Je doelt op Maarten 't Hart?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:54 schreef theghostrider het volgende:
[..]
1. http://www.courlisius.org/de-hel-is-ook-een-plaats
2. Ik zeg er niks mee dat doet het citaat al![]()
Er is dus afdoende gewaarschuwd voor mensen die God uit hun leven verbannen hebben en anderen hierin mee willen slepen. en dus anti-christenen zijn. dat wil ik ermee zeggen.
Mmm iemand die over god gestudeerd heeft ( las ik ergens andersquote:[b]Op dinsdag 15 juni 2010 14:36 schreef Sattyagraha het volgende
Volgens mij zijn voor en tegenstanders van god het er over eens dat het bestaan van god niet bewezen kan worden. Waarom? Omdat het uitermate ingewikkeld is om überhaupt een logische uitspraak te doen over God en omdat er nooit bewijzen zijn. Het enige dat we wel kunnen beschrijven zijn als het ware 'de symptomen' van het wel of niet bestaan van god. Het eigenlijke gebied god is off limits voor onze rede.
Het is onomstotelijk dat het 'fenomeen' god de geschiedenis een andere loop heeft gegeven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:02 schreef KarinJ. het volgende:
[..]
Mmm iemand die over god gestudeerd heeft ( las ik ergens anders) kan geen logische uitspraken daarover doen.
Waarom? Omdat er geen bewijzen zijn.........waarom niet? Omdat god niet bestaat misschien?
Het mooie is dat daarna een gelovige : theghostrider [] dinsdag 15 juni 2010 @ 19:17
beweerd dat de evolutietheorie niet waar kan zijn omdat HET bewijs daarvoor niet gevonden is.....
Een beetje krom lijkt mij.
Ha, je defiinieert zo god als "iets wat wij niet weten", ja zo lust ik er ook nog een paar, en dat zit al een flink eind af van die persoonlijke stamgod van israel die iemand doodde omdat-ie de ark voor de val wou redden. Kortom de "Iets" van Plasterk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:20 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Het is onomstotelijk dat het 'fenomeen' god de geschiedenis een andere loop heeft gegeven.
Voor mij is daarmee bewezen dat 'god' bestaat. Wat het dan ook is... Opties die ik open hou:
- een collectie verhaalfiguren uit een collectie boeken (de bijbel/koran)
- de eerste onbewogen beweger
- de gehele schepping
- een idee/menselijke projectie
- pure potentialiteit (term gejat van Deepak Chopra)
- zo zijn er nog een aantal die ik zo snel niet voor de geest kan halen.
Mensen die de evolutie theorie niet accepteren zijn echt debiel... Dat ben ik met je eens. Mensen die denken dat evolutie en god niet samen kunnen zijn nog debieler.
Maar het punt is nou juist dat mensen vaak allemaal specifieke eigenschappen aan God toedichten, die vooral antropomorf zijn. En dat is uiterst fishy in mijn ogen, als je de evolutietheorie aanneemtquote:Op donderdag 17 juni 2010 23:20 schreef Sattyagraha het volgende:
Mensen die de evolutie theorie niet accepteren zijn echt debiel... Dat ben ik met je eens. Mensen die denken dat evolutie en god niet samen kunnen zijn nog debieler.
Nee een mens kan alles niet te weten komen door de geschiedenis te onderzoeken. En dat denkt men wel...quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:02 schreef KarinJ. het volgende:
[..]
Mmm iemand die over god gestudeerd heeft ( las ik ergens anders) kan geen logische uitspraken daarover doen.
Waarom? Omdat er geen bewijzen zijn.........waarom niet? Omdat god niet bestaat misschien?
Het mooie is dat daarna een gelovige : theghostrider [] dinsdag 15 juni 2010 @ 19:17
beweerd dat de evolutietheorie niet waar kan zijn omdat HET bewijs daarvoor niet gevonden is.....
Een beetje krom lijkt mij.
Zoals?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:22 schreef theghostrider het volgende:
Ik heb theoretisch onmogelijke dingen gezien en meegemaakt. Absoluut bovennatuurlijke dingen.
Ga ik jou niet vertellen. Waarom zou je mij geloven? Je gelooft toch niks.quote:
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:46 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ga ik jou niet vertellen. Waarom zou je mij geloven? Je gelooft toch niks.
En je vindt het raar dat mensen je dan niet serieus nemen? Doet allerlei claims die zgn. vanalles bewijzen maar vertellen wat ho maar. Post dan niks.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:46 schreef theghostrider het volgende:
Ga ik jou niet vertellen. Waarom zou je mij geloven? Je gelooft toch niks.
Oh heb het aan genoeg verteld. maar hoef je niet verbauwereerd te zijn dat jij daar niet bij hoortquote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:16 schreef Modus het volgende:
[..]
En je vindt het raar dat mensen je dan niet serieus nemen? Doet allerlei claims die zgn. vanalles bewijzen maar vertellen wat ho maar. Post dan niks.
Ik wil er best wat over zeggen maar niet tegen mensen die alleen maar afkraken :p En daarbij, jij gelooft helemaal nergens in dus veel uitrichten zou het ook niet het jou te vertellen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:26 schreef Modus het volgende:
Waarom post je het hier dan als je er toch niks over wilt zeggen?
Ik wil het alleen vertellen als ik DENK dat die persoon het MISSCHIEN gelooft. Dat er iig een kans is dat die persoon het voor waar aanneemt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:35 schreef Modus het volgende:
Dus je wil alleen maar mensen horen die je gelijk gaan geven?
Als het wetenschappelijk onderbouwt is, er moeten formules voor zijn, zo niet dan kan het niet. Zelf nooit iets bovennatuurlijks meegemaakt en dus vertrouw je op de wetenschap en alleen wat onderzocht is, opgetekend in wetenschappelijke boeken.quote:
Vraag Berjan1986 maar om een kopietje, mag van mijquote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:27 schreef Modus het volgende:
Ja belachelijk concept idd, wetenschap. Faalt keer op keer..
Maar als je dan gevraagd wordt naar iets anders dan geef je niet thuis. Nogmaals, waarom kaart je dat soort dingen wel aan maar wil je ze verder niet toelichten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |