abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 01:03:17 #121
862 Arcee
Look closer
pi_82695283
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:44 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, great. In onze angst voor moslimextremisme helpen we christenextremisten (anders kan ik een partij als de SGP niet omschrijven) in een machtspositie. .
Inderdaad, gewoon weigeren die enge relilui.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82695545
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Och, met twee zetels zal de invloed toch vrij beperkt zijn. Ik zou mij daar niet heel druk over maken.
Tja of nou 2 of 3 partijen extreem rechts steunen maakt ook niet zoveel uit...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82695630
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:25 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Er rollen tenminste geen koppen en handen over straat.....
Nee dan gaat men eerst na het volksgericht op een platte kar door het dorp om met pek en veren besmeurd te worden voor dat gebeurt...
pi_82695676
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef MrBadGuy het volgende:
De SGP is natuurlijk wel wat strenger dan de CU, maar aan de andere kant zijn ze ook kleiner. De CU in het vorige kabinet was geen feest, maar ook niet het einde van de beschaving. Ik denk dat het met de SGP ook wel mee zal vallen, anders zal de VVD snel afhaken.
De SGP zit in de hoek van sportkantines op zondag sluiten. Ze zijn echt aardig extremistisch. Maar goed alles voor het mogelijk maken van een VVD-PVV kabinet
pi_82695706
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:23 schreef ethiraseth het volgende:
Toch opvallend dat steeds meer zogenaamde liberale VVD aanhangers hier op Fok opeens heel erg eng conservatief blijken te zijn.
Ach iedereen met ook maar een beetje liberalisme in zijn donder heeft de VVD al lang en breed verlaten
  zaterdag 12 juni 2010 @ 09:26:42 #126
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82698317
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:46 schreef eleusis het volgende:
Ach, tegen de gristenen komt vroeg of laat ook wel een partij Tegenwoordig kan dat blijkbaar gewoon.
Zullen we een VVP (Vrije Vormings Partij) oprichten die zich richt op de heidense roots van Nederland?

Moet toch mogelijk zijn daar genoeg steun voor te krijgen en de partij officieel op te richten
Intelligent, but fucked up.
pi_82698692
SGP die gedoogsteun geeft aan de PVV;

Waarom was de Islam ook alweer zo fout? Gebrek aan rechten voor homoseksuelen? Ongelijkheid tussen man en vrouw? Nee daar gaat het niet om, het gaat er om dát het Moslims zijn. Ik hoop dat dit door gaat, dan verliest de PVV voorgoed aan geloofwaardigheid. Niet aan sterk leiderschap hoor, en aan xenofobe uitspattingen, en aan nationalisme, en gebrek aan democratische elementen, dus de aantrekkingskracht die het fascisme nu eenmaal heeft op bepaalde mensen zal wel blijven.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:17:43 #128
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_82698969
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon weigeren die enge relilui.
Gelukkig. Er zijn ook nog VVD'ers die niet bereid zijn al hun principes zonder slag of stoot overboord te zetten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_82698998
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:56 schreef Compatibel het volgende:
SGP die gedoogsteun geeft aan de PVV;

Waarom was de Islam ook alweer zo fout? Gebrek aan rechten voor homoseksuelen? Ongelijkheid tussen man en vrouw? Nee daar gaat het niet om, het gaat er om dát het Moslims zijn. Ik hoop dat dit door gaat, dan verliest de PVV voorgoed aan geloofwaardigheid. Niet aan sterk leiderschap hoor, en aan xenofobe uitspattingen, en aan nationalisme, en gebrek aan democratische elementen, dus de aantrekkingskracht die het fascisme nu eenmaal heeft op bepaalde mensen zal wel blijven.
Inderdaad.

Kabinetsberaad: "Haha! Het hoofddoekje is verboden! De vrouw wordt niet meer onderdrukt. Oh, tussen twee haakjes, van der Staaij, veel succes met het weigeren van vrouwen in verantwoordelijke functies."
pi_82699427
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Gelukkig. Er zijn ook nog VVD'ers die niet bereid zijn al hun principes zonder slag of stoot overboord te zetten.
Weisglas, bedoel je?
Die werd gister in Nova al op een zijspoor gezet door Frank de Grave.
Er zijn nog wat programmatische verschillen, maar ik kreeg de indruk dat de VVD het liefst een VVD-PVV-CDA kabinet ziet evt. via een Staphorster variant.
I´m back.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:40:13 #131
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82699474
Frits Wester zei gister bij K&vdB dat hij juist dacht dat VVD en CDA niet echt zaten te wachten op regeren met de PVV, en liever hadden dat de onderhandelingen ergens op stuk zouden lopen zodat ze de PVV er de schuld van konden geven.
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:54 schreef MrBadGuy het volgende:
De VVD kan natuurlijk ook kiezen voor partijen die artikel 1 van de grondwet echt willen overtreden: http://gr2010.nlkiest.nl/(...)ies-allochtonen.html

Dat vind ik vele malen kwalijker dan de SGP die geen vrouwen toelaat binnen de eigen partij. Dit is gewoon de overheid inzetten om te discrimineren.
Ik moet toch wel heel erg lachen dat iemand die de PVV in de regering wilt hebben zeurt als een andere partij via de overheid wilt discrimineren. As de PVV had gezegd dat alle functies voortaan alleen nog voor blanken zijn had je waarschijnlijk juichend hier op fok komen verkondigen wat een geweldig plan het was, want je staat ook te juichen als de PVV oproept bepaalde groepen te discrimineren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82699700
Mensen die NOG STEEDS denken dat de VVD liberaal is
pi_82699790
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:49 schreef Asgard het volgende:
Mensen die NOG STEEDS denken dat de VVD liberaal is
Mensen die denken dat D66 en GL liberaal zijn
pi_82699806
Mensen die liberaal zijn.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:54:19 #135
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82699822
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mensen die denken dat D66 en GL liberaal zijn
Liberaler dan de VVD lijkt me zo.

We zitten hier in Europa, niet de US.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:56:55 #136
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_82699886
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik noem mijzelf ook liberaal, maar dan wel van de progressieve kant.
En ik zal nooit een partij die tegen zoiets basaals als de gelijkheid van man en vrouw streeft, mijn steun verlenen.
Artikel 1 van onze grondwet is er niet voor niets.
Misschien moeten we dat artikel maar eens gaan respecteren.
Kijk je ook even naar de artikelen 6 en 8?
quote:
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
quote:
Het recht tot vereniging wordt erkend. Bij de wet kan dit recht worden beperkt in het belang van de openbare orde.
Pugna Pro Patria
pi_82699894
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Liberaler dan de VVD lijkt me zo.
Op sommige vlakken wel en op de meeste vlakken niet. D66 en GL zijn gewoon voor stevige overheidsinterventie in de economie, dan ben je echt net zo selectief liberaal als mensen de VVD daar van beschuldigen.
quote:
We zitten hier in Europa, niet de US.
Wat wil je daar mee zeggen?
pi_82699899
Hoe diep kun je zinken als zogenaamde liberale partij (VVD) en als PVV (die naar eigen zeggen opkomt voor de onderdrukte moslimvrouw) om te gaan heulen met de SGP. Trieste kutpolitiek
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82699908
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:53 schreef Picchia het volgende:
Mensen die liberaal zijn.
Oh ja, principes hebben mbt persoonlijke vrijheid, wat vreselijk zeg.
pi_82699934
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Oh ja, principes hebben mbt persoonlijke vrijheid, wat vreselijk zeg.
Dat zijn dan wel hele waardeloze principes, de meeste Nederlandse liberalen laten geen mogelijkheid onbenut stevig in de te grijpen in de economie en de portemonnee van mensen.
pi_82699972
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zijn dan wel hele waardeloze principes, de meeste Nederlandse liberalen laten geen mogelijkheid onbenut stevig in de te grijpen in de economie en de portemonnee van mensen.
Tja, de meningen zijn nou eenmaal verdeeld over welke vrijheden het meeste geschonden worden.
pi_82699977
Zie je het al een beetje zitten, Bolkesteijn? Een kabinet met VVD-PVV-CDA en steun van die klapjosti's van de SGP?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:01:33 #143
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82699986
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op sommige vlakken wel en op de meeste vlakken niet. D66 en GL zijn gewoon voor stevige overheidsinterventie in de economie, dan ben je echt net zo selectief liberaal als mensen de daar van beschuldigen.
Mwah, ik vind eerder op de meeste vlakken wel. Daarnaast is de economie kant van het liberale me iets minder lief dan het vlak van persoonlijke vrijheden en de visie daarop, hoewel daar natuurlijk altijd een overlap in zit.

Overigens is bijsturen vanuit de overheid momenteel duidelijk nodig wat mij betreft. Ik zie de VVD nu wel schuiven met cijfers, maar verder mis ik enige toekomstvisie. Alsof we niet aan de vooravond staan van de grootste uitdaging tot nu toe.
quote:
Wat wil je daar mee zeggen?
Dat er verschillende betekenissen aan het woord hangen.
pi_82700021
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:01 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Tja, de meningen zijn nou eenmaal verdeeld over welke vrijheden het meeste geschonden worden.
Noem eens één vrijheid die meer geschonden wordt dan het eigendomsrecht. Een van de belangrijkste pijlers van het liberalisme.
pi_82700023
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:56 schreef Jurgen21 het volgende:
Kijk je ook even naar de artikelen 6 en 8?
Kijken naar artikel 1 zou voldoende moeten zijn. In beginsel is de Grondwet namelijk een wet die de relatie overheid-burger regelt en niet de relatie burger-burger zoals die zich onder andere voor doet bij de vraag of de SGP vrouwen uit mag sluiten van lidmaatschap.
pi_82700104
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Zie je het al een beetje zitten, Bolkesteijn? Een kabinet met VVD-PVV-CDA en steun van die klapjosti's van de SGP?
De enige partij in dat rijtje waarvan ik vind dat er klapjosti's zitten is de PVV. De rest zijn fatsoenlijke partijen die een lange staat van dienst hebben en betrouwbaar zijn.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:07:15 #147
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82700121
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Picchia het volgende:

[..]

Noem eens één vrijheid die meer geschonden wordt dan het eigendomsrecht. Een van de belangrijkste pijlers van het liberalisme.
Zelfbeschikkingsrecht.
pi_82700124
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Picchia het volgende:

[..]

lees het programma van de PVV maar
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:09:32 #149
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_82700177
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:38 schreef Ryan3 het volgende:

Weisglas, bedoel je?
Nee, ik bedoelde Arcee!
Maar ik hoorde Weisglas gisteren ook op de radio, ja.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_82700214
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Overigens is bijsturen vanuit de overheid momenteel duidelijk nodig wat mij betreft. Ik zie de VVD nu wel schuiven met cijfers, maar verder mis ik enige toekomstvisie. Alsof we niet aan de vooravond staan van de grootste uitdaging tot nu toe.
Tsja, ik had het ook graag anders gezien. Door die stomme CPB-berekeningen werd een in potentie zeer interessante verkiezingsstrijd, weer gekaapt door al die domme koopkrachtplaatjes. Alle partijen hebben veel te veel geschoven met cijfers, juist omdat cijfers nu eenmaal het beeld hebben betrouwbaar te zijn. Waar de politiek voor staat is het maken van fundamentele keuzes, cijfers zijn voor ambtenaren, ik ben het dus wel met je eens dat het niet goed is dat er weer zo veel met cijfers gesmeten werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')