abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82926448
-edit niet nodig

[ Bericht 97% gewijzigd door Haushofer op 17-06-2010 17:15:35 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:17:14 #202
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82927639
Ik blijf erbij:
Beweren dat God een boek nodig heeft staat gelijk aan het beweren dat God van een mobieltje afhankelijk is om met die gelovigen te spreken. Maar 2000 jaar geleden kenden ze geen mobieltje maar wel geschriften. Dat "spreken" kan simsalabim, het verhaal had een boekje nodig.

Mja.

En het enige boek waar de schrijver in direct contact staat met God en in opdracht van God een boek schrijft, is Henoch. Raad eens welk boek ze buiten de bijbel geweerd hebben...

Laten we toch eens ophouden met die onzin.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:10:47 #203
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82939946
-edit: kappen nu

[ Bericht 98% gewijzigd door Haushofer op 17-06-2010 17:15:17 ]
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82940153
-edit reactie op edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Haushofer op 17-06-2010 17:15:45 ]
pi_82940340
Edit
pi_82945138
Edit
pi_82955742
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:54 schreef theghostrider het volgende:

[..]

1. http://www.courlisius.org/de-hel-is-ook-een-plaats
2. Ik zeg er niks mee dat doet het citaat al

Er is dus afdoende gewaarschuwd voor mensen die God uit hun leven verbannen hebben en anderen hierin mee willen slepen. en dus anti-christenen zijn. dat wil ik ermee zeggen.
Je doelt op Maarten 't Hart?

Echt het toonbeeld van de antichrist, not.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:02:36 #208
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_82957775
quote:
[b]Op dinsdag 15 juni 2010 14:36 schreef Sattyagraha het volgende

Volgens mij zijn voor en tegenstanders van god het er over eens dat het bestaan van god niet bewezen kan worden. Waarom? Omdat het uitermate ingewikkeld is om überhaupt een logische uitspraak te doen over God en omdat er nooit bewijzen zijn. Het enige dat we wel kunnen beschrijven zijn als het ware 'de symptomen' van het wel of niet bestaan van god. Het eigenlijke gebied god is off limits voor onze rede.

Mmm iemand die over god gestudeerd heeft ( las ik ergens anders ) kan geen logische uitspraken daarover doen.
Waarom? Omdat er geen bewijzen zijn.........waarom niet? Omdat god niet bestaat misschien?

Het mooie is dat daarna een gelovige : theghostrider [] dinsdag 15 juni 2010 @ 19:17
beweerd dat de evolutietheorie niet waar kan zijn omdat HET bewijs daarvoor niet gevonden is.....

Een beetje krom lijkt mij.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_82958692
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:02 schreef KarinJ. het volgende:

[..]

Mmm iemand die over god gestudeerd heeft ( las ik ergens anders ) kan geen logische uitspraken daarover doen.
Waarom? Omdat er geen bewijzen zijn.........waarom niet? Omdat god niet bestaat misschien?

Het mooie is dat daarna een gelovige : theghostrider [] dinsdag 15 juni 2010 @ 19:17
beweerd dat de evolutietheorie niet waar kan zijn omdat HET bewijs daarvoor niet gevonden is.....

Het is onomstotelijk dat het 'fenomeen' god de geschiedenis een andere loop heeft gegeven.
Voor mij is daarmee bewezen dat 'god' bestaat. Wat het dan ook is... Opties die ik open hou:
- een collectie verhaalfiguren uit een collectie boeken (de bijbel/koran)
- de eerste onbewogen beweger
- de gehele schepping
- een idee/menselijke projectie
- pure potentialiteit (term gejat van Deepak Chopra)
- zo zijn er nog een aantal die ik zo snel niet voor de geest kan halen.

Mensen die de evolutie theorie niet accepteren zijn echt debiel... Dat ben ik met je eens. Mensen die denken dat evolutie en god niet samen kunnen zijn nog debieler.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_82961672
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:20 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Het is onomstotelijk dat het 'fenomeen' god de geschiedenis een andere loop heeft gegeven.
Voor mij is daarmee bewezen dat 'god' bestaat. Wat het dan ook is... Opties die ik open hou:
- een collectie verhaalfiguren uit een collectie boeken (de bijbel/koran)
- de eerste onbewogen beweger
- de gehele schepping
- een idee/menselijke projectie
- pure potentialiteit (term gejat van Deepak Chopra)
- zo zijn er nog een aantal die ik zo snel niet voor de geest kan halen.

Mensen die de evolutie theorie niet accepteren zijn echt debiel... Dat ben ik met je eens. Mensen die denken dat evolutie en god niet samen kunnen zijn nog debieler.
Ha, je defiinieert zo god als "iets wat wij niet weten", ja zo lust ik er ook nog een paar, en dat zit al een flink eind af van die persoonlijke stamgod van israel die iemand doodde omdat-ie de ark voor de val wou redden. Kortom de "Iets" van Plasterk.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_82967137
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:20 schreef Sattyagraha het volgende:

Maar het punt is nou juist dat mensen vaak allemaal specifieke eigenschappen aan God toedichten, die vooral antropomorf zijn. En dat is uiterst fishy in mijn ogen, als je de evolutietheorie aanneemt
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:22:19 #212
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83008169
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:02 schreef KarinJ. het volgende:

[..]

Nee een mens kan alles niet te weten komen door de geschiedenis te onderzoeken. En dat denkt men wel...
Eigenlijk ben ik maar half gelovig... want bewijs heb ik al, maar weet niet ALLES. Ik hoef ook niet perse alles te weten, enkel en alleen wat me interesseerd :p
Zolang het de naam theorie draagt kun je het nooit feitelijk aantonen. Hoe verder we de toekomst ingaan hoe verder weg de geschiedenis is Er is ZOVEEL vergaan, en zoveel gevonden en nog is het een theorie, die evolutieleer. Jij maakt het niet bestaan van God niet meer als een menselijke, simpele gedachte die neergetypt is. Altijd de gelovigen om onderbouwingen vragen maar zelfs weinig anders zeggen dan dat God waarschijnlijk niet zal bestaan.
Ik heb theoretisch onmogelijke dingen gezien en meegemaakt. Absoluut bovennatuurlijke dingen.
De geschriften staan ook vol met bovennatuurlijke, goddelijke en 'demonische' wonderen.
Jij hebt nooit iets bijzonders gezien of gemerkt, jammer voor jou... het zou je meteen uit de droom helpen..
Maarja, misschien ook niet en zoek je binnen de wetenschappelijke waarden naar een antwoordt...
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83012022
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:22 schreef theghostrider het volgende:
Ik heb theoretisch onmogelijke dingen gezien en meegemaakt. Absoluut bovennatuurlijke dingen.
Zoals?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:46:53 #214
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83019243
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 07:56 schreef Modus het volgende:

[..]

Zoals?
Ga ik jou niet vertellen. Waarom zou je mij geloven? Je gelooft toch niks.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83019431
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:46 schreef theghostrider het volgende:

[..]

pi_83019911
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:46 schreef theghostrider het volgende:
En je vindt het raar dat mensen je dan niet serieus nemen? Doet allerlei claims die zgn. vanalles bewijzen maar vertellen wat ho maar. Post dan niks.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:24:43 #217
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83020212
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:16 schreef Modus het volgende:

[..]

En je vindt het raar dat mensen je dan niet serieus nemen? Doet allerlei claims die zgn. vanalles bewijzen maar vertellen wat ho maar. Post dan niks.
Oh heb het aan genoeg verteld. maar hoef je niet verbauwereerd te zijn dat jij daar niet bij hoort
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83020293
Waarom post je het hier dan als je er toch niks over wilt zeggen?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:30:22 #219
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83020436
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:26 schreef Modus het volgende:
Waarom post je het hier dan als je er toch niks over wilt zeggen?
Ik wil er best wat over zeggen maar niet tegen mensen die alleen maar afkraken :p En daarbij, jij gelooft helemaal nergens in dus veel uitrichten zou het ook niet het jou te vertellen.

PS: ik heb al eens wat hierover gepost op dit forum... maarja, zul je al m'n posts moeten na lopen.. heb je vast geen tijd voor
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83020610
Dus je wil alleen maar mensen horen die je gelijk gaan geven?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:37:47 #221
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83020678
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:35 schreef Modus het volgende:
Dus je wil alleen maar mensen horen die je gelijk gaan geven?
Ik wil het alleen vertellen als ik DENK dat die persoon het MISSCHIEN gelooft. Dat er iig een kans is dat die persoon het voor waar aanneemt.
Van jou weet ik het al zeker, jij gelooft alleen wat jezelf ziet. Wat voor extra toegevoegde waarde heeft het dan voor mij het jou te gaan vertellen?
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83020983
Definieer 'wat ik zelf zie'.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:25:04 #223
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83022281
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:44 schreef Modus het volgende:
Definieer 'wat ik zelf zie'.
Als het wetenschappelijk onderbouwt is, er moeten formules voor zijn, zo niet dan kan het niet. Zelf nooit iets bovennatuurlijks meegemaakt en dus vertrouw je op de wetenschap en alleen wat onderzocht is, opgetekend in wetenschappelijke boeken.

Zoiets dus
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83022391
Ja belachelijk concept idd, wetenschap. Faalt keer op keer. .

Maar als je dan gevraagd wordt naar iets anders dan geef je niet thuis. Nogmaals, waarom kaart je dat soort dingen wel aan maar wil je ze verder niet toelichten?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:32:12 #225
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83022595
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:27 schreef Modus het volgende:
Ja belachelijk concept idd, wetenschap. Faalt keer op keer. .

Maar als je dan gevraagd wordt naar iets anders dan geef je niet thuis. Nogmaals, waarom kaart je dat soort dingen wel aan maar wil je ze verder niet toelichten?
Vraag Berjan1986 maar om een kopietje, mag van mij Heb hem een PM hierover gestuurd, vroeg hij om
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')