abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82697949
Veendam - Zondagmiddag was de Albert Heijn in winkelcentrum Autorama geopend voor het publiek met als gevolg dat zij meteen bezoek kregen van de politie die een proces verbaal bijzonder wetten heeft opgemaakt in verband met het overtreden van Winkeltijdenwet. Deze overtreding valt onder een economische delict waar over het algemeen een flinke geldboete voor moet worden betaald.

Een woordvoerder van de Albert Heijn laat ons weten dat zij dit graag voor haar klanten over heeft, klanten die aangeven het erg prettig te vinden dat Albert Heijn op zondag open is. Ook vertelde men ons dat ze in het geheel niet blij zijn met het standpunt van de gemeente Veendam, omdat er wel gedoogd wordt dat er in Veendam een Turkse groentewinkel open is op zondag.

Albert Heijn zou al blij zijn als de ene week de Jumbo de deuren mag openen en de andere week de Albert Heijn Autorama. Men hoopt dat na de landelijke verkiezingen van woensdag a.s. de wet aangepast gaat worden en men op zondag open mag.

De Jumbo in Veendam wil geen commentaar geven op het voorstel om de winkel om de week te openen, maar is wel duidelijk dat de wetgeving aangepast moet worden zodat iedere winkel op zondag open kan.

Bram Schmaal van Gemeentebelangen liet weten dat de landelijke wet en regelgeving verteld dat 1 winkel op 15.000 bewoners open mag zijn op zondag, de gemeente Veendam heeft 28.020 bewoners (december 2008). Het college heeft begin dit jaar aangegeven dat haar voorkeur uitgaat naar de winkels in het centrum van Veendam. Alle winkels mogen 12 zondagen per jaar open zijn en die zondagen mogen ze zelf kiezen.

Dit betekent dat de Turkse groenteboer geen vergunning krijgt voor alle zondagen.

Albert Heijn kondigde aan ook komende zondag weer gewoon open te zijn voor haar klanten om de boodschappen te doen.

bron: http://www.parkstadveendam.nl/index.php?pagina=nieuws&id=8241
pi_82697952
gewoon alle winkels op zondag open doen, ook goed voor de werkgelegenheid

Gewoon belachelijk dat die stomme Jumbo die afgelopen herfst net geopend is wel open mag zijn op zondag, terwijl de AH al 2 jaar bezig is om een vergunning te krijgen. De Jumbo mag dan wel in het centrum zitten maar er komt bijna geen mens. Kleine shitwinkel is het, vaak lege schappen en dom chaggereinig personeel.
pi_82697953
AH-bash day today?
<hr>
  zaterdag 12 juni 2010 @ 08:52:10 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_82698028
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
AH-bash day today?
Heb je het überhaupt gelezen? De AH wordt hier niet gebasht maar de overheid.

Die zondagssluitingen zijn sowieso rijp voor de prullenbak.
GNU Terry Pratchett
  Vis een optie? zaterdag 12 juni 2010 @ 09:11:34 #5
70532 loveli
N
pi_82698185
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:37 schreef SuusOetMaiden het volgende:
De werkgelegenheid van de 15-jarige vakkenvullertjes die op zondag aan de bak mogen of van het vaste personeel dat opeens geen weekend meer heeft (en door de weeks daardoor minder uren mag draaien)?
crap in = crap out
  zaterdag 12 juni 2010 @ 09:16:55 #6
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_82698234
In Haarlem mogen een aantal AH's 3 uurtjes open zijn op Zondag... het is tijdens die 3 uur dusdanig druk in de winkel beveiliging inschakeld.

Kut ggggggggggggristenen in de politiek.

Ok, het kan erger, want in Nunspeet krijg je dus al een boete als je op zondag gaat voetballen.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:01:28 #7
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_82698740
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:16 schreef _Michiel_ het volgende:
In Haarlem mogen een aantal AH's 3 uurtjes open zijn op Zondag... het is tijdens die 3 uur dusdanig druk in de winkel beveiliging inschakeld.

Ok, het kan erger, want in Nunspeet krijg je dus al een boete als je op zondag gaat voetballen.
Heeft niets met gristenen te maken.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_82698780
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:16 schreef _Michiel_ het volgende:

Inderdaad. Hopelijk zijn we er snel vanaf. Dan maar Paars+, maar eindelijk die gristenen eruit zou goed zijn voor Nederland.
quote:
Dat meen je niet??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_82698944
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:01 schreef Rucky het volgende:

[..]

Heeft niets met gristenen te maken.
!!!!!!!
pi_82734010
Allemaal de schuld van die hol bewoners van het Cda en Christen jugend die nog in de middeleeuwen leven of waren ze toen zondag wel op ?
  Vis een optie? zondag 13 juni 2010 @ 10:47:03 #11
70532 loveli
N
pi_82734263
Laat die winkeliers maar elke dag de zaak open houden, werken van 8 tot 22 uur. Niks winkeltijdenwet. Verkoop je meer als de winkels langer open zijn? Nee, het kost alleen meer tijd en geld, want personeelskosten moeten worden doorbetaald.
crap in = crap out
pi_82735362
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:47 schreef loveli het volgende:
Laat die winkeliers maar elke dag de zaak open houden, werken van 8 tot 22 uur. Niks winkeltijdenwet. Verkoop je meer als de winkels langer open zijn? Nee, het kost alleen meer tijd en geld, want personeelskosten moeten worden doorbetaald.
Amen!

Opgepleurt met die zondagsopeningen!! Werk zelf ook bij Albert Heijn en ik ben anti zondag opening. Nergens voor nodig!!!

Mensen worden tegenwoordig teveel in de watten gelegd met die ruime openingstijden. Belachelijk!
Hoelanger en meer men opengaat hoe meer ik overvallen van winkels toejuich !
Zonder wrijving geen glans
pi_82735419
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Amen!

Opgepleurt met die zondagsopeningen!! Werk zelf ook bij Albert Heijn en ik ben anti zondag opening. Nergens voor nodig!!!

Mensen worden tegenwoordig teveel in de watten gelegd met die ruime openingstijden. Belachelijk!
Hoelanger en meer men opengaat hoe meer ik overvallen van winkels toejuich !
Winkels dicht op zondag is echt niet meer van deze tijd. Jij bent zeker ook een voorstander van websites plat op zondag? Geen tv op zondag? Daar zit namelijk weinig verschil tussen hoor....
pi_82735528
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:42 schreef Nouk het volgende:

[..]

Winkels dicht op zondag is echt niet meer van deze tijd. Jij bent zeker ook een voorstander van websites plat op zondag? Geen tv op zondag? Daar zit namelijk weinig verschil tussen hoor....
Daar zit een wereld van verschil tussen. Ik ben overigens ook voor vrije openingstijden maar ik snap de tegenargumenten ook wel wat betreft het personeel. Je hebt natuurlijk weinig keuze, een "nee ik werk niet op zondag" is bijna een ontslag aanvraag.
pi_82735542
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:37 schreef SuusOetMaiden het volgende:

Gewoon belachelijk dat die stomme Jumbo die afgelopen herfst net geopend is wel open mag zijn op zondag, terwijl de AH al 2 jaar bezig is om een vergunning te krijgen. De Jumbo mag dan wel in het centrum zitten maar er komt bijna geen mens. Kleine shitwinkel is het, vaak lege schappen en dom chaggereinig personeel.
Mis ik iets? Ik zie nergens staan dat de Jumbo wel open mag op zondag.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:47 schreef loveli het volgende:
Natuurlijk verkopen ze meer als ze meer open zijn. Je gelooft toch niet dat ze hun zaak open gaan houden als ze er verlies op draaien...
pi_82735567
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar zit een wereld van verschil tussen. Ik ben overigens ook voor vrije openingstijden maar ik snap de tegenargumenten ook wel wat betreft het personeel. Je hebt natuurlijk weinig keuze, een "nee ik werk niet op zondag" is bijna een ontslag aanvraag.
Waarom een wereld van verschil?

Beiden leveren toch een dienst op zondag waarvan wij gebruik kunnen maken als we dat willen? Bij beiden worden mensen 'gedwongen' om op zondag te werken...

We gaan toch ook uit eten op zondag, naar de bios, etc.
pi_82735596
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:47 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Natuurlijk verkopen ze meer als ze meer open zijn. Je gelooft toch niet dat ze hun zaak open gaan houden als ze er verlies op draaien...
Het verlies komt als andere winkels vlakbij wel open mogen zijn, in Groningen b.v.
pi_82735661
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:48 schreef Nouk het volgende:

[..]

Waarom een wereld van verschil?

Beiden leveren toch een dienst op zondag waarvan wij gebruik kunnen maken als we dat willen? Bij beiden worden mensen 'gedwongen' om op zondag te werken...

We gaan toch ook uit eten op zondag, naar de bios, etc.
Ja, dat zijn dus branches waar het gebruikelijk is dat er 7 dagen per week op 24 uur per dag gewerkt wordt, en dat weet je dan ook als je er gaat werken. Je kan als winkelmedewerker ook prima leven met enkele koopzondagen denk ik, maar ik snap het bezwaar tegen elke week op zondag werken ook wel. Je meeste vrienden en familie zijn dan natuurlijk wel gewoon vrij.

Dan heb ik het trouwens nog niet eens gehad over de kleine ondernemers zonder al teveel personeel die ook min of meer gedwongen worden open te gaan op zondag omdat er anders helemaal niks meer verdiend wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 11:51:57 ]
pi_82736014
Zo kut dat als je nog iets lekkers wil halen, alles dicht is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Vis een optie? zondag 13 juni 2010 @ 12:37:15 #20
70532 loveli
N
pi_82737037
quote:
Als andere winkels wel open zijn, dan verliezen ze omzet, klanten en marktaandeel. Zijn andere winkels dicht, dan maakt het geen fluit uit in omzet en hebben ze geen extra personeelskosten.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 13 juni 2010 @ 12:38:18 #21
70532 loveli
N
pi_82737065
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:51 schreef gelly het volgende:
Dan heb ik het trouwens nog niet eens gehad over de kleine ondernemers zonder al teveel personeel die ook min of meer gedwongen worden open te gaan op zondag omdat er anders helemaal niks meer verdiend wordt.
Precies. Maar ach, kleine ondernemers, da's toch ook niet meer van deze tijd...
crap in = crap out
pi_82737608
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:42 schreef Nouk het volgende:

[..]

Ik heb het hier over winkels in een stad/dorp.

Ik vind gewoon dat wij veel te verwend worden met die openingstijden hier, en dat gaat weer ten koste van de veiligheid...
Zonder wrijving geen glans
pi_82773713
quote:

[..]

Mis ik iets? Ik zie nergens staan dat de Jumbo wel open mag op zondag.
[..]

Mag wel open, Jumbo heeft een vergunning gekregen van de gemeente Veendam.
pi_82774860
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:03 schreef bijdehand het volgende:
Zo kut dat als je nog iets lekkers wil halen, alles dicht is
Je kunt langs de turkse groenteboer...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82774970
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:37 schreef SuusOetMaiden het volgende:Bram Schmaal van Gemeentebelangen liet weten dat de landelijke wet en regelgeving verteld dat 1 winkel op 15.000 bewoners open mag zijn op zondag, de gemeente Veendam heeft 28.020 bewoners (december 2008).
Met dien verstande dat het hier gaat om zogenaamde 'avondwinkels', die op zondag slechts vanaf 1600hr open mogen zijn. Het argument van Gemeentebelangen klopt dus sowieso niet als er nu al winkels voor 1600hr open zijn.
quote:
Artikel 2

1. Het is verboden een winkel voor het publiek geopend te hebben:

a. op zondag;

b. op Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag na 19 uur, op tweede Paasdag, op Hemelvaartsdag, op tweede Pinksterdag, op 24 december na 19 uur, op eerste en tweede Kerstdag en op 4 mei na 19 uur;
quote:
Artikel 3
4. Voorts kan de gemeenteraad bij verordening aan burgemeester en wethouders de bevoegdheid verlenen op een daartoe strekkende aanvraag en met inachtneming van de in die verordening gestelde regels ontheffing te verlenen van de in artikel 2, eerste lid, onder a en b, vervatte verboden, voor zover het winkels betreft die gesloten zijn op de in die verboden bedoelde dagen tussen 0 uur en 16 uur, en waar uitsluitend of hoofdzakelijk eet- en drinkwaren plegen te worden verkocht met uitzondering van sterke drank als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van de Drank- en Horecawet. De verordening bepaalt in ieder geval het aantal winkels waarvoor in de gemeente ontheffing kan worden verleend. Dit aantal kan ten hoogste één winkel per 15 000 inwoners van de gemeente zijn of, indien het inwonertal lager is dan 15 000, één winkel.
http://www.st-ab.nl/wetten/0989_Winkeltijdenwet.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')