quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Helaas BE, hier alleen ervaring met RK op de iPhone.
Hoe ging je les 2?
nike air is een ruim begrip welk model ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef iLikeboaconstrictors het volgende:
Werken nike airs ook gewoon als hardloopschoenen?
Mensen, zoek die hardloopwinkel nou eens op. Laat je iig voorlichten. Hardlopen is enorm zwaar voor je spieren en gewrichten, er zijn vast mensen die 10 jaar lang zonder klachten op hun afgetrapte gympies lopen maar gok er svp niet op dat jij er daar 1 van bent... Blessures kunnen echt heel akelig zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef iLikeboaconstrictors het volgende:
Werken nike airs ook gewoon als hardloopschoenen?
Leeftijd heeft er niets mee te maken, Hardlopen is een van de meest blessure gevoelige sporten. Zelfs als je goed schoeisel hebt loop je nog kans op flinke langdradige blessuresquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:36 schreef iLikeboaconstrictors het volgende:
@king
Ik ben 15, dus ik ben nog niet echt bang voor iets aan me gewrichten/spieren.
kijkshop?quote:Weet iemand misschien waar je een simpel digitaal horloge koopt waar gewoon alleen de tijd op staat?
Ik wil in ieder geval KingofMars vast bedanken voor z'n reactie in het andere topicquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Jort227 het volgende:
Hee
Ik heb even een vraag. Ik moet eigenlijk weer eens iets aan sport gaan doen, maar ik wil eigenlijk niet per se een team sport. Omdat je dan echt een beetje eraan "vast" zit (iedere week moet trainen) en omdat je dan in de weekenden meestal wedstrijden hebt enzo.
Dus nu dacht ik om misschien zelf iets te kunnen doen. Ik dacht of aan wielrennen/mountainbiken (omdat ik graag fiets), maar dat is best duur (aanschaf fiets enzo), dus toen dacht ik aan hardlopen. En aangezien jullie dat blijkbaar allemaal (of de meeste dan) best fanatiek doen, dacht ik dat ik wel hier wat kon vragen
.
Zo heb ik namelijk 2 problemen; ik heb best een zwakke rug en knieën. Is het dan verstandig om te gaan hardlopen/joggen? En wat zijn dingen die je echt moet hebben als je begint? Heb je met goeie schoenen al genoeg? En wat zijn goeie schoenen? Ik zag op internet nieuwe schoenen van Nike, Nike Free, die je het gevoel gaven alsof je op blote voeten liep. Is dat iets, of is dat niks voor een beginner zoals ik?
Goed zijn misschien veel vragen, maar hopelijk hebben jullie wat tips. Wat misschien ook handig is om te vermelden, is dat ik als "arme student"natuurlijk ook een beetje een budget heb
.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mijn doel is om straks 3 keer per week te gaan lopen, dat lijkt mij meer op te leveren dan 2 xquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:40 schreef Jort227 het volgende:
Ik zag dat het vorige topic gesloten is, dus ik quote mezelf hier maar even:.
[..]
Ik wil in ieder geval KingofMars vast bedanken voor z'n reactie in het andere topic. Ik zal eens gaan kijken naar Evy en goeie schoenen binnenkort.
Had ik nog een vraag, ik lees hier dat je het beste een dag rustperiode kan houden voor je spieren. Maar hoevaak moet je gemiddeld hardlopen in de week wil het efficiënt zijn (efficiënt, dus spieropbouw en vetverbranding)? Als ik bijvoorbeeld 1/2 avonden in de week ga lopen, is dat dan nuttig, of moet het echt vaker?
Met 2 avonden in de week kom je al heel ver. Regel is: na een zware intensieve training de volgende dag niet trainen of alleen een hersteltraining (bijna wandeltempo). Overigens, wielrennen hoeft niet heel duur te zijn, maar je zit al wel snel aan 400e. (40 helm, 40 zeembroek, eventueel 30 shirt en handschoenen, 60 schoenen, 230 2de hands beginnersfiets + onderhoud).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:40 schreef Jort227 het volgende:
Ik zag dat het vorige topic gesloten is, dus ik quote mezelf hier maar even:.
[..]
Ik wil in ieder geval KingofMars vast bedanken voor z'n reactie in het andere topic. Ik zal eens gaan kijken naar Evy en goeie schoenen binnenkort.
Had ik nog een vraag, ik lees hier dat je het beste een dag rustperiode kan houden voor je spieren. Maar hoevaak moet je gemiddeld hardlopen in de week wil het efficiënt zijn (efficiënt, dus spieropbouw en vetverbranding)? Als ik bijvoorbeeld 1/2 avonden in de week ga lopen, is dat dan nuttig, of moet het echt vaker?
Af-watte?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:54 schreef CaLeX het volgende:
@Cahir, die schoenen zijn totaal niet ontworpen om hard op te lopen, je kan er niet eens mee afrollen....
Ken het probleem, moet ook ff wat doen vanmiddag. Maar echt zin heb ik nog niet (twijfel om te lopen of te fietsen), misschien moet je een loopmaatje vinden?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:57 schreef DeLuna het volgende:
Heeft iemand ook een idee hoe je gemotiveerd kunt blijven? Ik ga straks na Argentinië - Nigeria weer eens hardlopen sinds 1,5 week, gewoonweg omdat het me aan de motivatie ontbreekt.Ik wil wel de 6,4km kunnen lopen op 19 september.
Kan ook heel goed te maken hebben met je sokken of schoenen, of hoe strak je veters zittenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:19 schreef PiRANiA het volgende:
Na een minuut of acht lopen heb ik soms zo'n last van mijn voeten.
Na eventjes rusten gaat het dan wel weer, maar dat is niet optimaal voor het schema.
Toch rekken? Als mijn spieren al warm zijn?
Te strak dan waarschijnlijk. Ik ga het volgende keer wat losser proberenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:20 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Kan ook heel goed te maken hebben met je sokken of schoenen, of hoe strak je veters zitten
Ik! Daar ben ik nog lang niet. Ik heb dat moment opgezocht. Inderdaad vreemd. In week 5 loop je eerst 2x 8 minuten, en tijdens de training daarna opeens 1x 20 minuten. Het zal wel logisch zijn opgebouwd. Maar nee, geen ervaring mee nog. Ik ben bij les 2 van week 2. 6x 1,5 minuut lopen en 6x 2 minuten wandelen. Tot nu toe trek ik het vrij makkelijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef kieskleurig het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen hier die c25k volgen? Ben wel benieuwd hoe anderen de stap naar 20 minuten hebben ervaren.
@nieuwe lopers, welkom
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:26 schreef Aventura het volgende:
Bij HEMA hebben ze trouwens nu een hardloopshirtje en een tight voor dames, beide 10 euro.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:36 schreef chingching105 het volgende:
Je nagels kleuren dan wel weer mooi bij je schoenen, dat dan weer wel. Maar lopen de schoenen lekker? Dat is het belangrijkste natuurlijk
Google eens op "split shins", zo klinkt het iig wel (zeker icm je kickbocksen)quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:40 schreef Sm0keZ het volgende:
Hallo allemaal, zal me ook maar eens gaan voorstellen hier
Nu dacht ik van mezelf redelijk op de hoogte te zijn van de bottenstructuur en de daaraan bevestigde spieren, maar ik snap even niet waarom ik dáár last krijg. Natuurlijk gebruik je die spier om je voorkant van je voet op te tillen zodra je die naar voren zet, maar zoveel spanning komt daar dan toch niet op te staan?
Shin splints levert denk ik meer opquote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Google eens op "split shins", zo klinkt het iig wel (zeker icm je kickbocksen)
De broeken waren hier ook al geplunderd, maar er hingen zowaar nog 2 shirtjes maat M. Vrij uniek want die maat is meestal heel snel weg.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zag het helaas te laat. Alle broeken waren op bij ons.
Van de heren waren ze er nog wel, maar die waren me echt te kort.
Ook een tientje trouwens, het heren-run-spul.
Ik ben idd zooooooooooooo blij dat we daar wel wat geld aan hebben uitgegevenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb ook allemaal vrij goedkoop loopspul (behalve de schoenen dan). Enige waar ik nog wel eens echt geld aan zou willen uitgeven is een goed lichtgewicht windjack. Heb ik ooit eens mee in m'n handen gestaan in een speciaalzaak en dat is echt geweldig spul. Maarja, daar is het nu ook niet echt weer voor, komt van de herfst wel weer,
.
Ik heb een windjackje gekocht bij plutosport.nl.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb ook allemaal vrij goedkoop loopspul (behalve de schoenen dan). Enige waar ik nog wel eens echt geld aan zou willen uitgeven is een goed lichtgewicht windjack. Heb ik ooit eens mee in m'n handen gestaan in een speciaalzaak en dat is echt geweldig spul. Maarja, daar is het nu ook niet echt weer voor, komt van de herfst wel weer,
.
Ik volg dat schema zelf niet, maar het zal wel met overload te maken hebben. Even flink buiten je 'comfort'zone gaan, voor nog meer resultaatquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik! Daar ben ik nog lang niet. Ik heb dat moment opgezocht. Inderdaad vreemd. In week 5 loop je eerst 2x 8 minuten, en tijdens de training daarna opeens 1x 20 minuten.
Ik vind het nog steeds een rare sprong hoor, en vind het jammer dat je hierdoor niet zo makkelijk verder kan, dat is echt niet nodig! Misschien kun je er een paar lessen Evy tussendoor gooien?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef kieskleurig het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen hier die c25k volgen? Ben wel benieuwd hoe anderen de stap naar 20 minuten hebben ervaren.
@nieuwe lopers, welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |