, die angst hebben door de argwaan van al die Nederlanders die er anders over denken. Weer werden enkele model allochtonen opgevoerd om ons op te voeden.
De overwinning van de PVV heeft de publieke omroep in grote verwarring gebracht, getuige een spotje waarin Paul Rosemöller vertelt dat de publieke omroep ‘uw verhaal’ vertelt. Zelf heb ik al jaren niet meer het gevoel dat het ‘mijn verhaal’ is wat de publieke omroep me door de strot duwt, onder het mom van nieuwsvoorziening.
Neem alleen al de items waarin allochtonen stelselmatig voor worden gesteld als hardwerkende, enthousiaste, goed Nederlands sprekende burgers. Zoals enkele maanden geleden, toen er een NOS Journaal item werd gewijd aan de succesvolle Turkse ondernemer die in Amsterdam de trendy Fietsfabriek had opgezet. De Turkse ondernemer, die zijn trendy bakfietsen voor de kids in een eigen fabriekje in Turkije liet bouwen, waarschuwde nog eens over de negatieve beeldvorming door politici die je zo vaak hoorde. De naam Wilders viel niet, maar het was duidelijk dat het daar om ging. Wij, de potentiële Wilders stemmers, zo hield het NOS Journaal ons toen voor, hadden een heel verkeerd beeld van de gemiddelde allochtoon: Dat waren geen werkloze criminele uitkeringstrekkers, nee, dat was deze slimme, sympathieke ondernemer van de Fietsfabriek!
Een week geleden bleek dat diezelfde Fietsfabriek
failliet was gegaan wegens een schuld van een miljoen euro bij de belastingdienst. Zo succesvol was die dus niet geweest ten tijde van dat NOS Journaal item. Gefopt! Maar dat was geen reden voor het NOS Journaal om nog eens terug te komen op dat propaganda item van twee maanden terug.
Geheel in diezelfde wezenloze propagandasfeer was ook
weer zo’n item in het NOS Journaal van vandaag. Hiervoor had ‘het nieuws’ opnieuw een greep gedaan in de voorraadbak met welbespraakte, ondernemende allochtonen. Deze spraken over de angst die er heerste onder de moslims, over de vreselijke gewaarwording dat elke Nederlander die ze op straat zagen lopen wel eens op die verschrikkelijke Wilders gestemd zou kunnen hebben. En hen dus weg wilden. Zij, die sympathieke, hardwerkende allochtonen!
Had het NOS Journaal na een overwinning van de PvdA een item gemaakt over angstige huizenbezitters die vreesden dat de waarde van hun huis nu in zou storten? Of over de hardwerkende middenklasse die zich zorgen maakte over het torenhoge bedrag dat de blauwe envelop nu weer zou bevatten? Nee, natuurlijk niet. Dat was voor het NOS Journaal ‘geen nieuws.’ Geweest. Maar angst verzinnen bij allochtonen, daar draaien ze hun hand niet voor om.
Er ging geen enkel onderzoekje vooraf aan die plompverloren vaststelling van de NOS. Het ‘bewijs’: Een intelligente, welbespraakte allochtoon die een website beheerde, en daarop zouden bezorgde mails binnen komen. Dan was er nog de keurige Turkse ondernemer die het erover had dat zijn zoontje de ochtend na de verkiezingen had gezegd: “Pappa, de PVV heeft gewonnen, moeten wij nu allemaal het land uit?” Met welke angsten zou zo’n man zijn zoontje hebben opgevoed, vraag je je dan af. Maar dat was uiteraard niet de vraag die de journalist van het NOS Jouraal stelde. Ook liet het NOS Journaal na te vermelden dat van die gevreesde Wilders de moslims juist helemaal het land niet uit hoeven. Hij wil er alleen wat minder bij a.u.b.
Wanneer gaat het NOS Journaal eens nieuws brengen in plaats van linkse politiek bedrijven?
Bron:
http://www.artikel7.nu/?p=17130Zo.